Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

LEA SEYDOUX: Στον αστερισμό των Νέων Ηθοποιών

Φίλες και Φίλοι καλησπέρα.....
συνεχίζοντας το ΚΙνηματογραφικό μας ταξίδι με τη δική σας συμμετοχή και αγάπη σήμερα θα κάνουμε μια νέα στάση στο θέμα
των ΝΕΑΡΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ του παγκόσμιου Κινηματογράφου, που δικαιωματικά έχουν ανοίξει τα φτερά τους στο δικό τους
όμορφο κόσμο.
Η Στάση μας θα αφορά τον ΕΥΡΩΠΑϊΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και ειδικότερα τον ΓΑΛΛΙΚΟ, όπου θα συναντήσουμε
μια Νεαρή Ηθοποιό που λάμπει με την παρουσία της στον όμορφο αστερισμό των Νέων Ηθοποιών του ΚΙνηματογράφου.
Κυρίες και Κύριοι, "κοντά μας" είναι η:

LEA SEYDOUX


Ένα γλυκύτατο, πανέμορφο και γεμάτο φως νεαρό κορίτσι που εδώ και αρκετά χρόνια δίνει το
δικό της προσωπικό άρωμα στο χώρο της Έβδομης Τέχνης


Η LEA SEYDOUX, ταξικά είναι μια κλασική "εκπρόσωπος" της Γαλλικής πλουτοκρατίας. ΜΙα πανέμορφη καλλονή που το μπλαζέ ύφος της δένεται με την εκτηκτική της σεξουαλικότητα. Το πρόσωπο, τα μάτια και το χαμόγελό της έχουν ήδη προκαλέσει  ...οργασμικές αναταράξεις σε άντρες και ...γυναίκες....χωρίς ...φραγμό.
Ο Παππούς της είναι ο Πρόεδρος της εταιρείας "PATHE". Ο Θείος της είναι Πρόεδρος της γνωστής "GAUMONT".  Ένας άλλος θείος της είναι Πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας της LILLE.  Και τέλος ο πατέρας της Γενικός Δ/ντής του Ιντερνετικού κολοσσού "PARROT".
Πέρα όμως από τα σημαντικά παραπάνω, η Τέχνη που φωλιάζει πλούσια και εκφραστική στο νεαρό αυτό κορίτσι δεν έχει να κάνει με την παραπάνω αστική καταγωγή αλλά με αυτό που έχει να δώσει εκείνη.


ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η LEA SEYDOUX γεννήθηκε στο ΠΑΡΙΣΙ, την 1η Ιούλη 1985 και σήμερα είναι στην ηλικία των 29 ετών.
Οι γονείς της, ο HENRI SEYDOUX & η VALERIE SCHLUMBERGER. Για τον παππού της ήδη κάναμε αναφορά
Η Καταγωγή της Μητέρας της είναι από την ΑΛΣΑΤΙΑ και πιο μακρινά αν ψάξει κανείς βρίσκει Ισπανο-Βενεζουελανές ρίζες από τη μεριά του παππού της στην μητρική της καταγωγή.


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Για να σταθούμε τώρα λοιπόν στην έξοχη, μέχρι τώρα, ΚΙνηματογραφική διαδρομή της νεαρής Γαλλίδας ηθοποιού που χτύπησε με ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΞΙΩΣΕΙΣ και "ΘΟΡΥΒΟ" τα μεγάλα Κινηματογραφικά βραβεία και δρώμενα.

Η Φιλμογραφία της ξεκινάει το 2006, σε ηλικία 21 ετών όπου και πρωταγωνιστεί στην κωμωδία της SYLVIE AYME "MES COPINES"
και κλείνει αισίως μέχρι στιγμής στο 2014 στο δράμα του BERTRAND BONELLO  "SAINT LAURENT", ταινία μάλιστα ΥΠΟΨΗΦΙΑ για τις φετινές ΚΑΝΝΕΣ του 2014 για καλύτερη ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ.
Μέσα στο διάστημα των 8 αυτών ετών έχει παίξει σε ...32 ταινίες (!!!) αριθμός που φανερώνει τη μεγάλη της δημιουργικότητα και αποδοχή.


Τα παιδικά όνειρα της SEYDOUX ήταν να γίνει Σοπράνο τραγουδίστρια στην ΟΠΕΡΑ και για το λόγο αυτο σπούδασε ΜΟΥΣΙΚΗ στο ΩΔΕΙΟ ΠΑΡΙΣΙΟΥ. Όμως γρήγορα την τράβηξε η Τέχνη του ΚΙνηματογράφου γεγονός που το αποφάσισε στα 18 της χρόνια.
Πώς έγινε αυτό ; μα .....ερωτεύθηκε έναν νεαρό ηθοποιό και ήθελε να γίνει ηθοποιός και εκείνη για να τον ...εντυπωσιάσει.
Σπούδασε στη ΓΑΛΛΙΚΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ  "LES ENFANTS TERRIBLE" και στα 2007 έκανε μετεκπαίδευση στο ACTOR'S STUDIO NEW YORK με την CORRINE BLUE.

Στο 2007 εμφανίζεται σε δυο καλές ταινίες:
Στο ρομαντκό δράμα "UNE VIEILLE MAITRESSE"  της CATHERINE BREILLATT
Στο αστυνομικό δράμα του JEAN-PIERRE MUCKY  "13 FRENCH STREET"




Από το 2008 η καριέρα της αρχίζει να ανεβαίνει σταδιακά και σημαντικά.
Το 2008 έρχεται μια μεγάλη της εμφάνιση στο δράμα του CHRISTOPHE HONORE " LA BELLE PERSONNE"  όπου πρωταγωνιστεί με τον LOUIS GARELL
Η Εξαίρετη ερμηνεία της, της δίνει το ΒΡΑΒΕΙΟ CESAR καλύτερα υποσχόμενης νέας ηθοποιού.



To 2009 την περιμένει μια ακόμα μεγάλη ερμηνεία στο δράμα της JESICCA HAUSNER  "LOURDES" όπου παίζει με την SYLVIE TESTUD & τον BRUNO TODERSCHINI, ταινία με μεγάλες διακρίσεις στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ και στο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Το 2010 παίζει στην εμπορική μεγάλη επιτυχία του RIDLEY SCOTT  "ROBIN HOOD" στο ρόλο της ISABELLE of ANGOULEME.
Επίσης την ίδια χρονιά είναι το πρώτο αστέρι στο εξαίρετο δράμα της REBECCA ZLOTOWSKI  "BELLE EPINE" με την ANAIS DEMOUSTIER και κερδίζει το δεύτερο ΒΡΑΒΕΙΟ CESAR για καλύτερα ανερχόμενη Ηθοποιό.




Το 2011 επίσης ο WOODY ALLEN την επιλέγει για να της δώσει το ρόλο της GABRIELLE στην δραματική ρομαντική comedy   "ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ", ταινία που διακρίθηκε ιδιαίτερα με βραβεία OSCAR, ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ και πολλές άλλες διακρίσεις.

Η Συμμετοχή της σε Αμερικανικές παραγωγές επαναλαμβάνεται το 2011 με τη συμμετοχή της στην περιπέτεια του BRAD BIRD  "MISSION IMPOSSIBLE-GHOST PROTOCOL" στην οποία υποδύεται την δολοφόνο SABINE MOREAU δίπλα στους TOM CRUISE & JEREMY RENNER.

Στη συνέχεια η LEA επιστρέφει στον ΓΑΛΛΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και το 2011.
Πρωταγωνιστεί στο δράμα του JAMSHED USMONOV   "LE ROMAN DE MA FEMME" μαζί με τον OLIVIER GOURMET.






Στο ιστορικό δράμα του BENOIT ZACQUOT  "ΑΝΤΙΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΜΟΥ", στο οποίο πρωταγωνιστεί με την DIANE KRUGER & την VIRGINIE LEDOYEN.
Η Εξαίρετη ερμηνεία της στην ταινία της δίνει ΒΡΑΒΕΙΟ CESAR ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ, ΒΡΑΒΕΙΟ CABOURG ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ.




Το 2012 πρωταγωνιστεί στο αστυνομικό δράμα της URSULA MEIER  "SISTER"
με την KACEY MOTTET KLEIN & MARTIN COMPSTON



Επίσης πολυβραβευμένη ταινία ειδικά για την έξοχη Σκηνοθεσία της.
Η LEA SEYDOUX κερδίζει εκ νέου το ΒΡΑΒΕΙΟ CABOURG ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Το 2012 έρχεται ίσως μέχρι σήμερα η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ για την νεαρή Γαλλίδα Ηθοποιό.
Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΨΥΧΗΣ που βγάζει με την ADELE EXARCHOPOULOS στο ερωτικό βιωματικό δράμα του
ABDELLATIF KECHICHE  "Η ΖΩΗ ΤΗΣ ADELE" την απογειώνουν στις ΚΑΝΝΕΣ όπου μοιράζεται με την νεαρή συμπρωταγωνίστριά της τον ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ.







Το 2013 στο ρομαντικό δράμα της REBECCA ZLOTOWSKI   "GRAND CENTRAL" μια ακόμα εξαίρετη και τρυφερή ταινία, που πρωταγωνίστησε με τον TAHAR RAHIM & τον OLIVIER GOURMET
Η Ταινία είναι υποψήφια στις ΚΑΝΝΕΣ και η LEA κερδίζει το ΒΡΑΒΕΙΟ LUMIERE καλύτερης γυναικείας ερμηνείας.




Για το 2014 ξεχωρίζει το εντελώς πρόσφατο, η κωμωδία του WES ANDERSON  "ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ GRAND BUDAPEST"
και το αριστουργηματικό βιογραφικό δράμα του BERTRAND BONELLO  "SAINT LAURENT"


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ

Η LEA SEYDOUX στο νεαρότατο χρόνο που τρέχουν τα όνειρά της στον Κινηματογράφο έχει τιμηθεί συνολικά με:
6 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και ακόμα 10 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
Ανάμεσά τους φιγουράρουν πολύ μεγάλες διακρίσεις, όπως το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ-ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ, Βραβεία Γαλλικού Κινηματογράφου CESAR, LUMIERE, CABOURG ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ.
Επίσης έχει μια σειρά διακρίσεις για ανερχόμενη Ηθοποιό από τα φεστιβάλ:  BAFTA, CHICAGO FILM CRITICS ASSOCIATION, NATIONAL SOCIETY OF FILMS CRITICS AWARDS, SATETTLITE AWARD.
Μεγάλες διακρίσεις για με ΝΕΑΡΗ ΗΘΟΠΟΙΟ που έχει πάρα πολύ μεγάλο εύρος ερμηνείας και ψυχικής έκφρασης πέραν απο την δεδομένη αισθησιακή της εκρηκτικότητα καθαρά Ευρωπαϊκής ομορφιάς.

 

ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ όπως ακριβώς τα σχολιάζει ή ίδια η νεαρή Ηθοποιός:

Λένε ότι είμαι «αισθησιακή», ή «σεξοβόμβα». Δεν ξέρω, δε νομίζω ότι είμαι καλός κριτής γι' αυτό, ίσως είναι κάτι που βλέπει μόνο ο κόσμος. Κάποιες φορές, όταν βλέπω τον εαυτό μου στην οθόνη λέω, κοίτα να δεις, πραγματικά έχω κάτι, όχι ακριβώς σέξι, αλλά περισσότερο ... σαρκικό. Ισως επειδή έχω κυτταρίτιδα, δεν ξέρω ...

Μ'αρέσει να γίνομαι κάποια άλλη στο σινεμά. Οχι άλλη, γιατί τα συναισθήματα της ηρωίδας μου είναι δικά μου. Οταν παίζεις, βάζεις και τον εαυτό σου μέσα στο ρόλο σου, ακόμα και τα μυστικά σου με κάποιον τρόπο. Αλλά μ' αρέσει να παίζω ανθρώπους που είναι μακριά μου - αν και δεν ξέρω και στ' αλήθεια ποια είμαι κι εγώ. Συνήθως μ' αρέσει να παίζω ηρωίδες που παλεύουν, αγωνίζονται για κάτι, είναι θαρραλέες. Προτιμώ να παίζω φτωχούς ανθρώπους, τους βρίσκω πιο κινηματογραφικούς.

Μ' αρέσει να δουλεύω με γυναίκες σκηνοθέτες. Η Ούρσουλα (Μεγιέρ, «Η Αδελφή μου») και η Ρεμπέκα, με τις οποίες είχα στενό δεσμό, είδαν ποια ήμουν και κατάλαβαν πώς να δουλέψουν μαζί μου. Οι γυναίκες μπορούν να γίνουν πολύ σκληρές. Μ' αρέσουν αυτές οι γυναίκες, η θηλυκότητά τους, ο άγριος ρομαντισμός. Είναι καλή εποχή για μας, γιατί η θηλυκότητα έχει αλλάξει. Τώρα οι άντρες γίνονται πιο θηλυκοί κι ευάλωτοι κι οι γυναίκες πιο αρρενωπές και δυναμικές.

Μ' αρέσει πολύ να παίζω ερωτικές σκηνές στο σινεμά - άλλωστε, μ' αρέσει να βλέπω ερωτικές σκηνές στο σινεμά επίσης. Νομίζω ότι απλώς, για να λειτουργήσουν σε μένα, πρέπει να είμαι ερωτευμένη με τον ήρωα ή την ηρωίδα, να είναι ένας άντρας ή μια γυναίκα που να με ελκύει για κάποιο λόγο.

Τρελαίνομαι να παίζω σε ταινίες δράσης. Μ' αρέσει πολύ να παίζω στ' αγγλικά και μ' αρέσουν πολύ και οι αμερικανικές ταινίες - είναι ένας άλλος τρόπος να κάνεις σινεμά. Χάρηκα τρομερά όταν έπαιξα στο «Mission Impossible: Ghost Protocol». Μ' αρέσει η δράση, όταν το σώμα εκφράζει κάτι. Στο γαλλικό σινεμά όλοι μιλούν συνέχεια. Στο αμερικανικό παίζεις με το σώμα σου. Νιώθω ακόμα πιο άνετα, όχι μόνο να παίζω, αλλά και να κάνω συνεντεύξεις στα αγγλικά παρά στα γαλλικά. Για ν' απαντήσω στα γαλλικά σκέφτομαι, αργώ. Στα αγγλικά το σκέφτομαι λιγότερο. Δε με νοιάζει ούτε πώς ακούγομαι, ούτε τι λέω.



Αυτή φίλες και φίλοι, είναι η LEA SEYDOYX....

Μια καινούργια αισθαντική και καλλιτεχνική Μούσα στο χώρο του Κινηματογράφου....
Μια ηθοποιός που ανήκει στον αστερισμό των νεών Ηθοποιών που τολμούν να εκφράσουν, να υποδυθούν, ελεύθερα, χωρίς ταμπού, με το εξαίρετο ταλέντο της Τέχνης τους.




Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

"ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ" : Το συγκλονιστικό Ψυχολογικό θρίλερ του ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΜΑΛΗ

Φίλες και φίλοι του CINEFIL....
λένε χαρακτηριστικά ότι πολλές φορές σαν ψάχνεις στα "κελάρια" της δημιουργίας πάντα εκεί κατοικούν ανάμεσα στη λήθη και την παραμέληση θησαυροί τέχνης...
Η Επιμονή της Συζύγου μου σε τέτοιες Κινηματογραφικές αναζητήσεις, την οδήγησε να "ανακαλύψει" παντελώς ξεχασμένο και πεταμένο στη λήθη ένα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ και εξαίρετα ΣΠΑΝΙΟ
συλλεκτικό Κινηματογραφικό αριστούργημα του σχετικά πρόσφατου Ελληνικού Κινηματογράφου.

Μια ταινία μια δημιουργία με το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΕΡΑΚΙ ενός ΑΓΝΩΣΤΟΥ σκηνοθέτη, που με ΠΕΝΙΧΡΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΑ, με ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ δημιούργησε μια

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ 

Έχοντας λοιπόν το προνόμιο να μάθω και να δω  αυτήν την ταινία, μέσα από την πρόταση της συζύγου μου, σας την καταθέτω με κάποιες παραμέτρους που πρέπει να σας πω:

  • Για την ταινία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (!!!)
  • Για πρώτη φορά σήμερα σας παρουσιάζω ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ από τη συγκεκριμένη ταινία, υλικό σε ...."πρεμιέρα" που λέμε, μετά από προσωπική επεξεργασία που έκανα στο μοναδικό βίντεο που σώζεται για την ταινία ελεύθερο στο διαδίκτυο.
  • Την ταινία μπορείτε να την δείτε ολόκληρη στον σύνδεσμο που θα σας παρουσιάσω στο τέλος της παρουσίασης (όχι σε καλή τεχνική ποιότητα αλλά αυτό δεν έχει, πιστέψτε με, την παραμικρή σημασία).
Κυρίες και Κύριοι, σας καλωσορίζω στον κόσμο του

ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΜΑΛΗ

"ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ"




Μπορεί η ταινία αυτή να μην είχε την ΠΡΟΒΟΛΗ που της ΑΞΙΖΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ είχε όμως την ΕΥΛΟΓΙΑ να παίζει σε αυτήν ένα καστ ΗΘΟΠΟΙΩΝ που τιμά την ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου



Πάμε λοιπόν να ξετυλίξουμε το κουβάρι:

ΠΡΕΜΙΕΡΑ:  1983

Σενάριο:  ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΜΑΛΗΣ & ΜΑΡΩ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Παραγωγή:  ΜΟΥΒΙΟΛΑ, ΓΚΡΕΚΑ ΦΙΛΜ

Κινηματογράφιση:  ΑΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ
Μουσική:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ στο ρόλο του γιατρού ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΟΦΟΥ
ΑΝΝΥ ΠΑΣΠΑΤΗ στο ρόλο της συζύγου του ΠΑΥΛΙΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ στο ρόλο του Υπαστυνόμου ΛΟΥΚΑ ΧΑΡΙΔΗΜΟΥ

ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ στο ρόλο του προέδρου του Δικαστηρίου
ΕΛΕΝΗ ΦΙΛΙΝΗ στο ρόλο της Δικηγόρου ΜΑΡΙΝΑΣ ΝΟΜΙΚΟΥ
ΠΕΤΡΟΣ ΖΑΡΚΑΔΗΣ στο ρόλο του Εισαγγελέα της έδρας
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΛΛΗΣ στο ρόλο του δεύτερου συνηγόρου υπεράσπισης

Αντιλαμβάνεστε από τη σύνθεση των ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ πάνω σε τι "κολοσσούς" της υποκριτικής πέφτουμε.



ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο Ελληνικός Κινηματογράφος από το 1961 έδωσε μια σειρά κλασικών Αστυνομικών ταινιών θρίλερ στο χώρο του FILM NOIR, που αποτελούν μοναδικά αριστουργήματα και τα οποία ήδη έχουμε παρουσιάσει σε δυο διαφορετικά μέρη.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ, λοιπόν, που όμως θεωρείται σπάνιο για τον Κινηματογράφο μας και σε αυτήν την τεχνοτροπία ξεχώριζε μέχρι τώρα ο κλασικός "ΕΦΙΑΛΤΗΣ" του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ το 1961.

22 χρόνια μετά έρχεται το αμιγώς δεύτερο καθαρό Ψυχολογικό θρίλερ για τον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Το ύφος της ταινίας είναι απόλυτα "συμβατό" με τις κλασικές Κινηματογραφικές προσεγγίσεις του ALFRED HICHCOCK, του απόλυτου άρχοντα στο είδος αυτό.
Το χρώμα, ο φωτισμός, η φωτογραφία, τα πλάνα, η μεθοδολογία, όλα παραπέμπουν στη μεγάλη σχολή του.



ΤΟ ΘΕΜΑ

Ένας γιατρός (Πέτρος Φυσούν) κατηγορείται από μια φοιτήτρια της ιατρικής (Άννυ Πασπάτη) ότι την κακοποίησε. Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο γιατρός αρνείται να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Όταν η δικηγόρος του (Ελένη Φιλίνη) ερευνά την υπόθεση σε βάθος, αποκαλύπτεται ότι η φοιτήτρια είχε υποστεί νευρικό κλονισμό στο παρελθόν και ότι ο γιατρός τη γνώρισε κατά την αποθεραπεία της σε κλινική, όπου ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν. Μετά την αθώωσή του, ο γιατρός έρχεται αντιμέτωπος με έναν Αστυνομικό, τον Λουκά Χαρίδημο  (Βασίλης Διαμαντόπουλος), ο οποίος ξετυλίγει ένα παντελώς διαφορετικό "κουβάρι" από αυτό το "φαίνεσθαι" στην εξέλιξη των πραγμάτων
Οι ανατροπές είναι πλέον συγκλονιστικές, ο θεατής στο δεύτερο αυτό μέρος του έργου βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα ανελέητο ψυχογράφημα που θα πάρει απόλυτες και διαλυτικές διαστάσεις κάθαρσης μέχρι την ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΒΑΣΗ που επέρχεται όπως στην Αρχαία τραγωδία.


ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Το "ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ" βασίζει την συγκλονιστική του υφή στις ερμηνείες των ΗΘΟΠΟΙΩΝ του.
Ερμηνείες που συναντάς στις μεγάλες στιγμές του Κινηματογράφου μας.
Σε πολύ δύσκολους ρόλους και μεταπτώσεις.

ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ



Στο ρόλο του Ψυχίατρου Στέφανου Σοφού, ο μεγάλος μας Ηθοποιός είναι ο απόλυτος "άρχοντας".
Ανέκαθεν ο ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ ήταν "μαιτρ" σε ερμηνείες ρόλων με ιδιάζουσα ψυχολογική φόρτιση. Η Ιδιαίτερη προσωπικότητά του, έδινε ένα κύρος ξεχωριστό.
Ερμηνεία με βάθος, με συναίσθημα, με έκφραση. Βήμα το βήμα "ανοίγεται" φτάνοντας στην τελική κάθαρση, όπου εκεί ξανοίγει με δέος τον ψυχολογικό του κόσμο, τα τραγικά του αδιέξοδα.
Η Κάμερα του Σκηνοθέτη τον παρακολουθεί καρέ-καρέ, εικόνα-εικόνα, στους φιλοσοφικούς διαλόγους με τον Υπαστυνόμο Χαρίδημο σε μια σύγκρουση ανελέητη μέχρι τέλους.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ




Τι να πει τώρα κανείς για τον μεγάλο αυτό άνθρωπο της Τέχνης.....! ξέρουμε ότι κάθε του υποκριτική στιγμή είναι σχολείο, είναι σημείο αναφοράς.
Ο Μεγάλος ηθοποιός εδώ, ως Υπαστυνόμος Χαρίδημος, εμφανίζεται ως ο ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ στην όλη ταινία. Η Μορφή που θα συνταράξει τα πάντα. Η εμφάνιση και δράση του εισβάλλει στα βάθη της ιστορίας που παρακολουθούμε στον εσωτερικό ψυχικό κόσμο του ΓΙΑΤΡΟΥ και της Γυναίκας του.
Ατιμέλητος, απλός, εκφραστικός όπως πάντα ήταν.

ΑΝΝΥ ΠΑΣΠΑΤΗ




Στο ρόλο της ΠΑΥΛΙΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ συγκλονιστική.
Δεν νομίζω να έχω ξαναδεί τη χαρισματική αυτή Ηθοποιό σε τέτοιου επιπέδου εμφάνιση.
Είναι στιγμές που εξωτερικά αναδύει μια Αναγεννησιακή ομορφιά που σε καθηλώνει.
Ερμηνευτικά δίνει με άψογο τρόπο την εικόνα της Νευρωτικής γυναίκας με τον σκοτεινό εσωτερικό κόσμο.

ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ


Ο Μεγάλος Ηθοποιός δεν θα μπορούσε να μην είναι τέλειος σε ένα ρόλο που του πάει "γάντι". Αυτόν του Προέδρου του Δικαστηρίου. Δίνει με σαφήνεια την εικόνα που πρέπει. Δικαστής αλλά και άνθρωπος τις στιγμές που πρέπει. Η Συμβολή του καθοριστική στην ταινία

ΕΛΕΝΗ ΦΙΛΙΝΗ


Στο ρόλο της νεαρής δικηγόρου ΜΑΡΙΝΑΣ ΝΟΜΙΚΟΥ η νεαρή ηθοποιός στέκεται καλά εκφραστικά. Στο δικαστήριο βέβαια ξεφεύγει σε κάποιες διαλεκτικές υπερβολές που όμως δεν ξεφεύγουν και δεν χαλάνε τη συνολική πολύ καλή εικόνα που δίνει στο έργο.

ΠΕΤΡΟΣ ΖΑΡΚΑΔΗΣ

Στο ρόλο του εισαγγελέα ο γνωστός καλός ηθοποιός δίνει και αυτός επ' ακριβώς την εικόνα και το ρόλο του συγκεκριμένου λειτουργού. 

ΣΤΙΓΜΕΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Υπαστυνόμος Χαρίδημος:  σε λίγο θα δεις ότι είμαστε ένα πράμα εμείς οι δυό. Σαν ένας άνθρωπος που βλέπει το είδωλό του στο καθρέφτη. Όλοι μας έχουμε ένα είδωλο. Μόνο που δεν ξέρουμε αν το αγαπάμε ή το μισούμε. Γεννήθηκε χωρίς μορφή, διάσταση και σχήμα και απλώθηκε στο άπειρο. Ζούσε στο φόβο γιατί σκεφτότανε με τη σκέψη του μεγάλου σαν μικρός. Βίαζε γιατί ζήλευε την αγνότητα. Έκλεβε γιατί δεν σεβότανε αυτό που είχε. Και σκότωνε γιατί μισούσε την ύπαρξή του. Χιλιάδες γίνηκε κομμάτια και σκορπίστηκε κι έτσι κομματιασμένο συνεχίζει ναι συνεχίζει αν και το ξέρει πως μια μέρα θα πεθάνει. Όταν οι έννοιες των αντιθέτων θα χαθούν στη συμφωνία των ανθρώπων. Αυτό είναι το τέρας του εγκλήματος γιατρέ.....! 

***********************************************







-Γιατρός: Θα σου φανεί παράξενο αλλά παρ' όλα αυτά χάρηκα που σε γνώρισα
-Υπαστυνόμος:  Και βέβαια χάρηκες....! γιατί γνώρισες τη σκιά σου....ω ναι.....είναι παράξενο πράγμα η σκιά γιατρέ.....! μοιάζει με την ένοχη σκέψη, για αυτό είναι πάντα μαύρη.....! κοίτα.....! κοίτα.....! όταν πηγαίνεις προς το φως και θέλεις να την αποφύγεις, αυτή τρέχει από πίσω σου σαν πειρασμός....! αν θες να την πιάσεις, αυτή σε τραβάει βαθιά στα σκοτάδια......! μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να απαλλαγείς από τη σκιά σου. Να σταθείς κάτω απ το φως.....! τότε έχει χαθεί.....! είναι κάτω απ τα πόδια σου. Την πατάς.....!
-Γιατρός: κάτω απ το φώς....... ή να σβήσεις το φως.....

**************************************************





Συγκλονιστικοί πραγματικά διάλογοι......





Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΦΟΡΜΑ

Ο ΜΑΜΑΛΗΣ κάνει ευρεία χρήση του flash back, λογικό άλλωστε, μιλάμε για το πρώτο μέρος της ταινίας που εκτυλίσσεται στην αίθουσα του Δικαστηρίου. Εκεί ξετυλίγεται το πρώτο κουβάρι της ιστορίας και ο θεατής αποκτά τις πρώτες εντυπώσεις.
Ο Σκηνοθέτης απαιτεί την ιδιαίτερη προσοχή του θεατή και την εστιάζει πάνω σε καρέ εικόνων που δεν είναι καθόλου τυχαία και σε προετοιμάζουν για τις ανατροπές που ακολουθούν.
Οι χώροι που γυρίζεται το δεύτερο μέρος της ταινίας, τα ερείπια ενός εργοστασίου, δεν είναι καθόλου τυχαίοι. Οι εναλλαγές σκότους και φωτός, οι σκιάσεις, οι εμφανίσεις των προσώπων του Γιατρού και του Αστυνόμου δεν είναι τυχαίες και οδηγούν στην κορύφωση του γρίφου, του δράματος, της πλοκής του και της τελικής κάθαρσης.







Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο Γιώργος Χατζηνάσιος είναι ο άνθρωπος που έχει "ντύσει" μουσικά με τη δημιουργία του το "ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ".
Η Μουσική έμπνευση του Μουσουργού μας είναι γνωστή και δοκιμασμένη για την ποιότητά της.
Εδώ στην ταινία, σε ένα αμιγώς ψυχολογικό θρίλερ, σε ένα καθαρό ψυχογράφημα, η μουσική του είναι τέλεια ανάλογη. Αγχωτική, παράξενη, παράταιρη, με έντονη χρήση του πιάνου, συντελεί άψογα στην παρουσίαση και αφομείωση του κλίματος στην ταινία.






ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Η Ταινία ανέβηκε στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ το 1983.
Αλλά είχε την "ατυχία" να πέσει πάνω σε τρία "τεράστια" φιλμς:  "ΓΛΥΚΕΙΑ ΣΥΜΜΟΡΙΑ", "ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ", "ΡΕΒΑΝΣ", τα οποία μοιράστηκαν τα βραβεία.
Παρ' όλα αυτά το φιλμ "έχασε" όχι στο συγκλονιστικό θέμα, και τις ερμηνείες των ηθοποιών αλλά "πλήρωσε" τα πενιχρά τεχνικά μέσα στο γύρισμα και στην παραγωγή.

Όμως η συγκεκριμένη ταινία έχει ΑΔΙΚΗΘΕΙ κατάφορα......! και από τα media τα οποία την έχουν παντελώς αγνοήσει, και από την ίδια την παραγωγή της που δεν κατάφερε να την προωθήσει και από το κοινό όταν προβλήθηκε.

****************************************





Σαν τελικό συμπέρασμα φίλες και φίλοι, θαρρώ προσπάθησα να σας βάλω στον κόσμο του "ΧΩΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ".....
Από το μόλις δεύτερο φιλμ του Ελληνικού Κινηματογράφου που κατοχυρώνει την ύπαρξη του Ψυχολογικού θρίλερ στον τόπο μας. Ένα αριστούργημα σκέψης, με άριστη δομή, ένα έργο ποιότητας που αξίζει να αφεθείς στους φιλοσοφικούς και ψυχολογικούς του διαλόγους.
Μια ατμόσφαιρα καταδιωκτική ψυχωτική ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος της. Ερμηνείες που προσφέρονται για "μάθημα υποκριτικής", μια μουσική "στοιχειωμένη", ένα ντεκόρ ανάλογο, απίστευτης σύγχυσης, σκοτεινών βυθίσεων και εναλλαγών φωτός-σκότους.
Μια ταινία που θα "τιμήσει" το χρόνο που θα αφιερώσετε για αυτή πραγματικά.....!

Η ....Ψήφος μου για αυτήν αλλά και τους λάτρεις του είδους είναι .....δαγκωτή....!


Δείτε την όλη εδώ στην μοναδική αυτή σπάνια πηγή:



ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ you tube

"Η Τέχνη σου γιατρέ είναι να δουλεύεις ...χωρίς μάρτυρες.....αλλά....δεν λογάριασες εμένα....!!!"