Γυναικεία λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Μέρος 3ο)

 Ομορφιάς, γοητείας, υποκριτικής και αισθησιασμού συνέχειας στο μεγάλο αφιέρωμα στις Γυναίκες εκείνες ηθοποιούς που άφησαν ανεξίτηλο στο στίγμα τους στην Ιστορία του κλασικού Χόλιγουντ.

Σήμερα φίλες και φίλοι, σας έχω το 3ο μέρος του σχετικού αφιερώματος και θεωρώ καλό να βάλω τις σχετικές αναφορές στα δύο προηγούμενα:

Γυναικεία λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ:

Μέρος 1ο

Μέρος 2ο

Προχωρώ λοιπόν στο 3ο Μέρος, στο οποίο θα σταθούμε σε οκτώ (8) ακόμα μεγάλα ονόματα που άφησαν και εκείνα τη δική τους σφραγίδα. Καλό σας ταξίδι


BETTE DAVIS



Ξεκινώ την αναφορά μου με την τεράστια RUTH ELIZABETH DAVIS, της οποίας το πέρασμα στο κινηματογραφικό στερέωμα άφησε ιλιγγιώδες αποτύπωμα τέχνης, στυλ και αισθητικής.

Γεννημένη στις 5 Απρίλη 1908 στην Μασσαχουσέτη των ΗΠΑ, έφυγε στις 6 Οκτώβρη 1989, σε ηλικία 81 ετών στη Γαλλία.

Θεωρείτα ένα από τα "ιερά τέρατα" του κλασικού κινηματογράφου στο χώρο του Χόλιγουντ έχοντας πρωταγωνιστήσει σε πολλές σημαντικές ταινίες.


Το αισθητικό αποτύπωμα των ματιών της θα αφήσει έπος στις μνήμες και τις παραστάσεις. Ποιος δεν θυμάται το θρυλικό τραγούδι της Κιμ Κάρνς "Τα μάτια της Μπέττυ Ντέηβις" στη δεκαετία του 1980.

Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατατάσσει στη ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ της λίστας με τις 25 μεγαλύτερες σταρ στην ιστορία.
Συνήθως υποδυόταν κόντρα ρόλους με γυναίκες αρνητικού προφιλ και η ερμηνευτική της τεχνική αποτελεί σχολείο για τις γυναίκες ερμηνεύτριες.

Από τα 23 της χρόνια μέχρι τη χρονιά του θανάτου της, στέκεται στη σκηνή, έχοντας συμμετάσχει σε 124 ταινίες, αριθμός που προκαλεί ίλιγγο αναφοράς.

Στεκόμαστε σε τεράστιες ερμηνείες της στις ταινίες: "Μια επικίνδυνη γυναίκα" το 1935, ρομαντικό δράμα του ΑΛΦΡΕΝΤ ΓΚΡΗΝ και "Ζέζαμπελ" το 1938, επίσης ρομαντικό δράμα του Γουίλλιαμ Γουάιλερ. Και για τις δύο αυτές συμμετοχές της έχει τιμηθεί με Όσκαρ γυναικείας ερμηνείας.

"Ανθρώπινη δουλεία" το 1934, ρομαντικό δράμα του Τζον Κρόμγουελ
"Το γράμμα" 1940, αστυνομικό φιλμ νουάρ του Γουίλλιαμ Γουάιλερ
"Οι μικρές αλεπούδες" το 1941, ένα ακόμα ρομαντικό δράμα του Γουίλλιαμ Γουάιλερ
"Το ξέσπασμα μιας ψυχής" το 1942, ρομαντικό δράμα του Ίρβινγκ Ράππερ
"Όλα για την Εύα" το 1950, δράμα του Τζόσεφ Μάνκιεβιτς
"Τι έγινε η Μπέιμπι Τζέην" το 1962, δραματικό θρίλερ τρόμου του Ρόμπερτ Όλντριχ

Ήταν η πρώτη γυναίκα που έγινε πρόεδρος της ακαδημίας κινηματογράφου για τα Όσκαρ του 1941 και το 1977 τιμήθηκε με Βραβείο καριέρας .
Συνολικά έχει τιμηθεί με 31 βραβεία και ακόμα 23 υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες ήταν 11 φορές για Όσκαρ. Επίσης έχει βραβευθεί στο Φεστιβάλ Καννών το 1951 για το "Όλα για την Εύα". Ακόμα με Γαλλικό βραβείο CESAR το 1986 επί τιμή. 


GRETA GARBO


Συνεχίζουμε με το επόμενο "Ιερό τέρας" του κλασικού σινεμά. Ένα όνομα που εξ ίσου πάει παράλληλα με τις χρυσές εκείνες εποχές της μεγάλης οθόνης.

Η GRETA LOVISA GUSTAFSON γεννημένη στις 18 Σεπτέμβρη 1905 στην Στοκχόλμη της Σουηδίας, έφυγε στις 15 Απρίλη 1990 στην Νέα Υόρκη, σε ηλικία 85 ετών.
Μια Βόρεια στην καταγωγή "Θεά" στολίδι για εκείνες τις μεγάλες παραγωγές. Κύρια, έγινε γνωστή στην εποχή του Βωβού Κινηματογράφου.

Η φιλμογραφία της αποτελείται από 33 συμμετοχές ξεκινώντας από το "βουβό" 1920 φτάνοντας μέχρι το 1941.
Πρώτη ομιλούσα ταινία της η "Άννα Κρίστι" το 1930, δράμα του Ζακ Φέυντερ


Ξεχώριζε για το "βαρύ" εκφραστικό της πρόσωπο, με ζωγραφισμένη μια ένταση μελαγχολίας, μυστηρίου και αποστασιοποίησης έχοντας σπάνια χαμόγελο στο πρόσωπό της.

Έγινε γνωστή ερμηνευτικά αποδίδοντας ρόλους ιστορικών γυναικών αλλά και άλλων γυναικείων χαρακτήρων προσωπογραφίας.
Θεωρήθηκε η καλύτερη Ηθοποιός του αιώνα του Βωβού κινηματογράφου
Προτάθηκε 4 φορές για Όσκαρ γυναικείας ερμηνείας αλλά δεν είχε την τύχη να το κατακτήσει ποτέ. Το 1955 τιμήθηκε με ειδικό βραβείο Όσκαρ αλλά δεν παρέστη για να το παραλάβει. 
Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατατάσσει στην ΠΕΜΠΤΗ θέση των 25 μεγαλύτερων σταρ όλων των εποχών.
Το 1931 ερμήνευσε το ιστορικό δραματικό θρίλερ "Μάτα Χάρι" του Τζώρτζ Φιτζμώρις
Ξεχωρίζουν τα:  "Grand Hotel" το 1932, ρομαντικό δράμα του Έντμοντ Γκούλντινγκ,  "Βασίλισσα Χριστίνα" το 1933, βιογραφικό δράμα του Ρούμπεν Μαμουλιαν,  το 1935 ένα ακόμα βιογραφικό ρομαντικό δράμα του Κλάρενς Μπράουν "Άννα Καρένινα,  "Κυρία με τις Καμέλλιεςe" το 1936, επίσης ρομαντικό δράμα του Τζόρτζ Κούκορ,  το 1939, η δραματική κομεντί του Ερνστ Λούμπιτζ "Νινότσκα" , στο οποίο για πρώτη φορά ακούστηκε ο όρος "Η Γκάρμπο χαμογέλασε"

Συνολικά είχε 11 βραβεία και ακόμα 2 υποψηφιότητες

Η προσωπική της ζωή παρουσίασε επίσης ενδιαφέρον καθώς φέρεται να είναι αμφι-φυλόφυλη. Επίσης υπέφερε αρκετά από κατάθλιψη. Στα ύστερα χρόνια αποσύρθηκε από κάθε δημοσιότητα, ζώντας μια ήρεμη ζωή.


KATHARINE HEPBURN




Κυρίες και Κύριοι, καλώς ήλθατε στο βαρύτερο όνομα των γυναικών ηθοποιών σταρ όλων των εποχών. Σύμφωνα με το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου λοιπόν, έχετε μπροστά σας την ΚΟΡΥΦΑΙΑ όλων των εποχών!

Η Katharine Houghton Hepburn γεννήθηκε στις 12 Μάη 1907 στο Κοννέκτικατ των ΗΠΑ και έφυγε, πλήρης ημερών στα 96 της χρόνια, στις 29 Ιούνη 2003 στο ίδιο μέρος.
Θεωρείται και είναι θρύλος του σινεμά έχοντας διανύσει μια τεράστια καριέρα στη μεγάλη οθόνη, η οποία αριθμεί 73 ολάκερα χρόνια. 
Έγινε γνωστή στον κόσμο για την καθαρή αντικονφορμιστική και ριζοσπαστική της στάση σε πολλά κοινωνικά ζητήματα σε βαθμό να προκαλεί ανησυχία στα μεγάλα στούντιο. 

Σε όλα αυτά τα χρόνια, η φιλμογραφία της δεν ήταν πολύ μεγάλη σε αριθμό αλλά σε ποιότητα. 53 συμμετοχές από το 1932 έως το 1994.
Μπορούμε να σταθούμε στις:
1933  "Το ξημέρωμα της δόξας", ρομαντικό δράμα του Λοουελ Σέρμαν, για το οποίο τιμήθηκε με Όσκαρ ερμηνείας. Δεν παρέστη μάλιστα στην τελετή.
1933 "Οι τέσσερις κόρες του Δρ. Μάρς", ρομαντικό δράμα του Τζορτζ Κούκορ, έργο με πολύ μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. 
1935 "Alice Adams", δραματική ρομαντική κομεντί του Τζορτζ Στίβενς, υποψηφιότητα για Όσκαρ ερμηνείας.
1951 "Βασίλισσα της Αφρικής¨, δραματική ρομαντική περιπέτεια του Τζον Χιούστον, της έδωσε υποψηφιότητα για Όσκαρ
1956 "Ο βροχοποιός", western του Τζόσεφ Άντονυ, νέα υποψηφιότητα για Όσκαρ



Ακολούθησε μια δύσκολη περίοδος εισπρακτικών αποτυχιών και το 1938 θεωρήθηκε με άλλους συναδέλφους της ως "Δηλητήριο των ταμείων"


Το 1967 θα θριαμβεύσει στη δραματική κομεντί του Στάνλεϋ Κράμερ "Μάντεψε ποιος θα  'ρθει το βράδυ" με Όσκαρ ερμηνείας.
Επίσης το 1969 θα πάρει ένα ακόμα Όσκαρ ερμηνείας στο βιογραφικό ιστορικό δράμα του Άντονυ Χάρβεϋ  "Το λιοντάρι του χειμώνα"

Υπέροχη θεωρείται η ερμηνεία της σε κινηματογραφική μεταφορά μεγάλων θεατρικών έργων του Τέννεσυ Ουίλλιαμς και Ευγένιου Ο' Νηλ

1959 "Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι" του Τζόσεφ Μάνκιεβιτς
1962  "Μακρύ ταξίδι μέσα στη νύχτα" του Σίντνεϋ Λιούμετ

Αλησμόνητος ο ρόλος της ως Εκάβη, στις "Τρωάδες" του Ευριπίδη σε μεταφορά κινηματογραφική από τον δικό μας Μιχάλη Κακογιάννη.
Επίσης αλησμόνητος θεωρείται ο ρόλος της στην ύστερη καριέρα της στο western του Στούαρτ Μίλλαρ "Ο Μονόφθαλμος"


Η Χέμπορν διατηρεί το ρεκόρ των περισσότερων Όσκαρ γυναικείας ερμηνείας με τέσσερα βραβεία από 12 υποψηφιότητες.

Η συλλογή των βραβείων της φτάνει στα 28 με ακόμα 37 υποψηφιότητες. Εκτός από Όσκαρ πήρε Χρυσές σφαίρες, EMMY


LANA TURNER


Προχωράμε στη συνέχεια σε μια, νεώτερης γενιάς, μεγάλη και λαμπερή δραματική ηθοποιό που ξεκίνησε ως μοντέλο.
Lana Jean Turner, Γεννήθηκε στις 8 Φλεβάρη 1921 στο Αϊντάχο των ΗΠΑ και έφυγε στις 29 Ιούνη 1995 στην Καλιφόρνια, πάσχοντας από καρκίνο του λάρυγγα.
Καριέρα τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο και στο ραδιόφωνο. 
Γυναίκα δυναμική, σκληρά εργαζόμενη, είχε πολύ μεγάλη επιρροή στην κοινωνία της εποχής και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες πρωταγωνίστριες της Metro Goldwyn Mayer. 

H μεγάλη καριέρα της ξεκίνησε μόλις στα 15 της χρόνια με συμβόλαιο στη Warner Bros.

48 ολάκερα χρόνια υπηρέτησε τον κινηματογράφο με μεγάλη επιτυχία και λάμψη με τις ποιοτικές της ερμηνείες. Από το 1937 μέχρι το 1985, συμμετείχε σε 60 ταινίες.

\

Ξεχώρισε στις ερμηνείες της στις ταινίες:
1946 "Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές" το υπέροχο αστυνομικό φιλμ νουάρ του Τάι Γκαρνέτ
1952  "Η ωραία και το κτήνος", ρομαντικό δράμα του Βιτσέντε Μινέλλι 
1957  "Η ομορφιά της κολάσεως" ρομαντικό δράμα του Μαρκ Ρόμπσον, ήταν η μοναδική της υποψηφιότητα για Όσκαρ ερμηνείας.
1959  "Αυτή είναι η ζωή μου" δράμα του Ντάγκλας Σερκ

5 βραβεία και 5 ακόμα υποψηφιότητες ήταν η συλλογή της στο κινηματογραφικό της πέρασμα.


LAUREN BACALL


Μία ακόμα μεγάλη μορφή στο κινηματογραφικό στερέωμα.
Γεννήθηκε στις 16 Σεπτέμβρη 1924 στην Ν. Υόρκη και έφυγε στις 12 Αυγουστου 2014, στο ίδιο μέρος σε ηλικία 89 ετών.

Γνωστή για την ιδιαίτερη βραχνή φωνή της και την όμορφη εμφάνισή της έγινε ίνδαλμα σταρ στη δεκαετία του 1940 στο Χόλιγουντ. Οι περισσότεροι ρόλοι της δούλεψαν πάνω στο Φιλμ νουάρ όπου και εκεί μεγαλούργησε.

Έγινε γνωστή στα: 
1944 "Η σειρήνα της Μαρτινίκα" φιλμ νουάρ κομεντί του Χάουαρντ Χώκς
1946  "Πάθος και αίμα", φιλμ νουάρ μυστηρίου του Χάουαρντ Χώκς
1947  "Σκοτεινή διάβαση" φιλμ νουάρ θρίλερ του Ντέλμερ Ντέηβις
1948  "Στη βοή της καταιγίδας", αστυνομικό δράμα φιλμ νουάρ του Τζον Χιούστον
1974  "Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές" το γνωστό αστυνομικό της Αγκάθα Κρίστι του Σίντνεϋ Λιούμετ


Από το 1944 έως το 2014, έδωσε μια πολύ μεγάλη φιλμογραφία από 71 ταινίες.
Για τη διαδρομή της αυτή τιμήθηκε με 23 βραβεία και ακόμα 13 υποψηφιότητες, ανάμεσά τους και 1 Όσκαρ.
Στην προσωπική της ζωή ήταν παντρεμένοι με τον μεγάλο Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ μέχρι το θανατό του.
Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατατάσσει στην 20η θέση της ιστορικής λίστας των 25 σταρ.


LINDA DARNELL


Γεννήθηκε στις 16 Οκτώβρη 1923 στο Ντάλλας και πέθανε με τραγικό τρόπο στις 10 Απρίλη 1965 στο Ιλλινόις. Πιο συγκεκριμένα το σπίτι της πήρε φωτιά. Έσωσε την κόρη της και βοήθησε και τη γραμματέα της να σωθεί. Εκείνη τραυματίστηκε θανάσιμα με εγκαύματα 80% και πέθανε. Ήταν μόλις 41 ετών και είχε μια λαμπρή καριέρα μπροστά της.

Η δυναμική της καριέρα ξεκίνησε το 1939 και στο διάστημα που έζησε πρόλαβε να έχει μια πολύ μεγάλη φιλμογραφία με 56 ταινίες.


Γνωστές της μεγάλες ταινίες οι:

1945  "Έκπτωτος άγγελος", δραματικό φιλμ νουάρ μυστηρίου του Όττο Πρέμινγκερ

1947  "Forever Amber", ρομαντική δραματική περιπέτεια του Όττο Πρέμινγκερ

1949  "Ένα γράμμα σε τρεις γυναίκες" ρομαντικό δράμα του Τζον Μάνκιεβιτς

1950  "No way out", δραματικό αστυνομικό φιλμ νουάρ του Τζον Μάνκιεβιτς

Το 1960 τιμήθηκε με ένα άστρο στο Δρόμο της φήμης του Χόλιγουντ



LORETTA YOUNG



Μία ακόμα λαμπερή Ηθοποιός, η οποία ξεκίνησε την καριέρα της από την ηλικία, παρακαλώ, των ...τριών ετών! Το 1916 συγκεκριμένα σε ταινία της Βωβής εποχής.

Γεννήθηκε στις 6 Γενάρη 1913 στο Σωλτ Λέηκ στις ΗΠΑ και έφυγε στις 12 Αυγούστου 2000 στο Λος Άντζελες, σε ηλικία 87 ετών.

Σημαντική καριέρα στην εποχή του Βωβού σινεμά μέχρι τη δεκαετία του 1930, όπου και πέρασε στην σύγχρονη εποχή. 
Η Φιλμογραφία της περιλαμβάνει 108 ταινίες, αριθμός τεράστιος για ένα λαμπερό πέρασμα. Η τελευταία μάλιστα το 1989.

Ξεχωρίζουν οι ερμηνείες της στις ταινίες:
1946  "Η Κυριά απ τη Σαγκάη", ένα υπέροχο αστυνομικό δραματικό φιλμ νουάρ του Όρσον Ουέλλες.
1947  "Η κόρη του αγρότη", ρομαντική κομεντί του Χ. Πόττερ, για την ερμηνεία της τιμήθηκε με Όσκαρ Γυναικείας ερμηνείας.
1947  "Ένας άγγελος στη γη" (Η γυναίκα του επισκόπου), δραματική ρομαντική κομεντί φαντασίας του Χένρι Κόστερ 
1942  "A night to remember", ρομαντική κομεντί μυστηρίου του Ρίτσαρντ Γουάλλας
1949  "Come to the Stable",  δραματική κομεντί του Χένρι Κόστερ


Τιμήθηκε για τη διαδρομή της με 10 βραβεία και 7 ακόμα υποψηφιότητες. Εκτός από το Όσκαρ που αναφέραμε, ακόμα 2 χρυσές σφαίρες και ένα βραβείο στο Walk of fame του Χόλιγουντ.


MAE WEST


Είναι η πιο παλιά από τις γυναίκες ηθοποιούς που παρουσιάζω.
Γεννημένη στις 17 Αυγούστου 1892 στο Μπρούκλιν, έφυγε στις 22 Νοέμβρη 1980, στο Λος Άντζελες σε ηλικία 88 ετών.

Ήταν πολύπλευρο ταλέντο, ηθοποιός, τραγουδίστρια, δραματουργός, σεναριογράφος και κομεντιέν.
Διακρίθηκε για την φλογερή και καυτή ομορφιά της, όπου αποτέλεσε και sex symbol εκείνης της εποχής. Μάλιστα ήταν φορέας ριζοσπαστικών ερωτικών ιδεών και συγκέντρωσε πάνω της αρκετά συντηρητικά πυρά. Η ποιότητά της σάτιράς της ήταν εκπληκτική και έμεινε στην ιστορία με την βραχνή φωνή της αφήνοντας πίσω της ατάκες που έγραψαν ιστορία ακόμα μέχρι σήμερα.

Η φιλμογραφία της δεν είναι μεγάλη, αποτελείται από 13 μόνο ταινίες ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν:
1932  "Night after night",  δραματική κομεντί του Άρτσι Μάγιο
1933  "She done him wrong",  ιστορική δραμαντική κομεντί του Λόουελ Σέρμαν
1933  "I 'm no angel",  ρομαντική μουσική κομεντί του Ουέσλεϋ Ράγκλες
1934  "Belle of the Nineties"  δραματικό κωμικό μιούζικαλ του Λήο ΜακΚάρεϋ


Στάθηκε έντονα απέναντι στην μικροαστική ηθική, λογοκρίθηκε πάρα πολλές φορές για την τόλμη της, η σάτιρά της έκαιγε στην κυριολεξία αλλά το Αμερικάνικο κοινό, την λάτρεψε μέσα σε μια τραγική οικονομική περίοδο. Μετά τη σκηνή έγραφε θέατρο, σενάριο και δούλεψε στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση.
Τιμήθηκε με 2 βραβεία, ένα εκ των οποίων το Αστέρι στο Walk of fame το 1960 και το 1969 σαν η θηλυκή σταρ της χρονιάς στα βραβεία Golden Apple.


Εδώ, φίλες και φίλοι, κλείνει και το 3ο μέρος του μεγάλου αυτού αφιερώματος. Μένετε εδώ στο CINEFIL και σας κρατώ για φινάλε το 4ο και τελευταίο μέρος, προσεχώς.









Σχόλια

  1. Πραγματικά η μια καλυτερη απο την άλλη! Και τι ομορφιά που είχαν οι γυναίκες αυτής της εποχής! Αυθεντική ομορφιά κι αυτό που λέμε class!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου, αγαπημένη φίλη, καλησπέρα. Ναι! Αυτό βλέπω και εγώ και με εντυπωσιάζει. Αυτά τα ασπρόμαυρα πορτραίτα είναι απίστευτα έτσι; Ξεχειλίζουν γοητεία βρε Χριστίνα και φαίνεται. Βάλε και την ποιότητά τους ως ηθοποιούς και αντιλαμβάνεσαι.
      Καλό Σαββατοκύριακο καλή μου και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. Ένα ακόμα άρτιο αφιέρωμα, το τρίτο στη σειρά, για τις σταρ του αμερικανικού κινηματογράφου. Δύσκολα μπορώ να ξεχωρίσω κάποια, ίσως την Χέμπορν, η οποία με γοήτευε με την τραγικότητα που υποδύθηκε την Εκάβη, στην ταινία του Κακογιάννη.
    Το ωραίο με το αφιέρωμα αυτό, ήταν ότι παράλληλα με την παρουσίαση όλων αυτών των ηθοποιών, μου έρχονταν στο μυαλό εικόνες από τις ταινίες που αναφέρεις, απ' όσες βέβαια έχω δει και θυμάμαι. Διάβαζα και σταματούσα, άκουγα την γραφή και έβλεπα την εικόνα. Φλας Μπακ στο παρελθόν.
    Νασαι καλά, φίλε, να μας χαρίζεις πάντα τέτοια αφιερώματα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα ταξίδι στο παρελθόν Βασίλη μου! Ένα μαγικό ταξίδι, γεμάτο ταινίες μεγάλες, φιλμογραφία τεράστια και ερμηνείες που άφησαν εποχή.
      Χαίρομαι που το απολαμβάνεις αγαπητέ μου φίλε. Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ που είσαι εδώ.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου υπέροχο και το τρίτο μέρος της αναδρομής σου. Μου αρέσει αυτό το ξεφύλισμά στο άλμπουμ της κινηματογραφικής ιστορίας. Γυναίκες με πραγματική ομορφιά και υποκριτικό τσαγανό.
    Μπράβο φίλε μου, εξαίσιο αφιέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποκριτικό τσαγανό και υποδομή Γιώργο που συγκλονίζει. Αλλά παράλληλα και μερικές ιστορίες τραγικές για τη μοίρα της ζωής τους. Σε ευχαριστώ που το χάρηκες φίλε μου, μοιράζομαι αυτήν την αύρα να το ξέρεις. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  4. Όμορφες παρουσίες η κάθε μια με τη δική της γοητεια. Πραγματικά γεμάτες θηλυκότητα. Σαν να χάθηκε αυτή η ομορφιά σήμερα. Άλλα κριτήρια βέβαια σήμερα, αλλά αυτές οι ηθοποιοί έμειναν στη μνήμη μας. Και οι ταινίες τους όσες έχω δει αξιόλογες
    Ωραίο αφιέρωμα Γιάννη μου
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου ναι, τα κριτήρια ήταν διαφορετικά τότε. Άλλη αισθητική εντελώς. Αλλά βάλε και το ταλέντο, το ύφος, το στυλ. Πάντα αυτή η γοητεία εκείνης της εποχής ήταν επιβλητική και άφησε την επιρροή της απόλυτη. Σε ευχαριστώ που ταξίδεψες παρέα μας σε αυτό το μαγικό ταξίδι. Να έχεις όμορφο Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  5. Γιάννη, πόσο μ' αρέσουν αυτά σου τα γεμάτα προσωπική φροντίδα αφιερώματα!!
    και όπως ήδη οι φίλοι σου παρατήρησαν, είναι τόσο διαφορετικά τα πρότυπα ομορφιάς εκείνης της εποχής, το σκεφτόμουν βλέποντας παλιές οικογενειακές φωτογραφίες, το επιβεβαιώνουν οι φωτογραφίες που ανέβασες!! και σε αντίθεση με το σήμερα, το βλέμμα είναι αυτό στο οποίο εστιάζει ο φωτογράφος-δεν έχει σημασία αν τα μάτια είναι όμορφα, ασυνήθιστα, καθημερινά, πράσινα ή καστανά, αλλά το ότι καθρεφτίζουν την προσωπικότητα της φωτογραφιζόμενης!
    Σε αντίθεση με το σήμερα που όπου κι αν εστιάζουν, αυτό το "όπου" είναι τόσο ρετουσαρισμένο (όπως λέγαμε παλιά) ή φωτοσοπιασμένο (για να χρησιμοποιήσω σημεριινή ορολογία) που δεν ξέρεις πιά αν υπάρχει ίχνος "αλήθειας" σ' αυτό που βλέπεις!!
    Καλή μέρα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου φίλη καλησπέρα. Χαίρομαι για τη συμμετοχή και το πέρασμά σου. Άφησες τόσο συναισθηματικά τη σκέψη και την παρατήρησή σου. Ναι, αυτά τα μάτια ειλικρινά δεν ξέρω, είναι τέτοιο το βλέμμα που νομίζω ότι βλέπω κάτι εξω-ανθρώπινο, κάτι μαγικό. Και αν το συνδυάσεις με την προσωπικότητα της τέχνης τότε το αποτέλεσμα είναι να έχεις εκθαμβωτικές και δυναμικές γυναίκες-προσωπικότητες της έβδομης τέχνης.
      Να πω καλό Σαββατοκύριακο καλή μου!

      Διαγραφή
  6. Πανέμορφες παρουσίες!!!
    Η γοητεία τους παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο.
    Σ'ευχαριστούμε για την τόση ομορφιά, Γιάννη μας
    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναλλοίωτη Μαρία μου ως έννοια, ως αύρα, ως πέρασμα. Θέλουμε να υπερβούμε το χρόνο και τη φθορά του. Να κρατήσουμε την ομορφιά και την τέχνη τους στις καρδιές μας. Ευχαριστώ καλή μου φίλη, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  7. Θυμήθηκα το υπέροχο τραγούδι "Bette Davis Eyes" που υμνεί αυτή τη θεϊκή ματιά! Υπέροχα πορτρέτα γυναικών που έγραψαν ιστορία στον αμερικάνικο κινηματογράφο. Κάποιες ταινίες τις έχω δει και είναι ομολογουμένως η εποχή που το Χόλυγουντ παρήγαγε τέχνη. Δεν ξέρω ποιες απ' τις σημερινές σταρ που στήνονται στα κόκκινα χαλιά κάθε χρόνο, θα θυμούνται οι επόμενες γενιές. Τη στόφα πάντως αυτών των γυναικών που επιλέγεις στα αφιερώματά σου, δεν τη βλέπω σήμερα.
    Εξαιρετική δουλειά, Γιάννη μου! Καλό σαββατοκύριακο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου τότε υπήρχαν άλλα μέτρα και σταθμά. Και το κυριότερο, λιγότερη έπαρση. Σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία όσων στήνονται στο κόκκινο χαλί είναι πως θα προκαλέσουν με το φαίνεσθαι. Γιατί, μήτε στυλ έχουν. Δεν λέω ότι και σήμερα δεν έχουμε "ιερά τέρατα" στο σινεμά. Φυσικά και έχουμε. Όμως η πλειονότητα σύρεται σε λογικές φτηνού ψώνιου. Ευχαριστώ καλή μου για το σχόλιό σου. Στέλνω τα φιλιά μου, για όμορφη Κυριακή.

      Διαγραφή
  8. Κάθε φορά λέω ότι δεν έχει άλλη "αφρόκρεμα", και κάθε φορά με διαψεύδουν τα μεγέθη τών ηθοποιών που παρουσιάζεις. Κούκλες και με φωτογένεια. Και πάλι καλά που έχω δει κάποιες ταινίες τους. Έχει και τέταρτο μέρος βρε θηρίο; Για να δούμε ποιες κρατάς στο συρτάρι σου😉 Πάντως Γιάννη μου, αν δεν έχεις κάνει αντίστοιχο αφιέρωμα στα αντρικά ονόματα, θα περιμένω με αγωνία να θαυμάσουμε κι εμείς αι γυναίκαι τα αρσενικά "παλιάς κοπής"😁 Καλό σ/κ Γιάννη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου, έχω ένα ακόμα αφιέρωμα να κλείσουμε το θηλυκό-γυναικείο πέρασμα των χρυσών σταρ. Φυσικά και δεν θα σας αφήσω ...ασυγκίνητες. Δεν μπορεί να λείπει το αρσενικό στοιχείο από μια τέτοια τέχνη. Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ, που νιώθεις όμορφα και μεταδίδεις την αύρα σου. Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Τα χρόνια περνούν. Η ομορφιά παρέρχεται (η έξω βεβαίως) οι φωτογραφίες ξεθωριάζουν, οι αναμνήσεις όμως ποτέ. Παραμένουν αγέραστες. Ποιος δεν θυμάται και δεν νοσταλγεί εκείνες τις εποχές που γέμιζε η οθόνη από ομορφιά, χωρίς εντυπωσιακά εφέ, χωρίς τη σύγχρονη τεχνολογία κι όμως τόσο δυνατές ερμηνείες που χρόνια μπροστά τις θυμάσαι. Είναι η φυσική ομορφιά; Είναι το ταλέντο; Είναι το ήθος; Είναι σίγουρα όλα αυτά και πολλά άλλα που υπέροχα μας χάρισαν με την απόλυτη έννοια της λέξης ηθοποιός χωρίς τις προσδοκίες ανταμοιβής ή ανταλλάγματος, ίσως γιατί δεν ήταν μόνο ταλέντο, ήταν και πάθος.
    Εξαιρετικό αφιέρωμα Γιάννη μου!
    Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου, σίγουρα ήταν όλα αυτά που αναφέρεις. Δεν λέω, υπήρχε η αμοιβή, πολλές σταρ είχαν χρυσά συμβόλαια αλλά ρε γμτ, το άξιζαν. Πρώτα έβαζαν τον πόθο, την τρέλα, το μεράκι και ύστερα φυσικά έρχονταν και η αμοιβή. Και δεν είχαν την υποστήριξη και την προβολή τη σημερινή. Όσον αφορά δε την ποιότητα, εντάξει αυτή ξεχείλιζε από την καρδιά τους. Αννίκα μου ελπίζω η βδομάδα σου να ξεκίνησε με μια όμορφη αύρα από εδώ και εγώ να συνηγορήσω με τη θετική μου σκέψη κοντά σου και ένα μεγάλο ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. Υπέροχο αφιέρωμα καλέ μου!
    Το ειχα δει οταν το ειχες βαλει στην ομαδα στο φβ!
    εξαιρετικες ολες!
    μια προς μια!

    φιλια πολλα
    καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, λατρεμένες και ονειρικές. Και μεγάλες ηθοποιοί! Ένα απαστράπτον πέρασμα στο χρόνο καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πολύ για την έγνοια και τη συμμετοχή σου. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη μου η μια πιο όμορφη από την άλλη!!! Τι να πω!!Τι να προτωθαυμασεις!!! Σήμερα δεν βλέπεις αυτή την λάμψη αυτών των γυναικών,... Αξεπέραστες!!! Εξαιρετικό και αυτό το αφιέρωμα Γιάννη περιμενουμε και για τα αρσενικά όπως λέει και η Πέτρα!!
    Καλη συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέσποινα καλή μου φίλη, δεν θα σας αφήσω ...έτσι! Χαχαχαχα. Άλλωστε δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω από αυτήν την αναφορά τους άντρες ηθοποιούς. Η αισθητική αυτών των γυναικών και οι προσωπικότητές τους ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή. Άλλα πρότυπα, άλλες εποχές. Δέσποινά μου, σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου και την κατάθεση της γνώμης σου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  12. Τόση φινέτσα και γοητεία. Όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στην αύρα τους.
    Εξαιρετικό και αυτό το part του αφιερώματος Γιάννη!
    Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια Μαρίνα μου! Κυρίως στην αύρα τους, στην ποιότητά τους και εννοείται στη φυσική του ομορφιά. Να είσαι καλά κορίτσι μου. Σε ευχαριστώ πολύ και για τη δική σου αύρα, πάντα πολύτιμη στη συμμετοχή σου. Καλό βράδυ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir