Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ στις ΚΑΝΝΕΣ

Φίλες και Φίλοι
Έχουμε τονίσει ξανά ότι ο Ελληνικός Κινηματογράφος, ιδιαίτερα ο ΚΛΑΣΙΚΟΣ δεν είναι το "αμελητέο" εκείνο μέγεθος που πέρασε αφήνοντας ασυγκίνητο τον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Αφού λοιπόν είδαμε το πέρασμα του Κινηματογράφου μας στα δρώμενα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ OSCAR, σας είχα υποσχεθεί να δούμε τη διαδρομή του στα ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ.

Ξεκινάω λοιπόν κάνοντας αναφορά στο πέρασμα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στο 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ που θεωρείται ίσως το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ.


Ο ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ στις ΚΑΝΝΕΣ, σε όλα τα επίπεδα δημιουργίας, έχει μιαΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ.
Παρουσία που ξεκινάει από το 1944 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Η Κύρια λεγόμενη "ΧΡΥΣΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ" είναι αυτή της περιόδου 1960-65
Για να σταθούμε λοιπόν στις παρουσίες αυτές:
1944: Για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ "ΗΡΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ" του ΗΛΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ σε παραγωγή του ΗΛΙΑ ΠΕΡΓΑΝΤΗ συγκινεί το ΦΕΣΤΙΒΑΛ.
Θέμα του το μαρτυρικό νησί τη ΚΡΗΤΗΣ αμέσως μετά τον Πόλεμο και την κατοχή βουτηγμένο στα ερείπια και στο δράμα που άφησε πίσω του το Φασιστικό και Ναζιστικό πέρασμα.

1951 Εδώ, στην ουσία, ξεκινάει και το καθαρό Κινηματογραφικό μας ταξίδι στις ΚΑΝΝΕΣ
"ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ" σε Σενάριο-Σκηνοθεσία του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ
Το πολεμικό αισθηματικό αυτό δράμα πήρε μέρος στο ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ του φεστιβάλ
Στις ερμηνείες ήταν οι:  ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ, ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ
Στην Κινηματογράφιση ήταν ο JOSEPH HEPP και στη Μουσική ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑΝΝΙΔΗΣ



1952  Στο ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ έχουμε την ΠΡΟΒΟΛΗ του δράματος

"ΝΕΚΡΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ"
του ΦΡΙΞΟΥ ΗΛΙΑΔΗ σε δικό του σενάριο, με βοηθό τον μετέπειτα μεγάλο ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, Κινηματογραφιστή τον JOSEPH HEPP και τον μεγάλο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-FUCHS
EIΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ, ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ
Μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
Ένα εξαίρετο δράμα πάνω στην ερωτική βεντέτα με έντονα φιλολογικά και μελοδραματικά στοιχεία και την έξοχη ερμηνεία της ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΑΠΠΑ αφετηρία για τον μετέπειτα θρίαμβό της.




«Όταν αποφάσισα να πάρω για θέμα της ταινίας την βεντέτα, το σκληρό αυτό έθιμο που ενδημεί στις περιοχές της Κρήτης και της Μάνης, δεν σκέφτηκα καθόλου την κοινωνική του πλευρά. Κοίταξα αποκλειστικά την ανθρώπινη...Θέλοντας να παρακολουθήσω τις αντιδράσεις των ανθρώπων μου, τους απομόνωσα. Τέλεια απουσία του «πλήθους», του «χορού»...Η πλοκή δε μ' απασχόλησε. Φρόντισα να «στηθούν» οι χαρακτήρες, κι από κει και πέρα τους άφησα να ενεργήσουν μόνοι τους...»
ΦΡΙΞΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ


1954  Ξεκινάει εδώ ο μεγάλος "μύθος" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ με δημιουργίες και περάσματα από τις ΚΑΝΝΕΣ που αφήνουν τη δική του μεγάλη σφραγίδα
"ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΞΥΠΝΗΜΑ"
πήρε Μέρος στο ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ του φεστιβάλ.
Μια γλυκύτατη comedy με μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επτυχία. Σενάριο δικό του, Κινηματογράφιση:  ALEVISE ORFANELLI, Μουσική:  ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Εξαίρετες ερμηνείες από τους:  ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ, ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΠΑ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ



Το ΜΕΓΑΛΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΛΑΜΠΕΤΗ-ΧΟΡΝ αρχίζει και λάμπει και στο διεθνές Κινηματογραφικό στερέωμα ενώ η παρουσία της θρυλικής μορφής του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΠΑ δίνει μια ακόμα λάμψη στις ερμηνείες.
Εξαιρετική η ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ καθώς και η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ


1955 Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ανεβαίνει επίπεδο Κινηματογραφικής δημιουργίας

"ΣΤΕΛΛΑ"

Μια ταινία-θρύλος του Ελληνικού Κινηματογράφου, σε Σενάριο δικό του και ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ με τη μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ και την ταινία να έχει κερδίσει και την αποδοχή της Αμερικανικής ακαδημίας Κινηματογράφου.

Κινηματογράφιση του ΚΩΣΤΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ







ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ και ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
σε ερμηνείες συγκλονιστικές πραγματικά
δίπλα τους με τρόπο υπέροχο οι:  ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΑΔΙΑ, ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΚΑΒΑΣ.

Ένα ανεξέλεγκτο πάθος που τύλιξε σε μια θανάσιμη αγκαλιά το ζευγάρι των πρωταγωνιστών

Από τις μεγαλύτερες στιγμές του Ελληνικού Κινηματογράφου



1956  Τρίτη συνεχόμενη εμφάνιση του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ

ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Θριαμβευτικός ο μεγάλος μας σκηνοθέτης με το κοινωνικό του δράμα

"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ"

Σενάριο-Σκηνοθεσία δικά του, Κινηματογράφιση ο εκθαμβωτικός WALTER LASALLY
Μουσική ο ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ

Θέμα πάνω στην καταπίεση της ΓΥΝΑΙΚΑΣ σε ένα επαρχιακό συντηρητικό καταπνικτικό περιβάλλον

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ-ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ 
πραγματικά παραδίδουν μαθήματα υποκριτικής και μεγαλείου σε ερμηνείες ζωής

ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΜΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ
ακολουθούν σε ένα μεγαλειώδες ρεσιτάλ ερμηνειών.







Μια ταινία που πραγματικά σημαδεύει στο πέρασμά της τον Κινηματογράφο μας.

"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ" τιμήθηκε με ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ και ΑΡΓΥΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΣΧΑΣ (!!!) γεγονός ανεξίτηλο.



1958   ΤΕΤΑΡΤΗ (!!!) συμμετοχή του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ

ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ με ένα ακόμα εξαίρετο δράμα του

"ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΨΕΜΜΑ"

Εδώ ο μεγάλος μας δημιουργός αφήνει τα λαϊκά στρώματα και εστιάζει στην κοινωνική συμπεριφορά των ανθρώπων της Αστικής τάξης κάνοντας μια καυστική τομή στη σάρωση της συμπεριφοράς τους.

Σενάριο δικό του, Κινηματογράφιση του WALTER LASSALLY και εδώ, Μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ

Συγκλονιστική η ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ αναγκάζει τους κριτικούς των ΚΑΝΝΩΝ να την ονομάσουν "Η ΝΕΑ ΓΚΡΕΤΑ ΓΚΑΡΜΠΟ" του Κινηματογράφου

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΑΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ συγκροτούν ένα συγκλονιστικό αντρικό δίδυμο πραγματικά

Από κοντά τους οι:  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΑΘΗΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΜΗΝΑΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ, ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ, ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ










«...η ταινία παίρνει θέση ανάμεσα στα μεγάλα έργα του κινηματογράφου και καθιερώνει τον σκηνοθέτη της ως ένα από τους εκλεκτότερους καλλιτέχνες που υπάρχουν σήμερα» 

Financial Times



1959  Εδώ έχουμε αλλαγή του τοπίου αυτή τη φορά και ο Ελληνικός Κινηματογράφος έχειΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στο φεστιβάλ
με την ταινία ενός σκηνοθέτη που αγάπησε τον Κινηματογράφο με προσωπικό ΠΑΘΟΣ και ΛΑΤΡΕΙΑ σε σημείο μάλιστα "αυτοκαταστροφικό".

"ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΜΑ"

σε ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του ΑΝΔΡΕΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ

Ένα κλασικό Ελληνικό βουκολικό "western" με πανέμορφα στοιχεία ξεχωρίζει

Κινηματογραφιστής ο ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ, Μουσική:  ο συγκλονιστικός ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ

Στις ερμηνείες οι: ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, ΕΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΚΑΚΙΑ ΑΝΑΛΥΤΗ συγκροτούν ένα πρωταγωνιστικό τρίο γεμάτο λυρισμό

Μαζί τους οι:  ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΗΣΙΜΑΤΟΣ


Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ ήταν άνθρωπος που δεν παζάρεψε ποτέ του τις δημιουργίες του και δεν ακολουθούσε κλισέ της εποχής.
Στα πλαίσια αυτά το happy end που ...επιβάλλονταν στην ταινία δεν ήρθε ποτέ και το τέλος, όντας τραγικό, επιβράβευσε τον τίτλο της ταινίας.

«Ο Ανδρέας Λαμπρινός ήταν μια ιδιάζουσα φυσιογνωμία στον κινηματογράφο μας. Αυθόρμητος, σχεδόν πρωτόγονος, φανατικός, κυνηγούσε 'τα όλα ή τίποτα'. Στο τέλος του έμεινε το 'τίποτα'...ήταν ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο. Όταν μου διάβασε το σενάριό του 'ο Πάνας', έμεινα κατάπληκτος από τη δύναμη, το λυρισμό και την αψεγάδιαστη ισορροπία λόγου και εικόνας. Μου έμεινε καημός που δεν κατάφερα να το γυρίσω. Το γύρισε αργότερα μόνος του βαφτίζοντάς το σε 'Ματωμένο Ηλιοβασίλεμα' και το κατέστρεψε. Δεν μπορούσε να εικονογραφήσει την οργιώδη φαντασία του» 

Γρηγόρης Γρηγορίου, από το βιβλίο «Αναμνήσεις σε άσπρο και σε μαύρο»



Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ του 1960

Ο Ελληνικός Κινηματογράφος επανέρχεται δριμύτερος στην δεκαετία του 1960
Πολλές Ελληνικές ταινίες παίρνουν ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ με μεγάλες και σημαντικές διακρίσεις
προσμένοντας την κορύφωση της διάκρισης που είναι και η κατάκτηση ενός ΒΡΑΒΕΙΟΥ

1960  Δυναμική επανεμφάνιση στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ με τον μεγάλο σκηνοθέτη JULES DASSIN και την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ του:

"ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ"

Μια ταινία που αποτελεί "χρυσή προβολή" εμπορικότητας για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, ίσως με την μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα διεθνώς στην ιστορία.

Σε σενάριο δικό του ο JULES DASSIN ημιουργεί μια ταινία που είναι γεμάτη ΦΩΣ, ΚΑΗΜΟΥΣ, ΧΟΡΟ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΕΡΩΤΑ, ΧΙΟΥΜΟΡ, μια ταινία γεμάτη ΕΛΛΑΔΑ, μια ταινία γεμάτη ΛΙΜΑΝΙ και φυσικά ΠΕΙΡΑΙΑ

Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ανεβαίνει τα σκαλιά της δημοσιότητας σαν αστέρι

πλάι της ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ με τον ίδιο τον JULES DASSIN

Κοντά τους ένα μεγάλο ερμηνευτικό επιτελείο σαρώνει ερμηνευτικά:

ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΤΙΤΟΣ ΒΑΝΔΗΣ, ΜΗΤΣΟΣ ΛΥΓΙΖΟΣ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ, ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΑΡΤΕΡΜΗΣ ΜΑΤΣΑΣ και δεκάδες μεγάλοι άλλοι ηθοποιοί 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  JACQUES NATTEUAU

MOYΣΙΚΗ Ο μεγάλος ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ





Στην ενδυματολογία η μεγάλη ΘΕΩΝΗ ALDREDGE





H θρυλική αυτή comedy του JULES DASSIN ανεβάζει ακόμα επίπεδο για τον Ελληνικό Κινηματογράφο και σε άλλα φεστιβάλς.

Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ κερδίζει OSCAR ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ για την ταινία και τα ....."ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ" ταξιδεύουν θριαμβικά ανά την Υφήλιο.



1961  Επίσημη συμμετοχή για το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ σε έναν άλλο ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ του Κινηματογράφου μας.

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ παίρνει τη σκυτάλη της επίσημης συμμετοχής στις ΚΑΝΝΕΣ με την εξαίρετη και κλασική ταινία του

"ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ"

Μια ηθογραφία χαρακτήρων σε ένα Ελληνικό Νησί, με ανάμικτα αισθήματα δράματος και κωμωδίας με έντονο το παραδοσιακό στοιχείο.

Σε ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΟΥΣΣΟΥ, Κινηματογράφιση:  WALTER LASSALLY, Μουσική:  ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Ερμηνευτικό δίδυμο που λάμπει στην κυριολεξία:

ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ-ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

Κοντά τους ο συγκλονιστικός ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ και οι ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΘΑΝΟΣ ΤΖΕΝΕΡΑΛΗΣ, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΜΑΣΙΩΤΗΣ








Η ΤΑΙΝΙΑ πριν έχει σαρώσει στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με πολλά βραβεία.
Η Μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ καθώς και η ερμηνεία της ΑΛΙΚΗΣ ξεχωρίζουν για την λεπτότητα και το ρομαντισμό τους.

Το ....ευτράπελο στην ιστορία της συμμετοχής της ταινίας στις ΚΑΝΝΕΣ ήταν το ότι η ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ ....ΑΠΑΓΟΡΕΨΕ στην ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ να παραστεί στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ από το φόβο .....αρπαγής της από ΞΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ....!!!

«Δεν είναι βέβαια έργο Τέχνης, αλλά ταινία εμπορική που δείχνει όμως τι μπορεί να επιτευχθεί και σ' αυτόν τον τομέα όταν οι δημιουργοί της σέβονται το κοινό και μοχθούν πραγματικά για ν' ανεβάσουν τη στάθμη του ελληνικού κινηματογράφου» 

Μάριος Πλωρίτης 



1962  Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ

Επί τέλους η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ του ΒΡΑΒΕΙΟΥ.....!

Η Μεγάλη ώρα για τον ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ και την ....ΠΕΜΠΤΗ του συμμετοχή στο φεστιβάλ έρχεται.
Οι ΚΑΝΝΕΣ υποκλίνονται σε μια ΘΡΥΛΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μεταφοράς ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

"ΗΛΕΚΤΡΑ"

ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ:  Μεγάλο βραβείο τεχνικής δημιουργίας Κινηματογράφου και Μεγάλο Βραβείο μεταφοράς στον Κινηματογράφο.

Το τραγικό αρχαίο δράμα του ΕΥΡΥΠΙΔΗ δίνεται στη μεγάλη οθόνη όχι ως μια απλή θεατρική μεταφορά στον Κινηματογράφο αλλά σαν  ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ και ως τέτοια παρέμεινε ΜΟΝΑΔΙΚΗ στον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Συμπαραγωγή του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ και της FINOS FILMS

Σενάριο: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, Κινηματογράφιση:  WALTER LASSALLY
Μουσική: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Η Μεγάλη Ιέρεια του Ελληνικού Κινηματογράφου στο παγκόσμιο στερέωμα

ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ στο ρόλο της ΗΛΕΚΤΡΑΣ

ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΘΕΑΝΩ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΕΦ, ΦΟΙΒΟΣ ΡΑΖΗΣ













Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, εκτός των άλλων, πέτυχε έναν άθλο:  Μια αρχαία τραγωδία, ένα απόμακρο δράμα, να το μετατρέψει σε ένα φιλικό έργο τέχνης σε κάθε άνθρωπο, δένοντάς το με τα μέτρα και σταθμά της σύγχρονης σκέψης.

Για τις δημιουργίες καλύτερα να σιωπήσουμε μπροστά στο ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ της υποκριτικής και συναισθηματικής τους τέχνης.

Μια ταινία που εκτόξευσε τον Ελληνικό Κινηματογράφο στα ύψιστα παγκόσμια επίπεδα.



Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Ο Ελληνικός Κινηματογράφος "σίγησε" στις δεκαετίες 1980-1990
η Εγχώρια παραγωγή δεν κατάφερε να βγει εκτός συνόρων.

Παρ' όλα αυτά στο χρονικό αυτό διάστημα, μέχρι σήμερα  το όνομα του Έλληνα δημιουργού που ταυτίζεται με το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ
είναι αυτό του 

ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Μεγάλος δημιουργός ανεβάζει έργα του όχι μόνο με επίσημες συμμετοχές στο φεστιβάλ αλλά και με το φτάσιμό του στην "χρυσή" αποδοχή γράφοντας χρυσές σελίδες τιμητικών διακρίσεων

1975  "Ο ΘΙΑΣΟΣ"

Η Μεγάλη αυτή κλασική αριστουργηματική ταινία, των πρώτων χρόνων εποχής του ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, είναι ΥΠΟΨΗΦΙΑ για τον ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ και επίσης κερδίζει και το ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI του ίδιου φεστιβάλ

Μια μεγάλη Δημιουργία πάνω στα πολιτικά δρώμενα της πατρίδας μας σε χαλεπούς καιρούς

Μουσική: ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗΣ, Κινηματογράφιση του μεγάλου ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ
 και ένας επίσης μεγάλος θιάσος εξαίρετων ηθοποιών και ερμηνειών

ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ, ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ






1977  "ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ"

Μια ακόμα μεγάλη δημιουργία του μεγάλου μας Σκηνοθέτη στο ίδιο κλίμα με την πρώτη του ταινία.

Η Ταινία γίνεται ΥΠΟΨΗΦΙΑ για ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ στο φεστιβάλ

με Σενάριο του ΣΤΡΑΤΗ ΚΑΡΡΑ, Μουσική του ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗ, Κινηματογράφιση τουΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ

Στην ταινία πάιζουν με εξαίρετο τρόπο οι:

ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ, ΜΠΕΤΤΥ ΒΑΛΑΣΗ

Πρωτοχρονιά του 1976 και μια ομάδα πλούσιων Αστών σε ένα πάρτυ για το νέο έτος ανακαλύπτει μέσα στα χιόνια το πτώμα ενός Αντάρτη από τον Εμφύλιο πόλεμο. Από εκεί ξεκινά το δίλημμα και οι εκδοχές για τις περαιτέρω αποφάσεις τους....
Ταινία με μεγάλες αλληγορίες και συμβολισμούς πάνω στην Μετεμφυλιακή κοινωνία των νικητών στην Ελλάδα.








1984  "ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ"

Στην τρίτη του συμμετοχή στις ΚΑΝΝΕΣ ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ με μια ακόμα συγκλονιστική ταινία ανεβάζει τον πήχυ για τον Ελληνικό Κινηματογράφο

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ για τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΑΛΤΙΝΟ (το μοιράζεται με τον TONINO GUERRA)
ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ για ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ είναι συγλονιστικός στην Κινηματογράφιση, η ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥσυνθέτη μια μουσική αριστουργηματική

Ο ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ είναι επιβλητικός και μοναδικά ποιητικός

Δίπλα του οι:  ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΤΟΡΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΕΖΟΣ, GULIO BROGI








1991  "ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ"

Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ συνεχίζει την παράδοση με τις συμμετοχές των έργων του στο κορυφαίο φεστιβάλ
Αυτή τη φορά με μια ταινία που ακουμπάει το θέμα της Μετανάστευσης με έντονους όπως πάντα συμβολισμούς και αλληγορίες

Η Ταινία είναι ΥΠΟΨΗΦΙΑ για ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ στο φεστιβάλ

Ο Αλέξανδρος, ένας νεαρός ρεπόρτερ σε μια συνοριακή κωμόπολη παρακολουθεί τη ροή των προσφύγων μεταναστών όπου ανάμεσά τους βρίσκεται ένας ηλικιωμένος σημαντικός Έλληνας πολιτικός εξαφανισμένος εδώ και χρόνια....
Μια ταινία με αργό καθαρό διαλογισμό πάνω στην απανθρωπιά των συνόρων και των χωρισμών

Η Μουσική είναι πάλι της ΕΛΕΝΗΣ ΚΑΡΑΪΝΔΟΥ, η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ και ΑΝΔΡΕΑ ΣΙΝΑΝΟΥ

Διακρίνονται ερμηνευτικά οι:

MARCELLO MASTROIANNI, JEANNE MOREAU Συγκλονιστικό ερμηνευτικό δίδυμο κορυφαίων παγκόσμιων ηθοποιών

και οι:  ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΑΡΕΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΙΚΑΚΟΣ, ΔΩΡΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗΣ








1995  "ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ"

Μια ακόμα δημιουργία του ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΥΠΟΨΗΦΙΑ για ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ
  • ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI
  • Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Oι ίδιοι συντελεστές στη δημιουργία, Μουσική ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥ, Κινηματογράφιση:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΝΑΝΟΣ

Λάμπουν με τη συμμετοχή τους οι HARVEY KEITEL, ERLAND JOSEPHSON, MAIA MORGENSTERN, ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Ένας παλιός Ελληνο-Αμερικάνος σκηνοθέτης επιστρέφει από τις ΗΠΑ στην ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ να παρακολουθήσει το γύρισμα μιας εξαιρετικά αμφιλεγόμενης ταινίας  με φόντο τα ταραγμένα ολόγυρα ΒΑΛΚΑΝΙΑ.
Δεν είναι μονάχα να ανακαλύπτεις ένα φιλμ αλλά κύρια το κόσμο.....











1998 Φτάνουμε στην ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ της πορείας του ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ

"ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ"

Στην 6η του συμμετοχή στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ ο σκηνοθέτης μας πλέον τιμάται με

ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ, 
  • ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ καλύτερης ταινίας
  • Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Σε μια ταινία με ΑΚΡΑΙΦΝΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ εκτός των βασικών ηθοποιών δηλαδή 
Μουσική ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΥ, Κινηματογράφιση ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΝΑΝΟΣ, FILM EDITING ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΣΑΣ

Πρωταγωνίστησαν με υπέροχες ερμηνείες οι:

BRUNO GANZ, ISABELLE RENAUD, FABRIZIO BENTIVOGLIO

και οι:  ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΑΔΙΚΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΠΕΜΠΕΔΕΛΗ, ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΚΕΥΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΓΕΡΑΣΙΜΙΔΟΥ

Ένας διάσημος συγγραφέας σοβαρά άρρωστος στις τελευταίες του φάσεις βρίσκει στο δρόμο ένα νεαρό παιδί πρόσφυγα από την Αλβανία ξεκινώντας ένα ταξίδι επιστροφής μαζί του....








Αυτό, φίλες και φίλοι, είναι το ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ των ΚΑΝΝΩΝ
στο κορυφαίο Κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου

ΚΛΑΣΙΚΟΣ και ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ έχει καταθέσει τα δικά του διαπιστευτήρια ΤΙΜΗΣ και ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ σε ένα χώρο, ναό της τέχνης και των διακρίσεων, στέλνοντας το μήνυμα ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ είναι ΠΑΡΟΥΣΑ, ΔΡΩΣΑ και ΖΩΝΤΑΝΗ να εμπνεύσει, να μαγέψει, να αναγεννήσει..

Μαζί με τις αναφερόμενες ταινίες υπήρξαν και υπάρχουν αρκετές άλλου είδους δημιουργίες όπως DOCUMENTAIR βραβευμένα και ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΕΠΙΣΗΣ.

Ευχόμαστε πάντα ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ να είναι ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΩΝ στο μεγάλο αυτό Κινηματογραφικό δρώμενο, πάντα έχοντας κάτι να δώσει.










Πηγές:  www.cine.gr           www.imdb.com 

Σχόλια

  1. Καλώς σε βρήκα! Πολύ ωραία η ανάρτησή σου! Σαν σινεφίλ που είμαι θα περνάω συχνά από εδώ!
    :) Καλό μήνα να έχεις με υγεία και δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Κατερίνα.....! Τιμή η επίσκεψή σου....! σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Περιμένω τις συμμετοχές σου και τις κριτικές παρατηρήσεις σου. Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.

      Διαγραφή
  2. Ο cinefil στις Κάννες διέπρεψε!!! Ντοκουμέντο για τον ελληνικό κινηματογράφο αυτή η ανάρτησή σου, Γιάννη!
    Πολλές από τις αναρτησεις σου θα μπορούσαν να είναι αφιέρωμα στο περιοδικό, πολύ δουλειά και καλή δουλειά, Γιάννη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου κάθε δημοσίευσή μου είναι ανοιχτή και ελεύθερη για το περιοδικό σου....! αυτό αποτελεί από εδώ έγγραφη ...παραχώρηση και διάθεση, άλλωστε στο έχω ξαναπεί δεν χρειάζεται καν να με ρωτήσεις. Τιμή μου είναι άλλωστε.
      Ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις τελευταίου μήνα

Ηλίας Λογοθέτης: Στο δρόμο της αθανασίας

Αντρική λάμψη στο κλασικό Χόλιγουντ (Top stars actors in classic Hollywood) Μέρος 1ο

Όταν ο Μάρλον Μπράντο σόκαρε τα Όσκαρ