Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Παγκόσμιοι Σκηνοθέτες: NICHOLAS RAY

Σε Φθινοπωρινά χρώματα πλέον φίλες και φίλες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα λείψουν οι απαλές καλοκαιρινές πινελιές στον καιρό μας.
Η Διάθεσή μας προσαρμόζεται στα υπέροχα χρώματα του Σεπτέμβρη που φεύγει και στην αγκαλιά του Φθινοπώρου.

Σήμερα θα σας παρουσιάσω, στην Ενότητα "Σκηνοθέτης του Μήνα", έναν μεγάλο Θρύλο του παγκόσμιου Κινηματογράφου. Έναν κινηματογραφικό δημιουργό που λατρεύτηκε, αγαπήθηκε, κυνηγήθηκε ίσως αλλά βάδισε και ο ίδιος σε πολύ δύσκολα έως και μαρτυρικά αυτοκαταστροφικά βήματα.


NICHOLAS RAY



Γεννήθηκε στις 7 Αυγούστου 1911 στην Galesville στο Wisconsin των ΗΠΑ και έφυγε στις 16 Ιούνη 1979 στην Νέα Υόρκη, σε ηλικία μόλις 68 ετών, χτυπημένος από Καρκίνο.


Σταχυολογούμε  στην "Σινεφιλία" για αυτόν


Στα πρώτα του χρόνια ασχολήθηκε με το Ραδιόφωνο και στην συνέχεια σπούδασε Αρχιτεκτονική από τον μεγάλο δάσκαλο Φρανκ Λόϊντ Ράιτ.
Η Καταγωγή του ήταν καθαρά μετανάστη. Οι γονείς του Παππού του Γερμανοί και της μητέρας του Νορβηγοί.
Άτομο με προχωρημένες ριζοσπαστικές πολιτικές ιδέες για την εποχή του, τον έφερε σε ρήξη με τον καθηγητή του γεγονός που προκάλεσε τη φυγή του στην Νέα Υόρκη όπου εντάχθηκε στο GROUP THEATER. Εκεί γνωρίστηκε με τον ELIAS KAZAN με τον οποίο έγιναν αχώριστοι φίλοι.

Ενεργό μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Η.Π.Α., ζούσε έναν καλλιτεχνικό τρόπο ζωής με μποέμικες πινελιές και τα χρήματα δεν τον τράβηξαν.
Στον χώρο του Κινηματογράφου μπήκε με το κάλεσμα του φίλου του Ελίας Καζάν.


Το 1946 πέφτει στη ζωή του το Βιβλίο του EWARD ANDERSON  "THIEVES LIKE US", δανεικό από έναν φίλο του, με αποτέλεσμα ο RAY να το "ερωτευθεί" έχοντας τη διάθεση να το γυρίσει σε ταινία.


Πραγματικά η ταινία γυρίστηκε το 1946 και από τότε η κάμερά του πάντα ήταν αφιερωμένη στον κόσμο των περιθωριακών.

Το 1949, σε εποχές δύσκολες, ο HUMPHREY BOGART τον βοηθάει να γυρίσει την πρώτη του ουσιαστικά ανεξάρτητη παραγωγή με το

"KNOCK ON ANY DOOR"

στο οποίο έπαιξαν και ο JOHN DEREK & GEORGE MACREADY




Το φιλμ πήγε καλά για ξεκίνημα μιας τεράστιας καριέρας.

Στο μεταξύ ο RAY υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας με την RKO. Ο Πάμπλουτος πρόεδρος της εταιρείας, HOWARD HUGHES, τον συμπαθούσε ιδιαίτερα και κατάφερε να τον καλύψει για τις Κομμουνιστικές του ιδέες απέναντι σε διώξεις και κυνηγητά.
Βέβαια τον υποχρέωσε να κάνει δύο ταινίες που ήταν κόντρα στις πολιτικές του αντιλήψεις:

1950 "BORN TO BE BAD", ένα καλό film noir με τους MEL FERRER, JOAN FONTAINE, ROBERT RYAN



1951  "FLYING LEATHERNECKS"  ένα καλό πολεμικό δράμα με τους
JOHN WAYNE, ROBERT RYAN, DON TAYLOR


Στο μεταξύ ο HUMPHREY BOGART, του δίνει ένα ακόμα "σκαλοπάτι" για μια αυτή τη φορά συγκλονιστική ταινία

1950  "IN A LONELY PLACE"  ("ΔΙΨΑΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΗΔΟΝΗ")

ένα υπέροχο δραματικό film noir μυστηρίου με τους:
HUMPHREY BOGART, GLORIA GRAHAME, FRANK LOVEJOY


Είναι η ιστορία μια ταινίας με βίαιο σενάριο για το φόνο μιας κοπέλας που μόλις γνώρισε όντας ερωτευμένος με μια συνάδελφό του. Ο BOGART στην ταινία ήταν συγκλονιστικός και γενικά η ταινία θεωρείται ένα "διαμάντι" υπαρξιακού film noir και ερωτικής ιστορίας.




Η Μεγάλη θριαμβική του πορεία συνεχίζεται με δύο ακόμα δημιουργίες:


1951  "ΟΝ Α DANGEROUS GROUND", δραματικό επίσης film noir με τους
IDA LUPINO, ROBERT RYAN, WARD BOND




1952  "THE LUSTY MEN" μια δραματική περιπέτεια με τους:
ROBERT MITCHUM, SUSAN HAYWARD, ARTHUR KENNEDY


Εδώ σταματάει και η συνεργασία του με την RKO

Το 1954 ξεκινάει μια νέα εποχή για τον NICHOLAS RAY.
Γυρίζει μια ταινία που έμελλε να γίνει ένα από τα πλέον θρυλικά του best seller.

"JOHNNY GUITAR"

Ένα δραματικό ρομαντικό "κάτι" σαν western


με τους:  JOAN CRAWFORD, STERLING HAYDEN, MERCEDES MCCAMBRIDGE

Η ταινία ξεκινάει με "γκρίνια" μεγάλη από τον σκηνοθέτη καθώς δεν είχε καλή σχέση με την  JOAN CRAWFORD αλλά χάρις σ' αυτήν την ταινία π MARTIN SCORSESE έγινε Σκηνοθέτης και αργότερα ο ιδρυτής του Γαλλικού NOUVELLE VAGUE JAN LUC GODDARD έλεγε ότι "το Σινεμά είναι ο NICHOLAS RAY".


Τα μέσα της δεκαετίας του 1950, τον βρίσκουν να δημιουργεί μια ακόμα ταινία που έμελλε να σημαδέψει τον παγκόσμιο Κινηματογράφο.

1955  "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ"  (REBEL WITHOUT A CAUSE)

με τον θρυλικό JAMES DEAN  και τους NATALIE WOOD, SAL MINEO.



Το 1956 σειρά έχει ένα άλλο είδος, ένα δραματικό musical,

"ΗΟΤ BLOOD"

με τους JANE RASSELL, CORNEL WILDE, LUTHER ADLER


ενώ επίσης την ίδια χρονιά δημιουργεί ένα από τα μεγάλα του αριστουργήματα

"BIGGER THAN LIFE"

με τους:  JAMES MASON, BARBRA RUSH, WALTER MATTHAU



Η Ταινία αυτή δεν πήγε καλά εμπορικά, με δύσκολο θέμα, τη ζωή ενός καθηγητή που διέλυσε τη ζωή του λόγω εθισμού στην κορτιζόνη. Όμως οι μετέπειτα κριτικοί του Κινηματογράφου, ανάμεσά τους και το "CAHIERS DU CINEMA" την θεωρούν ένα από τα αριστουργήματα της δεκαετίας του 1950


Μέχρι τέλος της δεκαετίας ακολουθούν αρκετές δημιουργίες

1957  "THE TRUE STORY OF JESSE JAMES"  Βιογραφικό δράμα 

1957  "BITTER VICTORY" Πολεμικό δράμα

1958  "PARTY GIRL"  Δραματικό film noir 

Η Απαρχή της δεκαετίας του 1960 βρίσκει τον μεγάλο δημιουργό σε μια πορεία δραματικής παρακμής στα προσωπικά του βιώματα.
Είναι πλέον εθισμένος στο Αλκοόλ και αυτό του κλείνει το δρόμο στα studio με αποτέλεσμα να είναι στα όρια της πτώχευσης. 

Παρ' όλα αυτά στο ξεκίνημα του 1960 δίνει δύο κλασικά αριστουργήματα:

1960  "ΑΓΡΙΟΣ ΣΑΝ ΘΥΕΛΛΑ" ένα δραματικό αστυνομικό περιπετειώδες εξαίρετο φιλμ με τους:  ANTHONY QUINN, YOKO TANI, CARLO GIUSTINI


και το 1961 μια θρυλική βιωματική θρησκευτική ταινία που θεωρείται από τις ταινίες σταθμός με θέμα την ιστορία του Ιησού

"ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ"  (KING OF KINGS)

με τους:  JEFFREY HUNTER, SHIOBAN MCKENNA, HURD HATFIELD




Το 1963, τον περιμένει ένα σοκ στα γυρίσματα της δραματικής περιπέτειας

"55 ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΠΕΚΙΝΟ"

με τους:  CHARLTON HESTON, AVA GARDNER, DAVID NIVEN




Ο NICHOLAS RAY καταρρέει στο πλατό των γυρισμάτων από τις καταχρήσεις και από εκεί και πέρα η χρήση ναρκωτικών δεν έχει τελειωμό.


Παρ' όλα αυτά το παλεύει, αναλαμβάνει θέση Καθηγητή στο NEW YORK UNIVERSITY και με τη βοήθεια του Βίμ Βέντερς γυρίζει την τελευταία του ταινία

"LIGHTNING OVER WATER"

με τους:  JERRY BAMMAN, RONEE BLAKLEY, PIERRE COTTRELL

Η Ταινία είχε για κεντρικό πρωταγωνιστή έναν ζωγράφο που πεθαίνει από καρκίνο και προσπαθεί να φύγει για την Κίνα να βρει την υγεία του. Δυστυχώς αντί για αυτό θα παρακολουθήσουμε κάτι σαν ντοκυμαντέρ για τις τελευταίες ώρες ενός τεράστιου δραματουργού του Κινηματογράφου.


Υποφέρει από Καρκίνο στο ήπαρ από το 1977 και στις 16 Ιούνη 1979 πεθαίνει αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο έργο και μια μεγάλη παρουσία στην Τέχνη.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Συνολική του παρουσία και δημιουργία στον Κινηματογράφο δίνει:

  • 31 ταινίες που έκανε την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
  • 12 ταινίες που έκανε το ΣΕΝΑΡΙΟ
  • 7 ταινίες στις οποίες είχε παρουσία σαν Ηθοποιός
  • 2 ταινίες σαν Παραγωγός
Αυτός, φίλες και φίλοι, ήταν ο μεγάλος 
NICHOLAS RAY
Μια εμβληματική μορφή του 20ου αιώνα στο χώρο του Κινηματογράφου. Ένας άνθρωπος που άφησε μεγαλόπρεπη την τραγική του σφραγίδα πάνω στο διάβα του. Μεγάλες ταινίες, τεράστιοι ηθοποιοί, ύφος κινηματογραφικό που γοητεύει και συναρπάζει αλλά και μια ζωή που ξεστράτισε σε αυτοκαταστροφικό μονοπάτι λες και είναι αυτό μοιραίο να συνοδεύει πολλές μεγάλες μορφές της τέχνης.



Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΙ του ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Μέρος 3ο): ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ και ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Φίλες και Φίλοι
σας έχω αφήσει ανοιχτό ένα θέμα που ήδη έχουμε εξετάσει τα δύο πρώτα του μέρη.
Και μιλάμε για τους:

ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΥΣ του κλασικού Κινηματογράφου μας

Είχαμε λοιπόν δώσει τα δύο πρώτα μέρη της παρουσίασης εδώ:




Είχαμε παρουσιάσει λοιπόν τους ΘΕΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ και τους ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ που έγραψαν ΣΕΝΑΡΙΑ στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.

Σήμερα στο 3ο και τελευταίο Μέρος θα μιλήσουμε για δύο εναπομείνασες κατηγορίες:

ΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΙ

Μιλάμε για τους συγγραφείς εκείνους, που πήραν οι ίδιοι την πρωτοβουλία για να γράψουν το ΣΕΝΑΡΙΟ σε κάποιες Κινηματογραφικές ταινίες.
Πάμε λοιπόν:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ


Μιλάμε για τον μεγάλο μας συγγραφέα Αστυνομικών και όχι μόνο μυθιστορημάτων, που σημάδεψε το συγκεκριμένο είδος στην Ελληνική λογοτεχνία.
Έχουμε πει και γράψει αρκετά πράγματα για τη βιογραφία και το έργο του Γιάννη Μαρή (Τσιριμώκος), που δεν χρειάζεται να τα επαναλάβουμε.

Εδώ να σημειώσουμε, αυτό που μας αφορά. Ο δαιμόνιος συγγραφέας μας καταπιάστηκε και προσωπικά με το ΣΕΝΑΡΙΟ σε κάποιες κινηματογραφικές ταινίες προσθέτοντας το δικό του άμεσο στίγμα στη δημιουργία τους.

Από τα "χέρια του" περνούν 19 ΣΕΝΑΡΙΑ για Κινηματογραφικές ταινίες, τα είδη των οποίων είναι και παντελώς διαφορετικά μεταξύ τους:
Μιλάμε είτε για τις κλασικές αστυνομικές ταινίες noir του είδος του:

1958 "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ",  1960  "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ",  1963  "ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ",  1964  "ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ",  1966 "ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ",  1973  "ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ",  1979 "ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ"

Για comedy αισθηματικές:

1959  "Η ΛΙΖΑ ΤΟΣΚΑΣΕ",  1960  "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΘΗΝΑ",  1960  "ΕΝΑΣ ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ",  1961  "ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ",  1962 "Ο ΑΝΤΡΑΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΟΥ",  1963 "Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ",  1965  "ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ"

Για κοινωνικά δράματα:

1964  "Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ",  1966  "ΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ",  1972 "ΩΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ"  

και δύο πολεμικά δράματα:  1971  "ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΤΟΥ ΡΟΥΠΠΕΛ",  1972  "ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ"

Μια μεγάλη και πλούσια δημιουργική προσφορά.

******************

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ


Ένας ακόμα λογοτέχνης μας που χρόνια τώρα κοσμεί με την παρουσία του τα Ελληνικά γράμματα.
Γεννημένος το 1925, θεατρικός συγγραφέας, ποιητής και φυσικά σεναριογράφος/

Οι στίχοι του έχουν σημαδέψει τεράστια τραγούδια στην Ελληνική μουσική ενώ είναι μέλος και της Ένωσης σεναριογράφων Ελλάδος.

Στον Κινηματογράφο μας έχει δώσει σενάρια σε εννέα Κινηματογραφικές ταινίες, παλιές και καινούργιες.

Τις comedy1960  "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ",  1961  "Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ",
το εξαίρετο ερωτικό δράμα "ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ"  1964,  1967  "ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ",  1982 "ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ", 1966 "ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ",  1985  "ΜΠΟΡΝΤΕΛΛΟ",  1987 "Ο ΚΛΟΙΟΣ"

****************

ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ



Μια ακόμα εμβληματική μορφή λογοτεχνίας στο χώρο του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Ο Μεγάλος μας συγγραφέας, μια μορφή που τίμησε τη λογοτεχνία και τους αγώνες του λαού μας, γεννημένος το 1921 στη Νάξο, έχοντας περάσει από τον "παράδεισο" των φασιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης, εκτός των άλλων τίμησε το Ελληνικό Σινεμά γράφοντας συγκλονιστικά Σενάρια σε ταινίες που άφησαν εποχή

18 Σενάρια ταινιών φέρουν την μεγάλη και εμπνευσμένη του υπογραφή.
Τι να πρωτοθυμηθούμε:

1955  "ΣΤΕΛΛΑ",  1956  "Ο ΔΡΑΚΟΣ",  1957 "ΤΟ ΑΜΑΞΑΚΙ",  1958 "Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ",  1960  "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ",  1960 "Η ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΤΑ ΓΕΡΟΝΤΟΠΑΛΙΚΑΡΑ",  1966  "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ",  1966 "Η ΕΒΔΟΜΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ",  1968  "ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ"
Ταινίες που σημάδεψαν την ιστορία του Κινηματογράφου μας

*****************

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ


Άλλος ένας ακόμα μεγάλος λογοτέχνης, συγγραφέας και κινηματογραφάνθρωπος στην πατρίδα μας.
Γεννημένος το 1927 στην Αθήνα, διέπρεψε στο Θέατρο, στον Κινηματογράφο και στην παραγωγή ταινιών.
Το έργο του στάθηκε ανεκτίμητο και συνεργάστηκε με τον Αλέκο Σακελλάριο, τις ΑΝΖΕΡΒΟΣ, ΣΠΕΝΤΖΟΣ και ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ γράφοντας σενάρια.
Από τους πιο παραγωγικούς ανθρώπους στο χώρο του θεάματος, θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση.

Ο Κατάλογος των ταινιών στις οποίες έγραψε το σενάριο είναι πολύ μεγάλος.
Σταχυολογούμε:

1953  "Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ",  1959 "ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ",  1961 "ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑ",  1961 "ΕΞΩ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ",  1962 "Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΜΟΥ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ",  1963 "ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ",  1963  "ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ",  1964 "ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑΚΗΣ",  1965  "ΥΙΕ ΜΟΥ ΥΙΕ ΜΟΥ",  1966 "ΦΟΥΣΚΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ",  1968 "Ο ΜΠΟΥΦΟΣ", 1969 "ΘΒ ΦΑΛΑΚΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΗΣ ΜΑΔΙΑΜ",  1972 "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΣΠΑΓΕ ΠΛΑΚΑ"

*****************

ΠΑΝΟΣ ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ


Γεννημένος το 1924, λογοτέχνης, συγγραφέας και φυσικά Σεναριογράφος έχοντας τιμηθεί για την μεγάλη του προσφορά από την Ένωση Σεναριογράφων.
Πολυγραφότατος, δημιουργικός και πολυτάλαντος
Πάνω από 30 Σενάρια σε Κινηματογραφικές ταινίες, 5 τηλεοπτικές σειρές, έξι βιβλία.
Έγραφε ως το τέλος της ζωής του.

Ξεχωρίζουμε τα:  1963 "ΑΔΕΛΦΟΣ ΑΝΝΑ" δράμα, 1964 "Ο ΔΙΩΓΜΟΣ" και το 1965 "Η ΜΟΙΡΑ ΕΝΟΣ ΑΘΩΟΥ", εξαίρετα δράματα.
1968  "ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΜΙΑΝ ΑΓΝΩΣΤΗ", 1971 "ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ",  "Σ' ΑΓΑΠΩ", "ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ", 1976 "ΤΟ ΑΓΚΙΣΤΡΙ"

****************

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΙ

Θα κλείσουμε την αναφορά μας στους Έλληνες σεναριογράφους με κάποιους Ηθοποιούς που παράλληλα έγραψαν και το ΣΕΝΑΡΙΟ σε Κινηματογραφικές ταινίες

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Ο Εξαίρετος Ηθοποιός μας έγραψε το σενάριο το 1964 στην ταινία "ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" στην οποία και πρωταγωνίστησε.
Επίσης το 1966 το "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ"
και το 1988 το σενάριο στην επιτυχημένη μαύρη κωμωδία εκείνης της εποχής "ΟΙ ΚΟΠΑΝΟΙ"

*****************

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ


Έγραψε το Σενάριο το 1981 στο "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΝΟΝΙ"

****************

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ


Έγραψε το σενάριο το 1955 στο "ΠΙΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ", το 1956 στο "ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ",  "ΟΙ ΤΡΑΚΑΔΟΡΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ", το 1957 το "ΤΣΑΡΟΥΧΙ, ΠΙΣΤΟΛΙ, ΠΑΠΙΓΙΟΝ"

******************

ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ


Έγραψε το 1972 το σενάριο στην ταινία "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ"

****************

ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


1959  "ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ 288",  1970 "Ο ΝΤΙΡΛΑΝΤΑΣ"

*************

Εδώ, φίλες και φίλοι, κλείνουμε το μεγάλο μας αφιέρωμα στους Έλληνες Σεναριογράφους του Κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου.

Μια πολύ μεγάλη ομάδα ανθρώπων, που είχαν τεράστια συμμετοχή στο όλο αυτό "χρυσό" οικοδόμημα.