Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ

Αν ένας άνθρωπος του γραπτού λόγου έχει συνδεθεί με αυτό που κλασικά ονομάζουμε ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ αλλά και ΚΩΜΩΔΙΑ ΗΘΩΝ αυτός δεν είναι άλλος από τον μεγάλο
ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ

Μορφή της μαχόμενης Δημοσιογραφίας της καθημερινής ζωής, ήταν ο άνθρωπος που έκανε το καθημερινό ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ μέρος της ζωής του αλλά κομμάτι και της καθημερινότητας των αναγνωστών του.

Γεννημένος τον Οκτώβρη του 1907 στην ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ του ΠΟΝΤΟΥ ήρθε στην Αθήνα με τη φωτιά της Μικρασιατικής καταστροφής το 1923.

Εδώ σπουδάζει και έκτοτε ολάκερη η ζωή του είναι αφιερωμένη στην ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ, στην ΕΥΘΥΜΟΓΡΑΦΙΑ και φυσικά ως εκ τούτου στο ΘΕΑΤΡΟ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ καθώς μεγάλο κομμάτι από το έργο του μεταφέρθηκε εκεί.


Το 1925 ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του παρουσία στο "ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ"
Το 1935 γράφει στα "ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΝΕΑ" στιγμιότυπα από τη ζωή των δικαστηρίων.
Το 1937 ανέλαβε το χρονογράφημα στην ίδια εφημερίδα που μετά την κατοχή παίρνει το σημερινό της όνομα "ΤΑ ΝΕΑ"

Από το 1940 και μετά ξεκινάει η μεγάλη του συγγραφή θεατρικών έργων, που αποτελούσαν τομή και σάρωση συγκεκριμένων ανθρώπινων χαρακτήρων, ηθών και συμπεριφορών.

Η Δουλειά του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ πάνω στους ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ άνετα
θα μπορούσε να χαρακτηριστεί "ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ" καθώς και "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ" συγκεκριμένων συμπεριφορών του ανθρώπου μέσα στη πλοκή της ζωής του.

Κατέχοντας το χιούμορ σε απίστευτο βαθμό ωριμότητας καταπιάνεται με όλες τις "χτυπητές" περιπτώσεις ανθρώπινων προτύπων συμπεριφοράς:

  • Με τον άνθρωπο "γκρινιάρη", το κλασικό Ελληνικό ....στραβόξυλο
  • Με τον απλό αφελή και βλάκα ανθρωπάκο, που γίνεται αντικείμενο στυγνής εκμετάλλευσης στη ζωή του.
  • Με τον άντρα αδελφό στην κλασική Ελληνική οικογένεια που "οφείλει" να είναι ο τιμητής της ...ηθικής και της "προστασίας"
  • Με τον άνθρωπο που το μόνο του ενδιαφέρον και σκοπός είναι ο Εαυτούλης του και όλα που γυρίζουν ολόγυρά του
  • Με τον άνθρωπο που δεν ...χορταίνει τη βουλιμία της ζωής του με τίποτα και δεν ικανοποιείται με τίποτα μπροστά τη ματαιοδοξία του.
  • Με τους ανθρώπους που αλλάζουν ιδεολογίες και αξίες ζωής ανάλογα το συμφέρον της τσέπης τους και το βόλεμά της.
  • Με τον άνθρωπο "μπαγαμπόντη", που επιβιώνει παντού με την πονηριά του, τα ψεμματάκια του, που ανεβοκατεβαίνουν σαν καμπύλες μαθηματικών ανάλογα την περίσταση
Όλοι αυτοί οι ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ λοιπόν και τα ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ και ΗΘΩΝ, από τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ, ήταν αδύνατον να αφήσουν αδιάφορο τόσο το ΘΕΑΤΡΟ, όσο φυσικά και τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


Έτσι, πολύ μεγάλος αριθμός από το έργο του μεταφέρεται στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και θριαμβεύει στην κυριολεξία γράφοντας ολάκερη σχολή, αφήνοντας παρακαταθήκη.

Επίσης ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ πλουτίζει από το μεγάλο του έργο και οι Έλληνες σκηνοθέτες και παραγωγοί σκύβουν με σεβασμό στη δημιουργία του δίνοντας ταινίες που άφησαν ιστορία στην Μεγάλη Οθόνη μπαίνοντας σε κάθε σπίτι λειτουργώντας όχι μονάχα σαν εργαλείο χιούμορ και κωμωδίας αλλά και σαν ολάκερη ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ ακτινογραφία συμπεριφορών και ηθών.

Σήμερα θα δούμε, τα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ εκείνα έργα που δημιουργήθηκαν πάνω ακριβώς στο έργο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ με σειρά χρονολογική.

Πάμε λοιπόν.....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1948  "ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ"

Είναι το πρώτο έργο και μάλιστα από τα κλασικά του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ που ανεβαίνει στον Κινηματογράφο.
Το ΣΕΝΑΡΙΟ είναι του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ με εξαίρετο σεβασμό στο έργο του συγγραφέα και η
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του ΤΑΚΗ ΜΟΥΖΕΝΙΔΗ.




ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ ως ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ ως ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ ως ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ
ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ,

Παραγωγή της ΜΕΓΑ ΦΙΛΜ

Είναι η πιο παλιά ταινία με θέμα το ιστορικό έργο του Δημήτρη Ψαθά.
Χαμένη στο χρόνο πίσω η "ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ" παρουσιάζει με τρόπο ανάγλυφο στον Κινηματογράφο την κεντρική ηρωίδα αλλά και τα πρόσωπα ολόγυρά της.
Εντυπωσιακή πραγματικά στην ταινία η Συγκέντρωση τόσο μεγάλων ονομάτων Ηθοποιών στην ερμηνεία των ρόλων.



Η Μεγάλη μας Ηθοποιός, ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ, ήταν εκπληκτική στο ρόλο της.
Το ίδιο καστ που μετέφερε την ταινία στον Κινηματογράφο, την είχε ήδη παίξει και στο ΘΕΑΤΡΟ με τεράστια επιτυχία.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1952  "ΤΟ ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ"

Σε ΣΕΝΑΡΙΟ και ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ανεβαίνει στον Κινηματογράφο, σε πρώτη δημιουργία, το υπέροχο θεατρικό του μεγάλου μας συγγραφέα.

Μια κλασική Κωμωδία Χαρακτήρα, που πραγματικά αναδεικνύει έναν χαρακτηριστικό τύπο Έλληνα καθημερινού πολίτη


Η Παραγωγή ήταν της ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜ
 με συντελεστές:

Κινηματογράφιση:  ΤΖΑΝΗΣ ΑΛΙΦΕΡΗΣ
Μουσική:  ΘΕΜΗΣ ΜΟΡΟΣ
Μοντάζ:  ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Στο ρόλο του κύριου χαρακτήρα του έργου, του Νικόλα Μαρουλή ο μεγάλος μας Ηθοποιός
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Κοντά του σε υπέροχες ερμηνείες οι:

ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ ως Ουρανία Μαρουλή
ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ως Σταθούλα
ΛΙΑΝΑ ΟΡΦΑΝΟΥ ως Καίτη
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΩΝΑΚΗΣ ως Πέτρος Μαρκόπουλος
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ ως Κώστας Παναγιώτου
ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΤΟΠΟΔΗΣ ως Περικλής
ΘΑΝΟΣ ΤΖΕΝΕΡΑΛΗΣ ως Αστυνομικός



Ταινία με πολύ μεγάλα ονόματα και εξαίρετες ερμηνείες
Η Ταινία έκοψε 74107 εισιτήρια και έμεινε στην 5η θέση από 22 ταινίες της περιόδου

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1959  "ΝΑ ΠΕΘΕΡΟΣ, ΝΑ ΜΑΛΑΜΑ"

Εδώ ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ καταπιάνεται με μια άλλη φιγούρα-μορφή στην Ελληνική Οικογένεια.
Αυτόν του Πεθερού και του ρόλου του

Ο Δημήτρης Ψαθάς, σε αυτήν την εξαίρετη κωμωδία, στήνει μια απρόσμενη "παγίδα" και συνάμα ξεκαρδιστική στον καλόβολο πλην όμως "Μπερμπάντη" μέλλοντα Γαμπρό του κ. Ανδρέα και  της κόρης του Μαίρης.
Ο Αριστείδης  λοιπόν, έχει κανονίσει ...πονηρό ερωτικό και φυσικά ....παράνομο ραντεβού με την ζουμερή γειτόνισσα την Μπέτυ ενώ έχει προφασιστεί ραντεβού με τον ....Μητροπολίτη.
Για κακή του τύχη όμως πέφτει πάνω στον μέλλοντα ....πεθερό του, τον οποίο δεν γνωρίζει και τη στιγμή που βρίσκεται με την ζουμερή Μπέτη γίνονται ...μαλλιά κουβάρια...


Το ΣΕΝΑΡΙΟ το έκαναν οι:  ΜΑΡΙΟΣ ΝΟΥΣΙΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
Την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ έκανε ο ΜΑΡΙΟΣ ΝΟΥΣΙΑΣ
Την ΠΑΡΑΓΩΓΗ ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
Τη ΜΟΥΣΙΚΗ ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ


Στις εξαίρετες ερμηνείες ήταν οι:

ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του γαμπρού ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Πεθερού ΑΝΤΡΕΑ ΝΤΕΛΗ
ΚΑΚΙΑ ΑΝΑΛΥΤΗ στο ρόλο της Νύφης ΜΑΙΡΗΣ ΝΤΕΛΗ
ΤΖΟΛΥ ΓΑΡΜΠΗ στο ρόλο της ΛΟΥΚΙΑΣ ΝΤΕΛΗ
ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ στο ρόλο της ΜΠΕΤΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ στο ρόλο του ΜΕΝΕΛΑΟΥ

Η Ταινία έκοψε 11230 εισιτήρια ερχόμενη στην 46η θέση από 52 ταινίες της χρονιάς.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1959  "ΕΝΑΣ ΒΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ"

Αυτή τη φορά σειρά έχει ο κλασικός χαρακτήρας του Βλάκα και του αφελή στον κοινωνικό μας περίγυρο.
Ο Δημήτρης Ψαθάς είναι και εδώ εκπληκτικός έχοντας ήδη δημιουργήσει μια τεράστια θεατρική επιτυχία, σειρά έχει ο Κινηματογράφος να την ...αναλάβει




Το ΣΕΝΑΡΙΟ και την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ έχει κάνει ο μεγάλος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ του ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΑΡΡΗ
Το ΜΟΝΤΑΖ του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΞ
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΔΗΜΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

Εδώ έχουμε τον κλασικό αφελή ΘΩΜΑ που για χάρη της εκθαμβωτικής και ζουμερής Ουρανίας, εξωθείται να φτάσει στο ....έγκλημα για να βγάλει από τη μέση τον ....επανακάμψαντα σύζυγό της Σωτήρη που παριστάνει τον ...πνιγμένο για να εισπράξει τα ασφάλιστρα ζωής....
Ο Δημήτρης Ψαθάς σκιαγραφεί τον κλασικό αφελή μέσο ανθρωπάκο, που γίνεται έρμαιο της δολοπλοκίας που αναπτύσσεται γύρω του. Ένα συμπαθητικό θύμα ενός κόσμου που προσπαθεί να επιβιώσει στην μπαγαμποντιά.


Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ερμηνεύει με τρόπο που άφησε εποχή τον ΚουτοΘωμά, τον αφελή βλάκα του έργου
Στις άλλες ερμηνείες εξαίρετοι οι:

ΡΙΚΑ ΔΙΑΛΥΝΑ ως ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΑΡΑΜΑΟΥΝΑ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ως ΣΩΤΗΡΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ ως ΤΟΝΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ ως ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΡΑΜΑΟΥΝΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΩΝΑΚΗΣ ως δικηγόρος ΠΕΡΛΕΠΕΣ
ΑΛΕΚΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ως ΑΝΘΗ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ ως ΦΩΤΗΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ως Πρόεδρος Δικαστηρίου





Η Ταινία είχε πολύ μεγάλη επιτυχία με 82876 εισιτήρια ερχόμενη στην 6 από 52 ταινίες εκείνης της χρονιάς.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1961  "ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ"

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ συνεχίζει στον ....πλάνο κόσμο της Πολιτικής...
Αναζητώντας τον "ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟ" εκείνο χαρακτήρα του ανθρώπου, που είναι
ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΨΕΥΤΗΣ
Σε τέτοιο βαθμό, που αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο σε κάθε λογής διαπλοκές και δημαγωγίες ενός πολιτικού παράγοντα τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική του ζωή.


Και εδώ την Κινηματογραφική μεταφορά αναλαμβάνει ο
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ
κάνοντας και το ΣΕΝΑΡΙΟ και την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ.

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ είναι του μεγάλου ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ του ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΛΑΒΡΑΝΟΥ
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ


Ο ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
είναι υπέροχος άλλη μια φορά σε τέτοιο ρόλο, ερμηνεύοντας τον ....ΨΕΥΤΟΘΟΔΩΡΟ....

Κοντά του οι:
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ ως βουλευτής ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΦΕΡΕΚΗΣ
ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ως ΤΖΕΝΗ ΦΕΡΕΚΗ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ως ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ
ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ως ΠΙΤΣΑ ΚΙΤΣΑ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ ως ΒΡΑΣΙΔΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ως ΠΑΝΑΓΗΣ ΔΕΡΒΙΣΗΣ
ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥ ως ΖΩΖΩ



Ο Βουλευτής ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΦΕΡΕΚΗΣ γνωρίζει με επεισοδιακό τρόπο τον ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΡΛΑ, τον οποίο και αποφασίζει να προσλάβει ως ....επαγγελματικό σύμβουλο, απόλυτα εντυπωσιασμένος από τον τρόπο που πλασάρει τα τεράστια ψέμματά του ως αλήθειες.
Όμως η ανάμιξη του ....ΨΕΥΤΟΘΟΔΩΡΟΥ δεν περιορίζεται μονάχα στα επαγγελματικά του Βουλευτή αλλά απλώνεται ακόμα και στην ίδια του την προσωπική ζωή ως και τη Γυναίκα του.




Το ΘΕΜΑ της ταινίας ιδιαίτερα επίκαιρο πάντα και πολύ "πιασάρικο".
Οι ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ των ηθοποιών άριστες, πως θα μπορούσε άλλωστε αλλιώς από αυτά τα ονόματα.


Πολύ μεγάλη εισπρακτική επιτυχία για την ταινία με 69451 εισιτήρια, στην 6η θέση από της 52 εκείνης της χρονιάς.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1962  "Ο ΑΤΣΙΔΑΣ"

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ συνεχίζει να "ραπίζει" την Ηθογραφία της Ελληνικής Κοινωνίας εκείνης της εποχής.
Αυτή τη φορά σειρά έχει το "σκανάρισμα" μιας μέσης Ελληνικής Οικογένειας και της δομής της.
Ο Ρόλος του ΑΔΕΛΦΟΥ γίνεται η κεντρική ιδέα εδώ του Δημήτρη Ψαθά, όπου καυτηριάζει με τον
γνωστό του απαράμιλλο χιουμοριστικό τρόμο τον προκάτ ρόλο του "σκληρού-προστάτη" αδελφού, ο οποίος αναλαμβάνει ...εργολαβικά τον ρόλο του υπασπιστή της Τιμής της ...αδελφής.



Βέβαια ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ δεν αφήνει σε ....χλωρό κλαρί ολάκερη την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ και τους ρόλους που αυτή υπηρετεί προασπίζοντας με τρόπο εξώφθαλμο τα "καλά και συμφέροντα" αλλάζοντας απόψεις από το ένα άκρο στο άλλο χωρίς την παραμικρή αναστολή


Για μια ακόμα φορά ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ αναλαμβάνει ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ φέρνοντας σε άριστο πέρας την Κινηματογραφική μεταφορά του έργου του συγγραφέα.

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ είναι της FINOS FILMS
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
Το ΜΟΝΤΑΖ του ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ του ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΛΑΒΡΑΝΟΥ


Ο ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ στην ταινία ....επωμίζεται το ρόλο του ....δύσμοιρου ΑΔΕΛΦΟΥ
Τον ακολουθούν με άριστη ερμηνεία οι:

ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ στο ρόλο της αδελφής του ΑΝΝΑ ΚΑΡΟΥΖΟΥ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ στο ρόλο του πατέρα ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ
ΤΖΟΛΥ ΓΑΡΜΠΗ  στο ρόλο της Μητέρας ΑΡΕΤΗΣ ΚΑΡΟΥΖΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ στο ρόλο του έτερου ...αδελφού ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΑΥΡΟΦΡΥΔΗ
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ στο ρόλο της ΒΟΥΛΑΣ ΜΑΥΡΟΦΡΥΔΗ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ στο ρόλο του ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΑ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ στο ρόλο του ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΠΑΠΟΥΛΑΚΗ




Ο ΑΛΕΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ έχει σχέση με την ΒΟΥΛΑ ΜΑΥΡΟΦΡΥΔΗ. Έλα όμως που για κακή του τύχη η Βούλα έχει ....Αδελφό τον σκληρό και άκαμπτο ΓΡΗΓΟΡΗ που απειλεί ...Θεούς και δαίμονες ως σκιά τον έντρομο Αλέκο για να αποκαταστήσει την ....τιμή της θιχθείσας αδελφής του.
Ο Δύσμοιρος ΑΛΕΚΟΣ όμως έχει και αυτός αδελφή, την όμορφη ΑΝΝΑ, της οποίας επίσης την .....τιμή τον καλεί ο σκληρός και συντηρητικός πατέρας του να ....υπερασπιστεί έναντι του επίδοξου εραστή της.
Τα ΑΔΕΛΦΙΑ μπλέκονται στο κλασικό γαϊτανάκι του ...κυνηγού Τιμής σε απίστευτες μεταπτώσεις και ατελείωτο χιούμορ μέσα από το οποίο ο Δημήτρης Ψαθάς κάνει φύλλο και φτερό την ψευτοηθική της μέσης κοινωνίας.


"Ο ΑΤΣΙΔΑΣ" έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία εισπρακτικά, έκοψε 69414 εισιτήρια και ήρθε στην 5η θέση από 68 ταινίες της περιόδου.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1962  "ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ"

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό θεατρικό έργο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ ανεβαίνει στον Κινηματογράφο.
Εδώ σειρά έχει η "Θρησκευτική πίστη", που γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης των επιτήδειων για την πραγμάτωση των δικών τους υπόγειων βλέψεων και συμφερόντων.
Ο Απλός κοσμάκης, γίνεται αντικείμενο θρησκολαγνείας, και έτσι μπροστά του παρουσιάζονται τα κλασικά, κατά περιόδους, "ΘΑΥΜΑΤΑ" τα οποία φυσικά κρύβουν εκείνους που τα έστησαν για να πλασάρουν τις επιδιώξεις τους.


Εδώ ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ κάνει το δικό του τόλμημα.
Γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ και κάνει και την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ της ταινίας στον Κινηματογράφο

Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ είναι των:  ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ, ΣΥΡΑΚΟΥ ΔΑΝΑΛΗ
Το ΜΟΝΤΑΖ είναι του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ
Ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ γράφει τη ΜΟΥΣΙΚΗ



Ο ΙΛΑΡΙΟΣ έχει ένα όμορφο Κτήμα στο ΙΕΡΟΧΩΡΙ που είναι γεμάτο μετάλλευμα.
Ένας Ελληνοαμερικάνος ....επενδυτής θέλει να το αποκτήσει κοψοχρονιά για να το εκμεταλλευτεί (τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει....). Συνομωτεί λοιπόν με τον Κοσμά, ο οποίος εμφανίζεται ως ....Ιεροκύρηκας που θα εμφανίσει το χωράφι του Ιλάριου ως τόπο ΙΕΡΟ του Αγίου Βαλαντίου.
Μια σειρά "ΘΑΥΜΑΤΑ" θα ωθήσει τους κατοίκους να πουλήσουν τα κτήματά τους ώσπου....


Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ερμηνεύει τον ΙΛΑΡΙΟ, κεντρικό πρόσωπο του έργου

Κοντά του οι:

ΓΚΕΛΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ως ΜΙΝΑ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ ως ΕΝΩΜΟΤΑΡΧΗΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ως μυστικός Αστυνομικός
ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ ως ΚΟΣΜΑΣ ΣΑΛΤΑΡΙΔΗΣ
ΜΑΡΙΚΑ ΚΡΕΒΒΑΤΑ ως ΔΑΝΑΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ ως ΤΖΩΝ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ ως Αστυφύλακας


Η Ταινία, παρά το εξαίρετο θέμα της και σάτυρά της,  δεν πήγε πολύ καλά εισπρακτικά. Έκοψε22676 εισιτήρια στην 33η θέση από τις 88 ταινίες της περιόδου.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1964  "Ο ΕΑΥΤΟΥΛΗΣ ΜΟΥ"

Εδώ περνάμε σε μια ακόμα ..παθογένεια του ανθρώπινου χαρακτήρα.
Ο Δημήτρης Ψαθάς μας δίνει τον άνθρωπο που νοιάζεται για τον "εαυτούλη" του.
Χαρακτηριστική περίπτωση ανθρώπου που όλος ο κόσμος ....περιστρέφεται γύρω από τις δικές του επιδιώξεις και συμφέροντα


Αυτή τη φορά σειρά έχει ένας μεγάλος μας δημιουργός ο
ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ
να γράψει το ΣΕΝΑΡΙΟ και την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του επίσης θεατρικού έργου του ΨΑΘΑ.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ της ΝΟΒΑΚ ΦΙΛΜΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΓΙΑΝΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ
ΜΟΝΤΑΖ της ΙΣΜΗΝΗΣ ΠΟΛΙΤΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΟΥΡΑΜΠΑ


Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ είναι εκείνος που αναλαμβάνει, φυσικά με τη δέουσα επιτυχία και τον αέρα που τον διακρίνει, να μεταφέρει τον χαρακτήρα του εαυτούλη του Ψαθά στον Κινηματογράφο, στο ρόλο του ΓΙΑΓΚΟΥ ΑΓΓΕΛΗ

Κοντά του οι:

ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ως ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ
ΑΝΝΑ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ ως ΛΙΛΗ
ΜΙΡΑΝΤΑ ΜΥΡΑΤ ως ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ως ΑΛΕΞΙΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ως ΝΙΚΟΛΑΟΥ




Ο Εργοστασιάρχης Γιάγκος Αγγελής, θέλει να αλλάξει τη ζωή και να απαλλαγεί από τη γυναίκα του την Ελένη αλλά και την ερωμένη του Λίλη. Παράλληλα βοηθάει τη χήρα Παπαγεωργίου στην ανέγερση αδριάντα του συζύγου της με στόχο όμως να βάλλει στο χέρι την περιουσία της..
Και εκεί ξεδιπλώνεται η δράση τόσο του "εαυτούλη" όσο και των λοιπών προσώπων στην πλοκή.


Η Ταινία έκοψε 80053 εισιτήρια και πήρε την 52η θέση στις 92 ταινίες της περιόδου.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1965  "ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ"

Ένα από τα πλέον κλασικά αριστουργήματα του Δημήτρη Ψαθά θα έχει την ίδια τεράστια επιτυχία που είχε και στο θέατρο και εδώ στον Κινηματογράφο


Με τη σφραγίδα της FINOS FILMS
o ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ
επανέρχεται δριμύς με ΨΑΘΑ γράφοντας το ΣΕΝΑΡΙΟ και φυσικά ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝΤΑΣ
με εξαίρετη επιτυχία


Αυτή τη φορά το διαπεραστικό και κριτικό "μάτι" του Δημήτρη Ψαθά, διεισδύει
ασυγκράτητο στον κόσμο των Οργανισμών
Εκεί στις κορυφές της διοίκησης, στη διαχείριση, στα λογιστικά και οικονομικά πεπραγμένα, εκεί που ψήνεται η κατάχρηση, η κλεψιά, η εκμετάλλευση.

Πληγή ανοιχτή των μεγάλων Ελληνικών δημόσιων οργανισμών η οικονομική του διαχείριση, γίνεται αντικείμενο καταγραφής από τον Ψαθά, που πλάθει ολόγυρα στην διοίκηση ενός τέτοιου οργανισμού μια σειρά κλασικές φιγούρες που δρουν και λειτουργούν με το δικό τους τρόπο.


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ κάνει ο ΠΑΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ επανέρχεται δριμύς στην ερμηνεία κεντρικών ηρώων του Ψαθά, εδώ αυτή τη φορά του ...αδέκαστου λογιστή ΤΙΜΟΛΕΟΝΤΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
Ρολος στον οποίο είναι εκπληκτικός και χαρισματικός

Κοντά του οι εκπληκτικοί:

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ως Πρόεδρος Σόλων Καραλέων
ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ως σύζυγος Λία Καραλέοντος
ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ ως Αντώνης Παπαδόπουλος
ΝΙΚΗΤΑΣ ΠΛΑΤΗΣ ως Αστυνόμος


Ο Επιρρεπής στη ...λυτρωτική δύναμη του κρασιού λογιστής ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΛΑΜΠΡΟΥ ανακαλύπτει στα βιβλία ενός μεγάλου οργανισμού μια προφανή απάτη κατ' εξακολούθηση.
Ο Πρόεδρος του οργανισμού, ΣΟΛΩΝ ΚΑΡΑΛΕΩΝ, ασκεί τα καθήκοντά του παντελώς ανύποπτος για τα δρώμενα στα οικονομικά του παρασκήνια, έχοντας όμως τη Γυναίκα του ΛΙΑ να γνωρίζει τη κλοπή που κάνει ο αδελφός της ΑΝΤΩΝΗΣ εδώ και καιρό.
Ο ΤΙΜΟΛΕΩΝ ....εισβάλλει στο σπίτι του Στρατηγού Προέδρου απειλώντας να τα κάνει όλα ....γης μαδιάμ και εκεί ξεκινούν τα πάντα....





@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1965  "H ΧΑΡΤΟΠΑΙΧΤΡΑ"

Θριάμβων συνέχεια. 
Αυτή τη φορά ο μεγάλος μας συγγραφέας μπαίνει μέσα στο κλασικό μέσο Ελληνικό Σπίτι μιας τυπικής και εύπορης Ελληνικής Οικογένειας στα μέσα της δεκαετίας του 1960
Η Κριτική του ηθογραφική κωμική ματιά επικεντρώνεται σε ένα πάθος που ρήμαξε στην κυριολεξία χιλιάδες τέτοια σπίτια διαλύοντας οικογένειες.
Τι άλλο ; μα φυσικά το ....ΧΑΡΤΙ.....!
Και φυσικά η ...ΧΑΡΤΟΠΑΙΧΤΡΑ, Κυρία του σπιτιού, η οποία εκείνη την εποχή ...επενδύει τον ελεύθερο προσωπικό της χρόνο στις φιγούρες της τράπουλας των οποίων η επιρροή γίνεται πάθος και εξάρτηση.




Και πάλι η FINOS FILMS αγκαλιάζει την παραγωγή στον Κινηματογράφο του έργου του Δημήτρη Ψαθά, που είχε πριν αποθεωθεί στα θεατρικά πλατώ.

Και αυτή τη φορά ο μοναδικός ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ στο ΣΕΝΑΡΙΟ και στην ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
δημιουργώντας μια ταινία που άφησε ιστορία στον Ελληνικό Κινηματογράφο

Στο ΜΟΝΤΑΖ ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
Στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ο ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Στη ΜΟΥΣΙΚΗ ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ


Η ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της, κατοχυρώνεται ως η "αιώνια" χαρτοπαίχτρα ΑΛΕΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Δίπλα της ένα επιτελείο από τους μεγαλύτερους Ηθοποιούς μας:

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ως ΑΝΤΡΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ ως ΛΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
ΧΛΟΗ ΛΙΑΣΚΟΥ ως ΝΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ ως ΜΑΡΙΓΩ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΡΑΣΙΒΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ως ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
ΛΙΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ ως ΛΕΛΕ
ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ ως ΒΑΓΓΟΣ ΚΑΨΟΥΡΗΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ως ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
ΡΑΦΑΗΛ ΝΤΕΝΟΓΙΑΣ ως ΔΙΚΑΣΤΗΣ




Ο ΑΝΤΡΕΑΣ έχει απελπιστεί από το χαρτοπαιχτικό πάθος της γυναίκας του ΑΛΕΚΑΣ στην πολυκατοικία και αποφασίζει να δράσει με το όπλο τη ζήλειας χρησιμοποιώντας την γοητευτική ΛΕΛΕ για να αποσπάσει την προσοχή της γυναίκας του από την καταστροφή του χαρτιού.
Εκεί πλέκονται μια σειρά τρελές καταστάσεις μέσα και γύρω στην οικογένεια αλλά και στο περίγυρο μέχρι την ...τελική έκβαση.





Η Ταινία σάρωσε με 534085 εισιτήρια σημειώνοντας τεράστια επιτυχία ερχόμενη στην 3η θέση της περιόδου εκείνης.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1967  "Ο ΑΧΟΡΤΑΓΟΣ"

Σειρά έχει τώρα για τον Δημήτρη Ψαθά ένας άλλος χαρακτήρας και πρότυπο συμπεριφοράς 
του καθημερινού μας ανθρώπου.
Όλοι μας έχουμε βιώσει εκείνον τον συνάνθρωπό μας, που ζώντας μέσα στην αφόρητη μιζέρια και στην στέρηση, μέσα από μια σειρά συγκυρίες απαγκιστρώνεται και κάνει τα βήματα στη ζωή του.
Όμως τα βήματα αυτά αποκτούν χαρακτηριστικά ΑΠΛΗΣΤΙΑΣ, ΕΓΩΠΑΘΕΙΑΣ, μιας συμπεριφοράς που πλέον αναζητά να "καταπιεί" τα πάντα.....!
Αυτός λοιπόν είναι ο "ΑΧΟΡΤΑΓΟ" που ο Δημήτρης Ψαθάς παρουσιάζει στο έργο του.


Αυτή τη φορά ο ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΟΝΤΑΝΑΡΗΣ αναλαμβάνει και γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ της μεταφοράς του έργου στον Κινηματογράφο και ο
ΝΤΙΜΗΣ ΔΑΔΗΡΑΣ την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ είναι του ΟΜΗΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ και το ΜΟΝΤΑΖ του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΞ
Η ΜΟΥΣΙΚΗ του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΟΥΡΑΜΠΑ



Στις ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ σειρά έχει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΩΝΑΚΗΣ να πάρει τη σκυτάλη σε μια συγκλονιστική εμφάνιση, ερμηνεύοντας με όλη του την ψυχή, απόλυτα το ρόλο του απλού ανθρωπάκου που από επαίτης αναρριχάται σε πολιτικό παράγοντα χωρίς να μένει ικανοποιημένος ποτέ....!


ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΩΝΑΚΗΣ ως ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΙΝΑΛΕΟΣ (Ο Δημήτρης Ψαθάς πάντα δίνει στα επώνυμα αυτών των ηρώων του έναν χαρακτηριστικό τίτλο για να υποδηλώσει τον χαρακτήρα τους)

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ ως ΛΕΝΑ ΚΑΜΠΑΝΤΑΗ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ως ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΜΠΑΝΤΑΗΣ
ΒΕΡΑ ΚΡΟΥΣΚΑ ως ΝΤΙΝΑ ΚΑΜΠΑΝΤΑΗ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ ως ΚΙΜΩΝ
ΜΑΙΡΗ ΛΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ως ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΑΜΠΑΝΤΑΗ
ΝΑΣΟΣ ΚΕΔΡΑΚΑΣ ως ΜΑΝΩΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ ως ΤΟΝΥ




Κάθε έργο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ είναι και μια ολάκερη ακτινογραφία συμπεριφοράς ανθρώπινων χαρακτήρων.
Ένα ολάκερο δίδαγμα βγαίνει μέσα από κάθε του ταινία, όπως ακριβώς και εδώ.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1969  "ΤΟ ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ"

Εδώ ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ φτιάχνει το ΣΕΝΑΡΙΟ και ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΛΑΣΚΟΣ κάνει τηνΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ στην επόμενη έκδοση του κλασικού έργου του ΨΑΘΑ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


ΜΟΝΤΑΖ έχει ο ΣΥΡΑΚΟΣ ΔΑΝΑΛΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ έχει κάνει ο ΠΑΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ

Στο "ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ" του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ δεσπόζει καταλυτικά η μεγάλη μορφή και ερμηνεία τουΓΙΑΝΝΗ ΓΚΙΩΝΑΚΗ ως ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ και παραμένει αξεπέραστη.



η ερμηνεία του είναι πραγματικά απίστευτη δίνοντας στο ρόλο μια πλήρη ταύτιση.
Ένας ρόλος που τον δίνει ακριβώς όπως τον φαντάζεται καποιος, όπως δηλαδή είναι φυσικό με τρομερή αληθοφάνεια.


Κοντά του οι:

ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΣ, εκπληκτικός πραγματικά, ως ΠΕΡΙΚΛΗΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΟΥΛΑΚΗ ως ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΑΡΟΥΛΗ
ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ ως ΚΑΙΤΗ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ ως ΚΩΣΤΑΣ
ΑΛΕΚΟΣ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟΣ ως ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ ως ΑΜΑΛΙΑ
ΣΥΜΟΝΗ ΞΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ως ΣΤΑΘΟΥΛΑ


Ο Νίκος Μαρουλής είναι ένας κλασικός γκρινιάρης, που με τα πάντα γκρινιάζει και αρπάζεται.
Όμως τα ερωτικά καμώματα και παιχνιδίσματα της νεαρής ανηψιάς του Καίτης με δύο νεαρούς, τον κάνουν έξω φρενών. 
Πάνω σε αυτά τα ευτράπελα και με τη βοήθεια της γυναίκας του Ουρανίας προσπαθούν να βρουν
μια κατάσταση ισορροπίας



Η Ταινία είχε πολύ μεγάλη επιτυχία με 262945 εισιτήρια στην Α' Προβολή της γράφοντας τη δική της ιστορία.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1969  "ΞΥΠΝΑ ΒΑΣΙΛΗ"

Εδώ σειρά έχει η σχέση του ανθρώπου με το χρήμα και πόσο αυτό αλλάζει και παραμορφώνει τον άνθρωπο.
Ναι......ακόμα και μια διαμορφωμένη αριστερή ιδεολογικά προσωπικότητα σαν τον Μάνο Αποστόλου, που έχοντας απέναντί του σε διαρκή αμάχη τον Βασίλη Βασιλάκη, πορεύονται. 
Μέχρι που η ρημάδα η ζωή, σωστός καταλύτης, έρχεται να τα ισοπεδώσει όλα τούτα και να καταδείξει το ρόλο του χρήματος και του ταξικού συμφέροντος σε όλες μας τις συμπεριφορές.
Ένα λαχείο που το αρνείται ο Βασίλης γίνεται μοιραίο να το κερδίσει ο ιδεολογικός του αντίπαλος ο Μάνος, ο οποίος συνάμα φλερτάρει και την αδελφή του την Ντίνα.
Εκεί θα αλλάξουν όλα.......


Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ θα γράψει ένα ακόμα ΣΕΝΑΡΙΟ άριστο με τη μεταφορά του έργου του Ψαθά και φυσικά θα ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΣΕΙ και την ταινία όπως και τόσες άλλες με τεράστια επιτυχία.


Η Παραγωγή είναι της FINOS FILMS
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ
Στο ΜΟΝΤΑΖ ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ
Στη ΜΟΥΣΙΚΗ ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ



Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
είναι το μεγάλο αστέρι στο έργο.....!
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ, ο συντηρητικός, ο δεξιός, ο αυστηρός και αντιδραστικός, που σαν καλό και
υπάκουο ανθρωπάκι δέχεται την προσβολή και την ...απόλυση από την εργοδότριά του.

Ο Μεγάλος μας ηθοποιός ερμηνεύει ένα τραγικό συνάμα και κωμικό πρόσωπο της διπλανής μας πόρτας.
Τον άνθρωπο, που σαν αποφασίζει να κάνει τη δική του επανάσταση, την κάνει και την υπηρετεί μέχρι τέλους, οδηγούμενος στην ...τρέλα όταν οι άλλοι, οι συνεπείς αριστεροί γύρω του, μεταλλάσσονται κάτω από το άρωμα του χρήματος.

Δίπλα στον μεγάλο μας ηθοποιό υπέροχοι οι:

ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ ως ΜΑΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ ως ΝΤΙΝΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ ως ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΒΑΔΙΑ ως Κυρία ΦΑΡΛΑΚΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ως Ποιητής ΦΑΝΦΑΡΑΣ




201084 τα εισιτήρια που έκοψε η ταινία, στην 35η θέση από τις 108 ταινίες της περιόδου.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@

2010  "ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ"

Η Τελευταία μεταφορά έργου του Ψαθά στον Κινηματογράφο ήταν η επανάληψη της μεγάλης επιτυχίας του 1961 , αυτή τη φορά στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο

Ο ΙΕΡΟΚΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ γράφει και σκηνοθετεί αυτήν την μεταφορά με εξαίρετη επιτυχία καθώς σέβεται απόλυτα το κλασικό έργο αλλά κάνει και τις σύγχρονες αναγκαίες αναφορές του στη σημερινή πολιτική πραγματικότητα.




Την ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ έκανε ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΓΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
το ΜΟΝΤΑΖ η ΑΓΓΕΛΑ ΔΕΣΠΟΤΙΔΟΥ
Τη ΜΟΥΣΙΚΗ οι ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ και ΝΑΣΣΟΣ ΣΩΠΥΛΗΣ

Η Υπόθεση και τα πρόσωπα δεν αλλάζουν, όλα παραμένουν τα ίδια με υπέροχο τρόπο προσαρμοσμένα στην σύγχρονη πολιτική μας μιζέρια


Στις ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ο ΙΕΡΟΚΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ είναι εξαιρετικός ως ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΦΕΡΕΚΗΣ

Κοντά του οι:

ΖΕΤΑ ΜΑΚΡΥΠΟΥΛΙΑ ως ΤΖΕΝΗ ΦΕΡΕΚΗ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΑΠΑΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ως ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΡΛΑΣ
ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ ως ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ ως ΚΟΥΛΑ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΑΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ως ΚΑΡΑΜΠΕΚΟΣ
ΚΛΕΝΑ ΡΕΝΕΣΗ ως ΣΤΕΛΛΑ
ΠΑΥΛΟΣ ΟΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ως ΑΓΗΣ






@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Αυτός λοιπόν Φίλες και Φίλοι ήταν ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΘΑΣ στον Ελληνικό Κινηματογράφο μέχρι τις μέρες μας.
Ο Μεγάλος μας συγγραφέας, μέσα από το τεράστιο έργο του, έδωσε θησαυρούς τόσο στο Θέατρο όσο και στον Κινηματογράφο.
Οι μεγάλοι Κινηματογραφιστές και οι δεκάδες Ηθοποιοί που έπαιξαν τους χαρακτήρες που δημιούργησε μας έδωσαν τη δυνατότητα να έρθουμε πολύ κοντά στο έργο του, στο χιούμορ του,
στην καυστική σάτιρα των ηθών και των χαρακτήρων πάντα δοσμένα με το απαράμιλλο χαμόγελό του και την ευστροφία του.
Ένα έργο παρακαταθήκη για όλους μας στο διάβα του χρόνου.



Σχόλια

  1. Aγαπημένος καλλιτέχνης με πολλές επιτυχημένες συνεργασίες στο πέρασμα του χρόνου.
    Καλο σκ φιλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια!!! Θα ήθελες να ρίξεις μια ματιά στο blog μου:http://booksfrien.blogspot.com/ ;;; Θα το εκτιμούσα πολύ <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρύσα καλησπέρα σου. Ευχαριστώ πολύ για την πρόταση. Κρατάω την διεύθυνση για άμεση επίσκεψη. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

"Οι Μαύροι Πίνακες" ένα αριστούργημα στη μικρή οθόνη

Κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας στον κινηματογράφο: "Ανεμοδαρμένα ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ

"Ο Θάνατος θα ξανάρθει" του Ερρίκου Θαλασσινού. Ταινία σταθμός στο Ελληνικό Αστυνομικό Noir