Γυναικεία Γοητεία στον Ελληνικό Κλασικό Κινηματογράφο (Μέρος 2ο)

Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
Ξεκινάμε τις αναρτήσεις του 2017 με ένα θέμα που είχαμε κάπου αφήσει μέσα στο 2016
Ένα θέμα που έχει την πηγή του στον Ελληνικό Κλασικο Κινηματογράφο

Νομίζω ότι αξίζει να κάνουμε ένα "λαμπερό" ποδαρικό για την καινούργια χρονιά με το πλούσιο Υλικό του Κινηματογράφου της πατρίδας μας και δη αυτού των χρυσών του χρόνων.

Πάμε λοιπόν με τι άλλο, με λάμψη, με γοητεία, με ομορφιά, με απαράμιλλη κινηματογραφική Τέχνη,
με ιστορία και μια Γοητεία που είναι διάχυτη.

Εδώ:


είχαμε ξεκινήσει το 1ο Μέρος του αφιερώματός μας στις λαμπερές εκείνες Ελληνίδες Star του κλασικού Κινηματογράφου.
Νομίζω ότι καλύτερο για την καινούργια χρονιά, να συνεχίσει στο 2ο μέρος αυτού του αφιερώματος.

Πάμε λοιπόν:

*********************

ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ



Τι να πει τώρα κανείς για την Ελληνίδα "Θεά" της έβδομης τέχνης.
Για την πανέμορφη, γοητευτική, απαράμμιλη αυτή ερμηνεύτρια της τέχνης, που το γλυκό, απέριττο, μελαγχολικό της πρόσωπο, δέσποσε στα κινηματογραφικά μας δρώμενα με μορφή "καταλύτη"


Γεννημένη στις 13 Απρίλη 1926 στα Βίλια Αττικής, έφυγε από κοντά μας στις 3 Σεπτέμβρη 1983, στην Ν. Υόρκη, σε ηλικία 57 μόλις ετών.
Η Έλλη Λαμπέτη είχε το γνώρισμα της εκτυφλωτικής ερμηνείας σε όσες ταινίες έπαιξε στο Ελληνικό Σινεμά.
Ερμηνεία χαμηλών τόνων, μελαγχολική, χωρίς εκρήξεις και το έντονο πάθος, είχε έναν τρόπο να σε μαγεύει με την παρουσία της.

Η Φιλμογραφία της ξεκίνησε το 1946 και τελείωσε το 1968. Έπαιξε σε δέκα (10) Κινηματογραφικά έργα, τα οποία απογείωσαν τον Ελληνικό Κινηματογράφο στα ουράνια και στην διεθνή καταξίωση.


"Αδούλωτοι σκλάβοι", "Τα παιδιά της Αθήνας", "Διαγωγή μηδέν",  "Τα ματωμένα Χριστούγεννα" και μετέπειτα η τετράδα που άφησε εποχή και συγκλόνισε:
"Κυριακάτικο ξύπνημα",  "Η Κάλπικη Λίρα" του μεγάλου Γιώργου Τζαβέλλα, "Το κορίτσι με τα μαύρα" και "Το τελευταίο ψέμμα" του Μιχαλη Κακογιάννη.

Μια Γυναίκα Ηθοποιός με απαράμιλλο ερωτικό πάθος στην προσωπική της ζωή, με απίστευτη δραματική συγκρότηση στις ερμηνείες της, δυστυχώς έφυγε νωρίς και βασανισμένη τόσο σε θέματα υγείας όσο και σε θέματα προσωπικά, όπου η ζωή και οι άνθρωποι της φέρθηκαν με μεγάλη σκληρότητα.

************************

ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ



Μια ακόμα μεγάλη Ντίβα της Ελληνικής αλλά και Διεθνούς Κινηματογραφικής σκηνής, καθώς η μεγάλη μας ερμηνεύτρια είχε κουρελιάσει τα όποια σύνορα στη φήμη της και οι επιχυτίες της γράφτηκαν στην κλασική Κινηματογραφική Ιστορία.

Είναι γεννημένη στις 3 Σεπτέμβρη 1926 στο Χιλιομόδι Κορινθίας, με απλή ζωή και καταγωγή που τιμάει ακόμα τώρα στα στερνά της.
Γεννημένη την ίδια χρονιά με την Έλλη Λαμπέτη (1926), κρατά ως γεννέτειρα την 3η Σεπτέμβρη, ημέρα του θανάτου της μεγάλης της συναδέλφου. Ω συμπτώσεις της ζωής θα πει κανείς.


Η Γοητεία της και η προσωπικότητά της ως Γυναίκα είχε κάτι ατόφια λες βγαλμένο από το Αρχαίο Ελληνικό δράμα το οποίο και τίμησε με επικό τρόπο στην θητεία της δίνοντας στον Ελληνικό Κινηματογράφο την βαρύτητα που ανέκαθεν άξιζε.

Μεγάλη Φιλμογραφία που ξεκινάει το 1948 με το "ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ" και κλείνει το 2003 στα "ΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ".
29 συνολικά Κινηματογραφικές ταινίες, Ελληνικές και ξένες κοσμούν την ιστορία της.


Να σταθούμε επιγραμματικά σε τεράστιες ταινίες διεθνούς απήχησης:

1959 "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ" του ΚΩΣΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
1959 "Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΣΤΕΝΑΓΜΩΝ" του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
1961 "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
1961 "ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΑ ΤΟΥ ΝΑΒΑΡΡΟΝΕ" του J. LEE THOMPSON
1962 "HΛΕΚΤΡΑ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
1964 "ΑΛΕΞΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
1969 "ΖΗΤΑ" του ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ
1971 "ΤΡΩΑΔΕΣ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
1977 "ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
1977 "Ο ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ
1979 "Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟ ΕMPOLI" του FRANSESCO ROSI
και πολλές ακόμα διεθνείς παραγωγές.
Η Ειρήνη Παππά είναι μία από τις κλασικές Ιέρειες του Ελληνικού Κινηματογράφου και κράτησε πολύ ψηλά τα επίπεδά του.

*********************



ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ



Μεγάλος σταθμός και εδώ για τα πιο Λαμπερά Μάτια της Μεγάλη Οθόνης στην πατρίδα μας.

Μία ακόμα πολύ μεγάλη καλλιτέχνιδα, μια ακόμα ΓΥΝΑΙΚΑ που ξεχείλιζε από γοητεία,τσαχπινιά, τρυφερότητα, μια γυναίκα που σου άνοιγε τα ερωτικά φτερά χωρίς δεύτερη κουβέντα και με μια παρουσία που σημάδεψε τον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.

Γεννημένη στις 12 Γενάρη 1932 στην Αθήνα, έφυγε στις 27 Ιούλη 1992 πρόωρα σε ηλικία 60 ετών και εκείνη σαν την Έλλη Λαμπέτη.


Στο διάστημα αυτό πρόλαβε να μεταλαμπαδεύσει τη λάμψη της και την ερμηνεία της σε δεκάδες ταινίες που άφησαν κάθε μια τη σφραγίδα τους στο Ελληνικό Σινεμά.
Και μάλιστα με μεγάλο ερμηνευτικό εύρος, από το κλασικό ερωτικό δράμα, τις ιστορικές βιογραφίες, μέχρι τις γλυκές ερωτικές comedy.

Από το 1955 η Φιλμογραφία της με τις εμφανίσεις της στις θρυλικές ....Λατέρνες του Αλέκου Σακελλάριου μέχρι το 1972 στον αλησμόνητο δραματικό της διπλό ρόλο σε δικό της Σενάριο και Σκηνοθεσία του άντρα της ζωής της Κώστα Καζάκου "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ".

Την απολαύσαμε σε 32 ταινίες, από τις οποίες επιγραμματικά σταχυολογούμε:

το 1955 και 1957 στις δύο "ΛΑΤΕΡΝΕΣ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ.
Το 1959 στο πολεμικό δράμα του ΝΤΙΜΗ ΔΑΔΗΡΑ "ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΝΑΙΩΝ"
Το 1960 στην κωμωδία του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ "ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΟΣ"
Το 1960 στην αισθηματική comedy του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ "Η ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΤΑ ΓΕΡΟΝΤΟΠΑΛΙΚΑΡΑ"
Το 1963 στο συγκλονιστικό δράμα του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ "ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ" μια ερμηνεία πραγματικά ζωής.
Το 1964 δεσπόζει ως "ΛΟΛΑ" στο κλασικό noir του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ "ΛΟΛΑ"
Το 1964 δίνει ρεσιτάλ ερωτικής ευαισθησίας στο δράμα του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ "ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ"
Δίνει στην κυριολεξία "ρέστα" σε τρεις συνεχόμενες κλασικές κωμωδίες που έμειναν αλησμόνητες:
1964 "ΔΕΣΠΟΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ",  1965  "ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΕΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ" και 1966  "ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ"
Επανέρχεται στο πολεμικό δράμα με το καταπληκτικό "ΚΟΝΣΕΡΤΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥΒΟΛΑ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ το 1967
Ενώ το 1971 ξεχωρίζει ως ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ στην ομώνυμη ιστορική βιογραφία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ


Από τις πιο γοητευτικές Γυναίκες που πέρασαν ποτέ από τον Ελληνικό και όχι μόνο Κινηματογράφο

**********************

ΕΛΛΗ ΦΩΤΙΟΥ




Μια ακόμα γλυκύτατη Ελληνίδα Ηθοποιός με μετρημένες μεν αλλά σοβαρές παρουσίες στον Ελληνικό κλασικό Κινηματογράφο.
Γλυκύτατη, διακριτική, μετρημένη στην όλη της καλλιτεχνική διαδρομή, ενδεικτικό ότι απουσιάζει προσωπικό της φωτογραφικό υλικό.

Νεώτερης γενιάς από τις προηγούμενες, γεννημένη στις 30 Σεπτέμβρη 1939 στον Πειραιά,
θεατρική κατά βάση ηθοποιός αλλά δεν μπορούν να περάσουν εύκολα έστω οι μετρημένες κινηματογραφικές της εμφανίσεις.



 Απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, με τις παρουσίες της στον Κινηματογράφο διακρίθηκε σε διεθνές επίπεδο, τόσο στις Κάννες, στο Βερολίνο αλλά και στη Μόσχα.
Θεωρείται επίσης μια Γυναίκα με πανέμορφα και λαμπερά μάτια χαρακτηριστικό που σφράγισε την προσωπικότητά της.


H Φιλμογραφία της αποτελείται από 12 ταινίες, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν αριστουργηματικά οι:

1964  "Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ" του ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ, ταινία με άπειρες διεθνείς διακρίσεις και αναγνώριση

1965 "Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ για το ρόλο της βραβεύτηκε μακράν με Α' Γυναικείο ρόλο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

1966 "Ο ΦΟΒΟΣ" του ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ

1966 "Η ΕΒΔΟΜΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ" του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, πραγματικά ταινία με βαρύτατο κοινωνικό προφίλ

και το 1967 με την γεμάτη φρεσκάδα κωμωδία του ΝΤΙΜΗ ΔΑΔΗΡΑ "ΜΙΑΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ ΝΙΑΤΑ"

Μια πολύ Ποιοτική Ελληνίδα Ηθοποιός, μια Γυναίκα που στόλισε τις Οθόνες των Κινηματογράφων μας με τη γοητεία της και την ποιότητά της.

************************


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΕΛΜΗ



Συνεχίζω φίλες και φίλοι, με μια ακόμα γοητευτικότατη, αρχοντική αλλά συνάμα και πολύ μεγάλη ερμηνευτική μορφή του Κινηματογράφου μας.
Η Κατερίνα Χέλμη, κοσμεί το Ελληνικό Σινεμά αλλά και το θέατρο, δεκαετίες, κλασικό και σύγχρονο, χωρίς φανφάρες και διαφήμιση.

Γεννημένη στις 12 Αυγούστου 1939 στην Αθήνα, εξαίρετος άνθρωπος, παντρεμένη χρόνια ολάκερα με τον μοναδικό μεγάλο έρωτα της ζωής της και είναι και συγγραφέας.


Πανέμορφη, γοητευτική, με τα υπέροχα εκφραστικά της μάτια και τη φωνή της.
Πλούσια Φιλμογραφία που ξεκινάει το 1957 στο "ΩΠΟΥ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ" και κλείνει το 2007 στο γνωστό "EL GRECO"

Συνολικά έχει εμφανιστεί σε 28 Κινηματογραφικές ταινίες. 
Ξεχώρισε στο δραματολόγιό της σε κάποιες από αυτές στις οποίες άφησε τη δική της προσωπική σφραγίδα


1962  "ΝΟΜΟΣ 4000" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
1963 "ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, μια εξαίρετη ερμηνεία σε δεύτερο υποστηρικτικό ρόλο
1963 "ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ" του ΒΑΣΙΛΗΓ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, πραγματικά από τις μεγάλες της ερμηνευτικές στιγμές
1963  "ΙΛΙΓΓΟΣ" πάλι του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
1965  "ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

Μια Γυναίκα που ξεχώρισε στο κοινωνικό δραματολόγιο των ταινιών του Ελληνικού Νεορεαλισμού

*********************

ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ




Η Γλυκύτατη Ηθοποιός μας με το μοναδικό γοητευτικό BABY FACE, που έρχεται από πολλά χρόνια πριν και συνεχίζει πάντα να μας συγκινεί και να μας γοητεύει.
Ποιος θα περίμενε ότι το γοητευτικό και συνεσταλμένο εκείνο κορίτσι που ντουμπλάρισε τη φωνή της Καίτης Χωματά στο "Το μεγάλο μυστικό μου", στην ταινία "ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ", τότε που έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη, θα ήταν η απαρχή μιας πολύ μεγάλης καριέρας που μεσουράνησε στον Ελληνικό Κινηματογράφο αλλά και στην Τηλεόραση σε ποιοτικές σειρές.


Ηθοποιός νεώτερης γενιάς από τις προηγούμενες, γεννημένη στις 24 Ιούνη 1948 στο Κάϊρο της Αιγύπτου. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και η πρώτη εμφάνιση ήταν το 1965 σε ηλικία 17 ετών στο θεατρικό σανίδι. Ακολούθησε το συμβόλαιό της με την ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ και μετέπειτα η απογείωση της καριέρας της.

Πολύ όμορφη, αισθαντική και ερωτική σαν Γυναίκα, πάντα γοήτευε με το "εύθραυστο" και λυγερόκορμο στυλ της, το οποίο εξακολουθούσε να την συνοδεύει μέχρι της τελευταίες της εμφανίσεις.


Η Φιλμογραφία της ξεκινά το 1966, όπου μετά την μικρή της εμφάνιση ως τραγουδίστρια στο 'ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ" την βλέπουμε να κερδίζει τις εντυπώσεις ως Εσθήρ στην "ΣΤΕΦΑΝΙΑ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ.
Τελευταία της εμφάνιση στον Κινηματογράφο ήταν το 1975 σε ένα φιλμ και ρόλο του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, που ήθελε πολλά "κότσια" ερμηνείας, "ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΒΑΣΟΥΛΑ"

20 Ταινίες η συνολική της συμμετοχή. Σε ρόλους τόσο δραματικούς όσο και σε όμορφες, ανάλαφρες comedy.

Ήταν εξαίρετη το 1967 στο "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, γλυκύτατη ως Κορίνα στην comedy του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ "ΚΑΤΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ". το 1967 ως απελπισμένη νεαρή ερωτευμένη στο "ΓΑΜΠΡΟΣ ΑΠ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, το 1968 στο εξαίρετο δράμα του ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ"ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ".
Στα musicals του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ την είδαμε στο "ΓΟΡΓΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΓΚΕΣ" το 1968, επίσης στο "Η ΘΕΙΑ ΜΟΥ Η ΧΙΠΙΣΣΑ" το 1970 και το 1972 στο "ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑΣ".
Ήταν συγκλονιστική σε έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο ως Χαρά, στο "ΠΕΘΑΙΝΩ ΚΑΘΕ ΞΗΜΕΡΩΜΑ" του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ το 1969, από τις καλύτερες ερμηνείες της.
Στον "Ο ΓΟΗΣ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ το 1969 στο πλάι του ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ, στο "ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΙΑΣΤΟΣ ΠΑΛΑΒΙΑΡΗΣ" πλάι στον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ το 1971 του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ.

********************

ΜΠΕΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ


Μια ακόμα πολύ σπουδαία Κυρία του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Μια γοητευτική καλλιτεχνική παρουσία που δεν έχει σημαδέψει με το πέρασμά της μόνο την κλασική περίοδο του Κινηματογράφου μας αλλά εξακολουθεί μέχρι σήμερα να τολμά, να μοιράζει τη γοητεία της, τον ερωτισμό της αλλά και την αστείρευτη υποκριτική της δεινότητα.

Γεννήθηκε το 1951 στην Ακαδημία Πλάτωνος και είναι ηλικιακά της ίδιας γενιάς με την Κατερίνα Χέλμη. Απόφοιτος της μεγάλης σχολής του Καρόλου Κουν, έλαμψε με την παρουσία της μια σπουδαία διαδρομή τόσο στον Κινηματογράφο, όσο και στο θέατρο, όσο και στην Τηλεόρασή μας.


Η Φιλμογραφία της, αρκετά πλούσια, αφορά 26 ταινίες και ξεκινά το 1966 με το "ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ" του ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΤΣΙΜΗΤΣΟΥΛΙΑ και κλείνει μέχρι σήμερα το 2010 με το "ΣΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ" του ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΑΡΚΙΔΗ.

Σταχυολογώντας τις εμφανίσεις της  στεκόμαστε στα:

1971 "ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ", σε έναν τολμηρά ερωτικό ρόλο του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
Είναι συγκλονιστική το 1971 στο κοινωνικό δράμα του ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΣΙΩΛΗ "ΚΑΤΑΧΡΗΣΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ" δίπλα στον ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ.
Εξαιρετική το 1972 σε ρόλο σταθμό στο "Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ δίπλα στον ΝΙΚΟ ΓΑΛΑΝΟ.
Ρεσιτάλ ερμηνείας το 1979 στο "ΕΝΑ ΓΕΛΑΣΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ" του ΑΝΔΡΕΑ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΥ
Όπως επίσης και στο "ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΕΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ το 1984.


Αυτές οι εμφανίσεις της στον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο όπως και στον Σύγχρονο την έχουν καθιερώσει σε ωριμότητα με γοητεία και αισθησιασμό που πάντα την διακρίνει. Από τις μετρημένες μεγάλες πρωταγωνίστριες του Κινηματογράφου μας που, χωρίς να ξεφεύγει, τόλμησε ερωτικές προχωρημένες σκηνές


Θεωρείται ότι είναι η τελευταία ανακάλυψη του Φίνου στο χώρο της υποκριτικής στους πρώτους ρόλους.

********************


ΜΕΜΑ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ



Θα κλείσω και το σημερινό μας 2ο μέρος αυτού του αφιερώματος, με ένα ακόμα Χρυσό κορίτσι του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου.
Η Μέμα Σταθοπούλου, χαρακτηρισμένη ως το "σκληρό" και "κακομαθημένο" κορίτσι του Ελληνικού κλασικού κινηματογραφικού ρεπερτορίου, ήταν αθλήτρια του στίβου. Ήθελε να γίνει γυμνάστρια αλλά έλαμψε στον Κινηματογράφο από τον οποίο και αποσύρθηκε για να δώσει το βάρος της στα παιδιά της.

Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1942 και έφυγε στις 17 Οκτώβρη 1999, σε ηλικία μόλις 57 ετών από Καρκίνο. Κατά έναν τρόπο δεν πρόλαβε να βιώσει τον τραγικό χαμό της Ελένης της δεύτερης κόρης της το 2005 σε τροχαίο ατύχημα


Πολύ όμορφη και πληθωρική Γυναίκα, ξεχώρισε σε ρόλους Ενζενύ και διακρίθηκε στο πλάϊ του ΘΑΝΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΤΗ σε πολλές εμφανίσεις.

Η Φιλμογραφία της ξεκινά το 1964 και ολοκληρώνεται πρόωρα το 1972.
26 Ταινίες είναι η συνολική της παρουσία.


Στεκόμαστε σε κάποιες σημαντικές στιγμές της από την φιλμογραφία της:

1966  "ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ" του ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΤΣΙΜΗΤΣΟΥΛΙΑ
1967  "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ" του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ 
1967 Κατά την άποψή μου η μεγαλύτερη μακράν εμφάνισή της στο "ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΙΣΩ" του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ
1969  "ΕΝΑΣ ΜΑΓΚΑΣ ΣΤΑ ΣΑΛΟΝΙΑ" του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
1969  "ΕΝΑΣ ΑΦΡΑΓΚΟΣ ΩΝΑΣΗΣ" του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

********************

Είδαμε, απολαύσαμε, θυμηθήκαμε, φίλες και φίλοι μια ακόμα σειρά από μεγάλες και γοητευτικές Ελληνίδες Ηθοποιούς που κόσμησαν με την παρουσία τους το Σινεμά μας.
Παραμένουν στη μνήμη μας ολοζώντανες όπως τότε, με τη φρεσκάδα τους, την έκφρασή τους, τις ανάσες τους, τις αισθήσεις τους.

Ένα πέρασμα σε μια Γυναικεία Γοητεία που ξεχώρισε στα καρέ του Ελληνικού Σινεμά

Σχόλια

  1. "Καταφέρνω" πάντα να μελαγχολώ με τα αφιερώματά σου. Αναλογίζομαι τι είχαμε και τι χάσαμε. Δυστυχώς δεν υπάρχει συνέχεια ούτε σε σεναριογράφους, ούτε σε σκηνοθέτες, ούτε σε ερμηνευτές. Στα πρώτα του, ουσιαστικά, βήματα ο ελληνικός κινηματογράφος έκανε κυριολεκτικά άλματα. Κανείς δεν μας προϊδέαζε ότι αυτή η λαμπρή του πορεία δεν θα συνεχιζόταν.
    Τουλάχιστον απολαύσαμε τεράστιες ερμηνείες, ρίξαμε αμέτρητο δάκρυ, αμέτρητο γέλιο, αποστηθίσαμε εκατοντάδες ατάκες, λατρέψαμε δεκάδες πρόσωπα, ερωτευτήκαμε πολλά από αυτά και έχουμε να καμαρώνουμε ότι η παιδική μας ηλικία, μπορεί να μην την χαρακτήριζαν τα λεφτά και τα λούσα, ήταν όμως γεμάτη από Τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου, αυτό το τελευταίο είναι και μια μεγάλη αλήθεια. Και ίσως η ολιγάρκεια που διέκρινε τον κόσμο τότε, αυτός να ήταν και ο λόγος της ανάδειξης αξιών και Τέχνης. Όταν σου δίνονται έστω και "εικονικά" όλα στο πιάτο τότε η αξία της αναζήτησης φθίνει και χάνεται.
      Ο Σύγχρονος Κινηματογράφος μας έχει εξαίρετες δημιουργίες, υπάρχουν πολύ καλοί ηθοποιοί που δουλεύουν στο θέατρο αλλά δεν υπάρχει μια σταθερή κινηματογραφική σοβαρή παραγωγή αφενός και κοινό αφετέρου. Δύσκολα πάμε σινεμά σήμερα Πέτρο. Ακόμα δυσκολότερα θέατρο. Και αν πάμε θα κοιτάξουμε το ανάλαφρο, το αβασάνιστο, δήθεν να περάσουμε 2 ώρες ξένοιαστα.
      Είναι μια μεγάλη κουβέντα αυτή που θα έπρεπε ίσως να την ανοίξουμε κάποια στιγμή για να μετρήσουμε προτάσεις.
      Ευχαριστώ φίλε για την παρουσία σου, πάντα μεστή.
      Καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή
  2. Κρατώ πάντα στην κορυφή ως φωτεινό άστρο, την Τζένη Καρέζη, που πέρα της φυσικής ομορφιάς, τσαχπινιάς και θηλυκότητας, υπήρξε και μοναδική, τόσο στην κωμωδία, όσο και στο δράμα. Γοητευτικότατες επίσης οι Σταθοπούλου και Λιβανού. Ακόμα και ως παρουσίες, και με φοβερή φωτογένεια! Καλή χρονιά Γιάννη μου :)

    Υ.Γ Χρόνια σου πολλά κι από εδώ Γιάννη :)
    Μήπως να κρατήσεις μόνο αυτήν την σελίδα
    γιατί η άλλη είναι ελαφρώς ψυχοβγάλτρα;;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πέτρα μου ευχαριστώ κορίτσι μου για τις ευχές σου. Να είσαι καλά. Δεν θα διαφωνήσω με τις παρατηρήσεις σου με καλύπτουν και εμένα.
    Η Σελίδα στον pathfinder έχει συναισθηματική αξία, συνδέεται με παλιούς φίλους, πες και το ότι τα παιδιά που χειρίζονται το χώρο είναι Έλληνες που αγωνίζονται με πάθος μόνα τους από την Κρήτη, είναι οι λόγοι που δεν θέλω να αποχωρήσω από εκεί. Άλλωστε εκεί έκανα και τα πρώτα μου δικτυακά βήματα στα κοινωνικά δίκτυα.
    Σε φιλώ Πέτρα μου και ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή αρχή και - έστω και λίγο καθυστερημένα - χρόνια πολλά για την γιορτή σου!!!! Υπέροχες κυρίες, γοητευτικές και ταλαντούχες!!!! Καλή συνέχεια και καλή δύναμη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαργαρίτα μου καλησπέρα. Ευχαριστώ κορίτσι μου για τις ευχές σου και την παρουσία σου. Για όλους μας καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπορώ να πω πως υπήρχε πάντα μια υπερβολή στις δραματικές ερμηνείες εκείνης της εποχής, αλλά τα σενάρια ήταν πάντα σοβαρά. Λατρεύω αυτά τα αφιερώματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάντα υπήρχε προσπάθεια να διατηρηθεί μια ισορροπία Χριστίνα μου. Εντάξει, κάποιες φορές δεν ήταν δυνατόν να το δούμε, κάποιες άλλες η αρμονία ήταν εξαιρετική. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου, το χρόνο σου και τη ζεστή σου παρουσία. Καλή σου συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ