Κινηματογραφικά Φεστιβάλς: ΙΤΑΛΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Φίλες και φίλοι
συνεχίζουμε τις αναρτήσεις μας, σήμερα, επανερχόμενοι στον όμορφο και λαμπερό χώρο
των Κινηματογραφικών Festivals.

Σήμερα θα σταθούμε "κοντά μας", εδώ στην ΙΤΑΛΙΑ, σε μια χώρα, που έχει τιμήσει τον Κινηματογράφο όσο ελάχιστες Κοινωνίες.

Θα αναδείξουμε κάνοντας αναφορά σε ένα σπουδαίο Festival που έχει τη δική του βαρύτητα στον παγκόσμιο χάρτη των διοργανώσεων.

Μιλάμε για ένα Festival από "τα κάτω", από τους ανθρώπους δηλαδή της ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ και ΚΡΙΤΙΚΗΣ που άμεσο αντικείμενό τους είναι ο χώρος.

Θα μιλήσουμε λοιπόν για το:

FESTIVAL του ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ (ΚΡΙΤΙΚΩΝ) ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ


Η Βαρύτητα του Κινηματογράφου και ο σχολιασμός των δρώμενων μέσα σε αυτόν, αποτέλεσε για τα Ιταλικά έντυπα κατ' αρχήν μέσα, ιδιαίτερα προνομιακός χώρος, καθώς το Ιταλικό ΣΙΝΕΜΑ κράτησε ψηλά τη "σημαία" της Έβδομης Τέχνης τόσο σε δημιουργούς και συντελεστές, όσο και σε σχολές, απόψεις, θεωρίες.

Ένας, δηλαδή, ολάκερος πολιτισμός. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι στην Ιταλία ανθούν πολλά festivals Κινηματογράφου με ύψιστη αναγνωρισιμότητα (ΒΕΝΕΤΙΑΣ, DAVID DI DONATELLO κ.α.)


Αμέσως μετά τον Πόλεμο λοιπόν, στα 1946, τότε που ο Ιταλικός Κινηματογράφος έλαμπε στην κυριολεξία με την συγκλονιστική σχολή του ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΥ, οι άνθρωποι του τύπου και του χώρου στην Ιταλία ξεκίνησαν το συγκεκριμένο FESTIVAL

Η Δική τους ετήσια παρατήρηση, συμμετοχή, γνώμη, άποψη ήταν εκείνη που έδινε τελικά και τις ΕΤΗΣΙΕΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ στις ΙΤΑΛΙΚΕΣ δημιουργίες.

Θεωρείται και είναι από τα παλαιότερα Κινηματογραφικά φεστιβαλικά δρώμενα στον κόσμο.
Ηγετικά μέλη του υπήρξαν τόσο δημοσιογράφοι επιφανείς στον Κινηματογράφο, όπως ο ANTON JIULIO MANJANO αλλά και συγγραφείς όπως ο ANTONIO PIETRANGELI & MICHELANGELO ANTONIONI


Το ΒΑΣΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ που απονέμει το FESTIVAL είναι η:

ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΚΟΡΔΕΛΛΑ ή στην επίσημη γλώσσα

NASTRO D' ARGENTO

όπως είναι διεθνώς αναγνωρισμένο

Από το 2000 και εντεύθεν η Απονομή των Βραβείων γίνεται στην Πόλη TAORMINA της ΣΙΚΕΛΙΑΣ, παράλληλα με τις εκδηλώσεις του εκεί μεγάλου και ιστορικού festival, το οποίο έχουμε ήδη παρουσιάσει.

Οι νικητές όπως προαναφέραμε προκύπτουν από το αποτέλεσμα ψηφοφορίας στην οποία συμμετέχον ΟΛΑ τα μέλη της ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.


Φυσικά στην διοργάνωση γίνεται ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ "ΑΣΗΜΕΝΙΑΣ ΚΟΡΔΕΛΛΑΣ" για πάρα πολλές κατηγορίες, που καλύπτουν όλο το φάσμα της Κινηματογραφικής παραγωγής:

Έχουμε λοιπόν τα NASTRI D' ARGENTO (ΑΣΗΜΕΝΙΕΣ ΚΟΡΔΕΛΛΕΣ) για τις εξής κατηγορίες:

  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ (Από το 2009)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ (Από το 1972)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ (Από το 1948)
  • Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
  • Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ (ΑΝΤΡΙΚΟΣ-ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ (Από το 1953)
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (Από το 1947)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ( Από το 1999)
  • ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΝΤΑΖ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΑΙΝΙΑ (2007-2012)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΑΙΝΙΑ (2007-2012)
  • ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ 3D (2010)
  • ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΣΗΜΕΝΙΑΣ ΚΟΡΔΕΛΛΑΣ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ GUGLIELMO BIRAGHI ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΕΟΥ ΤΑΛΕΝΤΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Από το 2001)






Αν σταθούμε ρίχνοντας μια ματιά στα Ονόματα που παρέλασαν συμμετέχοντες και βραβευόμενοι στο συγκεκριμένο FESTIVAL αντιλαμβάνεστε ότι θα μας πιάσει ΔΕΟΣ καθώς δημιουργοί με ύψιστη θέση στην Κινηματογραφική ιστορία διάβηκαν αυτή την πόρτα


ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ:


VITTORIO DE SICA, ROBERTO ROSSELLINI, GIUSEPPE DE SANTIS, FEDERICO FELLINI, MICHELANGELO ANTONIONI, PIETRO GERMI, LUCHINO VISCONTI, PIER PAOLO PASOLINI, FRANCO ZEFFIRELLI, BERNARDO BERTOLUCCI,  PAOLO E VITTORIO TAVIANI, GIUSEPPE TORNATORE,  ROBERTO BENIGNI,  GIANNI AMELIO,  PAOLO SORRENTINO


Είπατε τίποτα ;




ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ:  TOTO, VITTORIO DE SICA, MARCELLO MASTROIANNI, ALBERTO SORDI,  VITTORIO GASSMAN,  UGO TOGNAZZI,  GIAN MARIA VOLONTE,  GIANCARLO GIANNINI,  NINO MANFREDI,  ROBERTO BENIGNI,  TONI SERVILLO


ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:  ALIDA VALLI, ANNA MAGNANI,  GINA LOLLOBRIGIDA,  SILVANA MANGANO, SOPHIA LOREN,  MONICA VITTI,  LEA MASSARI,  MARIANGELA MELATO,  AGOSTINA BELLI,  ORNELLA MUTI,  CLAUDIA CARDINALE,  STEFANIA SANDRELLI,  SABRINA FERILLI


Παρελαύνει δηλαδή όλο το "βαρύ πυροβολικό" του Ιταλικού Κινηματογράφου...


Φαντάζομαι φίλες και φίλοι, να ρίξαμε όσο φως μπορούμε, στο ελάχιστο πάνω σε ένα FESTIVAL που είναι λουσμένα στο Φως της Κινηματογραφικής Τέχνης για να πλουτίσουμε τη γνώση μας
και τον περίπατό μας στα καρέ των διακρίσεων και της ανάδειξης της Τέχνης...





Σχόλια

  1. Ακριβώς "από τα κάτω" δεν το λες, οι κριτικοί και οι δημοσιογράφοι (ιδιαίτερα της τέχνης) παραμένουν μια ελίτ. Θα μου πεις, τώρα με την κρίση, και οι θεατές ξαναγίναμε μια ελίτ!!!! Θα ρίξω μια ματιά και στις βραβεύσεις, είμαι περίεργη!
    Καλό απόγευμα, Γιάννη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Αλεξάνδρα. Το λέω το "από τα κάτω" με την αίσθηση ότι εδώ δεν έχουμε Κριτική επιτροπή διορισμένη από έναν φορέα, η οποία έτσι ή αλλιώς έχει τον ανεξέλεγκτο χαρακτήρα.
      Στην ένωση αυτή ψηφίζουν οι δημοσιογράφοι του χώρου. Φυσικά και εκεί έχουμε επιρροές αλλά δεν έχουν την έκταση που συναντάμε αλλού.
      Αν δεις τις βραβεύσεις θα πέσεις πάνω στις μεγαλύτερες στιγμές του Ιταλικού Κινηματογράφου με όλα αυτά τα ιερά τέρατα.
      Καλό απόγευμα κοπέλα μου και ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  2. καλημερα καλε μου φιλε!
    εχω παρατηρησει πως πολλες καλες ταινιες δεν εχουν τη κριτικη που αξιζαν και δεν παιρνουν και βραβεια αλλα και το αντιθετο να συμβαινει.
    μου αρεσει που μας ενημερωνεις για τα κινηματογραφικα φεστιβαλ.
    να εισαι καλα και να περνας ομορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Κική μου. Ναι.....! έχεις δίκιο.....! έχουμε πάρα πολύ μεγάλη σκοπιμότητα και πολύ έντονο παρασκήνιο σε όλα τα φεστιβάλ, όπου οι υπόγειες παρεμβάσεις είναι εμφανέστατες στις βραβεύσεις ή όχι. Δυστυχώς.
      Ευχαριστώ για τις ευχές σου καλή μου και όμορφο απόγευμα.

      Διαγραφή
  3. Κινέζικα όλα αυτά για μένα. Αν κρίνω όμως από το φεστιβάλ των Κανών δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στην κρίση των επιτροπών. :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου, δεν έχεις άδικο. Κάθε φεστιβάλ, κάθε διοργάνωση, δομημένη πάνω σε κριτική επιτροπή με άπειρους χορηγούς και επιρροές από πίσω, αντιλαμβάνεσαι ότι πάντα δεν είναι ανεπηρέαστη σε αυτές. Και φυσικά θα έχουμε τις .....εκτροπές και τερατογενέσεις.
      Εύλογη η ανησυχία σου και η παρατήρησή σου.
      Καλό βράδυ κοπέλα μου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ