ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ: "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" Ο σύγχρονος Κινηματογράφος μας φωνάζει παρών
"Το δικαίωμα στη ζωή, ελπίδα και αγάπη δεν εκφράζεται μόνο με κραυγές"
Ο Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος, φωνάζει, εκ νέου, παρών, με μια εξαίρετη Ταινία
δημιούργημα της σκηνοθέτιδος που ήταν χρόνια Α' Βοηθός δίπλα στον μεγάλο ΘΟΔΩΡΟ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ
"ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ"
Πρεμιέρα ταινίας: 29 ΓΕΝΑΡΗ 2015
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΙΚΑΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΑΝΙΕΣ ΣΚΛΑΒΟΥ
ΜΟΝΤΑΖ: ΑΓΓΕΛΑ ΔΕΣΠΟΤΙΔΟΥ
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
ΑΝΝΑ ΜΑΣΧΑ στο ρόλο της ΑΝΝΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΛΙΠΟΓΛΟΥ στο ρόλο του ΚΩΣΤΑ
ΤΟ ΘΕΜΑ
Ο Κώστας και η Άννα....
Οι κεντρικοί ήρωες της ταινίας. Εκείνος, οδηγός στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, Εκείνη, πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Άνθρωποι της διπλανής πόρτας και της καθημερινότητας.
Ακολουθούμε τα λόγια της Μαργαρίτας Μαντά: "Οι ήρωες της ταινίας ζουν με απόλυτη αξιοπρέπεια τη δική τους μοναξιά μέσα σε μια Πόλη που ζει με την ίδια αξιοπρέπεια τη δική της μοναξιά. Ο Ηλικιωμένος που ψάχνει τα σκουπίδια για να ζήσει είναι και αυτός απόλυτα αξιοπρεπής μέσα σε αυτό που βιώνει.
Ο Κώστας και η Άννα διεκδικούν, με τον δικό τους τρόπο ο καθένας, το δικαίωμά τους στη ζωή, την ελπίδα και την αγάπη. Δεν εκφράζεται μόνο με κραυγαλέες επαναστάσεις η αξιοπρέπεια και η διεκδίκηση της ζωής. Αντίθετα συνήθως εκφράζεται και συμβαίνει από ανθρώπους ταπεινούς, σιγηρούς, μικροαστούς, οι οποίοι πράττουν εκεί όπου κάποιοι άλλοι κομπορρημονούν ασύστολα προτείνοντας μόνο το τίποτα..."
Η Δημιουργία της ταινίας είναι ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ στον ΘΟΔΩΡΟ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ καθώς συμπληρώνονται τρία χρόνια από τον θάνατό του, στις 24 Γενάρη 2012, καθώς όπως είπαμε η Σκηνοθέτις ήταν Βοηθός του.
ΤΟ ΦΟΝΤΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Η Ταινία "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" είναι ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ κατ' επιλογή της ίδιας της δημιουργού με πολύ λίγες και συγκεκριμένες πινελιές χρώματος.
Και αυτές είναι το ΓΚΡΙ που κυριαρχεί στη Πόλη και στις καρδιές καθώς και το ΒΥΣΣΙΝΙ.
Και πάλι η ίδια η Σκηνοθέτις παραθέτει την άποψή της:
"Η Απόφαση για αποχρωματισμένο προς το ασπρόμαυρο με λίγες ταινίες χρώματος ήταν από την αρχή δομικό σεναριακό στοιχείο της ταινίας. Ήταν ακόμα μια εικαστική σηματοδότηση του όλου περιβάλλοντός της. Η Εσωτερική εικόνα της Πόλης της ΑΘΗΝΑΣ, μέσα στους ήρωες, την ΑΝΝΑ και τον ΚΩΣΤΑ. Που θα γλυκάνει μαλακά και ανεπαίσθητα προς το τέλος, όταν αυτοί οι δυο επί τέλους συναντηθούν στην αυγή μιας καινούργιας μέρας..."
Εκεί στο σημείο αυτό θα μπουν και οι πινελιές του ΒΥΣΣΙΝΙ.
Αυτό το ασπρόμαυρο πάντως, όπως το είδα σε κάποια clip, είναι πραγματικά συγκλονιστικό με φωτογραφία υπέροχη.
Το φόντο της ταινίας είναι ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΑΝΝΑ-ΚΩΣΤΑΣ) καθώς και η Πόλη μέσα από τη διαδρομή ΘΗΣΕΙΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ με το τραίνο καθώς και το ΛΙΜΑΝΙ του ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Η Ταινία "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" είναι ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ κατ' επιλογή της ίδιας της δημιουργού με πολύ λίγες και συγκεκριμένες πινελιές χρώματος.
Και αυτές είναι το ΓΚΡΙ που κυριαρχεί στη Πόλη και στις καρδιές καθώς και το ΒΥΣΣΙΝΙ.
Και πάλι η ίδια η Σκηνοθέτις παραθέτει την άποψή της:
"Η Απόφαση για αποχρωματισμένο προς το ασπρόμαυρο με λίγες ταινίες χρώματος ήταν από την αρχή δομικό σεναριακό στοιχείο της ταινίας. Ήταν ακόμα μια εικαστική σηματοδότηση του όλου περιβάλλοντός της. Η Εσωτερική εικόνα της Πόλης της ΑΘΗΝΑΣ, μέσα στους ήρωες, την ΑΝΝΑ και τον ΚΩΣΤΑ. Που θα γλυκάνει μαλακά και ανεπαίσθητα προς το τέλος, όταν αυτοί οι δυο επί τέλους συναντηθούν στην αυγή μιας καινούργιας μέρας..."
Εκεί στο σημείο αυτό θα μπουν και οι πινελιές του ΒΥΣΣΙΝΙ.
Αυτό το ασπρόμαυρο πάντως, όπως το είδα σε κάποια clip, είναι πραγματικά συγκλονιστικό με φωτογραφία υπέροχη.
Το φόντο της ταινίας είναι ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΑΝΝΑ-ΚΩΣΤΑΣ) καθώς και η Πόλη μέσα από τη διαδρομή ΘΗΣΕΙΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ με το τραίνο καθώς και το ΛΙΜΑΝΙ του ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
- Η Εικόνα μιας ΑΘΗΝΑΣ απόλυτα έρημης, την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΗ των χαρακτήρων, μια ΑΘΗΝΑ χωρίς αυτοκίνητα, χωρίς κίνηση, καν άνθρωπος.
- Η Εικόνα μιας Πόλης με ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΡΙΑ ΣΥΝΝΕΦΙΑ, το χαρακτηριστικό του μαυρογκρίζου, χωρίς στάλα ήλιου, όπου ναι μεν έχουν προμήνυμα και αίσθηση επερχόμενης βροχής αλλά αυτή δεν έρχεται ποτέ.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ:
"Και τα δύο στοιχήματα κερδήθηκαν χάρη στο πείσμα, την πίστη, την αγάπη, το δόσιμο και την εξαιρετική δουλειά των λίγων συνεργατών μου, που αποτελούσαν το ηρωικό συνεργείο. Η Ταινία γυρίστηκε σε 31 μέρες αλλά τα γυρίσματα απλώθηκαν σε 2 1/2 μήνες. Ζούσαμε αγκαλιά με τη Μετεωρολογία. Όταν είχε ήλιο ή βροχή κρυβόμασταν σπίτια μας....Όταν συννέφιαζε βγαίναμε έξω και γυρίζαμε...."
Έτσι γεννήθηκε αυτή η πορεία δύο απλών καθημερινών ανθρώπων που μέσα στις καθημερινές τους διαδρομές, ανάμεσα σε μια άδεια και γκρίζα Αθήνα, να συναντηθούν και να αγαπηθούν ......Για Πάντα......! δίνοντας και το θετικό μήνυμα της δημιουργού σε εμάς το κοινό.
Η Σκηνοθέτις ρωτήθηκε για τον τίτλο της ταινίας της:
-Τελικά υπάρχει "για πάντα" στον έρωτα ;
-Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει "για πάντα" σε όλα. Όσο ζούμε και αγαπάμε και οειρευόμαστε και πιστεύουμε στο αδύνατο που γίνεται δυνατό. Πολλά στη ζωή έρχονται, περνούν και χάνονται. Και μετά έρχονται άλλα, που ξαναπερνούν και ξαναχάνονται. Τίποτα όμως από όσα μας έχουν ορίσει δεν χάνεται ποτέ...! Τίποτα από ότι έχουμε πραγματικά αγαπήσει και πιστέψει, δεν χάνεται ποτέ. Απλά αλλάζει μορφή. Δεν χάνεται. Κι όσο υπάρχει η θάλασσα και θα μπορώ να την βλέπω, ναι, υπάρχει "για πάντα"....
Συγκλονιστική η αφήγηση και το άνοιγμα ψυχής της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΜΑΝΤΑ με κύριο συνδετικό κρίκο τη λατρεμένη ΘΑΛΑΣΣΑ....
ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
Η ΑΝΝΑ ΜΑΣΧΑ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΓΛΟΥ
είναι από τις περιπτώσεις μη "τρανταχτών" ονομάτων που μπορεί κάλλιστα να αναδειχθεί η Τέχνη τους, που μπορούν να δώσουν τόσα μα τόσα πολλά.
Τα πολυδιαφημισμένα πρόσωπα δεν εγγυώνται και τέχνη....
και εδώ έχουμε περίτρανα την απάντηση
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Το "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" ξεκίνησε εντυπωσιακά στα ΔΙΕΘΝΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ, κάτι πολύ σοβαρό για τον Κινηματογράφο μας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΪΡΟΥ "ΑΡΓΥΡΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ" ανάμεσα σε 15 χώρες και 18 συμμετοχές και
ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ στο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ του ROTTERDAM
Στην Ελλάδα ξεκινάει στις 29 Γενάρη.
"ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" λοιπόν από την ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ
μια πολύ αξιόλογη δημιουργία, που απογειώνει και πάλι τον Κινηματογράφο μας στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.
"ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" λοιπόν από την πιο αγαπημένη "μαθήτρια" του ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ.
Μια σπουδαία, ανθρώπινη, δημιουργία που δίνει ουσιαστική και μεγάλη ώθηση και ποιοτικό βάθος στον ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
ΠΗΓΕΣ: Βένα Γεωργακοπούλου, "Εφημερίδα των Συντακτών"
Φυσιογνωμίστρια η Μαντά! Θα την βάλλω στη λίστα!!! Ευχαριστούμε Γιάννη!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Χριστίνα μου, να είσαι καλά. Καλό σου βράδυ
Διαγραφήδειχνει πολυ ενδιαφερον! με προσελκυσε εντονα! ευχαριστουμε φιλε μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν θέμα, φόντο, ατμόσφαιρα Κική μου έχω την εντύπωση ότι έχει να πει πολλά. Ευχαριστώ και καλό βράδυ κορίτσι μου.
ΔιαγραφήΓιάννη, δεν είχα διαβάσει τίποτα για την ταινία και τώρα ενθουσιάστηκα!!!!!!!!!!!!!!! Με όλα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ανυπομονώ να τη δούμε και να ανταλλάξουμε απόψεις!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω μαζί σου Αλεξάνδρα μου. Μια καλή ιδέα μου ακούγεται και πρέπει να το κάνουμε. Πιστεύω θα σου αρέσει, έχει στοιχεία που ακουμπούν στις σταθερές σου.
ΔιαγραφήΕυχαριστώωω πολύ.