"Μην κοιτάτε πάνω" (Don't look up) του Adam McKay. Φύλλο-φτερό το σύγχρονο κοινωνικό οικοδόμημα

 Μέχρι πριν λίγους μήνες, αυτό που κυριαρχούσε στην κινηματογραφική και τηλεοπτική επικαιρότητα, ήταν η συγκλονιστική σειρά "Το παιχνίδι του καλαμαριού" (The squid game). Μια σειρά που σοκάρισε την παγκόσμια κοινότητα με τα βαθύτατα, αποκαλυπτικά και ανατρεπτικά της ζητήματα για τον σύγχρονο καπιταλισμό.

Την τρέχουσα σκυτάλη όμως, αυτήν την εποχή, πήρε μια άλλη δημιουργία. Μια κινηματογραφική ταινία αυτή τη φορά, που έρχεται πάλι στην πλατφόρμα του Netflix να προκαλέσει πάταγο. Μετά το ανατριχιαστικό παιχνίδι του καλαμαριού, σειρά έχει μια παράξενη προτροπή που μας καλεί να μην κοιτάξουμε ψηλά στον ουρανό!


Ο Αμερικάνος σκηνοθέτης ADAM MCKAY, γεννημένος το 1968, έχει, εδώ και καιρό, καταθέσει τα διαπιστευτήριά του στην κινηματογραφική παραγωγή. Μετρώντας ήδη τρεις δεκάδες από διεθνή βραβεία, ήρθε το 2015 με το "Μεγάλο Σορτάρισμα"  (The big sort) να σηκώσει το Όσκαρ σεναρίου ενώ ήταν υποψήφιος και για την σκηνοθεσία. Στη συνέχεια, το 2019, ήρθε το "VICE" να είναι υποψήφιο για τρία Όσκαρ (Ταινία της χρονιάς, σκηνοθεσία, σενάριο). Και τα δύο ανήκουν στο είδος της δραματικής βιογραφικής κομεντί. 

Adam McKay

Ένας ευφυέστατος δημιουργός όπου συνηθίζει στις ταινίες του να γράφει και το σενάριο, έρχεται φέτος να πετάξει μια "βόμβα" στην τρέχουσα κινηματογραφική παραγωγή. Με μια ταινία που, στην αρχή σου έρχεται να την κατατάξεις και αυτή στην κοινωνικο-πολιτική σάτιρα με εμφανή στοιχεία κομεντί αλλά καθώς τα καρέ τρέχουν μπροστά στα μάτια σου, το χαμόγελο αρχίζει να αργοσβήνει απ' τα χείλη σου, το στομάχι σου αρχίζει να σφίγγει, οι σκέψεις να κατεβαίνουν κατά ριπάς στο μυαλό σου. Κάπου εκεί αρχίζεις και κουνάς το κεφάλι σου, σκεπτόμενος αν αυτό που βλέπεις ...κάτι σου θυμίζει. Ναι! κάτι σου θυμίζει από την τρέχουσα ζωή σου. Από αυτά που ζεις και βιώνεις. Από τους πολιτικούς που σουλατσάρουν ως επίδοξοι πλανητάρχες. Από τους "μαϊντανούς" που τους περιβάλλουν. Από τους γυαλιστερούς δημοσιογράφους με τα ασπρισμένα δόντια και τα πλαστικά χαμόγελα. Όλο αυτό το ειδεχθές παρασκήνιο που ορίζει τα social media, που κατευθύνει το "τι θα δεις", "τι θα ακούσεις", "τι θα φας", "με τι θα γελάσεις", "τι ΠΡΕΠΕΙ να ψηφίσεις". Με λίγα λόγια ΟΛΑ εκείνα που χαρακτηρίζουν τον σημερινό καπιταλισμό.

Έτσι προκύπτει το:

"ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ"

"DON'T LOOK UP"


Μια ακόμα παραγωγή της Netflix που έρχεται να μας ...πλακώσει στα χαστούκια της περισυλλογής. Στην κυριολεξία να "μας δείρει" για το status που ανεχόμαστε. Για όλα εκείνα που, σιωπηρά, εντάξαμε στην αλήθεια μας και στη ζωή μας. Όλον αυτόν τον συρφετό που ζει σαν βδέλλα, παρασιτικά, στη ζωή μας αλλά εμείς εξακολουθούμε να ...πιστεύουμε, να δεχόμαστε και να διαιωνίζουμε την εξουσία του.

Το έργο έχει μια τέτοια δυναμική που ακόμα και οι ίδιοι οι ηθοποιοί που μπήκαν στα "παπούτσια" των χαρακτήρων που ερμήνευσαν, τρόμαξαν! Και δεν δίστασαν να το πουν, να το εκφράσουν με τις δηλώσεις τους. Η ταινία συνδυάζει το επιφανειακά "αστείο" ή "γραφικό" καλύτερα αν θέλετε με το ουσιαστικά "καταθλιπτικό" της αλήθειας που απεικονίζει. Και εκεί έγκειται η δύναμή της, η αξία της. Δεν είναι τυχαίο πως όλο και περισσότεροι μιλάνε για αυτήν! Παντού! Σε σπίτια, σε παρέες, σε blogs, σε sites, σε κινηματογραφικά forums.


Ο δαιμόνιος Adam McKay, κάνει κάτι απλό. Ξεσηκώνει την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που, σίγουρα, αποτυπώνει τις σύγχρονες ΗΠΑ αλλά σε λίγα διαφέρει και από τον λοιπό καπιταλιστικά ανεπτυγμένο Δυτικό κόσμο. Πατάει σε αυτό που ζει σήμερα η ανθρωπότητα.

Έχουμε δηλαδή μια "ΑΠΕΙΛΗ". Μια απειλή που, στην αρχή μοιάζει όμορφη, επιστημονική, εντυπωσιακή αλλά, στη συνέχεια και πάρα πολύ γρήγορα, αποκτά τέτοια βάση που, γίνεται απειλή ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ και αποκτά οντότητα ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ. Δεν έχει σημασία ποια είναι αυτή η απειλή. Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε. Ένας σεισμός, ένα ηφαίστειο, ένας κομήτης από ψηλά ή μήπως μια ...επιδημία; Ε; Πως σας φαίνεται;

Και από εκεί πέρα, ο δημιουργός της ταινίας, μας δείχνει το "ΠΩΣ" οι ....ιθύνοντες της κοινωνίας διαχειρίζονται την επερχόμενη απειλή. Όχι μόνο αυτοί, ως πολιτειακοί παράγοντες αλλά και ΕΜΕΙΣ, η βάση. Οι απλοί πολίτες του σήμερα, οι άνθρωποι.

Και εκεί ξεκινά αυτό που αποκαλούμε ΕΦΙΑΛΤΗ! Έναν εφιάλτη που ξεγυμνώνει στην κυριολεξία τα πάντα! Όλα εκείνα στα οποία "χτίσαμε" τον κόσμο που ζούμε. Για να αποδειχθούν τόσο ευάλωτα, τόσο ψεύτικα, τόσο αποκρουστικά. Και να παρασύρουν τα πάντα στην καταστροφή και στον όλεθρο.

Οι συντελεστές της ταινίας

Πρεμιέρα: 24 Δεκέμβρη 2021 στις ΗΠΑ

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Adam Mc Kay

Μουσική:Nicholas Britell

Κινηματογράφιση:  Linus Sandgren

Μοντάζ:  Hank Corwin

Σκηνογραφία:  Kyra Friedman-Curcio, Tara Pavoni

Σχεδιασμός παραγωγής: Clayton Hartley

Ενδυματολογία:  Susan Matheson

Ερμηνείες-πρωταγωνιστικές


Leonardo di Caprio στο ρόλο του αστρονόμου Δρ. Randall Mindy



Jennifer Lawrence στο ρόλο της αστρονόμου Kate Dibiasky



Meryl Streep στο ρόλο της Προέδρου Orlean



Jonah Hill στο ρόλο του γιου της Προέδρου και Πρωσοπάρχη του Λευκού οίκου Jason Orlean



Cate Blanchett στο ρόλο της δημοσιογράφου Brie Evantee



Rob Morgan στο ρόλο του Δρ. Teddy Oglethorpe



Mark Rylance στο ρόλο του μεγαλοεπιχειρηματία Peter Isherwell



Tyler Perry στο ρόλο του δημοσιογράφου Jack Bremmer



Timothee Chalamet στο ρόλο του νεαρού Yule



Melanie Lynskey στο ρόλο της June Mindy, συζύγου του αστρονόμου Mindy.


Το Θέμα-η πλοκή

Ο σεναριογράφος στήνει την πλοκή του αργά ξεκινώντας από το αρχικό κύριο γεγονός. Η νεαρή αστρονόμος Kate Dibiasky μέσω του τηλεσκοπίου "Subaru" ανακαλύπτει έναν νέο άγνωστο κομήτη. Με την κεντρική επίβλεψη του επικεφαλής της ομάδας της, Δρ. Randall Mindy, διαπιστώνουν με τρόμο ότι η τροχιά του μεγάλου κομήτη κατευθύνεται άμεσα πάνω στη Γη. 

Εδώ η πλοκή θα χτίσει και την κεντρική απειλή πάνω στην οποία και θα δουλέψει. Ο κομήτης σε λίγες μέρες θα συγκρουστεί με τη γη και το αποτέλεσμα, προϊόν ανεγνωσμένων μετρήσεων και προσεγγίσεων, θα είναι εφιαλτικό. Η καταστροφή της Γης!


Κατά τα συνήθη, οι δύο επιστήμονες, ενημερώνουν την πολιτεία και μέσα από αυτήν τη διαδικασία, θα βρεθούν μπροστά στην ίδια την Πρόεδρο Orlean των ΗΠΑ. 

Εδώ ο δημιουργός αρχίζει σταδιακά και χτίζει το δικό του εφιάλτη και τη δική του αποκάλυψη. Οι επιστήμονες θα βρεθούν έντρομοι μπροστά σε μια αντιμετώπιση από την πολιτική ηγεσία της χώρας που αν δεν ήταν τέτοια η υφή του θέματος, θα την χαρακτήριζε κάποιος άνετα γραφική ή εξωφρενική. Όμως, στην ουσία, είναι εγκληματική.

Μετά την απογοήτευσή τους, ακολουθεί η δεύτερη απόπειρα. Τα ΜΜΕ και συγκεκριμένα ένα μεγάλο κανάλι, στο οποίο προσπαθούν, μέσω ζωντανής παρουσίας να εκθέσουν το επερχόμενο γεγονός. Εκεί θα δεχτούν το δεύτερο "χτύπημα" καθώς η αντιμετώπιση που έχουν από μια δημοφιλέστατη εκπομπή με δύο μεγαλοδημοσιογράφους, θα είναι εκτρωματική.


Από εκεί και πέρα το θέμα θα πάρει απρόσμενες και συγκλονιστικές διαστάσεις μέσα από τις οποίες θα εμπλακούν: Μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, το στρατιωτικό κατεστημένο, πολιτικοί παράγοντες, οργανώσεις περίεργες και τέλος ο ίδιος ο απλός κόσμος με τη στάση και τη συμπεριφορά του.

Διαστάσεις που διαλύουν συθέμελα όλο εκείνο το οικοδόμημα πάνω στο οποίο βασίζεται το πολιτικό σύστημα. Η κατάληξη περνάει μέσα από πάρα πολλά γεγονότα αλλά και μηνύματα σοβαρά και μεγάλα. Το τέλος της ταινίας είναι σοκαριστικό και τα έσχατα συμπεράσματα οφείλουν να προβληματίσουν κάθε θεατή. Άλλωστε σε αυτό αποσκοπεί.


Η ταινία γυρίστηκε στη Βοστώνη και στη Μασαχουσέττη.
Η διάρκειά της είναι 2 ώρες και 18'

Οι ερμηνείες

Η επιλογή του καστ της ταινίας είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Πραγματικά έχουμε καιρό να δούμε σε μια ταινία συγκεντρωμένους ηθοποιούς με αυτό το "ειδικό βάρος".
Αυτό λέει πολλά για τη βαρύτητα της παραγωγής αλλά και τη διάθεση των καλλιτεχνών να συμμετάσχουν στο φιλμ.

Το κεντρικό πρωταγωνιστικό δίδυμο Leonardo di Caprio, Jennifer Lawrence δείχνει στην αρχή ασύνδετο μεταξύ του. Όμως αυτό είναι και το φυσιολογικό. Δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, όμως στον ίδιο επιστημονικό χώρο, χρόνια συνεργάτες και έμπιστοι. Η πορεία των γεγονότων τους φέρνει δεμένους σε μια μοιραία πορεία που θα περάσει από χίλια μύρια κύματα για να κορυφωθεί. Όπως συμβαίνει με όλους τους χαρακτήρες δηλαδή. 
Η ερμηνεία τους είναι εξαιρετική χωρίς υπερβολές και χωρίς να γίνεται υπερφίαλη.


Το υπόλοιπο κεντρικό καστ, δεν έχει την παραμικρή ανάγκη να "παρουσιαστεί" καθώς η εμπειρία που κουβαλάει αλλά και η καταξίωση δεν σηκώνει αμφιβολίες.
Ο λόγος για τις δύο Κυρίες, την Meryl Streep, ως η θηλυκή καρικατούρα του τ. προέδρου Τραμπ αλλά και η Cate Blanchett στο ρόλο της λαμπερής μεγαλοδημοσιογράφου, βουτηγμένης, ως το κόκκαλο, στην αλλοτρίωση και στη διαπλοκή.

Δεν υπάρχει ηθοποιός που να υστέρησε σε ερμηνεία στην ταινία. Μάλιστα θα σταθώ ειδικά σε έναν ηθοποιό-χαρακτήρα, που σε ωθεί, στην κυριολεξία να τον χτυπήσεις όσο πιο άσχημα μπορείς.
Ο Mark Rylance, ερμηνεύει τον πιο αντιπαθητικό χαρακτήρα της ταινίας, αυτόν του Peter Isherwell, προέδρου της πολυεθνικής εταιρείας BASH. Είναι εκπληκτικός.


Το ίδιο θα μπορέσουμε να πούμε και για τον Jonah Hill όπου ερμηνεύει το γιο της προέδρου αλλά και προσωπάρχη του Λευκού οίκου. Μια ερμηνεία πειστική και ουσιαστική.

Η σκηνοθεσία επίσης του Adam McKay, δεν χρειάζεται συστάσεις. Έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του και εδώ κάνει ένα ακόμα βήμα μπροστά. Σε κάτι ακόμα πιο δύσκολο, πιο συγκροτημένο. Μια σκηνοθετική φόρμα που δίνει στην ταινία χαρακτήρα πολιτικού-ιστορικού ντοκιμαντέρ. Η έμφαση των πλάνων του στα πρόσωπα των χαρακτήρων του είναι πολύ ουσιαστική για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει μέσα τους.

Φίλες και φίλοι,

Παρακολουθώντας τις κριτικές προσεγγίσεις στο θέμα της ταινίας, πέφτω πάνω σε αντιλήψεις του στυλ "Τι ακριβώς συμβαίνει στους ανθρώπους". Ναι είναι μια καλή ερώτηση, πλην όμως λίγο αφελής και ετεροβαρής! Αυτό που συμβαίνει δεν είναι έτσι απλά στο ανθρώπινο γένος. Αυτό που συμβαίνει και καθορίζει αυτές τις συμπεριφορές είναι το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ που άρχει στον κόσμο. Το σύστημα του χρήματος, του συμφέροντος, της αγοράς. Με λίγα λόγια του καπιταλισμού. Και αυτό βέβαια δεν δίνει άφεση αμαρτιών και στις επιμέρους ατομικές ευθύνες των ανθρώπων που είναι μεγάλες και σοβαρές. Πλην όμως είναι δευτερεύουσες.

Το χρωστάτε στον εαυτό και στην συνείδησή σας να δείτε το "Μην κοιτάτε πάνω". Είναι ένας απόλυτα ρεαλιστικός, ωμός, κυνικός καθρέφτης της ίδιας της πραγματικότητας του πολιτικού συστήματος που επικρατεί στη Γη. Είναι μια ειδεχθή ακτινογραφία του καπιταλισμού στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη σχέση του με τη φύση, το πώς βλέπει τον πλανήτη, το πως διαχειρίζεται μια υπαρξιακή κρίση. Το πως προσεγγίζει την αλήθεια.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο "ξεβράκωμα" των "πυλώνων" του συστήματος από το "Μην κοιτάτε πάνω".
Και αυτό δεν είναι μια απλή σάτιρα. Είναι η ίδια μας η ζωή. Ο τρόπος που σκεφτόμαστε και ο τρόπος που ζούμε και ανεχόμαστε. Είμαστε ΕΜΕΙΣ μέσα σε ΟΛΟ αυτό το οικοδόμημα.

Και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ...κοιτάμε παντού και με διερευνητική ματιά!



Για εκείνους που ενδιαφέρονται να έχουν μια συνολική ματιά του συγγραφικού μου έργου, επισκεφτείτε την Ανθολογία Γίνετε ακόλουθοι για να έχετε άμεση ενημέρωση.


Σχόλια

  1. Την είδα την ταινία και είναι καθηλωτική. Θα πω όμως ότι είναι χαρακτηριστικό της εξουσίας που κυβερνά, είτε είναι η πολιτική εξουσία, είτε τα ΜΜΕ , να ελέγχουν τι θα βγει προς τα έξω, να επηρεάζουν αρνητικά ή θετικά ανάλογα των συμφερόντων τους και να επιλέγουν τι θα μάθει ο κόσμος. Γιάννη μου είμαι βέβαιη ότι σε κάθε πολτικό σύστημα, αν δεν θέλει η εξουσία κάτι να δημοσιευθεί, κατι να φανερωθεί τότε θα κάνει τα αδύνατα δυνατά, κάθε τι αποκρουστικό για να φιμώσει. Στο τέλος που προσπαθεί να βγάλει και κέρδος το κάνει προσπαθώντας να καταστρέψει τον κομήτη, σωστά; Δεν ξέρουμε αν η προσπάθεια των επιστημόνων για την καταστροφή του κομήτη θα είχε ευοδωθεί. Θέλω να πω με όλα αυτα ότι είναι ο έλεγχος η παραγματική εξουσία στους ανθρώπους. Και αυτό που λες ότι είναι ετεροβαρής και αφελής η ερώτηση ''τι συμβαίνει στους ανθρώπους'' δεν συμφωνώ. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΩΣ.! Επ ουδενί δεν δέχομαι αυτήν την προσπάθεια να βγάλουμε τον κόσμο αφελή που πιστεύει όσα του λένε. Είναι εντυπωσιακά όμοια η συμπεριφορά των ανθρώπων της ταινίας απέναντι στην καταστροφή της γης, με την αντίληψη για την πανδημία πολλών εξ ημών.
    Άξια λόγου η ταινία και τα μηνύματα πολλά.
    Χαίρομαι που την είδες
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Άννα μου που είδες την ταινία και έχεις άποψη για αυτήν. Και χαίρομαι ιδιαίτερα που σε εξώθησε στην ανάγκη για κουβέντα και σκέψεις.
      Δεν προσπαθώ να μας απαλλάξω από ευθύνες. Κάθε άλλο. Καθένας μας τις έχει, είναι σοβαρές και ξεκινάνε από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Εμείς θα επιλέξουμε στο ποιος θα μας εκπροσωπήσει, μιας και έχουμε έμμεση "δημοκρατία". Από έναν σύλλογο μέχρι την κυβέρνηση. Το θέμα είναι το εξής: Έχει κάθε άνθρωπος το δικαίωμα να έχει μια ίση αντιμετώπιση για να διεκδικήσει αυτό το δικαίωμα; Για να εκλεγείς π.χ. βουλευτής, εκτός αν κατεβαίνεις με κομμουνιστικό κόμμα όπου ο υποψήφιος δεν κάνει προσωπική προβολή αλλά συλλογική, οι άλλοι με τι χρήματα να προβληθούν. Ένας απλός εργάτης, ένας υπάλληλος, μια νοικοκυρά, έχει τη δυνατότητα να προβληθεί; να διεκδικήσει ένα συλλογικό αξίωμα; Βέβαια δεν είναι αυτό το θέμα της ταινίας. Η εξουσία δεν είναι ίδια παντού. Δεν είναι ίδια η εξουσία στο σοσιαλισμό με τον καπιταλισμό. Κάπου δόθηκαν δικαιώματα κάπου πάρθηκαν πίσω.
      Σε κάθε περίπτωση η ταινία θίγει το σήμερα. Και το κάνει με εμφαντικό τρόπο. Και μπράβο στο δημιουργό και στους συντελεστές της. Έχουμε ανάγκη από τέτοια θέματα. Χάρηκα την κουβέντα μας καλή μου φίλη, στο λέω. Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
    2. Το ζητούμενο εδώ δεν είναι ποιος μπορεί να γίνει βουλευτής. Εξάλλου τι ακριβώς θα προσφέρει ο βουλευτής είπαμε; Το ερώτημα για μένα μέγα και μοναδικό είναι, πόσο έτοιμοι είμαστε οι άνθρωποι ως λαοί να ακούσουμε την αλήθεια. Είδες το χάος,τις φωτιές, τα σπασίματα ολούθε όταν βγήκε η αλήθεια.... Νομίζω ότι εύκολα γινόμαστε όχλος και δείχνουμε να θέλουμε απλά να μας χαϊδεύουν τα ώτα!! Το Α και το Ω για μένα είναι οι άνθρωποι. Καλή σο υ μέρα

      Διαγραφή
    3. Μα φυσικά Άννα μου, η πρώτη ύλη είναι ο άνθρωπος! Ο άνθρωπος αυτός ο ...μέγας. Αυτός κρίνει τα πάντα. Το ποια θα είναι η εξέλιξη και η αντίδραση. Όλα ξεκινούν από εμάς. Και πολύ σωστά το επισήμανες καλή μου φίλη. Δεν γίνεται να διαφωνήσω μαζί σου.
      Όμορφο βράδυ Άννα μου και χαίρομαι που μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας.

      Διαγραφή
  2. Η ταινία ήδη έχει εντυπωσιάζει και συζητείται. Άρα κάτι έχει να πει. Κάνεις μια πολύ αναλυτική παρουσίαση, χωρίς σπόιλερ και επιβεβαιώνεις την απόφασή μου, να την δω, εντός των ημερών. (ναι, έχω νετφλιχ πια) αν και εραστής της καλής κρατικής.
    Φίλε Γιάννη, νάσαι καλά, πάντα με τέτοιες εγγραφές, στο πολύ έγκυρο για μένα, ιστολόγιο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στις παρουσιάσεις των ταινιών Βασίλη μου αποφεύγω το spoiler. Είναι κρίμα και για το δημιουργό και για τον ενδιαφερόμενο. Προχωρώ μέχρι εκεί που πρέπει. Τα υπόλοιπα είναι δουλειά του θεατή. Ναι έχει σηκωθεί πολύ μεγάλος θόρυβος για την ταινία και πιστεύω τον αξίζει. Θα το δεις με τα μάτια σου φίλε μου. Σε ευχαριστώ πολύ για τις σκέψεις σου.

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν, την είδα! Σίγουρα προβληματίζει. Και σίγουρα παραπέμπει σε ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες, που συνωστίζονται γύρω από τους μεγάλους του κόσμου! Θα μείνω στην αφασία του κόσμου. Στην αδυναμία τους να δουν ή και να επιβάλλουν την λυτρωτική κίνηση. Όσο για την ηθοποιία. Οι μεγάλοι, είναι μεγάλοι και ότι παίζουν, ξέρουν να το αποδίδουν καλά.
      Ναι ο καπιταλισμός έχει κυριαρχήσει αλλά πιστεύω ότι το μείγμα καπιταλισμού και Νέων τεχνολογιών είναι πλέον κάτι παραπάνω από αυτό που ξέραμε. Κι εκεί θα πρέπει να αναζητήσουμε τις όποιες λύσεις.
      Την Καλημέρα μου, φίλε!

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι Βασίλη μου που την είδες! Οπότε έχεις και εσύ συγκροτημένη άποψη. Και φυσικά συμφωνώ στις παρατηρήσεις σου. Οι νέες τεχνολογίες όπως και κάθε εξέλιξη στην επιστήμη ή στη φύση είναι ενταγμένες στο δοσμένο οικονομικό σύστημα. Δεν μπορούν να αυτονομηθούν από αυτό. Σίγουρα εμείς πρέπει να βρούμε τρόπους να εκμεταλλευτούμε την κίνηση της ιστορίας μπροστά για όφελος των ανθρώπων συλλογικά. Σε ευχαριστώ αγαπητέ φίλε. Καλή σου συνέχεια.

      Διαγραφή
  3. Εξαιρετική παρουσίαση Γιάννη μου, όπως πάντα άλλωστε. Την είδα την ταινία μόλις βγήκε. Να σου πω την αλήθεια περίμενα περισσότερα από το πλήθος των καλών ηθοποιών που πρωταγωνιστούν... Ναι, βάζει σε σκέψεις, ναι είναι σίγουρα αλληγορική, καθηλωτική όμως δεν θα την έλεγα, έχω δει πολύ καλύτερες ταινίες τελευταία που ήταν όντως καθηλωτικές (Δες την Εξουσία του σκύλου και θα καταλάβεις!) Το ότι την έχει στις κωμωδίες το Netflix δείχνει για άλλη μία φορά ότι πρέπει να φτιάξει τον αλγόριθμο :)
    Καλώς σε ξαναβρίσκω στην χώρα του blogging! Μου είχαν λείψει αυτές οι βόλτες τελικά... ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λία γλυκιά μου φίλη τι κάνεις! Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω πάλι ανάμεσά μας, στα ιστολόγιά μας, στη συντροφιά μας. Να ξέρεις σε περίμενα ναι! Και ειλικρινά χαίρομαι με την καρδιά μου. Κρατώ την πρόταση που μου ανέφερες, έχω ακούσει πολύ καλά λόγια γι' αυτήν. Καλά το ότι η πλατφόρμα την χαρακτηρίζει "κωμωδία" είναι η αποθέωση της πλήρους έλλειψης κάθε είδους άποψης για τον κινηματογράφο. Κρίμα δηλαδή. Εκτός αν... είναι σκόπιμη αυτή η κατάταξη.
      Καλώς ήλθες κορίτσι μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετική παρουσίαση όπως πάντα φίλε μου. Ναι, την είδα κι εγώ την ταινία και είναι ακριβώς όπως τα λες. Απανωτά χαστούκια για τον τρόπο ζωής μας, για την κοινωνία μας, για τις επιλογές στην καθημερινότητά μας. Εκεί που παρακολουθείς μια ταινία που γίνεται το έλα να δεις και είσαι έτοιμος να γελάσεις με τον τρόπο που σατιρίζει τα πάντα γύρω μας, ξαφνικά αρχίζεις και ενοχλείσαι, γιατί αυτό που βλέπεις δεν είναι απλά μια σάτιρα, ένας σαρκασμός της κοινωνίας, είναι η ίδια σου η ζωή. Και τότε αρχίζεις και νιώθεις άβολα. Κοιτάς έναν καθρέπτη και αυτό που βλέπεις είναι τρομακτικό.
    Ναι, είναι όπως επισημαίνεις Γιάννη μου. Είναι σημαντικό να βγαίνουν τέτοιες ταινίες που ταράζουν τα νερά και δημιουργούν συζητήσεις και αντιδράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kατερίνα μου, αγαπημένη μου φίλη, καλησπέρα. Χαίρομαι που είδες την ταινία και έχεις πλήρη άποψη και εικόνα. Ναι, αυτή η εναλλαγή ανάμεσα σε ένα κλίμα σάτιρας που νομίζεις ότι παρακολουθείς σε μια τραγική απεικόνιση της ίδιας της ζωής μας, είναι η δύναμη του φιλμ. Είναι αυτό που λες "Βρες αυτό κάτι μού θυμίζει..."
      Χρειαζόμαστε τέτοιες προσεγγίσεις που λειτουργούν αφυπνιστικά στη μέση κοινωνική συνείδηση καλή μου φίλη. Και σε ευχαριστώ που συμβάλλεις και σ' αυτό. Να είσαι καλά κοπέλα μου, ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  5. Ακουγεται εξαιρετικη και το καστ από μόνο του είναι εγγυηση. Θα τη δω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου καλησπέρα. Χαίρομαι κορίτσι μου. Νομίζω θα ανταμοιφθείς. Αν την δεις, περιμένω τα συμπεράσματά σου. Σε ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιάννη μου, όπως σου είπα χθες, την είδα την ταινία, και... πραγματικά πρόκειται για μία καθηλωτική αλληγορική ταινία. Φυσικά η βάφτισή της ως κομεντί απέχει απ' την πραγματικότητα, ειδικα για όσους θεατές είναι προσγειωμένοι και συνειδητοποιημένοι για το τι πρόκειται να παρακολουθήσουν.
    Και ναι, πιστεύω πως σκιαγραφεί άριστα τον πανικό που ζούμε τα τελευταία δύο+ χρονια, και θα τολμήσω να πω, και όχι μόνο...
    Δυστυχώς το καπιταλιστικό μοντέλο επικρατεί, βρισκόμενό πιο πάνω απο την ανθρώπινη ύπαρξη και ζωή. Θέλοντας να δημιουργεί υπάκουα ρομποτάκια χωρίς βούληση. Που θα εκμηδενίσουν μία ορατή απειλή, μόνο και μόνο για να γεμίαουν περισσότερο οι τσέπες τους. Κάτι φυσικά που βλέπουμε καθημερινά, στον τόπο εργασίας μας, στο πολιτικό σύστημα και στην καθημερινότητά μας.
    Στα του έργου τώρα. Ένα πανέξυπνο σενάριο δοσμένο με τον καλύτερο τρόπο. Καυτηριάζοντας όλα τα πολιτικά, κοινωνικά και παγκόσμια φαινόμενα. Το "εκπληκτικό" καστ ηθοποιών καταφέρνει να δώσει την απαραίτητη βαρύτητα στους χαρακτήρες και ζωντάνια. Ποιος δεν μπορεί να συγκρίνει την ερμηνεία της Meryl Streep με τον αντιπαθή Ντράμπ, ή τον μεγαλοεπιχειρματία που κινεί τα νήματα του παραλόγου, με έναν Bill Gates, Elon Musk και πολλοί άλλοι. Οι επιστήμονες, παιγμένοι από ένα άριστο ζευγάρι ηθοποιών, μπλεγμένοι μες στον κυκέωνα της παράνοιάς διαλέγει ο καθένας τον δικό του δρόμο διαλέγοντας πόσο πιστοί στις ιδέες τους μπορούν να μείνουν και φυσικά η κάθαρση και των δύο στο τέλος με τον πιο τραγικό τρόπο. Το τέλος, αναμενώμενο από την αρχή, εμένα προσωπικά μου προκάλεσε θλίψη. Πέρα για πέρα αλήθινο και με ένα δυνατό μύνημα. Μόνο οι έχοντες έχουν δικαίωμα στην ζωή, δουλεύει σε πολλαπλά επίπεδα πραγματικά. Παίρνοντας, φυσικά, αυτό που τους αξίζει. Το δε post credit, ακόμη πιο θλιβερό στο ποιος τελικά επιζει, στον κατεστραμμένο πλανήτη Γη, άλλη μια λυπηρή πραγματικότητα.
    Εξαίρετη ταινία και ωραία παρουσίαση Γιάννη μου, μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε καλώς τον μου!! Τι ωραία που βλέπω το αβατάρ σου στα μέρη μας....Καλώς όρισες και πάλι Γιώργο μου. Εύχομαι η νέα χρονιά να είναι αυτή που επιθυμούμε

      Διαγραφή
    2. Γιώργο μου καλησπέρα αγαπητέ φίλε ξανά! Πόσο χαίρομαι για το συμμετοχικό σου σχόλιο. Ξεκινώντας από το τέλος της ταινίας. Ναι, είναι θλιβερό, τραγικό. Δεν ξέρω το σκεπτικό του σεναριογράφου πάνω σ' αυτό. Θέλει να μας σοκάρει; Θέλει να μας ταρακουνήσει; Γιατί δεν θέλω στη σκέψη των ανθρώπων να κυριαρχήσει αυτό το φινάλε. Δεν θέλω να το δεχτώ ως νομοτέλεια. Ως πιθανότητα ναι! Αν συνεχίσουμε δηλαδή έτσι, αυτό το τέλος θα έχουμε. Αλλά, υπάρχει και η αντίσταση, η άμυνα, η ανατροπή. Πρέπει να περαστεί και αυτό το μήνυμα.
      Κατά τα άλλα δεν γίνεται να διαφωνήσω με τις προσεγγίσεις σου φίλε μου. Δεν υπήρχε καλύτερη απεικόνιση της κοινωνικής πραγματικότητας από αυτήν.
      Γιώργο μου, ευχαριστώ πολύ. Χαίρομαι που συμμεριζόμαστε τέτοια θέματα. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη, τί γίνεται με αυτή την ταινία; Σε όλα τα σόσιαλ όπου κι αν κοιτάξω, αυτή την ταινία προτείνουν! Απλοί θεατές, όχι κριτικοί. Άρα στάνταρ έχει κάτι που έχει "πιάσει" τον σφυγμό τού κόσμου και θα προσπαθήσω να τη δω. Ειδικά μετά από τη δική σου, άψογη όπως πάντα, προτροπή! Καλημερούδια γιορτινά 🎅Υ.Γ ΚΑΙ η Τέχνη τού σινεμά θα σώσει τον κόσμο 😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γνώμη του κόσμου, του απλού θεατή Πέτρα μου, είναι πιο έμπιστη από τον κριτικό. Γιατί ο τελευταίος πιθανά να έχει "πίσω σκέψεις". Η δική μου προτροπή είναι: "ΔΕΣ ΤΗΝ ΤΩΡΑ!" Και είμαι σίγουρος ότι θα βρεις εκεί άπειρες ομοιότητες ΚΑΙ με την πολιτική σκηνή της πατρίδας μας. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  9. Έχω κατά νου να την δω απόψε ή αύριο, οπότε πήρα μια καλή πρόγευση απ' την άρτια παρουσίασή σου. Κι αν υπήρχε ένας μικρός ενδοιασμός απ' την πλευρά μου, με το δικό σου "πράσινο φως" την βλέπω ασυζητητί. Εμπιστεύομαι την κρίση σου, ακόμα κι αν πρόκεται για αμερικάνικη ταινία και μάλιστα στο νετφλιξ 😉 Ευχές πολλές Γιάννη μας κι ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι Μαρία! Δαγκωτή η πρόταση! Και να μου μια Αμερικάνικη παραγωγή μιλάει ή φωνάζει για το φασισμό! Και το λέει δια στόματος ενός καταξιωμένου σταρ του Χόλιγουντ παρακαλώ! Η ταινία πατάει ακριβώς πάνω στους προβληματισμούς σου, τους οποίους θεωρώ θα ενώσεις μαζί της. Και περιμένω τις σκέψεις σου.
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Μαρία μου. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  10. Αυτές τις ημέρες μου την βγάζει προτεινόμενη το NETFLIX και είχα προγραμματίσει να την δω αύριο ή μεθαύριο οπότε τώρα και μετά από την δική σου καταπληκτική ανάλυση θα την δω άμεσα.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Ελένη μου. Να την δεις και να επανέλθεις για συζήτηση με τις εντυπώσεις σου. Σε ευχαριστώ πολύ και είμαι σίγουρος ότι θα σε αποζημιώσει. Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  11. Ωραία, μια ταινία που είδα όπως και το παιχνίδι του καλαμαριού. Όσο διάβαζα την παρουσίασή σου προσπαθούσα να βρω σε ποια σημεία ταυτίζομαι. Δεν είναι πως διαφωνώ με όσα γράφεις. Ξεκαθαρίζω πως και μου άρεσε πάρα πολύ και οι ηθοποιοί φόρεσαν γάντι τους ρόλους τους.

    Το θέμα της ταινίας είναι τόσο απλό όσο και ο τίτλος του. Οι κυβερνήσεις, τα ΜΜΕ, οι Επιστήμες και ο τρόπος που ο άνθρωπος θα καταφέρει να τα κάνει εργαλεία του. Αν διαλέξεις ένα από αυτά τα πρίσματα ή και όλα μαζί ταυτόχρονα αυτομάτως σταματάς να κοιτάς ψηλά.
    (γεωμετρία) πολύεδρο με παράλληλες δύο απέναντι πλευρές και τις υπόλοιπες πλευρές κάθετες σε αυτές τις δύο
    ↪ τα πρίσματα έχουν διάφορους αριθμούς εδρών, έχουν βάση, έδρες ή πλευρές, ακμές, έχουν όγκο και εμβαδόν.
    (οπτική) διαφανές αντικείμενο με επίπεδες πλευρές το οποίο εκτρέπει και αναλύει το φως
    (μεταφορικά) τρόπος αντίληψης μιας κατάστασης από πολλές πλευρές, όπως οι έδρες ενός πρίσματος
    ↪ Όταν δεις τη Γεωμετρία του Ευκλείδη υπό το πρίσμα της επιστήμης καταλαβαίνεις τη συμβολή του στην εξέλιξη της θεμελίωσης των μαθηματικών.
    ≈ συνώνυμα: σκοπιά, οπτική γωνία

    Το σενάριο σου δίνει ένα χρονόμετρο. Στο λέει ξεκάθαρα, τότε θα καταστραφεί το σώμα σου και σε προτρέπει να το δεις, με την κρυφή ελπίδα να μην το δεις κοντόφθαλμα. Και όσο εσύ έχεις τον τίτλο και τον χρόνο σε ταξιδεύει μέσα από ματιές άλλων ανθρώπων. Οι επιστήμονες παγώνουν στην αλήθεια των μαθηματικών πράξεων, οι πολιτικοί είναι τυφλωμένοι από τη ματαιοδοξία τους, οι δημοσιογράφοι δεν αναγνωρίζουν τη λέξη αλήθεια ... και η τεχνολογία προβάλει το εγώ της ως μόνη ρομποτική αλήθεια. Η τεχνολογία λοιπόν είναι η μόνη που ξέρει πως κάποια στιγμή θα πεθάνεις. Γι αυτό και μένει ασυγκίνητη στα συναισθήματα των παιδιών γι αυτό και έχει ήδη λύσει το θέμα επιβίωση.
    Η ταινία είναι βαθειά ειρωνική και αυτοσαρκαστική στην εξέλιξη. Η ματαιοδοξία πεθαίνει τελείως άδοξα, η τραγικότητα πεθαίνει ανούσια και η επιστήμη.. αχμμ ο σεναριογράφος δεν άντεξε και άφησε στον τηλεθεατή ένα "σκονάκι" για το που θα πρέπει να κοιτάξει.


    Η τεχνολογία έρχεται ως θεός. "Θα πεθάνεις μόνος" ορίζει, "είσαι αναλώσιμος". Και αυτός ο ήρωας που έχει σίγουρα κοιτάξει ψηλά και έχει από την αρχή ορίσει την αλήθεια ως τραγική, αποφασίζει να κοιτάξει μέσα του :) Ναι ξέρεις μπορεί και να μην πεθάνω αλλά να μείνω μόνος, ή μπορεί και να πεθάνω αλλά όχι μόνος.

    αχ πολλά άσχετα έγραψα νομίζω χαχαχαχαχαα πολυλογίες…
    Πάντως, η ταινία μένει πιστή στα αμερικάνικά πρότυπα του καπιταλισμού και ταΐζει τον κόσμο με τις βασικές αξίες της οικογένειας κλπ :)

    σε φιλώ γιαννη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάνια μου, να πω ότι χάρηκα πάρα μα πάρα πολύ για αυτό σου το σχόλιο. Που κατ' ουσίαν είναι μια ολάκερη συμμετοχή σε συζήτηση. Και σε ευχαριστώ γι' αυτό. Είδες λοιπόν την ταινία, άρα έχεις άποψη, την κατέθεσες. Πιστεύω είδες στην ταινία αυτά που ήθελε να δεις. Τα μηνύματα, τις πτυχές.
      Η τεχνολογία έδινε λύσεις. Όμως η παρέμβαση του πλούσιου επιχειρηματία, τις ακύρωσε. Όπως επίσης και δυναμίτισε με ευθύ σαμποτάζ και τις προσπάθειες και των άλλων χωρών! Άρα μιλάμε για μια τέτοια κοντόφθαλμη αντίληψη. "Εγώ θα νικήσω" και φυσικά θα "εξασφαλίσω και την διαιώνιση της τάξης μου". Έλα μου ντε που η φύση είχε άλλη άποψη και η αλαζονεία έγινε τροφή για τα παράξενα πουλιά ενός άγνωστου πλανήτη.
      Η αξία της οικογένειας. Χμμμ, ναι περνάει το ζήτημα. Με τρόπο όμως ανοιχτό. Δεν ήταν ο στενός κύκλος της οικογένειας. Μια διευρυμένη συλλογικότητα ήταν. Άνθρωποι και άσχετοι μεταξύ τους που ενώθηκαν στο τέλος.
      Και εγώ σε φιλώ καλή μου και άλλη μια φορά να πω ότι απολαμβάνω τέτοιες παρεμβάσεις να το ξέρεις!

      Διαγραφή
  12. Ναι, η τεχνολογία πράγματι έδειχνε λύσεις με μεγάλα ποσοστά επιτυχίας μόνο όμως όσο ο Άνθρωπος τη χρησιμοποιούσε ως εργαλείο. Ο συγκεκριμένος
    επιχειρηματίας πιστεύω πως είχε ξεφύγει από τον αλαζονικό πλούτο ενός μονοπώλιου. Η Τεχνολογία σε ρόλο συναισθηματικής αντίληψης. Δεν είναι το χρήμα το κίνητρο της καθυστέρησης στην αντιμετώπιση, είναι η συγκεκριμένη ύλη του κομήτη που θα έπεφτε σε άπειρα μικρά κομματάκια ως το μάννα και θα τάιζε την τεχνητή νοημοσύνη. Ο άγνωστος πλανήτης είναι η Γη μετά από ... δε θυμάμαι πόσες χιλιάδες χρόνια, η τεχνολογία δεν μπορεί πια να φανεί σε τίποτε χρήσιμη και οι συγκεκριμένοι άνθρωποι που επιβίωσαν δεν είναι τίποτε άλλο από ζώα γυμνά προς βρώση χαχαχα

    Ναι, η οικογένεια ως ανθρώπινο είδος εννοούσα. Στο τραπέζι δείπνησαν όλες οι ανθρώπινες αξίες, φιλία, συγχώρεση πατρότητα, μητρότητα, διαφορετικότητα, αγάπη.

    Το έχουμε πει, το ιδανικό θα ήταν το σινεφίλ να έκανε πριβέ προβολές και μετά να ακολουθούσε κρασοκατάνυξη με μεζεδάκια βεβαίως βεβαίως .
    Καληνύχτα εκεί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω μου άρεσε πάρα πολύ η δευτερολογία σου Μάνια μου! Και συγκράτησα πολύ συγκεκριμένες αναφορές που, κατά τη γνώμη μου, είναι εξαιρετικά σπουδαίες αλλά δοσμένες και με εκπληκτική έκφραση που έχεις:
      "Στο τραπέζι δείπνησαν όλες οι ανθρώπινες αξίες, φιλία...." Πωπωπω, τι είπες βρε κορίτσι μου για δες το ξανά! Ένας δείπνος ανθρώπινων αξιών. Είναι συγκλονιστικός ο τρόπος που το εμφάνισες. Ειλικρινά με συγκίνησε πάρα πολύ.
      Αλλά και η τεχνολογία μπροστά στα ζώα της φύσης εμφανίστηκε τρομερά γυμνή έως και άχρηστη να αποτρέψει το μοιραίο! Και αυτός ο συμβολισμός είναι πολύ σημαντικός!
      Ναι, το χάρηκα το δεύτερο σχόλιό σου καλή μου γιατί ξεδίπλωσες πολύ δυνατά σημεία. Στέλνω φιλιά.

      Διαγραφή
  13. Γιάννη έχω ακούσει τα καλύτερα για την ταινία αλλά ακόμα δεν έχω καταφέρει να δω κάτι περισσότερο από το τρέιλερ.
    Η παρουσίαση σου εξαιρετική.
    Το καστ της ταινίας είναι υπέροχο, μα είναι η πλοκή στην συγκεκριμένη ταινία που έχει περισσότερη βαρύτητα.
    Θα την δω και θα σας πω εντυπώσεις.
    Ευχαριστούμε για τις πάντα εξαιρετικές προτάσεις σου Γιάννη.
    Καλό απόγευμα.
    Και μια δημιουργική χρονιά για το λατρεμένο cinefil!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ευχαριστώ και χαίρομαι Μαρίνα μου που μοιράζομαι μαζί σας όμορφες κινηματογραφικές στιγμές. Θα την δεις με την ηρεμία σου και θα την κουβεντιάσουμε κορίτσι μου. Να σου ευχηθώ ολόψυχα καλή Πρωτοχρονιά με την υγειά σου και τα όνειρά σου. Φιλιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  14. Εχω δει το μόνο το τρέιλερ προς το παρόν. Με τράβηξε πολύ. Θα την δω οπωσδήποτε εντός των ημερών.
    Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου για την εξαιρετική σου παρουσίαση.
    Καλή χρονιά κσι καλή συνέχεια στο cinefil.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου συνοδοιπόρισσα. Ναι, θα την δεις και θα μου πεις εντυπώσεις Μαρία μου. Μπορεί να έχει χιουμοριστικά στοιχεία η ταινία αλλά απέχει από το να είναι κωμωδία, έτη φωτός! Ευχαριστώ για τις ευχές κορίτσι μου. Καλή χρονιά σε όλους σας.

      Διαγραφή
  15. Γιάννη μου καλημέρα και χρόνια πολλά για την ονομαστική σου εορτή, να είσαι γερός, δυνατός κι ευτυχισμένος! Μπήκα στο ιστολόγιο σου για να σου ευχηθώ και ομολογώ ότι τράβηξε το ενδιαφέρον μου η αναφορά - παρουσίαση της ταινίας. Κι αφού παίζει σ' αυτήν και η αγαπημένη μου Μέριλ Στριπ θα την έχω στα υπόψη μου. Να είσαι πάντα καλά φίλε μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον αγαπητό Νίκο. Σε ευχαριστώ πολύ φίλε μου, να είσαι καλά για όλα. Ναι, η ταινία είναι εξαίρετη, είναι ένα μεγάλο "μπαμ" της χρονιάς και αξίζει να τη δεις. Στέλνω την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  16. χρόνιια πολλά και καλά Γιάννη, ευχαριστώ που περνάς και σχολιάζεις

    εύχομαι υγεία, χαρές και καλές ταινίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαμπρινή, καλή μου φίλη, χρόνια πολλά και καλή χρονιά να έχεις. Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Συνεχίζουμε.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir