Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Ένα Βραβείο για σας.......Liebster Award


Αγαπητές Φίλες και Φίλοι της blogόσφαιρας του BLOGSPOT
Το Σάββατο 26 Σεπτέμβρη είχα μια εξαίρετη και συνάμα ΤΙΜΗΤΙΚΗ έκπληξη 
Ένα όμορφο και τιμητικό ΒΡΑΒΕΙΟ LIEBSTER με ....περίμενε, απονομή από την 
εξαίρετη δικτυακή Φίλη 
Roula The Cat



Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την καλή μας Φίλη, γνωστή στην μπλογκόσφαιρα του BLOGSPOT για το παραπάνω εξαίρετο Μπλόγκ της και να πω ότι αυτή
η διάκριση με τιμά ιδιαίτερα πραγματικά.

Παίρνω λοιπόν την όμορφη σκυτάλη αυτής της δικτυακής διάκρισης απαντώντας στη λίστα των 
ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ που ανέβασε η Roula The Cat για να προχωρήσω στη συνέχεια:

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

1. ΤΙ ΣΕ ΩΘΗΣΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟ BLOGGING

Μα φυσικά η έντονη ανάγκη της έκφρασης, της ερασιτεχνικής δημιουργίας και η ομορφιά να το μοιράζεσαι ανοιχτά με τον δικτυακό ανοιχτό κόσμο.

2. ΜΙΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ή ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΟΥ ως BLOGGER

Πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε μέρα μπορεί να είναι και διαφορετική από την διαδρομή σου ως blogger.
Ένα σχόλιο ενός καινούργιου επισκέπτη, μια συνεχή παρουσία κάποιων άλλων, ένας ιδιαίτερος σχολιασμός πάνω σε κάποια σου ανάρτηση που έχει αγγίξει κάποια ευαισθησία ενός αναγνώστη είναι και μια ξεχωριστή συγκίνηση.
Είχα την τιμή και το συναίσθημα να νιώσω πάρα πολλές τέτοιες στιγμές που είναι για μένα αλλά και για κάθε blogger πιστεύω η καλύτερη ανθρώπινη ανταμοιβή.

3. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ή ΤΑΙΝΙΕΣ-ΣΕΙΡΙΕΣ στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ;

Αναμφισβήτητα το τελευταίο.....! Δυστυχώς για μια σειρά λόγους, δεν πηγαίνω Κινηματογράφο. Αν και .....μανιώδης cinefil δεν πηγαίνω. Κακώς....! Το θέατρο το αγαπώ επίσης πολύ και το εκτιμώ αφάνταστα. Όμως το ψηλό κόστος των εισιτηρίων γίνονται απαγορευτικά για την μετάβαση μιας οικογένειας. Συνεπώς τι μας μένει ; Το διαδίκτυο, ευτυχώς όπου μέσα από εκεί μπορούμε να δούμε σειρές ή ταινίες αλλά και το VIDEO CLUB αν και εκεί οι σπάνιες ταινίες δεν βρίσκονται.

4. ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ που ΔΙΑΒΑΣΕΣ και σε ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ ή σε ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕ

Αγαπώ το βιβλίο, λατρεύω το διάβασμα. Όμως δυστυχώς, τον τελευταίο καιρό, το διαδίκτυο μονοπώλησε το χρόνο μου και δεν διάβαζα. Είπα να δώσω ένα τέλος σε αυτήν την ...παρεκτροπή και ξεκίνησα διαβάζοντας μαζικά ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ και τα εξαίρετα αστυνομικά του διηγήματα.
Με συγκίνησε πάρα πολύ, με γέμισε ιδιαίτερα συναισθήματα το "ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ", το οποίο θα επιθυμούσα να το δω στον κινηματογράφο αλλά.....

5. ΒΡΑΔΥ: ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ή ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ ;

Θα έλεγα ψυχαγωγία με την έννοια του διαδικτύου. Έτσι κι αλλιώς οι εποχές των όποιων εξόδων έχουν σταματήσει, το άνοιγμα σε φίλους ελάχιστο, κόσμοι και σπίτια κλειστά. Απέμεινε η δικτυακή ψυχαγωγία ...εντός των τειχών.

6. ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ στην ΕΛΛΑΔΑ ή ΑΛΛΟΥ ; ΤΙ ΣΕ ΤΡΑΒΑΕΙ ΕΚΕΙ ;

Λατρεμένη μου ΣΥΡΟΣ......! Δεύτερο "σπίτι", το απωθημένο μιας μελλοντικής μετοίκησης εκεί. Τι με τραβάει εκεί ; πολλά....! Αναμνήσεις, φύση πανέμορφη, κόσμος χαμογελαστός, πολιτισμός, κουλτούρα. Λατρεμένη μας αγάπη οικογενειακά.

7. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ......(Συνέχισε τη φράση)

Η Γυναίκα για μένα προσωπικά είναι σημείο αναφοράς ζωής. Λατρεμένη, σεβάσμια, ερωτεύσιμη, παθιασμένη, Δημιουργική, Παραστάτρια, Πηγή έμπνευσης.
Το πλάσμα εκείνο που είναι πηγή ζωής, που είναι πηγή ηδονών, έρωτα, συναισθημάτων, που είναι μια θάλασσα με τις ποικίλες στιγμές της.

8. Ο ΑΝΤΡΑΣ ΕΙΝΑΙ.......(Συνέχισε τη φράση)

Χμ....θα έλεγα παρεξηγημένη "φιγούρα" αν θεωρήσει εαυτόν ενταγμένο στο κοινωνικά δοσμένο status και πρότυπο χάνει τα πάντα που στην πραγματικότητα έχει και μπορεί να προσφέρει.
Αφελέστατα ανοιχτός, επιρρεπής ανισόρροπα στις δυνάμεις της ζωικής φύσης (ηδονές, έρωτας), ένα πλάσμα εύκολα σμιλεύσιμο σε άλλα πρότυπα και προσφορές.

9. ΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΑΖΙ ΠΕΝΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ:

Ωχ...άρχισαν οι δύσκολες ....επιλογές...... Δεν ξέρω τι να πω.....αυτό εξαρτάται από μια σειρά καταστάσεις, που πας, γιατί πας, με ποιον πας κλπ.
Γενικεύοντας λόγω της κατάστασής μου χαχαχαχαχα, τα ...χάπια μου, τηλέφωνο, ......ρούχα, ένα βιβλίο σίγουρα, χάρτη του μέρους και μην ...ξεχάσω το εισιτήριο βεβαίως-βεβαίως.....!

10. ΤΟ ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΟ ΚΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ;

Δεν υπάρχει τίποτα διαφορετικό από την οικογένειά μου, την σύζυγό μου και τα παιδιά μας. Είναι ο απόλυτος κύκλος για μένα. Μια τριάδα .......αδιαίρετη και ...ομοούσια.....που μέσα μου θεωρώ αδύνατον να σπάσει.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Με τη σειρά μου θα ήθελα να Παραδώσω αυτό το βραβείο στα εξής Ιστολόγια, τα οποία παρακολουθώ και με έχουν συγκινήσει για τον ένα ή άλλο βαθμό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάθε ιστολόγιο δεν έχει το δικό του ξεχωριστό να δώσει και να δημιουργήσει:

Αφήνοντας επίσης τα ερωτήματα όπως ακριβώς τα πήρα από τη Roula....



Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2015

ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ: Μια Αγωνίστρια και Συγγραφέας στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,
συνεχίζοντας το ταξίδι μας στον κόσμο του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου,
σήμερα θα σταθούμε σε μια ΓΥΝΑΙΚΑ ΗΘΟΠΟΙΟ, που ΤΙΜΗΣΕ έντονα με την επιβλητική της παρουσία τον Ελληνικό Κινηματογράφο.
Μια Ηθοποιό, που μπορεί ποτέ να μην έπαιξε Α' Γυναικείο ρόλο σε όσες ταινίες συμμετείχε αλλά οι ερμηνείες της σε Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ αλλά και Υποστηρικτικό ρόλο είχαν τέτοια Ποιότητα και έμφαση που ουδέποτε πέρασαν απαρατήρητες. Και όχι μόνον αυτό αλλά έδωσαν μια
ξεχωριστή σφραγίδα τέτοια που ακόμα και στις μέρες μας να παραμένει ανεξίτηλη.

Επίσης δεν μιλάμε απλά, όπως θα δούμε, για μια απλή Ηθοποιό. Μιλάμε για μια 
ΓΥΝΑΙΚΑ συγγραφέα, μια γυναίκα που τίμησε την Λογοτεχνία αλλά και μια ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑστους πολιτικούς αγώνες της ζωής μας.

Μιλάμε για την:

ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ


Πάμε να δούμε λοιπόν το πέρασμά της στον Κινηματογράφο μας

ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πραγματικό της όνομα:  ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΑΡΙΒΑΞΕΒΑΝΗ-ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ

Γεννήθηκε στις 23 ΜΑΗ 1925 στην ΑΘΗΝΑ και έφυγε στις 9 ΙΟΥΝΗ 2012 στην ΑΘΗΝΑ, σε ηλικία87 ετών πλήρης ημερών



Η Μητέρα της ήταν Γαλλίδα γεννημένη στην Σενεγάλη και ο Πατέρας της Μικρασιάτης από το Αϊβαλί.
Τα παιδικά της χρόνια έζησε στην Ελλάδα με τις σπουδές της στο Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Ο Πόλεμος του 1940 την βρήκε στα 15 της χρόνια στην πιο τρυφερή ηλικία.

Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ δεν έμεινε σιωπηρή και απαθής στα χρόνια της Κατοχής.
Τα πιο βελούδινα όνειρά της σαν κορίτσι την βρίσκουν να βάζει όλο της το "είναι" στην ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ. Οργανώνεται στην ΕΠΟΝ.
Χαρακτηριστικές οι κουβέντες της για την περίοδο εκείνη:

"Τα χρόνια της κατοχής ήταν χρόνια χαράς και λευτεριάς......Από δυστυχισμένοι γίναμε ευτυχισμένοι. Και για αυτό γιατί διαλέξαμε το δρόμο της ζωής και ας υπήρχε θάνατος μέσα. Θρηνούσαμε και χαιρόμασταν όλοι μαζί. Δεν φοβόμασταν όμως. Υπήρχε ένας στόχος, η Απελευθέρωση"

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν αντίληψη......δεν χρειάζεται κανένα σχόλιο.

Στο ΘΕΑΤΡΟ μπήκε από μικρή με δάσκαλο τον μεγάλο ΒΑΣΙΛΗ ΡΩΤΑ.
Στα χρόνια της κατοχής, δεν έπαψε, τελειώνοντας το σχολείο να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ.

Το τέλος της κατοχής την βρίσκει ως μαχόμενη αγωνίστρια. Στη διάρκεια των μαχών στην Αθήνα μετά το 1944, μια Οβίδα την τραυματίζει στο πόδι και νοσηλεύεται στην "Αγία Όλγα". Το 1947 οι διώξεις την αναγκάζουν να φύγει εξόριστη στο ΠΑΡΙΣΙ.



ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Στο ΠΑΡΙΣΙ για την επιβίωση δούλεψε σε πολλές διάφορες δουλειές και παράλληλα φοιτούσε στη  σχολή Υποκριτικής του CHARLES DULLIN. 
Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια γνωρίζεται με τους:  ΚΩΣΤΑ ΑΞΕΛΟ, ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, ΑΔΩΝΙ ΚΥΡΟΥ, MARCEL MARCEAU.
Εκεί θα γνωριστεί με τον MARCEL ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ,  γιατρό από την Αίγυπτο, με τον οποίο έφτασαν στο Γάμο κάνοντας δυο παιδιά.
Η Δεκαετία του 1960 την βρίσκει να επιστρέφει στην Ελλάδα όπου και ξεκινάει η καριέρα της τόσο στο θέατρο όσο και στον Κινηματογράφο

Η Χούντα την βρίσκει στο θέατρο να αποφασίζουν να κάνουν κάτι σαν παθητική αντίσταση και να μην ξαναανεβάσουν παράσταση σαν ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η Χούντα όμως ρίζωσε και έτσι έχασε το νόημά της η στάση αυτή.



Η ΣΤΡΟΦΗ στην ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Στο καλοκαίρι του  1967, αποκομμένη από το θέατρο και τον Κινηματογράφο, αποφασίζει να δώσει διέξοδο στην έκφρασή της γράφοντας το ΠΡΩΤΟ της ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
"Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΒΑΓΙΑΣ", που ξεκίνησε σαν παιχνίδι με παιδιά.
Το βιβλίο εκδόθηκε το 1969 με μεγάλη επιτυχία και αργότερα παίχτηκε και στην τηλεόραση.

Αυτό σηματοδότησε και τη στροφή της ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στην ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ χωρίς να ξεκόψει παντελώς από τη σκηνή.
Δούλεψε με πάθος, με έκφραση λυρική στην:

ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ στην οποία και διακρίθηκε, στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ, στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ και στο ΗΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ καθώς και σε ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΑ 
Το έργο της είναι πολύ μεγάλο πραγματικά.


Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ


Η Φιλμογραφία της ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ ξεκινάει το 1958 και τελειώνει το 1987.
Στα 29 αυτά χρόνια συμμετέχει σε 16 Κινηματογραφικές δημιουργίες με τη συμμετοχή της να έχει σοβαρό ειδικό βάρος και να σημαδεύει τα έργα

ΠΡΩΤΗ της συμμετοχή στο εξαίρετο Δράμα του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

"ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΨΕΜΜΑ" το 1958 όπου ερμηνεύει το ρόλο της Λιλίκας στο πλάι ενός ομίλου τεράστιων Ηθοποιών: ΛΑΜΠΕΤΗ, ΠΑΠΠΑΣ, ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ

Η Αμέσως επόμενη συμμετοχή της, το 1958, την στέλνει στην δημιουργική "αγκαλιά" τουΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ στο συγκλονιστικό δράμα του Γιάννη Μαρή

"Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ"

Ερμηνεύοντας την Ελένη Παπαδάτου, στο πλάι της ΑΝΝΑΣ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΠΑ, του ΜΙΧΑΛΗ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΥ, της ΜΑΡΩΣ ΚΟΝΤΟΥ και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗ





Το 1960 έρχεται η χρονιά της μεγάλης ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ, ανεβάζει στον Κινηματογράφο το κλασικό αριστούργημα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ"

Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ έχει τον καθοριστικό Β' Γυναικείο ρόλο στην ταινία δίπλα στους:

ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΤΙΤΟ ΒΑΝΔΗ, ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΑΓΑΝΕΑ, ΘΑΝΟ ΜΥΛΩΝΑ, ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ κλπ



Η Ερμηνεία της ως ΘΑΛΕΙΑΣ ΧΑΛΚΙΑ της δίνει Α' ΒΡΑΒΕΙΟ Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, μια ερμηνεία από βάθους ψυχής που συγκλονίζει ακόμα και σήμερα.

Το 1962 συμμετέχει στο εξαίρετο Δράμα του ΑΛΕΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ
"ΘΡΙΑΜΒΟΣ"

στο πλάι των: ΚΑΚΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΗ, ΑΛΕΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΑΛΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ

Το 1962 η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ ανοίγει τα φτερά της σε μια φημισμένη διεθνή παραγωγή.
Ο JULES DASSIN σκηνοθετεί την συγκλονιστική "ΦΑΙΔΡΑ".

Στο πλάι της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, του ANTHONY PERKINS, του RAF VALLONE, ερμηνεύει την ΑΡΙΑΔΝΗ σε μια ταινία πραγματικά επιβλητική


Το 1964 σειρά έχει ένα δράμα του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ, από τα κλασικά μελό της εποχής
"ΦΕΥΓΩ ΜΕ ΠΙΚΡΑ ΣΤΑ ΞΕΝΑ"
όπου παίζει με την ΜΑΡΘΑ ΒΟΥΡΤΣΗ και τον ΧΡΗΣΤΟ ΝΕΓΚΑ


Το 1964 επιστρέφει σε μια ακόμα εμβληματική ταινία του κλασικού μας Κινηματογράφου, στο αντιπολεμικό, αντιφασιστικό δράμα του ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ
"ΠΡΟΔΟΣΙΑ"
με τους ΠΕΤΡΟ ΦΥΣΣΟΥΝ, ΕΛΛΗ ΦΩΤΙΟΥ, ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ
μια ταινία που διακρίθηκε στο Φεστιβάλ Μόσχας


Το 1965 έρχεται μια μεγάλη στιγμή σε μια ταινία ντοκουμέντο για την νεώτερη Ελληνική μας ιστορία

Ο ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ σκηνοθετεί το συγκλονιστικό "ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ"
όπου στον Κινηματογράφο ξαναζεί εφιαλτικά και δραματικά το Μπλόκο της Κοκκινιάς.
Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ είναι για μια ακόμα φορά εκεί ανάμεσα στους:
ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΖΑΚΟ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΑΔΙΚΟΥ, ΓΙΑΝΝΗ ΦΕΡΤΗ, ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ,


Το 1969 έρχεται μια ακόμα υπέροχη ταινία, που μένει καταχωρημένη στον Ελληνικό Κινηματογράφο από το πέρασμα, ως πρωταγωνίστριας, της μεγάλης ΚΑΤΙΝΑΣ ΠΑΞΙΝΟΥ.
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΛΕΝΑΚΗΣ σκηνοθετεί το δράμα
"ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ"

και η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ ερμηνεύει την Αγγλίδα Gloria Peterson μαζί με τους:  ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ, ΑΓΓΕΛΟ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΣΤΑΝΑ, σε μια, όπως πάντα εκπληκτική της ερμηνεία

Η Θητεία της μεγάλης μας Ηθοποιού στον Κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο τελειώνει το 1973, στο δράμα του ΠΑΥΛΟΥ ΤΑΣΙΟΥ "ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ" , στο οποίο παίζει με τους:
ΝΙΚΗΤΑ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ, ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ


Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στον Ν.Ε.Κ.

Ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος δεν αφήνει ασυγκίνητη την μεγάλη μας ηθοποιό και το 1976 έχει εξέχοντα ρόλο στο χαρακτηριστικό αριστούργημα του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
"ΧΑΠΠΥ ΝΤΑΙΗ"
με τους:  ΓΙΩΡΓΟ ΜΟΣΧΙΔΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΤΖΟΥΜΑ, ΝΙΚΟ ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟ



Το κλείσιμο της Κινηματογραφικής παρουσίας της ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ γίνεται μέσα στην περίοδο του Ν.Ε.Κ. στην δεκαετία του 1980 σε τρεις ακόμα σπουδαίες ταινίες:

  • Το 1980 στο μεγάλο ιστορικό δράμα του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ  "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ"όπου συμμετέχει μαζί με έναν πολύ μεγάλο όμιλο Ελλήνων ηθοποιών.
  • Το 1987 στην "ΓΕΝΝΕΘΛΙΑ ΠΟΛΗ" του ΤΑΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΙΔΗ με τους ΤΑΚΗ ΜΟΣΧΟ, ΤΑΤΙΑΝΑ ΠΑΠΑΜΟΣΧΟΥ
  • Και το 1987 στην πολύ όμορφη ταινία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ  "ΑΠΟΥΣΙΕΣ" με τους ΘΕΜΗ ΜΠΑΖΑΚΑ, ΠΕΝΥ ΖΟΥΝΗ, ΝΙΚΗΤΑ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ, ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ



Εδώ φίλες και φίλοι κλείνει η μεγάλη και σπουδαία διαδρομή της μεγάλη μας ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στον Ελληνικό Κινηματογράφο.
Μια Γυναίκα, με ψυχή με "κεφαλαία γράμματα", ζυμωμένη στο καμίνι της ζωής και των αγώνων,
μια Γυναίκα με έκφραση που ξεχειλίζει από λογοτεχνία, παιδική ψυχή και έκφραση, μια τέχνη που, παρά το έντονο φως του κόσμου της, ήξερε να δώσει και το αινιγματικό σκοτάδι στα τόσο εκφραστικά της μάτια στο πέρασμά τους από το Ελληνικό Σινεμά.













Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Ελληνικό Film Noir: "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ" του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ

Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
σήμερα θα ξαναπιάσω το γαϊτανάκι της υπέροχης κατηγορίας του
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ FILM NOIR που είχαμε αφήσει στην τελευταία ανάρτηση της
στις 3 Απριλη με το εξαίρετο "Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΠΟΛΥ" του ΙΩΝΑ ΝΤΑΪΦΑ

Σήμερα το Μενού έχει ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ
Τον μεγάλο δάσκαλο του Ελληνικού Αστυνομικού Μυθιστορήματος.
Τον άνθρωπο που έδωσε στον Ελληνικό Κινηματογράφο την εξαίρετη δημιουργία του στο αντικείμενο.
Και φυσικά μιλάμε για τον ΑΣΤΥΝΟΜΟ ΜΠΕΚΑ, το πνευματικό "δημιούργημα" του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ, που συνόδεψε πολύ μεγάλο μέρος του έργου του.

Μετά το "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ" λοιπόν σήμερα θα πάμε σε στην μεταφορά στην μεγάλη οθόνη ενός ακόμα ιστορικού αστυνομικού μυθιστορήματος του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ


"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ"


Το οποίο μετουσίωσε σε μια συγκλονιστική ταινία noir ο μεγάλος μας σκηνοθέτης:

ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ


Η Ταινία ανέβηκε τον Σεπτέμβρη του 1960 στους Κινηματογράφους, κόβοντας 67610 εισιτήρια, ανερχόμενη στην 7η θέση ανάμεσα σε 58 ταινίες εκείνης της περιόδου.
Μεγάλη λοιπόν εισπρακτική επιτυχία και όπως θα δούμε και εξαίρετη αποδοχή στα φεστιβαλικά δρώμενα.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο:  ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ

Σκηνοθεσία:  ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ

Κινηματογράφιση:  ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ-ΦΟΥΞ,  ΣΥΡΑΚΟΣ ΔΑΝΑΛΗΣ

Μοντάζ:  ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ

Παραγωγός:  Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

Μουσική:  ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ




ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ στο ρόλο του ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ στο ρόλο της ΕΛΕΝΑΣ ΠΑΥΛΙΔΗ

ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στο ρόλο της ΘΑΛΕΙΑΣ ΧΑΛΚΙΑ

ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ στο ρόλο της ΜΑΙΡΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ

ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ στο ρόλο του ΧΑΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ


ΤΙΤΟΣ ΒΑΝΔΗΣ στο ρόλο του Επιθεωρητή ΜΠΕΚΑ

ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ στο ρόλο του δημοσιογράφου ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΚΡΗ


ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ στο ρόλο του ΣΤΑΥΡΟΥ

ΕΦΗ ΜΕΛΑ στο ρόλο της ΡΟΖΑΣ ΔΕΛΛΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΜΑΣΙΩΤΗΣ στο ρόλο του Φύλακα

ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ στο ρόλο του Barman

ΓΚΙΚΑΣ ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ στο ρόλο του ΑΓΓΕΛΟΓΛΟΥ

ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ και ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ συμμετοχές





ΤΟ ΘΕΜΑ

Ένα Ελληνικό Θέατρο κλείνει στα παρασκήνιά του την πλοκή του δράματος:
Η Ηθοποιός ΡΟΖΑ ΔΕΛΛΗ, γνωστή για τα ερωτικά της σκάνδαλα και τις παρασκηνιακές της λειτουργίες στα θεατρικά παρασκήνια, βρίσκεται δολοφονημένη στο καμαρίνι της.

Ο Επιθεωρητής Μπέκας, συνεπικουρούμενος από τον κλασικό φίλο του Δημοσιογράφο Μακρή αναλαμβάνει την εξιχνίαση της δολοφονίας έχοντας απέναντί του σοβαρά προβλήματα να εξηγήσει.

Το κλειδωμένο καμαρίνι της δολοφονημένης, την ύποπτη συμπεριφορά του νεαρού ηθοποιού Χάρη Αποστολίδη, την συνάδελφό της Έλενα Παυλίδη έντονα απέναντί της με μίσος. Το ρόλο της κολλητής φίλης της δολοφονημένης Θάλειας Χαλκιά, όπως επίσης και το ρόλο του Παύλου Στεφάνου φίλου και προστάτη της νεκρής....





Το Σκηνοθετικό Φόντο

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ με το επιτελείο του: Δύο πολύ μεγάλους Κινηματογραφιστές όπως ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ-ΦΟΥΞ και ο ΣΥΡΑΚΟΣ ΔΑΝΑΛΗΣ, και ο ίδιος ο σκηνοθέτης στο Μοντάζ, δίνουν στην ταινία μια Υπέροχη κλασική μαυρόασπρη ατμόσφαιρα πλέκοντας ένα από τα πιο εξαίρετα film noir του Ελληνικού Κινηματογράφου, που και αυτό λειτουργεί ως "σχολείο κινηματογραφίας"

Το "σκοτεινό" στοιχείο είναι παντού: Στα καμαρίνια, στις κουίντες του θεάτρου, στο παρασκήνιο, στο δρόμο. Δεμένο με το εξαίρετο μυστήριο που σκεπάζει όλο το έργο μέχρι την κορύφωση και την ανακάλυψη της αλήθειας.

Η Ατμόσφαιρα της ταινίας ολοκληρώνει την εξαιρετικότητά της με την χαρακτηριστική Μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ ο οποίος με τις lite jazz αποχρώσεις του δίνει και μουσικά τη σφραγίδα του Αμερικάνικου Noir στην ταινία.


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Το επιτελείο όλων των ερμηνευτών της ταινίας είτε πρωταγωνιστές είτε δεύτεροι-υποστηρικτικοί ρόλοι είτε συμμετοχές, εγγυάται ένα προς ένα την ποιότητα της απόδοσης.

Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ στο ρόλο του δημοσιογράφου ΜΑΚΡΗ είναι εκπληκτικός, δείγμα του τεράστιου ταλέντου αλλά και της υποκριτικής προσωπικότητας του μεγάλου μας πρωταγωνιστή. Λάμπει στην ταινία σε κάθε της καρέ.


Ο ΤΙΤΟΣ ΒΑΝΔΗΣ στο ρόλο του ΜΠΕΚΑ είναι ίσως η πιο αυθεντική μεταφορά στον Κινηματογράφο του πρότυπου του Επιθεωρητή του Γιάννη Μαρή.
Επιβλητικός, απλός, σαφής, σίγουρος για τις κινήσεις του και σαρκαστικός



Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ σε ένα ακόμα ρόλο FEMME FATALE εκείνης της εποχής για την πανέμορφη, αισθησιακή Ελληνίδα ηθοποιό, ερμηνεύει την Έλενα Παυλίδη με τον αέρα της έντονης ανταγωνιστικότητας που επικρατεί στις ψηλές θέσεις του θεάματος.


Η ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ είναι η μεγάλη αποκάλυψη στην ταινία σε Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ, αυτόν της ΘΑΛΕΙΑΣ ΧΑΛΚΙΑ, της επιστήθειας φίλης της δολοφονημένης αλλά και μιας εξαιρετικά σκοτεινής παρουσίας στην υπόθεση. Η Μεγάλη μας Ηθοποιός και συγγραφέας, αποδίδει το ρόλο συγκλονιστικά με εσωτερικότητα που σαγηνεύει πραγματικά γεγονός που της δίνει και το σχετικό βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης


Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ ακόμα μια φορά σε ένα "μεγάλο" βαρύ ρόλο, πολλές φορές σιωπηρός αλλά τόσο μα τόσο εκφραστικός εκείνη τη χρυσή εποχή των ερμηνειών του.


Ερμηνεύει το ρόλο του με μια χαρακτηριστική στωικότητα ου σε αφήνει εντυπωσιασμένο.

Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ είναι ένα πρόσωπο στο "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ" που η μικρή σχετικά συμμετοχή του είναι τόσο χαρακτηριστική που λες και πρωταγωνιστεί. Σαν να είναι διαλεγμένος με το απόλυτο της επιτυχίας στο ρόλο του ταμία στο θέατρο.
Εκπληκτικός πραγματικά


Ο ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ στο ρόλο του νεαρού Ηθοποιού Αποστολίδη εξαίρετος. Είναι μια σειρά εμφανίσεις του πρόωρα χαμένου αυτού μεγάλου Ηθοποιού στα Αστυνομικά film noir του Ελληνικού κινηματογράφου εκείνης της εποχής που ήταν "σήμα κατατεθέν" της σοβαρότητας και της υποδομής του.

Η ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ στο ρόλο της ΜΑΙΡΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ επίσης εξαίρετη. Πως θα μπορούσε άλλωστε....από αυτή τη μεγάλη μας ηθοποιό.

Ο ΓΚΙΚΑΣ ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ εδώ σε κόντρα ρόλο, ο ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ και η ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ, σε ρόλο εμφάνισης, θαρρείς πως συμπληρώνουν εξαίρετα το όλο καστ των Ηθοποιών.


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Η ταινία απέσπασε ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ:


  • Β' ΓΥΝΑΙΚΕΊΟΥ ΡΟΛΟΥ για την υπέροχη ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ
  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ για τους ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ ΦΟΥΞ και ΣΥΡΑΚΟ ΔΑΝΑΛΗ
Αυτό φίλες και φίλες ήταν το

"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ"

Μια ταινία που πλέον διατηρεί συλλεκτική καλλιτεχνική αξία, θα μπορούσε να πει κανείς ότι "διδάσκεται" σε όλη την τη δομή και παρουσίαση στις σημερινές γενιές ηθοποιών.

Ένα έργο που ανέβασε το επίπεδο του Ελληνικού Αστυνομικού film noir σε πολύ μεγάλα ύψη....