Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ: Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΦΙΛΜ


Για την ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ δεν χρειάζονται πάρα πολλά λόγια και συστάσεις όσον αφορά τη θητεία, την προσφορά της, το πέρασμά της από τον Ελληνικό Κινηματογράφο.

59 ολάκερα χρόνια η Εξαίρετη Ελληνίδα Ηθοποιός ακούραστα υπηρετεί με το πληθωρικό της ταλέντο το Οικοδόμημα του Ελληνικού Κινηματογράφου σε όλο του το φάσμα.

Το σημερινό μας θέμα δεν έχει σκοπό να κάνει Γενική αναφορά στο πέρασμα της πανέμορφης Ηθοποιού μας στον Κινηματογράφο μας.

Έχει σκοπό να μιλήσει για κάτι ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ.

Ανάμεσα στα άλλα, η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, διέπρεψε σε ένα συγκεκριμένο εξαίρετο είδος του Κινηματογράφου μας.

Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΦΙΛΜ ή γενικότερα το ΕΛΛΗΝΙΚΟ FILM NOIR κύρια αυτό της περιόδου 1960 όπου άνθησε αυτό το εξαίρετο είδος κάτω από εμπνευσμένες Σκηνοθεσίες αλλά και Σενάρια με βασικό δημιουργό τον μεγάλο Συγγραφέα μας Αστυνομικών Μυθιστορημάτων, τον 
ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

Το πέρασμα της ΜΑΡΩΣ ΚΟΝΤΟΥ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΦΙΛΜ είναι όχι απλά σημαντικό.
Είναι ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ.....!


Οι ερμηνείες της Ελληνίδας Ηθοποιού στο είδος αυτό πραγματικά ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ σε σημείο να έχει γράψει κάτι σαν "ΣΧΟΛΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ" πάνω στις ταινίες αυτές.
Η Ερμηνεία της χαρακτηρίζονταν από έντονη αισθησιακή και ερωτική παρουσία. Ποτέ δεν μια "συνηθισμένη" Γυναίκα. Είχε πολλές φορές το χαρακτήρα της Femme Fatale. Άλλες φορές είχε έναν κρυμμένο "κυνισμό", κάποια πανέμορφα και γοητευτικά "σκοτάδια" στον εσωτερικό της κόσμο που σε τράβαγαν κοντά της ασφυκτικά.
Σε αυτές τις ταινίες η Μάρω Κοντού δεν ήταν αυτό που λέμε "καλό κορίτσι" αλλά μια Γυναίκα με έντονο και σκοτεινό παρελθόν, με ψυχικό κόσμο αναστατωμένο και γκρίζο.
Έδωσε αυτούς τους ρόλους με τρομερή άνεση, με την χαρκτηριστική ερωτική της φωνή και την επιβλητική σωματική της παρουσία.

Θα κάνουμε λοιπόν μια αναφορά από τους ρόλους και τις ερμηνείες της πάνω στις ταινίες αυτές.

Το "χρυσό" αυτό διάστημα αφορά την περίοδο 1959 έως 1966 όπου η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ
Πρωταγωνιστεί σε έξι (6) σημαντικές και εξαίρετες Αστυνομικές ταινίες με έντονο το χαρακτηριστικό του Noir στην υφή τους.

Έτσι η Ηθοποιός μας εκείνην την περίοδο απέκτησε μια εξαιρετική "ταυτότητα" ρόλου και την απολαύσαμε τόσο στα πανέμορφα αισθησιακά, σωματικά της προσόντα όσο και στην δυνατή και εσωτερική της ερμηνεία.

Πάμε λοιπόν:

1959  "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ"

Ο ΤΖΑΝΗΣ ΑΛΙΦΕΡΗΣ σκηνοθετεί το συγκλονιστικό διήγημα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ, σε σενάριο δικό του.
Ένα εξαίρετο Αστυνομικό φιλμ με έντονα τα χαρακτηριστικά του film noir

Πρωταγωνιστούσαν οι:  ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, ΓΚΕΛΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ


Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, στα 25 της χρόνια είναι εντυπωσιακή, ερωτική, γεμάτη μυστήριο, με εξαίρετη ερμηνεία, σε ρόλο κλειδί αυτόν της ΖΑΝΕΤ ΦΛΩΡΑ, συζύγου του Κώστα Φλωρά, ερωμένης του ζωγράφου Νάσου Καρνέζη που βρίσκεται δολοφονημένος.



1960  "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ"

Ένα χρόνο μετά από το προηγούμενο φιλμ, ο ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ σκηνοθετεί ένα ακόμα αστυνομικό αριστούργημα και αυτό βασισμένο στο διήγημα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ, σε σενάριο μάλιστα του ιδίου.

Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ ερμηνεύει την αινιγματικά σκοτεινή Ηθοποιό ΕΛΕΝΑ ΠΑΥΛΙΔΗ, δίπλα στους

ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΤΙΤΟ ΒΑΝΔΗ, ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ, ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΑΓΑΝΕΑ, ΔΗΜΟ ΣΤΑΡΕΝΙΟ, ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, ΓΚΙΚΑ ΜΠΙΝΙΑΡΗ, ΘΑΝΟ ΜΥΛΩΝΑ






1963  "ΤΟ ΚΑΘΑΡΜΑ"

Σειρά έχει ένας άλλος σπουδαίος Σκηνοθέτης μας, που "ειδικεύτηκε" στο Noir αστυνομικό και ψυχολογικό φιλμ.
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ, σε σενάριο του μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ σκηνοθετεί μια εξαίρετη ταινία με πολλά μοτίβα.
Δράμα ερωτικό με σαφέστατα Κοινωνικά Ταξικά χαρακτηριστικά δοσμένα με Μυστήριο και Noir ατμόσφαιρα

Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ Δεσπόζει με την  της παρουσία, στο ρόλο της ΜΑΓΔΑΣ μιας πόρνης του λιμανιού, που προσπαθεί να γράψει κάτι καινούργιο στη ζωή της αλλά τα σκοτάδια του παρελθόντος και οι αστυνομικές ανατροπές καραδοκούν.
Στο πλάι της ο συγκλονιστικός ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, με τον οποίο θα συναντηθούν φτιάχνοντας ένα εξαίρετο δίδυμο και στις επόμενες ταινίες του είδους αυτού.

Επίσης έπαιξαν οι:  ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ, ΠΑΥΛΟΣ ΛΙΑΡΟΣ







1964  "Ο ΚΡΑΧΤΗΣ"

Και πάλι ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ σε σενάριο ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ δημιουργεί ένα ακόμα Δράμα με πολλά χαρακτηριστικά στη πλοκή του:
Ερωτικά, Κοινωνικά, Ταξικά, Εργατικά, αρκετό μυστήριο και έντονη γκρίζα ατμόσφαιρα.

Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ λάμπει με την επιβλητική αισθησιακή της παρουσία στο ρόλο της Γιούλας Μπογκοσιάν, ιδιοκτήτριας της Βιομηχανίας Μεταλλουργίας με την οποία είναι δεμένοι ένα σωρό εργατικές οικογένειες στις ταξικές γειτονιές του Πειραιά.

Πάλι στο πλάι του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΑ και επίσης με τους:
ΓΙΩΡΓΟ ΜΟΥΤΣΙΟ, ΤΑΚΗ ΕΜΑΝΝΟΥΗΛ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΝΙΚΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΛΗ.

Το μυστήριο εμπλέκεται στο τι κρύβει ακριβώς η παράξενα γοητευτική ΓΙΟΥΛΑ και σε ποια σκοτάδια είναι τυλιγμένη παρασύροντας στο διάβα της μοιραία τον άνθρωπο που συνδέεται μαζί της



1966  "ΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ"

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ συνεχίζει ακάθεκτα τον εξαίρετο δρόμο του στο Ελληνικό Αστυνομικό, και πάλι αυτή τη φορά σε σενάριο του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ είναι πάλι εκεί, για τρίτη φορά δίπλα στον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ, στο ίδιο μοτίβο επιτυχίας, στο ρόλο της Έφης, μιας νεαρής κοπέλας που προσπαθώντας να βγει από το αδιέξοδο του κόσμου της και να κάνει ευτυχισμένο τον πατέρα της κλείνει μια συμφωνία με έναν άντρα να παραστήσει τον σύζυγό της.

Πρωταγωνίστησαν οι : ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ





1966  "ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ"

Το τελευταίο αλλά μακράν το καλύτερο από αυτού του είδους τις ταινίες στις οποίες διακρίθηκε η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ

Φέρει την Υπογραφή της Σκηνοθεσίας του μεγάλου μας ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Φυσικά βασισμένο στο βιβλίο και στο σενάριο του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

Ένα δικαστικό αστυνομικό φιλμ από τα καλύτερα του είδους στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Δίπλα στην ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ πρωταγωνιστούν οι:  ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ, ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ και ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ




Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ στο ρόλο της κατηγορουμένης ΕΛΕΟΝΩΡΑΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ, η οποία κατηγορείται για το φόνο του πολύ μεγαλύτερου σε ηλικία συζύγου της.
Όλες οι ενδείξεις είναι συντριπτικά ενάντιά της αλλά ο ανηψιός της και στο βάθος ερωτευμένος μαζί της Ανδρέας (Λευτέρης Βουρνάς) πιστεύουν στην αθωότητά της παλεύοντας με αντίξοες συνθήκες για να το αποδείξουν με τον συνήγορό της Καλαντζή (Βάσος Ανδρονίδης)

Οι ανατροπές στην ταινία είναι συγκλονιστικές φέροντας την υπογραφή του μαιτρ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ είναι εκπληκτική στο ρόλο της μια ακόμα φορά.



Δώσαμε, φίλες και φίλοι, ανάγλυφα πιστεύουμε το στίγμα της ΜΑΡΩΣ ΚΟΝΤΟΥ στο Ελληνικό Αστυνομικό φιλμ της δεκαετίας του 1960

Διαμόρφωσε την εικόνα μιας Γυναίκας "εκτός ορίων", μιας Γυναίκας έξω από τα "χρηστά ήθη" και την κοινά αποδεκτή συστημική "ηθικοπλαστική" εικόνα.

Μια Femme Fatale ίσως ; μοιραία ; παραβατική ; πέρα από όλα όμως αυτά απίστευτα ερωτική, αισθησιακή, γεμάτη όμως από ανθρώπινα αισθήματα και έναν κρυφό κόσμο που αν και ζούσε στα σκοτάδια έκρυβε πάντα ένα άσβηστο Φως.....


"ΕΓΚΛΗΜΑ στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ" του ΤΖΑΝΗ ΑΛΙΦΕΡΗ, το ΠΡΩΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΦΙΛΜ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Φίλες και Φίλοι του CINEFIL
έχουμε κάνει αρκετή κουβέντα τελευταία σχετικά με το Ελληνικό Αστυνομικό Film Noir.
Ένα παγκόσμιας αναγνώρισης Κινηματογραφικό Είδος, το οποίο ξεκίνησε και την πατρίδα μας
στα τέλη της δεκαετίας του 1960, τότε που δειλά-δειλά ξεκινούσε η "χρυσή" εποχή του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου, πραγματικά για λόγους ανεξήγητους δεν έδωσε συνέχεια και τα φιλμ τα οποία θα μπορούσε να δώσει.
Αν αναρωτηθεί κανείς για "Υλικό" τότε μια άμεση ματιά να ρίξει στο τεράστιο συγγραφικό έργο του "Πατέρα" του Αστυνομικού Μυθιστορήματος στην πατρίδα μας, τον μεγάλο ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ, τότε θα αντιληφθεί ότι, το υλικό είναι τεράστιο.


Αν ρωτήσει κανείς για δημιουργούς ; Αρκετοί και Υπέροχοι δημιουργοί και συντελεστές.
Ηθοποιοί ; ειδικά εκείνη την εποχή μιλάμε για τα "ιερά" τέρατα του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Άρα ; Χρηματοδότες ; χμ....... εδώ ίσως υπάρχει ένα ζήτημα.

Η FINOS FILMS στην ουσία δεν μπήκε ποτέ στο Ελληνικό Αστυνομικό Φιλμ....!
Οι λόγοι άγνωστοι......
ίσως θα έλεγε κανείς η ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ; τα εισητήρια ; το Ελληνικό Κοινό ;
αυτοί όντως είναι παράμετροι για κουβέντα.

Πάμε τώρα να κάνουμε μια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ FILM NOIR κάνοντας ένα όμορφο FLASH BACK στο χρόνο.


Το 1959 λοιπόν ο Ελληνικός Κινηματογράφος ανοίγει την αυλαία του Αστυνομικού Film Noir.

Ο Διακεκριμένος αλλά "άγνωστος" στο ευρύ Κοινό, Σκηνοθέτης

ΤΖΑΝΗΣ ΑΛΙΦΕΡΗΣ

έχοντας ήδη πίσω του 13 Κινηματογραφικές ταινίες (1949 "ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ", 1950 "ΟΙ ΑΠΑΧΗΔΕΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ", 1952 "ΤΟ ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ", 1952 "ΜΑΥΡΗ ΓΗ", 1954 "ΓΚΟΛ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ", 1959 "Ο ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΡΑ ΦΡΟΣΥΝΗ")

αυτή τη φορά παίρνει το Αριστούργημα του

ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ

"ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ"



και δημιουργεί μια υπέροχη αστυνομική flim noir ταινία, στην ουσία ξεκινώντας το είδος αυτό στον Κινηματογράφο μας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ:  ΤΖΑΛ ΦΙΛΜ του ίδιου του Σκηνοθέτη

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ-ΦΟΥΞ και ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, από τα μεγαλύτερα ονόματα εκείνης της εποχής

ΜΑΚΙΓΙΑΖ:  ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ:  ο μεγάλος ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ:  ΜΗΝΑΣ ΓΙΩΤΗΣ

ΝΤΕΚΟΡ:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΝΤΙΝΟΣ ΜΑΤΡΕΑΣ

Το "ΕΓΚΛΗΜΑ στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ" είναι ένα από τα συγγραφικά αριστουργήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ με εξαίρετη ατμόσφαιρα, μυστήριο γεμάτο σκοτάδια, διαπλοκή με τα απόνερα της Κατοχής όπως πάντα στα μυθιστορήματα του Μαρή.

Ένα φιλμ λουσμένο στο Μυστήριο, στον διάχυτο ερωτικό πόθο, αλλά και τις κλασικέςΑΝΑΤΡΟΠΕΣ του ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΗ που καθιστούσαν τα διηγήματά του συναγωνίσιμα με την Ιέρεια του Αστυνομικού διηγήματος ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ.

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ στο ρόλο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΛΩΡΑ

ΓΚΕΛΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της ΜΥΡΤΩΣ ΚΑΨΗ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ στο ρόλο του ΚΩΣΤΑ ΦΛΩΡΑ

ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ στο ρόλο της ΖΑΝΕΤ ΦΛΩΡΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ στο ρόλο του Ζωγράφου ΝΑΣΟΥ ΚΑΡΝΕΖΗ

ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ στο ρόλο της ΖΟΥΛΙΕΤ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ στο ρόλο του ΤΖΩΝΗ ΠΑΥΛΙΔΗ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του πολιτευτή ΔΕΛΛΙΟΥ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΡΤΟΣ στο ρόλο του ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΜΠΕΚΑ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΝΑΣΟΣ ΚΕΔΡΑΚΑΣ στο ρόλο του ΣΩΤΗΡΗ

ΕΒΗ ΜΥΛΟΠΟΥΛΟΥ στο ρόλο της ΖΙΖΗ


Δεν χρειάζονται συστάσεις για το ΚΑΣΤ των ΗΘΟΠΟΙΩΝ που συγκροτούν την ταινία.

Ονόματα που προκαλούν ΔΕΟΣ πραγματικά για τη δύναμη και την ποιότητα της υποκριτικής τους "επιστρατεύτηκαν" για να δώσουν τη λάμψη της εξαίρετης αυτής ταινίας

ΤΟ ΘΕΜΑ

Ο Διακεκριμένος και συνάμα γοητευτικός ζωγράφος ΝΑΣΟΣ ΚΑΡΝΕΖΗΣ δολοφονείται μέσα στη νύχτα στο ίδιο του το σπίτι.
Οι ενδείξεις είναι συντριπτικές για την ενοχοποίηση του ΚΩΣΤΑ ΦΛΩΡΑ σαν έγκλημα ζηλοτυπίας, έχοντας πληροφορηθεί από την αισθησιακή Γυναίκα του ΖΑΝΕΤ ΦΛΩΡΑ ότι ο ζωγράφος ήταν Εραστής της.
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΦΛΩΡΑΣ συλλαμβάνεται ως ένοχος του στυγερού και άγριου εκγλήματος.
Ο Νεαρός γιος του, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΛΩΡΑΣ, φτάνει από το Παρίσι, έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη στην ΑΘΩΟΤΗΤΑ του Πατέρα του και ξεκινάει έναν Τιτάνιο αγώνα για να αποκαλύψει το σκοτάδι του ΦΟΝΟΥ.
Στη συνδρομή του σπεύδει η νεαρή ΜΥΡΤΩ ΚΑΨΗ, έχοντας κάθε λόγο να σκοτώσει και η ίδια τον ζωγράφο για το παρελθόν του.
Η Αστυνομία, ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΜΠΕΚΑΣ, με τη συνδρομή του μυστηριώδη αλλά και οξυδερκή πολιτευτή ΔΕΛΛΙΟΥ και τον αρχισυντάκτη μιας Εφημερίδας μπαίνουν στη δίνη της αναζήτησης των στοιχείων του Φόνου.
Το κουβάρι ξετυλίγεται βήμα το βήμα όπως ο μαιτρ του είδους ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ γνωρίζει φτάνοντας σε μια ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ....


Η Ιστορική αφίσα της εποχής, όπως βλέπετε καλεί τους έχοντας δει την ταινία να μην αποκαλύψουν το μεγάλο μυστικό διατηρώντας έτσι το Φιλμ τη μαγεία του.

Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Με το "καλημέρα" της ταινίας, ο θεατής εισάγεται από τον Σκηνοθέτη ΤΖΑΝΗ ΑΛΙΦΕΡΗ στον υπέροχο, σκοτεινό, νυχτερινό κόσμο του FILM NOIR.
H εκπληκτική φωτογραφία των ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΞ και ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ
πραγματικά παραδίδουν μαθήματα ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΚΙΑΣΕΩΝ και ΦΩΤΟΣ σε μια μίξη μαγική που εκστασιάζει τον θεατή με το μυστήριο και την αγωνία της προσμονής.

Τα ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ στην ταινία είναι πάρα πολλά και τέτοια που πάντα δίνουν ρυθμό, αγωνία και άγχος για τη συνέχεια. Οι εξωτερικές νυχτερινές σκηνές αναζήτησης των πιθανών ενόχων, μέσα στα ερημικά τότε στενά και σκοτάδια των συνοικιών του Πειραιά κάνουν γύρω μας ένα φόντο με παρόντα τα στοιχεία του ΘΡΙΛΕΡ.

Καθοριστικές στην ατμόσφαιρα του φιλμ δύο ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ.
Η ΖΑΝΕΤ ΦΛΩΡΑ (Μάρω Κοντού), μια πανέμορφη γυναίκα γεμάτη έκλυτο ΕΡΩΤΙΣΜΟ καιΑΙΣΘΗΣΙΑΣΜΟ δίνει το ερωτικό στοιχείο του noir στην ταινία με ένα άριστο άρωμα ενοχής και πόθου.

Η ΖΟΥΛΙΕΤ (Ελένη Χατζηαργύρη) στο ρόλο της μυστηριώδους Γαλλίδας Οικονόμου του Ζωγράφου, παρουσία άκρως επιβλητική, στα μαύρα της ρούχα, φιγούρα που προκαλεί πραγματικά δέος.

Η Παρουσία των Αστυνομικών, κλασικές φιγούρες της εποχής 1950-60, με τις καμπαρτίνες, τους σηκωμένους γιακάδες και τα κλασικά καπέλα, μεταφέρουν μπροστά μας το Αμερικάνικο Film Noir της καταδίωξης και του μυστηρίου, μην έχοντας να ζηλέψει παρά τα τεχνικά μέσα.
Μην ξεχνάτε ότι παρακολουθείτε μια ταινία στα 1959, στην Ελληνική Κινηματογραφική παραγωγή που γίνεται με το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΕΡΑΚΙ των δημιουργών της, με ελάχιστα χρήματα και τεχνικά μέσα.



ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Τόνισα και στην αρχή ότι η "επιστράτευση" όλων αυτών των μεγάλων Ηθοποιών στην ταινία ΕΓΓΥΑΤΑΙ την τεράστια ποιότητά της.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ και ΓΚΕΛΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
είναι αντίστοιχα οι δύο ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ πρώτοι ρόλοι.


Εξαίρετες ερμηνείες και για τους δύο Ηθοποιούς μας.
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ, αναζητά με πάθος την αλήθεια προσπαθώντας να σώσει τον Πατέρα του πιστεύοντας ακράδαντα στην αθωότητά του παρά τις συντριπτικές ενδείξεις ενοχής του.
Δεν έχει μεγάλες εξάρσεις στην ερμηνεία του, άλλωστε αυτός καθ' εαυτός ο ρόλος δεν αναδεικνύει μεγάλη ένταση για τον νεαρό ΦΛΩΡΑ.

Η ΓΚΕΛΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ευχάριστη έκπληξη, στην αρχή μυστηριακή, στη συνέχεια απλή, καθημερινή, όμορφη, με ήρεμη ερμηνεία επίσης σε ρόλο ναι μεν πρωταγωνιστικό αλλά όχι καθοριστικό.


Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ στο ρόλο του ζωγράφου ΝΑΣΟΥ ΚΑΡΝΕΖΗ.
Τι να πει κανείς για τον τεράστιο αυτό ηθοποιό μας.
Ο Σωστός άνθρωπος στο σωστό ρόλο. Γοητευτικός, καλλιτέχνης, ερωτικός, δημιουργικός.


Η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ στο ρόλο της αισθησιακής ΖΑΝΕΤ ΦΛΩΡΑ, στην κυριολεξία ζωγραφίζει και αρωματίζει το ...ροζ στην ταινία. Πανέμορφη, ερωτική, προκλητικά αισθησιακή, ενισχύει απόλυτα το ερωτικό στοιχείο στην ταινία. Άνετα η ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ δίνει τον αέρα της FEMME FATALE, που εκμεταλλεύεται τον πλούσιο ώριμο ηλικιακά σύζυγό της ζώντας παράλληλα την έντονη ερωτικής της ζωή που καθίσταται μοιραία για τους γύρω της.


Η ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ, προσωπικά πιστεύω είναι μακράν το ΒΡΑΒΕΙΟ, το ΔΥΝΑΤΟ ΧΑΡΤΙ, στον ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΡΟΛΟ στην ταινία.
Άνετα θα την πρότεινα για ΒΡΑΒΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ, σε μια ερμηνεία συγκλονιστική παρά το ότι χρονιά η παρουσία της δεν είναι και μεγάλη.
Επιβλητική, αργή, μυστηριακή, στην ουσία μοιάζει σαν "ακίνητη" τη στιγμή που μέσα της πάλλεται ο ψυχικός της κόσμος στον αέρα κυριολεκτικά.
Η Μεγάλη μας ηθοποιός σε όλο της το ΜΕΓΑΛΕΙΟ.


Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, στο ρόλο του αντιστασιακού και συμμαχητή φίλου του ΚΩΣΤΑ ΦΛΩΡΑ, με έντονα χαρακτηριστικά εξωγενή, το μακιγιάζ εδώ εκπληκτικό, έχει μια πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερα κρίσιμη παρουσία στο ερμηνευτικό καστ. Τότε άλλωστε ο μεγάλος μας Ηθοποιός δεν είχε περάσει στον κόσμο της κωμωδίας όπως τον ζήσαμε μετά αλλά και τότε μεγαλουργούσε.


Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ, στο ρόλο του ενοχοποιημένου ΚΩΣΤΑ ΦΛΩΡΑ, σε αυτές τις ταινίες γράφει σχολή......! Η Παρουσία του μεγάλου μας ηθοποιού σε κλασικά Αστυνομικά φιλμ ήταν ....must για εκείνη την εποχή αναδεικνύοντας το ερμηνευτικό του υπόβαθρο, τον εσωτερικό του κόσμο και την ποιότητά του.


Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ πάντα συνήθως σε κόντρα ρόλους, εδώ κλασικά στο ρόλο του "κακού" Τζώνη Παυλίδη, ενός ανθρώπου του υποκόσμου, ο οποίος κινείται και αυτός στο χώρο των υπόπτων. Πάντα άμεσος και εξαιρετικός στο είδος αυτό ο μεγάλος μας Ηθοποιός.

Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, εκείνη την εποχή "σάρωνε" με την παρουσία του δεύτερους και τρίτους ρόλους στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Ειδικά και εδώ είναι χαρακτηριστικός στο ρόλο του Αρχισυντάκτη σε εφημερίδα που ασχολείται με την διελεύκανση της υπόθεσης.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΡΤΟΣ στο ρόλο του Επιθεωρητή ΜΠΕΚΑ, ακριβώς όπως ο ίδιος ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ τον θέλει και αναδεικνύει.


Εξαιρετικός, απλός, μεθοδικός και σαφής.

Για τη Μουσική του ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ, του ανθρώπου που ταύτισε τη δημιουργία του με τον Ελληνικό Κινηματογράφο τι να πούμε και εδώ.
Μουσική ανάλογη του ύφους της ταινίας, με μοναδικό τρόπο για να ντύσει μουσικά το όλο κλίμα αγωνίας και κορύφωσης.

Κλείνουμε εδώ φίλες και φίλοι την παρουσίαση, στην ουσία, αυτής της πρώτης
Αστυνομικής κλασικής ταινίας του Ελληνικού Κινηματογράφου, που ακόμα και σήμερα 56 ολάκερα χρόνια μετά, όχι απλά συγκινεί, όχι απλά καθηλώνει και κρατά σε αγωνία, αλλά εξακολουθεί να σκορπά το ασπρόμαυρο άρωμά της στο πιστό και αγαπημένο Κοινό της...