Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

OTTO PREMINGER: "LAURA" Κινηματογραφική Υμνωδία στο Film Noir

"Δεν θα ξεχάσω ποτέ το ΣαββατοΚύριακο που πέθανε η ΛΩΡΑ...
Ένας λαμπρός ήλιος έκαιγε στον ουρανό σαν τεράστιος μεγεθυντικός φακός.
Ήταν η πιο ζεστή Κυριακή που θυμάμαι. Ένιωθα σαν ο μοναδικός άνθρωπος που είχε απομείνει στην Νέα Υόρκη...
 Και μετά το φριχτό της θάνατο είχα μείνει μόνος...!
 Εγώ.....ο WALDO LAYDECKER...
 Ήμουν ο μόνος που την ήξερα πραγματικά. Και μόλις είχα αρχίσει να γράφω την ιστορία της, όταν ήρθε να με δει ένας από αυτούς τους ντετέκτιβ...
Τον παρακολουθούσα απ τη μισάνοιχτη πόρτα. Πρόσεξα οτι το ρολόι μου είχε τραβήξει την προσοχή του. Υπήρχε μόνο άλλο ένα σαν αυτό και ήταν στο διαμέρισμα της ΛΩΡΑΣ,..
στο δωμάτιο που δολοφονήθηκε..."


Η Φωνή του CLIFTON WEBB (WALDO LYDECKER), με αυτή την απίστευτη καθαρόαιμη Βρετανική προφορά της Αυτοκρατορικής περιόδου μας υποδέχεται τη στιγμή που ο Κινηματογραφικός φακός σαν νάναι τα δικά μας αδηφάγα μα και εκστασιασμένα μάτια, ταξιδεύει σε κάθε ίντζα του εσωτερικού σπιτιού της LAURA HUNT.

Ο Ορισμός του καλλίγραμου, vintage Βικτωριανού μοντέλου διακόσμησης ξετυλίγεται μπροστά μας μαγεύοντας κάθε μας αίσθηση....
Η Μοναχική και εμφαντική φωνή του WALDO συνοδεύει την κάμερα σε καρέ κυριολεκτική απεικόνισης ενός travelling στον διάκοσμο πλέκοντας γύρω μας μια μαυρόασπρη φύση και θέση ατμόσφαιρα......

Κυρίες και Κύριοι, καλησπέρα σας....
όπως ορθά αντιληφθήκατε, επιστρέφουμε απόλυτα στον υπέροχο, σκοτεινό, μυστηριώδη, ερωτικό και μοναδικό Κινηματογραφικό κόσμο του κλασικού FILM NOIR...

Την αριστουργηματική αυτή σχολή, που μας προσέφερε ο αθάνατος κλασικός ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ της πολεμικής περιόδου..

Και ξεφυλλίζουμε το συγκλονιστικό μυθιστόρημα της 

VERA CASPARY

που γράφτηκε το 1942 και εδώ κρατάμε στα χέρια μας την ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ.


Το εκπληκτικό αυτό δραματικό αστυνομικό μυθιστόρημα έγινε λίγα χρόνια μετά
μια ΘΡΥΛΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ 
που καταξίωσε το έργο για πάντα στην Ιστορία του Κινηματογράφου

Από τον εξέχοντα Σκηνοθέτη και δάσκαλο του FILM NOIR

OTTO PREMINGER

"LAURA"


Από τα κινηματογραφικά εκείνα έργα-δημιουργήματα που δεν αναπαράγουν ή προσφέρουν απλά ένα 90' όμορφης θέασης και διασκέδασης.
Από τα Κινηματογραφικά εκείνα δημιουργήματα που θα λατρέψουν οι εραστές του αστυνομικού μυθιστορήματος, των ανατροπών, των αναπάντεχων και απρόσμενων, εκείνων που λατρεύουν τα μονοπάτια και της AGATHA CHRISTIE.
Απευθύνεται επίσης στους μύστες της ανθρώπινης ψυχής, στους έχοντες τη διάθεση της ψυχανάλυσης, στους εραστές του ...Έρωτα και των σκοταδιών της Αγάπης.
Απευθύνεται σε εκείνους που λατρεύουν την απαράμιλλη κλασική ατμόσφαιρα της VINTAGE ΒΙΚΤΩΡΙΑΝΗΣ διακόσμησης..
Απευθύνεται τέλος σε κάθε απλό και σύνθετο CINEFIL που ψάχνει στον Κινηματογράφο μονοπάτια να εκφραστεί και να συλλογιστεί


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Πρεμιέρα:  ΝΟΕΜΒΡΗΣ 1944 (ΗΠΑ)

Σενάριο:  JAU DRATLER,  SAMUEL HOFFENSTEIN,  ELIZABETH REINHARDT

Σκηνοθεσία:  OTTO PREMINGER

Παραγωγή:  OTTO PREMINGER

Μουσική:  DAVID RAKSIN

Κινηματογράφιση-Φωτογραφία:  JOSEPH LASELLE,  LUCIEN BALLARD

Decoration:  THOMAS LITTLE

Ενδυματολογία:  BONNIE CASSIN


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

GENE TIERNEY στο ρόλο της LAURA HUNT



DANA ANDREWS στο ρόλο του Ντετέκτιβ MARK MCPHERSON


CLIFTON WEBB στο ρόλο του WALDO LYDECKER


VINCENT PRICE στο ρόλο του SHELBY CARPENTER

VINCENT PRICE as SHELBY CARPENTER



JUDITH ANDERSON στο ρόλο της ANN READWELL



DOROTHY ADAMS στο ρόλο της BESSIE CLARY (Υπηρέτριας της LAURA)


ΤΟ ΘΕΜΑ

Η Πανέμορφη LAURA HUNT βρίσκεται την Παρασκευή άγρια δολοφονημένη στο διαμέρισμά της στην Νέα Υόρκη.
Ο Γοητευτικό Ντετέκτιβ MARK MCPHERSON αναλαμβάνει την εξιχνίαση της δολοφονίας ευρισκόμενος ανάμεσα σε τέσσερις πιθανούς ενόχους.
Τον εκκεντρικό ώριμο αριστοκράτη WALDO LYDECKER, που είναι αυτός με τον οποίο εξελίχτηκε και ζούσε μαζί η LAURA HUNT, στην ουσία ο μέντοράς της. 
Τον ξεπεσμένο γοητευτικότατο πλούσιο SHELBY CARPENTER, ο οποίος ήταν γοητευμένος και ερωτευμένος μαζί της, έχοντάς της κάνει πρόταση γάμου.
Την ώριμη πλούσια Κυρία ANN TREADWELL, η οποία ήταν ερωτευμένη με τον SHE,BY CARPENTER και τον διεκδικούσε άνισα από την νεαρότερη και λαμπερότερη LAURA HUNT, και
Την BESSI CLARY, δηλωμένη πιστή Υπηρέτρια της LAURA γνώστρια των μύχιων σκέψεων της ζωής της.

Όλοι είναι ΥΠΟΠΤΟΙ για το φόνο με διάφορα κίνητρα όχι απόλυτα εμφανή όμως πλήν του ότι δεν άντεχαν την πληρότητα και ακτινοβολία της προσωπικότητάς της.

Ο MARK MCPHERSON προσπαθεί να φτιάξει το PUZZLE της LAURA HUNT μέσα από το ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟ-ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ της, που δέσποζε στο σαλόνι του σπιτιού της, έργο ενός ερωτικά θαυμαστή της LAURA.

Σύντομα μια Παράξενη και αλλόκοτη έξαψη του Ντετέκτιβ αρχίζει να εκδηλώνεται με τη μορφή ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ για την αδικοχαμένη LAURA.

"Πρόσεχε McPherson.....! " αναφωνεί με τον απίστευτο κυνισμό του ο WALDO LYDECKER, 
"Μπορεί να καταλήξεις σε ψυχιατρείο....Δεν νομίζω ότι έχουν άλλον ασθενή που ερωτεύτηκε μια νεκρή....!"


Η ΣΚΗΝΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Πάντα ο OTTO PREMINGER έχει τη δυνατότητα να εστιάσει σε κάτι μεγάλο κάθε φορά που απασχολεί τον ψυχικό μας κόσμο και τη ζωή:
Τούτη τη φορά διαλέγει κάτι που δείχνει παράταιρο πλην όμως υπαρκτό:
Τον έρωτα ενός νεαρού άντρα με μια Νεκρή......!
Η Έλξη που νιώθει, το μαγνήτισμα, η ένταση, η ταύτιση...

Σκηνοθετικά τεχνικά το φιλμ είναι ένα κλασικό δείγμα ασπρόμαυρου film noir της κλασικής Αμερικάνικης σχολής.
Τα γεγονότα πολλές φορές έρχονται ανακατεμένα και κυρίαρχο ρόλο στο να "γνωριστούμε" με την ιστορία είναι οι αφηγήσεις του WEBB.
Κυριαρχούν απόλυτα τα εσωτερικά πλάνα, νυχτερινές φυσικά ώρες.
Αλλά ακόμα στις λίγες σκηνές ημέρας ο φωτισμός του film μέσα από τις μαγικές δουλειές των Κινηματογραφιστών είναι γκρίζος και σκοτεινός.
Τα παιχνίδια των σκιάσεων είναι πραγματικά ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ.....!
Ακόμα και η σκιά του κλασικού καπέλου του MCPHERSON χωρίζει το πρόσωπό του σε δύο κομμάτια, σκιάς και φωτός, κάτι σαν τον ψυχικό του κόσμο...




Μέσα σε αυτό το παιχνίδισμα των σκιών, έχουμε τους ΤΡΕΙΣ ΑΝΤΡΕΣ, WEBB, ANDREWS, PRICE μέσα στο σπίτι της LAURA αμέσως μετά το φόνο της, να μετράνε τις δυνάμεις του πάνω στη μορφή της, πάνω στην νεκρή.
Μια μοναδική σκηνή, που όπως αναφέρει η ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΧΑΡΣΟΥΛΗ (cine.gr) θα έκανε ακόμα και τον δάσκαλο του suspence ALFRED HICHCOCK να χαμογελάσει.

Η Σκηνή κυριαρχείται από ισορροπία του τρόμου, εναλλαγή διαθέσεων, συναισθημάτων, απέχθεια, ενοχή, παράνοια, αποξένωση, κυνικότητα και έτσι ο PREMINGER στην κυριολεξία "σπρώχνει" τους ήρωές του στα ΑΚΡΑ.....!

ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ


Το ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ της LAURA HUNT θα έλεγε κανείς ότι είναι το ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ στην ταινία όσον αφορά την καταλυτική του επίδραση στα αισθήματα και τον κόσμο του Ντετέκτιβ MCPHERSON.

Λες και μια μαγική δύναμη επιρροής διαχέεται από αυτό και σκλαβώνει τα αισθήματα του νεαρού αστυνομικού. Έτοιμος όσο ποτέ να "ζήσει" ωσεί παρούσα δίπλα του την LAURA


Οι μοναχικές σκηνές του MCPHERSON (DANA ANDREWS) στο σαλόνι του πορτραίτου συντροφιά με το ποτό και τα σκεύη της LAURA είναι συγκλονιστικές για τον κόσμο του, ένας κόσμος που μετατρέπεται σε έναν γαληνεμένο αλλά συνάμα και φουρτουνιασμένο κόσμο αγάπης.



Η ΜΟΥΣΙΚΗ του μεγάλου RAKSIN είναι απόλυτα αρμονική με το έργο. Έχουμε ένα συγκεκριμένο μουσικό μοτίβο που εκτυλίσσεται όλο μέσα στους τοίχους του σπιτιού..
Όπως ακριβώς λέει ο SHELBY (VINCENT PRICE)  :  "Δεν είναι κλασικό αλλά είναι γλυκό..."

ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Ο OTTO PREMINGER δίνει πνοή στο μυθιστόρημα της VERA CASPARY και το κάνει με ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4) ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ που είναι ώριμοι και διαθέσιμοι να δώσουν την καλύτερη ερμηνεία τους, ολάκερη τη ζωή και το είναι τους.
Ο Μεγάλος σκηνοθέτης, πήρε από το χέρι τους νεαρούς πρωταγωνιστές, με εξαίρεση την JUDITH ANDERSON και τους οδήγησε να βγάλουν όλο το μεγάλο τους ταλέντο.
Από τις λίγες ταινίες που ο OTTO PREMINGER δούλεψε τόσο πολύ πάνω στην ερμηνεία.


Η GENE TIERNEY, εδώ, στα 24 της χρόνια, δίνει το ρόλο της ζωής και καρριέρας της......!
Συγκλονιστική, απλή, καθημερινή, κοντινή και απόμακρη συνάμα.
Δουλεμένη μέσα από την αρχική αθώα απλότητα και ασημαντότητα προς το σύνθετο, το ανώτερο, το καταξιωμένο, το γνωστό.
Μια FEMME FATALE αλλιώτικη......! δεν είναι επιβλητική εξωτερικά αλλά σαρώνει τους άντρες ολόγυρά της με τον ΕΥΘΡΑΥΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ της κόσμο.
Η Ενδυματολογική υποστήριξη στην LAURA παίζει καταλυτικό ρόλο στο έργο και η χρήση του γυναικείου καπέλου μετατρέπεται σε φετίχ......!
Μια LAURA TIERNEY που οικοδομεί το δικό της λατρεμένο θρύλο....





O DANA ANDREWS



Στα 35 του χρόνια, ο κλασικός ήρωας των film noir, ο κυνικός ντετέκτιβ, που δεν έχει την παραμικρή εμπιστοσύνη στον άνθρωπο ολόγυρά του, σφιγμένος στην αρχή της ταινίας αλλά στη συνέχεια απογειώνεται στην κυριολεξία αναδεικνύοντας τον μαγικά αληθινό δυνατό αντρικό συναισθηματικό κόσμο.
Ο Τρόμος καταλαμβάνει βήμα το βήμα την ψυχή του όταν έχει πλέον αντιληφθεί ότι λατρεύει και ερωτεύεται μία ΝΕΚΡΗ ή ένα ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ......!
Αν δείτε τα μάτια του, τον τρόπο που κοιτάει τα πράγματά της, που τα προσεγγίζει, λες και τα χαϊδεύει ηδονικά, ακόμα και τα ρούχα της ή στην κορύφωσή του ο τρόπος που λειτουργεί πάνω του ένα ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ....!



CLIFTON WEBB




Ο 55χρονος τότε Αμερικάνος Ηθοποιός στο ρόλο του WALDO LYDECKER είναι κατ' εμέ ρόλος για Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ.
Συγκλονιστικός......! σε ρόλο κλειδί.
Θεατρική ερμηνεία ολκής, Βρετανικό καθαρόαιμο ύφος, αντιδραστική υπερσυντηρητική νοοτροπία και προσωπικότητα, συμπεριφορά νευρωτική.
Για τον WEBB ο PREMINGER έδωσε μεγάλη μάχη με την αρχική παραγωγή για να συμπεριληφθεί στο Καστ των ηθοποιών καθώς, ως Ομοφυλόφιλος συναντούσε την άρνηση της αρχικής παραγωγής.
Στο έργο, αυτή η ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ αυτή κατάσταση, φαίνεται στον περιφρονητικό τρόπο με τον οποίο απορρίπτει τα άλλα δύο απόλυτα αρσενικά της ταινίας.

Ο VINCENT PRICE είναι μια ευχάριστη έκπληξη.
Στα 33 του χρόνια ο τεράστιος αυτός ηθοποιός εδώ ερμηνεύει έναν ξεπεσμένο αριστοκράτη ζιγκολό που προσπαθεί να επιβιώσει ολόγυρα.




Άψογος στην ερμηνεία του, ίσως να τον αδικεί αυτός ο τύπος του ρόλου, αλλά είναι γλυκύτατος, σε σημείο μάλιστα να έλκεται ερωτικά από την LAURA, να θέλει να γίνει ο άντρας της αλλά να μην μπορεί να χειριστεί την προσωπικότητά της.

H JUDITH ANDERSON

Η 47χρονη τότε Αυστραλέζα μεγάλη Ηθοποιός, όπως και σε όλα της τα φιλμ, έτσι και εδώ είναι χαρακτηριστική και εντυπωσιακή.


Μικρός αλλά απόλυτα ουσιαστικός ο ρόλος της πλούσιας Θείας της LAURA, η οποία λειτουργεί απόλυτα ανταγωνιστικά με τη ζωή της καθώς και εκείνη όσο και η ανηψιά της είχαν τον SHELBY CARPENTER ως διεκδικήσιμο άντρα στη ζωή τους.
Γεγονός ερμηνευτικά που το δίνει άψογα με την εσωτερική κρυφή της δυναμική που την καθιστά άμεσα και ύποπτη.

DOROTHY ADAMS

η 44χρονη Αμερικανίδα Ηθοποιός, στο ρόλο της αφοσιωμένης υπηρέτριας της LAURA, είναι και αυτός καθοριστικός.
Η DOROTHY δίνει με τρόπο ανάγλυφο τον υστερικά αφοσιωμένο χαρακτήρα της στην Κυρία της ικανή για τα πάντα στη στάση της.
Ερμηνεία άψογη και με πολύ έκφραση.



ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Το φιλμ παραδόξως δεν είχε την τιμητική που του άξιζε ο πρώτος χρόνος προβολής του.
Φυσικά προτάθηκε για 5 OSCAR τη χρονιά που προβλήθηκε, γεγονός όχι απλά ασήμαντο αλλά καθοριστικό.
Αυτά ήταν:

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ (που το κέρδισε κιόλας δικαιωματικά....!)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ στον CLIFTON WEBB
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ OTTO PREMINGER
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ




Καθοριστικό επίσης και παρόν το φλεγματικό χιούμορ εκφραζόμενο φυσικά από τον CLIFTON WEBB και το ρόλο του:

Μένει αξέχαστη η ατάκα της υποδοχής του στον Ντετέκτιβ MCPHERSON όταν αυτός μπαίνει στο σπίτι απρόσκλητος...

"Δεν ξέρεις τίποτα για το επίτευγμα της επιστήμης ; το κουδούνι ; "

Η Ταινία, φίλες και φίλοι, έχει ένα συγκλονιστικό φινάλε με καθολικές ανατροπές καθώς ο δρόμος προς την αλήθεια είναι σπαρμένος με εφιάλτες.
Ο MCPHERSON (DANA ANDREWS) αλλάζει ριζικά σαν άνθρωπος, "ερωτεύεται", αγωνίζεται, παθιάζεται, και όταν πλέον οι ανατροπές κάνουν την εμφάνισή τους τότε δίνει ολάκερη την ψυχή και το είναι του για να φτάσει στην ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ και φυσικά στην ΚΑΘΑΡΣΗ..

Εκεί που αντηχούν τα λόγια:


"Η Ιστορία έχει αποδείξει ότι η Αγάπη είναι αιώνια, είναι το πιο δυνατό κίνητρο για τις πράξεις των ανθρώπων. Η Αγάπη είναι πιο δυνατή απ τη ζωή. Φτάνει πέρα απ τη σκιά του θανάτου.."

καθώς και τα λόγια του μεγάλου ερωτικού ποιητή ERNEST DOWSON:

“Σύντομη η ζωή: Δεν διαρκούν πολύ, το δάκρυ, το γέλιο. Η Αγάπη, η επιθυμία το μίσος, δεν έχουν θέση μέσα μας αφότου έχουμε περάσει την πύλη. Δεν διαρκούν πολύ, το κρασί και τα τριαντάφυλλα, ο δρόμος μας προβάλλει για λίγο μέσα σ' ένα θαμπό όνειρο και καταλήγει σ' αυτό...”

Λόγια βγαλμένα από το στόμα του Μέντορα της LAURA στο δρόμο για την κάθαρση....



 



Μοιάζει αδύνατον να αντισταθεί κανείς σε αυτά τα μάτια, σε ότι αυτά αναδύουν, σε ότι αυτά μεταδίδουν......στον καθρέφτη ενός προσώπου.......
Ποια είναι η LAURA ; Τι είναι η LAURA ;

















6 σχόλια:

  1. Πωπωπω.... φοβερός Γιάννη. Πολλά μπράβο για την παρουσίαση! Εδώ και λίγα χρόνια συνειδητοποίησα πως αγαπώ βαθιά τα φιλμ νουάρ. Τους σκοτεινούς τόνους τους, τις μοιραίες γυναίκες τους, τους αμφιλεγόμενους πρωταγωνιστές τους, τις ομιχλώδεις τους πλοκές. Είχα μάλιστα την τύχη να δω το "Laura" επί της οθόνης! Σε θερινό σινεμά για την ακρίβεια, πέρυσι το καλοκαίρι.

    Ταινία που, περισσότερο και απ' την ίδια την πλοκή της, σε μαγνητίζει με όσα υπονοούνται, όσα δε λέγονται άμεσα. Όπως το πορτραίτο που, όπως λες, συνιστά σημείο αναφοράς.

    Νομίζω κλείνεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: Ποια είναι η Laura; Τι είναι η Laura;......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πωπωπωπωπωπω "Κούνελε"....! είχες τέτοια εμπειρία φίλε μου με LAURA και θερινό σινεμά ;; ομολογώ ότι ζηλεύω αρκετά......! θα πρέπει να ήταν μια ξεχωριστή στιγμή και μύηση. Ο Θερινός κινηματογράφος αν είναι όμορφος αισθητικά και περιβαλλοντολογικά τότε συγκινεί.
      Πραγματικά στις ταινίες αυτές που αγαπάμε, υπάρχει αυτός ο "χυλός" της γκρίζας πραγματικότητας που τα πάντα υπονοούνται.....
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε, ειλικρινά χάρηκα για το μοίρασμα της εμπειρίας σου και πολύ θα ήθελα να την δω ανεβασμένη στο μπλογκ σου.
      Φιλιά

      Διαγραφή
    2. Ίσως κάποια στιγμή γράψω κάτι σχετικό... ομολογώ δεν έχω τιμήσει το θερινό σινεμά τόσο όσο θα έπρεπε και φέτος λέω να κάνω τη διαφορά. Ειδικά αν συνδυάζεται με παλιές, κλασικές ταινίες, είναι απολαυστικό όσο λίγα πράγματα.

      ps - το σχόλιο αυτού του "A Dd" κάτω είναι σπαμ - θα σου πρότεινα να το σβήσεις, μη τυχόν την πατήσει κανένας και κάνει κλικ στα λινκ που έχει βάλει - μπορεί να έχουν κανέναν ιό. Μπήκε και στο δικό μου blog και έγραψε το ίδιο ακριβώς και σε άλλα επίσης και το έσβησα αμέσως.

      ps2 - για διευκόλυνση της ανάγνωσης των σχολίων απλά προτείνω να βάλεις ένα λίγο πιο σκούρο χρώμα στο φόντο στα σχόλια, έναντι αυτού του ανοιχτού γκρίζου που σχεδόν καλύπτει τα λευκά γράμματα. ;)

      Διαγραφή
    3. Καληπέρα και πάλι "Κούνελε". Ναι όντως τα σχόλια που ανέφερες ήταν spam και τα διέγραψα και ευχαριστώ για την παρατήρηση.
      Όσον αφορά το χρώμα της καρτέλας σχολίων, έχω φάει τον ...τόπο να βρω τρόπο να το αλλάξω το ρημάδι αλλά δεν βρίσκω σε ποια κατηγορία το έχει στην βασική σχεδίαση του μπλογκ. Έχω αλλάξει ένα σωρό άλλα αλλά αυτό δεν το έχω καταφέρει.......! μήπως έχεις καμιά ιδέα που ακριβώς μπορεί να το έχει ;
      Όσον αφορά τα θερινά σινεμά, στην περιοχή μας είχε τουλάχιστον μέχρι πέρυσι εδώ και χρόνια, μέσα σε άλσος, ένα υπέροχο θερινό με πρώτες προβολές που πραγματικά ήταν μαγεία τις νύχτες του καλοκαιριού.
      Βάλτο στην αισθητική σου για να κάνεις το αφιέρωμα.
      Και πάλι σε ευχαριστώωωω

      Διαγραφή
  2. πανεμορφη γυναικα! γενικως εκεινη η εποχη ειχε κατι μαγικο!
    καλημερα φιλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου καλησπέρα σου και Καλό Μήνα. Πράγματι η Γυναίκα εκείνη την εποχή είχε αυτό που ονομάζουμε κλασική ομορφιά, χωρίς φτιασιδώματα στο σώμα, με πρόσωπα που έμοιαζαν με κάδρα, με πίνακες ονείρων, θα κάνω ένα αφιέρωμα σε κάποιες τέτοιες μορφές.. Και με σώμα με καμπύλες ελεύθερο χωρίς τη σημερινή υστερία του ....διαιτολογίου....
      Ευχαριστώ κορίτσι μου και σου εύχομαι ένα όμορφο απόγευμα.

      Διαγραφή