Ελληνικό Film Noir: "Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ" του ΙΩΝΑ ΝΤΑΪΦΑ

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι
συνεχίζουμε, αυτήν την εποχή, τη βόλτα μας στο αγαπημένο μας θέμα του
Film Noir, συνηγορεί βλέπετε σε αυτό και η συνεχιζόμενη ...βροχερή ύστερη Άνοιξη.
Και το συνεχίζουμε στο χώρο του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στην πρώτη κλασική περίοδό του.

Παραμένουμε λοιπόν στην απαρχή της μεγάλης δεκαετίας του 1960 και θα παρουσιάσουμε την τρίτη ταινία μας, που είναι:

"Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ"


σε ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:

ΙΩΝΑ ΝΤΑΪΦΑ



Ο ΙΩΝΑΣ ΝΤΑΪΦΑΣ δεν είναι ευρέως γνωστός σκηνοθέτης στο λεγόμενο εμπορικό σινεμά.

Έχοντας ξεκινήσει σε δύσκολες εποχές, το 1947, με το εξαίρετο δράμα του
"ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ" (Λαμπέτη, Αποστολίδης, Φιλιππίδης), συνεχίζοντας με το "ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ" το 1956, ένα πολύ καλό φιλμ του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ, με τους: ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΡΑΤ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ έρχεται τέσσερα χρόνια μετά, το 1960, να στραφεί στο ακαταμάχητο είδος του FILM NOIR, μην ξεχνάμε άκμαζε τότε στον Ελληνικό Κινηματογράφο και να δημιουργήσει την εξαίρετη αυτή ταινία

ΣΕΝΑΡΙΟ:  ΙΩΝΑΣ ΝΤΑΪΦΑΣ και ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ

Αντιλαμβάνεστε την ...πινελιά του Φώσκολου και το suspence που δίνει στην ταινία.
Μια ταινία που θεματικά αλλά και σεναριακά θυμίζει απόλυτα Γιάννη Μαρή.


Όλα τα στοιχεία συνυπάρχουν στην υπέροχη αυτή ταινία, για την οποία θα λάβετε υπόψη ότι δεν είχε πίσω της την μεγάλη και πλούσια παραγωγή, καθώς ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΙΜΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ανέλαβε την παραγωγή της ταινίας δίνοντας ότι καλύτερο είχε και παρά τα λίγα μέσα κατόρθωσε να ξεπεράσει κάθε αντικειμενική δυσκολία

Στην ταινία λοιπόν συνυπάρχουν η ατμόσφαιρα των καλλιτεχνικών παρασκηνίων, τα έντονα ερωτικά πάθη, ο κόσμος της ίντριγκας και της σκοπιμότητας των δημοσιογραφικών παρασκηνίων, οι σκοτεινές μέρες και δράσεις της Κατοχής, το έντονο noir στοιχείο, η αλυσίδα των σκοτεινών φόνων και η τελική κάθαρση με μια εκπληκτική ανατροπή και αποκάλυψη..

Δυστυχώς, για τις ταινίες αυτές, το ενυπάρχον φωτογραφικό υλικό που έχουμε στα χέρια μας, είναι ελάχιστο και υποτιμά τις ταινίες αυτές.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κινηματογράφιση-Φωτογραφία-Μοντάζ :  ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ

Μουσική:  ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΟΥΡΑΜΠΑΣ

Μουσική Σύνθεση:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ

Μακιγιάζ:  ΚΙΜΩΝ ΣΠΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΡΑΤ στο ρόλο του γιατρού ΑΛΕΞΗ ΚΑΡΑΤΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ στο ρόλο της ΝΤΟΡΑΣ ΦΛΕΡ

ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ στο ρόλο του ηθοποιού ΠΕΤΡΟΥ ΖΑΒΕΡΔΗ

ΝΑΝΤΙΑ ΧΩΡΑΦΑ στο ρόλο της ΑΛΙΚΗΣ ΛΟΪΖΟΥ

ΓΚΙΚΑΣ ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ στο ρόλο του ΑΣΤΥΝΟΜΟΥ

ΣΠΥΡΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ στο ρόλο του ΠΑΝΟΥ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ στο ρόλο του Αστυνομικού ΚΩΣΤΑ ΧΡΗΣΤΟΥ

ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ στο ρόλο του Εκδότη ΑΝΤΡΕΑ ΣΠΑΝΙΔΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΩΝΑΚΗΣ στο ρόλο του ΠΩΛ

ΖΑΝΙΝΟ στο ρόλο του μυστικού Αστυνομικού

ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ στο ρόλο της ΑΡΙΑΔΝΗΣ

ΘΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ στο ρόλο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΝΟΓΛΟΥ




ΤΟ ΘΕΜΑ


Ο διακεκριμένος γιατρός Αλέξης Καράτος είναι ο προστάτης της νεαρής Αλίκης Λοΐζου. Αυτή είναι ερωτευμένη με τον ηθοποιό Πέτρο Ζαβέρδη που προφυλακίζεται για τη δολοφονία του δημοσιογράφου Μάρκου. Η Αλίκη πιστεύει ότι ο αγαπημένος της είναι αθώος και ζητάει από τον Καράτο, που στη διάρκεια της Κατοχής διηύθυνε μια αντιστασιακή ομάδα – μέλη της οποίας ήταν ο Ζαβέρδης και ο Μάρκου–, να τη βοηθήσει να αποδείξει την αθωότητά του. 
 Η απόδραση του Ζαβέρδη από τη φυλακή και η βοήθεια που του προσφέρει η τραγουδίστρια Ντόρα Φλερ, θα οδηγήσουν την αστυνομία στον αληθινό ένοχο ο οποίος στο μεταξύ, για να καλύψει τα ίχνη του, έχει διαπράξει άλλες δύο δολοφονίες.




Ένα πρώτο Θύμα και Τέσσερις άμεσοι Πιθανοί Δολοφόνοι...

Το θύμα: Ο Δημοσιογράφος, κριτικός Κινηματογράφου ΜΑΡΚΟΥ

Ο κύκλος των πιθανών ενόχων: 
  • Ο Δημοσιογράφος του"ΠΡΩΙΝΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ" Ανδρέας Σπανίδης (ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ), επαγγελματικά σε άμεση και μετωπική ρήξη με το θύμα
  • Η Τραγουδίστρια Ντόρα Φλερ (ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ), παλιά ερωμένη του θύματος, βαθιά πληγωμένη από τη συμπεριφορά και την απιστία του
  • Ο Ηθοποιός Πέτρος Ζαβέρδης (ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ), στόχος συνεχών και υποτιμητικών κριτικών του θύματος, με αποτέλεσμα το χάλασμα της καριέρας του
  • Ο Επιχειρηματίας Δημήτρης Κάνογλου (ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ), παλιός γνώριμος του θύματος.

Ο Συνδετικός Κρίκος: Μια αντιστασιακή οργάνωση της Κατοχής, στην οποία ήταν μέλη, ο ΜΑΡΚΟΥ, το θύμα, ο Γιατρός Καράτος, και ο Δημοσιογράφος Ανδρέας Σπανίδης.

Μέσα σε αυτό το σκοτεινό κύκλο πλέκεται το πυκνό μυστήριο του εξαιρετικού θέματος της ταινίας, που η πλοκή και οι ανατροπές δεν έχουν σε τίποτα να διαφέρουν από τα υπέροχα αστυνομικά του Γιάννη Μαρή.

ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Οι ηθοποιοί που απαρτίζουν το καστ της συγκεκριμένης ταινίας φέρουν ένας προς έναν βαριά τα ονόματα της ασύγκριτης ποιότητας που τους συνοδεύουν.

Η Μορφή του μεγάλου ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΥΡΑΤ κυριαρχεί με την επιβλητική της παρουσία στο φίλμ.
Σε ρόλο που δεν έχουμε συναντήσει ξανά για τον μεγάλο μας ηθοποιό είναι πραγματικά συγκλονιστικός.
Ο Μυράτ μπορεί να εκφράσει εδώ με μοναδική πιστότητα το βαθύτερο κόσμο του γιατρού Καράτου. Από τους πλέον σπάνιους ρόλους για τον μεγάλο μας καλλιτέχνη.

Για την ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ ότι και να πούμε είναι λίγο. Μια επίσης μεγάλη ερμηνεία σε ένα ρόλο που εκείνη την εποχή την είχε καθιερώσει με μοναδική ταυτότητα.
Εξαίρετη, μυστηριώδης, γυναίκα πληγωμένη, πραγματικά σχολείο ερμηνείας και απόδοσης.

Ο ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ  από τους πολύ ιδιαίτερους Ηθοποιούς μας σε καιρούς δύσκολους για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, ξεχώριζε με το ύφος του, τον ψυχικό του κόσμο, την ένταση που έβγαζε, την παρουσία του.

Η ΝΑΝΤΙΑ ΧΩΡΑΦΑ, από τις εξαίρετες Ηθοποιούς μας στην πρώιμη εκείνη εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου εδώ είναι πολύ καλή στο ρόλο της Αλίκης Λοίζου.

Ο ΓΚΙΚΑΣ ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ εκείνη την εποχή ήταν στις δόξες του. Φιγούρα "κομμένη και ραμένη" για ρόλους noir, δέσποζε τότε με την παρουσία του σε υποστηρικτικούς ρόλους "κακών" στα Ελληνικά αστυνομικά εκείνης της εποχής. Εδώ είναι στην όχθη του ...Νόμου. Υπέροχη και πειστική ερμηνεία στο ρόλο του κεντρικού Ανακριτή στην προσπάθεια εξιχνίασης του φόνου του Μάρκου και εκείνων που ακολουθούν. 

Και οι υπόλοιποι Ηθοποιοί πάρα πολύ καλοί: Ο ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ, κλασική φιγούρα στο ρόλο του Αστυνόμου Χρήστου, ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ως δημοσιογράφος σε μικρή σχετικά συμμετοχή, και ο μεγάλος ΣΠΥΡΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ στο ρόλο του απόμαχου του νόμου.


"Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ" τη χρονιά της προβολής του, το 1960, σε Α' ΠΡΟΒΟΛΗ συγκέντρωσε 17.572 εισιτήρια, ερχόμενο στην 38η θέση ανάμεσα σε 52 ταινίες της χρονιάς.
Δεν είχε την αντίστοιχη προβολή και προώθηση όπως άλλες ταινίες αλλά παρ' όλα αυτά διατηρούσε την σπανιότητά του και το ξέχωρο ύφος της.

Αυτή λοιπόν, φίλες και φίλοι, ήταν η εξαίρετη ατμοσφαιρική ταινία του ΙΩΝΑ ΝΤΑΪΦΑ
"Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ"
Μπαίνει και αυτή στο συλλεκτικό άλμπουμ των Ελληνικών αστυνομικών film noir που τίμησαν με ιδιαίτερη βαρύτητα και ποιότητα το συγκεκριμένο είδος.

Ας δούμε εδώ το trailer της ταινίας από την ΕΤ3 που είναι πάρα πολύ όμορφο


Να ευχαριστήσω την καλή μου φίλη Μαργαρίτα που πρώτη εκείνη και στο ιστολόγιό της και στο κανάλι της μας έδωσε ολάκερη την ταινία για να την απολαύσουμε










Σχόλια

  1. ευχαριστώ πάρα πολύ με έχεις μάθει για το ελληνικό φιλμ νουάρ και σε ευχαριστώ !!! εννοείται δεν το γνώριζα το έργο και το έμαθα τώρα !!! ελπίζω να καταφέρω να το βρώ για να το δώ κιόλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ σε ευχαριστώ Νικόλα μου για την παρουσία σου, τα καλά σου λόγια αλλά και όσα όμορφα και εσύ μας προσφέρεις.
      Το έργο μπορείς να το δεις στο σχετικό λίνκ.
      Καλό απόγευμα φίλε μου.

      Διαγραφή
  2. καλημερα φιλε μου! περασα να ευχηθω χρονια πολλα! Χριστός Ανέστη! υγεία αγάπη και χαρά σε όλο το κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ Κική μου για τις ευχές σου. Να είσαι καλά, γερή, γεμάτη εμπνεύσεις και καλή διάθεση. Καλή συνέχεια να έχεις

      Διαγραφή
  3. https://www.facebook.com/pages/%CE%95%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%8D%CF%81%CE%B7/170213636397584

    στην σελίδα της Ελ. Χατζηαργύρη... έβαλα την ανάρτηση..νασαι καλά!!! ευχαρισ΄τω... Γιάννη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Λαμπρινή μου και Χρόνια σου Πολλά....!

      Διαγραφή
  4. Πού τις βρίσκεις αυτές τις παλιές αστυνομικές! Ούτε στην κρατική δεν τις πετυχαίνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Χριστίνα μου.... χαχαχαχαχαχα. Η Εύρεση αυτής της εξαίρετης ταινίας είναι δουλειά της καλής φίλης Μαργαρίτας Πάσχου στο μπλογκ της που το έβαλε ως θέμα και την ευχαριστούμε.
      Φιλιά πολλά κοπέλα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir