Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016

ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ: "ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ"

Ποια "όπλα" στον έρωτα μετράνε ;
Ωραία ερώτηση θα πει κανείς. Ναι. Ωραία και ασαφέστατη. Τι σημαίνει "όπλα που μετράνε".
Εννοώ ποια προτερήματα μετράνε σε μια επιτυχή ερωτική κατάκτηση ;
Χμμμ..... αέναο ερώτημα θα έλεγα που σέρνεται χρόνους και καιρούς φτάνοντας στις αναζητήσεις του "Φάουστ" του Γκαίτε.

Μπορούν έτσι κι αλλιώς τα Νιάτα να υπερνικήσουν κάθε τι στο διάβα τους για την κατάκτηση μιας καρδιάς ;
Μπορεί το χρήμα να έχει τον δικό του ρόλο σε αυτό το "κυνήγι" ;

Ένα-ένα ξεπηδάνε στη σκέψη μας, στον προβληματισμό μας.

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ και ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ καταπιάνονται με μια ελεύθερη απόδοση-προσέγγιση του θρυλικού μύθου του "ΦΑΟΥΣΤ" και έτσι έχουμε το υπέροχο


"ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ"



Και το 1961, συγκεκριμένα στις 30 Οκτώβρη 1961, έχουμε την Πρεμιέρα της Κινηματογραφικής του μεταφοράς.

Μια αισθηματική comedy, μία από τις Καλύτερες του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου με την εκπληκτική Σκηνοθεσία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία:  ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ
Σκηνοθεσία:  ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ
Κινηματογράφιση:  ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ
Παραγωγή: ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:  ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ
Μοντάζ:  ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ
Μουσική: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ στο ρόλο του ΑΝΔΡΕΑ

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ στο ρόλο της ΡΙΤΑΣ

ΣΜΑΡΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ στο ρόλο της ΕΛΕΝΗΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ στο ρόλο του ΑΓΗΣΙΛΑΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ στον φωνητικό ρόλο του Διαβόλου

ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ στο ρόλο του παλιατζή

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ στο ρόλο του γιατρού

ΥΒΟΝΗ ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΥ στο ρόλο της υπηρέτριας

ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ στο ρόλο του νεαρού

ΑΓΓΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του υπαλλήλου


ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ

"Αχ και να 'μουν νέος...! αχ...! και να 'μουν νέος...!"

Μια κλασική φράση που ακούγεται συνέχεια και στην ταινία αλλά και στην ίδια τη ζωή. Ειδικότερα στον ...δικό μας κύκλο των 50+ πλέον σαν πρόκειται να μιλήσουμε για μια υποψήφια ...ερωτική κατάκτηση.
Και είναι λογική η επίκληση της αδάμαστης Νιότης, του φορέα της ζωντάνιας, της ανάσας, της φρεσκάδας.
Όμως στο Ερωτικό κυνήγι, στο οποίο μπαίνουν μια σειρά παράγοντες η μάχη δεν είναι δεδομένη...!

Στην ταινία λοιπόν έχουμε δύο ηλικιωμένους, τον ΑΝΔΡΕΑ και τον ΑΓΗΣΙΛΑΟ, που στο ξεμώραμά τους ή αν θέλετε στη φαντασία τους διεκδικούν μια πανέμορφη νεαρή κοπέλα, τη ΡΙΤΑ.
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ακολουθεί την οδό της λογικής και της σωφροσύνης. Πάει ...πάσο χωρίς μάχη, λοιδωρώντας το φίλο του.
Ο ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ όμως δεν ...κολώνει, αποφασίζει να ...σιαχτεί και νάσου να ρίχνεται στη μάχη για την κατάκτηση του χυμώδους "Μήλου της έριδος".

Τότε ο ΑΝΔΡΕΑΣ, θέλοντας να αποδείξει στο φίλο του την αδάμαστη δύναμη της νιότης, πουλάει την ψυχή του στο Διάβολο προκειμένου να επανέλθει στην Νιότη και να αντιπαλέψει με τον Αγησίλαο για τη διεκδίκηση της Ρίτας.

Εκεί όμως ο ΑΝΔΡΕΑΣ ανακαλύπτει με ....τρόμο καθώς το παιχνίδι δεν το έχει κερδισμένο από χέρι καθώς ο γηραλέος φίλος του, ο ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ, έχει και τα δικά του "χαρτιά", τα οποία και δεν υπολόγιζε ο ΑΝΔΡΕΑΣ




Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ-Ο ΧΩΡΟΣ

Η μεγάλη δύναμη της ταινίας είναι και ο Χώρος στον οποίο και διαδραματίζονται οι σκηνές.
Κλασική παραδοσιακή Ελληνική ατμόσφαιρα με μοναδική αυθεντικότητα που έχει ανεκτίμητη ιστορική αξία.
Ένα παλιό απλό σπιτάκι, μια εσωτερική κλειστή αυλή τύπου 1960, κλασική ξύλινη σκάλα με ξύλινο μπαλκονάκι, κληματαριά και κήπος και φυσικά τα έπιπλα εποχής ντυμένα στην ομορφιά αλλά και στην φτώχεια.

Ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ είναι μοναδικός στο να αποτυπώνει στα κινηματογραφικά του καρέ την εικόνα αυτή με τρόπο μοναδικό σε ρομαντισμό και αυθεντικότητα.
Έχοντας δίπλα του τον μεγάλο ΝΤΙΝΟ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ να δίνει μια φωτογραφία που μοιάζει με ζωγραφιά φτιάχνουν μια ταινία που λες και τη ζεις αυτή τη στιγμή στην αυλή του πατρικού σου σπιτιού.



ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Εντάξει....αν έχεις τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ, σε Πρώτο αντρικό ρόλο, σε τέτοια κέφια και διάθεση, τότε πραγματικά βρίσκεσαι μπροστά σε μια ανεπανάληπτη ερμηνεία που ο μεγάλος μας Ηθοποιός δίνει ανεβάζοντας την ταινία ίσως στην καλύτερη comedy του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Στο ρόλο του ΑΝΔΡΕΑ, που του έδωσε, εύλογα, το ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1961 Α' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ, ο ΧΟΡΝ είναι εκπληκτικός.
Είτε σαν ηλικιωμένος, βλοσυρός, οργισμένος, αγανακτισμένος είτε σαν νεαρός, όμορφος, αεράτος, να τραγουδάει, να χορεύει, με ανεπανάληπτες τις γριμάτσες του προσώπου του δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες του στον Κινηματογράφο.


Δίπλα του σε Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ η εξαίρετη ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ.
Η νεαρή τότε όμορφη Ηθοποιός μας είχε την αυθεντικότητα και τη χάρη της νεαρής που για χάρη της μάχονται ....δύο γενιές. Πολύ καλή ερμηνεία, ρεαλιστική, αυθόρμητη.

Ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ, η μεγάλη αυτή μορφή, στο ρόλο του ΑΓΗΣΙΛΑΟΥ, δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το εξαίρετο που είδαμε.

Η ΣΜΑΡΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ, στο ρόλο της ...Μαμάς Ελένης, συμπληρώνουν με απόλυτη επιτυχία τους κύριους ρόλους του έργου. Εξαίρετη η μεγάλη Κυρία του Κινηματογράφου μας και εδώ σε έναν ρόλο που τον έχει στο ...τσεπάκι της παραδοσιακά.




Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Εντάξει....! σαν ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ γράφει Μουσική σε κάποια ταινία αντιλαμβάνεστε ότι αυτή θα αποτελέσει για τους μετέπειτα χρόνους σταθερό σημείο αναφοράς.

Το "ΑΣ ΕΙΝ' ΚΑΛΑ ΤΟ ΓΙΝΑΤΙ ΣΟΥ", το κλασικό τραγούδι, που σιγοτραγουδά με πόνο και πικρία ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ στην ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ θεωρείται σταθμός στο Ελληνικό ΣΙΝΕΜΑ.
Μάνος Χατζηδάκης με τα όλα του σε όλη την ταινία και μουσική που αποτελεί συλλεκτικό θησαυρό για εμάς σήμερα και όχι μόνο.

[youtube=https://youtu.be/jDDNriWigzM] 

"ΠΕΣ ΜΟΥ ΜΙΑ ΛΕΞΗ" Ακόμα αντηχεί ήρεμο, νοσταλγικό, τρυφερό, ερωτικό στα αυτιά μας.
Με τη φωνή των Δημήτρη Χορν και Μάρως Κοντού, ο Μάνος Χατζηδάκης δίνει ένα ακόμα αλησμόνητο τραγούδι στην ταινία σε ένα πιο ερωτικό, νοσταλγικό τόνο.

[youtube=https://youtu.be/HX8mSPA-OiE] 





Στα παράξενα της ταινίας τα σχετικά λίγα εισιτήρια της πρώτης προβολής, 37.302 με την ταινία στην 16η θέση από τις 68 εκείνης της χρονιάς.
Επίσης στο ότι ο ρόλος του ΑΝΔΡΕΑ είχε προταθεί στον ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ ο οποίος όμως τον απέρριψε.



Και βέβαια όλη τούτη η πανέμορφη ιστορία, τυλιγμένη μέσα σε ένα όνειρο του ΑΝΔΡΕΑ βρίσκει την ευτυχή της λύτρωση και επιτέλους ...κάθαρση το βράδυ της  Ανάστασης.
Μιας και πορευόμαστε σε Πασχαλινές μέρες, το βράδυ της Ανάστασης είναι που θα αναφωνήσει λυτρωμένος πια ο Ανδρέας στο φίλο του Αγησίλαο 

"Εμ Αναστήσαμε Αγισήλαεεεε.....'

Φράση που και αυτή παραμένει κλασική ατάκα με ισχύ λαϊκού μότο στην καθομιλουμένη μας....

Πάμε λοιπόν να ....Αναστήσουμε με το καλό αδέλφια....έχοντας πάντα πίσω μας τα λυτρωτικά φώτα και κεράκια της Ανάστασης που δίνουν την αλήθεια στη σωστή της διάσταση με το ζεστό της φως.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ να ΕΧΟΥΜΕ












4 σχόλια:

  1. "Αν ερχόσουν πάλι διάολε θα ήξερα να σε παζαρέψω".
    Ή κάτι τέτοιο λέει ο Χορν, μετανιωμένος για την κουτουράδα του να δεχτεί χωρίς δεύτερη σκέψη να ανταλλάξει τα πλούτη του με τη νιότη. Κάπως αργά κατάλαβε ότι στη ζωή δεν μετρούν ούτε τα νιάτα, ούτε η όρεξη για αγώνα, ούτε ο αυθορμητισμός. Πρέπει να υπάρχουν και τα ...θεμέλια. Αλλιώς το ανάκτορο καταρρέει.
    Πολύ καλή η επιλογή σου Γιάννη για αφιέρωμα αυτή την εβδομάδα.
    Καλό Πάσχα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου, ναι, μπαίνουν στη μέση τούτης της ζωής παράγοντες που μια συναισθηματική σκέψη δεν μπορεί να παραδεχτεί ότι μπορεί να κυριαρχήσουν.
      Ο έρμος ο έρωτας δεν πολεμάει μονάχος... από κοντά του και απέναντί του αντιμάχονται πολλά βιώματα στη ζωή που ορθώνουν τις δικές τους αντιρρήσεις. Ανέχεια, φτώχια, αδυναμία, εξάρτηση. Τα βαρίδια της ζωής. Βέβαια στο φινάλε που θα γίνει ο λογαριασμός οι συγγραφείς θα περάσουν το δικό τους ορθολογικό και σωστό μήνυμα, τα νιάτα θα θριαμβεύσουν αλλά ο σκεπτικισμός παραμένει.
      Να σε ευχαριστήσω φίλε και να ευχηθώ Καλή σου Ανάσταση.

      Διαγραφή
  2. Αναστήσανε... εμείς.. θα περιμένουμε... λίγο...ΤΙ ΤΑΙΝΙΑ!!!!!!!!!

    Τι αστέρια!!!! Τι καταστάσεις!!!!! Αληθινές, μιας που η ζωή φέρνει τα πάνω κάτω... !!!

    καλό Πάσχα,Γιάννη!! Με υγεία, να χαίρεσαι τους δικούς σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαμπρινή μου ευχαριστώ που είσαι εδώ. Πράγματι όμορφες, αξέχαστες ταινίες. Καλή Ανάσταση να σου ευχηθώ με όλη μου την καρδιά.

      Διαγραφή