Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ: Αποχαιρετισμός σε ένα Είδωλο


ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ



4 Αυγούστου 1936-23 Αυγούστου 2016

Φαίνεται ότι ο Αύγουστος ήταν από τους καθοριστικούς μήνες στη ζωή ενός Ηθοποιού που σημάδεψε την πορεία του Ελληνικού Κινηματογράφου αλλά και του Θεάτρου μας στα σύγχρονα χρόνια του.

Αύγουστος ήταν ο μήνας που ήρθε στη ζωή, μάλιστα σε μια ημέρα και χρονιά που σφράγισε στο μελανό της και την Ιστορία της πατρίδας μας, Αύγουστος ήταν σαν έκλεισε η μεγάλη αυλαία στη ζωή του.


Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα πρόσωπα στην Μεγάλη Οθόνη αλλά και στο θεατρικό σανίδι.
Κλασική γοητευτική αρρενωπή ομορφιά, εκφραστικά μάτια, βλέμμα που πάντα είχε ένα ξεχωριστό τρόπο να πει εκείνα που έκρυβε μέσα του. Άλλοτε ερωτικό, άλλοτε ειρωνικό, άλλοτε μπλαζέ, άλλοτε γεμάτο χαμόγελο, άλλοτε στα ώριμά του γεμάτο σκεπτικισμό και γοητεία.

Μια ΦΩΝΗ από τις πλέον χαρακτηριστικές στην Υποκριτική μας σκηνή. Λένε πως σμίγει με τις φωνές του Νίκου Τζόγια, του Χρήστου Πάρλα, του Βύρωνα Πάλλη και δεν έχουν καθόλου άδικο.

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης λοιπόν. Ο άντρας ηθοποιός που κάποτε έγινε "σύνθημα" ερωτικής αφύπνισης στον γυναικόκοσμο της εποχής.
Ένα τσολιαδάκι που έγινε Ζεν Πρεμιέ. Ένας άνθρωπος, που από παιδί βίωσε με μαρτυρικό τρόπο τον τραγικό θάνατο της αδελφής του σε ηλικία μόλις έξι μηνών. Γεγονός που εξώθησε την Μητέρα του να τον μεταμφιέζει σε κορίτσι για να τον ταυτίσει με την χαμένη της κόρη. Απίστευτα πράγματα.


Σπούδασε Υποκριτική στην Δραματική σχολή του Κ. Μιχαηλίδη και στα 19 του, το 1955,αποφοίτησε με την ένδειξη "εξαιρετικό ταλέντο". Γεγονός που επαληθεύθηκε γρήγορα στην πράξη. Την επόμενη χρονιά 1956-57κάνει την έναρξή του στο ΘΕΑΤΡΟ και στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Πρωταγωνιστεί στο Βουκολικό δράμα εποχής του ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ  "ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ" δίπλα στην ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ.
Πολλές είναι οι Σκιές που χρωμάτισαν τη ζωή του στις προσωπικές του διαδρομές.
Τρόπος ζωής, συμπεριφορές, πολλές φορές τον οδήγησαν σε άσχημα μονοπάτια.
Πάντα είχε κάτι αντισυμβατικό στη συμπεριφορά του.

Η Διαδρομή του στο ΘΕΑΤΡΟ πέρασε μέσα από όλα τα είδη του και συνεργάστηκε με πολύ μεγάλα ονόματα της εποχής του. Έτσι έχτισε ένα πολύ αγαπητό, γοητευτικό και αναγνωρίσιμο προφίλ, που ανταποδώθηκε με τη λατρεία που του έδειξε το γυναικείο κύρια κοινό στις γεμάτες Κινηματογραφικές αίθουσες.


Στον Ελληνικό Κινηματογράφο της κλασικής εποχής συνεργάστηκε σχεδόν με όλα τα μεγάλα ονόματα των Ελλήνων Ηθοποιών, άντρες και γυναίκες.
Μια από τις λατρείες του και η ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, με την οποία στα γυρίσματα της ταινίας "ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ", στην περιβόητη σπηλιά λέγονται πολλά για την ερωτική τους συνάντηση.


Η ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ, η ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, η ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, η ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, η ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ,από τις Γυναίκες Ηθοποιούς που πρωταγωνίστησε μαζί τους σε πρώτους ρόλους αλλά και με άλλες ακόμα όπως η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, η ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ, η ΜΠΕΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ

Το 1973, μεσούσης της χούντας, καταγγέλεται ως κάτοχος χασίς στο καμαρίνι του γεγονός που οδηγεί στην προφυλάκισή του και αποχώρησή του στο εξωτερικό. Δύσκολα πραγματικά χρόνια. Έφυγε στις ΗΠΑ, ασχολήθηκε εκεί επαγγελματικά με το τραγούδι με εξαίρετη επιτυχία, βίωσε τη μοναξιά αλλά και την καταφυγή στο Αλκοόλ.

Η Επιστροφή του στην Ελλάδα τον βρήκε ξανά στο ΘΕΑΤΡΟ με μεγάλες ερμηνείες σε μεγάλες παραστάσεις. Επίσης αλησμόνητες για την ποιότητά τους και το απαράμιλλο ώριμο στυλ του ήταν οι εμφανίσεις του στο Θέατρο της Δευτέρας στην ΕΡΤ αλλά και σε εξαίρετες σειρές στην Ελληνική τηλεόραση της χρυσής εποχής.


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Φιλμογραφία του ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗ είναι πάρα πολύ μεγάλη.
Ξεκινάει, όπως είπαμε το 1957, στην ταινία "ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ" και κλείνει το 2002 στην ταινία του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΛΛΑΤΟΥ  "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ και ΑΪΣΕ"
45 Ολάκερα χρόνια στην μεγάλη οθόνη με συμμετοχή σε ...112 Κινηματογραφικές ταινίες
Αριθμός που στην κυριολεξία προκαλεί ίλιγγο για την παραγωγικότητά του.
Στους ρόλους του θα τον βρούμε παντού.
Είτε ως πρώτο αντρικό ρόλο, είτε ως δεύτερο αντρικό ρόλο, είτε ως υποστηρικτικό ρόλο.
Σε δράματα, σε κοινωνικά δράματα, σε ερωτικά δράματα, σε βουκολικά δράματα, σε κλασικές ερωτικές comedy, σε αξέχαστες κωμωδίες.
Ακόμα και κάποιους κόντρα ρόλους με την ίδια επιτυχία.
Μεγάλη ήταν η συνεργασία του με την FINOS FILMS με την οποία από το 1964 με "ΤΟ ΔΟΛΩΜΑ" ως το 1972 με το "Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ" έκανε 14 εξαίρετες ταινίες.


Που να σταθεί κανείς ξεχωριστά στην τεράστια αυτή του Φιλμογραφία.
Ενδεικτικά θα προσπαθήσουμε, μάλιστα με αυθαίρετα προσωπικά μέτρα, να σταθούμε σε κάποιες από τις ταινίες στις οποίες ξεχώρισε.

Το 1958 ξεχωρίζει με την τρυφερότητά του στο κλασικό ερωτικό δράμα εποχής του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ  
"Ο ΜΙΜΙΚΟΣ και η ΜΑΙΡΗ" με την 
ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ


Επίσης το 1958 πάλι με την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και τον ΛΑΜΠΡΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ ξεχωρίζει στην ερωτική comedy του ΑΝΔΡΕΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ  
"ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ"


Το 1959 συνεχίζει το δρόμο των επιτυχιών με την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ στην
 "ΜΟΥΣΙΤΣΑ" του 
ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

Επίσης το 1959 στο αξέχαστο ιστορικό δράμα του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ  
"Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΩΝ ΣΤΕΝΑΓΜΩΝ" 

Το 1959, την ίδια χρονιά, σειρά έχει το είδος της Αστυνομικής ταινίας Noir όπου διαπρέπει στο θρυλικό
"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ" 
του ΤΖΑΝΗ ΑΛΙΦΕΡΗ δίπλα στην ΓΚΕΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ και τον ΜΙΧΑΛΗ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟ


Ποιος δεν τον θυμάται το 1962, στην ανάλαφρη Κωμωδία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ  
"ΜΗΝ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΗ" 
μαζί με τον αξέχαστο ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ να ερμηνεύει με επιτυχία τον φίλο του τον Φάνη


Το 1964 στο
"ΔΟΛΩΜΑ" 
του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ εγκαινιάζει με λαμπρό τρόπο την συνεργασία του με την FINOS FILMS
Μαζί με τους ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ, ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ σε μια εξαίρετη ταινία


Εκπληκτική η εμφάνισή του και η επιτυχία του στο
"ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ" 
το 1966 του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ.
Πλάι στην απαστράπτουσα ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ και τους ΛΑΜΠΡΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ και ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ, ερμηνεύει τον γοητευτικό ΝΙΚΟ ΜΑΝΤΑ.
Από τις καλύτερες ερμηνείες και παρουσίες του.



Άψογος και σε ένα πολεμικό δράμα κατασκοπείας το 1967 που άφησε εποχή.

"ΚΟΝΣΕΡΤΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥΒΟΛΑ"
του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ως δεύτερος ρόλος πλάι στο δίδυμο ΚΑΡΕΖΗ-ΚΑΖΑΚΟΥ.

Την ίδια χρονιά θα τον απολαύσουμε ως ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΑΛΑΣΚΟ στην αλησμόνητη κωμωδία του ΝΤΙΜΗ ΔΑΔΗΡΑ 
 "ΜΙΑΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ ΝΙΑΤΑ" 
με τους ΛΗΝΑΙΟ-ΦΩΤΙΟΥ-ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ


Εξ ίσου συγκλονιστικός στο κοινωνικό δράμα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ 
 "ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΙΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ"
με τους ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ


Η Δεκαετία του 1970 το βρίσκει να ξεχωρίζει στην κωμωδία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ 
"ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΣΑΡΑΝΤΑΡΑ" 
στο πλάι της μεγάλης ΡΕΝΑΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ


Επίσης το 1970 σε ακόμα κωμωδία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ 
"Η ΘΕΙΑ ΜΟΥ Η ΧΙΠΙΣΣΑ" 
πάλι στο πλάι της ΡΕΝΑΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ


Το 1972 είναι εκπληκτικός στο κοινωνικό δράμα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, στην μεταφορά στη μεγάλη οθόνη από το δράμα του ΕΡΡΙΚΟΥ ΙΨΕΝ 
 "Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ" 
ως δημοσιογράφος Βλαχόπουλος


Εξαίρετη ήταν και η συμμετοχή του στο δράμα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ 
"Μ' ΑΓΑΠΑΣ"
το 1989 μαζί με την ΜΠΕΤΥ ΛΙΒΑΝΟΥ



Σταχυολόγησα μερικές μεγάλες στιγμές από την παρουσία του Ανδρέα Μπάρκουλη στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.
Σε μια τεράστια φιλμογραφία, τι να πρωτο-επιλέξεις ; Σκεφτείτε ότι μόνον για το 1959 βγήκαν στις αίθουσες 12 ταινίες με τον ίδιο, πρωτοφανές για κάποιον ηθοποιό. Οι επιλογές λοιπόν είναι ενδεικτικές.

Τα Ύστερα χρόνια στο ΘΕΑΤΡΟ

Από το 1970 μέχρι το 1973 δούλεψε με τον θίασο της ΚΑΚΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΗ-ΚΩΣΤΑ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ στις παραστάσεις που διέπρεψαν "ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΟΥΑΟΥΑ" και "ΕΡΩΤΑΣ και ΠΟΛΙΤΙΚΗ"
Το 1983, μετά τις γνωστές του περιπέτειες, ο μεγάλος Ηθοποιός επανέρχεται δριμύτερος και πλέον εξαιρετικά ώριμος στο ΘΕΑΤΡΟ αλλά και στην ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ με εξαίρετες συμμετοχές ύψιστης ποιότητας και τέχνης.
Ξεκίνησε στο "ΘΕΑΤΡΟ της 3ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ" με την ΓΙΟΥΛΑ ΓΑΒΑΛΑ στην "ΜΙΚΡΟΥΛΑ ΦΕΛΑΧΑ ΓΙΟΥΛΑΛΑΜ" του ΝΙΚΟΥ ΠΕΡΕΛΗ. Συνέχισε στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ με ΜΠΕΡΝΑΡΝΤ ΣΩ στο "ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΣΠΑΡΑΓΜΟΥ", τις "ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ" με την ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ, τον "ΚΥΡΙΟ" του ΜΠΑΜΠΗ ΤΣΙΚΛΗΡΟΠΟΥΛΟΥ στη "ΣΤΟΑ" το 1986.
Εξαίρετη η συνεργασία του με τον ΘΥΜΙΟ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ στην "ΒΙΔΑ" του ΓΙΑΝΝΗ ΞΑΝΘΟΥΛΗ ενώ το 1988 με δικό του θίασο και τον μεγάλο ΒΑΣΙΛΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ ανεβάζουν την "ΣΛΟΥΘ" του ΑΝΤΟΝΥ ΣΑΦΦΕΡ.
Η Τελευταία του θεατρική εμφάνιση δίνεται στην "ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ" στο Θέατρο Αναλυτή.

Οι εμφανίσεις στην Τηλεόραση

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης, τίμησε επίσης με την παρουσία του, τα καλά χρόνια της Ελληνικής τηλεόρασης.
Πρωταγωνίστησε σε πέντε (5) τηλεοπτικές σειρές που άφησαν το δικό τους ξεχωριστό στίγμα

1973  "ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ", 1986 "ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ", 1990 "ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΡΗ ΜΠΟΝΣΑΛΕΝΤΗ",  1991 "ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ",  1993  "ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΓΟΝΕΝΩΝ"


Αυτός, φίλες και φίλοι, ήταν ο μεγάλος ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ.
Ένας άνθρωπος της τέχνης που διάβηκε τη ζωή του ανάμεσα σε πολλά μονοπάτια, φωτεινά και γκρίζα.
Ένας καλλιτέχνης που έζησε, που είχε άπειρες εμπειρίες ζωής, που προσέφερε στην Υποκριτική όσο λίγοι, που σημάδεψε με την παρουσία του τον Ελληνικό κλασικό Κινηματογράφο.

Ένα είδωλο, που αγαπήθηκε, λατρεύτηκε, γοήτευσε, προσέφερε χαμόγελο, που ακόμα και στους κόντρα ρόλους του ήταν επιβλητικός.

Αποχαιρετισμός λοιπόν σε μια σπουδαία μορφή της Ελληνικής Υποκριτικής Σκηνής με μια τεράστια παρακαταθήκη πίσω του για μας αληθινό θησαυρό.







2 σχόλια:

  1. ωραίος ο Μπάρκουλης. Όχι τοσο απ' το γνωστο "Κορίτσια, ο Μπάρκουλης" όσο ότι είναι μέρος της ζωής μας. Ακόμα ένας απ' τους αγαπημένους μας, έφυγε απ' αυτήν την ζωή... Λιγοστεύουνε... πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Λαμπρινή μου. Καλό Μήνα να έχεις κοπέλα μου. Μου άρεσε αυτό που είπες, "κομμάτι της ζωής μας"...! Μεγάλη αλήθεια καλή μου φίλη. Καλή συνέχεια σου εύχομαι.

      Διαγραφή