Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

ΕΡΩΤΙΚΑ και ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΚΑΔΡΑ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Ο Κινηματογράφος είναι ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ.....
Ο Κινηματογράφος είναι τέχνη της εικόνας και της έκφρασης συναισθημάτων και αισθήσεων μέσα από αυτήν.

Ο Μπάμπης Ακτσόγλου λέει χαρακτηριστικά:

"Ο Κινηματογράφος βασίζεται στη σχέση ενός Υποκειμένου που κοιτά και ενός Αντικειμένου που γίνεται τροφή στο βλέμμα του.
Αυτό όμως τον διαφοροποιεί από άλλα αντίστοιχα θεάματα θέασης οπως π.χ. το στιπτήζ ή άλλα αναπαραστατικά συστήματα όπως η ζωγραφική είναι ότι πίσω από αυτό το βλέμμα υπάρχει πάντα ένας ΠΟΘΟΣ.
  Ο πόθος του θεατή να είναι υποκείμενο μέσα σε έναν αναπαραστατικό χώρο, όπου κανένα άλλο βλέμμα δεν θα μπορεί να απειλήσει την προνομιακή του αυτή θέση, εξουσιάζοντας τον έτσι απόλυτα.

Ο θεατής πραγματοποιεί μέσα στη σκοτεινή αίθουσα αυτό που ο Ντομινίκ Νογκέζ αποκαλεί «όνειρο του Γύγη» (του μυθικού Τιτάνα): το να βλέπεις χωρίς να μπορούν να σε δουν, διευκρινίζοντας όμως ότι: «το φάντασμα του αόρατου δεν είναι παρά ένα ηδονοβλεπτικό φάντασμα σπρωγμένο στα άκρα του»

Και πραγματικά ο θεατής είναι ένας ηδονοβλεψίας που, μέσα από την ασφάλεια και την απομόνωση της σκοτεινής αίθουσας, κρυφοκοιτά ένα θέαμα (ερωτικό ή όχι), το οποίο εξελίσσεται μπρος στα μάτια του (λες κι έγινε για το βλέμμα τού, αλλά και από το βλέμμα του), δίνοντας του ανείπωτη ηδονή. Θέαμα που, ανεξάρτητα αν έχει να κάνει με το σεξ ή όχι, ερωτικοποιείται μέσα από τον ίδιο το μηχανισμό της τέλεσης του


Έτσι εξηγείται γιατί ο κλασικός κινηματογράφος τήρησε πιστά το νόμο που λέει ότι ποτέ ο ηθοποιός δεν πρέπει να κοιτά κατάματα την κάμερα. 

Σε μια τέτοια περίπτωση, το βλέμμα του θα διασταυρωθεί με το βλέμμα του θεατή, κι αυτός θα νιώσει «ενοχλημένος», γιατί ξαφνικά θα χάσει την προνομιακή του θέση, μια και από υποκείμενο της αναπαράστασης θα μεταβληθεί σε αντικείμενο του βλέμματος ενός άλλου.



Ας κάνουμε λοιπόν και εμείς αγαπητές φίλες και φίλοι,
μια Περιήγηση σε διάσημα Κινηματογραφικά Ερωτικά Κάδρα, μέσα από κλασικές Μεγάλες Κινηματογραφικές δημιουργίες,
Μέσα από Αισθησιακά Κινηματογραφικά κάδρα που άφησαν το δικό τους στίγμα στον Ερωτικό και όχι μόνο Κινηματογράφο...

1960:  FEDERICO FELLINI     "LA DOLCE VITA" Ο μεγάλος δάσκαλος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ σκηνοθετεί τη θρυλική δραματική κωμωδία με τους:
MARCELLO MASTROIANNI & ANITA EKBERG
Η Θρυλική ANITA λάμπει ερωτικά σε μοναδικές στιγμές στην ταινία







1972  BERNARDO BERTOLUCCI     "ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ"
Ο Μεγάλος σκηνοθέτης σοκάρει στην κυριολεξία μια πουριτανική νοοτροπία στην τέχνη με το εκρηκτικό δίδυμο
MARLON BRANDO-MARIA SCHNEIDER
Αχαλίνωτος ερωτισμός σε ένα δίδυμο που προκαλούσε a prioti λόγω διαφοράς ηλικίας δεν δίστασε να προχωρήσει πέρα από τα ...εσκαμμένα της εποχής.
Η Περιβόητη ΣΚΗΝΗ του ΒΟΥΤΥΡΟΥ έμεινε στην Ιστορία...






NAGISA OSHIMA     "ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ του ΠΑΘΟΥΣ"  (AI NO KORIDA) & "ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ των ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ"  (AI NO DOREI)
Ο Μεγάλος Ιάπωνας σκηνοθέτης έρχεται να προκαλέσει Αισθησιακό αλλά και Αισθητικό ΣΟΚ στο ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ μέσα από τις δύο αυτές ταινίες, το 1976 και 1978, με τις οποίες στην κυριολεξία έβαλε τρομερά ηθικοπλαστικά και φιλοσοφικά ζητήματα για τον ΕΡΩΤΑ.
Οι σκηνές απείρως ερωτικές, αισθησιακές και απρόσιτα τολμηρές για τα τότε Κινηματογραφικά Δυτικά δρώμενα
















To 1974 είναι η σειρά του JUST JAECKIN να ταράξει για τα καλά εκ νέου τα Κινηματογραφικά αισθησιακά δρώμενα, εισάγοντας για πρώτη φορά μαζικά και ελεύθερα θα έλεγε κανείς το λεγόμενο SOFT Ερωτικό Κινηματογράφο.
Η Φλογερή και γλυκύτατη SYLVIA KRISTEL προκαλεί ερωτικές εκρήξεις σε εκατομμύρια θεατές δημιουργώντας το πρότυπο της
"EMMANOYEΛΑ"
Ταινία που άφησε τη δική της μεγάλη εποχή, με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, μάλιστα με σειρά επόμενων ταινιών









1986  ADRIAN LYNE   "ΕΝΝΙΑΜΙΣΗ ΒΔΟΜΑΔΕΣ"
Ένα ακόμα ερωτικό σοκ, αυτή τη φορά στη δεκαετία του 1980, έρχεται να προκαλέσει τις δικές του ταχυπαλμίες στον Κινηματογράφο.
 Ο Τότε must ερωτικός παρτεναίρ MICKY ROURKE με την εκθαμβωτική KIM BASSINGER συνθέτουν ένα εκρηκτικό ερωτικό δίδυμο, που ανέβασε τις θερμοκρασίες στις Κινηματογραφικές και όχι μόνο αίθουσες.







Eρχόμαστε στις μέρες μας. Στο 2001 ο Αναρχικός Κινηματογραφιστής, ο μεγάλος DAVID LYNCH, σκηνοθετεί ένα θρυλικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ, ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ με την μοναδική του πένα και έμπνευση.
"MULHOLLAND DRIVE"
στο οποίο το Γυναικείο δίδυμο LAURA HARRING & NAOMI WATTS εκτός από ρεσιτάλ ερμηνείας, μεταφέρουν στην Οθόνη με απλησίαστο τρόπο έναν έκδηλο ΕΡΩΤΙΣΜΟ που αφήνει το δικό του στίγμα.













2004  CHRISTOPHE HONORE   "MA MERE"
Είναι η σειρά ενός άλλου Σκηνοθέτη να ΣΟΚΑΡΕΙ.....! Φυσικά με μια μεγάλη Ηθοποιό που ποτέ δεν κρύφτηκε πίσω από δύσκολους και ρόλους που "καίνε".
Το ΔΡΑΜΑ     "MA MERE" στο οποίο η μεγάλη ISABELLE HUPPERT πρωταγωνιστεί με τον LOUIS GARELL σε ένα ερωτικό υπαρξιακό δράμα ερωτικών σχέσεων Μητέρας και παιδιού.










Το 2010 έχει σειρά το ΕΡΩΤΙΚΟ ΦΙΛΜ του JULIO MEDEM "ROOM IN ROME"    (HABITACION EN ROME)
Μια απίστευτα ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΗ ΤΑΙΝΙΑ βασισμένη στην Ερωτική σχέση δύο νέων γυναικών που γνωρίζονται σε ένα δωμάτιο στη Ρώμη, το οποίο μετατρέπεται σε "ΝΑΟ" του ερωτικού τους πάθους.
Ταινία με μοναδική ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ιδιαίτερα τολμηρή πάνω στον Γυναικείο έρωτα, μετατρέπεται σε κλειστή ιεροτελεστία αισθήσεων
Οι:  ELENA ANAYA & NATASHA YAROVENKO αφήνουν τις αισθήσεις τους λεύτερες να λειτουργήσουν μοναδικά.












Το 2010 είναι σειρά του ROB WILLIAMS να προσφέρει ένα ΕΡΩΤΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΡΑΜΑ
που επίσης σόκαρε έντονα το κοινό καθώς αναδεικνύει και προσεγγίζει την ανοιχτή ερωτική σχέση δύο ΑΝΤΡΩΝ.
Τολμηρές ερμηνείες για το θέμα από τους:
STEVE CALLAHAN & MATTHEW MONTGOMERY
που δεν διστάζουν να εκτεθούν εικαστικά στην Κινηματογραφική κάμερα με έντονο ερωτισμό και τόλμη







Πίσω στα 1992 όπου ο μεγάλος Σκηνοθέτης  PAUL VERHOEVEN
δημιουργεί το μεγάλο και θρυλικό ΕΡΩΤΙΚΟ ΘΡΙΛΛΕΡ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
"ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ"
Ο MICHAEL DOUGLAS και η ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ SHARON STONE
συνιστούν ένα ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΙΔΥΜΟ ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ σε μια ταινία μοναδική για την ατμόσφαιρά της και τη πλοκή της, πρόκληση για τις αισθήσεις και τον ερωτισμό της, προκαλώντας το θεατή στα αισθησιακά του όρια.












1956:  Ο Αισθησιακός και ερμηνευτικός "σεισμός" στις αισθήσεις που ακούει στο όνομα
BRIGITTE BARDOT έρχεται να προκαλέσει κύματα αισθησιασμού και ηδονών με τις ταινίες της NOUVELLE VAGUE μιας χρυσής εποχής για το Γαλλικό Κινηματογράφο.
Μια από αυτές η ΜΕΓΑΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ του
ROGER VADIM  "ET DIEU CREA LA FEMME"  (ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ)
δίπλα στους CURD JURGENS & JEAN LOUIS TRINTIGNANT
"Θεϊκή" η παρουσία της BB πραγματικά....










Στα 1999 ο SAM MENDES δημιουργεί ένα ΔΡΑΜΑ που αφήνει ΕΠΟΧΗ. Έντονο το ερωτικό στοιχείο σε μια ταινία που ξεχειλίζει από άκρατο και έντονο ΕΡΩΤΙΣΜΟ και ΑΙΣΘΗΣΙΑΣΜΟ
O KEVIN SPACEY, η ANETTE BENING, THORA BIRCH, MENA SUVARI, WES BENTLEY
ανεβάζουν το ερωτικό θερμόμετρο στα ύψη πραγματικά σε μια ταινία που άφησε πίσω της σχολή
"AMERICAN BEAUTY"









Την ίδια χρονιά, το 1999,  ένας ακόμα ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ δημιουργεί το κύκνειο άσμα του που μένει στην Ιστορία σαν έναν από τα πλέον ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑ ΘΡΙΛΛΕΡ "ΜΑΤΙΑ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ"    (EYES WIDE SHUT)
του μεγάλου STANLEY KUBRICK
TOM CRUISE & NICOLE KIDMAN
συγκροτούν ένα έντονο ερωτικό δίδυμο που παλεύει με τους εφιάλτες του, τα απωθημένα του, τις αναζητήσεις του σε κόσμους μυστηριακούς και γκρίζους, στους οποίους κυριαρχεί απόλυτα και καθολικά ο κόσμος των ΗΔΟΝΩΝ.














Κλείνουμε το σημερινό μας μέρος στα ΕΡΩΤΙΚΑ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΚΑΔΡΑ στον Κινηματογράφο με μια ακόμα συγκλονιστική ερωτική ταινία, από την ΚΙΝΑ. Το 2004, ο λυρικός ποιητής του Κινηματογράφου, WONG KAR WAI, σκηνοθετεί το ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ
"2046"
TONY LEUNG & LI GONG
επιδιδονται σε μια έκρηξη ερωτισμού, αισθήσεων και ηδονών δοσμένα με μοναδικό τρόπο από έναν από τους πλέον λυρικούς και ερωτικούς δημιουργούς του σύγχρονου Κινηματογράφου.
Ένα Δράμα φαντασίας πάνω στις ερωτικές και υπαρξιακές αναζητήσεις του σύγχρονου ανθρώπου