Ο STEPHEN KING στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ (Μέρος 2ο)
Φίλες και Φίλοι,
συνεχίζουμε το μεγάλο μας αφιέρωμα στην ξεχωριστή μορφή του STEPHEN KING.
Του συγγραφέα εκείνου που αποτελεί τον "τροφοδότη" ταινιών για τον κινηματογράφο πάνω στο είδος του Μεταφυσικού Θρίλερ Τρόμου.
Μια τεράστια μορφή, του οποίου το έργο αποτελεί πραγματικά αιμοδότη στην έβδομη τέχνη με δεκάδες μεταφορές του έργου του στην μεγάλη οθόνη.
Εδώ:
κάναμε την αρχή με αναφορά σε τέσσερις συγκλονιστικές ταινίες, που βασίστηκαν στην μεταφορά των αντίστοιχων έργων του μεγάλου συγγραφέα.
1976 "ΕΚΡΗΞΗ ΟΡΓΗΣ" (CARRY)
1980 "Η ΛΑΜΨΗ"
1983 "CHRISTINE"
2001 "ΚΑΡΔΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ"
Στο σημερινό δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας θα σταθούμε σε ακόμα 4 πολύ μεγάλες ταινίες που ανέβασαν στην μεγάλη οθόνη αντίστοιχα έργα του.
Πάμε λοιπόν
1983 "Η ΝΕΚΡΗ ΖΩΝΗ" (THE DEAD ZONE)
Το Βιβλίο γράφτηκε το 1979
Σενάριο: JEFFREY BOAM
Σκηνοθεσία: DAVID CRONENBERG
Μουσική: MICHAEL CAMEN
Βασικές Ερμηνείες:
CHRISTOPHER WALKEN στο ρόλο του Johnny Smith
BROOKE ADAMS στο ρόλο της Sarah Bracknell
TOM SKERRITT στο ρόλο του σερίφη Bannerman
HERBERT LOM στο ρόλο του Dr. Sam Weizak
COLLEEN DEWHURST στο ρόλο της Henrietta Dod
MARTIN SHEEN στο ρόλο του Greg Stillson
Σειρά του μεγάλου Σκηνοθέτη DAVID CRONENBERG αυτή τη φορά να δημιουργήσει μια εκπληκτική ταινία σεβόμενος ένα υπέροχο έργο του μεγάλου συγγραφέα. Η "Νεκρή ζώνη" είναι μια υπέροχη ταινία, από τις καλύτερες του είδους στο σύγχρονο σινεμά. Μια συγκλονιστική, εξαιρετικά προσεγμένη δημιουργία, που σκιαγραφεί με σεβασμό, ποιότητα και σαφήνεια τους χαρακτήρες και το περιβάλλον που κινείται.
Brooke Adams-Christopher Walken |
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Johnny Smith είναι ένας απλός καθημερινός άνθρωπος. Καθηγητής λυκείου. Μια δουλειά που την αγαπά. Ερωτευμένος με την αρραβωνιαστικιά του Sarah Bracknell ζουν μια όμορφη απλή ζωή.
Ένα όμως τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα έρχεται να αλλάξει τα πάντα στη ζωή και στον κόσμο του.
Βαρύτατα τραυματισμένος περνά 5 χρόνια σε κώμα. Όταν επιστρέφει στην πραγματικότητα βρίσκει τα πάντα διαφορετικά, ακόμα και στην αγαπημένη του. Μέσω μιας φυσικής επαφής με ένα άτομο, ένα άγγιγμα μαζί του, του δίνει κάποιες στιγμές ενόρασης, τη δύναμη να "διαβάσει" όχι μονάχα το μέλλον αλλά να δει και στο παρελθόν. Αυτό θα τον φέρει στο επίκεντρο μιας συνεχούς ροής θυελλωδών γεγονότων και καταστάσεων, τα οποία κλιμακώνονται σε ένταση και σε καθολικότητα μέχρι την τελική κορύφωση.
Ένας, κατά συρροή δολοφόνος νεαρών γυναικών, κάποια ατυχήματα που συμβαίνουν στον περίγυρό του, το ίδιο το παρελθόν του γιατρού του αλλά και ένας υποψήφιος γερουσιαστής με υψηλές βλέψεις στο πολιτικό στερέωμα, που αποτελεί την προσωποποίηση του αμοραλισμού και του κοινωνικού φασισμού.
HERBERT LOM-CHRISTOPHER WALKEN |
Ο Σπουδαίος σκηνοθέτης κάνει μια δουλειά γεμάτη σεβασμό και μέτρο πάνω στο έργο του συγγραφέα και δίνει στην ταινία την μορφή μιας από τις άριστες μεταφορές του έργου του στην μεγάλη οθόνη.
Ο Cronenberg έχει μια υπέροχη αίσθηση του μέτρου. Χειρίζεται τα στοιχεία του μεταφυσικού προσεκτικά, χωρίς υπερβολές δίνοντας βάρος στον ψυχολογικό παρά στον οπτικό παράγοντα.
Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι μία προς μία εξαιρετικές.
Τι να πει κανείς για τον υπέροχο CHRISTOPHER WALKEN στο ρόλο του John Smith.
Για την Brook Adams, η οποία μπορεί να μην "λάμπει" από εξωτερική ομορφιά αλλά έχει μια εσωτερική δύναμη ψυχής που βγάζει η ερμηνεία της.
Για τον υπέροχο HERBERT LOM, στο ρόλο του γιατρού.
Τον TOM SKERRITT στο ρόλο του Σερίφη.
Τον SEAN SULLIVAN στο ρόλο του πατέρα του.
Και άφησα τελευταίο τον συγκλονιστικό MARTIN SHEEN στο ρόλο του υποψήφιου γερουσιαστή STILTON.
Τι να πει κανείς για τον υπέροχο CHRISTOPHER WALKEN στο ρόλο του John Smith.
Για την Brook Adams, η οποία μπορεί να μην "λάμπει" από εξωτερική ομορφιά αλλά έχει μια εσωτερική δύναμη ψυχής που βγάζει η ερμηνεία της.
Για τον υπέροχο HERBERT LOM, στο ρόλο του γιατρού.
Τον TOM SKERRITT στο ρόλο του Σερίφη.
Τον SEAN SULLIVAN στο ρόλο του πατέρα του.
Και άφησα τελευταίο τον συγκλονιστικό MARTIN SHEEN στο ρόλο του υποψήφιου γερουσιαστή STILTON.
MARTIN SHEEN |
Η Ταινία τιμήθηκε με 7 διεθνή βραβεία κινηματογράφου και ακόμα 4 υποψηφιότητες.
Ξεχωρίζει το Βραβείο καλύτερης ταινίας της Ακαδημίας ταινιών επιστημονικής φαντασίας, τρόμου και φαντασίας των ΗΠΑ
Μια δημιουργία που ασκεί δριμύτατη κριτική στο πολιτικό σύστημα της διαφθοράς και της διαπλοκής στις ΗΠΑ με οξύ τρόπο.
Μια ταινία, που βάζει πολύ μεγάλα διλήμματα, που κορυφώνονται στο τέλος στην δραματική ρήξη με τρόπο ιδιαίτερα φορτισμένο συναισθηματικά.
Μια δημιουργία που ασκεί δριμύτατη κριτική στο πολιτικό σύστημα της διαφθοράς και της διαπλοκής στις ΗΠΑ με οξύ τρόπο.
Μια ταινία, που βάζει πολύ μεγάλα διλήμματα, που κορυφώνονται στο τέλος στην δραματική ρήξη με τρόπο ιδιαίτερα φορτισμένο συναισθηματικά.
Μια ταινία που πραγματικά παραμένει ακόμα και σήμερα αλησμόνητη για την ένταση και την ποιότητά της.
1989 "ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΖΩΝΤΑΝΩΝ" (PET SEMATARY)
Ένα από τα καλύτερα βιβλία του Stephen King και μια κινηματογραφική μεταφορά, από αυτές που καθηλώνουν, τρομάζουν, συγκλονίζουν αλλά και προβληματίζουν.
Σενάριο: STEPHEN KING
Σκηνοθεσία: MARY LAMBERT
Στα 32 της χρόνια η Αμερικανίδα σκηνοθέτιδα δημιουργεί μια ταινία που πραγματικά καθηλώνει εικαστικά και θεματολογικά.
Βασικές Ερμηνείες
DALE MIDKIFF στο ρόλο του γιατρού Louis Creed
DENISE CROSBY στο ρόλο της συζύγου του Rachel Creed
FRED GWYNNE στο ρόλο του Jud Crandall
BRAD GREENQUIST στο ρόλο του Victor Pascow
DALE MIDKIFF |
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Stephen King θίγει εδώ ένα πολύ μεγάλο ζήτημα, που καίει στην κυριολεξία τον κάθε άνθρωπο.
Ένα ζήτημα χωρισμένο σε δύο βιώματα.
Κύρια αυτό της ΑΠΩΛΕΙΑΣ και του ΘΑΝΑΤΟΥ ενός αγαπημένου μας προσώπου και δευτερεύοντα αυτό της ΑΓΑΠΗΣ απέναντι σε αυτό.
Ο Τρόπος που ο κάθε άνθρωπος καλείται να διαχειριστεί την τραγική απώλεια ενός αγαπημένου του προσώπου, η αδυναμία του να συμφιλιωθεί με αυτήν, μπορεί να ανοίξει την πόρτα στον εφιάλτη από τον οποίο δεν υπάρχει γυρισμός.
Ένα θέμα, που γίνεται ένα συγκλονιστικό και ανατριχιαστικό σενάριο.
Fred Gwynne |
Η Οικογένεια του γιατρού Creed με τα δύο μικρά παιδιά τους, έρχεται να κατοικίσει σε ένα σπίτι στην εξοχή μέσα στην ηρεμία. Μοναδική πηγή ανησυχίας αλλά και κινδύνου ο επαρχιακός δρόμος που περνά δίπλα στο σπίτι και η διέλευση από αυτόν μεγάλων φορτηγών του δίνει φονικό χαρακτήρα.
Οι Creed γνωρίζονται με έναν παράξενο γείτονα που ζει μόνος, τον μεσήλικα Jud Crandall, ο οποίος τους προειδοποιεί για την επικινδυνότητα του δρόμου. Για να τους δείξει τι εννοεί τους "ξεναγεί" σε ένα πρόχειρο νεκροταφείο μικρών ζώων εκεί κοντά, το οποίο "φιλοξενεί" νεκρά ζώα, θύματα του δρόμου.
Στην πορεία της πλοκής η γάτα της οικογένειας θα βρει τραγικό θάνατο από ένα διερχόμενο φορτηγό και ο γιατρός με τον γείτονα θα την θάψουν σε ένα απόμερο ξεχασμένο απ το χρόνο νεκροταφείο των Ινδιάνων Mickmacs. Ο Γιατρός θα προσπαθήσει να διαχειριστεί την απώλεια της γάτας στην μικρή τους κόρη. Όμως στο νεκροταφείο όμως αυτό ενεργοποιούνται αρχέγονες δυνάμεις που νεκρανασταίνουν τους ενταφιεσμένους. Αυτό θα πυροδοτήσει τον τρόμο και αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ανείπωτο.
Η Ταινία τιμήθηκε με βραβείο σκηνοθεσίας του Avoriaz Fantastic Film Festival και είχε ακόμα 5 υποψηφιότητες.
Μπορεί η ταινία να μην είχε "βαριά" ονόματα στις ερμηνείες αλλά οι ηθοποιοί απέδωσαν το μέγιστο με εξαίρετες ερμηνείες.
Μια ταινία γεμάτη τρόμο, ανατριχίλα που θα σας βάλει σε πολύ μεγάλες περισυλλογές.
1990 "MISERY"
Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Stephen King, που γράφτηκε το 1987.
Βασικό του θέμα η σχέση μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη.
Ο Stephen King γράφει μια Νουβέλα συγκλονιστική. Πάνω στο θέμα του χτίζει την ψυχολογική σχέση και την επιρροή που ασκεί το έργο ενός συγγραφέα στο αναγνωστικό του κοινό.
Μια σχέση που, άπειρες φορές, ξεφεύγει από τα συνήθη μέτρα και όρια και αγγίζει το πάθος, την εξάρτηση, την υποβολή.
Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Stephen King, που γράφτηκε το 1987.
Βασικό του θέμα η σχέση μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη.
Ο Stephen King γράφει μια Νουβέλα συγκλονιστική. Πάνω στο θέμα του χτίζει την ψυχολογική σχέση και την επιρροή που ασκεί το έργο ενός συγγραφέα στο αναγνωστικό του κοινό.
Μια σχέση που, άπειρες φορές, ξεφεύγει από τα συνήθη μέτρα και όρια και αγγίζει το πάθος, την εξάρτηση, την υποβολή.
Η ταινία θεωρείται ένα από τα κινηματογραφικά αριστουργήματα στην δεκαετία του 1990 και όχι μόνο και αποτελεί μία από τις πλέον υπέροχες μεταφορές στη μεγάλη οθόνη έργου του συγγραφέα.
Σενάριο: WILLIAM GOLDMAN
Σκηνοθεσία: ROB REINER
Βασικές ερμηνείες
JAMES CAAN στο ρόλο του συγγραφέα Paul Sheldon
ΚΑΤΗΥ BATES στο ρόλο της Annie Wilkes
RICHARD FARNSWORTH στο ρόλο του Σερίφη Buster
FRANCIS STERNHAGEN στο ρόλο της Virginia, συζύγου του σερίφη.
LAUREEN BACALL στο ρόλο της εκδότριας Marcia Sindell
Ο Σεναριογράφος William Coldman, είναι εξαίρετος. Με απόλυτο σεβασμό στο αυθεντικό έργο στήνει ένα σενάριο καθηλωτικό που εκεί που σε "υπνωτίζει" με την επιφανειακή του ηρεμία, εκεί ξαφνικά είσαι μέσα στο επίκεντρο μιας κόλασης.
Και ο Rob Reiner δίνει τη δική του εκπληκτική πινελιά στο στήσιμο της ταινίας.
Σενάριο: WILLIAM GOLDMAN
Σκηνοθεσία: ROB REINER
Βασικές ερμηνείες
JAMES CAAN στο ρόλο του συγγραφέα Paul Sheldon
ΚΑΤΗΥ BATES στο ρόλο της Annie Wilkes
RICHARD FARNSWORTH στο ρόλο του Σερίφη Buster
FRANCIS STERNHAGEN στο ρόλο της Virginia, συζύγου του σερίφη.
LAUREEN BACALL στο ρόλο της εκδότριας Marcia Sindell
KATHY BATES |
Και ο Rob Reiner δίνει τη δική του εκπληκτική πινελιά στο στήσιμο της ταινίας.
Laureen Bacall |
Το φιλμ είναι κλειστοφοβικού τύπου και χώρου. Στο μεγάλο της μέρος διαδραματίζεται σε κλειστό χώρο-σπίτι και έχει θεατρική απόδοση. Ένα σπίτι, εξαίρετης αισθητικής, κάπου ανάμεσα στα άγρια βουνά και στη φύση, κουβαλά σε κάθε του γωνία την προσωπική διακόσμηση της παράξενης ιδιοκτήτριάς του, Annie Wilkes.
Σκηνοθετικά ο REINER είναι αριστουργηματικός στο να αποδώσει τι ακριβώς συμβαίνει στην ψυχολογία των δύο πρωταγωνιστών με τη χρήση κοντινών πλάνων που ξεχωρίζουν για την έκφρασή τους.
ΘΕΜΑ
Ο Διάσημος νοβελίστας συγγραφέας Paul Sheldon, επιστρέφοντας με το αυτοκίνητό του στο σπίτι του, έχοντας τελειώσει το καινούργιο του βιβλίο, έχει ένα τρομερό ατύχημα.
Μέσα σε μια χιονοθύελλα κάποιος τον περισυλλέγει και τον περιποιείται.
Είναι η Annie Wilkes, μια πρώην νοσηλεύτρια, μοναχική και παράξενη γυναίκα αλλά και φανατική θαυμάστρια του έργου του.
Θα τον πάρει στο σπίτι της στο βουνό, χωρίς να ενημερώσει κανέναν και ξεκινάει την νοσηλεία του. Στο πέρασμα των ημερών όμως ο συγγραφέας αρχίζει να ζει έναν τρομερό εφιάλτη καθώς αντιλαμβάνεται ότι παραμένει όμηρος στα χέρια της.
Η Annie τον αναγκάζει με άμεση απειλή της ζωής του να γράψει ξανά την τελευταία του νουβέλα απ την αρχή καθώς διαφωνεί με τον θάνατο της Misery. Μάλιστα καταστρέφει το έργο.
Ο Paul Sheldon, γίνεται ένα πιόνι στα χέρια μιας γυναίκας, της οποία οι ψυχολογικές μεταπτώσεις ξεπερνούν τα όρια της νοσηρότητας και της παράνοιας.
O Σεναριογράφος αλλά και ο σκηνοθέτης δημιουργούν ένα ψυχολογικό θρίλερ που θα συγκλονίσει στην κυριολεξία.
Είναι ένα από τα έργα του King, που απουσιάζει παντελώς το μεταφυσικό στοιχείο
Οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών-πρωταγωνιστών είναι πραγματικά μοναδικές με αυτήν της KATHY BATES να προκαλεί ρίγη συγκίνησης και παράνοιας.
Ερμηνεία στα όρια του συγκλονιστικού για την μεγάλη Αμερικανίδα ηθοποιό (γεννημένη το 1948).
Με λίγα λόγια ένα έργο φτιαγμένο, ερμηνευτικά, κατά βάση για τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Δεν μπορούμε να αφήσουμε απαρατήρητη την πολύ καλή ερμηνεία του Richard Farnsworth, στο ρόλο το σερίφη, ο οποίος, θα "μπει" στον συγγραφικό κόσμο του Sheldon για να μπορέσει να βρει άκρη στην εξαφάνισή του.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η Ταινία τιμήθηκε με 4 διεθνή κινηματογραφικά βραβεία και ακόμα 10 υποψηφιότητες
Ξεχωρίζει εκθαμβωτικά η KATHY BATES με OSCAR Α' Γυναικείου ρόλου και επίσης ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ Α' Γυναικείου ρόλου, δικαιωματικά σε μια ερμηνεία σταθμό.
Το "MISERY" μπαίνει, με λαμπερά γράμματα, στο παλμαρέ των πολύ μεγάλων ταινιών της δεκαετίας του 1990 και όχι μόνο.
1999 "ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ" ("THE GREEN MILE")
Το Βιβλίο γράφτηκε το 1996
Ένα ακόμα υπέροχο έργο του μεγάλου συγγραφέα μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη από έναν εξ ίσου μεγάλο σκηνοθέτη και προκύπτει μια συγκλονιστική ταινία που σοκάρισε και καθήλωσε συναισθηματικά και κοινωνικά ένα τεράστιο κοινό σε εκατομμύρια ανθρώπους.
Σενάριο-Σκηνοθεσία: FRANK DARABONT
Βασικές ερμηνείες
TOM HANKS στο ρόλο του Paul Edgecomb
DAVID MORSE στο ρόλο του Brutus Howell
MICHAEL CLARKE DUNCAN στο ρόλο του John Coffey
DOUG HUTCHISON στο ρόλο του Percy Wetmore
BARRY PEPPER στο ρόλο του Dean Stanton
GRAHAM GREENE στο ρόλο του Arlen Bitterbuck
Ίσως η πιο συναισθηματική ταινία από τις κατηγορίες της δημιουργίας του Stephen King.
Ένα βιβλίο με το λιγότερο, θα έλεγε κανείς, μεταφυσικό στοιχείο.
Μια ταινία που μετατρέπεται σε ανοιχτή καταγγελία ενός άθλιου και διάτρητου σωφρονιστικού Αμερικάνικου συστήματος μαζί με τις αξίες της κοινωνίας της.
Καθαρά φοβικής, ρατσιστικής και μισάνθρωπης.
Μια σπουδή πάνω στη ζωή και στο θάνατο.
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Paul Edgecomb, παλιός δεσμοφύλακας σε πτέρυγα μελλοθανάτων, βρίσκεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του σε γηροκομείο. Εκεί, κάποια στιγμή, αρχίζει και περιγράφει σε μια φίλη του, τα τραγικά βιώματά του από τη ζωή του στην πτέρυγα των μελλοθανάτων.
Το αποκαλούμενο "Πράσινο μίλι". Η Απόσταση που διανύουν οι μελλοθάνατοι πριν την ηλεκτρική καρέκλα.
Στη διήγησή του, θα σταθεί σε μια ιστορία που σημάδεψε στην κυριολεξία τη ζωή του. Αυτήν του θανατοποινίτη John Coffey, ενός καλοκάγαθου μαύρου γίγαντα, που έχει δικαστεί σε θάνατο από πλάνη.
Ο Coffey κουβαλά μαζί του και μια υπερφυσική ιδιότητα. Αυτήν του να αφαιρεί το κακό από τους συνανθρώπους του.
Έτσι ξεκινάμε ξανά να ζούμε τα συγκλονιστικά γεγονότα της πτέρυγας αυτής παρακολουθώντας τη ζωή των μελλοθανάτων αλλά και των δεσμοφυλάκων τους.
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
15 Διεθνή βραβεία και ακόμα 31 υποψηφιότητες καθιστούν το "Πράσινο Μίλι" μία από τις πλέον αναγνωρισμένες και καταξιωμένες ταινίες στο σύγχρονο κινηματογράφο.
Η Ταινία ήταν υποψήφια για 4 OSCAR: Κινηματογράφιση, Υποστηρικτικός αντρικός ρόλος, Σενάριο, Ήχος, αλλά δυστυχώς η Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ δεν έχει διάθεση να δει σοβαρά και επάξια ταινίες του είδους και του χώρου.
Το "Πράσινο μίλι" θεωρώ προσωπικά ότι υποτιμήθηκε εμφανώς από τα Κινηματογραφικά φεστιβάλ για λόγους που ίσως να άπτονται της θεματολογίας του.
Σαν φιλμ, σκηνοθεσία, εικόνα, ντεκόρ, αποτυπώνει στο απόλυτο το κλίμα και το σκοτάδι του σωφρονιστικού συστήματος των ΗΠΑ.
Οι ερμηνείες των συντελεστών είναι υπέροχες. Προεξάρχοντος του αείμνηστου MICHAEL CLARKE DUNCAN, σε ερμηνεία συγκλονιστική, του TOM HANKS σε πρώτο αντρικό ρόλο, του μειλίχιου και επιβλητικού DAVID MORSE αλλά και όλων των ερμηνευτών του.
Ο Ρατσισμός, η ρουσφετολογία του κρατικού συστήματος, η κοινωνική εξαθλίωση και οι επιπτώσεις της στην εγκληματικότητα αμέσως μετά το 1929. Όλα αυτά θίγονται στο έργο του King και φυσικά στην ταινία.
Και όλα εστιάζουν στην εμβληματική μορφή του John Coffey, ενός ανθρώπου που αίρει στο σώμα του τις ανομίες και τις αμαρτίες ενός ολάκερου κόσμου, δίκην νέου Ιησού.
Το μήνυμα είναι σαφές: Το φως από το ανθρώπινο πνεύμα μπορεί να λάμπει ακόμα και μέσα απ τα πιο βαθιά σκοτάδια της φυλακής.
Φίλες και φίλοι,
στο 2ο αυτό μέρος, σταθήκαμε σε τέσσερις ακόμα πολύ μεγάλες κινηματογραφικές δημιουργίες πάνω στο πνευματικό έργο του Stephen King.
Ένα έργο που σηματοδότησε τη διαδρομή του κινηματογράφου τρόμου και τον χαρακτήρισε.
Το αφιέρωμα θα συνεχιστεί στο 3ο μέρος.
Σκηνοθετικά ο REINER είναι αριστουργηματικός στο να αποδώσει τι ακριβώς συμβαίνει στην ψυχολογία των δύο πρωταγωνιστών με τη χρήση κοντινών πλάνων που ξεχωρίζουν για την έκφρασή τους.
Francis Sternhagen-Richard Farnsworth |
ΘΕΜΑ
Ο Διάσημος νοβελίστας συγγραφέας Paul Sheldon, επιστρέφοντας με το αυτοκίνητό του στο σπίτι του, έχοντας τελειώσει το καινούργιο του βιβλίο, έχει ένα τρομερό ατύχημα.
Μέσα σε μια χιονοθύελλα κάποιος τον περισυλλέγει και τον περιποιείται.
Είναι η Annie Wilkes, μια πρώην νοσηλεύτρια, μοναχική και παράξενη γυναίκα αλλά και φανατική θαυμάστρια του έργου του.
Θα τον πάρει στο σπίτι της στο βουνό, χωρίς να ενημερώσει κανέναν και ξεκινάει την νοσηλεία του. Στο πέρασμα των ημερών όμως ο συγγραφέας αρχίζει να ζει έναν τρομερό εφιάλτη καθώς αντιλαμβάνεται ότι παραμένει όμηρος στα χέρια της.
Η Annie τον αναγκάζει με άμεση απειλή της ζωής του να γράψει ξανά την τελευταία του νουβέλα απ την αρχή καθώς διαφωνεί με τον θάνατο της Misery. Μάλιστα καταστρέφει το έργο.
Ο Paul Sheldon, γίνεται ένα πιόνι στα χέρια μιας γυναίκας, της οποία οι ψυχολογικές μεταπτώσεις ξεπερνούν τα όρια της νοσηρότητας και της παράνοιας.
JAMES CAAN |
O Σεναριογράφος αλλά και ο σκηνοθέτης δημιουργούν ένα ψυχολογικό θρίλερ που θα συγκλονίσει στην κυριολεξία.
Είναι ένα από τα έργα του King, που απουσιάζει παντελώς το μεταφυσικό στοιχείο
Οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών-πρωταγωνιστών είναι πραγματικά μοναδικές με αυτήν της KATHY BATES να προκαλεί ρίγη συγκίνησης και παράνοιας.
Ερμηνεία στα όρια του συγκλονιστικού για την μεγάλη Αμερικανίδα ηθοποιό (γεννημένη το 1948).
Με λίγα λόγια ένα έργο φτιαγμένο, ερμηνευτικά, κατά βάση για τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Δεν μπορούμε να αφήσουμε απαρατήρητη την πολύ καλή ερμηνεία του Richard Farnsworth, στο ρόλο το σερίφη, ο οποίος, θα "μπει" στον συγγραφικό κόσμο του Sheldon για να μπορέσει να βρει άκρη στην εξαφάνισή του.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Η Ταινία τιμήθηκε με 4 διεθνή κινηματογραφικά βραβεία και ακόμα 10 υποψηφιότητες
Ξεχωρίζει εκθαμβωτικά η KATHY BATES με OSCAR Α' Γυναικείου ρόλου και επίσης ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ Α' Γυναικείου ρόλου, δικαιωματικά σε μια ερμηνεία σταθμό.
Το "MISERY" μπαίνει, με λαμπερά γράμματα, στο παλμαρέ των πολύ μεγάλων ταινιών της δεκαετίας του 1990 και όχι μόνο.
1999 "ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ" ("THE GREEN MILE")
Το Βιβλίο γράφτηκε το 1996
Ένα ακόμα υπέροχο έργο του μεγάλου συγγραφέα μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη από έναν εξ ίσου μεγάλο σκηνοθέτη και προκύπτει μια συγκλονιστική ταινία που σοκάρισε και καθήλωσε συναισθηματικά και κοινωνικά ένα τεράστιο κοινό σε εκατομμύρια ανθρώπους.
Σενάριο-Σκηνοθεσία: FRANK DARABONT
Βασικές ερμηνείες
TOM HANKS στο ρόλο του Paul Edgecomb
DAVID MORSE στο ρόλο του Brutus Howell
MICHAEL CLARKE DUNCAN στο ρόλο του John Coffey
DOUG HUTCHISON στο ρόλο του Percy Wetmore
BARRY PEPPER στο ρόλο του Dean Stanton
GRAHAM GREENE στο ρόλο του Arlen Bitterbuck
Ίσως η πιο συναισθηματική ταινία από τις κατηγορίες της δημιουργίας του Stephen King.
Ένα βιβλίο με το λιγότερο, θα έλεγε κανείς, μεταφυσικό στοιχείο.
Μια ταινία που μετατρέπεται σε ανοιχτή καταγγελία ενός άθλιου και διάτρητου σωφρονιστικού Αμερικάνικου συστήματος μαζί με τις αξίες της κοινωνίας της.
Καθαρά φοβικής, ρατσιστικής και μισάνθρωπης.
Μια σπουδή πάνω στη ζωή και στο θάνατο.
Tom Hanks-Michael Clarke Dunkan |
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Paul Edgecomb, παλιός δεσμοφύλακας σε πτέρυγα μελλοθανάτων, βρίσκεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του σε γηροκομείο. Εκεί, κάποια στιγμή, αρχίζει και περιγράφει σε μια φίλη του, τα τραγικά βιώματά του από τη ζωή του στην πτέρυγα των μελλοθανάτων.
Το αποκαλούμενο "Πράσινο μίλι". Η Απόσταση που διανύουν οι μελλοθάνατοι πριν την ηλεκτρική καρέκλα.
Στη διήγησή του, θα σταθεί σε μια ιστορία που σημάδεψε στην κυριολεξία τη ζωή του. Αυτήν του θανατοποινίτη John Coffey, ενός καλοκάγαθου μαύρου γίγαντα, που έχει δικαστεί σε θάνατο από πλάνη.
Ο Coffey κουβαλά μαζί του και μια υπερφυσική ιδιότητα. Αυτήν του να αφαιρεί το κακό από τους συνανθρώπους του.
Έτσι ξεκινάμε ξανά να ζούμε τα συγκλονιστικά γεγονότα της πτέρυγας αυτής παρακολουθώντας τη ζωή των μελλοθανάτων αλλά και των δεσμοφυλάκων τους.
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
15 Διεθνή βραβεία και ακόμα 31 υποψηφιότητες καθιστούν το "Πράσινο Μίλι" μία από τις πλέον αναγνωρισμένες και καταξιωμένες ταινίες στο σύγχρονο κινηματογράφο.
Η Ταινία ήταν υποψήφια για 4 OSCAR: Κινηματογράφιση, Υποστηρικτικός αντρικός ρόλος, Σενάριο, Ήχος, αλλά δυστυχώς η Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ δεν έχει διάθεση να δει σοβαρά και επάξια ταινίες του είδους και του χώρου.
Το "Πράσινο μίλι" θεωρώ προσωπικά ότι υποτιμήθηκε εμφανώς από τα Κινηματογραφικά φεστιβάλ για λόγους που ίσως να άπτονται της θεματολογίας του.
Σαν φιλμ, σκηνοθεσία, εικόνα, ντεκόρ, αποτυπώνει στο απόλυτο το κλίμα και το σκοτάδι του σωφρονιστικού συστήματος των ΗΠΑ.
Οι ερμηνείες των συντελεστών είναι υπέροχες. Προεξάρχοντος του αείμνηστου MICHAEL CLARKE DUNCAN, σε ερμηνεία συγκλονιστική, του TOM HANKS σε πρώτο αντρικό ρόλο, του μειλίχιου και επιβλητικού DAVID MORSE αλλά και όλων των ερμηνευτών του.
Ο Ρατσισμός, η ρουσφετολογία του κρατικού συστήματος, η κοινωνική εξαθλίωση και οι επιπτώσεις της στην εγκληματικότητα αμέσως μετά το 1929. Όλα αυτά θίγονται στο έργο του King και φυσικά στην ταινία.
Και όλα εστιάζουν στην εμβληματική μορφή του John Coffey, ενός ανθρώπου που αίρει στο σώμα του τις ανομίες και τις αμαρτίες ενός ολάκερου κόσμου, δίκην νέου Ιησού.
Το μήνυμα είναι σαφές: Το φως από το ανθρώπινο πνεύμα μπορεί να λάμπει ακόμα και μέσα απ τα πιο βαθιά σκοτάδια της φυλακής.
Φίλες και φίλοι,
στο 2ο αυτό μέρος, σταθήκαμε σε τέσσερις ακόμα πολύ μεγάλες κινηματογραφικές δημιουργίες πάνω στο πνευματικό έργο του Stephen King.
Ένα έργο που σηματοδότησε τη διαδρομή του κινηματογράφου τρόμου και τον χαρακτήρισε.
Το αφιέρωμα θα συνεχιστεί στο 3ο μέρος.
Καταπληκτικο! Μια και μια! Το δε Πρασινο Μιλι ειναι μια απο τις αγαπημενες μου ταινιες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μεγάλη και σπουδαία ταινία Χριστίνα μου! μαζί με τις λοιπές που αναφέρω εδώ. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Καλό ξημέρωμα.
ΔιαγραφήΟπως παντα αψογο το αφιέρωμά σου Γιάννη μας... Περιμένω με αγωνία το τρίτο μέρος του, ελπίζοντας ότι θα παραμείνεις στη λογική των "διαμαντιών" απο πλευράς μεταφορών των εργων του στη μεγάλη οθόνη! (Γιατι εχουν βγει και κατι πατάτες που ούτε τηγανητές δεν τρώγονται, κ είναι κρίμα για τα βιβλία δηλαδή). Την καληνύχτα και τις ευχαριστίες μου για το υπέροχο αφιέρωμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς την Πριγκηπέσσα μας! Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που σε βλέπω πάλι εδώ σε αυτό το "ραντεβού" μας.
ΔιαγραφήΚαταλαβαίνω τι εννοείς και συμφωνώ. Στις δεκάδες μεταφορές έργων του στο σελιλόιντ, κοντά 80 θαρρώ, φυσικά υπάρχουν και παταγώδεις αποτυχίες, οφειλόμενες σε άστοχες σκηνοθετικές και σεναριακές δουλειές.
Προσπαθώ, όσο μπορώ, να επιλέξω τις ταινίες εκείνες που, αντικειμενικά, είναι πραγματικά διαμάντια τέχνης και δημιουργίας και αξίζουν την άμεση προσοχή μας. Και, ευτυχώς, είναι πολλές.
Να είσαι καλά καλή μου φίλη. Χρόνια σου πολλά και σε ευχαριστώ.
Ακόμα ένα ωραίο αφιέρωμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα το πιστέψεις, αλλά πέρα από το Μίζερι (ταινιάρα), το Πράσινο Μίλι και το Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέυγουορθ δεν έχω δει άλλο!
Εντάξει έχω δει και το Κοράκι και το Αυτό.
Ναι, τώρα που το σκέφτομαι έχω δει και το Κριστίν και τη Λάμψη.
Α ναι και την Ομίχλη και το Μυστικό Παράθυρο που έπαιζε ο Τζόνυ ο Ντεπ.
Αλλά τον αποφεύγω, γιατί είναι ο μόνος που έχει καταφέρει να με τρομάζει!
Κι αν όχι με το Πράσινο Μίλι ή το Μίζερι ή το Τελευταία Έξοδος, στα οποία δεν τρόμαξα (μόνο στο Μίζερι δυσκολευόμουν να πάρω ανάσα όσο το έβλεπα), τα υπόλοιπα με τρόμαξαν και είχα και εφιάλτες μετά και ξύπναγα τρομαγμένη και για να μου περάσει έτρωγα κάτι γλυκό και με κάθε ταινία που έβλεπα και ήταν βασισμένη σε βιβλίο του έπαιρνα δυο-τρία κιλά!
Οπότε τον αποφεύγω!
Καλημέρα κύριε Πιτ!
Κοίτα τώρα Αρτίστα μου! Αν είναι κάθε φορά που βλέπουμε ταινία του Κινγκ και εξαντλείται όλο το απόθεμα στα γλυκά του κουταλιού, τότε να το αποφύγουμε βρε παιδί μου καθότι δεν συμφέρει.
ΔιαγραφήΧαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα Αρτίστα μου, λατρεύω κάθε σου παρέμβαση και σχόλιο παντού λέμε!!!
Καλώς όρισες κορίτσι μου, χρόνια πολλά και τις ευχές μου για ότι μας δίνεις.
Φιλάκια λέμε.
Γιάννη, καλησπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα, μεταξύ αστείου και σοβαρού: Τα κινηματογραφικά σου αφιερώματα μου θυμίζουν την εφηβική μου κατάσταση, που κάθε βδομάδα περίμενα τη μέρα που εκδιδόταν το τεύχος κάποιας σειράς, για να το δω, να το διαβάσω, να συμπληρώσω τα στοιχεία για τα θέματα που παρακολουθούσα.
Είναι, δηλαδή, σα να έχω κάνει συνδρομή σε περιοδικό και κάθε λίγο ενημερώνομαι με πληρότητα, γλαφυρό και ευχάριστο τρόπο για κινηματογραφικά θέματα. Έξοχα!
Χαιρετώ, φιλιά!
Ωωωωωωω! τι λες τώρα Διονύση μου! αυτό κι αν είναι "είδηση" για μένα. Αν έχω καταφέρει να σου δώσω κάτι τέτοιο αγαπητέ φίλε, ειλικρινά νιώθω να έχω κάτι πετύχει μέσα από αυτήν μου την προσπάθεια.
ΔιαγραφήΔεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω. Με γεμίζει ευθύνη όλο αυτό και να ξέρεις παίρνω δύναμη να το συνεχίσω.
Να είσαι καλά.
Γιάννη συγχαρητήρια και για το δεύτερο μέρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αφιερώματα σου γενικά είναι πολύ καλογραμμένα και με πολλές λεπτομέρειες. Ο συγκεκριμένος συγγραφέας όπως προείπα είναι από τους αγαπημένους μου και οι ταινίες του (στα όρια bmovies ή όχι) είναι απολαυστικές.
Αναμένω και άλλες συνέχειες στο αφιέρωμα.
Καλησπέρα σου Γιώργο μου!
ΔιαγραφήΞέρω ότι σου αρέσει ο Στήβεν Κινγκ. Πως θα γινόταν αλλιώς άλλωστε. Συγγραφέας είσαι στο χώρο του τρόμου και του ψυχολογικού θρίλερ. Συνεπώς ίδιο αντικείμενο. Ναι είναι εξαιρετικός. Εκπληκτικός. Και οι ταινίες που έχω επιλέξει είναι διαλεγμένες για την ποιότητά τους.
Καλή συνέχεια Γιώργο μου και σε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε.
Πόσο μα πόσο λατρεύω αυτόν τον άνθρωπο που τον θεωρώ ιδιαίτερο, ξεχωριστό με ένα δυνατό μυαλό. Τώρα απόλαυσα Γιάννη μου και τα δυο μέρη.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Το Πράσινο Μίλι" είναι σπουδαία ταινία. Μεταφέρθηκε στην μεγάλη οθόνη με απόλυτη αξιοπρέπεια του βιβλίου.
Αγαπημένη ταινία που δεν βαριέμαι να δω ξανά και ξανά. Και θα συμφωνήσω σε όλα όσα γράφεις.
Ευχαριστούμε Γιάννη για ένα ακόμα εξαιρετικό αφιέρωμα.
Μαρία μου,
Διαγραφήχαίρομαι που συμμεριζόμαστε την ίδια προτίμηση και το ίδιο γούστο. Πραγματικά συγκλονιστικός συγγραφέας, με άπειρα νοήματα και ζητήματα που μπαίνουν στους συμβολισμούς του.
Το "Πράσινο μίλι" είναι ύμνος στη ζωή. Πολύ μεγάλη ταινία που μέσα απ τη σκληρότητά της μπορεί κάποιος προσεκτικά να αντλήσει το φως της αγάπης.
Και εγώ σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου. Εύχομαι καλή επιτυχία στην έκθεση.
Να είσαι καλά.
Γιάννη μου αξιόλογο και ενδιαφέρον αφιέρωμα, για όσους βέβαια ενδιαφέρονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλές φορές προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου πως μια ταινία θρίλερ είναι απλά μια ταινία πίσω από τις κάμερες.
Εντούτοις αυτός ο ασυνείδητος φόβος φρενάρει την όποια επιθυμία να δω μια τέτοια ταινία, ιδιαίτερα με σενάρια του μεταφυσικού.
Διάβασα την "Λάμψη" σε μπεστ-σέλερ, ωστόσο σε ταινία δεν μπόρεσα να τη δω.
Δεν θα ξανάβλεπα την "Κριστίν" ενώ έχω δει τουλάχιστον τρεις φορές το "Πράσινο μίλι"(υπέροχη πραγματικά)
Αυτές οι σκηνές παράνοιας και οι μεταφυσικές απειλές δεν είναι στις επιλογές μου. Από μια ταινία του Stephen King προτιμώ τη Mελωδία της ευτυχίας ακόμη και οι Γαμπροί της Ευτυχίας, γιατί όχι;
Να είσαι καλά Καλό ξημέρωμα!
Νιώθω και αφουγκράζομαι απόλυτα τον δισταγμό και την επιλογή σου Αννίκα. Η Δύναμη της εικόνας σε μια ταινία τρόμου έχει τέτοια ένταση και επιρροή που ναι, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Αυτό δεν το συζητάμε.
ΔιαγραφήΕπίσης και η ίδια η ατμόσφαιρα, χωρίς βιαιότητα, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο άγχος.
Τα στοιχεία τρόμου στον Κινγκ έχουν μεγάλους συμβολισμούς. Η "Λάμψη", ως ταινία είναι σοκ! Η "Κριστίν" δεν έχει σκληρές σκηνές αλλά μεταφέρει τον τρόμο και το μεταφυσικό. Το "Πράσινο μίλι" είναι το πιο "μαλακό" σε στοιχεία τέτοια αλλά έχει επίσης κάποιες σκηνές που σοκάρουν.
Κανείς δεν πρόκειται να σε κατηγορήσει Αννίκα μου αν τελικά χαμογελάσεις με τους ...."Γαμπρούς της ευτυχίας". Και να το κάνεις.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ κορίτσι μου και όμορφη μέρα να έχεις.
Πολύ ωραίες οι επιλογές σου Γιάννη μου από τον θαυμάσιο -πραγματικά-STEPHEN KING!! Λοιπόν το φιλμ ''Νεκρή Ζώνη'' το ξέρω, υπέροχο. Το ''"MISERY"''επίσης και φυσικά το ''Πράσινο Μίλι'' που είναι αγαπημένο φιλμ!! Λατρεύω τον Τομ Χάνκ σε όποιο ρόλο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην δεύτερη ταινία δεν την έχω δει και δεν υπόσχομαι να την ψάξω γιατί σαν θέμα είναι πιο θρίλερ από τα άλλα, σωστά;
Θαυμάσια παρουσίαση αντάξια τόσο όμορφων έργων!!
Σε φιλώ
Άννα μου,
ΔιαγραφήΤο "Νεκροταφείο ζώων" ναι, είναι οπτικά πολύ σκληρή ταινία. Θα την έλεγα ανατριχιαστική. Και αυτό γιατί οι χαρακτήρες που "γυρίζουν" από τον θάνατο, αγαπημένα και λατρεμένα πρόσωπα, είναι παντελώς αλλαγμένοι ως προς την ψυχή τους. Φορείς του κακού και του θανάτου.
Αλλά η ταινία έχει τεράστιους συμβολισμούς που ο Κινγκ του παίρνει από την Ινδιάνικη μυθολογία και λατρεία. Στο νεκροταφείο που έθαβαν τους νεκρούς τους, ήταν άβατο. Γιατί όποιος θάβονταν εκεί επέστρεφε "ζωντανός" αλλά καταραμένος. Εδώ έχουμε τον τεράστιο συμβολισμό, να αποδέχεται ο άνθρωπος τον θάνατο και την απώλεια.
Και η ταινία αυτό χρεώνει. Μια οικογένεια μετατρέπεται σε ολοκαύτωμα τρόμου καθώς ο πατέρας αδυνατεί να διαχειριστεί την απώλεια του γιου τους. Και εκεί ο εφιάλτης θα παρασύρει τα πάντα.
Οι άλλες ταινίες που έχεις δει, θεωρούνται αριστουργήματα.
Να είσαι καλά ψυχή μου, σε ευχαριστώ και εύχομαι όμορφη συνέχεια στη μέρα σου.
πολυαγαπημενος!
ΑπάντησηΔιαγραφήαναμενω στην μεγαλη οθονη το νεκροταφειο ζωων
αγαπω πρασινο μιλι!!!
υπεροχο αφιερωμα Γιαννη μου
ευχαριστουμε πολυ
Κική μου,
Διαγραφήτο "Νεκροταφείο ζώων" έχει και δεύτερη έκδοση. Να προτιμήσεις αυτήν που αναφέρω εδώ. Δηλαδή την πρώτη, της γυναίκας σκηνοθέτιδος Mary Lambert.
Το "Πράσινο μίλι", συγκλονιστικό χωρίς δεύτερη κουβέντα.
Σε φιλώ κορίτσι μου και σε ευχαριστώ πολύ.
Γιάννη ευχαριστούμε που συγκεντρώνεις εδώ ότι αγαπάμε. Καλό Σαββατοκύριακο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα μου, και εγώ σε ευχαριστώ αγαπητέ για κάθε σου παρουσία εδώ. Καλό Σαββατοκύριακο επίσης.
ΔιαγραφήΕιδικά το "Πράσινο Μίλι", Γιάννη μου, το έχω δει πάνω από 10 φορές. Και δεν το χορταίνω!!!!!!! Μοναδική ταινία από έναν μετρ του κινηματογράφου. Πολλά φιλιά, φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχεις άδικο Μια μου. Πολύ μεγάλη ταινία. Με πολλούς αποδέκτες και μηνύματα. Καλή Κυριακή καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πολύ.
ΔιαγραφήΕκπληκτικη ολη η αναρτηση σου με σπουδαιες αναφορες,Ο STEPHEN KING ειναι τεραστια μορφη Νομιζω οτι εχει γραψει και το Αυτο.The Mist που το εκανε ταινια τρομου Την εχω δει 2 φορες πολυ παλια.Οσο για το Πρασινο μιλι εκπληκτικη ταινια!!!!Να εισαι καλα φιλε μου και καλη εβδομαδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννη μου ναι. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου. Πολύ μεγάλη μορφή. Ανεξάντλητη έμπνευση. Απίστευτη φαντασία. Τι να πρωτοπεί κανείς.
ΔιαγραφήΝαι το "Αυτό" είναι δικό του, υπάρχει και ταινία.
Το "Πράσινο μίλι" είναι μεγαλείο.
Ευχαριστώ Γιάννη μου, να είσαι καλά φίλε μου. Καλή βδομάδα.
Τέλειο αφιέρωμα! Από τους αγαπημένους μου αλλά με λίγες καλές μεταφορές. Θα πω ότι τον έχουν αδικήσει αρκετά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστίνα μου καλησπέρα σου,
ΔιαγραφήΛάβε υπόψη σου ότι στον κινηματογράφο έχουν μεταφερθεί πάνω από 70 έργα του. Είναι απόλυτα λογικό, μέσα σε αυτόν τον αριθμό, να υπάρξουν και άσχημες μεταφορές.
Παραμένουμε στις πολύ μεγάλες ταινίες που έχουμε κρατήσει στις συλλογές μας.
Να είσαι καλά κορίτσι μου. Καλό βράδυ.