ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ: Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
συνεχίζοντας το ταξίδι μας στους Έλληνες Σκηνοθέτες που τίμησαν τον Ελληνικό Κινηματογράφο, σήμερα θα σταθούμε
στον ....δεύτερο ΕΡΡΙΚΟ από το χώρο μετά τον ΕΡΡΙΚΟ ΑΝΔΡΕΟΥ.
Θα σταθούμε σε μια σημαντική μορφή που δεν ήταν μόνο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ αλλά είχε τη ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ μέσα στην καρδιά του, ως ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ και μπόλιασε με την προσωπική του ποίηση το κόσμο της τέχνης.
ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ
Υπάρχουν πολλές φορές περιπτώσεις, που σημαντικοί άνθρωποι φεύγουν από κοντά μας χωρίς να έχουν τύχει της αναγνώρισης που τους αναλογεί.
Χωρίς να έχει εκτιμηθεί η αξία του έργου και της προσφοράς τους. Χωρίς εν τέλει να έχει επισημανθεί η προσωπικότητά τους και η αξία της παρουσίας τους στη ζωή.
Μια τέτοια περίπτωση υπήρξε ένας Ηρακλειώτης άνθρωπος της τέχνης.
Ο Ερρίκος Θαλασσινός. Γένημα-θρέμμα του Ηρακλείου.
Ένας ευπατρίδης Ηρακλειώτης που αγάπησε το Ηράκλειο και την Κρήτη και μέσα από την πέννα του μας έδωσε όλη εκείνη την ευαισθησία με την οποία η Κρήτη μπολιάζει τους ανθρώπους της.
Ο Ερρίκος Θαλασσινός διακρίθηκε ως σκηνοθέτης του κινηματογράφου και της τηλεόρασης και έτσι έγινε γνωστός.
Όμως υπηρέτησε θαυμάσια και την ποίηση. Κάτι που δεν είναι γνωστό παρά μόνο στους κοντινούς του και στους πολλούς φίλους του επειδή την ποίησή του δεν την εξέδιδε. Ήταν κάτι που κρατούσε για τον εαυτό του.
[ΣΙΜΟΣ ΧΟΥΠΑΣ]
Η Σεμνότητα και ο τρόπος ζωής του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ δεν τον άφησε να "εκτεθεί" αφειδώς στο ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΑΚΟ.
Οι προσωπικές του φωτογραφίες στο Κοινό είναι ελάχιστες και θεωρούνται σπάνιες, δείγμα ανθρώπου που η εσωτερική του δύναμη και ποιότητα ήταν πάνω από τη δημοσιότητα και την λαμπερή παρουσία.
Άλλωστε υπηρέτησε την ΤΕΧΝΗ σε καιρούς ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ και ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ γιατί την πίστευε και την αγαπούσε.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Γεννήθηκε στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ το 1927 και έφυγε από κοντά μας στις 30 ΙΟΥΛΗ 2000 σε Ηλικία: 73 ετών, σχετικά νωρίς
Ήταν ο δεύτερος από τους τρεις γιους της οικογένειας. Ο πατέρας του ήταν γνωστός δικηγόρος του Ηρακλείου. Η μητέρα του ήταν μια πολύ καλλιεργημένη γυναίκα, την οποία ο Ερρίκος υπεραγαπούσε. Τα παιδικά του χρόνια πέρασαν ανέμελα στο Ηράκλειο. Γρήγορα όμως ήρθαν τα δύσκολα. Στα εφηβικά του γνωρίζει τη βαρβαρότητα του πολέμου, την Κατοχή και λίγο αργότερα τον Εμφύλιο.
Στην Αθήνα σπουδάζει Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα εργάζεται. Ακολουθώντας τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες γράφεται στη σχολή Σταυράκου. Εκεί έρχεται σε επαφή με τον Ιάκ. Καμπανέλη, τον Μ. Βολανάκη, τον Γρ. Γρηγορίου, τον Κουν, τον Τσαρούχη, τον Μ. Θεοδωράκη και άλλους καλλιτέχνες.
Ξεκίνησε την καριέρα του ως σκηνοθέτης το 1957, ως βοηθός του Ζυλ Ντασέν στα γυρίσματα της ταινίας "Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται" στην Κρήτη.
Το 1958-1959 εργάστηκε ως βοηθός του σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη στην ταινία "Καραγκιόζης, ο αδικημένος της Ζωής" την οποία ολοκλήρωσε μόνος του, μετά την παραίτηση του Γεωργιάδη, κάτι που του έδωσε την ευκαιρία να δείξει τις ικανότητές του καθώς η ταινία γυρίστηκε με επιτυχία.
Το 1962 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ταινία «Η Εκδίκηση του Καβαλάρη».
Όπως λέει λοιπόν ο ίδιος οι ταινίες τότε γυρίζονταν για "να πάνε στον κόσμο, να τον ψυχαγωγήσουν".
Αναφέρεται στη δεκαετία του 50 και 60. Ήταν η εποχή που η ελληνική κοινωνία έβγαινε τραυματισμένη από τη βαρβαρότητα της Κατοχής και του Εμφυλίου με όλα τα συνακόλουθα.
Ο κόσμος όντως είχε ανάγκη να χαρεί, να διασκεδάσει, να γελάσει. Ήταν η εποχή του λεγόμενου εμπορικού κινηματογράφου. Τότε που γυρίστηκαν κοινωνικές ταινίες και κωμωδίες με τους θαυμάσιους κωμικούς της εποχής εκείνης, τις οποίες και σήμερα με ευχαρίστηση παρακολουθούμε.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Η Φιλμογραφία του ξεκινάει όπως είπαμε το 1959 και τελειώνει το 1986.
Στα 27 αυτά χρόνια ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ: 44 ΤΑΙΝΙΕΣ και γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ σε 17 από αυτές.
Στη δεκαετία της παρακμής του 1980 παράγει 5 ακόμα Βιντεοταινίες κωμωδίες.
Αντικείμενο της ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑΣ του και των δημιουργιών του είναι ο ΑΠΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, στη καθημερινή του λαϊκή και απλή έκφραση.
ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ απλές, με ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν αλλά και δραματικές δημιουργίες με τον ανθρώπινο κοινωνικό πόνο.
Πάμε να ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ κάποιες από τις ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ του:
1961 "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ"
Ίσως το καλύτερο και επιβλητικότερο FILM NOIR του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, συγκλονιστική πραγματικά ταινία που έχει μείνει αξεπέραστη μέχρι σήμερα.
Με τους: ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΘΑΝΟ ΜΥΛΩΝΙΑ, ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, ΝΕΛΛΥ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ
1965 "Η ΕΥΑ ΔΕΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕ" σε σενάριο ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
με τους ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΩΝΑΚΗ, ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΤΑΚΗ ΜΗΛΙΑΔΗ
Μια δροσερή κωμωδία
1966 "Ο ΠΑΠΑΤΡΕΧΑΣ" σε ΣΕΝΑΡΙΟ ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
με τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ
Μια εκπληκτική ΚΩΜΩΔΙΑ στην οποία αναδεικνύεται ο αγώνας ενός μεροκαματιάρη ανθρώπου να ...παντρέψει τις αδελφές του, χαρακτηριστικός "ΓΟΛΓΟΘΑΣ" σε μια τότε φτωχή οικογένεια.
Το 1967 επαναλαμβάνει με τον ίδιο σεναριογράφο μια ακόμα μεγάλη επιτυχία, το
"ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ" με τους ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΤΑΚΗ ΜΗΛΙΑΔΗ και τα κλασικά ....Ελληνικά προβλήματα με μια ...κακή Πεθερά
1967 "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ" Κωμωδία σε σενάριο ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ
με τους ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΛΙΛΙΑΝ ΜΗΝΙΑΤΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟ, ΣΩΤΗΡΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑ, ΑΛΕΚΟ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟ
Το 1972 γυρίζει μια δροσερή ΚΩΜΩΔΙΑ πάλι σε σενάριο ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΡΟΛΟΪ" με τον ΝΙΚΟ ΣΤΑΥΡΙΔΗ να έχει τον κεντρικό ρόλο
1973 "ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ" μια παραλλαγή της ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗΣ με διασκευή ΘΟΔΩΡΟΥ ΚΑΤΣΑΔΡΑΜΗ
με πολλούς σημαντικούς Ηθοποιούς: ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΗΣ, ΘΥΜΙΟΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΑΔΡΑΜΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΜΙΩΤΑΚΗ
Το 1974 είναι η δεύτερη ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του
Σε σενάριο ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ σκηνοθετεί το Κοινωνικό ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ
"ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΤΑΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
ΟΣΩΤΗΡΗΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ πλάι στους ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ, ΝΟΡΑ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΛΟΥΙΖΑ ΠΟΔΗΜΑΤΑ, ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΖΑΝ, ΓΙΩΡΓΟ ΚΥΡΙΤΣΗ, ΡΙΤΑ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ κ.α. στη μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του σε μια ταινία πραγματικά συγκλονιστική
Για τη μουσική των έργων του συνεργάστηκε με σημαντικούς συνθέτες αρχίζοντας από τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Γ. Μαρκόπουλο, τον Τσιτσάνη, το Χατζηνάσιο, κ.ά.
Κάτι σημαντικό που δεν είναι γνωστό είναι ότι ο Ερρίκος με όλους αυτούς δεν είχε τη συνήθη απλή επαγγελματική σχέση. Συνδεόταν μαζί τους και με φιλία που σε πολλές περιπτώσεις δενόταν και με κουμπαριά. Είχε κερδίσει την αγάπη και εκτίμησή τους με την ακεραιότητα του χαρακτήρα του, την εντιμότητά του, τη συνέπεια και τη σοβαρότητα στη δουλειά του.
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ σαν ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ
Στις ταινίες του ο Ε. Θαλασσινός έγραφε τους στίχους των τραγουδιών. Συνηθιζόταν τότε στις ταινίες να λανσάρονται και καινούργια τραγούδια. Έτσι πολλά τραγούδια του που μελλοποιήθηκαν από Θεοδωράκη, Μαρκόπουλο, Χατζηνάσιο κ.λ.π. έγιναν σημαντικές επιτυχίες.
Όμως ο Θαλασσινός δεν έγραφε απλά στίχους. Ήταν ένας θαυμάσιος ποιητής. Η ποίηση είναι μια άλλη πλευρά της καλλιτεχνικής του φύσης. Γι αυτή θα αναφερθούμε στη συνέχεια.
Εκτός από τον κινηματογράφο δούλεψε και στην τηλεόραση γράφοντας και γυρίζοντας σήριαλ και γιορταστικά προγράμματα για την ΕΡΤ, τηνπερίοδο που ακόμα δεν υπήρχαν τα ιδιωτικά κανάλια. Σε ενα από αυτά τα γιορταστικά - Χριστούγεννα 1976 - χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τραγουδιστή, τον αγαπημένο του φίλο Νίκο Ξυλούρη, να ψάλει το απολυτίκιο της γέννησης. Ήταν κάτι το συγκλονιστικό.
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ σαν ΠΟΙΗΤΗΣ
Δεν είναι γνωστό ότι ο Ε. Θαλασσινός ήταν ένας θαυμάσιος ποιητής. Όσοι φίλοι του, άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης, έτυχε να γνωρίσουν την ποίησή του αναγνώρισαν την αξία του ποιητή Θαλασσινού. Όμως η ποίησή του έμεινε άγνωστη επειδή ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν ποτέ να την εκδώσει, να τη γνωστοποιήσει. Δεν επεδίωκε ποτέ την προβολή. Αντίθετα την απέφευγε. Αντιπαθούσε υπερβολικά αυτό που κυριαρχεί στο χώρο του. Τις δημόσιες σχέσεις, την επιδίωξη της προβολής, την αναγνωρισιμότητα. Η σεμνότητα, η διακριτικότητα και η ευαισθησία του ήσαν τα βασικά χαρακτηριστικά του. Έγραφε ποίηση γιατί έτσι ένοιωθε. Το είχε ανάγκη. Ήταν κάτι που τον στήριζε στη ζωή του και τον κρατούσε πάντα φρέσκο.
ΠΗΓΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ:
συνεχίζοντας το ταξίδι μας στους Έλληνες Σκηνοθέτες που τίμησαν τον Ελληνικό Κινηματογράφο, σήμερα θα σταθούμε
στον ....δεύτερο ΕΡΡΙΚΟ από το χώρο μετά τον ΕΡΡΙΚΟ ΑΝΔΡΕΟΥ.
Θα σταθούμε σε μια σημαντική μορφή που δεν ήταν μόνο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ αλλά είχε τη ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ μέσα στην καρδιά του, ως ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ και μπόλιασε με την προσωπική του ποίηση το κόσμο της τέχνης.
ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ
Υπάρχουν πολλές φορές περιπτώσεις, που σημαντικοί άνθρωποι φεύγουν από κοντά μας χωρίς να έχουν τύχει της αναγνώρισης που τους αναλογεί.
Χωρίς να έχει εκτιμηθεί η αξία του έργου και της προσφοράς τους. Χωρίς εν τέλει να έχει επισημανθεί η προσωπικότητά τους και η αξία της παρουσίας τους στη ζωή.
Μια τέτοια περίπτωση υπήρξε ένας Ηρακλειώτης άνθρωπος της τέχνης.
Ο Ερρίκος Θαλασσινός. Γένημα-θρέμμα του Ηρακλείου.
Ένας ευπατρίδης Ηρακλειώτης που αγάπησε το Ηράκλειο και την Κρήτη και μέσα από την πέννα του μας έδωσε όλη εκείνη την ευαισθησία με την οποία η Κρήτη μπολιάζει τους ανθρώπους της.
Ο Ερρίκος Θαλασσινός διακρίθηκε ως σκηνοθέτης του κινηματογράφου και της τηλεόρασης και έτσι έγινε γνωστός.
Όμως υπηρέτησε θαυμάσια και την ποίηση. Κάτι που δεν είναι γνωστό παρά μόνο στους κοντινούς του και στους πολλούς φίλους του επειδή την ποίησή του δεν την εξέδιδε. Ήταν κάτι που κρατούσε για τον εαυτό του.
[ΣΙΜΟΣ ΧΟΥΠΑΣ]
Η Σεμνότητα και ο τρόπος ζωής του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ δεν τον άφησε να "εκτεθεί" αφειδώς στο ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΑΚΟ.
Οι προσωπικές του φωτογραφίες στο Κοινό είναι ελάχιστες και θεωρούνται σπάνιες, δείγμα ανθρώπου που η εσωτερική του δύναμη και ποιότητα ήταν πάνω από τη δημοσιότητα και την λαμπερή παρουσία.
Άλλωστε υπηρέτησε την ΤΕΧΝΗ σε καιρούς ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ και ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ γιατί την πίστευε και την αγαπούσε.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Γεννήθηκε στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ το 1927 και έφυγε από κοντά μας στις 30 ΙΟΥΛΗ 2000 σε Ηλικία: 73 ετών, σχετικά νωρίς
Ήταν ο δεύτερος από τους τρεις γιους της οικογένειας. Ο πατέρας του ήταν γνωστός δικηγόρος του Ηρακλείου. Η μητέρα του ήταν μια πολύ καλλιεργημένη γυναίκα, την οποία ο Ερρίκος υπεραγαπούσε. Τα παιδικά του χρόνια πέρασαν ανέμελα στο Ηράκλειο. Γρήγορα όμως ήρθαν τα δύσκολα. Στα εφηβικά του γνωρίζει τη βαρβαρότητα του πολέμου, την Κατοχή και λίγο αργότερα τον Εμφύλιο.
Στην Αθήνα σπουδάζει Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα εργάζεται. Ακολουθώντας τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες γράφεται στη σχολή Σταυράκου. Εκεί έρχεται σε επαφή με τον Ιάκ. Καμπανέλη, τον Μ. Βολανάκη, τον Γρ. Γρηγορίου, τον Κουν, τον Τσαρούχη, τον Μ. Θεοδωράκη και άλλους καλλιτέχνες.
Ξεκίνησε την καριέρα του ως σκηνοθέτης το 1957, ως βοηθός του Ζυλ Ντασέν στα γυρίσματα της ταινίας "Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται" στην Κρήτη.
Το 1958-1959 εργάστηκε ως βοηθός του σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη στην ταινία "Καραγκιόζης, ο αδικημένος της Ζωής" την οποία ολοκλήρωσε μόνος του, μετά την παραίτηση του Γεωργιάδη, κάτι που του έδωσε την ευκαιρία να δείξει τις ικανότητές του καθώς η ταινία γυρίστηκε με επιτυχία.
Το 1962 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ταινία «Η Εκδίκηση του Καβαλάρη».
Όπως λέει λοιπόν ο ίδιος οι ταινίες τότε γυρίζονταν για "να πάνε στον κόσμο, να τον ψυχαγωγήσουν".
Αναφέρεται στη δεκαετία του 50 και 60. Ήταν η εποχή που η ελληνική κοινωνία έβγαινε τραυματισμένη από τη βαρβαρότητα της Κατοχής και του Εμφυλίου με όλα τα συνακόλουθα.
Ο κόσμος όντως είχε ανάγκη να χαρεί, να διασκεδάσει, να γελάσει. Ήταν η εποχή του λεγόμενου εμπορικού κινηματογράφου. Τότε που γυρίστηκαν κοινωνικές ταινίες και κωμωδίες με τους θαυμάσιους κωμικούς της εποχής εκείνης, τις οποίες και σήμερα με ευχαρίστηση παρακολουθούμε.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Η Φιλμογραφία του ξεκινάει όπως είπαμε το 1959 και τελειώνει το 1986.
Στα 27 αυτά χρόνια ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ: 44 ΤΑΙΝΙΕΣ και γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ σε 17 από αυτές.
Στη δεκαετία της παρακμής του 1980 παράγει 5 ακόμα Βιντεοταινίες κωμωδίες.
Αντικείμενο της ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑΣ του και των δημιουργιών του είναι ο ΑΠΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, στη καθημερινή του λαϊκή και απλή έκφραση.
ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ απλές, με ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν αλλά και δραματικές δημιουργίες με τον ανθρώπινο κοινωνικό πόνο.
Πάμε να ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ κάποιες από τις ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ του:
1961 "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ"
Ίσως το καλύτερο και επιβλητικότερο FILM NOIR του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, συγκλονιστική πραγματικά ταινία που έχει μείνει αξεπέραστη μέχρι σήμερα.
Με τους: ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΘΑΝΟ ΜΥΛΩΝΙΑ, ΜΕΛΠΩ ΖΑΡΟΚΩΣΤΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, ΝΕΛΛΥ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ
1965 "Η ΕΥΑ ΔΕΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕ" σε σενάριο ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
με τους ΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΩΝΑΚΗ, ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΤΑΚΗ ΜΗΛΙΑΔΗ
Μια δροσερή κωμωδία
1966 "Ο ΠΑΠΑΤΡΕΧΑΣ" σε ΣΕΝΑΡΙΟ ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
με τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ
Μια εκπληκτική ΚΩΜΩΔΙΑ στην οποία αναδεικνύεται ο αγώνας ενός μεροκαματιάρη ανθρώπου να ...παντρέψει τις αδελφές του, χαρακτηριστικός "ΓΟΛΓΟΘΑΣ" σε μια τότε φτωχή οικογένεια.
Το 1967 επαναλαμβάνει με τον ίδιο σεναριογράφο μια ακόμα μεγάλη επιτυχία, το
"ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ" με τους ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΤΑΚΗ ΜΗΛΙΑΔΗ και τα κλασικά ....Ελληνικά προβλήματα με μια ...κακή Πεθερά
1967 "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ" Κωμωδία σε σενάριο ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ
με τους ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΛΙΛΙΑΝ ΜΗΝΙΑΤΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟ, ΣΩΤΗΡΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑ, ΑΛΕΚΟ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟ
Το 1972 γυρίζει μια δροσερή ΚΩΜΩΔΙΑ πάλι σε σενάριο ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΡΟΛΟΪ" με τον ΝΙΚΟ ΣΤΑΥΡΙΔΗ να έχει τον κεντρικό ρόλο
1973 "ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ" μια παραλλαγή της ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗΣ με διασκευή ΘΟΔΩΡΟΥ ΚΑΤΣΑΔΡΑΜΗ
με πολλούς σημαντικούς Ηθοποιούς: ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΗΣ, ΘΥΜΙΟΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΑΔΡΑΜΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΜΙΩΤΑΚΗ
Το 1974 είναι η δεύτερη ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του
Σε σενάριο ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ σκηνοθετεί το Κοινωνικό ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ
"ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΤΑΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
ΟΣΩΤΗΡΗΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ πλάι στους ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ, ΝΟΡΑ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΛΟΥΙΖΑ ΠΟΔΗΜΑΤΑ, ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΖΑΝ, ΓΙΩΡΓΟ ΚΥΡΙΤΣΗ, ΡΙΤΑ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ κ.α. στη μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του σε μια ταινία πραγματικά συγκλονιστική
Για τη μουσική των έργων του συνεργάστηκε με σημαντικούς συνθέτες αρχίζοντας από τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Γ. Μαρκόπουλο, τον Τσιτσάνη, το Χατζηνάσιο, κ.ά.
Κάτι σημαντικό που δεν είναι γνωστό είναι ότι ο Ερρίκος με όλους αυτούς δεν είχε τη συνήθη απλή επαγγελματική σχέση. Συνδεόταν μαζί τους και με φιλία που σε πολλές περιπτώσεις δενόταν και με κουμπαριά. Είχε κερδίσει την αγάπη και εκτίμησή τους με την ακεραιότητα του χαρακτήρα του, την εντιμότητά του, τη συνέπεια και τη σοβαρότητα στη δουλειά του.
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ σαν ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ
Στις ταινίες του ο Ε. Θαλασσινός έγραφε τους στίχους των τραγουδιών. Συνηθιζόταν τότε στις ταινίες να λανσάρονται και καινούργια τραγούδια. Έτσι πολλά τραγούδια του που μελλοποιήθηκαν από Θεοδωράκη, Μαρκόπουλο, Χατζηνάσιο κ.λ.π. έγιναν σημαντικές επιτυχίες.
Όμως ο Θαλασσινός δεν έγραφε απλά στίχους. Ήταν ένας θαυμάσιος ποιητής. Η ποίηση είναι μια άλλη πλευρά της καλλιτεχνικής του φύσης. Γι αυτή θα αναφερθούμε στη συνέχεια.
Εκτός από τον κινηματογράφο δούλεψε και στην τηλεόραση γράφοντας και γυρίζοντας σήριαλ και γιορταστικά προγράμματα για την ΕΡΤ, τηνπερίοδο που ακόμα δεν υπήρχαν τα ιδιωτικά κανάλια. Σε ενα από αυτά τα γιορταστικά - Χριστούγεννα 1976 - χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τραγουδιστή, τον αγαπημένο του φίλο Νίκο Ξυλούρη, να ψάλει το απολυτίκιο της γέννησης. Ήταν κάτι το συγκλονιστικό.
Ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ σαν ΠΟΙΗΤΗΣ
Δεν είναι γνωστό ότι ο Ε. Θαλασσινός ήταν ένας θαυμάσιος ποιητής. Όσοι φίλοι του, άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης, έτυχε να γνωρίσουν την ποίησή του αναγνώρισαν την αξία του ποιητή Θαλασσινού. Όμως η ποίησή του έμεινε άγνωστη επειδή ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν ποτέ να την εκδώσει, να τη γνωστοποιήσει. Δεν επεδίωκε ποτέ την προβολή. Αντίθετα την απέφευγε. Αντιπαθούσε υπερβολικά αυτό που κυριαρχεί στο χώρο του. Τις δημόσιες σχέσεις, την επιδίωξη της προβολής, την αναγνωρισιμότητα. Η σεμνότητα, η διακριτικότητα και η ευαισθησία του ήσαν τα βασικά χαρακτηριστικά του. Έγραφε ποίηση γιατί έτσι ένοιωθε. Το είχε ανάγκη. Ήταν κάτι που τον στήριζε στη ζωή του και τον κρατούσε πάντα φρέσκο.
ΠΗΓΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ:
- WIKIPEDIA
- www.patris.gr- ΣΙΜΟΣ ΧΟΥΠΑΣ
Αυτός φίλες και φίλοι ήταν ο ΕΡΡΙΚΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ
Άνθρωπος της ΤΕΧΝΗΣ.......όπως αυτή πραγματικά είναι.....!!!
Ένας ευπατρίδης, ένας ρομαντικός εκφραστής της δημιουργίας.....!!!
Ένα όνομα στο οποίο δεν αποδώθηκαν οι ΤΙΜΕΣ που ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ
Κλείνουμε το αφιέρωμα στον ΜΕΓΑΛΟ αυτό στην ουσία ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ-ΣΤΙΧΟΥΡΓΟ-ΠΟΙΗΤΗ-ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟ
με ένα ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ που έχει μελοποιήσει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
Και φυσικά το ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ "ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ" επίσης ΔΙΚΟ ΤΟΥ.......
Στο κόσμο των Ουρανών και της Μνήμης ΕΡΡΙΚΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΕ να ξέρεις ζεις μέσα στις καρδιές μας, στο γέλιο που χαρίζεις, στη νοσταλγία των στίχων σου, στην έκφραση των ποιημάτων σου.....
Ένας σεμνός υπηρέτης της τέχνης. Εξαιρετικός!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αυτή ακριβώς συμπεριφορά και στάση ζωής του Μαργαρίτα ήταν που τον έκανε αγαπητό και αξέχαστο. Καλή συνέχεια κοπέλα μου.
Διαγραφή