Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2016

ΝΙΚΟΥ ΤΖΙΜΑ: "ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ του ΚΥΚΝΟΥ"

"Πρόσεξε Γιε μου...! ο κάθε Άνθρωπος είναι οι αρχές του. Όταν τις χάσει χάνεται"

Φίλες και Φίλοι
σήμερα έχουμε ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Και μάλιστα σε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ.

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ είναι ένας από τους εκλεκτούς σύγχρονους Σκηνοθέτες μας, που τίμησαν και τιμούν τον Ελληνικό Κινηματογράφου



Έργα του, που έχουν "σημαδέψει" τον Ελληνικό Κινηματογράφο είναι:
"Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ" (1970), "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ με το ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" (1980), "ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ της ΘΥΕΛΛΑΣ" (1984)
Σήμερα όμως θα σταθούμε σε ένα ακόμα προσωπικό του αριστούργημα, που ήταν προσωπική μου επιθυμία να το παρουσιάσω εδώ και καιρό αφού πρώτα έπρεπε να το δω.
Ένα έργο που δεν περιορίστηκε στα αυστηρά καθορισμένα όρια του Ελληνικού Κινηματογράφου αλλά αποτελεί μια ΔΙΕΘΝΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Μια παραγωγή, για την οποία δεν πήρε μήτε ευρώ επιδότησης από το Δημόσιο, αλλά και συνάντησε και τον έμμεσο πόλεμο των διαφημιστικών εταιρειών όπως θα δούμε παρακάτω.

"ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ του ΚΥΚΝΟΥ"

"THE FLIGHT OF THE SWAN"


Πρεμιέρα:  20 ΓΕΝΑΡΗ 2011

"Μπήκαμε στο τούνελ της λησμονιάς αδελφέ μου..."


Η Ταινία αποτελεί ένα κοινωνικο-πολιτικό θρίλερ με υπέροχες ερωτικές και ανθρώπινες αναφορές πάνω σε ένα μάθημα, θα έλεγε κανείς, για τη σχέση του ανθρώπου μέσα σε ρόλους του καπιταλιστικού συστήματος, του κόσμου των Πολυεθνικών, της Διαπλοκής, της σχέσης τους με τον Υπόκοσμο και τον τρόπο με τον οποίο ζουν και αναπνέουν στη σύγχρονη σημερινή Οικονομία.


Η ΘΕΣΗ της ΤΑΙΝΙΑΣ στο ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ

Ο Νίκος Τζίμας ουδέποτε κρύφτηκε. Ο Μεγάλος αυθεντικός Ηπειρώτης Σκηνοθέτης μας, ανέκαθεν είχε συγκεκριμένη ιδεολογική ματιά, χωρίς περιχαρακώσεις, με την οποία έβλεπε τον κόσμο και τη θέση του ανθρώπου μέσα σ' αυτήν. Μαρξιστής ιδεολογικά, έχει τον τρόπο κάθε φορά να δίνει απαντήσεις με σαφέστατο τρόπο, συγκροτημένα, αποκαλυπτικά, ωμά, αφήνοντας στα εμβρόντητα μάτια μας την πραγματική μορφή της Κοινωνίας της Εκμετάλλευσης, είτε αυτή ήταν η Κοινωνία των Τσιφλικάδων (ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ), είτε το μοναρχοφασιστικό κράτος των Νικητών (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ), είτε ο σημερινός καπιταλιστικός κόσμος των αγορών, των πολυεθνικών και της διαπλοκής (ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ).


Ο ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ ξεγυμνώνει τη σημερινή εφιαλτική εικόνα ενός συστήματος, που για να μακροημερεύσει δεν διστάζει να συντρίψει κάθε έννοια ανθρωπισμού, κλασικής ηθικής, να εξαγοράσει ιδανικά, να ενσωματώσει ανθρώπους σε ρόλους αποκρουστικούς και να τους μεταβάλλει σε πειθήνια άβουλα όργανα χωρίς καμία αναστολή μπροστά στα συμφέροντα του τέρατος που λέγεται "Πολυεθνική εταιρεία".
Υπάρχουν άνθρωποι, που πιστεύουν ότι είναι δυνατόν, με "διπλωματία", με "ελιγμούς" και "ανώδυνους συμβιβασμούς", μπορείς να ευτυχήσεις ως βασικό εργαλείο στελέχους ενός τέτοιου οργανισμού. 
Αυτή η άποψη, συντρίβεται με πάταγο στο "ΠΕΤΑΓΜΑ του ΚΥΚΝΟΥ"
Και όχι μονάχα έχουμε την πλήρη ενσωμάτωση του διευθυντικού στελέχους, την μετάλλαξή του, την ανθρωπιστική του καταστροφή αλλά και τον σιωπηρό, αργό, ουσιαστικό θάνατό του, που είναι απείρως χειρότερος από ένα βιολογικό στήσιμο μπροστά σε ένα εκτελεστικό απόσπασμα.
Ο Θάνατος στην υπηρεσία των Πολυεθνικών δεν είναι περήφανος, αγωνιστικός, μάχιμος. Είναι αργός, βασανιστικός, ταπεινωτικός, εξεφτελιστικός με την ανθρώπινη οντότητα να μετατρέπεται εκτός από ψυχρός δολοφόνος και στημένη λεμονόκουπα, που πετιέται στα σκουπίδια σαν ξεζουμιστεί.


Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, η ταινία είναι "ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ" κοινωνικής και ανθρωπιστικής διαπαιδαγώγησης σε όλους εκείνους τους νέους ανθρώπους, που μπαίνουν, ως υποψήφια στελέχη, για να υπηρετήσουν την υψηλών στόχων καριέρα, αδιαφορώντας για το κόστος, σε πρώτη φάση, της άμεσης προσωπικής τους ζωής και των σχέσεών τους.

Η Αστική ιδεολογία, γίνεται, δια χειρός ΝΙΚΟΥ ΤΖΙΜΑ, σκουπίδι και φτερό στον άνεμο μπολιασμένη με βρωμιά, παρακμή, παρασκήνιο και αίμα.


Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ, όπως συνηθίζει να κάνει στα έργα του, δουλεύει χρόνια ολάκερα το Θέμα του και το Σενάριο του επόμενου έργου του. "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" για να πάρει την τελική του μορφή, πήρε παρακαλώ, δέκα ολάκερα χρόνια (!!!).
Έτσι και "ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ" έκανε τον ίδιο περίπου χρόνο για να πάρει την τελική του μορφή.
Στη διαμόρφωση, στην συμβουλευτική του ΣΕΝΑΡΙΟΥ πήραν μέρος ενισχυτικά οι:

ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΡΑΓΚΙΑΣ,  ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ,  ΜΠΑΜΠΗΣ ΤΣΙΚΛΗΡΟΠΟΥΛΟΣ,  ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ ενώ τις σημαντικές πινελιές περιπέτειας έβαλε ο Αμερικάνος CHRIS FALLON

H ταινία γυρίστηκε στην Ελλάδα, πολλές σκηνές στην Σαντορίνη, στο Λονδίνο και στην Νέα Υόρκη.

Μιλάμε για μια ΔΙΕΘΝΗ ΤΑΙΝΙΑ, με ψηλά ονόματα, ΠΑΡΑΓΩΓΗ από τον ίδιο τον ΝΙΚΟ ΤΖΙΜΑ


ΤΟ ΘΕΜΑ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΠΑΣ, την νύχτα της σφαγής του Πολυτεχνείου το 1973, σώζεται από τον θάνατο από μια ομάδα συντρόφων του. Δεν γλυτώνει όμως τη σύλληψη και τα απάνθρωπα βασανιστήρια στα κολαστήρια της ΕΑΤ-ΕΣΑ.
Συνεχίζει τον πολιτικό του αγώνα στις μεταπτυχιακές του σπουδές ως πολεοδόμος μηχανικός στις ΗΠΑ, στις μεγάλες εκεί διαδηλώσεις, όπου θα γνωριστεί με την Αμερικανίδα συμφοιτήτριά του, την Μαρία.
Η τρυφερή τους σχέση, τους οδηγεί στο γάμο με την επιστροφή τους στην Ελλάδα, όπου στήνουν τη δική τους τρυφερή οικογένεια με τα δύο τους παιδιά.
Οι παλιοί του σύντροφοι ακολουθούν από κοντά τη δική τους πορεία.
Ο Σωκράτης γίνεται Ανακριτής, ο Δημήτρης γίνεται δημοσιογράφος
Η Ζωή τους μπαίνει σε ρυθμούς ύψιστης καριέρας, ειδικά του Αλέξη, που γίνεται Διευθύνων Σύμβουλος μιας θυγατρικής εταιρείας μιας τεράστιας Πολυεθνικής, που ειδικεύεται σε μεγάλα δημόσια έργα.
Η πορεία της ζωής τους μπαίνει σε φάσεις νεύρωσης και στεγανών καθώς η μετατροπή του ΑΛΕΞΗ σε ένα καταξιωμένο GOLDEN BOY που υπηρετεί απόλυτα την αποθέωση του κέρδους της εταιρείας του.
Η Συνεργασία τους με έναν "εθνικό" εργολάβο της διαπλοκής (κάτι μας ...θυμίζει), τους οδηγεί στην ανάληψη ενός τεράστιου μεταλλευτικού έργου σε ένα Βουνό το οποίο μετατρέπεται σε Νταμάρι (επίσης κάτι μας ...θυμίζει, βλέπε Ιερισσό).
Μια Νύχτα καταιγίδας, το πληγωμένο Βουνό καταρρέει και τόνοι λάσπης βουλιάζουν στο θάνατο και στην καταστροφή το παρακείμενο χωριό.
Εκεί ξεκινάει το μεγάλο εφιαλτικό ταξίδι του ΑΛΕΞΗ, που τον κάνει να αντιληφθεί τον εφιαλτικό κόσμο των Πολυεθνικών, του θρίλερ διαπλοκής με την εξουσία, τον τρόμο, την εξόντωση.


Το "ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ" είναι το πέταγμα της ψυχής και των αισθήσεών μας στην ομορφιά της ζωής, του έρωτα, της δημιουργίας, στη μαγεία της φύσης.
Σε ότι ακριβώς δηλαδή χάνουμε στη δίνη του σημερινού δυτικού τρόπου ζωής, στο κυνήγι της καριέρας και των στόχων.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:


"Η Ταινία ακολουθεί τους νόμους του Αριστοτέλη περί τραγωδίας: Αρχή, μέση, τέλος, αντίθεση, σύγκρουση, ποιοτική μεταβολή, λύτρωση. Οι καταστάσεις ωθούν στα απώτατα άκρα, οι ήρωες γίνονται τραγικά σύμβολα της εποχής μας. Ο Κεντρικός ήρωας, ο Αλέξης, προκάλεσε τη μοίρα του με τα λάθη του, την αλαζονεία του και στην ασέβειά του σε μεγάλες κλασικές αξίες του ανθρώπου. Ήθελα να κάνω μια ταινία πάνω στα κοινωνικά και οικολογικά προβλήματα του σήμερα που καίνε. Μέσα από μια συναρπαστική περιπέτεια να βγαίνουν μεγάλα συναισθήματα. Ο Έρωτας, η Αγάπη, οι Αξίες, η Φιλία, η ομορφιά της φύσης. Που όλα έχουν απαξιωθεί και χάνονται και μαζί τους χανόμαστε και εμείς"


ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Για την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ και το ΣΕΝΑΡΙΟ ήδη αναφερθήκαμε.

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:  ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  ΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΑΓΝΗ ΝΤΟΥΣΗ
ΜΟΝΤΑΖ:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ & CONRAD GONZALEZ
CASTING:  KATE PLANTIN, VALORIE MASSALAS, RON DIGMAN



EΡΜΗΝΕΙΕΣ

JAMES D' ARCY στο ρόλο του ΑΛΕΞΗ ΠΑΠΠΑ


ALICIA WITT στο ρόλο της ΜΑΡΙΑΣ


COLM MEANEY στο ρόλο του ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ


LINDA GREY στο ρόλο της Μητέρας του Αλέξη


TOM FREDERIC στο ρόλο του ΣΩΚΡΑΤΗ


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ στο ρόλο του ΔΗΜΗΤΡΗ



ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ στο ρόλο του ΣΤΕΛΙΟΥ


ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΝΙΑΜΟΣ στο ρόλο του Άρη, γιου του Αλέξη και της Μαρίας


ΑΛΕΞΙΑ ΤΕΡΕΖΑΚΗ στο ρόλο της ΑΘΗΝΑΣ, κόρης του Αλέξη και της Μαρίας


GEORGINA RYLANCE στο ρόλο της Άννας, συζύγου του Σωκράτη


ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΡΟΣ στο ρόλο του Υπουργού Δικαιοσύνης


ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Δημάρχου του χωριού


LARRY HAGMAN στο ρόλο του Προέδρου της Πολυεθνικής

(Ο Θρυλικός πάλαι ποτέ Τζέη-Αρ, τον θυμάστε ;)


ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΔΑΦΛΟΣ στο ρόλο του Πατέρα του Αλέξη


ΙΕΡΟΚΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ στο ρόλο του Βασανιστή της ΕΣΑ





ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ, ΡΕΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ, ΜΠΕΤΤΥ ΜΑΓΚΗΡΑ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ, ΑΛΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΨΑΡΡΑΣ


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Όλο το καστ των Ηθοποιών, από τους πρωταγωνιστές μέχρι την τελευταία συμμετοχή, έδωσαν πραγματικά και τη ψυχή τους για την εξαίρετη πραγμάτωση της ταινίας ταυτιζόμενοι άριστα με το ρόλο τους.

Ο JAMES D' ARCY, ο νεαρός Άγγλος Ηθοποιός, γεννημένος το 1975, ήταν ο Α' Αντρικός ρόλος.
Υπέροχη ερμηνεία στο ρόλο ενός αγωνιστή και οραματιστή της ζωής που μετατρέπεται σε ένα golden boy χωμένο ως τα μπούνια στην υπηρεσία των συμφερόντων της εταιρείας.
Ο Ρόλος του απαιτούσε πολλές μεταμορφώσεις, που ο νεαρός τις ξεπέρασε καλά. Είναι ρόλος μεγάλης εσωτερικής έντασης και συναισθημάτων με ύψιστη κορύφωση, που τον υπηρέτησε πιστά ως το τέλος.

Η ALICIA WITT, η πολύ γνωστή Αμερικανίδα Ηθοποιός, απέδωσε την πανέμορφη Μαρία σε όλες τις φάσεις της ζωής της στην ταινία. Ως νεαρή ερωτευμένη φοιτήτρια, ως νεαρή σύζυγο που παλεύει να μεγαλώσει την οικογένειά της, ως φτασμένη μηχανικός, ως Γυναίκα που στέκεται δίπλα στον άντρα που αγαπά σε ώρες τραγικές. Εκπληκτική η απόδοσή της σε στιγμές κορύφωσης του δράματος πραγματικά.


Ειδική αναφορά στην εξαίρετη ερμηνεία του Ιρλανδού COLM MEANEY σε έναν πολύ σκληρό ρόλο κόντρα, αυτόν του Στελέχους της Πολυεθνικής εταιρείας.
Ρόλος δύσκολος, ωμός, σκληρός και απάνθρωπος, που υπηρετήθηκε από τον εξαίρετο Ηθοποιό, γεννημένο το 1953.

Που να πρωτοσταθεί μετά κανείς και σε ποιου από τους ανωτέρω αναφερόμενους ερμηνεία.
Ένας προς έναν, από τους δεύτερους ρόλους ως τις απλές συμμετοχές πραγματικά υπέροχοι.

Στην LINDA GREY, την εξαίρετη Αμερικανίδα ηθοποιό, τον εκπληκτικό Άγγλο ηθοποιό στο ρόλο του ανακριτή, την GEORGINA RYLANCE, την Αγγλίδα ηθοποιό στο ρόλο της Άννας συζύγου του ανακριτή, στους νεαρούς ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΝΙΑΜΟ & ΑΛΕΞΙΑ ΤΕΡΕΖΑΚΗ, που ερμήνευσαν με τρόπο απρόσμενα όμορφο τα παιδιά του ζευγαριού.
Στον ΜΑΝΩΛΗ ΔΑΦΛΟ, Πατέρα του Αλέξη, τον ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΥΡΟ, τον απίστευτα αληθινά κυνικό LARY HAGMAN, τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΛΟΓΟΘΕΤΗ, τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ ; ποιον να ξεχωρίσεις αληθινά ;








Τέλος, θα ήταν παντελώς άδικο να μην κάνουμε ειδική αναφορά στην ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ της ταινίας, την οποία έγραψε ο Συνθέτης:  ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΥ.
Μουσική που ταιριάζει απόλυτα με το ύφος και την ατμόσφαιρα της ταινίας.

Φίλες και Φίλοι.
το "ΠΕΤΑΓΜΑ του ΚΥΚΝΟΥ" είναι μια ταινία του σύγχρονου ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, που τον απογείωσε και τον τίμησε σε Διεθνές επίπεδο.

Ένα πολιτικό και κοινωνικό ντοκουμέντο δοσμένο με τέτοια ανθρωπιά, με ερωτισμό, με τη μαγεία της φύσης, που πραγματικά οφείλετε να κρατήσετε ως "ευαγγέλιο" διδαχής στις σκέψεις και στα αισθήματά σας.
Ιδιαίτερα οι άνθρωποι και τα νέα παιδιά που ξεκινάνε την ένταξή τους στο κυνήγι της καριέρας, των στόχων, της αναρρίχησης και που στο βωμό μιας πρόσκαιρης επιτυχίας δεν αντιλαμβάνονται μήτε τι ακριβώς υπηρετούν μήτε το κόστος που καλούνται να πληρώσουν.

Μια Κινηματογραφική δημιουργία που συνάντησε και τον έμμεσο πόλεμο των διαφημιστών καθώς τα διαφημιστικά σποτ προβλήθηκαν σε ώρες εμπορικά "νεκρές" για να γίνει το κάθε τι που θα εμποδίσει το μήνυμα κραυγή της να φτάσει στο ευρύ κοινό, κάτι που φυσικά δεν κατάφεραν.


"Φίλοι μου της Νιότης, ώρα για θάνατο, θυμάστε τις μέρες και τις νύχτες, τους αγώνες και την πάλη.
Φίλοι μου της νιότης, ώρα για θρήνο. 
Θυμάστε το τραγούδι και τις γλυκές μελωδίες μας.
Φίλοι μου της νιότης και των ονείρων φίλοι μου, δεν αντέχω άλλο καιρός να φύγω,
Φίλοι μου της νιότης, καιρός να ξέρετε ότι η αυλαία μου έπεσε, καιρός να αποχωρήσω,
την ψυχή μου που να βρω, τον εαυτό μου, πως η επιτυχία μας έγινε λυγμός, 
η αναζήτησή μας έλαβε τέλος.
Φίλοι μου της νιότης, όνειρα ανεκπλήρωτα, για ένα καλύτερο αύριο παλέψαμε, 
Φίλοι μου της νιότης, φίλοι μου καλοί, στη φύση επιτεθήκαμε και ήρθε η ώρα της εκδίκησης"






[youtube=https://youtu.be/wM3jqfa6tjE] 

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

7ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1966: Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ


Αγαπητές Φίλες και Φίλοι, καιρό έχουμε να θυμηθούμε λίγο τα αφιερώματα στα Ετήσια Φεστιβάλ Κινηματογράφου της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Ένα από τα καλύτερα Φεστιβαλικά Κινηματογραφικά δρώμενα στον Ευρωπαϊκό χώρο.
Θα συνεχίσουμε λοιπόν σήμερα, εκεί που έχουμε απομείνει.

7ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 1966

22-28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1966 

Η διοργάνωση του 1966 σημαδεύτηκε από μια σειρά απαράδεκτων και πρωτοφανών γεγονότων που προκάλεσε το κυβερνητικό καθεστώς της δοτής Κυβέρνησης των αποστατών του Στεφανόπουλου.
Οι μεγάλες λαϊκές διαδηλώσεις που οδήγησαν στη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα, δεν έχουν ακόμα κοπάσει και η ατμόσφαιρα είναι άκρως ηλεκτρισμένη.

Τα φαινόμενα της ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ κάνουν ωμά την εμφάνισή τους και το καθεστώς θέλει να επιβάλει τον γνωστό σκοταδιστικό Μεσαίωνα και στην τέχνη. Η Πατρίδα μας αρχίζει να πατάει στα βήματα του "δικού μας" Μακαρθισμού.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Τα μέλη της επιτροπής του Φεστιβάλ ήταν οι:

ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πρόεδρος
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Μουσουργός
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ: Ζωγράφος
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ: Ηθοποιός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΕΛΛΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κριτικός αναλυτής Κινηματογράφου
ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ ΦΙΝΟΣ: Παραγωγός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΓΓΑΝΑΡΗΣ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΠΟΥΝΤΟΥΒΗΣ (Ειδικός γραμματέας του δοτού πρωθυπουργού)

Αντιλαμβάνεστε το βάρος και το ποιοτικό στίγμα της Κριτικής επιτροπής της διοργάνωσης. Άνθρωποι με τεράστια προσφορά στην Τέχνη και εμπειρία στον Κινηματογράφο

Στην ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΗ ΦΑΣΗ πέρασε μια ασήμαντη ταινία ενός ανθρώπου του καθεστώτος, του μετέπειτα γνωστού "παραγωγού" προπαγανδιστή της Χούντας, ΤΖΕΗΜΣ ΠΑΡΙΣ, με τον τίτλο"ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΗΡΩΕΣ"

Καθ' όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, τόσο ο ίδιος ο ΠΑΡΙΣ, με πλήρη οργάνωση, κάλυψη, χρηματοδότηση από το καθεστώς και με τη συνδρομή των γνωστών για τη δράση τους φασιστικών παρακρατικών συμμοριών της Θεσσαλονίκης έστησαν "Κλάκα" μέσα στις προβολές και έξω από τους χώρους προβολής.
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ στα μέλη της κριτικής επιτροπής ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με την αλησμόνητη ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ να δηλώνει ότι "Βραβεύσαμε τη χειρότερη ταινία του Φεστιβάλ".

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ της ΤΕΛΙΚΗΣ ΦΑΣΗΣ

  • "ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΗΡΩΕΣ" Πολεμική περιπέτεια σε Σενάριο ΠΑΝΟΥ ΚΟΝΤΕΛΛΗ, Σκηνοθεσία του ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΛΗ
  • "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ" Πολεμικό δράμα σε Σκηνοθεσία του ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ και Σενάριο του ίδιου και του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ
  • "ΕΚΔΡΟΜΗ", το αριστουργηματικό δράμα του ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ σε σενάριο ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
  • "ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ" ένα ακόμα εξαίρετο δράμα σε Σενάριο και Σκηνοθεσία του ΑΛΕΞΗ ΔΑΜΙΑΝΟΥ
  • "ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ" Δράμα υπαρξιακό με έντονες ερωτικές αναφορές του ΡΟΒΗΡΟΥ ΜΑΝΘΟΥΛΗ σε Σενάριο ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
  • "ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ" δραματική ταινία του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ σε σενάριο δικό του και του ΜΙΧΑΛΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
  • "ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ" Μια δημιουργία της ΜΙΚΑΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
  • "Ο ΨΑΡΟΓΙΑΝΝΟΣ" ένα αριστουργηματικό ηθογράφημα του ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΡΙΟΛΗ
  • "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ" Ερωτικό δράμα του  ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΛΛΑΤΟΥ
  • "ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ" του ΤΡΕΝΤΥ ΡΟΥΜΑΝΑ σε σενάριο ΘΑΝΑΣΗ ΒΑΛΤΙΝΟΥ
  • "Ο ΖΕΣΤΟΣ ΜΗΝΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ" Το ερωτικό δράμα του DORRIS WISHMAN σε σενάριο ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΨΑΣΚΗ.
και εκτός συναγωνισμού τα:
 
"ΝΤΑΜΑ ΣΠΑΘΙ" Ένα ερωτικό δράμα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΑΛΕΝΑΚΗ σε Σενάριο ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΙΩΤΗ και η κλασική "ΣΤΕΦΑΝΙΑ" του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

"ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ"




ΤΕΣΣΕΡΑ (4) ΒΡΑΒΕΙΑ:

ΣΕΝΑΡΙΟ για τον ΙΑΚΩΒΟ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ για τον ΧΡΗΣΤΟ ΛΕΟΝΤΗ
Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ για τον συγκλονιστικό ΛΑΥΡΕΝΤΗ ΔΙΑΝΕΛΛΟ μια ερμηνεία ζωής
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ επίσης για τον ΛΑΥΡΕΝΤΗ ΔΙΑΝΕΛΛΟ
Η Ταινία ήταν συγγραφικό δημιούργημα του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ και Σκηνοθεσία του ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ.


Έπαιξαν στην ταινία άριστοι Ηθοποιοί με συγκλονιστικές ερμηνείες:  ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ, ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ


"ΕΚΔΡΟΜΗ"

Μια ακόμα ταινία που άφησε εποχή στον Ελληνικό Κινηματογράφο από τον ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ σε Σενάριο ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ


ΔΥΟ (2) ΒΡΑΒΕΙΑ:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ του μεγάλου ΣΥΡΑΚΟΥ ΔΑΝΑΛΗ
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ για τον ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ

Έπαιξαν οι ηθοποιοί:  ΛΙΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ σε μια συγκλονιστική ερμηνείας ζωής, που δεν της έδωσε το Α' Βραβείο Γυναικείου ρόλου λόγω της αριστερής της ιδεολογίας μετά από χυδαίες πιέσεις του καθεστώτος στην Κριτική επιτροπή
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΗΣ




"ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ"

ΕΝΑ (1) ΒΡΑΒΕΙΟ

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ

Στην εξαίρετη δημιουργία του ΑΛΕΞΗ ΔΑΜΙΑΝΟΥ που εκείνη την εποχή ζωγράφιζε με τις δημιουργίες του στον Ελληνικό Κινηματογράφο


Έπαιξαν οι Ηθοποιοί:  ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΚΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΑΚΗ, ΒΕΝΙΑ ΠΑΛΙΡΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΑΜΙΑΝΟΥ


Η Ταινία ήταν μεταφορά στον Κινηματογράφο του έργου του μεγάλου ΓΡΗΓΟΡΗ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ



"ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ"

ΒΡΑΒΕΙΟ Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ στην ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ στο ρόλο της ως ΕΜΜΑ ΚΑΡΑΛΗ


Την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ είχε κάνει ο ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ και το σενάριο ο ίδιος με τον ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Έπαιξαν οι Ηθοποιοί:  ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ,  ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ, ΛΑΚΗΣ ΣΚΕΛΛΑΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ


"ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΗΡΩΕΣ"

Ήταν η εκλεκτή ταινία του καθεστώτος, η οποία τελικά "πήρε" και το ΒΡΑΒΕΙΟ της ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ 

Η Αντίδραση της κριτικής επιτροπής ήταν θυελλώδης. Πέντε μέλη διαφώνησαν ανοιχτά . Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ αποχώρησε διαχωρίζοντας τη θέση του, η ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ έκανε την αναφερθείσα δήλωση, ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ εξερχόμενος της συνεδρίασης κατήγγειλε το κράτος για την τρομοκρατία του. Πολλά μέλη της επιτροπής έκλαιγαν για το ότι υπέκυψαν. 

Για την ιστορία, την ταινία αυτή έγραψε ο ΤΖΕΗΜΣ ΠΑΡΙΣ, στα γνωστά πρότυπα της πατριδοκαπηλείας και της υστερικής εθνικοφροσύνης που διέκρινε και τις μετέπειτα χουντικές παραγωγές του. 
Έπαιξαν οι: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ, ΒΙΒΕΤΑ ΤΣΙΟΥΝΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΣΔΑΓΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΡΤΗΣ.


"ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ"

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ για τον ΡΟΒΗΡΟ ΜΑΝΘΟΥΛΗ

Στην ταινία αυτή έπαιξαν οι:  ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΣΣΑΡΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΘΕΑΝΩ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΟΤΣΙΡΗΣ, ΜΑΙΡΗ ΓΚΟΤΣΗ


Ένα κλασικό αριστουργηματικό προσωπικό δράμα με ευθείες κοινωνικές αναφορές στον μικροαστισμό και τον καθωσπρεπισμό.
Ένας απλός καθηγητής Αγγλικών ερωτεύεται την μαθήτριά του, κόρη πλούσιας οικογένειας, στην οποία κάνει μαθήματα για να παντρευτεί έναν πλούσιο Άγγλο επιχειρηματία.
Ο Καθηγητής στρέφεται απόλυτα κατά των εργοδοτών του...





Το κοινό αποθέωσε "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ", "ΤΖΙΜΗΣ Ο ΤΙΓΡΗΣ" (ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ), "ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ", "Η ΕΚΔΡΟΜΗ" και το εμφανέστατα αδικημένο εξαίρετο έργο του ΡΟΒΗΡΟΥ ΜΑΝΘΟΥΛΗ.

Κλείνοντας να πούμε για το σημαδεμένο εκείνο Φεστιβάλ ότι ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΙΟΡΗΣ έγραψε στην"ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΤΕΧΝΗΣ" το άρθρο του "ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ" για το ρόλο και της μεθοδεύσεις του δοτού Στεφανόπουλου για να περάσει η "εκλεκτή" τους δημιουργία σαν "καλύτερη ταινία" του Φεστιβάλ φτάνοντας σε ακρότητες που ξεπέρασαν κάθε φραγμό ηθικής και τέχνης.