ΣΩΤΗΡΗ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑ: "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ" Ταινία κόσμημα στο Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο

"Τις Εστί Φίλος ;"

"Έτερος Εγώ"    

(Πυθαγόρας)


Ο Σκηνοθέτης και Δημιουργός ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ μπαίνει στον συγκλονιστικό κόσμο
της Πυθαγόρειας φιλοσοφίας.
Αφήνεται στην μαγεία και την συμβολική αρμονία των αριθμών του μεγάλου Έλληνα φιλόσοφου και της σχολής του και πλάθει ένα Αστυνομικό Θρίλερ μυστηρίου, από αυτά που χαράζουν ιστορία, ναι, θα τολμούσα να πω στον Παγκόσμιο Κινηματογράφο.



"Το Καθήκον μου το ξέρω κ. Καθηγητά, το Χρέος μου όμως ποιο είναι γυρεύω να βρω"

Μια συγκλονιστική δημιουργία που ανοίγει μεγάλα ζητήματα διάπλατα για συζήτηση, αμφισβήτηση και προβληματισμό.

Ο Νόμος, η εφαρμογή του, η ερμηνεία του, το δίκαιο, η αυτοδικία, οι άνθρωποι, η πίστη των ανθρώπων.
Όλα αυτά μαζί σε ένα ασφυκτικό παιχνίδι σκέψεων και ερωτημάτων με καταιγιστικό ρυθμό.




"Απλώς αναρωτιέμαι... Η έννοια του δικαίου σε έναν κόσμο κατά βάση τόσο άδικο... πως θα μπορούσε να είναι..."


"Αν ο Νόμος ήταν δίκαιος δεν θα χωρούσε ερμηνεία..."


Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ παίρνει το Θεώρημα των ΦΙΛΙΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ του Πυθαγόρα, ένα πραγματικά ιδιοφυές θεώρημα και δημιουργεί μια κινηματογραφική ταινία που συγκλονίζει κάθε θεατή που θα θελήσει να την παρακολουθήσει.

Ένα κόσμημα για τον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο, που σαν οι δημιουργοί του αφήσουν κατά μέρος τις κακέκτυπες αντιγραφές ξένων ταινιών, το ψεύτικο "δήθεν" που χαρακτηρίζει πολλούς τάχα μοντέρνους και "υπεράνω" και μια κακάσχημη νοοτροπία, τότε έχουμε μπροστά μας ταινίες που υμνούν την τέχνη του Σινεμά.

Μόνο που οι ταινίες αυτές θα έπρεπε να είχαν και τον μηχανισμό προβολής που τους αξίζει για να στηριχθούν και προωθηθούν στην αγορά.


Ο Πυθαγόρας λοιπόν με τους αριθμούς και τη φιλοσοφία του. Οι μαγικοί του αριθμοί και η επιρροή του πάνω σε ανθρώπους της τέχνης τόσο στη μουσική όσο και στον Κινηματογράφο είναι γνωστή και σημαντική.

Η Φιλοσοφική Βάση της ταινίας

Κάθε αριθμός έχει τους διαιρέτες του. Υπάρχουν δύο αριθμοί, που αν αθροίσεις τους διαιρέτες του ενός προκύπτει ο άλλος και αντίστροφα. Τέτοιοι αριθμοί είναι ο 220 και ο 284.
Αυτό το παράξενο φαινόμενο ο Πυθαγόρας το ονόμασε Θεωρία των Φίλιων αριθμών όπου ο ένας είναι το έτερον εγώ του άλλου. Αυτό στη ζωή σημαίνει Φιλία, σημαίνει ταύτιση, σημαίνει πλήρη αρμονία.


Πρεμιέρα:  19 Ιανουαρίου 2017

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Για το Σενάριο και την Σκηνοθεσία ήδη μιλήσαμε. Σύμβουλος σεναρίου είναι και ο γνωστός και καταξιωμένος συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων ΤΕΥΚΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ (που είναι και Μαθηματικός...!)





Κινηματογράφιση:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ

Ενδυματολόγος:  ΑΓΙΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Film Editing:  ΜΑΚΗΣ ΓΑΖΗΣ

Παραγωγός:  ΦΕΝΙΑ ΚΟΣΟΒΙΤΣΑ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ στο ρόλο του Εγκληματολόγου Δημήτρη Λαίνη


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ στο ρόλο του Πρύτανη Αριστοτέλη Αδαμαντινού


ΜΑΝΟΣ ΒΑΚΟΥΣΗΣ στο ρόλο του Αστυνομικού Υποδιοικητή Μπαρασόπουλου


ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της Νοσοκόμας Σοφίας


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ στο ρόλο του Μάνθου


ΑΝΝΑ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ στο ρόλο της ΚΛΕΙΩΣ


ΚΟΡΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ στο ρόλο της ΔΑΝΑΗΣ


ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΙΣΒΑΣ στο ρόλο του Ιατροδικαστή


FRAΝCOIS CLUZET στο ρόλο του Καθηγητή Marcel de Chaff


ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Παππού


Συμμετέχουν επίσης

ΝΑΤΑΣΣΑ ΑΣΙΚΗ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΓΚΡΙΣΤΑΡΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΕΑΣ




ΤΟ ΘΕΜΑ

Η Ταινία ξεκινάει με ένα flash back πίσω στα 1987 στα γεννέθλια της Δανάης στο σπιτικό της.
Εκεί ο παππούς της χαρίζει δύο συλλεκτικά μενταγιόν

"-Και αυτό θα το δώσεις...
-σε όποιον αγαπήσω πιο πολύ...
-σε όποιον αγαπήσεις αληθινά..."

Συνεχίζουμε με ένα ακόμα flash back σε ένα club όπου δύο ζευγάρια γιορτάζουν μια πανέμορφη βραδιά και την αγάπη τους.
Το ένα μάλιστα από αυτά, ο Μάνθος και η Κλειώ φεύγουν με την μοτοσυκλέτα για να της κάνει ο Μάνθος μια γλυκύτατη πρόταση γάμου...

Στον πραγματικό χρόνο τώρα μια σειρά εγκλημάτων αναγκάζουν τον Αστυνομικό Υποδιοικητή Μπαρασόπουλο να ζητήσει την βοήθεια του φίλου Πρύτανη του Πανεπιστημίου, καθηγητή Αδαμαντινού πάνω σε θέματα εγκληματολογίας.
Οι φόνοι είναι κατά συρροή, εξαιρετικά βίαιοι και συνδέονται μεταξύ τους με ένα παράξενο μυστήριο αριθμών.
Ο Πρύτανης Αδαμαντινός αναθέτει στο πνευματικό του παιδί, καθηγητή της Εγκληματολογίας Δημήτρη Λαίνη, να συνδράμει στην υπόθεση.
Ενός ανθρώπου με δύσκολη, κλειστή προσωπικότητα που αντιμετωπίζει καιρό τώρα το δράμα του ανάπηρου εξ ατυχήματος πατέρα του.
Ο Λαίνης δίνεται ψυχή και σώματι στην προσπάθεια αυτή και με τη συνδρομή ενός Γάλλου μαθηματικού φιλόσοφου μπαίνει στον κόσμο της Πυθαγόρειας φιλοσοφίας.
Ο Αγώνας του προς την αλήθεια θα είναι μαρτυρικός και θα τον φέρει αντιμέτωπο με τεράστια διλήμματα και φιλοσοφικά ζητήματα που θα δοκιμάσουν την ίδια του την ισορροπία ως ανθρώπου και επιστήμονα.




Η Σκηνοθετική φόρμα

Αν η συγκεκριμένη ταινία ήταν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σήμερα όλα τα media και τα μέσα προώθησης ταινιών και προβολής θα έστηναν γιορτή.
Στην φτωχή μας πατρίδα, οι δημιουργίες αυτές προσπαθούν να σπάσουν τα δεσμά, να ανοίξουν τα φτερά τους, να μπουν στο δρόμο που τους αξίζει.
Σκηνοθετικά ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΦΟΥΛΙΑΣ με το επιτελείο του, Μοντάζ και Κινηματογράφιση, κάνει έξοχη δουλειά.
Τα κάδρα του, το χρώμα του, πολλά κινηματογραφικά τρυκ του, το όλο ντεκόρ αγγίζει πολύ ψηλά μέτρα και σταθμά στο πολύ δύσκολο αυτό είδος.
Δεν το κρύβω ότι σκηνοθετικά πολλές φορές, άθελά μου, έκανα παραλληλισμούς με ανάλογες σκηνές και σκηνοθεσία στην "Σιωπή των Αμνών".
Μια δουλειά λοιπόν του Σωτήρη Τσαφούλια και όλων των συνεργατών του που σέβεται απόλυτα το συγκεκριμένο είδος, που, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αποτελεί μακράν, την καλύτερη αστυνομική ταινία θρίλερ του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου



Η Μουσική

Ιδιαίτερη αναφορά θα κάνω στον ΚΩΣΤΑ ΜΑΡΑΓΚΟ που έγραψε τη Μουσική για την ταινία.
Θεωρώ ότι ανέβασε πάρα πολύ ψηλά τον πήχυ της. Μια ατμοσφαιρική μουσική με επιβλητική ατμόσφαιρα και ύφος σηκώνει την ταινία στις πλάτες της.




ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΔΑΔΑΚΑΡΙΔΗΣ

Αγγίζοντας τα 40 του χρόνια ο Ηθοποιός μας θεωρώ προσωπικά και το υποστηρίζω ως θεατής ότι η ταινία αυτή είναι η ερμηνεία της καριέρας του.
Δεν είναι απλά μια εξαίρετη ερμηνεία, είναι και μια ιδιαίτερη ερμηνεία πάνω σε πολύ δύσκολους και απαιτητικούς ρόλους.
Είναι ένας ιδιόρρυθμος, αυτιστικός επιστήμονας, κλεισμένος παντελώς στον εαυτό του.
Ακόμα και ο τρόπος που κινείται και περπατά είναι συγκεκριμένος. Έτσι καλείται να υπηρετήσει αυτούς τους όρους ψάχνοντας αναγκαστικά ερμηνευτική δύναμη στα εσωτερικά της ψυχής του.
Είναι στιγμές που τα δικά του δάκρυα γίνονται και δικά μας...!
Είμαστε υπερήφανοι ως Σινεφιλ για την ερμηνεία του.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ



Ο Μεγάλος μας αυτός Ηθοποιός δεν θέλει συστάσεις για να παρουσιάσει το έργο και τη διαδρομή του. Είναι σε όλους γνωστές. 
Η Ερμηνεία του ως Πανεπιστημιακού δάσκαλου και "πνευματικού πατέρα" του νεαρού καθηγητή είναι υποδειγματική.
Το λιτό του ύφος. Η ελαφριά μελαγχολική του διάθεση. Η Αυστηρή ακαδημαϊκή μοναξιά του, όλα αυτά δίνονται με σαφέστατο τρόπο για να τον αγκαλιάσουμε ως χαρακτήρα μέσα στην ταινία.

ΜΑΝΟΣ ΒΑΚΟΥΣΗΣ


Στο ρολο του Αστυνομικού Υποδιοιηκητή, ο εξαίρετος Ηθοποιός μας αποτυπώνει στην Οθόνη πιστά και με ακρίβεια αυτό που απαιτεί ο ρόλος του και η λειτουργία του.
Απλός, ευγενικός, πιστός, στην ερμηνεία του.

ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ


Αβίαστα λέμε "Να μια ακόμα νεαρή Ηθοποιός που τιμάει τον Κινηματογράφο και την τέχνη της υποκριτικής".
Στο ρόλο της νοσοκόμας που αναγκαστικά βιώνει την απόλυτη σχέση ενός ασθενή πατέρα με τον αφοσιωμένο γιο του, είναι πολύ καλή. Χωρίς περιττές εκφράσεις, ζει και αυτή ερμηνευτικά και ακολουθεί το ρυθμό του ιδιόρρυθμου καθηγητη, τον οποίο απεγνωσμένα νιώθει και θέλει να πλησιάσει συναισθηματικά.

Προχωράμε στο λοιπό κάστ των ερμηνευτών:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΤΟΣΤΟΜΟΥ στο ρόλο του Μάνθου
ΚΟΡΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ στο ρόλο της Δανάης
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΙΣΒΑΣ στο ρόλο του Ιατροδικαστή

κάθε ένας ξεχωριστά σε υπέροχες ερμηνείες.
Σε πολύ δύσκολους ρόλος οι δύο πρώτοι, που απαιτούν έναν ιδιαίτερο εσωτερικό κόσμο, δίνουν το καλύτερο που έχουν με τρόπο πιστό.

Εννοείται ότι ακολουθούν άπαντες οι συμμετέχοντες, ακόμα και οι απλές συμμετοχές με τον καλύτερο εαυτό τους και ως guests.



To Θέμα της απόσυρσης της Ταινίας από τις Κινηματογραφικές Αίθουσες

Γνωρίζουμε όλοι ότι μόλις εννέα βδομάδες μετά την πρεμιέρα της ταινίας, και με συνολικά καταγεγραμμένα 51243 εισητήρια, ο δημιουργός της ταινίας, με δήλωσή του, απέσυρε την προβολή της από τις Κινηματογραφικές αίθουσες σε μια ένδειξη ευαισθησίας και ευθύνης.

Η Αιτία ήταν το ότι το σενάριο "συνδέθηκε" κατά ένα τρόπο με την δραματική υπόθεση της στυγερής δολοφονίας του οδηγού ταξί στην Κηφισιά και την νέα απόπειρα που ακολούθησε κατά ενός δεύτερου.
Φήμες μίλησαν για κάποιο πρόσωπο που σε μια παρουσίαση της ταινίας, ρώτησε τον σκηνοθέτη κατά πόσο ένα πιθανό ανάλογο σενάριο μπορεί να εμπνεύσει έναν δολοφόνο στην πραγματική ζωή.

Σήμερα η ταινία έχει επανέλθει, ευτυχώς, στο διαδίκτυο και παρουσιάζεται ελεύθερα στο you tube, ¨οπου μπορείτε να την δείτε.



Στιγμές που μένουν ανεξίτηλες....

Είναι πάρα πολλές οι σκηνές και οι στιγμές της ταινίας που θα σας συγκλονίσουν.




Μία από αυτές είναι η Σκηνή του αποχωρισμού του Καθηγητή Λαίνη από τον Πατέρα του, προσωπικά με συγκλόνισε.
Την θεωρώ σκηνή με έξοχη σκηνοθετική ευρηματικότητα και ρεσιτάλ ευαισθησίας από τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη




Φίλες και Φίλοι
το "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ"
θα σας αποζημιώσει ξεπερνώντας κάθε προσδοκία σας απέναντι σε ένα κλασικό αστυνομικό ψυχολογικό θρίλερ και θα σας συγκλονίσει.
Θα σας κάνει να το συζητήσετε με την παρέα σας πάρα πολλές φορές, όπως ανάλογα κάναμε και με το MULHOLLAND DRIVE του DAVID LYNCH.
Θα σας παρασύρει να ανοίξετε βιβλία, να πάρετε χαρτιά και μολύβια και να σκύψετε πάνω στην Φιλοσοφία του Πυθαγόρα και στους απίστευτους συμβολισμούς της.
Θα σας τρομάξει, θα σας συγκινήσει, θα σας προβληματίσει.

Είναι ένα στολίδι στο Σύγχρονο Ελληνικό Σινεμά και αποτελεί δώρο του δημιουργού η ελεύθερη απόδοσή της στο you tube μάλιστα και σε ποιότητα υψηλής ευκρίνειας.

Μην τη χάσετε...!




Σημείωση: Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Μάνια για την πρότασή της να δω την ταινία.








Σχόλια

  1. Δυστυχώς δεν την είδα. Βλέπεις μόλις εφέτος αποκτήσαμε κινηματογράφο στην πόλη. Έχουμε έναν θερινό, εδώ και τρία χρόνια, αλλά δεν την έφερε. Προφανώς επειδή είχε αποσυρθεί.
    Όμως, εφόσον υπάρχει στο γιου τιούμπ, θα την δω οπωσδήποτε!
    Καλό Σαββατοκύριακο κύριε Πιτ μου και ευχαριστώ για την ωραία παρουσίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου θεωρώ ότι πρέπει να την δεις την ταινία. Έτσι το νιώθω και το αντιλαμβάνομαι. Και είμαστε εδώ να την κουβεντιάσουμε.
      Ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια και την παρουσία σου.

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν κύριε Πιτ μου, είδα χθες την ταινία και οφείλω να ομολογήσω ότι την βρήκα καθηλωτική!
      Με ξάφνιασε ακόμα πριν τους τίτλους αρχής με τη σκηνή της σύγκρουσης.
      Από εκεί και πέρα το ενδιαφέρον παρέμεινε αμείωτο. Με συνεπήραν τόσο το σενάριο, όσο και οι ερμηνείες των ηθοποιών και κυρίως του Δαδακαρίδη, ο οποίος απέδωσε εξαιρετικά τον μοναχικό και εσωστρεφή εγκληματολόγο.
      Προσωπικά, όσον αφορά τη σκηνοθεσία βρήκα επιρροές από Όριολ Πούλου και μου άρεσε που ο Τσαφούλιας κινήθηκε στα πλαίσια του μοντέρνου ισπανικού θρίλερ (σ.σ. βλέπε "El Cuerpo" και "Contratiempo", εξαιρετικές ταινίες κι αν δεν τις έχεις δει κύριε Πιτ μου, να τις δεις, στις συστήνω ανεπιφύλακτα)!
      Τελειώνοντας και κρατώντας για σκέψη το εάν είναι σαφώς προτιμότερο να ζεις σε μιαν άδικη κοινωνία, παρά στο χάος της αυτοδικιας, θέλω να προσθέσω ότι ήταν ίσως η καλύτερη ελληνική ταινία που έχω δει τα τελευταία χρόνια!

      Διαγραφή
    3. Αρτίστα μου, ήμουνα σχεδόν σίγουρος ότι οι σκέψεις μας θα κινούνταν στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση και αισθητική. Μην ρωτήσεις γιατί, είναι διαίσθηση αυτή όπως προκύπτει από το δικτυακό σου σπιτικό.
      Αυτό το σοκ ένιωσα και εγώ με την προβολή της ταινίας και μάλιστα στην σκηνή που περιγράφεις.
      Ναι, έχω δει το "EL CUERPO", την παρουσίασή του μπορείς να την βρεις εδώ:
      http://cinefil-net.blogspot.gr/2017/05/oriol-paulo.html
      Χθες το βράδυ ναι, είδα και το "Contratiempo" όπως και το "Julian's eyes" και πραγματικά θα ακολουθήσει αφιέρωμα.
      Αυτές οι κοινές αφετηρίες στο έργο του Τσαφούλια με το σύγχρονο Ισπανικό θρίλερ είναι υγεία και πραγματικά μαγικές έτσι ώστε να αναδείξουν το αποτέλεσμα που όλοι απολαμβάνουμε.
      Όσον αφορά τα ζητήματα που βάζει η ταινία, εντάξει είναι διλήμματα ζωής.
      Αρτίστα μου, ευχαριστώ πάρα πολύ με την καρδιά μου, για το χρόνο σου, την κουβέντα μας και την συμμετοχή σου που θεωρώ εκτός από τιμητική και ουσιαστική.
      Συνεχίζουμε. Να έχεις όμορφη Κυριακή.

      Διαγραφή
  2. Δεν την έχω δει, δεν την ήξερα. Γι αυτό σ'ευχαριστώ για την όμορφη παρουσίαση. Εξαίρετη όπως κάθε φορά. Σίγουρα πρόκειται για αξιόλογη ταινία και θα τη δω
    Να σαι καλά
    Καλό Σ/Κο να περάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, σε ...παρακαλώ να την δεις....! θα με θυμηθείς και γενικά θα έχουμε πολλά να λέμε εδώ πέρα για αυτήν.
      Είναι μια δημιουργία συγκλονιστική και ευρηματική.
      Ευχαριστώ κορίτσι μου για το σχόλιο και όμορφο βράδυ.

      Διαγραφή
  3. α χαίρομαι που είναι καλή, αν μπορέσω θα την δω με την πρωτη ευκαιρία... Θελω και μία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ταινια, να χαρώ τα Ελληνικά... δεν μπορώ άλλο μόνον τα ξενα... :) = χαμόγελο...

    χαίρετε, μερσι που περνάς απ' το μπλογκ μου και ταλεμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αξίζει τον κόπο να την δεις Λαμπρινή. Είναι υπέροχη. Θα με θυμηθείς. Ευχαριστώ και σένα πολύ για την παρουσία σου και το πέρασμά σου. Να είσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα δω οπωσδήποτε την ταινία που προτείνεις, Γιάννη μου. Θεωρώ τον Πυγμαλίωνα εξαιρετικό ηθοποιό. Ευχαριστούμε για το βίντεο. Σε φιλώ, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μία μου. Να την δεις την ταινία. Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους φίλους. Ο Δαδακαρίδης ήταν για μένα η μεγάλη έκπληξη. Καλό βράδυ να έχεις.

      Διαγραφή
  6. Παρότι δεν θα έλεγα τον εαυτό μου λάτρη του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, ωστόσο πάντα κατορθώνεις να μου εξάπτεις την περιέργεια και να ερεθίζεις την φαντασία μου με την παρουσίαση σου! Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να την δω! Να είσαι καλά καλή συνέχεια Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου, έχω υπάρξει και εγώ αυστηρός κριτής του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου.
      Αυτό όμως δεν αναιρεί πολλά κινηματογραφικά δημιουργήματα που αποτελούν πραγματικό διαμάντι.
      Είναι στο χέρι μας να δώσουμε ή να απαιτήσουμε μια συνέχεια σε αυτήν την ποιότητα.
      Το "ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ" δεν είναι απλά μια ενδιαφέρουσα ταινία. Είναι μια ταινία κόσμημα που τιμάει το Σινεμά (στο συγκεκριμένο είδος έτσι ;), που διευρύνει τον κύκλο του Ευρωπαϊκού Αστυνομικού θρίλερ και στη χώρα μας.
      Με τα μάτια σου θα το διαπιστώσεις σαν το δεις.
      Σε φιλώ και σε ευχαριστώ Μαίρη μου.

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια φίλε Γιάννη, για τις πάντοτε εύστοχες επισημάνσεις/προτάσεις/αναλύσεις σου.
    Να είσαι καλά να συνεχίζεις αυτή την τόσο αξιόλογη προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευρυτάνα μου, εγώ σε ευχαριστώ για την παρουσία σου και τα σχόλιά σου. Το παλεύουμε με την αγάπη και το μεράκι μας. Καλό βράδυ φίλε μου.

      Διαγραφή
  8. Πραγματικά, δεν θα μπορούσα να την αποκαλέσω διαφορετικά πέραν του δικού σου κομπλιμέντου: μια ταινία κόσμημα, έτσι ακριβώς. Κόσμημα σεναρίου (που αγγίζει και προβληματίζει), σκηνοθεσίας, μουσικής, ερμηνείας των ηθοποιών... Δεν κουράζει καθόλου, παρά σε κρατά καθηλωμένο απ' την αρχή μέχρι το τέλος. Επιτέλους, μια ελληνική άρτια ταινία, που δεν έχει να ζηλέψει κάτι.

    Το αφιέρωμά σου, Γιάννη, υπέροχο και διεισδυτικό - όπως της πρέπει. Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου φίλη καλησπέρα σου. Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου και την παρουσία σου. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Η Ταινία έχει μιλήσει στα αισθήματά μου με τρόπο απόλυτα έντονο. Χαίρομαι που την έχεις δει και έχεις άμεση άποψη.
      Να έχεις καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  9. Καλώς σε βρήκα!!!Λατρευω τον κινηματογράφο ελληνικό και ξένο,και πάντα διαβάζω ότι πληροφορίες βρω για ταινίες!!Ζω στην επαρχία και δυστυχώς δεν μπορώ να βλέπω ταινίες όσο θαθελα!Ας είναι καλά το ιντερνετ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Δέσποινα....!
      καλώς όρισες κορίτσι μου στο δικτυακό σπιτικό μου εδώ. Σε ευχαριστώ πολύ για την τιμή σου.
      Ευτυχώς που έχουμε το διαδίκτυο για τις ταινίες. Μην νομίζεις. Και εμείς από εδώ, σινεμά δεν πάμε. Εδώ τις βλέπουμε.
      Καλό βράδυ Δέσποινα και θα τα λέμε.

      Διαγραφή
  10. Κοίτα σύμπτωση! την πέτυχα χτες στο youtube και είπα να τη δούμε σήμερα! Θα σου πω εντυπώσεις, Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου περιμένω εντυπώσεις. Προσωπικά με συγκίνησε πραγματικά. Με άφησε πραγματικά συγκλονισμένο. Θα τα πούμε. Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
    2. Όντως, η ταινία δεν μοιάζει... ελληνική! Έχει αρχή, μέση και τέλος, σκηνοθεσία με άποψη, σενάριο που κάτι θέλει να πει και το λέει. Και οι διάλογοι δεν είναι γεμάτοι βρισιές! Και, το κυριότερο,
      Η αυτοδικία, το χρέος, η συνείδηση... πολύ σημαντικά! Θα 'θελα να το σενάριο να ασχοληθεί περισσότερο μαζί τους στους διαλόγους. Αλλά είναι ένα αστυνομικό θρίλερ (το λέω σωστά:), οπότε κι αυτά που λέει μάλλον πολλά είναι.
      Η ερμηνεία του Δαδακαρίδη είναι πολύ καλή, αν και σε μερικά σημεία τον βρήκα αμήχανο. Για τους υπόλοιπους, που ήταν καλοί, δεν έχω να πω πολλά γιατί δεν είχαν να εμβαθύνουν σε χαρακτήρα.
      Μια ανακολουθία εντόπισα στα λόγια του καθηγητή: ενώ στην αρχή μιλά μόνο για τη δουλειά, μετά αναφέρεται στη συνείδηση...
      Ως προς την πλοκή, που ευτυχώς κάνει την έκπληξη, επίσης δεν έχω να πω πολλά, γιατί δεν την παρακολούθησα στις λεπτομέρειές της: οι αριθμοί δεν μου αρέσουν καθόλου!
      Βρήκα επίσης εντελώς περιττές τις εικόνες φρίκης. Ίσως να είχε λόγο ύπαρξης αυτή του τροχαίου...

      Διαγραφή
    3. Αλεξάνδρα μου καλησπέρα και πάλι,
      χαίρομαι ιδιαίτερα που κατάφερες και είδες το φίλμ και έχω τη γνώμη ότι δεν έχασες το χρόνο σου.
      Επίσης άλλο τόσο χαίρομαι ιδιαίτερα για τη συμμετοχή σου εδώ και την κουβέντα σου.
      Να σου πω λοιπόν τα εξής απ την τοποθέτησή σου
      1) Θρίλερ χωρίς εικόνες φρίκης δεν κάνεις. Ειδικά αν δίνεις χαρακτήρα συμβολικό στις πράξεις βίας. Σε παραπέμπω στην "Σιωπή των αμνών".
      2) Η Σύλληψη των αριθμών και η αναφορά στους Πυθαγόρειους είναι ζήτημα που απαιτεί πολύ διάβασμα και γνώση της Πυθαγόρειας φιλοσοφίας και των αριθμών. Αν καταφέρεις και μπεις στον κόσμο των Πυθαγόρειων τότε ανοίγεται μπροστά σου ένας άλλος κόσμος. Και να σου πω και κάτι ; Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την πρεμούρα μας και τη δεκτικότητά μας για τις ενδιαφέρουσες φιλοσοφίες των Κινέζων, των Ινδών φιλοσόφων και κάτι Βουδδιστών και τον Ελληνικό Μυστικισμό τον θεωρούμε φτηνό και ξεπερασμένο.
      Σε γενικές γραμμές πάντως συμπίπτουν οι απόψεις μας. Είμαι ευτυχισμένος που είδα αυτό το φιλμ και το θεωρώ ίσως την καλύτερη εικόνα του σύγχρονου Ελληνικού μας Κινηματογράφου.
      Σε φιλώ και σε ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  11. 1. Το ξέρω, για αυτό και δεν μου αρέσουν τα θρίλερ!!!!
    2. Δεν έχω πρεμούρα με τις ξένες φιλοσοφίες! Προτιμώ να ασχολούμαι με αυτές που μου αρέσουν ή, αν θες, καταλαβαίνω! Και συμβαίνει να μου αρέσουν οι λέξεις και όχι οι αριθμοί. Δεν εξετάζω την καταγωγή κάθε φιλοσοφίας, μόνο αν με γοητεύει το περιεχόμενό της.

    Α! Και ξέχασα να αναφέρω τα τεχνικά της ταινίας: απίστευτα προσεγμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα Αλεξάνδρα μου.
      Ναι το καταλαβαίνω. Κοίτα, μην νομίζεις ότι και εγώ είμαι "εραστής" του splatter. Το είδος δηλαδή με το ...ρέον αίμα σε κουβάδες. Με τίποτα. Αλλά εδώ, εντάξει, έχεις ένα μέτρο που ακροβατεί.
      Τώρα όσον αφορά τις θεωρίες δεν μπορώ να σου πω κάτι, είναι σεβαστό. Απλά οι Πυθαγόρειοι σύνδεσαν κάθε αριθμό με κάποιο συμβολισμό. Και η πλοκή των αριθμών έδωσε κάποια εντυπωσιακά φαινόμενα.
      Χαίρομαι που είσαι εδώ, σημειώνεις, κριτικάρεις, παρατηρείς. Και σε ευχαριστώ ιδιαίτερα για αυτό.
      Όμορφη νύχτα να έχεις.

      Διαγραφή
  12. Απαντήσεις
    1. Κική μου,
      ο όρος δεν αποδίδει όπως αξίζει το επίπεδο της ταινίας. Μιλάμε για Ευρωπαϊκών προδιαγραφών αστυνομικό ψυχολογικό θρίλερ.
      Καλησπέρα καλή μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Χρυσά ζευγάρια στο Ελληνικό σινεμά: Δεκαετία 1960-Μέρος 1ο

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

"ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του Γιώργου Τζαβέλλα. Το Αρχαίο δράμα στον ελληνικό κινηματογράφο