ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: CINEMA VERITE
Φίλες και Φίλοι
θα συνεχίσουμε σήμερα την εξερεύνησή μας στο λαμπερό κόσμο της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ανιχνεύοντας μια μεγάλη Κίνηση, η οποία χαρακτήρισε τη δημιουργία του έχοντας μάλιστα και πάρα πολλούς οπαδούς.
CINEMA VERITE
"Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ"
Ο Όρος προήλθε από τον χαρακτήρα DOCUMENTAIR που χαρακτηρίζει τη Σχολή και την αντίληψη αυτή.
Εμπνευστής και ιδρυτής της θεωρείται ο Μεγάλος ΓΑΛΛΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ και ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΟΣ
JEAN ROUCH (1917-2004)
Η Πηγή της έμπνευσης ανάγεται πολύ πίσω στον Μεγάλο ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗDZIGA VERTOV (1896-1954) πάνω στη θεωρία του "KINO-PRAVDA"
Επίσης βασίστηκε και στην υποδομή που έδωσε στην Κίνηση αυτή ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ROBERT FLAHERTY στις μεγάλες του δημιουργίες, στις οποίες συνάντησε και τον FR. MURNAU.
Η Κινηματογραφική αυτή αισθητική συνδυάζει την ΠΡΟΩΘΗΣΗ της ΚΡΥΜΜΕΝΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, τη ΧΡΗΣΗ της ΚΑΜΕΡΑΣ που ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ και επικεντρώνεται σε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ που κρύβονται πίσω απ την απλή πραγματικότητα.
Η Κινηματογραφική αυτή αντίληψη ασχολείται κατά κύριο λόγο με την ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ στα οποία τόσο το ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ όσο και το ΚΟΙΝΟ να γνωρίζει την παρουσία της ΚΑΜΕΡΑΣ.
Η Φωτογραφική μηχανή είναι εκεί παρούσα στο ΦΙΛΜ για να εκτελεί τη Πράξη των γυρισμάτων πάνω σε πραγματικά αντικείμενα, στα άτομα, με ένα τρόπο ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΟ.
Η ΠΡΟΘΕΣΗ του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ είναι να ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ την ΑΛΗΘΕΙΑ, όσο μπορεί πιο ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ με στόχο την ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ των ΑΝΘΡΩΠΩΝ από τις όποιες ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ και τις πτυχές της ζωής τους στο παρελθόν.
Στην περίπτωση αυτή ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ είναι ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.
Με αυτή την έννοια το CINEMA VERITE ασχολείται με τον ανθρωπολογικό κινηματογράφο, καθώς και με τις κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις από αυτό που αποτυπώνονται σε μια ταινία. Πώς δηλαδή ένας σκηνοθέτης γυρίζει μια ταινία, αυτό που γυρίστηκε, τι να κάνει με αυτό που γυρίστηκε, και πώς αυτή η ταινία θα παρουσιαστεί σε ένα ακροατήριο, όλα αυτά ήταν πολύ σημαντικά για τους κινηματογραφιστές της εποχής.
ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ του CINEMA VERITE
Οι πιο σημαντικοί Σκηνοθέτες της σχολής θεωρούνται, εκτός αυτών που αναφέραμε σαν πρωτοπόρους, οι:
LIONEL ROGOSIN (USA)
RICHARD LEACOCK (GREAT BRITTAIN)
MICHAEL BRAULT (FRENCH-CANADIAN)
PIERRE PERRAULT (CANADA)
D.A. PENNEBAKER (USA)
ROBERT DREW (USA)
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑ του CINEMA VERITE
Το κίνημα αυτό ξεκινάει κάπου στα 1956 με την ταινία: "ON THE BOWERY" του LIONEL ROGOSIN
Από τότε ξεκινάει μια καταιγίδα μεγάλων δημιουργιών που εξελίσσεται μέχρι τις μέρες μας
Αναφέρουμε ενδεικτικά
- 24 ID seconde (2000)
- ΐ Hauteur d'homme (2003)
- After Life (1999)
- Bad Boys (1961)
- Billy the Kid (2007)
- The Carter (2009)
- C'ιtait un rendez-vous (1976)
- Chronique d'un ιtι (1961)
- Cocksucker Blues (1972)
- Crisis: Behind a Presidential Commitment (1963)
- Demon Lover Diary (1980)
- Distance (2001)
- Dont Look Back (1967)
- Down for Life (2009)
- Eat the Document (1969)
- Elizabeth and Mary (1965)
- The Emperor's Naked Army Marches On (1987)
- F for Fake (1974)
- Flag Wars (2003)
- Gimme Shelter (1970)
- Grey Gardens (1975)
- Happy Mother's Day (1964)
- High School (1968)
- Hoop Dreams (1994)
- Hospital (1970)
- Import/Export (2007)
- Iraq in Fragments (2007)
- In Vanda's Room (2003)
- The Leader, His Driver and the Driver's Wife (1991)
- Lonely Boy (1962)
- Manic (2001)
- Medium Cool (1968)
- Mists (2003)
- Moi, un noir (1958)
- Mysterious Object at Noon (2000)
- Near Death (1989)
- On the Bowery (1956]
- Orderers (1974)
- Phantom India (1969)
- Primary (1960)
- Les Raquetteurs (1958) (French article)
- Salesman (1969)
- Seventeen (1983)
- The Plaint of Steve Kreines as recorded by his younger brother Jeff (1974)
- Titicut Follies (1967)
- Wanda (1971)
- The War Room (1993)
- Warrendale (1967)
- West 47th Street (2003)
- Woodstock (1970)
- Jordon Saffron Taste This (2009)
(Λίστα από: WIKIPEDIA)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου