Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

"ΜΟΙΡΑΙΟΙ ΕΡΩΤΕΣ" στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

"Έρωτα εσύ, με περισσή
όταν λαβώνεις δύναμη
μηδ' όνομα καλό απο σέ
μηδ' αρετή μπορεί να βγει..

Μα...μετρημένο αν πορευτεί

η Κύπριδα, άλλη σαν αυτή Θεά
δεν έχει νοστιμιά.

Ω Δέσποινά μου, απάνω μου

με το χρυσό δοξάρι σου
μη ρίξεις την αφεύγατη
σαγίτα, πού 'χει την αιχμή
βαμμένη στην αποθυμιά"

Τα ποιητικά και ερωτικά τούτα λόγια του Παντελή Πρεβελάκη με την ανυπέρβλητη μουσική του "Μεγάλου Ερωτικού" ενός μεγάλου Ερωτικού καλλιτέχνη, του Μάνου, έρχονται να μας θυμίσουν, τη δύναμη και τη φωτιά του ΕΡΩΤΑ...

Και γνωρίζουμε Φίλες και Φίλοι ότι ο ΕΡΩΤΑΣ είναι ΤΕΧΝΗ....!!!

ΤΕΧΝΗ δημιουργική, τέχνη εικαστική, εκφραστική, δημιουργική και ζωογόνα.
Αλλά κάθε πηγή ζωής και δημιουργίας εμπεριέχει και το στοιχείο της αντίδρασης...

Είναι το ΜΟΙΡΑΙΟ εκείνο που περικλείει στο διάβα του, στη δύναμη της φωτιάς του.

Ο Έρωτας, σαν πηγή έμπνευσης ΤΕΧΝΗΣ, δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ανεπηρέαστο τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ...

Και, ειδικότερα, τον Ελληνικό Κινηματογράφο....



Θέλω να πάμε ένα όμορφο ταξίδι στο διάβα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.
Να σταθούμε, σε κάποιους ΜΟΙΡΑΙΟΥΣ ΕΡΩΤΕΣ που σημάδεψαν καλλιτεχνικά, εκφραστικά, ερμηνευτικά αλλά και φιλολογικά τα Κινηματογραφικά καρέ του.

Πάμε λοιπόν σε ερωτικά ζευγάρια που σημάδεψαν σχέσεις γεμάτες φωτιά, πάθος, έκφραση, ερωτισμό αλλά οι ανθρώπινες νόρμες τις οδήγησαν σε άβατα αδιέξοδα και όπως τόχει η φωτιά να δίνει ζωή έτσι δυστυχώς παίρνει κιόλας....

Η ακροβασία του Έρωτα με τα ακραία ανθρώπινα όρια είναι πολλές φορές δυσδιάκριτη....

1962  "ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ"

Ο Αγώνας και το όνειρο μιας νεαρής Γυναίκας για να σπάσει τα δεσμά μιας μίζερης και καταθλιπτικής ζωής συναντά στη μορφή ενός Άντρα, τον άνθρωπο και το βίωμα που θα πυροδοτήσει την ελπίδα, το όνειρο και την προσδοκία για ένα Μεγάλο Ταξίδι σε έναν άλλο όμορφο κόσμο ανθρωπιάς και ζωής.
Ο ΕΡΩΤΑΣ γεννιέται σαν φλόγα και πλάθει τα μονοπάτια και τις στράτες του ταξιδιού.
Ο Κόσμος των ανθρώπων όμως έρχεται αδυσώπητος να μετατρέψει το Ταξίδι από όνειρο σε Εφιάλτη....

Το αδιέξοδο οδηγεί στο Θάνατο......
Ο Μοιραίος έρωτας δίνει την καθαρτική τραγική λύση...





Ο Μεγάλος μας σκηνοθέτης ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ παίρνει στα μαγικά του χέρια το έργο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ και φτιάχνει μια λυρικότατη νατουραλιστική μαυρόασπρη ταινία με την υπέροχη Φωτογραφία του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΞ και τη Μουσική του ΣΤΑΥΡΟΥ ΞΑΡΧΑΚΟΥ.

Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ και η ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ συγκροτούν ένα ΜΟΙΡΑΙΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΙΔΥΜΟ με λιτή και απέριττη έκφραση.
Πλάι τους συγκλονιστικοί οι:  ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ, ΣΜΑΡΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ, ΤΖΟΛΥ ΓΑΡΜΠΗ, ΛΙΛΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΕΖΟΣ




1964  "ΔΙΨΑ ΓΙΑ ΖΩΗ"

Μπορεί ο ΕΡΩΤΑΣ να γιατρέψει το ΘΑΝΑΤΟ ; μπορεί η ζωογόνα δύναμή του να γιατρέψει τη πληγή στο σώμα και την ασθένεια ;; μπορεί να δώσει κίνητρο υπέρβασης  στην αδυναμία της φύσης ;
Μπορεί η υφή της Αγάπης να γαληνέψει μια καρδιά αγριμιού και αχαλίνωτης επιθετικότητας άραγε ;

Άραγε ο ΕΡΩΤΑΣ, η δύναμη που απαιτεί στην ένωση ψυχών και σωμάτων είναι ζωή ή κατώφλι για το θάνατο ;;

Η κακομαθημένη, αχαλίνωτα επιθετική ΚΑΤΕΡΙΝΑ ζει στο κατώφλι του θανάτου...
Στο πρόσωπο του ΣΤΕΦΑΝΟΥ συναντά για ΠΡΩΤΗ φορά τη γαλήνη που δίνει ο ΕΡΩΤΑΣ και η ΑΓΑΠΗ...

Και εκεί που ΘΕΛΕΙ να αλλάξει βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο γεγονότα: την ανίατη ασθένειά της και το ερωτικό της αδιέξοδο...
Και τότε η ΔΙΨΑ για ΖΩΗ γίνεται με μιας το πέρασμα στο ΤΕΛΟΣ μέσα από τον ΕΡΩΤΙΚΟ ΟΡΓΑΣΜΟ...



Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΨΑΣΚΗΣ σε σενάριο δικό του και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΗ δίνει μια έξοχη πικρή ταινία για έναν ΜΟΙΡΑΙΟ ΕΡΩΤΑ που σταμάτησε ακριβώς στο ξεκίνημά του...

Σε φωτογραφία του GIOVANNI VARRIANO και Μουσική του μεγάλου ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ γεννιέται μια έξοχη μαυρόασπρη ταινία:

Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ και η ΑΝΝΑ ΦΟΝΣΟΥ πρωταγωνιστούν με όλες τους τις αισθήσεις στο Μοιραίο έρωτα που τους ενώνει αλλά και τους χωρίζει συνάμα.

Μαζί τους εκπληκτικοί οι: ΘΑΝΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΛΙΑ ΛΙΒΥΚΟΥ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ, ΜΑΡΘΑ ΒΟΥΡΤΣΗ, ΕΛΛΗ ΦΩΤΙΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΙΡΗ ΛΑΛΟΠΟΥΛΟΥ






Η Τελευταία σκηνή της ταινίας είναι συγκλονιστική.......
Η Ολοκλήρωση του Έρωτα οδηγεί την ΚΑΤΕΡΙΝΑ (ΑΝΝΑ ΦΟΝΣΟΥ) να τον νιώσει σε όλο το απόλυτο μεγαλείο του σωματικά αλλά συνάμα ψυχικά σπαρακτικά και αυτή η κορύφωση σημαδεύεται από την τελική της "αναχώρηση" άδικα και τραγικά από μια ζωή που ουδέποτε στην ουσία έζησε, με τις μαγικές αυτές στιγμές να είναι όλη της η ζωή......
Η Κραυγή του ονόματός της από τον ΣΤΕΦΑΝΟ (ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ) είναι το επιστέγασμα

1965  "ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ"

Ο μεγάλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ, σε ένα ρεσιτάλ λυρισμού και ευαισθησίας, γράφει και σκηνοθετεί ένα υπέροχο ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ.

Σε μια ταινία που είχε επίσημη συμμετοχή στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1965, η ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ και ο εκπληκτικός ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ στη σκιά των:

ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΤΑΣΣΩΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑ  και άλλων εξαίρετων Ηθοποιών ζουν έναν ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ ΕΡΩΤΑ σε ένα από τα σπονδυλωτά επεισόδια της ταινίας που περιγράφει τη ζωή μιας νεαρής όμορφης Γυναίκας στο κόσμο. Αντικείμενο εκμετάλλευσης από ένα φαλλοκρατικό σύστημα σε μια υστερικά συντηρητική κοινωνία η νεαρή Γυναίκα γνωρίζει την κτηνωδία της αγροτικής κοινωνίας, αυτής των μικροαστών και αυτής των Μεγαλοαστών.
Ο Έρωτας που γνωρίζει στο πλάι του ΛΕΥΤΕΡΗ ΒΟΥΡΝΑ, την οδηγεί ένα βήμα από τη δραπέτευση από την ευτυχία.....
Οι δυό τους συγκροτούν ένα υπέροχο ερωτικό μοιραίο ζευγάρι, κυνηγημένο από τον Μεγαλοαστό σύζυγο (ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ) και το αξιακό του σύστημα.
Ο ΕΡΩΤΑΣ τους συνθλίβεται στις πέτρες των αδιεξόδων......
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ και εδώ δίνει την τραγική λύση (;) 



Ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ στο ΜΟΝΤΑΖ, ο ΠΑΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ, ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ στη ΜΟΥΣΙΚΗ και η ...ΦΙΝΟΣ στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ, κλείνουν τον κύκλο μιας συγκλονιστικής ταινίας που το τραγικό της φινάλε αποκτά απόλυτα Noir χαρακτηριστικά.


Η ερμηνεία των δύο τραγικών εραστών από τη ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ και τον ΛΕΥΤΕΡΗ ΒΟΥΡΝΑ, αναδύουν έναν ερωτισμό που ξεχειλίζει ανθρωπιά και τρυφερότητα, σε μια κορύφωση των ονείρων, των ελπίδων αλλά συνάμα και των αδιεξόδων στη σχέση τους...

1955  "ΣΤΕΛΛΑ"   ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ


ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ

Στέλλα και Μίλτος

Ίσως στο πλέον τραγικό ερωτικό ζευγάρι του Ελληνικού Κινηματογράφου.

Με το "θαυματουργό" χέρι του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, τη Μουσική του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ, το ανυπέρβλητο σενάριο του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ, την Κινηματογράφιση του ΚΩΣΤΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ, ο Ελληνικός Κινηματογράφος αναδύει ένα χαρακτηριστικό Ερωτικό μοιραίο ζευγάρι, βγαλμένο λες μέσα από Αρχαία Τραγωδία.



Η Λεύτερη, ανυπόταχτη, ατίθαση ΣΤΕΛΛΑ ζεί το μέγιστο έρωτά της με έναν παθιασμένο άντρα, που δεν λογάει από συναινέσεις και έκφραση του άλλου μέρους.
Θα αγαπηθούν  μέχρι τέλους, στα όρια του πάθους. Ο ΕΡΩΤΑΣ για την ανυπόταχτη ΣΤΕΛΛΑ θα γίνει βραχνάς στα ίδια της τα βήματα.
Προκαλεί την ίδια της την τύχη, ακροβατεί σε επικίνδυνα μονοπάτια σκορπώντας γύρω της στον αντρικό πληθυσμό ρίγη ηδονών χωρίς η ίδια να λογαριάζει το κόστος, μέχρι την ύστατη στιγμή που έρχεται η ώρα της ΚΡΙΣΙΜΗΣ ΚΑΘΑΡΣΗΣ μιας ερωτικής σχέσης που η ίδια επιλέγει να σκοτώσει αδυνατώντας να συνυπογράψει το πρόωρο ψυχολογικό της θάνατο.

ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΑΘΜΟΣ για τα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δρώμενα, έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο βάρος και μεγαλείο της.



ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ και ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ συγκροτούν ένα ανυπέρβλητο ΕΡΩΤΙΚΟ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ και ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΙΔΥΜΟ που βάζει ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στον Κινηματογράφο.




1969  "ΠΕΘΑΙΝΩ ΚΑΘΕ ΞΗΜΕΡΩΜΑ"

 Ο ΟΡΦΕΑΣ και η ΠΕΡΣΑ.....
Ένας απλός μπρούσκος, μονοκόμματος άνθρωπος του νόμου, λιμενικός με μια απίστευτα όμορφη και σαγηνευτική γυναίκα του Λιμανιού.
Του λιμανιού των ΠΌΘΩΝ, των ΕΡΩΤΩΝ, των ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ, φυσικά των ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ...



Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ γράφει και σκηνοθετεί ένα εξαίρετο ποιητικό και λυρικό ερωτικό δράμα με τις σπονδυλωτές παράλληλες ιστορίες των μορφών που ζουν και κινούνται στον μικρόκοσμο μιας φτωχικής γειτονιάς του Λιμανιού.

Εξαίρετος ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ, μαυρόασπρη ταινία γεμάτη ατμόσφαιρα, έρωτα, πάθος, έκφραση.




Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ και η ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ δένουν σε μια εξαίρετη χημεία δύο αντίθετων απόλυτα χαρακτήρων που ο ΕΡΩΤΑΣ τους παρασύρει σε μονοπάτια κόλασης και φωτιάς.

Εκείνος, ένας μονοκόματος ανέκφραστος εξωτερικά άντρας που δεν έχει ζήσει ποτέ του το ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΩΤΑ, εκείνη μια ατίθαση κλασική γυναίκα του Λιμανιού, μια πανέμορφη γοργόνα που έμαθε να "παίζει" με τα αντρικά αισθήματα, φιλάρεσκη αλλά συνάμα και φλογερή, ερωτική.

Όταν οι δυο τους δεθούν σε μια ΜΟΙΡΑΙΑ ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ, εκείνη δεν έχει αντιληφθεί που την οδηγούν τα παιχνίδια της παρασύροντας στον όλεθρο και τη καταστροφή εκείνον αλλά στο τέλος και τους δύο μαζί στο χαμό.

Εξαίρετη ταινία γεμάτη ατμόσφαιρα, στη μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, την ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ των ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ-ΜΑΡΚΟΥ ΖΕΡΒΑ και τις εκπληκτικές παράλληλες ερμηνείες των:

ΜΑΡΘΑ ΒΟΥΡΤΣΗ, ΝΙΚΟΥ ΓΑΛΑΝΟΥ, ΝΟΡΑΣ ΒΑΛΣΑΜΗ, ΣΠΥΡΟΥ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ.

1964  "ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ"


Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ και η ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ "συναντιώνται" ερμηνευτικά ξανά σε ένα Λυρικό Ερωτικό Ποίημα πραγματικά του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ.
Δεν θα είναι η πρώτη μήτε η τελευταία φορά που το μεγάλο μας ερμηνευτικό δίδυμο δένει ερωτικά σε μια ΜΟΙΡΑΙΑ ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ.

Εδώ, η ΛΕΝΑ (ΚΑΡΕΖΗ) με τον ΑΛΕΞΗ (ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ) βιώνουν το ξεκίνημα μιας ερωτικής καταιγίδας που ξεκινάει ομαλά, ήρεμα, σαν μικρή συννεφιά στην προβληματική ζωή τους.
Εκείνη κλασική σύζυγος ενός μεγαλύτερου άντρα, στη ρουτίνα μιας αποστεωμένης ερωτικά ζωής, Μητέρα και Θεία, εκείνος λεύτερος, ερωτικός, γοητευτικός.


Η Ερωτική τους καταιγίδα θα αφήσει πίσω της τα μεγάλα και αγιάτρευτα τραύματά της......μια ακόμα ΜΟΙΡΑΙΑ κατάληξη ενός "ανίερου" κατά τους ανθρώπους ερωτικού πάθους.

Η Ταινία έτυχε πολύ μεγάλης αποδοχής από το κοινό, αγαπήθηκε, γράφτηκε από τον ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ, με κινηματογράφιση του ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗ, μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ.


Οι ερμηνείες των ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΥ-ΤΖΕΝΗΣ ΚΑΡΕΖΗ πραγματικά στο ύψος των δικών τους συγκλονιστικών ερμηνειών ψυχής, παραδίδοντας μαθήματα υποκριτικής αλλά κύρια έκφρασης 
Δίπλα τους οι: ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΗΝΑΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ, ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ, ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ, ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΑΔΙΑ.


 1956  "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ"

Η ΜΑΡΙΝΑ και ο ΠΑΥΛΟΣ.......
Ένα νησί γεμάτο ποίηση και ομορφιά, η ΥΔΡΑ, μια Κοινωνία κλειστή, συντηρητική, αμείλικτη. Ικανή να σκοτώσει κάθε σκέψη που πεταρίζει έξω από τα στάτους και τα πρότυπα της κατεστημένης ηθικής.
Η Χήρα Μάνα (ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ) που βάλλεται πανταχόθεν, δίκην "πόρνης", καθώς η ντόπια κοινωνία της αρνείται κάθε ερωτικό δικαίωμα μετά το θάνατο του συζύγου της.



ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ-ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ. 
η ΜΑΡΙΝΑ και ο ΠΑΥΛΟΣ, συγκροτούν ένα ερωτευμένο ζευγάρι που προσπαθεί να αρθρώσει ένα μονάκριβο ερωτικό σκίρτημα ανάμεσα σε ένα χορό αποκρουστικής καταπίεσης που παίρνει χαρακτηριστικά Αρχαίου Χορικού, που εμποδίζει, δικάζει, απαγορεύει, λοιδωρεί και στο τέλος παρασύρει στο τρόμο τα πάντα γύρω του.


Ο ΠΑΥΛΟΣ και η ΜΑΡΙΝΑ είναι ένα ακόμα ΜΟΙΡΑΙΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΖΕΥΓΑΡΙ στον Ελληνικό Κινηματογράφο, που η μαγεία του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ σε δικό του σενάριο δίνει μια ακόμα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΗΘΟΓΡΑΦΙΑ στο χώρο της τέχνης.

Ο WALTER LASSALY ζωγραφίζει με τη Φωτογραφία και την Κινηματογράφισή του, ο ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ γράφει μια μουσική αργή, που δένει απόλυτα με την αποπνικτική ατμόσφαιρα του νησιού.

Ένας ΜΟΙΡΑΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ που πάει να επιβιώσει, να εκφραστεί, να σπάσει τη ΣΙΩΠΗ που αγκαλιάζει τα πάντα στο Νησί.



Η ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ με τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ σε ερμηνείες ζωής εκθαμβωτικές, εκφραστικές, γεμάτες έρωτα, έναν έρωτα βουτηγμένο στην απελπισία, στο ανεκπλήρωτο, σε έναν έρωτα μοιραία καταδικασμένο να πονέσει από την ανθρώπινη επιπόλαιη ματαιότητα, που για ένα κακόγουστο αστείο, οδηγεί το Νησί σε ανείπωτη τραγωδία και την ίδια την ερωτική σχέση της Μαρίνας και του Παύλου να διαβεί τη Κόλαση.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΕΓΓΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ πλαισιώνουν ένα υπέροχο ερμηνευτικό σύνολο.

1972   "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ"

Το μεγάλο ερμηνευτικό και καλλιτεχνικό δίδυμο ΚΑΡΕΖΗ-ΚΑΖΑΚΟΣ γράφει και σκηνοθετεί ένα ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ γεμάτο ποίηση και ανθρώπινη ευαισθησία, στις παρυφές μεγάλων προβληματισμών για την ΤΕΧΝΗ, το ρόλο της πάνω στην ανθρώπινη προσωπικότητα και τη διαμόρφωσή της.


Δύο Δίδυμες αδελφές, η ΕΙΡΗΝΗ και η ΜΠΕΤΤΥ (ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ) και ένας άντρας, ο ΠΕΤΡΟΣ (ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ) .

Ένας ΕΡΩΤΑΣ που ανδρώνεται στο παιχνίδισμα ανάμεσα σε τρία πρόσωπα που ακροβατούν στα παράξενα παιχνίδια που στήνει η ομοιότητα αλλά και τα πρότυπα χαρακτήρα κάθε γυναίκας.




Ο Γοητευτικός Πέτρος παντρεύεται τη γεμάτη ζωή και εξωτερικότητα ΜΠΕΤΤΥ αλλά αντιλαμβάνεται ότι αγαπάει την αδελφή της ΕΙΡΗΝΗ, τη Γυναίκα καλλιτέχνη, τη Γυναίκα της βαθιάς και εκφραστικής μοναχικής ψυχής.

Και ο μοιραίος αυτός ΕΡΩΤΑΣ, ανθεί την ώρα που δεν έπρεπε, την ώρα του ΘΑΝΑΤΟΥ. 

Έχει δικαίωμα να ζήσει τον έρωτά της ; γιατί ένα ερωτικό συναίσθημα καθίσταται μοιραία απαγορευμένο, μιαρό και καταδικάζεται στην παντοτινή απώθηση ;
Και όταν αυτό αδράχτει την θανάσιμη ευκαιρία να δραπετεύσει, να εκφραστεί, να ζήσει, τότε έρχεται αντιμέτωπο με μια εφιαλτική πραγματικότητα που το αναγκάζει να πάρει την απόφαση της "φυγής"..

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ντύνει την υπέροχη αυτή ταινία με μια από τις καλύτερες ταινίες για τον κινηματογράφο.

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ με την ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ είναι συγκλονιστικοί όπως πάντα. Σε διπλό μάλιστα ρόλο η ΤΖΕΝΗ ξεχωρίζει στο να δώσει δύο διαφορετικούς χαρακτήρες Γυναικών.
Δίπλα τους οι: ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

1968  "ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΜΙΑΝ ΑΓΝΩΣΤΗ"

Εδώ ο έρωτας ντύνεται με πάθος........εδώ ο έρωτας βρίσκει την αρχέτυπη έκφρασή του σε ένα ερωτικό σμίξιμο παράταιρο, "παράνομο" και συνάμα αδιέξοδο.

Η Χριστίνα, μια πανέμορφη Γυναίκα γεμάτη ζωή, γεμάτη ανεκπλήρωτο ερωτικό πόθο, παντρεμένη με έναν μεγαλύτερο σύζυγο, δικαστή, άρα άνθρωπο a priori συντηρητικό, καναλιζαρισμένο, με ζωή συγκεκριμένη και καθορισμένη, ζει τη δική της ατέλειωτη μοναξιά.

Η Ζωή, πάντα στα γνωστά της παιχνίδια, τη φέρνει τυχαία δίπλα στο αντίθετο άκρο..... Ένας ζωγράφος, ο ΑΛΕΞΗΣ, ένας άντρας στον αντίποδα του συζυγικού προτύπου με το οποίο ζει, αρρενωπός, ατίθασος, εκφραστικός, της δίνει αυτό που αδυνατούσε να ζήσει.
Την ερωτική φωτιά.





Ο Μεγάλος ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ πάνω σε ένα πανέμορφο σενάριο του ΠΑΝΟΥ ΚΟΝΤΕΛΛΗ στήνει μια υπέροχη ταινία πάνω στον ερωτικό πόθο και στα αδιέξοδά του.

Ταινία μαυρόασπρη, γεμάτη μιαν ανυπέρβλητη εκφραστική σιωπή, γεμάτη εκρήξεις ανά στιγμές, γεμάτη εσωτερικό κόσμο, με την Κινηματογράφιση του μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ και τη Μουσική του ΧΡΗΣΤΟΥ ΛΕΟΝΤΗ.

ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ στο ρόλο της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ. Είναι συγκλονιστική....! είναι εκπληκτική.
Κερδίζει μακράν το Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σε μια ερμηνεία ζωής που την κερδίζει επάξια με έναν ερωτισμό και έκφραση που σε καθηλώνει.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ, σε ρόλο που δεν έχουμε συνηθίσει. Δίνει την εικόνα του καλλιτέχνη εραστή, που παρασύρεται στη δίνη ενός κτητικού έρωτα που δεν έχει άλλη επιλογή από τη σύγκρουση και τη ρήξη.



Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΡΑΤ δίνει το δικό του ρεσιτάλ σε Β' Αντρικό ρόλο πλαισιούμενος από τους:
ΑΝΝ ΛΟΜΠΕΡΓΚ, ΛΥΚΟΥΡΓΟ ΚΑΛΛΕΡΓΗ, ΠΕΡΙΚΛΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗ, ΝΕΛΛΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ, ΒΑΣΙΛΗ ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟ

Όταν ο έρωτας της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ και του ΑΛΕΞΗ αποκτά πλέον κτητικά χαρακτηριστικά τότε παύει να είναι αγάπη, παύει να είναι έρωτας, παύει να δίνει και δημιουργεί.
Ο Κόσμος της ηδονής και των ονειρικών στιγμών μετατρέπεται σε άρνηση, σε κτήση, σε ιδιοκτησία, σε παραλογισμό και οδηγεί που αλλού, στο ΜΟΙΡΑΙΟ ΤΕΛΟΣ....

Η Χριστίνα δίνει τη λύση σκοτώνοντας τον εραστή της όταν αυτός μετατρέπεται σε αδίστακτο εκβιαστή.....Το ερωτικό όνειρο γίνεται εφιάλτης...

Ανοίγει τη ψυχή της, το ημερολόγιό της, να εκφραστεί, να μιλήσει.

1964  "ΕΓΩΙΣΜΟΣ"

Είναι η στιγμή που ο ΕΡΩΤΑΣ αγκαλιάζεται φονικά και γεμάτος δηλητήριο με ένα ανυπερβλητο πληγωμένο άρρωστο "ΕΓΩ".
Τότε που το "ΕΓΩ" χρησιμοποιεί τον ΕΡΩΤΑ σε μια μορφή ακραίας καταστροφής για να επιβάλλει τα δικά του απωθημένα "θέλω", τις δικές του "ρεβανς".

Ποιος άλλος ; ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ, γράφει και σκηνοθετεί μια εξαίρετη τολμηρή ταινία πάνω στα μοτίβα που έπαιζε ο ίδιος στα δάχτυλα.


Η ΜΑΡΙΑ (ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ), μια σκληρή και ατίθαση νεαρή Γυναίκα, έρχεται σε μετωπική ρήξη με την αδελφή της ΑΛΙΚΗ (ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ) και βουλιάζει στον άμεσο επιθετικό και καταστροφικό εγωισμό που χρησιμοποιεί τον ΕΡΩΤΑ για να κερδίσει ερωτικά σαν κτήμα και όργανό της τον αρραβωνιαστικό της αδελφής της, ΚΩΣΤΑ (ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ).




Στο ΜΟΝΤΑΖ ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ, στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ οι ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ και ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ, στη ΜΟΥΣΙΚΗ ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ

Οι ερμηνείες των ΣΠΥΡΟΥ ΦΩΚΑ και ΖΩΗΣ ΛΑΣΚΑΡΗ είναι απλά συγκλονιστικές.
Η Ζωή ερμηνεύει ως το τέλος γεμάτη από τη φλόγα που τη διακρίνει εκφραστικά την εγωπαθή γυναίκα "δηλητήριο", ενώ ο Μεγάλος ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ τον απόλυτα ερωτευμένο άντρα, που οδηγείται στην καταστροφή για αυτό που αγαπά.

Ένας ακόμα ΜΟΙΡΑΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ στη φλόγα της ζωής..

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ πλαισιώνουν τους εξαίρετους λοιπούς ρόλους.





1964  "ΛΟΛΑ"

Η Ερωτική ιστορία της ΛΟΛΑΣ, μιας γοητευτικής Γυναίκας του Καμπαρέ και του ΑΡΗ, ενός "λεβέντη" της Τρούμπας, στις παρυφές του μικρόκοσμου και της ατμόσφαιρας του υποκόσμου της εποχής δοσμένου με ένα απίστευτο ποιητικό τρόπο, στήνει το ΚΑΛΥΤΕΡΟ FILM NOIR του Ελληνικού Κινηματογράφου.


Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ είναι ο συγκλονιστικός δημιουργός μιας ταινίας που βάζει στο κέντρο μια ΜΟΙΡΑΙΑ ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ που τινάζει στον αέρα το κόσμο της τρούμπας, που ζώντας ακρότητες, συγκρούσεις, περιπετειες, ανατροπές φτάνει στη ΘΕΤΙΚΗ ΛΥΤΡΩΣΗ.

Μια ερωτική σχέση που ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ με την ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ απλά γράφουν ....Ιστορία....!



Ένα ερωτικό μοιραίο ζευγάρι που το αφήσαμε στο τέλος, γιατί είναι εκείνο που διαβαίνοντας το δικό του Γολγοθά, το δικό του μαρτυρικό δρόμο της λύτρωσης και της κάθαρσης, κατορθώνει να περάσει απέναντι, στον κόσμο της ελπίδας και της απελευθέρωσης....
Δίπλα τους, συγκλονιστικές ερμηνείες Β' ΡΟΛΩΝ που άφησαν εποχή από τους:
ΠΑΝΤΕΛΗ ΖΕΡΒΟ-ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
(Απλά ανυπέρβλητοι)
ΣΠΥΡΟ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΛΑΥΡΕΝΤΗ ΔΙΑΝΕΛΛΟ, ΝΙΚΟ ΦΕΡΜΑ, ΧΡΗΣΤΟ ΔΟΞΑΡΑ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ, ΘΕΟΔΩΡΟ ΕΞΑΡΧΟ

Ο Άρης και η Λόλα.......το ζευγάρι των .."παρανόμων" που γυρεύει και κερδίζει μέσα από τον Έρωτα, τη δική τους λευτεριά, τη δική τους δικαιοσύνη και το δικαίωμα στο αύριο της ζωής τους.

Να που ένας ΜΟΙΡΑΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ μπορεί να συνδεθεί και με τη ΖΩΗ......με το ΦΩΣ.....με τη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.....

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,
θαρρώ σας έδωσα μερικές από τις ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ των ΜΟΙΡΑΙΩΝ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΠΑΘΩΝ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Ένα μικρό απάνθισμα όσων μας έχουν τόσα χρόνια καθηλώσει εικαστικά, φιλολογικά και καλλιτεχνικά....

Αυτό δηλαδή που ο Κινηματογράφος μας, στις μεγάλες του στιγμές, τίμησε με το παραπάνω, δίνοντάς του την αξία που άπλετα δικαιούται.....











4 σχόλια:

  1. Πάρα πάρα πολύ ενδιαφέρον το θέμα που διάλεξες Γιάννη!!!! Έχω δει όλες τις ταινίες που αναφέρεις και είναι εξαιρετικές, θα δυσκολευόμουν να ξεχωρίσω την καλύτερη...
    Καλές εμπνεύσεις και στο μέλλον, σ' ευχαριστούμε πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά η τυχούσα επιλογή συναντά ανυπέρβλητες δυσκολίες. Τα μεγάλα αυτά ερμηνευτικά ζευγάρια έδωσαν μεγάλες στιγμές πάνω στο θέμα αυτό. Συγκλονιστικές σφραγίδες θα λέγαμε. Μαργαρίτα μου ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  2. Ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης ο έρωτας! Απόλαυσα την περιπλάνηση αυτή, Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά ποιος θα μπορούσε να πει κάτι διαφορετικό για τον έρωτα. Για τη δύναμή του και τις επιδράσεις του στη ζωή μας. Αλεξάνδρα σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συντροφιά σου.

      Διαγραφή