Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ: "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΔΕΚΑΕΠΤΑ (17)"

Φίλες και Φίλοι
Η Ψυχιατρική και κατ' επέκταση το Ψυχολογικό θρίλερ στον Ελληνικό Κινηματογράφο, μετριέται σε δημιουργίες στα δάχτυλα.
Εδώ στο CINEFIL έχουμε παρουσιάσει δύο αριστουργήματα στο είδος αυτό:




Δυστυχώς για ανεξήγητους λόγους και άγνοια των δημιουργών προγράμματος των Ελληνικών Καναλιών, τα έργα αυτά έχουν τύχει ελάχιστης προβολής για το ευρύ κοινό.
Η Έλλειψη παιδείας πάνω στον Κινηματογράφο και η προχειρότητα εκ μέρους των παραγωγών βγάζει μάτια.

Σήμερα θα σταθώ σε ένα ακόμα αριστούργημα, που το κατατάσσει σε ένα αυστηρό Ψυχιατρικό Ανθρώπινο Δράμα, που όπως θα δούμε, έκανε πάταγο, την εποχή που προβλήθηκε.


Έχω την Τιμή να σας παρουσιάσω την συγκλονιστική δημιουργία του

ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ


"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ 17"


Πρεμιέρα: ΟΚΤΩΒΡΗΣ 1969


Ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ είναι από τους εκλεκτότερους δημιουργούς του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Σημάδεψε στο πέρασμά του, ως ΜΟΝΤΕΡ, όλη τη διαδρομή του Ελληνικού Σινεμά στην κλασική του περίοδο σε όλες τις μεγάλες παραγωγές.

"Το κορίτσι του 17" είναι η ΠΡΩΤΗ του ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ απόπειρα και δημιουργία και το αποτέλεσμα ήταν συγκλονιστικό.
Τον θαυμάσαμε επίσης και σε ένα ακόμα κοινωνικό δράμα αργότερα, το "ΘΕΜΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ".

ΤΟ ΘΕΜΑ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Κάλλιστα θα μπορούσε κανείς να βγάλει το Μότο της ταινίας, το μεγάλο της μήνυμα:
"Η Αγάπη και η παρουσία της στη ζωή μας"
Το πόσο επηρεάζει την ψυχολογική μας ισορροπία η έλλειψή της, το πόσο επιδρά επάνω της το πραγματικό της ιαματικό χάδι.
Και, φυσικά, δεν μιλάμε για μελό καταστάσεις μήτε κατά διάνοια. Μιλάμε σε δύο τομείς:
Της απόλυτης Ψυχιατρικής και της Ψυχανάλυσης.
Θέματα που δεν θίχτηκαν ως περιβάλλοντα στο Ελληνικό Σινεμά


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία:  ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ

Κινηματογράφιση:  ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΓΚΟΣ

Μοντάζ:  ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ

Μουσική:  ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ

Σκηνογραφία: ΝΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ηχοληψία:  ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ-ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΧΛΑΔΗΣ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ στο ρόλο της Ψυχοπαθούς Άννας Κομνηνού

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ στο ρόλο του Ψυχίατρου Παύλου Βλάχου

ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ στο ρόλο του Αστυνομικού Διευθυντή

ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΚΑΛΛΕΡΓΗΣ στο ρόλο του Καθηγητού Ψυχιατρικής Χαρίλαου Τσιριγώνη, δ/ντού της Ψυχολογικής Κλινικής

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ στο ρόλο του νεαρού Άρη Κομνάκη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ στο ρόλο του Πατέρα Κομνάκη

ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΟΡΜΠΑΣ στο ρόλο του νοσοκόμου της κλινικής

ΝΑΣΟΣ ΚΕΔΡΑΚΑΣ στο ρόλο του Λευτέρη

ΛΑΚΗΣ ΤΕΑΖΗΣ στο ρόλο του νεαρού ζιγκολό

Επίσης οι:  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΣΣΑΡΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΒΑΪΤΣΕΡ


Η ΠΛΟΚΗ

Η Άννα Κομνηνού είναι μια ακίνδυνη ασθενής με βαρύτατη κατάθλιψη, δεν μιλά ποτέ, που νοσηλεύεται στην ιδιωτική Ψυχιατρική Κλινική του Χαρίλαου Τσιριγώνη, παλιά δόξα της Ψυχιατρικής που όμως έχει παραιτηθεί από τις μεθόδους που τον ανέδειξαν κουρασμένος λειτουργώντας περισσότερο σαν έμπορος παρά σαν γιατρός.
Την Άννα, παρακολουθεί ο θεράπων Γιατρός της, ο Ψυχίατρος Παύλος Βλάχος, ο οποίος, με πάθος, πιστεύει στην θεραπεία της μέσα από τη στήριξη και τη λύτρωση.
Μια νύχτα ένας νοσοκόμος του Ψυχιατρείου αποπειράται να βιάσει την Άννα, η οποία στην πάλη τον σκοτώνει με το στιλέτο του και στη συνέχεια δραπετεύει, μια χαμένη ψυχή, μέσα στην άγρια Πόλη.
Η Αστυνομία, με επικεφαλής τον Αστυνομικό Διευθυντή και τον θεράποντα γιατρό της ρίχνονται στο κυνήγι της, καθένας για διαφορετικούς λόγους.
Η Άννα, στις χαμένες περιπλανήσεις της στην Πόλη, θα δεχτεί την επίθεση και άλλων επίδοξων βιαστών της και ο δρόμος της τραγωδίας χάσκει τρομακτικός.
Ο Γιατρός πείθει τον Αστυνομικό να του αφήσει την πρωτοβουλία της πρώτης επαφής.
Κανείς δεν ξέρει ποιο θα είναι το μοιραίο τέλος από αυτό το δραματικό γαϊτανάκι του θανάτου
Και τι θα είναι αυτό που πιθανά να κληθεί να αλλάξει την κατάσταση.


Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ τόσο στο μοντάζ όσο και στην Σκηνοθεσία δουλεύει το εξαίρετο σενάριό του με μοναδική δεξιοτεχνία, υψηλή αισθητική.
Οι χώροι εναλλαγής της δράσης: Ο κλειστός ιατρικός χώρος της κλινικής, η διαπάλη των επιστημόνων πάνω σε θέματα ιατρικής συνείδησης, τα ένστικτα των ανθρώπων που περνάνε μέσα από την σεξουαλικότητα η οποία καθίσταται θανατηφόρα.
Ο Καθαρά Noir χώρος δράσης για την Άννα και εκεί που παρεμβάινει.
Εκπληκτικά Κάδρα Ηθοποιών που αναδεικνύουν την ψυχολογία τους και τα χαρακτηριστικά τους.
Ο Απίστευτος άδολος ερωτισμός που αποπνέει η Άννα μέσα στο δίπολο ΖΩΗ-ΘΑΝΑΤΟΣ ανάλογα τον τρόπο που θα λειτουργήσει κάποιος επάνω της.
Οι σκηνές δράσης, αστυνομικής καταδίωξης και έρευνας, πολύ καλές για το Ελληνικό noir.
Γενικά μια δουλειά αξιέπαινη, που καταθέτει την ταινία στα ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ εκείνα έργα του Κινηματογράφου μας.


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Για το καστ των Ηθοποιών τι να πει και τι ειλικρινά μπορεί να πει κανείς...!
Οι ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ είναι για Μάθημα Υποκριτικής σε Δραματική σχολή μία προς μία.

ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ



Πραγματικά θριαμβευτικό σοκ.....! Από τις καλύτερες Α' Γυναικείες ερμηνείες στο είδος αυτό του Κινηματογράφου.
Η ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ, καλείται εδώ, να ερμηνεύσει μια ψυχιατρικά κλονισμένη νεαρή γυναίκα και να το εκφράσει έχοντας χάσει ένα από τα εργαλεία της υποκριτικής, το λόγο.
Η ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ είναι αναγκασμένη να παίζει με το πρόσωπο και το σώμα της.
Κάθε της έκφραση, κάθε της γκριμάτσα, κάθε της περπατησιά οφείλει να συνάδει με αυτό που είναι.
Μια νεαρή Γυναίκα, που έχει απόλυτη ανάγκη να νιώσει μια τρυφερή αγάπη, μια αγνή ύπαρξη που μετατρέπεται σε δολοφονική μέγαιρα σαν κάποιος ματώσει την πληγή της.
Ειλικρινά ο καλύτερος ρόλος στην καριέρα αυτής της εξαίρετης Ηθοποιού μας, αρκετά υποτιμημένης θα έλεγε κανείς.



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ


Για τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΖΑΚΟ τι να πει κανείς ερμηνευτικά. Βέβαια τον έχουμε συνηθίσει σε παντελώς άλλους ρόλους με "σκληρά" χαρακτηριστικά ή στο ρόλο του ερωτευμένου άντρα σε ερωτικό δράμα στα κλασικά του χρόνια.
Εδώ, ο Καζάκος, είναι ο παθιασμένος Γιατρός. Ο Άνθρωπος που δεν είναι ερωτευμένος, που έχει βγάλει τον έρωτα από τη ζωή του, που δείχνει ταγμένος σε αυτό που υπηρετεί.
Ένας γιατρός και άνθρωπος που πιστεύει στη δύναμη της αγάπης και στην ιαματική της δυνατότητα.
Ερμηνεία υπέροχη.



ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ


'Ενας ακόμα γίγαντας της Ελληνικής Υποκριτικής σκηνής, πρωταγωνιστής σε δεύτερους ρόλους, έρχεται εδώ να υποδυθεί τον Αστυνομικό διευθυντή, που θα κληθεί σε ένα εξαίρετα δύσκολο έργο για αυτόν, να βρεί μια ψυχοπαθή δολοφόνο που πάντα είναι πριν από αυτόν.
Η αρχική του διαπάλη ιδεών με τον Γιατρό Βλάχο, και στη συνέχεια η συνεργασία τους, αυτός ένας σκληρός διώκτης του Νόμου, εκείνος ένας γιατρός, δίνουν ένα δίδυμο χαρακτήρων και ερμηνειών που σε καθηλώνουν πραγματικά.
Εκπληκτικός απλά.


ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΚΑΛΛΕΡΓΗΣ


Μια ακόμα θρυλική μορφή στην Ελληνική υποκριτική σκηνή, σε έναν ρόλο που τον έχει "διαβασμένο" και καταξιωμένο ως στυλ καθώς τον έχει ερμηνεύσει πολλές φορές.
Εδώ, είναι ο κουρασμένος και παραιτημένος παλιός μεγάλος καθηγητής ψυχιατρικής, πρότυπο για τους μαθητές του, που έχει πλέον μεταβληθεί σε έναν τυπικό ιδιοκτήτη Ψυχιατρικής Κλινικής.
Ερμηνεία 100% στην επιτυχία.


ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ


Από τα πιο εκφραστικά και γλυκύτερα νεαρά πρόσωπα του Κινηματογράφου μας εκείνης της εποχής, ο Χρήστος Πολίτης θα έρθει στο "ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ 17" ως ο απόλυτος "ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ" της δράσης.
Ως ο ιδιόμορφος, κλειστός, ρομαντικός, νεαρός γιος ενός πλούσιου αδίστακτου επιχειρηματία, για να πέσει πάνω στην περιπλάνηση της Άννας σε μια κρίσιμη καμπή στη ζωή του.
Η Συνάντησή τους θα είναι τέτοια που θα βαδίσει στην κόψη του ξυραφιού.
Λύτρωση ; ή ένας ακόμα θάνατος ; εδώ η μεγάλη πάλη
Πάρα πολύ καλός ο Πολίτης και άριστο το παίξιμό του δίπλα στην Σοφία Ρούμπου.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ


Τι συστάσεις τώρα να κάνει κανείς για τον Γιάννη Αργύρη, από τις εμβληματικές μορφές του Κινηματογράφου μας.
Εδώ, σε έναν καθαρά κόντρα ρόλο, αυτόν του αδίστακτου άκαρδου επιχειρηματία, πατέρας του νεαρού Κομνάκη, που η μοναδική του έγνοια είναι η μεγιστοποίηση στα κέρδη του με κάθε μέσο.
Απόλυτα αληθοφανής και επιβλητική ερμηνεία


ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΟΡΜΠΑΣ


Ο Καλός μας ηθοποιός, με τα "σκληρά" χαρακτηριστικά, συνήθιζε να δουλεύει κόντρα ρόλους με μεγάλη επιτυχία. Και εδώ λοιπόν τον απολαμβάνουμε ως Νοσοκόμο της κλινικής που ζει με το άγος της ερωτικής επαφής με την Άννα.


Οι υπόλοιποι ηθοποιοί

ΝΑΣΟΣ ΚΕΔΡΑΚΑΣ, ΛΑΚΗΣ ΤΕΑΖΗΣ, σε ρόλους υποστηρικτικούς συμπληρώνουν το εξαίρετο παζλ των ερμηνειών στην ταινία.


Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Με τον ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ ....παρόντα στην Μουσική σύνθεση της ταινίας τι άλλο να περιμένει κανείς από κάτι το υπέροχο, το σημαντικό.
Σε μια μουσική έμπνευση σύνθεση που ταιριάζει γάντι με το ύφος του έργου και με ένα τραγούδι στο πιάνο, που πραγματικά χαϊδεύει τα συναισθήματά μας.


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Φίλες και Φίλοι, "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ 17" σάρωσε στην κυριολεξία στο 10ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με την προβολή του.

Σαν σκούπα τέχνης μάζεψε: ΠΕΝΤΕ ΠΡΩΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ για την ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ Β' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ για τον ΧΡΗΣΤΟ ΠΟΛΙΤΗ

Τι άλλο να πεις πραγματικά για την δίκαιη καταξίωση της δημιουργίας αυτής του ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ.


Μιας δημιουργίας που πραγματικά δεν είχε την προβολή που της άξιζε από τις τηλεοπτικές προβολές και άντε τώρα εσύ να βρεις μια σοβαρή εξήγηση για όλο αυτό.


Αυτό, αγαπητές φίλες και φίλοι, ήταν "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ 17".
Η Ταινία υπάρχει ελεύθερη στο youtube και σας προτείνω να την δείτε ανεπιφύλακτα.
Σαν ένα μικρό διαμαντάκι του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου μας.
Σαν θέμα συγκλονιστικό, ανθρώπινο, στα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής και στη δύναμη που μπορεί να ασκήσει η αγάπη και η εμπιστοσύνη ακόμα και σε ένα ανθρώπινο αγρίμι.










Ακούστε το υπέροχο ομώνυμο τραγούδι της ταινίας σε Μουσική Μίμη Πλέσσα "Το λουλουδάκι της Μοναξιάς"όπως και τον "Πικο το αρκουδάκι", αληθινά σπάνιο τραγούδι, εδώ ακούγεται με τη φωνή του ΕΡΜΗ ΤΣΑΠΑΚΗ. Οι στίχοι είναι του ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ.




Και για όσους επιθυμούν εδώ βρίσκεται όλη η ταινία για να την δούν






4 σχόλια:

  1. "Φυσικά" αγνοούσα και την ύπαρξη της ταινίας. Εμπιστεύομαι το γούστο σου (και φυσικά την παρουσίαση που έκανες) και θα την δω.
    Το γιατί κάποιες ταινίες που αξίζουν δεν προβάλλονται, μάλλον πρέπει να ρωτήσουμε την ΕΡΤ που τουλάχιστον αυτή δεν ασχολείται με σκουπίδια και φροντίζει να προβάλλει πολιτισμό μέσα στο άγονο αχανές τοπίο του τρας, του κιτς, της υποκουλτούρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου, τιμή για μένα η εμπιστοσύνη σου. Ευχαριστώ πάρα πολύ μου ανεβάζεις το επίπεδο ευθύνης ακόμα ψηλότερα.
      Έχεις δίκιο για την ΕΡΤ φίλε. Τέτοιες ταινίες μόνο από τη δική της συχνότητα μπορούμε να δούμε.
      Όποτε μπορείς να την δεις την ταινία, αξίζει.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  2. Άγνοια θα δηλώσω κι εγώ για την ταινία... Γιατί πρέπει να παίζουν συνέχεια τις ίδιες και τς ίδιες δεν έχω καταλάβει!
    Καλό βράδυ, Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Αλεξάνδρα μου.
      Γιατί έχουν κάνει επιλογή σε καλές μεν αλλά κύρια "εύπεπτες", ευχάριστες σε γενική αποδοχή ταινίες για προβολή. Εδώ τα πράγματα ήταν δύσκολα και αντιλαμβάνεσαι.
      Καλό απόγευμα να έχεις καλή μου και ευχαριστώ.

      Διαγραφή