ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ: "ΤΥΦΛΑ ΝΑ' ΧΕΙ Ο ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ"

Σε λίγες μέρες φίλες και φίλοι μπαίνουμε στο ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ.....

Αυτό σημαίνει ότι βαδίζουμε για τα καλά στο φετινό καλοκαίρι...

Βέβαια, από άποψη καιρού, μπορούμε να πούμε ότι αυτό δεν είναι ακόμα έντονα αισθητό με κάποιες λίγες εξαιρέσεις πολύ υψηλής θερμοκρασίας...

Εδώ όμως στο CINEFIL θεωρώ ότι είναι καιρός να κάνουμε μια εύθυμη στροφή στο Θεματολόγιό μας και λόγω Καλοκαιριού, που το επιβάλλει εξ ορισμού του, αλλά και λόγω αλλαγής στη διάθεσή μας που το αξίζει βρε αδέλφια καθώς οι πιέσεις και η κατάθλιψη είναι πάντα παρούσα...


Πάμε λοιπόν φίλες και φίλοι να ....σταθούμε, να θυμηθούμε μια εξαιρετικά αγαπημένη ΚΩΜΩΔΙΑ του ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, 
που είναι γεμάτη ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, χαμόγελο, τρελό γέλιο, διάθεση όμορφη, νοσταλγία απέριττη.

Θα πάμε πίσω στις 16/9/1963 σε όμορφες ασπρόμαυρες κινηματογραφικές εικόνες στην αξέχαστη
Κωμωδία του

ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ

"ΤΥΦΛΑ ΝΑ' ΧΕΙ Ο ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ"

"Ήσυχο-ήσυχο το Ποταμάκι,
αργοκυλάει το γαλάζιο το νεράκι,
και τραγουδάει την αγάπη τη χρυσή,
μια και ήρθες Αγαπούλα μου εσύ..."



Η Εμβληματική παρουσία του μεγάλου μας και λατρεμένου Ηθοποιού 

ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟΥ

ήταν αρκετή από μόνη της για να δώσει στην εξαίρετη αυτή ταινία, έναν ρυθμό που είναι γεμάτος ζωή, κέφι, ατάκες ατέλειωτες, γέλιο μέχρι δακρύων.......όπως πάντα



ΣΕΝΑΡΙΟ

Το έργο βασίζεται πάνω στο ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ του ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
"Ο ΚΑΡΔΙΟΚΛΕΦΤΗΣ"

Την Κινηματογραφική διασκευή, το Σενάριο δηλαδή για την ταινία έχει κάνει ο ίδιος ο συγγραφέας
ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

Να πούμε ότι η ταινία, αποτέλεσε την ΠΡΩΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ του ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟΥ ως πρωταγωνιστή καθώς σάρωσε για την εποχή της, αγαπήθηκε από το Κοινό, πως ήταν δυνατόν άλλωστε και στην ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ έκοψε:  230117 εισιτήρια

Το ......θρυλικό ριγέ μαγιώ που φόραγε ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ στην ταινία, εποχής ...1905 (!!!), αποτελούσε προσφορά ενός κατοίκου από τον ΠΟΡΟ που γυρίστηκε η ταινία και ήταν οικογενειακό του κειμήλιο. Το μαγιώ δυστυχώς καταστράφηκε στα γυρίσματα και η παραγωγή αποζημίωσε τον κάτοχο με το ποσό των 5000 δρχ τότε (!!!)





ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΣΕΝΑΡΙΟ:  ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ:  ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ
ΜΟΝΤΑΖ:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ:  ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΟΥΡΑΜΠΑΣ

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ στο ρόλο του ληξίαρχου ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΚΚΑΒΑΣ στο ρόλο του ποιητή ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ
ΝΤΙΝΑ ΤΡΙΑΝΤΗ στο ρόλο της ΕΛΛΗΣ
ΕΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ στο ρόλο της ΛΙΝΑΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ στο ρόλο της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ στο ρόλο του ΞΕΝΟΔΟΧΟΥ
ΖΑΝΝΙΝΟ στο ρόλο του ΑΓΑΘΟΚΛΗ ΚΑΡΑΜΟΥΡΤΖΟΥΚΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΤΡΕΙΔΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΒΟΥΣΙΑΝΟΣ στο ρόλο του ΤΖΑΚ
ΑΘΗΝΑ ΜΕΡΤΥΡΗ στο ρόλο της άσχημης γοητευμένης


ΤΟ ΘΕΜΑ

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ, ένας κλασικός τυπικός απλός υπάλληλος του ληξιαρχείου, πηγαίνει στον ΠΟΡΟ να περάσει και αυτός τις διακοπές του σε ένα όμορφο ξενοδοχείο του νησιού.
Έλα όμως που για .....κακή (καλή ; ) του τύχη, συνταξιδεύει στο πλοίο αλλά και θα συγκατοικήσει στο ίδιο ακριβώς Ξενοδοχείο με τον Νεαρό Ερωτύλο Ποιητή ΣΤΕΦΑΝΟ ΑΥΓΕΡΙΝΟ..

Τι μπορεί λοιπόν να ....συμβεί σε μια τέτοια συγκατοίκηση αλλά και σε μια τέτοια ηθελημένη παραξήγηση, την οποία "δοκιμαστικά" αφήνει να αιωρείται ο πραγματικός ποιητής, ο οποίος δεν θέλει να "αρέσει" λόγω του ονόματός του και της φήμης του αλλά λόγω αυτής καθ' εαυτής της προσωπικότητάς του...

Αυτό που θα συμβεί ανατρέπει .....κάθε λογικό όριο......!

Ο ΓΥΝΑΙΚΟΚΟΣΜΟΣ του ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ αλλά και του ....Νησιού δεν έχει σε τίποτα να "φάει" το ....ντουμπλάρισμα, εκλαμβάνοντας με τη μία τον ......ατσούμπαλο Ληξίαρχο ως ....ερωτύλο Ποιητή.....!

Τα όσα ακολουθούν δημιουργούν .....ΤΡΕΛΕΣ ΚΩΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ που πραγματικά φέρνουν σε ....ΑΠΟΓΝΩΣΗ τόσο το ίδιο το .....θύμα, τον Ληξίαρχο, ο οποίος άξαφνα γίνεται δέκτης υστερικής γυναικείας ....επίθεσης, τόσο επίσης τον ....πραγματικό Ποιητή ο οποίος αποτυγχάνει παταγωδώς να υπερισχύσει του ...συνονόματού του, όσο επίσης και των ...συνοδών των Κυριών, που βλέπουν τις εκλεκτές τους να .....κυνηγούν μετά μανίας τον ...."ποιητή".





ΤΟ ΦΟΝΤΟ και ο ΡΥΘΜΟΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ έχει ...τρελό κέφι και διάθεση φρεσκάδας στη δημιουργία της ταινίας και έτσι δίνει έναν πολύ όμορφο ρυθμό στην ταινία.

Βρισκόμαστε στον ΠΟΡΟ του 1963, σε εικόνες πραγματικά βγαλμένες από μια άλλη εποχή, τότε που τα Νησιά είχαν μια αύρα γεμάτη γαλήνη, απίστευτη ομορφιά και αρμονία.
Ένα πανέμορφο Νησί, του οποίου τις ..δαντελωτές ακτές εκμεταλλεύεται στο έπακρο ο Σκηνοθέτης και ο Κινηματογραφιστής της ταινίας αναδεικνύοντας υπέροχες φωτογραφίες.

Με τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ ....παρόντα αντιλαμβάνεστε ότι ο Ρυθμός της ταινίας δεν μπορεί παρά να είναι κατά περιόδους ....Ασυγκράτητος.....! 

Οι ΑΤΑΚΕΣ διαδέχονται η μία την άλλη, αυτό φυσικά έχει να κάνει με το Υπέροχο ΣΕΝΑΡΙΟ του ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ, ο οποίος έχει μετατρέψει κάθε καρέ της ταινίας και σε μια ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΗ ΑΤΑΚΑ....!

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς ;

  • Τον Ηλικιωμένο .....Υποψήφιο γαμπρό που εμφανίζεται στο Ληξιαρχείο να βγάλει άδεια γάμου και τον Βέγγο να σχολιάζει ;
  • Από τη γνωριμία του στο πλοίο με τον ποιητή Στέφανο Αυγερινό (Κώστα Κακαβά) και τους απίστευτους διαλόγους γνωριμίας ;
  • Από την υποδοχή του Βέγγου στο Ξενοδοχείο από τον Ξενοδόχο και τις ανυπομονούσες Γυναίκες ;
  • Από το περιβόητο:   "Ήσυχο-ήσυχο το ποταμάκι" που μετατρέπεται σε ....άγος για τον δύσμοιρο τον Ληξίαρχο ;
  • Από το "ντου" των ....λυσσασμένων κοριτσιών στην προκυμαία κατά του απεγνωσμένου Θανάση Βέγγου ;
  • Από τους διαλόγους του με τις εκάστοτε Κυρίες που τον γυροβολούν ανυπόμονες και επιθετικές ;
  • Από τους διαλόγους του με τους ...απελπισμένους άντρες του ξενοδοχείου ;
  • Από το αλησμόνητο .....Μασάζ με τον .....ΤΖΑΚ στο δωμάτιο του ξενοδοχείου ;
Πραγματικά δεκάδες είναι οι εικόνες που έχουν αφήσει εποχή με τους διαλόγους και τις ατάκες





ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Για τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ στο ρόλο του .....απόλυτου πρωταγωνιστή ως Ληξίαρχος Στέφανος Αυγερινός, τι να πρωτοπεί κανείς.....!
Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός, ξεκινάει εκείνη την εποχή, τις μεγάλες του επιτυχίες που τον κάνουν λατρεμένο στο Ελληνικό Κοινό.
Η Φρεσκάδα του, το χιούμορ του, ο τρελός του ρυθμός, "κρεμούν" την ταινία κυριολεκτικά επάνω του με άριστη επιτυχία

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΚΚΑΒΑΣ, ο γοητευτικός νεαρός ZEUNE PREMIER που εκείνη την εποχή κυριαρχούσε στα Ελληνικά φιλμς, ως Ποιητής Στέφανος Αυγερινός είναι πολύ καλός.
Συνδυάζει την ....απελπισία του να κατορθώσει να διαχειριστεί αυτό που του συμβαίνει με ρεαλιστικό και πολύ αληθινό τρόπο

Οι υπόλοιποι ρόλοι στην ταινία έχουν τη λογική του Δεύτερου ή του Υποστηρικτικού ρόλου.

Τόσο τα ....κορίτσια:  ΝΤΙΝΑ ΤΡΙΑΝΤΗ, ΕΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΑΘΗΝΑ ΜΕΡΤΥΡΗ, στο ρόλο των ....γοητευμένων από την ....αύρα του Ποιητή, πέφτουν άνετα στην πλάνη της συνωνυμίας, όσο και οι άντρες
ΖΑΝΝΙΝΟ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, επίσης πολύ καλοί, κύρια ο πρώτος που έχει πολύ μεγάλη εμπειρία και άνεση στην υποκριτική του.

Οι ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ του ΠΕΡΙΚΛΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗ ως Ξενοδόχου και του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΡΑΒΟΥΣΙΑΝΟΥ ως ...Τζακ, πραγματικά απολαυστικοί......!




"Απόψε, σήμερα και χθες, 
όλες οι πόρτες είν' κλειστές
και εγώ είμαι απ' έξω.

Και μες στο φάρδος το θαμπό,
παίρνω αμπάριζα να μπώ,
και με πετάνε ...όξω....!

Όλος ο κόσμος μ' αγνοεί,
βαρέθηκα πια τη ζωή
τους φθόνους και τα μίση.
Αλί αλί και τρισαλί
φωνάξτε αμέσως τον Αλή
να με καρατομήσει....."


Πάμε λοιπόν φίλες και φίλοι
για μια ακόμα φορά να απολαύσουμε αυτή την πανέμορφη,
γεμάτη τρελό γέλιο και απίθανες καταστάσεις, φαρσοκομωδία,
που έχει αφήσει τη δική της γλυκιά ιστορία στον Ελληνικό κινηματογράφο



Σχόλια

  1. Σαν το παλιο καλο ελληνικο κινηματογραφο τιποτα Γιαννη μου!
    Και οι ηθοποιοι τοτε εξαιρετικοι και αυθεντικοτατοι!

    Καλημέρααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνυπογράφω τη σκέψη σου Κική μου.....! Ευχαριστώ σε και να έχεις ένα όμορφο απόγευμα.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir