Οι κινηματογραφικές γυναίκες του Μίμη Φωτόπουλου

 Φίλες και φίλοι,

έχει αρκετό καιρό, που έκανα ένα αφιέρωμα στο μεγάλο μας ηθοποιό και όχι μόνο, τον αγαπημένο μας 

ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ

Μίμης Φωτόπουλος: σπουδή πάνω σ' ένα μεγάλο ηθοποιό


Ο μεγάλος μας αυτός καλλιτέχνης διάβηκε στο φωτεινό χώρο της έβδομης τέχνης, αφήνοντας πίσω του, το δικό του ανεξίτηλο αποτύπωμα. Ένα πέρασμα, που το βιώνουμε ολοζώντανο, φρέσκο και επίκαιρο, ανεξάρτητα των χρόνων, που βαραίνουν πάνω του.

Σήμερα θα μιλήσω εδώ για κάτι ιδιαίτερο. Για τις καλλιτεχνικές σχέσεις του Μίμη Φωτόπουλου με γυναίκες ηθοποιούς, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στη μεγάλη οθόνη.

Άντρας γοητευτικός, επιβλητικός, εκφραστικός, έχοντας την άπλετη ικανότητα να ερμηνεύει μια μεγάλη γκάμα ρόλων και χαρακτήρων, είχε δίπλα του σημαντικές ηθοποιούς, που έκαναν μαζί του ένα ιδιαίτερο αρμονικό δίδυμο.

Οι κινηματογραφικές "γυναίκες" του Μίμη Φωτόπουλου

Η σχέση του μεγάλου μας ερμηνευτή με γυναικείους χαρακτήρες, πέρασε και από τις τρείς κύριες φάσεις της ζωής. Δίπλα του πέρασαν γυναίκες πρωταγωνίστριες και στο ρόλο μητέρας, έστω με συναισθηματικό χαρακτήρα και ως ερωμένες, ως σύζυγοι αλλά και ως κόρες. 

Ερμήνευσε τέλεια όλους αυτούς τους χαρακτήρες και δίπλα του στάθηκαν επίσης επάξια γυναίκες ηθοποιοί του κινηματογράφου μας.

Ας κάνουμε λοιπόν ένα πέρασμα σε όλο αυτό, επιγραμματικά:

Μίμης Φωτόπουλος και Γεωργία Βασιλειάδου

Ξεχωρίζω δύο πολύ μεγάλες κομεντί, στις οποίες το λατρεμένο μας δίδυμο πρωταγωνίστησε και έλαμψε επί σκηνής. Η μία είναι με τη σχέση ψυχογιού-συναισθηματικής μητέρας.

"Η καφετζού"


Το 1956, ο Αλέκος Σακελλάριο σκηνοθετεί μια γλυκύτατη κομεντί, σε σενάριο δικό του και του Γιώργου Ασημακόπουλου. Ο Μίμης Φωτόπουλος, θα ερμηνεύσει τον ώριμο νεαρό, άνεργο οδοντογιατρό, Σπύρο Τσαρδή, του οποίου τα ...πάθη στη ζωή έχουν δεθεί στενά με μια εκπληκτική μορφή της λαϊκής συνοικίας. Της κυρά-Καλλιόπης, η οποία ζει ως πλύστρα αλλά μετατρέπεται σε μια άκρως ...πετυχημένη καφετζού.

Η συνύπαρξη των δύο αυτών ηθοποιών είναι κάτι παραπάνω ταιριαστή στην εξέλιξη και ολοκλήρωση της ταινίας.

"Η Ωραία των Αθηνών"


Το 1954, ο Νίκος Τσιφόρος θα γράψει και θα σκηνοθετήσει μια κωμωδία χαρακτήρων και ηθών, που θα αφήσει τη δική της εποχή. Εδώ η διαπλοκή των δύο μεγάλων ηθοποιών θα αλλάξει εντελώς. Ο Μίμης Φωτόπουλος είναι ο Νότης Δούρος, ένας περιφερόμενος άνεργος νεαρός, ο οποίος προσπαθεί με το φίλο του Κοσμά Χλε (Νίκος Σταυρίδης), να ξεφύγουν από μια ...κληρονομική παγίδα, που τους έχει στήσει ένας άσπονδος κοινός τους φίλος, ο Ζάχος Μαρκάς (Βασίλης Αυλωνίτης).


"Μήλο της έριδος" αποτελεί η ιδιαίτερη ...μεγαλοκοπέλλα, η Αριστέα Καραμπίνη, την οποία και ερμηνεύει με εκπληκτικά μοναδικό τρόπο η μεγάλη μας ηθοποιός. Με τον Μίμη Φωτόπουλο, θα συνταιριάξουν μια σχέση επίδοξου γαμπρού και νύφης, η οποία θα περάσει από ...χίλια μύρια κύματα μέχρι να πάρει την τελική της έκβαση. 

Ένα ερμηνευτικό δίδυμο, πραγματικά εκπληκτικό.


Μίμης Φωτόπουλος και Νίτσα Τσαγανέα

Υπάρχουν ταινίες, στις οποίες η μεγάλη μας ερμηνεύτρια ήταν δίπλα στον Μίμη Φωτόπουλο. Ερμηνεύοντας διάφορους χαρακτήρες και θέσεις στη ζωή του. Απλή γνωστή, επίδοξη πεθερά αλλά και σύζυγος. Από αυτήν την συνύπαρξη θα σταθώ εδώ;

"Ο Θόδωρος και το δίκανο"


Το 1962, ο Ντίνος Δημόπουλος, θα σκηνοθετήσει άψογα μια κωμωδία ηθών και χαρακτήρων που θα αφήσει τη δική της εποχή. Βασισμένο στην ιστορία των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη και σε σενάριο Νίκου Τσιφόρου, θα δούμε την επιβλητική παρουσία του Μίμη Φωτόπουλου ως πατέρα Θόδωρου να προσπαθεί να διατηρήσει τις άκρως λεπτές ισορροπίες μέσα στην οικογένειά του σχετικά με τη ζωή της λατρεμένης του κόρης, Χριστίνας.


Στο πλάι του, μια μεγάλη ηθοποιός και μορφή του κινηματογράφου μας, η Νίτσα Τσαγανέα, είναι η συμπαθέστατη γυναίκα του, η Αγγελική, η οποία μοιράζεται μαζί του την ίδια εναγώνια προσπάθεια. Το ταίριασμα και των δύο αυτών μεγάλων ηθοποιών ήταν απαράμιλλο και μας έκανε να τους αγαπάμε ακόμα χωρίς ίχνος λησμοσύνης.


Μίμης Φωτόπουλος και Μαρίκα Κρεββατά

Γεννημένη το 1910, μια ακόμα αγαπημένη μας ηθοποιός, κόρη καλλιτεχνών, έλαμψε στο πλάι του μεγάλου μας ηθοποιού. Διαλέγω δύο τέτοιες συνυπάρξεις, που ερμηνεύουν το ζευγάρι των συζύγων

"Ο ουρανοκατέβατος"


Το 1965, ο Ορέστης Λάσκος, σε μία από τις πολλές συνεργασίες του με τον Μίμη Φωτόπουλο, θα σκηνοθετήσει μια κωμωδία σε σενάριο Γιώργου Λαζαρίδη, Γιώργου Βασιλειάδη, βασισμένη στην ιστορία του Γιώργου Βασιλειάδη και Μίμη Τραϊφόρου.

Εδώ θα βρούμε τον Μίμη Φωτόπουλο ως αποθανόντα Περικλή Μπιρμπιλόπουλο να ...επανέρχεται εξ ουρανού στην οικογένειά του, κοντά στη χήρα του Μαρίκα Κρεββατά-Θεανώ Μπιρμπλοπούλου, προσπαθώντας να περισώσει ότι μπορεί από μια διαλυμένη κατάσταση στο εσωτερικό της.

"Άλλος για το εκατομμύριο"


Και πάλι ο Ορέστης Λάσκος, το 1964, θα είναι αυτός που θα σκηνοθετήσει μια ακόμα κωμωδία χαρακτήρων, σε σενάριο Νίκου Τσιφόρου, πάνω στην ιστορία του τελευταία και του Πολύβιου Βασιλειάδη.

Εδώ η σχέση του Μίμη Φωτόπουλου με την Μαρίκα Κρεββατά, είναι σχέση γαμπρού-πεθεράς.

Εκείνος ως Σάββας, εκείνη ως πεθερά του, θα βρεθούν να πορεύονται σε μια παράλληλη ερμηνεία που ακροβατεί σε έναν τεράστιο πειρασμό ενός εκατομμυρίου, που έρχεται από έναν απρόσμενο θάνατο να ανατρέψει τη ζωή της οικογένειας και φέρει αναστάτωση.

Και οι δύο μας ηθοποιοί είναι απολαυστικοί στη σχέση τους επί σκηνής.


Μίμης Φωτόπουλος και Σμαρούλα Γιούλη

Η Σμαρούλα, είχε γεννηθεί το 1930 στη Θεσσαλονίκη και το πέρασμά της στον κλασικό Ελληνικό κινηματογράφο ήταν υπέροχο αφήνοντας πίσω το άρωμα και τη λεπτότητά της. Με τον Μίμη Φωτόπουλο, συγκρότησαν ένα άκρως προνομιακό ερμηνευτικό δίδυμο, που σημείωσε τεράστια επιτυχία. 

Η καλλιτεχνική τους σχέση πέρασε τη φάση των ερωτικών συντρόφων αλλά και τη φάση πατέρα-κόρης. Μίλησα ήδη για την "Καφετζού", όπου εκεί η Σμαρούλα Γιούλη θα είναι για τον Μίμη Φωτόπουλο, η γυναίκα της ζωής του, η αγαπημένη του και θα συγκροτήσουν ένα μοναδικό ερμηνευτικό δίδυμο.

"Το σωφεράκι"


Την ίδια ακριβώς θέση θα διεκδικήσει στην καρδιά του Μίμη Φωτόπουλου, στην γλυκύτατη ρομαντική κομεντί του 1953, που θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Τζαβέλλας σε σενάριο του ιδίου.

Είναι η νεαρή εκείνη κοπέλα, η Λέλα, που θα έρθει στη ζωή του Βάγγου Τσιρίκου για να την αλλάξει ριζικά και δυναμικά. Ένα τροχαίο που θα βάλει τον ρέμπελο νεαρό σωφέρ στη ζωή της ωριμότητας και του χτισίματος μιας ώριμης και δημιουργικής σχέσης. Υπέροχο ταίριασμα για τους δύο πρωταγωνιστές της γλυκύτατης αυτής ταινίας, που μάς συγκινεί πάντα.

"Ο Θόδωρος και το δίκανο"

Ήδη ανάφερα πιο πάνω την διπλή σχέση του Μίμη Φωτόπουλου στην υπέροχη αυτή κωμωδία. Με την Νίτσα Τσαγανέα, ως σύζυγος και με την Σμαρούλα Γιούλη, ως κόρη του. Η Χριστίνα έχει τη δική της αγάπη στον πατέρα της, μια σχέση, που δείχνει να είναι αυταρχική αλλά στο βάθος της καρδιάς του Θόδωρου, κυριαρχεί η απόλυτη αγάπη για την μονάκριβη κόρη του, κάτι που επιβεβαιώνεται στο τέλος.

"Φτωχαδάκια και λεφτάδες"


Εδώ θα δούμε μια άλλη σχέση ανάμεσα στους δύο μεγάλους αυτούς ηθοποιούς. Τη σχέση του επίδοξου γαμπρού και της πολύφερνης νύφης. Το 1961, ο Ορέστης Λάσκος θα σκηνοθετήσει την εξαίρετη αυτή κωμωδία, σε σενάριο του ιδίου πάνω σε μια ιστορία του Νίκου Τσιφόρου.

Εδώ ο Μίμης Φωτόπουλος είναι ο Φώντας Μπαρδούσης, ένας έμπορος με λαϊκό χαρακτήρα και η Σμαρούλα Γιούλη είναι η Μίλη Ντεκρίση, επίδοξη νύφη ανάμεσα σ' αυτόν και τον ανταγωνιστή του Νίκο Σταυρίδη. Και εδώ το ταίριασμα των δύο ηθοποιών είναι μοναδικό σε μια σειρά απρόσμενων καταστάσεων και εξελίξεων.

Μίμης Φωτόπουλος και Μπεάτα Ασημακοπούλου

Γεννημένη το 1932 η Αρκάδας ηθοποιός μας, ήταν μία από τις κινηματογραφικές "γυναίκες" του Μίμη Φωτόπουλου σε αρκετές ταινίες. Φυσικά η "σχέση" τους ήταν αυτή των συζύγων και θα τους συναντήσουμε σε αρκετές ταινίες. 

"Φτωχαδάκια και λεφτάδες" θα την δούμε δίπλα του στην αρχή της ταινίας και στο φινάλε, στο ρόλο της Φανής. Στην "Άλλος για το εκατομμύριο" στο ρόλο της γυναίκας του, Άννας. Επίσης στον "Ουρανοκατέβατο", στο ρόλο της κόρης του Τζένης. Από όλες αυτές ξεχωρίζω εδώ:

"Μπετόβεν και μπουζούκι"


Μία ακόμα κομεντί του Ορέστη Λάσκου, το 1965, όπου το ζευγάρι των ηθοποιών θα βρεθούν μαζί ερμηνευτικά και σαν ζευγάρι με μελλοντική ολοκλήρωση της σχέσης τους. Εκείνος, ως Μένιος Ντάλμπασης, λαϊκός συνθέτης και εκείνη ως Μάργκαρετ, ανεχόμενη επιχειρηματίας στον καλλιτεχνικό και κοσμικό χώρο. Μια ακόμα αρμονική συνύπαρξη των δυό τους επί σκηνής.

Μίμης Φωτόπουλος και Σαπφώ Νοταρά

Με τη θρυλική και αλησμόνητη Σαπφώ, ο Μίμης Φωτόπουλος είχε τις στιγμές του στην συνύπαρξή τους στην ταινία:

"Έμπαινε Μανωλιό"


Ταινία του 1970 σε σκηνοθεσία του Κώστα Καραγιάννη, σε σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη. Κωμωδία που είχε την αποδοχή της στο κοινό, παρά το ότι δεν ξεχώρισε για τη μεγάλη της ποιότητα ως θέμα. Και οι δυό τους θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένοι σ' αυτή τους την ερμηνευτική συνάντηση χωρίς καμία αμφιβολία.

Μίμης Φωτόπουλος και Τζένη Καρέζη

Άφησα τελευταία τη μεγάλη μας ηθοποιό,  η οποία έδεσε και εκείνη μαζί του σε τρεις σπουδαίες ταινίες.

"Η χιονάτη και τα επτά γεροντοπαλίκαρα", η κομεντί του Ιάκωβου Καμπανέλλη, το 1960, στην οποία συμπρωταγωνιστεί σχεδόν όλο το ...αντρικό επιτελείο της Ελληνικής κωμωδίας εκείνης της εποχής. Ο Μίμης Φωτόπουλος ως Βρασίδας Αλεξάνδρου, ένας από τα επτά γεροντοπαλίκαρα της παράξενης εκείνης συντροφιάς και η Καρέζη, ως Αλέξια ή Μαρίνα.

Εκεί όμως που η ερμηνευτική τους σχέση ήταν πιο άμεση ήταν στις δύο μεγάλες ταινίες του Αλέκου Σακελλάριου, στις θρυλικές "Λατέρνες"

1955 "Λατέρνα φτώχια και φιλότιμο"

1957 "Λατέρνα, φτώχια και γαρύφαλλο"


Ως Πετράκης εκείνος, περιπλανόμενος οργανοπαίχτης μαζί με το φίλο του, τον Παυλάρα (Βασίλης Αυλωνίτης), ως Καίτη Μπεναρδή εκείνη. 
Μια σχέση, θα την έλεγε κάποιος "ψυχοκόρης" ή φίλης, που αποδόθηκε και από τους δύο ηθοποιούς με άριστο και ανεπανάληπτο τρόπο.

Φίλες και φίλοι, είδαμε τις γυναίκες εκείνες, που στάθηκαν δίπλα στο Μίμη Φωτόπουλο στην κινηματογραφική του διαδρομή. Και σαν ηθοποιοί και σαν χαρακτήρες. Ακόμα στην καρδιά και στη νοσταλγία μας μένουν αυτά τα υπέροχα πρωταγωνιστικά ζευγάρια, που μάς χάρισαν εξαιρετικές και ανεπανάληπτες στιγμές γεμάτες γέλιο αλλά και γλυκύτητα.
Ελπίζω να απολαύσατε τη διαδρομή.

Καλή Πρωτομαγιά 









Σχόλια

  1. Καλό μήνα με υγεία και ανοιξιάτικη διάθεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα, φίλε, καλό σου μήνα. Να έχεις υγεία φίλε μου και ευχαριστώ που είσαι εδώ.

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένες ταινίες που διέθεταν ευφυία, χιούμορ, κέφι, καυστική σατυρική διάθεση. Ταινίες που παρά τα χρόνια μπορείς να απολαύσεις ακόμα. Οι ήρωες άνθρωποι απλοί της καθημερινότητας της μεταπολεμικής κοινωνίας. Μεγάλο κεφάλαιο ο Μίμης Φωτόπουλος στον παλιό καλό κινηματογράφο. Αυθεντικός, λαϊκός πάνω απ’ όλα, πολύπλευρο ταλέντο, με σπάνιο ήθος, μαχητής της ειρήνης και της δημοκρατίας. Είπε: «δεν θα ‘χω μείνει ούτε ανάμνηση σε λίγο, βάλε να πιούμε μην το τσιγκουνεύεσαι» Έκανε λάθος. Θα μείνει για πάντα στις καρδιές μας.
    Να είσαι καλά Γιάννη μου, να έχεις καλό κι ευλογημένο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Αννίκα μου! Καλό και επιτέλους λίγη ευλογία και ανάσα στη ζωή μας γιατί δεν βαστάμε άλλο. Κούραση.
      Ο Μίμης Φωτόπουλος, τεράστιο κεφάλαιο στην Ελληνική τέχνη και πνεύμα αλλά και στο λαό μας. Ευχαριστώ καλή μου φίλη και καλό σου ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  3. Καλή Πρωτομαγιά johnpit !! ;) Καλό μήνα να απολαύσεις την άνοιξη με υγεία και τους αγαπημένους σου ανθρώπους ;) Η ανάρτηση εξαιρετική , άξιος ο κόπος σου , μια πραγματική κυψέλη ενημέρωσης για τις ελληνικές ταινίες με πρωταγωνιστή τον Μίμη Φωτόπουλο και τις άξιες συμπρωταγωνίστριες .
    Μεγάλο μπράβο για τον πολιτιστικό πλούτο , που μας παρουσιάζεις !!
    Ευχαριστώ πολύ !! Πολλές χαρές να ζήσετε στην ομορφιά του Μάη . Καλημέρα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακή μου, καλή και ευγενική μου φίλη, καλησπέρα και καλό σου μήνα. Επίσης Χριστός Ανέστη κορίτσι μου. Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ πάντα με τον καλό σου λόγο. Χαίρομαι, που σου άρεσε το θέμα και το βρήκες ενδιαφέρον.
      Να έχεις όμορφες και φωτεινές μέρες.

      Διαγραφή
  4. Παλιοί καλοί ηθοποιοί, με έμφαση στην ερμηνεία και την ωραία ατάκα. Όχι ότι σήμερα δεν υπάρχουν ωραίες ατάκες και καλοί ηθοποιοί, απλά το λέω με την έννοια, πως τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά μέσα που υπάρχουν πια στον κινηματογράφο και όμως έβγαινε ένα αποτέλεσμα που ακόμα είναι μέσα στην καρδιά μας και ακόμα θυμόμαστε ατάκες που ξεχωρίσαμε.
    Πολύ ωραίο αφιέρωμα, στις γυναίκες που στάθηκαν με διαφορετικούς ρόλους δίπλα στον αξέχαστο αυτόν ηθοποιό και που μας χάρισαν όμορφες κινηματογραφικές στιγμές.
    Μπράβο σου Γιάννη.
    Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Μαρίνα μας, καλή βδομάδα κορίτσι μου. Νομίζω γέμισε εδώ το θέμα όμορφες αλλά και ποιοτικές γυναικείες παρουσίες, που τις χαρήκαμε αλλά και τις χαιρόμαστε ακόμα επί σκηνής δίπλα σε έναν πολύ μεγάλο ηθοποιό. Χάρηκα που σου άρεσε το αφιέρωμα και αυτή η ωραία αναφορά Μαρίνα μου. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  5. Μεγάλος ηθοποιός και έπαιξε με μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου δίπλα του. Και όσες δεν ήταν φτασμένα ονόματα τότε, τις λάμπρυνε με το ταλέντο του. Ταινίες που ακόμη μας διασκεδάζουν. Ωραίο αφιέρωμα.
    Καλησπέρα Γιάννη μου και καλο μήνα κι από εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Άννα μου! Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες αυτές και πήραν αλλά και έδωσαν στο Μίμη Φωτόπουλο τη δική τους αύρα, το δικό τους ταλέντο, το δικό τους φως. Και έφτιαξαν ένα όμορφο νοσταλγικό ταίριασμα, που ακόμα μάς συγκινεί και μας γεμίζει ωραία αισθήματα.
      Καλό μήνα κορίτσι μου με πολλές ευχές μου και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  6. Μα αυτά τα αφιερώματα που κάνεις, πόσο εξαιρετικά!
    Πολύ τον αγαπούσα τον Φωτόπουλο.
    Μάλιστα, πρόσφατα, ήταν να συναντήσω την κόρη του Άννα, αλλά δεν τα κατάφερα. Όχι, δεν την γνωρίζω προσωπικά, αλλά ήταν καλεσμένη στο σπίτι κάποιων φίλων, που θα πήγαινα κι εγώ, αλλά τελικά δεν τα κατάφερα να πάω. Δεν απογοητεύομαι, άλλη φορά θα τα καταφέρω!

    Καλό μήνα κύριε Πιτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω στο εύχομαι να το καταφέρεις Αρτίστα μου. Θα είναι μια εξαίρετη εμπειρία αν μάλιστα μια τυχούσα τέτοια συνάντηση επεκταθεί σε εκείνη την εποχή και την αύρα της. Και εγώ τον λατρεύω το Φωτόπουλο, ζήσαμε και μεγαλώνουμε μαζί του.
      Χαίρομαι δεν ξέρεις πόσο, που είσαι εδώ Αρτίστα μου. Στο λέω να το ξέρεις ναι; Και στέλνω την αγάπη μου καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  7. Υπέροχη σκέψη να μας παρουσιάσεις τις λαμπρές κινηματογραφικές παρτενέρ του μεγάλου ηθοποιού μας, Μίμη Φωτόπουλου. Τις έχω δει όλες, πολλές και δεύτερη φορά και ευχαρίστως θα διέθετα τον χρόνο μου, να τις ξαναδώ. Είναι πολύ όμορφο, καθώς διαβάζεις το αφιέρωμά σου, να φέρνεις στο μυαλό σου τις ταινίες εκείνες, να θυμάσαι πότε και που τις είδες, (θυμάσαι μέχρι τη δεκαετία του 80΄ , κάθε Κυριακή μεσημέρι να περιμένουμε την ελληνική ταινία στην κρατική τηλεόραση;} και με ποιους τις είδες; Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που απολαμβάνω τα αφιερώματά σου.
    Νάσαι καλά, φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη, αγαπητέ μου φίλε, κάθε τέτοιο αφιέρωμα αποτελεί και μια νοσταλγική αναδρομή στις ημέρες εκείνης της νιότης μας και όχι μόνο. Πάντα η αναδρομή σε ένα παρελθόν είναι συναισθηματικά φορτισμένη. Ειδικά αν μιλάμε για όμορφες ταινίες, που μάς έχουν δώσει χαρά, γέλιο άφθονο και αυθόρμητο. Σε ευχαριστώ πολύ Βασίλη μου, που είσαι εδώ παρέα, απολαμβάνω τη συντροφιά σου και τη συμμετοχή σου. Καλό μήνα φίλε μου.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη μου, καλό μήνα.
    Εξαίσιο αφιέρωμα, με μοναδικές στο είδος του ταινίες για ένα αγαπητό και πολυτάλαντο ηθοποιό.
    Χρήσιμες πληροφορίες και διάχυτη νοσταλγία στο αφιέρωμά σου φίλε μου. Μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιώργο φίλε μου, χρόνια πολλά και καλό μήνα να έχεις. Μεγάλη μορφή ο Φωτόπουλος που λατρεύουμε. Ένας δικός μας άνθρωπος, που τόσο αγαπάμε αληθινά. Σε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιό σου και την παρουσία σου. Να είσαι καλά Γιώργο.

      Διαγραφή
  9. Γιάννη, από την ώρα που άρχισα να διαβάζω το υπέροχο αυτό αφιέρωμά σου, μου έρχονται στο μυαλό αμέτρητες ατάκες τού Φωτόπουλου -και όχι μόνο! -Βασιλειάδου: θα είσαι φρόνιμος; Φωτόπουλος: χάρακας! 😂-Φωτόπουλος: από δω ο γαμπρός σου (ο πιλότος), μόλις μας ζήτησε την κόρη μας -Τσαγανέα: και τη δώσαμε; 😂Αλλά και ο διάλογος με έναν μεθυσμένο στην Καφετζού: -Μεθυσμένος: γιατί μου το έκανες εμένα αυτό; -Φωτόπουλος: τί σου έκανα; -Μεθυσμένος: δε θυμάμαι, αλλά γιατί μου το έκανες εμένα αυτό πριν; -Φωτόπουλος: πριν δεν σου έκανα τίποτα, μετά να δεις τί θα σου κάνω! 😂Νομίζω ότι σε έχω ήδη πείσει για το πόσο αγαπώ -και- τον Φωτόπουλο, αλλά και κάθε άλλη ελληνική ταινία εκείνης τής περιόδου.. Λατρεμένοι πρωταγωνιστές, λατρεμένα έργα! Το απόλαυσα Γιάννη μου, και σε ευχαριστώ πολύ! 🌷🌸🌺🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωω τι λες τώρα Πέτρα μου. Μιλάμε διάλεξες τρεις υπέροχες αγαπημένες ταινίες και μαζί τους, τρεις αλησμόνητες ατάκες, από αυτές που διατηρούν τη φρεσκάδα τους δεκαετίες μετά. Κοίτα, τελικά, πόσο ευρηματικοί ήταν τότε οι διάλογοι βρε Πέτρα μου και δες πόσο σπανίζουν στο σημερινό θέατρο. Θα μου πεις άλλες εποχές, άλλες πηγές έμπνευσης.
      Λατρεμένες κινηματογραφικές αναμνήσεις καλή μου φίλη. Στέλνω την αγάπη μου και το ευχαριστώ μου.

      Διαγραφή
  10. "Κι έχει ένα περίεργο σχήμα η μύτη σου απόψε..." 🤣
    Γιάννη μου, τέτοια αφιερώματα δεν τα χορταίνα. Αγαπημένος ηθοποιός, ιδιαίτερα ξεχωριστός και πολυτάλαντος. Πέρα απ' τις ταινίες του, τον γνώρισα καλύτερα μέσα απ' την ποίησή του και τους πίνακες ζωγραφικής που δημιουργούσε με γραμματόσημα (αριστουργήματα σωστά!). Τον εκτίμησα αφάνταστα και συγκινήθηκα με το βιβλίο του "Ελ Ντάμπα" που περιγράφει τη σύλληψη και την εξορία του στην Αίγυπτο.
    Καλό μήνα Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχαχα ζωγραφίζει η ατάκα αυτή Μαρία μου! Αλλά και ο τρόπος, που ειπώθηκε πάνω απ' όλα. Μαρία μου, εγώ οφείλω να σε ευχαριστώ ιδιαίτερα γιατί, χάρη σε σένα, προσέγγισα το Μίμη Φωτόπουλο πολύ περισσότερο απ' την αρχή. Και, κοντά του, πήρα και παίρνω άπειρα μαγικά και ανθρώπινα πράγματα. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  11. Πραγματικά, ήταν ξεχωριστός στο παίξιμο του με κάθε "γυναίκα του", τώρα που πήγα καρέ καρέ στο μυαλό μου όλες αυτές τις ταινίες, πέρα από τον διαφορετικό χαρακτήρα που ενσάρκωνε, είχε και κάτι διαφορετικό να δώσει σε κάθε γυναίκα ανάλλαγα με το τι του ξυπνούσε μέσα του..
    Πολύ καλή εγγραφή Γιάννη μου
    Σε ευχαριστώ για αυτό το κάτι παραπάνω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το λες Μάνια μου! Παρά το ότι με μια ίδια ηθοποιό-γυναίκα χαρακτήρα, άλλαζε εντελώς ρόλο, είχε την ίδια μαγική απόδοση και ταίριασμα μαζί της. Για παράδειγμα, με τη Σμαρούλα Γιούλη, ήταν δίπλα της και σαν πατέρας (Ο Θόδωρος και το δίκαννο) και σαν ερωτευμένος (Το σωφεράκι, Η καφετζού). Λες και έβλεπες έναν διαφορετικό άνθρωπο, ενώ, κατ' ουσίαν ήταν ο ίδιος. Εκπληκτικό έτσι;
      Δεν ξέρεις πόσο χάρηκα που σου άρεσε αυτή η εγγραφή, Μάνια μου. Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  12. Xριστός Ανέστη!!! Γιάννη, πολύ ωραίο το θέμα σου... με τον αγαπητό ηθοποιό μας... Αυτοί οι άνθρωποι είναι πια συγγενείς μας...

    μπράβο για το θέμα σου...

    καλές επιτυχίες στο Ελληνικό σινεμα...

    (καλο μηνα, υγεία... )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά το είπες Λαμπρινή μου. Αυτοί οι άνθρωποι, είναι πλέον ...συγγενείς μας. Έχουμε τόσο δεθεί μαζί τους, που είναι μέρος της ζωής μας.
      Αληθώς Ανέστη Λαμπρινή μου, σε ευχαριστώ που είσαι εδώ καλή μου φίλη. Καλό μήνα με υγεία.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir