Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: ADRIAN LYNE "ΕΝΝΙΑΜΙΣΗ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ"

Από την ....σκληρότητα του QUENTIN TARANTINO φίλες και φίλοι
θαρρώ είναι όμορφο να περάσουμε σε κάτι εντελώς διαφορετικό.
Στα πλαίσια της παρουσίασής μας στο ΦΙΛμ της ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
θα περάσουμε σε κάτι ΕΡΩΤΙΚΟ, ΕΝΤΟΝΑ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΟ και συνάμα ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ.

Σας παρουσιάζουμε σήμερα το ΕΡΩΤΙΚΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ του

ADRIAN LYNE

"ΕΝΝΙΑΜΙΣΗ ΒΔΟΜΑΔΕΣ"

9 1/2 WEEKS 


ΠΡΕΜΙΕΡΑ:  21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1986  (ΗΠΑ)

Ο ADRIAN LYNE στήνει μια έντονη αισθησιακή και ερωτική Ιστορία μεταξύ μιας Γυναίκας, που δουλεύει σε μια Gallery Τέχνης και ενός εντυπωσιακού Άντρα.
Δεν γνωρίζει πολλά για τον άνθρωπο που μοιράζεται απίστευτα έντονες ερωτικές στιγμές, που την απελευθερώνει ερωτικά σαν άνθρωπο και σαν Γυναίκα με επίκεντρο τον έρωτα αλλά όταν τα πράγματα αρχίζουν να αναζητούν περισσότερα για τη ζωή του τότε η σχέση τους αρχίζει και περιπλέκεται.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σεναριο:  ZALMAN KING (Άγρια ορχιδέα), SARAH KERNOCHAN

Σκηνοθεσία:  ADRIAN LYNE


Κόστος παραγωγής:  17 εκατομ. δολλάρια

ΜΟΥΣΙΚΗ:  TOM CARLIN, JACK NITZSCHE 
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:  BOBBIE READ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  PETER BIZIOU


ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΡΟΛΟΙ

KIM BASINGER στο ρόλο της ELIZABETH

MICKEY ROURKE στο ρόλο του JOHN

MARGARET WHITTON στο ρόλο της MOLLY

DAVID MARGULIES στο ρόλο του HARVEY

CHRISTINE BARANKSI στο ρόλο της THEA

KAREN YOUNG στο ρόλο της SUE


Η συγγραφέας ELIZABETH MCNEILL μεταφέρει στο ομώνυμο Βιβλίο της τη «σπουδή» της Ηρωίδας της (φέρει το ίδιο όνομα με το δικό της ...) πάνω στον Έρωτα όπως τον βιώνει σε μια Παράξενη, Ισοπεδωτική, Μυστηριώδη Ερωτική συνύπαρξη με τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας. 

 
 

Ο Σκηνοθέτης της Ταινίας, ο Βρετανός ADRIAN LYNE, δίνει στις «9 1/2 Βδομάδες», τη 2η κατά σειρά ταινία του. Η πρώτη του δημιουργία ήταν το Αισθαντικό και γλυκύτατο "FLASHDANCE"(1983) με την αξέχαστη μουσική του GIORGIO MORODER. 
Ο σκηνοθέτης συνέχισε το σπουδαίο του έργο, πάντα στο κλίμα του Ερωτικού και Αισθησιακού Κινηματογράφου, δίνοντας τα: 

«ΟΛΕΘΡΙΑ ΣΧΕΣΗ» (1988)

«ΞΥΠΝΗΜΑ στον ΕΦΙΑΛΤΗ» (1990)

«ΛΟΛΙΤΑ» (1997) και τέλος την

«ΑΠΙΣΤΗ» (2002)



ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Η προβολή του σχετικού θέματος, μια δηλαδή ερωτική σχέση ενός ζευγαριού, βασισμένη απόλυτα και ολοκληρωτικά στην «αποθέωση» της Σεξουαλικής Εμπειρίας και την Αναζήτηση της απόλυτης Ηδονής, προκάλεσε  όταν πρωτοπροβλήθηκε τόσο για το θέμα όσο και για τις ιδιαίτερα τολμηρές ερωτικές σκηνές, οι οποίες έβαζαν την αποθέωση της Ερωτικής Ηδονής στο Επίκεντρο του θέματος. Μεγάλο μέρος από το Υλικό της ταινίας, αναγκαστικά οδηγήθηκε σε ΠΕΡΙΚΟΠΗ καθώς οι σκηνές ξεπερνούσαν το «κοινά αποδεκτό» για την εποχή Σεξουαλικό θέμα. (!) 
  

Μια πανέμορφη και γοητευτική Υπάλληλος μιας Γκαλερί, έχοντας βγει από ένα σύντομο Γάμο, η ELIZABETH (την υποδύεται η πανέμορφη και εκρηκτική Αμερικανίδα, KIM BASINGER, στα 33 της τότε χρόνια ...), συναντά περιστασιακά έναν Γοητευτικό νεαρό μικρό επιχειρηματία, τον JOHN(τον υποδύεται ο Αμερικάνος τότε star MICKEY ROURKE, στα 30 του τότε χρόνια ...). 

  

Η έλξη τους οδηγεί σε μια σχέση θυελλώδη, απίστευτα αισθησιακή, έντονη και απόλυτη χωρίς κανένα συμβιβασμό και όριο. 
  
Στο πρώτο μέρος της ταινίας, το ζευγάρι, με την καθοδήγηση του John, βιώνει την αναζήτηση της απόλυτης Ηδονής, στα πλαίσια μιας λαμπερής Ερωτικής συνύπαρξης, όπου τα δύο κορμιά «χορεύουν» στην κυριολεξία έναν εκφραστικότατο «χορό» αισθήσεων, απόλαυσης, ηδονών και έντασης. (Έχει αφήσει «εποχή» στον Κινηματογράφο η χαρακτηριστική σκηνή του αισθησιακού στριπ-τηζ της KimBasinger υπό τον ήχο της μουσικής του JoeCocker ...!!!)



Η ELIZABETH δεν γνωρίζει το παραμικρό για τον φλογερό εραστή της, παρά μόνο το όνομά του καθώς εκείνος αρνείται πεισματικά να της δώσει στοιχεία για το πρόσωπό του, τονίζοντας τη σημασία Μονάχα της ερωτικής τους συνύπαρξης. Δεν υπάρχει κανένα «ρομάντζο», δεν υπάρχει εξ αρχής «πνευματική επαφή» παρά μονάχα ερωτικό ένστικτο. Δεν την δεσμεύει στην προσωπική της ζωή, δεν τις υπαγορεύει όρους ή περιορισμούς. Δεν ζητά τίποτα από εκείνη παρά μόνο το κορμί της για να την «ταξιδέψει» σε ανεξερεύνητα ηδονικά «μονοπάτια» ... 


Και εκεί ο χαρακτήρας του Ερωτικού αυτού Φιλμ, σπουδής πάνω στην Ερωτική συνύπαρξη, ντύνεται στα χαρακτηριστικά του ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΘΡΙΛΕΡ. Το «άγνωστο», το «παράξενο», το «ανώνυμο» και «κρυφό» του γοητευτικού εραστή έρχεται να ΤΑΡΑΞΕΙ τον εσωτερικό κόσμο της Γυναίκας, της ELIZABETH, η οποία ξεκινάει να αντιλαμβάνεται δύο πράγματα: 

1)      την βαθμιαία μεγαλύτερη εξάρτησή της από αυτόν τον άντρα, και

2)    τη ζωή της στο περιβάλλον της να γίνεται προβληματική, καθώς ο τ. σύζυγός της πλέον βρίσκεται ερωτικά με τις φίλες της και ο κόσμος της καταρρέει.



Το 2ο μέρος του έργου πραγματεύεται την εξέλιξη αυτής της θυελλώδους συνύπαρξης και ένα ΒΑΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ σπουδή στις ανθρώπινες σχέσεις.

Υπάρχει ο έρωτας Μονάχα με την Σεξουαλική του και Ηδονική του διάσταση ; Ισορροπεί μια σχέση μονάχα στην ηδονή και στη γλώσσα του κορμιού ; ή απαιτείται και η παρουσία της ΑΓΑΠΗΣ, δηλαδή και της Πνευματικής σχέσης ως ικανή και αναγκαία συνθήκη για να αγγίξουμε την τελειότητα ; είναι ο ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ του κάθε ΑΝΘΡΩΠΟΥ ; 


Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ εδώ, κάνει το ΜΕΓΑΛΟ του ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ και την ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ του. Ενώ το θέμα του «γκρεμίζει» τα συντηρητικά και θεσμικά ερωτικά πρότυπα, κάτω από το βάρος της έξωθεν πίεσης και ενός Κοινού παραδοσιακού και συντηρητικού αναγκάζεται να κάνει τη μεγάλη υποχώρηση, γεγονός που φαίνεται στα πρόσωπα των Ηρώων του έργου.

Η ELIZABETH φτάνει στο σημείο να ΕΚΛΙΠΑΡΕΙ τον JOHN για να νιώσει τον Εγκεφαλικό Έρωτα, εκείνος κάνει τη μεγάλη στροφή, απαρνούμενος τις ιδέες του, για να ομολογήσει τελικά στο Κλείσιμο του έργου ότι είναι πλέον Ερωτευμένος μ'  αυτήν. 

  

Το φαινόμενο της αναδίπλωσης ιδεών στον ADRIAN LYNE δεν συναντάται μονάχα στις «9 1/2 Βδομάδες». Κατ'  εξοχήν το βλέπουμε και στο μετέπειτα έργο του όπου ο Σκηνοθέτης αδυνατεί να υπερβεί αυτό που ξεκινάει στη θεματολογία του. Στο έργο του η «ΑΠΙΣΤΗ» («UNFAITHFULL»), στο φινάλε καθαιρεί την παθιασμένη ερωτικά «άπιστη» Σύζυγο, η οποία επανέρχεται «νικημένη» πίσω στην «νόμιμη» συζυγική αγκάλη.



Ο ADRIAN LYNN ,για την εποχή του, δημιουργεί ένα Ερωτικό φιλμ που θα μπορούσε να καταγραφεί και ως Ιδεολογικό ράπισμα στα πρότυπα των ερωτικών σχέσεων, ζωγραφίζει ανάγλυφα και αναδεικνύει την απαράμιλλη δύναμη του Ερωτισμού και της Ηδονής
 αλλά αδυνατεί στο φινάλε να κάνει την Υπέρβαση που ξεκίνησε.



ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Το «άστρο» της KIM BASINGER, λάμπει στην κυριολεξία στις «9½ Βδομάδες», καθώς η πανέμορφη Ηθοποιός απαντά απόλυτα στις προκλήσεις του τολμηρότατου ρόλου της, δημιουργώντας μια ερμηνεία πρότυπο για ανάλογα φίλμς.  

Σεμνή, προσιτή, απλή, απίστευτα Ερωτική και εκφραστική βαδίζει βήμα-βήμα το δύσκολο πρότυπο Γυναίκας που συναντά τον Ερωτικό παροξυσμό αναδεικνύοντας κρυμμένες πτυχές του εσωτερικού της κόσμου.

Ο MICKEY ROURKE, θετικός, αλλά ενώ όλοι περίμεναν να πάρει τις ερμηνευτικές πρωτοβουλίες,δεν κατόρθωσε σε καμία περίπτωση να ανταποκριθεί σε αυτές, μένοντας στη σκιά της αύρας της Συμπρωταγωνίστριάς του. 

 
 




Οι «9  ½ Βδομάδες» άφησαν τη δική τους «σφραγίδα» στον Ερωτικό Κινηματογράφο και, χωρίς να ολοκληρώσουν αυτό που ξεκίνησαν να κάνουν, εξακολουθούν να κοσμούν την Κινηματογραφική Ταινιοθήκη ως εκφραστικό και αισθαντικό δημιούργημα τέχνης.     














Σχόλια

  1. Την είχα δει όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά. Οπωσδήποτε μία από τις καλύτερες αισθησιακές ταινίες. Εξαιρετική σκηνοθεσία, εξαιρετική η Κιμ Μπάσιντζερ - τον Μίκι Ρουρκ δεν τον πολυσυμπαθώ για να είμαι ειλικρινής - και εξαιρετική όπως πάντα η παρουσίασή σου Γιάννη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαργαρίτα μου ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τη συμμετοχή σου.
    Πραγματικά η KIM BASSINGER κερδίζει την παράσταση με την πολύπλευρη παρουσία της, καθώς κερδίζει σε πολλά επίπεδα.
    Καλό σου βράδυ και καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir