Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά (Μέρος 4ο)

 Καλησπέρα αγαπημένες φίλες και φίλοι,

έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι, ο Ιούνης τελειώνει σε δύο μέρες και ο μήνας των ...αδειών είναι προ των πυλών. Οι παροικούντες του ...ελεεινού Άστεως, είμαστε πάντα εδώ, εσώκλειστοι και αποκλεισμένοι, εντός πόλεως. Όμως συνεχίζουμε να αναπνέουμε, συνεχίζουμε κινηματογραφικά εδώ στο CINEFIL να δίνουμε τους δικούς μας τόνους.


Συνεχίζω, λοιπόν, ακάθεκτος το 4ο μέρος της παρουσίασης των χρυσών εκείνων ζευγαριών στον κινηματογράφο μας, κύρια στην κλασική του περίοδο. Να θυμηθούμε, να νοσταλγήσουμε, να γοητευτούμε μια ακόμα φορά.

Ιδού η λίστα με τις προηγούμενες αναρτήσεις για το θέμα για να κάνετε τις συνδέσεις σας:




Σήμερα θα συνεχίσω με τα ζευγάρια εκείνα, που μάς μάγεψαν κατά τη διάρκεια της χρυσής δεκαετίας του 1960. Πάμε λοιπόν:

ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ-ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ

Θεωρώ ότι θα ήταν αδύνατο, δύο από τα πιο "καυτά" πρόσωπα του Ελληνικού κινηματογράφου, να μην είχαν τις δικές τους "συναντήσεις" επί σκηνής. Παρ' όλα αυτά, δεν ήταν πολλές οι συνεργασίες της Βουγιουκλάκη με τον Αλεξανδράκη. Ήταν όμως όλες απόλυτα επιτυχημένες. Έτσι οι αγαπημένοι ηθοποιοί άφησαν το δικό τους στίγμα σαν ένα από τα πιο λαμπερά και γοητευτικά ζευγάρια.

Τους χαρήκαμε σε τέσσερις ταινίες, τέσσερις εξαίρετες κομεντί, τρεις ασπρόμαυρες και μία έγχρωμη. Πάμε να θυμηθούμε:

1960 "ΤΟ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ"


Με τη ΦΙΝΟΣ ξεκινάει η συνεργασία του χρυσού μας ζευγαριού σε μια κομεντί που το σενάριο έγραψαν οι ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ και ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ και σκηνοθέτησε ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ, που είχε και σχεδόν την αποκλειστική συνεργασία με την Αλίκη.

Εδώ, κατά την ταπεινή μου γνώμη, απολαμβάνουμε την απίστευτη γοητεία του Αλέκου Αλεξανδράκη, στο ρόλο ενός ώριμου εφοπλιστή, του Τζώρτζη Βέγγελη σε ένα απόλυτα αταίριαστο εμφανισιακά ζευγάρι με μια νεαρή απλή κοπέλα, τη Μαίρη Γεωργαντά.


Εκείνη ατίθαση, "άτσαλη", έξω από τα νερά και τα "ήθη" του καθωσπρεπισμού της μεγαλοαστικής κοινωνίας. Προσπαθεί, με νύχια και δόντια να σταθεί μέσα σε ένα εχθρικό απόλυτα περιβάλλον.

Ο Αλέκος Αλεξανδράκης είναι επιβλητικός, εκπληκτικός σε ύφος και στυλ. Πολλά και τα μηνύματα των σεναριογράφων για το έργο και την υποκρισία των "ηθικών" του πλούτου.


Η ταινία "απογειώθηκε" εμπορικά, έκοψε 202.542 εισιτήρια και ανέβηκε στη 2η θέση από 52 ταινίες της χρονιάς.







1963  "Η ΨΕΥΤΡΑ"


Παραγωγή της Φίνος σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος "δύσκολα" δούλεψε με το συγκεκριμένο αυτό ζευγάρι ηθοποιών.

Μια εξαίρετη αισθηματική κομεντί. Η Μαίρη Δεληπέτρου (Αλίκη Β.), ένα τρελοκόριτσο νεανικής εποχής, να λάμπει μέσα στην παρέα της με τα ανάλογα γούστα και φερσίματα. Φερσίματα κακομαθημένης νεαρής, που επιβιώνει στις "πλάτες" του μπαμπά.


Από την άλλη, ο γοητευτικός γλύπτης Θάνος Σωτηρίου (Αλέκος Α.), ο οποίος φυσικά θα ανάψει ...φωτιές στην νεαρή, η οποία θα διεκδικήσει τη σχέση της μαζί του, φυσικά με έναν παντελώς ανορθόδοξο τρόπο, βασισμένο στο ψέμα και την εξαπάτηση.

Κωμωδία φάρσας με διάφορα στοιχεία επιτυχίας για την εποχή.


Το έργο το "δάνεισε" στον Δαλιανίδη ο Μάριος Πλωρίτης από ένα Ουγγρικό θεατρικό έργο, του οποίου αγνοείται ο τίτλος. Έμεινε επίσης γνωστό για τις πιο τολμηρές (για την ίδια) ημίγυμνες σκηνές της Αλίκης Βουγιουκλάκη από έναν σκηνοθέτη, που δούλευε χωρίς πολλές αναστολές πάνω στο θέμα.

Η ταινία έκανε χρυσή επιτυχία. Έκοψε 196.250 εισιτήρια και ήταν στη 2η θέση ανάμεσα σε 82 ταινίες της χρονιάς.


1964  "Η ΣΩΦΕΡΙΝΑ"


Το λαμπερό μας ζευγάρι, συναντιέται ερμηνευτικά σε μία ακόμα εξαιρετικά επιτυχημένη κομεντί, φαρσοκωμωδία. Πάνω στο θεατρικό του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΟΥΣΣΟΥ, "Το τελευταίο ψέμα", ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ, γράφει και σκηνοθετεί εκ νέου μια επιτυχημένη ταινία.
Η παραγωγή ήταν της εταιρείας Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης-Αιγαίων Φιλμ.

Το ζευγάρι των πρωταγωνιστών μας, ένα κλασικό μεσοαστικό ζευγάρι εποχής, η Μαίρη με το Νίκο, θα εμπλακούν σε μια τρελή παρεξήγηση, η οποία θα οδηγήσει τη σχέση τους σε μια σκληρή δοκιμασία.

Εκείνη θα ...υποφέρει από τα καταιγιστικά ψέματα της κολλητής της φίλης, Λιλής (Μάρω Κοντού). Ψέματα στα οποία θα εμπλακούν μια σειρά πρόσωπα και χαρακτήρες, που προκαλούν άλυτες παρεξηγήσεις, άφθονο γέλιο και φρεσκάδα.


Φυσικά η ταινία είχε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία από τις προηγούμενες. Έκοψε 512.565 εισιτήρια και έφτασε στη 4η θέση από τις 93 ταινίες της χρονιάς εκείνης.


1964  "ΤΟ ΔΟΛΩΜΑ"

Της Φίνος αυτή τη φορά η παραγωγή, σε σενάριο και σκηνοθεσία πάλι του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ. Μια ακόμα όμορφη αισθηματική κομεντί, στις ομορφιές της Ρόδου. 
Αυτή τη φορά Βουγιουκλάκη και Αλεξανδράκης, ναι είναι το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, αλλά σε μια ιδιαίτερη, διαφορετική σχέση πλοκής. Δεν είναι το αισθηματικό ζευγάρι αλλά "συνεργάτες" σε μια επιχείρηση απάτης και χαρτοκλοπής.


Εκείνος, ο χαρτοκλέπτης Μπάμπης Βαλέρης με τους ...συνεργάτες του και εκείνη, η λαμπερή Καίτη, η χορεύτρια της Τρούμπας. Το "δόλωμα" για τα υποψήφια θύματα της μικρής "συμμορίας".


Σκεφτείτε τώρα ότι η ταινία βγήκε σε προβολή, σχεδόν την ίδια βδομάδα με τη "Σωφερίνα" και παρ' όλα αυτά, έκανε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Με 557.302 εισιτήρια, στη 2η θέση από 93 ταινίες,  αποτελεί την πιο δημοφιλή ταινία των Αλεξανδράκη-Βουγιουκλάκης μαζί. Απλησίαστα πράγματα για τη σημερινή εποχή, αυτό που έκανε ο Ελληνικός κινηματογράφος τότε.


ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ-ΚΑΙΤΗ ΠΑΝΟΥ

Η αισθηματική κομεντί, μάς δίνει ένα ακόμα όμορφο ζευγάρι στη φιλμογραφία του κλασικού Ελληνικού κινηματογράφου.
Είναι αυτό του μεγάλου μας ηθοποιού Λάμπρου Κωνσταντάρα και της εξαίρετης Καίτης Πάνου.
Η Καίτη Πάνου, ήταν μια ποιοτική ηθοποιός, "αθόρυβη", χαμηλού προφίλ και ιδιαίτερης σεμνότητας, με όμορφη σκηνική παρουσία και ποιοτικές ερμηνείες.

Με τον καταξιωμένο κωμικό μας, έδεσε μαζί του σε πολλές ταινίες και μαζί, αποτέλεσαν ένα όμορφο ζευγάρι με γλυκύτατες παρουσίες.


Μαζί εμφανίστηκαν σε έξι ταινίες, σε χρονικό διάστημα 12 ετών. 

1960 "Ένας Δον Ζουάν για κλάματα"

1968  "Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο"

1968  "Ο τρελός τα έχει τετρακόσια"

1969  "Ο Μπλοφατζής"

1971  "Ο τρελοπενηντάρης"

1972  "Ο άνθρωπος που γύρισε απ' τη ζέστη"

Σίγουρα, οι ταινίες αυτές δεν ...λάμπουν για την σεναριακή τους ποιότητα ή το βάθος της παραγωγής τους. Ιδίως αυτές της περιόδου της χούντας. Κύρια "φωτογράφιζαν" την προσωπικότητα του Λάμπρου Κωνσταντάρα και το "εκτόπισμά" του επί σκηνής, με την αναγκαία, φυσικά, παρουσία μιας όμορφης και ποιοτικής γυναίκας. Η Καίτη Πάνου, δίπλα στον Κωνσταντάρα δεν είχε τον ισότιμο ερμηνευτικό ρόλο και παρουσία. Όχι γιατί δεν το άξιζε, φυσικά. Αλλά γιατί αυτός ήταν ο στόχος εκείνων των παραγωγών.

Παρ' όλα αυτά, οι δυό τους μάς έδωσαν όμορφο ζευγάρι με γλυκά αισθήματα.


ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ-ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ

Αφήνουμε πίσω μας την κωμωδία και περνάμε στο "βαρύ" ύφος της φιλμογραφίας. Θα περάσουμε στο κλασικό φιλμ νουάρ, στο κοινωνικό δράμα, που στην περίοδο 1960-1970 θα μάς δώσει πολύ μεγάλες παραγωγές, που κάποιες από αυτές βγήκαν πολύ έξω από τα Ελληνικά σύνορα και άνοιξαν τα φτερά τους σε άλλες πολιτείες.

Έχουμε ένα ζευγάρι, που δίκαια θα πάρει το χαρακτήρα του "χρυσού" σε αυτήν εδώ την αναφορά. Μιλάμε για τον Νίκο Κούρκουλο και τη λατρεμένη Μαίρη Χρονοπούλου, της οποίας η θητεία στο δράμα ήταν πάρα πολύ μεγάλη. 


Μαζί μεγαλούργησαν σε τέσσερις μεγάλες ταινίες:

1965 "Οι αδίστακτοι"

Το κοινωνικό νουάρ, του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ, σε σενάριο δικό του και του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ. Ένα κινηματογραφικό ζευγάρι, που κινείται έξω από τα όρια της "ηθικής", σε έναν σκληρό, αδίστακτο κόσμο. Θα μπορέσει να βρει τα δικά του σημεία αναφοράς και λύτρωσης; Και με τι κόστος;

1966  "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο"

Το συγκλονιστικό κοινωνικό δράμα του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, σε σενάριο επίσης του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ.


Μια ταινία, που τίμησε διεθνώς το Ελληνικό σινεμά, μιας και διεκδίκησε, επί ίσοις όροις το ΟΣΚΑΡ καλύτερης ξένης ταινίας στο Χόλιγουντ, παρακαλώ.

Εκείνος, ο Οδυσσέας Χορμόβας, γιος τσιφλικά, με εντελώς άλλες όμως απόψεις και ιδέες, μαύρο πρόβατο για την τάξη του και τους εκμεταλλευτές. Και εκείνη, η Ειρήνη. Μια ξωμάχα της γης, ανάμεσα στους χιλιάδες απελπισμένους κολλήγους. Ανάμεσά τους θα σταθούν τα πάντα. Η τυραννία, η εκμετάλλευση, η εξέγερση, ο έρωτας.

588.101 εισιτήρια σε μια ερμηνεία χαρισματική για τους δύο ηθοποιούς μας.

1966  "Κοινωνία ώρα μηδέν"


Ο Νίκος Φώσκολος, για μια ακόμα φορά, γράφει ένα εξαίρετο σενάριο με βαρυσήμαντα πολιτικά μηνύματα, διαχρονικά ακόμα για την εποχή μας. Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ σκηνοθετεί ένα υπέροχο νουάρ πολιτικό-κοινωνικό δράμα. 
Και το χρυσό μας ζευγάρι, καθηλώνει και συναρπάζει με την ερμηνεία του, μία ακόμα φορά.

Η Μαίρη Χρονοπούλου, σε ρόλο femme fatale, συζύγου και ο Νίκος Κούρκουλος, στο ρόλο του λειτουργού, που θα έρθει από το συμβιβασμό και το περιθώριο για συναντήσει ξανά τον κοινωνικό του ρόλο.
Εκπληκτικές ερμηνείες πραγματικά.

1970  "Ορατότης μηδέν"


Μια ακόμα και τελευταία συνεργασία των δύο μεγάλων ηθοποιών μας. Στο κλασικό δράμα του Νίκου Φώσκολου, σε δικό του σενάριο, οι δυο τους θα ερμηνεύσουν ακόμα δύο χαρακτήρες αντιφατικούς μεταξύ τους και με χαρακτηριστικά σύγκρουσης.

Εκείνος ένας απλός ναυτικός με λαϊκή ταξική αναφορά, που θα επιλέξει το δρόμο του συμβιβασμού και της υποταγής για να ξεφύγει από το πνίξιμο στο οποίο τον έβαλαν και εκείνη, η "ακριβή κόρη" των εφοπλιστών με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η συνεργασία αυτή έκλεισε με τεράστια επιτυχία καθώς η ταινία έκοψε 640.720 εισιτήρια, στη 2η θέση ανάμεσα σε 99 ταινίες.


ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ-ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ

Φίλες και φίλοι, είναι ώρα να πάμε σε ένα επίσης από τα πλέον διάσημα, πιο λαμπερά και πιο ποιοτικά ζευγάρια του Ελληνικού κινηματογράφου. Δύο μεγάλοι ηθοποιοί, με μεγάλο βάθος, μεγάλη ιστορία, τόσο επαγγελματική όσο και προσωπική. Δύο ηθοποιοί που άφησαν μια ανεξίτηλη ερμηνευτική σφραγίδα στην υποκριτική μας τόσο στο σινεμά όσο και στο θέατρο.

Και ανέφερα και το θέατρο γιατί Καρέζη και Καζάκος άφησαν πίσω τους μια καριέρα, που ακολουθεί τα χρυσά εκείνα ζευγάρια του θεάτρου στον τόπο μας. Και μιας και στο ΣΙΝΕΦΙΛ, εστιάζω στο κινηματογραφικό μέρος, καιρός να ξεφυλλίσουμε το μεγάλο βιβλίο των στιγμών, που οι δυο τους σημάδεψαν τη μεγάλη οθόνη.


Η κινηματογραφική συνύπαρξη Καζάκου και Καρέζη, η οποία συνέβη να αποτελέσει και ξεκίνημα της προσωπικής της σχέσης, ξεκινά το 1967 και τελειώνει το 1973. Δεν έχει μεγάλη φιλμογραφία.
Έπαιξαν μαζί στο σινεμά σε 5 ταινίες, ικανές να συγκροτήσουν το δικό τους μύθο επί της μεγάλης οθόνης.

1967 "Κοντσέρτο για Πολυβόλα"

Όλα ξεκίνησαν στο θαυμάσιο αυτό πολεμικό δράμα της Φίνος, σε σενάριο ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ και σκηνοθεσία του υπέροχου ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ. Μια άρτια παραγωγή στην οποία, οι δυο τους θα ενωθούν σε μια σχέση ανάμεσα στις συμπληγάδες του άγνωστου πλην απάνθρωπου πολέμου των παρασκηνίων. Εκείνη ως Νίκη Βάρσου, πολιτική υπάλληλος στο ΓΕΣ και εκείνος ως Αλέξης Θεοδώρου, Λγός στο ΓΕΣ σε κρίσιμη θέση. 
427.698 εισιτήρια και 8η θέση από τις 117 ταινίες της χρονιάς.

1968 "Αγάπη και αίμα"


Τον επόμενο χρόνο θα συναντηθούν, πάλι στη Φίνος, σε μια ιδιαίτερη αισθηματική περιπέτεια τύπου Ελληνικού western εποχής τσιφλικάδων. Μια δική μας προσέγγιση στο κλασικό δράμα "Ρωμαίος και Ιουλιέττα".
Σε σενάριο και σκηνοθεσία ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ, οι δυο τους θα έρθουν κοντά, θα αγαπηθούν με ένα δυνατό έρωτα, που θα πέσει μοιραία ανάμεσα στις θανάσιμες αντιθέσεις των δύο οικογενειών τους. Ο τίτλος τα λέει όλα περιγραφικά.
381.554 εισιτήρια και 12η θέση σε 99 ταινίες της χρονιάς.

1970  "Μια γυναίκα στην αντίσταση"



Ένα ακόμα πολεμικό δράμα, σε σενάριο ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΛΑΖΑΡΟΥ ΜΟΝΤΑΝΑΡΗ και σκηνοθεσία ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, θα ενώσει επί σκηνής, το αγαπημένο μας δίδυμο, ανάμεσα σε ένα σύνολο εκλεκτών ηθοποιών μιας καλής παραγωγής.
Στη φρίκη του πολέμου, η αγάπη τους θα προσπαθήσει να σταθεί, να επιβιώσει, να ζήσει. Θα πληρώσει άσχημα και επώδυνα το κόστος της μάχης πάντα με άγνωστη την τελική έκβαση.

455.385 εισιτήρια και 5η θέση ανάμεσα σε 87 ταινίες της χρονιάς.

1972  "Ερωτική συμφωνία"


Εδώ θα πάμε σε κάτι διαφορετικό. Κατά τη γνώμη μου, μακράν, η καλύτερη ταινία για τους Καζάκο-Καρέζη, η πιο ώριμη και μεστή συνύπαρξη στον κινηματογράφο, σε μια ταινία, που πραγματικά συγκινεί, που δίνει ένα ρεσιτάλ τρυφερότητας και ερωτικού δράματος.

Δικό τους δημιούργημα καθώς η Τζένη έγραψε το σενάριο και ο Κώστας την σκηνοθέτησε. Με μια μοναδική μουσική του Γιάννη Σπανού θα τους δούμε σε μια πολυεπίπεδη ερμηνεία, κύρια από πλευράς της Τζένης Καρέζη, η οποία ερμηνεύει διπλό ρόλο. 
Δύο αδελφές, αγαπημένες δεμένες στη ζωή, με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, θα ερωτευθούν τον ίδιο άντρα και το δράμα θα τις ενώσει και στο θάνατο.

Η ταινία δεν είχε την εισπρακτική επιτυχία των προηγουμένων, είχαν αλλάξει οι συνθήκες στη ζωή των κινηματογράφων πλέον. Έκοψε 165.179 εισιτήρια, στην 31η θέση από 90 ταινίες της χρονιάς.

1973  "Λυσιστράτη"




Η τελευταία τους συνύπαρξη στη μεγάλη οθόνη, θα είναι επίσης σε κάτι παντελώς διαφορετικό. Στην κινηματογραφική προσαρμογή της Αριστοφάνειας κωμωδίας από τον ΓΙΩΡΓΟ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟ σε σεναριακή προσέγγιση του ΓΙΑΝΝΗ ΝΕΓΡΕΠΟΝΤΗ. Παραγωγή Καραγιάννη-Καρατζόπουλου.

Δεν μπορείς να τους πεις και στενό κινηματογραφικό ζευγάρι. Στην ταινία φυσικά και δεσπόζει η δική της παρουσία και ο ρόλος της. 191.459 εισιτήρια για την ταινία. 

Με αυτήν την ταινία, Καρέζη και Καζάκος, θα κλείσουν την κινηματογραφική τους διαδρομή στο σινεμά μας. Φυσικά θα την συνεχίσουν και στην τηλεόραση, όπου θα τους απολαύσουμε σε τρεις σειρές:  "Μαρίνα Αυγέρη" 1972-73,  "Μεγάλη περιπέτεια" 1976-77,  "Μαύρη χρυσαλλίδα" 1990-91.

ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ-ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ

Το ζευγάρι αυτό, για έναν άγνωστο λόγο, δεν έχει πολλές συνεργασίες. Οι δύο μεγάλοι ηθοποιοί έχουν συναντηθεί επί σκηνής μόνο σε δύο ταινίες αλλά, προσωπικά πιστεύω ότι έχουν φτιάξει δύο αλησμόνητα ζευγάρια, ανεξίτηλα στην κινηματογραφική μνήμη. Σε δύο ταινίες πολύ μεγάλης ποιότητας.

1964  "ΛΟΛΑ"


Ένα υπέροχο φιλμ νουάρ του Ελληνικού κινηματογράφου, έμελλε να φέρει τη σφραγίδα των δύο αγαπημένων μας ηθοποιών.

Σε σενάριο ΗΛΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ σκηνοθετεί ένα υπέροχο φιλμ, μέσα στο οποίο ξεχειλίζει το πάθος των δύο εραστών. Ο Άρης, το πρώτο μαχαίρι της Τρούμπας, που βγαίνει ριγμένος, από τη φυλακή, για να συναντήσει, στα παλιά του λημέρια, τη μεγάλη του αγάπη, τη Λόλα.

Σε μεγάλες στιγμές και οι δυο τους ερμηνευτικά. 313.822 εισιτήρια, στην 8η θέση από 92 ταινίες της χρονιάς.

1964  "Ένας μεγάλος έρωτας"


Σε σενάριο ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ και σκηνοθεσία πάλι του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, το δίδυμο των ηθοποιών μας, δίνει, κατά την ταπεινή μου άποψη, ένα κινηματογραφικό ερωτικό δράμα, που είναι διαμάντι σε κάθε επίπεδο. Ατμόσφαιρα, χαρακτήρες, πλοκή, αισθήματα, συγκινήσεις.

Στο ρόλο των παράνομων εραστών, Κούρκουλος και Καρέζη, δίνουν δύο λατρεμένους χαρακτήρες σε ένα φιλμ, που χαϊδεύει κάθε ψυχή και καρδιά.


Η Λένα, παντρεμένη με ένα σύζυγο αξιοπρεπή μα μεγαλύτερης ηλικίας, μάνα ενός μικρού παιδιού και ο γοητευτικός Αλέξης Βαλσάμης, σε μια ερωτική συνάντηση που θα παρασύρει μοιραία τα πάντα.

Πώς να μη σταθώ σε αυτό το "χρυσό" ζευγάρι; 
Η ταινία έκοψε 202.607 εισιτήρια και βρέθηκε στην 25η θέση από 92 ταινίες της χρονιάς.


Εδώ κλείνει και το 4ο μέρος του μεγάλου αυτού αφιερώματος, αγαπημένες φίλες και φίλοι. Απολαύσαμε έναν ακόμα κατάλογο από λαμπερά και ποιοτικά ζευγάρια στον κινηματογράφο μας, στην κλασική του περίοδο.
Και συνεχίζω. Εκκρεμεί ένα ακόμα μέρος, στο οποίο θα επιλέξω κάποια ζευγάρια, που βρέθηκαν μαζί μόνο σε μία μοναδική ταινία αλλά άφησαν ένα τέτοιο αποτύπωμα, που τουλάχιστον σε μένα ξεχώρισε.

Σάς ευχαριστώ για τη συντροφιά. Εύχομαι καλή συνέχεια στο καλοκαίρι μας. Να περνάτε καλά και να δίνετε σημασία στις στιγμές σας.


Σχόλια

  1. Χρυσά ζευγάρια, αγαπημένε μου. Όπως ακριβώς το είπες.
    Όλα τους, μοναδικά και ανεπανάληπτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να γεμίζουν κάποιες ώρες μας με τη λάμψη τους ακόμα, Κική μου.
      Σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου, αν και έχω "βυθιστεί" (από επιλογή) σε θερινή ραστώνη, κι απέχω από το blogging, εντούτοις έκανα μια εξαίρεση κι ήρθα εδώ. Γιατί δε θα μπορούσα να μη "βυθιστώ" παράλληλα και στο σινεμά εκείνο όπου τα χρυσά ζευγάρια σφράγισαν με την συνύπαρξή τους μια ολόκληρη κινηματογραφική εποχή! Όντως, ο Καζάκος υπήρξε πολύ γοητευτικός ηθοποιός, και με την μετέπειτα σύντροφό του, την μοναδική Τζένη Καρέζη, έδωσαν διαμαντάκια (και) στο σινεμά. Κι εγώ έχω αγαπήσει πολύ την "ερωτική συμφωνία". Με έχει "στοιχειώσει" η σκηνή όπου ο χορός τών τριών ηρώων, στην ουσία είναι μια διεκδίκηση αφενός (από την πλευρά τής Ειρήνης) κι αφετέρου μια απελπιστική "κραυγή" (από την πλευρά τού Πέτρου).. (ο θεός να με συγχωρέσει, αλλά εκείνο το παιδάκι -του Πέτρου και της Μπέττυς- δεν το χώνεψα ποτέ.. χαχα! έπαιζε άθλια 😊)

    Δεν μπορώ όμως να μην πω σήμερα -επιτέλους!- ότι το αγαπημένο μου ζευγάρι μακράν, ήταν το δίδυμο Καρέζη/Κούρκουλος.. Μόνο μοιραία θα μπορούσε να λειτουργήσει η χημεία τους, αλλά και το εμφανισιακό τους ταίριασμα. Γι' αυτό και οι 2 και μόνο κοινές τους ταινίες, φάνταζαν σαν 1002! Κι επειδή η Καρέζη "το είχε" -και- με τον χορό, το χασάπικο στη "Λόλα" μαζί με τον αρρενωπό Κούρκουλο, δεν ήταν ένας απλός χορός, αλλά η αγωνία τού χωρισμού και του θανάτου, σε μια άρτια σκηνοθετικά, σκηνή.. Δεν ξαναγίνονται τέτοιες ταινίες, οι οποίες υπήρξαν μεν πομπώδεις (ειδικά μεταγενέστερα στα μάτια τών θεατών) αλλά τέτοια φωτεινά, φωτογενή, γοητευτικά πλάσματα, με το δικό τους βεληνεκές, δε θα υπάρξουν ξανά στον ελληνικό κινηματογράφο..

    Να είμαστε καλά να τους απολαμβάνουμε! Καλό σ/κ και καλό σου καλοκαίρι, Γιάννη μου! 🌺🌷

    Σου αφήνω και ένα λινκ, βρήκα το άρθρο ενδιαφέρον:
    https://pantimo.gr/index.php/component/k2/item/1897-erotiki-symfonia-1972-emena-poios-me-lypithike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου, αγαπημένη μου φίλη. Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για αυτήν εδώ σου τη συμμετοχή στο αγαπημένο μας θέμα. Και λέω συμμετοχή γιατί το σχόλιό σου δεν είναι απλό αλλά, κατ' ουσίαν, ανεβάζει από μόνο του, ολάκερο θέμα.
      Η "Ερωτική συμφωνία" είναι λατρεμένη μου ταινία για μια σειρά λόγους. Ένας, η απίστευτη μουσική του Σπανού, δύο τα ζητήματα περί τέχνης, που βάζει ο Καζάκος στην πιανίστα, που στην ουσία αγαπά. Εκπληκτικός διάλογος, μοναδικός. Τρία για τις ερμηνείες, το σπαραγμό. Ναι, αυτό το ...παιδάκι, και εγώ δεν... χαχαχαχα.

      Η συνύπαρξη Κούρκουλου-Καρέζη, σε δύο ταινίες, είναι σαν να γεμίζουν ολάκερο το σινεμά! Αλήθεια, Πέτρα μου, πόσο εκπληκτικά αναδεικνύεις εκείνο το χορό στο χασάπικο του Σάκαινα και το "Ψυχή βαθειά". Συγκλονιστικές στιγμές, γεμάτες ποίηση, καλή μου, απίστευτα πλάσματα ναι.
      Τρέχω να δω το λινκ, που μού έδωσες.
      Φιλιά και σε ευχαριστώ με την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  3. Ωωωω και δεν είδα την ανάρτηση αυτή! Αγαπημένοι όλοι τους. Αλλά Καρέζη - Κούρκουλος μακράν οι καλύτεροι. Ταίριασμα σε όλα και στο στυλ παιξιματος.
    Ακόμη μας κρατούν συντροφιά οι ταινίες αυτές
    Να σαι καλά
    Καλό καλοκαίρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου και εγώ θα πω απερίφραστα ότι Καρέζη, Κούρκουλος είναι το λατρεμένο μου ζευγάρι.
      Και ευτυχώς τους βλέπουμε ακόμα, κοπέλα μου.
      Όμορφα να περνάς, Άννα μου με κάθε μου ευχή.
      Σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. αγαπάμε Ελληνικό σινεμά και αυτούς τους ηθοποιούς... Στενοχωριόμαστε όταν φεύγουν απ' την ζωή λες κι είναι δικοί μας άνθρωποι...
    Κωνσταντάρας και Πάνου... από "παιδιά" μαζύ... και τι ωραία!!!...
    Βουγιουκλάκη - Αλεξανδράκης... πανέμορφοι μες στα νειάτα τους...

    Τι μάς θυμίζεις!
    καλό Καλοκαίρι, καλές διακοπές... με σινεμά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ να θυμίσω όμορφα πράγματα και στιγμές, Λαμπρινή μου από το παλιό Ελληνικό σινεμά. Κύρια σε μέρες καλοκαιριού, νομίζω ανεβάζει τη διάθεσή μας.
      Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  5. Μοναδικοί συνδυασμοί, υπέροχα ζευγάρια! Καζάκος-Καρέζη το αγαπημένο μου... 'Ηταν πολύ ταιριαστοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ήταν ψέματα αν δεν έλεγα και εγώ το ίδιο, Φωτεινή μου. Την καλησπέρα μου και το ευχαριστώ μου, καλή μου φίλη. Φιλιά.

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετικές οι παρουσιάσεις.
    Στο "χώμα βάφτηκε κόκκινο" σπουδαίο κινηματογραφικό ζευγάρι οι Κούρκουλος - Χρονοπούλου σε μια συγκλονιστική ερμηνεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, Ευρυτάνα φίλε μου. Το συγκεκριμένο δίδυμο πάντα έδωσε μοναδικές ερμηνείες στο σινεμά. Τις καλησπέρες φίλε μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir