Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015

Η ΕΝΝΟΙΑ του ΧΩΡΟΥ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Αγαπητές Αναγνώστριες και Αναγνώστες,
σήμερα στο CINEFIL θα ασχοληθούμε με την ίδια την 
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ του Κινηματογράφου, καλύπτοντας θεωρητικά ένα ζήτημα σημαντικό στη δομή του.

Θα μιλήσουμε για την έννοια


Ο ΧΩΡΟΣ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ



ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ του ΟΡΙΣΜΟΥ του ΧΩΡΟΥ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Όταν βλέπουμε μια Κινηματογραφική ταινία, έχουμε μπροστά στην Οθόνη και στα μάτια μας, την εικόνα ενός χώρου που οριοθετείται από τα πλαίσια που μας δίνει η συγκεκριμένη εικόνα.
Για παράδειγμα στην ανωτέρω φωτογραφία "ΧΩΡΟΣ" καλείται αυτό ακριβώς που περιλαμβάνεται στην ανωτέρω εικόνα μας.

Αυτό αποτελεί και τον λεγόμενο:  ΦΙΛΜΙΚΟ ΧΩΡΟ
Εκεί δηλαδή που φιλμογραφείται το θέμα μας.

Όμως η Κινηματογραφική κάμερα και κατ΄επέκταση η Κινηματογραφική ταινία δεν μένουν ακίνητα.
Δεν έχουμε προβολή ακίνητων slights αλλά συνεχή κίνηση μέσα σε διάφορους χώρους.



ΤΑ ΕΙΔΗ των ΧΩΡΩΝ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ



Οι ΧΩΡΟΙ λοιπόν που υπάρχουν σε μια κινηματογραφική ταινία είναι Δύο:

  • Ο ΧΩΡΟΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ  (ΟΝ ΧΩΡΟΣ)
  • Ο ΧΩΡΟΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ  (OFF ΧΩΡΟΣ)

 


Για να σταθούμε λίγο αναλυτικότερα πως ορίζονται και πως αλληλοεπηρεάζονται αυτοί οι δύο χώροι στην ταινία.

Ο ΧΩΡΟΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ

Μιλάμε για τον χώρο που είναι μέσα στο Οπτικό μας πεδίο, δηλαδή ότι ακριβώς βλέπει το μάτι τη δεδομένη στιγμή στην Οθόνη.
Για παράδειγμα, στην ανωτέρω φωτογραφία, ο χώρος εντός κάδρου είναι η συγκεκριμένη παρέα των πέντε φίλων καθισμένων στο συγκεκριμένο τραπέζι με ότι προβάλλεται πίσω τους.

Στην Κινηματογραφική ορολογία λέγεται και "ON Χώρος"

Ο ΧΩΡΟΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ

Είναι ο χώρος που δεν βρίσκεται μέσα στο Οπτικό μας πεδίο την δεδομένη στιγμή, δεν μπορούμε να τον δούμε, αλλά φυσικά εξυπακούεται ότι υφίσταται αντικειμενικά η ύπαρξή του.

Στην Κινηματογραφική ορολογία λέγεται και "OFF Χώρος"

Για παράδειγμα στην ανωτέρω εικόνα, ο χώρος εκτός κάδρου προφανώς θα είναι ο χώρος του υπόλοιπου μαγαζιού στο οποίο πίνουν καφέ οι γνωστοί μας ήρωες και εντός του θα συμβαίνουν διάφορα δρώμενα, εκτός θέασής μας.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ-Η ΣΧΕΣΗ ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ

Πάμε να προβάλλουμε δύο εικόνες πολύ κοντινά καρέ.
Είναι η υπέροχη ταινία του ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΜΑΛΗ "ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ", ένα υπέροχο ψυχολογικό θρίλερ. 


Ο Πέτρος Φυσσούν συνομιλεί με την Άννυ Πασπάτη στο σπίτι του πρώτου.
Το "ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ" πεδίο είναι σαφές και συγκεκριμένο και οριοθετείται με σαφήνεια. Ο Θεατής υποθέτει ότι εκτός ορίων βρίσκεται η σκάλα αριστερά και ο λοιπός χώρος δεξιά της Πασπάτυ κλπ.

Πάμε στο σχεδόν αμέσως επόμενο καρέ


Εδώ το πρώην "εκτός χώρου" πεδίο γίνεται "εντός χώρου".
Ο Πέτρος Φυσσούν έχει αποχωρήσει από το πλάνο, ανεβαίνει πάνω στις σκάλες, εμείς πλέον ακολουθούμε νοερά την κίνησή του ενώ στο "εντός χώρου" πεδίο προβάλλει μόνο η Άννυ Πασπάτυ στη βάση της σκάλας.

Συνεπώς η ΚΙΝΗΣΗ της ΚΑΜΕΡΑΣ τι κάνει ; ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ τους χώρους από ΕΝΤΟΣ σε ΕΚΤΟΣ.
Έχουμε δηλαδή μια συνεχή ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ των ΧΩΡΩΝ, μια σχέση, που στα χέρια του ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ μετατρέπεται σε ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΚΦΡΑΣΗΣ για το πως θα τα συσχετίσει ο ίδιος.

Ο ΕΚΤΟΣ ΠΕΔΙΟ ΧΩΡΟΣ-ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ

Πάμε σε ένα άλλο πλάνο από την συγκεκριμένη πάλι ταινία:


Επί πεδίου ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ έχουμε ένα μέρος του σαλονιού, το τζάκι, το νεαρό ζευγάρι που μόλις έχει κάνει έρωτα.

Ο ΕΚΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ ΧΩΡΟΣ διαρείται σε ΕΞΙ ΤΜΗΜΑΤΑ:

Ποια είναι αυτά ; Μα οι πιθανές προβολές των τεσσάρων πλευρών του ανωτέρω κάδρου, τι μπορεί να υπάρχει δηλαδή πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά του εντός πεδίου χώρου.
Το ΠΕΜΠΤΟ τμήμα είναι αυτό που είναι ΠΙΣΩ από την κάμερα, δηλαδή τι βρίσκεται στην "πλάτη του θεατή" και το ΕΚΤΟ τμήμα είναι τι βρίσκεται ΠΙΣΩ από το ΝΤΕΚΟΡ μπροστά.
Εν προκειμένω τι είναι πίσω από το τζάκι ; άλλο δωμάτιο ; ή ο εξωτερικός χώρος του σπιτιού ;

Άρα εδώ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ο ΘΕΑΤΗΣ να ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ με τη ΦΑΝΤΑΣΙΑ του στην διαμόρφωση του OFF ΧΩΡΟΥ για να τον συνδέσει με τον ΧΩΡΟ ΕΝΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ αρμονικά.

Πάμε στο αμέσως επόμενο παράδειγμα

Από την ταινία "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ


Ο ΘΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ περπατάει τη νύχτα στον διάδρομο του μεγάλου σπιτιού. Έξω η καταιγίδα μαίνεται. Οι σκιές χορεύουν. Ότι βλέπουμε είναι ο ΧΩΡΟΣ ΕΝΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ.
Όμως από τα δεξιά μας ακούγεται η φωνή του Ταξίαρχου Μόρτον ο οποίος φωνάζει τη ΛΙΖΑ τη γυναίκα του.
Το ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ σχηματίζεται στην φαντασία μας ως ή υπάρξη του ΤΑΞΙΑΡΧΟΥ ΜΟΡΤΟΝ μέσα στο δωμάτιό του να φωνάζει την γυναίκα του με τον Μυλωνά εδώ να τον ακούει.

Ο Σκηνοθέτης χρησιμοποιεί το ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ για να μας υποδηλώσει ότι πίσω από την συγκεκριμένη πόρτα βρίσκεται ο ταξίαρχος που καλεί τη γυναίκα του και υπάρχει μάρτυρας στο γεγονός αυτό.

Πάμε στο επόμενο πλάνο. 


Ο Θάνος Μυλωνάς συνεχίζει τον νυχτερινό του ...περίπατο ετοιμαζόμενος να μπεί στην πόρτα δεξιά του αλλά κάτι του τραβά την προσοχή αριστερά.
Έχουμε την παράλληλη ύπαρξη ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟΥ σε δύο δρώντα τμήματα:

1) Δεξιά η πόρτα στην οποία ετοιμάζεται να μπεί, και
2) Αριστερά κάποια άλλη πόρτα που ανοίγει.

Ο Θεατής φαντάζεται στον ΕΚΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ ΧΩΡΟ την πιθανή ύπαρξη δύο προσώπων. Τα πρόσωπα αποκαλύπτονται στο επόμενο κάδρο, όπου εξ δεξιών, ο ΕΚΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ ΧΩΡΟΣ μετατρέπεται σε ΕΝΤΟΣ


Εδώ έχουμε το νέο μας ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ που είναι η Βέρα Σιμωνίδου, η οποία και περιμένει τον Θάνο Μυλωνά. 
Η Αλληλεπίδραση των δύο χώρων ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ είναι προφανής.

Και εδώ το άλλο τμήμα του προηγούμενου ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟΥ που μετατρέπεται τώρα σε ΕΝΤΟΣ και αυτό.


Τώρα αντιλαμβανόμαστε τι τράβηξε την προσοχή του Θάνου Μυλωνά προηγουμένως. Το άνοιγμα μιας αντίθετης πόρτας που μπαίνει πλέον ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, η εμφάνιση ενός νέου προσώπου, της Έλενας Μόρτον, η οποία και καλεί τον Μυλωνά στο δωμάτιό της.

Η Βέρα Σιμωνίδου, τώρα μένει ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ με τον θεατή να βάζει τη φαντασία του σε κίνηση τι ακριβώς συνέβη στην νεαρή που περίμενε την ματαιωθείσα επίσκεψη.

Το πιο κοινό χρησιμοποιούμενο ΜΕΣΟ ορισμού του OFF ΧΩΡΟΥ είναι η ΕΙΣΟΔΟΣ και η ΕΞΟΔΟΣ των Ηθοποιών από το κάδρο όπως ακριβώς το είδαμε πιο πάνω.

Πάμε τώρα να δούμε μια διαλεκτική σειρά ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΩΝ και το πως αυτές επιδρούν στην ταινία και στη σημασία των όσων συμβαίνουν.


Η Δέσπω Διαμαντίδου, ο Χρήστος Τσαγανέας και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ συνομιλούν στο τραπέζι για τον διαπραχθέντα φόνο. Το ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ είναι σαφές. Το ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ επίσης αφήνεται στη φαντασία του θεατή να σχηματιστεί. 


Ένας απότομος θόρυβος από το δεξιό τμήμα του ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ μας τραβάει αμέσω την προσοχή να υποθέσουμε ότι κάτι συμβαίνει εκτός χώρου. Η Φαντασία και τα αντανακλαστικά μπαίνουν σε κίνηση μέχρι οι δύο χώροι να αλλάξουν και ο ΕΚΤΟΣ  να γίνει ΕΝΤΟΣ στο αμέσως επόμενο κάρδο.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σηκώνεται άμεσα να δει τι συμβαίνει και ...


συναντά πλέον στο νέο ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟ την ΕΛΕΝΑ ΜΑΒΙΛΗ η οποία μαζεύει τα βιβλία που έχουν πέσει.
Εδώ ο θεατής με την σχέση αυτή των χώρων καταλαβαίνει, μέσω του σκηνοθέτη, ότι η Έλενα Μαβίλη έχει ακούσει την προηγούμενη συνομιλία των τριών, κάτι που πιθανά αποτελεί γεγονός για το puzzle της σκέψης μας.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ στον ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ του OFF ΧΩΡΟΥ

Ένας άλλος σημαντικός ορισμός του ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ πεδίου, εκτός του προηγούμενου είναι το ΒΛΕΜΜΑ των ΗΘΟΠΟΙΩΝ.
Αν το βλέμμα του Ηθοποιού ΕΝΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ αλλάξει απότομα σε κάθε τυχούσα κατεύθυνση , τότε άμεσα το τμήμα του OFF ΧΩΡΟΥ προς το οποίο κοιτάζει ο Ηθοποιός αποκτά ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΗΜΑΣΙΑ καθώς ο θεατής αρχίζει να διερωτάται "τι ακριβώς κοιτάζει ο ηθοποιός".
Με αυτόν τον τρόπο ο Σκηνοθέτης τραβάει την προσοχή του θεατή από αυτόν καθ' εαυτόν τον Ηθοποιό και τον ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟ προς τα δρώμενα ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ.

Η ΜΕΡΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ η ΠΡΟΣΩΠΩΝ για τον ΟΡΙΣΜΟ του OFF ΧΩΡΟΥ

Πάμε τώρα σε έναν άλλο τρόπο καθορισμού.


To ENTOΣ ΧΩΡΟΥ πεδίο μας είναι με σαφήνεια ορισμένο στο συγκεκριμένο κάδρο.
Υποθέστε ότι στην αμέσως επόμενη σκηνή από αριστερά ένα χέρι σιγά-σιγά μπαίνει στο κάδρο και κινείται να πιάσει το πιστόλι.

Μέχρι τώρα πιστεύουμε ότι στον συγκεκριμένο χώρο δεν υπάρχει κανείς. Τα αντικείμενα είναι μόνα τους στο τραπέζι. Η Κίνηση όμως του χεριού προς το πιστόλι αυτόματα αρχίζει να καθορίζει τον OFF XΩΡΟ, να του δίνει μεγάλη σημασία για να επεξεργάζεται τάχιστα ο νους του θεατή ποιο είναι αυτό το χέρι που κινείται να πιάσει το πιστόλι. Με λίγα λόγια άμεσα η βαρύτητα πέφτει στον OFF ΧΩΡΟ που τραβάει την προσοχή μας.

Ας την δούμε και πιο κάτω αυτήν την περίπτωση, εκ νέου από το έργο του ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΜΑΛΗ "ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ"


Από τα δεξιά του ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΠΕΔΙΟΥ "εισβάλλει" αργά ο σκοτεινός όγκος ενός προσώπου, ενώ πάνω αριστερά ΕΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ κινείτο ο Πέτρος Φυσσούν.
Αμέσως το ενδιαφέρον του θεατή επικεντρώνεται στον ορισμό που θα δοθεί στον μέχρι τώρα OFF XΩΡΟ. Η Σκοτεινή φιγούρα του ανθρώπου με τον αναπτήρα φωτίζεται με τη φλόγα και αμέσως διαγράφονται τα χαρακτηριστικά του Βασίλη Διαμαντόπουλου.
Ο μέχρι τώρα OFF ΧΩΡΟΣ καθορίστηκε από την μερική είσοδο στο πλάνο ενός σκοτεινού όγκου και της φλόγας του αναπτήρα.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν είδαμε τον OFF ΧΩΡΟ, που παραμένει στα πλαίσια της φαντασίας του θεατή. Είδαμε τα έξη του τμήματα και είδαμε τους τρόπους που ο OFF ΧΩΡΟΣ μπαίνει στην οπτική μας ΕΝΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ.

ΠΡΟΣΕΞΤΕ τώρα την επόμενη σκηνή


ΕΝΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ έχουμε την πρωταγωνίστρια να δέχεται άμεσα την εν δυνάμει απειλή αριστερά της.
Η Σκιά με το πιστόλι καθορίζει τον OFF ΧΩΡΟ, ο σκηνοθέτης αμέσως στρέφει με την εικόνα αυτήν την προσοχή του θεατή στη σκιά, στην προέλευσή της και στην πιθανή της ενέργεια.
Επίσης το βλέμμα της Ηθοποιού πίσω της καθορίζει τον OFF ΧΩΡΟ.
Όλα τα βλέμματα και η προσοχή πέφτει εκεί.


Ένα ακόμα παράδειγμα εδώ....!

Ο Θεατής δεν γνωρίζει ποιος είναι πίσω από την απειλή με αποτέλεσμα να οξύνεται η φαντασία και η αγωνία.  ΑΝ ο σκηνοθέτης τώρα δώσει φως στην εμφανιζόμενη σκιά και ο θεατής δει ποιος ακριβώς είναι πίσω από την Ηθοποιό με το πιστόλι τότε ο OFF ΧΩΡΟΣ γίνεται ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ "ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ".
Ο Θεατής αιφνιδιάζεται πλήρως, ίσως να μην προσμένει καν την ταυτότητα που αποκαλύπτει ο "δράστης" και έτσι ο Σκηνοθέτης καταφέρνει την απόλυτη κορύφωση της αγωνίας μπροστά στην κάθαρση.
Αν ο OFF ΧΩΡΟΣ εξακολουθήσει να μείνει στην σκιά ή να εξαφανιστεί τότε ο OFF ΧΩΡΟΣ εξακολουθεί να μένει "ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ".

Είδαμε ένα σκηνοθετικό λοιπόν εύρημα στην διαλεκτική της χρήσης των ΧΩΡΩΝ στην ταινία μας.

Στην ταινία "ΑΚΡΩΣ ΤΡΕΛΛΟ και ΑΠΟΡΡΗΤΟ", κάπου ο σκηνοθέτης ο JERRY ZUCKER παίζει με τους ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟ με μοναδική μαεστρία στην σκηνή όπου ο ήρωας προσπαθεί έρποντας να περάσει ένα συρματόπλεγμα για να μπει στο εχθρικό στρατόπεδο.
Άξαφνα από τον OFF ΧΩΡΟ εισβάλλει ένα ζευγάρι μπότες και το βλέμμα του Ηθοποιού σηκώνεται στον όγκο τους που γεμίζουν όλο το κάδρο. Ένα βλέμμα με τρόμο μεταφέρει την προσοχή μας στον OFF ΧΩΡΟ.
Η Κάμερα κινείται ανερχόμενη στο μήκος με τις μπότες στον φανταστικό off χώρο. Εκεί ανακαλύπτουμε ότι ο χώρος γίνεται αναδρομικά συγκεκριμένος καθώς διαπιστώνουμε στο πλάνο ότι έχουμε μπροστά μας δύο σκέτες μπότες χωρίς απειλή.....!!! μια έκδηλη προηγούμενη αγωνία εκτονώνεται στη στιγμή με το σκηνοθετικό αυτό παιχνίδι των χώρων.

ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ που ΕΠΙΔΡΟΥΝ στη ΣΧΕΣΗ των ΧΩΡΩΝ

Τα παιχνίδια με τους χώρους στον Κινηματογράφο "πατάνε" σε δύο πολύ συγκεκριμένα ψυχολογικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά μας:

  • Η ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ και η ΑΝΑΓΚΗ της ΓΝΩΣΗΣ για το χώρο που δεν ξέρουμε, και
  • Ο ΦΟΒΟΣ που προκαλεί το άγνωστο, το μη ορατό, το ανεξέλεγκτο.

Τα δύο παραπάνω δημιουργούν την επιθυμία να κινηθούμε στον OFF ΧΩΡΟ κάθε φορά που ο Σκηνοθέτης τον Κινητοποιεί κρατώντας όμως την διαχείρισή του ...βασανιστικά κρυφή.



DAVID LYNCH  "MULHOLLAND DRIVE" Τι είναι αυτό ακριβώς στον ΟFF ΧΩΡΟ που προκαλεί τρόμο και αγωνία στα βλέμματα των δύο Γυναικών ; ένα κλασικό παιχνίδισμα των χώρων ως σκηνοθετικό εργαλείο αγωνίας.


 Στην ίδια ταινία: Ο DAVID LYNCH χρησιμοποιεί τον off χώρο με την είσοδο του χεριού από το κάτω τμήμα του για να οξύνει την περιέργειά μας. Ποιας γυναίκας είναι το χέρι που σπρώχνει την Γυναίκα του Εντός χώρου πλάνου ;

ΤΟ ΚΕΝΟ ΠΕΔΙΟ

Τι σημαίνει "ΚΕΝΟ ΠΕΔΙΟ" στην φιλμογραφία ;

Είναι το λεγόμενο "ΑΔΕΙΟ ΚΑΔΡΟ", δηλαδή μια εικόνα που βλέπουμε στην ταινία, χωρίς την παρουσία προσώπων και χωρίς καμία δράση.
Αυτό ονομάζεται "Κενό πεδίο" και είναι πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας που επιδρά στη σχέση του ON & OFF ΧΩΡΟΥ.


Εδώ λοιπόν στο συγκεκριμένο κάδρο, που δεν υπάρχουν πρόσωπα, δεν υπάρχει κίνηση, η εικόνα έχει παγιωθεί στο σπίτι που βλέπουμε, το καρέ "παγώνει" για κάποιο χρονικό διάστημα.
Εδώ δημιουργείται το λεγόμενο "ΚΕΝΟ ΠΕΔΙΟ". 
Εδώ τώρα πιθανά να επιδράσει κάποιος OFF Θόρυβος στον ΧΩΡΟ ΕΚΤΟΣ ΠΕΔΙΟΥ, ακαθόριστος, που μας γεμίζει έκδηλη αγωνία μέχρι να περάσουμε στο επόμενο πλάνο που θα μας φανερωθεί η πηγή του συγκεκριμένου θορύβου.

Ο Σκηνοθέτης που δούλεψε με μοναδική μαεστρία το "ΚΕΝΟ ΠΕΔΙΟ" με τα άδεια κάδρα είναι παλιά ο μεγάλος Ιάπωνας YASUJIRO OZU. Επίσης και ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ είναι λάτρης αυτής της συγκεκριμένης τεχνοτροπίας και την δούλεψε πολύ στα κενά κάδρα του.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Αυτή είναι φίλες και φίλοι, η λειτουργία και η διαλεκτική σχέση των ΧΩΡΩΝ στον 
Κινηματογράφο.
Θαρρώ πήρατε μια ιδέα για τον τρόπο λειτουργίας τους, τις τεχνοτροπίες, τη σημασία, τις δυνατότητες που δίνει στον Σκηνοθέτη και να κατανοήσατε σημαντικά κομμάτια της φιλμικής δημιουργίας.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Πηγή-Βιβλιογραφία:  Γιώργος Κορμικιάρης 
(http://anima3dproductions-posts.blogspot.gr/)








6 σχόλια:

  1. Πόσο πρωτότυπη η ιδέα σου και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες!!
    Η ταινία "MULHOLLAND DRIVE" ήταν η αγαπημένη του αδερφού μου και με είχε τρελάνει να την δω. Όντως πολύ ξεχωριστή ταινία από όλες τις απόψεις..
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου καλημέρα. Το "MULHOLLAND DRIVE" του μεγάλου ανατρεπτικού σκηνοθέτη DAVID LYNCH, αποτελεί εργαλείο και αντικείμενο ανάλυσης εδώ και χρόνια. Από τις αγαπημένες μου ταινίες. Υπάρχουν ολάκερες ιστοσελίδες που προσπαθούσαν να δώσουν την αναλυτική ερμηνεία της ταινίας αυτής.
      Ευχαριστώ κορίτσι μου για τα λόγια σου. Καλό ξημέρωμα να έχεις.

      Διαγραφή
  2. Πρώτη φορά σ' αυτό σου το χώρο, φίλε Γιάννη και φεύγω εντυπωσιασμένη από τις πληροφορίες που μοιράζεσαι μαζί μας και από την αγάπη που τρέφεις και μεταδίδεις σε όλους μας για την 7η τέχνη!
    Μαγικός ο κόσμος σου εδώ, θα τον επισκέπτομαι συχνά.
    Καλό σου βράδυ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου καλησπέρα σου. Καλοδεχούμενη με την τιμή που φέρνεις για μένα. Σε ευχαριστώ και σε περιμένω πάντα. Μεγάλη η αγάπη μας για τον Κινηματογράφο όντως. Καλό ξημέρωμα να έχεις.

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα αγαπητέ μου Γιάννη.
    Ομολογώ πως το συγκεκριμένο αφιέρωμα, οι αισθητικές με τοσο εξυπνο τροπο μας εδειξες, με εκαναν να μεινω με το στομα ανοιχτο.
    Θαυμασα τις γνωσεις σου, την παρατηριτικοτητα σου, τον τροπο που τα υπεδειξες σε ολους μας.
    Σε ευχαριστω!
    Αγαπημενη μου να ξερεις αυτη σου η αναρΤΗΣΗ
    Ευχαριστουμε πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου καλημέρα. Ειλικρινά χαίρομαι που κατάφερα να μεταδώσω κάποια πράγματα για το θέμα μέσα από την σχετική υφιστάμενη βιβλιογραφία. Χαρά μου να το νιώθω.
      Τα λόγια σου με γεμίζουν θετική αύρα. Ευχαριστώ από καρδιάς. Να είσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή