Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

ENNIO MORRICONE: Ένας Μουσικός Θρύλος στον Κινηματογράφο

ENNIO MORRICONE

Κινηματογράφος σημαίνει και Μουσική...
Μουσική σημαίνει και Κινηματογράφος...
Ennio Morricone σημαίνει ΜΟΥΣΙΚΗ...
Μια διαλεκτική σχέση ενός τεράστιου ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΥ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ-ΣΥΝΘΕΤΗ με την Τέχνη τηςΜΟΥΣΙΚΗΣ αλλά και του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Μια σχέση που ξεκινάει στο λυκαυγές της δεκαετίας του 1960 και φτάνει ως τις μέρες μας.
43 ολάκερα χρόνια, 4 ολάκερες δεκαετίες γεμάτες ΜΟΥΣΙΚΗ, ΕΜΠΝΕΥΣΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΛΥΡΙΣΜΟ, ΜΕΛΩΔΙΑ, ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ.
4 Ολάκερες δεκαετίες ενός ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΥ ΜΟΡΦΗΣ που σχεδόν πλέον ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ έργω και λόγω με την 7η Τέχνη.
Ίσως ο πολυγραφότατος Μουσουργός στην Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου, δεν υπάρχει ταινία για ταινία από αυτές που άφησαν τη δική τους ιστορία, που αποτύπωσαν το δικό τους ίχνος στον Κινηματογράφο, που κάτω από τα καρέ της και τα χρώματά της να μην βρισκόταν το υπέροχο ΜΟΥΣΙΚΟ Χαλί του ENNIO MORRICONE.
Αγαπητές Φίλες και Φίλοι
το να στοχεύσει ή να αποπειραθεί κανείς να κάνει ένα στοιχειώδες αφιέρωμα στον μεγάλο αυτό Συνθέτη θα πρέπει να αφιερώσει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΧΩΡΟ, ΧΡΟΝΟ, ΣΕΒΑΣΜΟ, ΓΝΩΣΕΙΣ και φυσικά να καταθέσει ψυχή.
Την ψυχή που αναδεικνύει η Μουσική δύναμη του ENNIO.
Εδώ, στο CINEFIL, θα προσπαθήσουμε με κάθε σεβασμό και λιτότητα να δώσουμε ένα γενικό περίγραμμα της μεγάλης αλλά συνάμα και θαυμαστής αυτής προσωπικότητας για να έχουν οι αναγνώστες μας μια γενική ιδέα για το έργο, τη δουλειά και τη ζωή του.
Ο Ennio Morricone γεννήθηκε στης 10 Νοεμβρίου του 1928 στη Ρώμη.

Ο πατέρας του ήταν τρομπετίστας σε μια συνοικιακή ορχήστρα σε κλαμπ και μοιραία ο γιος Έννιο έμαθε το ίδιο όργανο. Το 1945 πήρε τα σκήπτρα του από το πατέρα του σαντρομπετίστας στην ορχήστρα του Κονσταντίνο Φέρι.

Όμως ταυτόχρονα σπούδαζε σύνθεση, ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας στο Conservatorio (Ωδείο) di Santa Cecilia, από το οποίο αποφοίτησε το 1956.

Τα πρώτα βήματα στο χώρο, αλλά και τις πρώτες του απολαβές, ο MORRICONE τις απέκτησε με μικρές χαρακτηριστικές συνθέσεις για ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές του δικτύουRAI.

Αυτό ήταν και το έναυσμα για τη συνεργασία του με τη δισκογραφική εταιρεία RCA, για λογαριασμό της οποίας κατάφερε μέσα σε 8 χρόνια (1956-1967) να διασκευάσει 500 (!!!) τραγούδια.
Συνεργάτες του εκείνη την εποχή έτυχε να είναι Μεγάλες μορφές στο τραγούδι όπως οι Mario Lanza, Paul Anka, Peggy March και Gianni Morandi. 
Ο Ennio Morricone μπήκε στο χώρο του κινηματογράφου για καθαρά βιοποριστικούς σκοπούς:
Έπρεπε να δουλέψει για να ζήσει, κάτι που δεν του εξασφάλιζε η σοβαρή (κλασικής υφής) σύνθεση αλλά ούτε και το μεροκάματό του ως τρομπετίστα στα κλαμπ της Ρώμης.
Μπαίνοντας λοιπόν σε ένα περιορισμένης δράσης αλλά αρκετά επικερδές μουσικό πεδίο, ο Morricone φρόντισε να κινηθεί με βάση τα δικά του ήδη υψηλά καλλιτεχνικά στάνταρντ.
Στα 1959, γίνεται η ΑΡΧΗ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ: ο ENNIO MORRICONE, στα 31 του χρόνια, ήταν ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ στο ΙΤΑΛΙΚΟ ΔΡΑΜΑ του FRANCO ROSSI  "MORTE DI UN AMICO" και την ίδια χρονιά γράφει τη μουσική για το ΘΕΑΤΡΙΚΟ SHOW "IL LIETO FINE" του LUCIANO SALCE.
To 1961 γράφει τη μουσική για την ταινία του LUCIANO SALCE  "IL FEDERALE (THE FASCIST)" 
Η Δουλειά αυτή τον φέρνει σε μια μακροχρόνια συνεργασία με τον παραπάνω Σκηνοθέτη και το 1962 ξεκινάει νέες ακόμα συνεργασίες.
Με τη συνεργασία του (η αρχή έγινε με το «A Fistful of Dollars» το 1964) στα κλασικά φιλμ τουSergio Leone αρχίζει να γίνεται ευρύτερα γνωστή η καινοτομική φύση της μουσικής του.
Από το 1964 μέχρι το 1984 όπου και διαλύεται, ο ίδιος γίνεται μέλος του
GRUPPO DI IMPROVVISAZIONE DI NUOVA CONSONANZA (G.I.N.C.)
μιας ομάδας συνθετών που δούλεψαν πάνω στο AVANT GARDE της ελεύθερης διασκευής. Το ΝΕΟ ΚΥΜΑ αυτό των συνθετών δούλεψε πάνω σε όλες τις μουσικές φόρμες και αφιέρωσε τη δουλειά του πάνω σε αυτή την προώθηση. 
Οι ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΝΤΟΧΕΣ της παραγωγής του SPAGHETTI WESTERN σε αντίθεση με τον Αμερικάνικο γιγαντισμό, τον οδήγησαν αναγκαστικά να χρησιμοποιήσει μινιμαλιστικές ενορχηστρώσεις με έντονες όμως αντιθέσεις.
  Και φυσικά, πανίσχυρες μελωδίες που μένουν στο μυαλό μας ως αναπόσπαστο μέρος του έργου. Αν και πρακτικά δεν έχει μεγάλη σχέση με την τζαζ (παρόλο το πέρασμά του ως τρομπετίστα από το χώρο της)η μουσική του εμφορείται από μια «τζαζ ιδεολογία» - πράγμα που την κάνει κλασική και σύγχρονη για πάντα
Η ΘΡΥΛΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ του SERGIO LEONE  "A FISTFUL OF DOLLARS"
κάτω από την μοναδική μουσική έμπνευση και καθοδήγηση του ENNIO MORRICONE μένει για πάντα στην παγκόσμια ιστορία της Κινηματογραφικής μουσικής.
Η Συνεργασία του με τον παιδικό του φίλο ALESSANDRO ALESSANDRONI πάνω σε αυτές τις Κινηματογραφικές μουσικές φόρμες κρατάει για 20 ολάκερα χρόνια. 
Γράφει μια μοναδική όπως είπαμε μουσική για τις ταινίες:
"A FISTFUL OF DOLLARS",  "FOR A FEW DOLLARS MORE" 1965,  "THE GOOD THA BAD AND THE UGLY"  1966
Η Επιτυχία είναι ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ...!!!
Η Μουσική του ENNIO MORRICONE καταξιώνεται παγκόσμια, γίνεται ανάρπαστη, και πουλά πάνω από 3.000.000 κόπιες σε ολάκερο το κόσμο, κατακτώντας κάθε ρεκόρ πωλήσεων και αποδοχής.
Όμως τα SPAGHETTI WESTERN είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό της δουλειάς του Ennio Morricone που, πέραν του Sergio Leone, συνεργάστηκε με σκηνοθέτες-τεράστια ονόματα όπως οι:
Gillo Pontecorvo, Pier-Paolo Pasolini, Bernardo Bertolucci, Sergio Cobucci, Giuliano Montaldo, Roberto Faenza, Marco Bellocchio κ.ά. δίνοντας χαρακτηριστικό ύφος (και ήχο) σε ταινίες ερωτικές, κωμικές, πολιτικές κ.ο.κ.

Λίγο αργότερα, συνεργαζόμενος με τον Dario Argento, έδωσε μια συγκεκριμένη ηχητική ταυτότητα στο θρίλερ, εγκαινιάζοντας ουσιαστικά το χαρακτηριστικό GIALLO (ιταλικό θρίλερ).
Όπως έχει πει και ο Bertolucci, «στο γύρισμα της δεκαετίας του '70, ήταν πολύ δύσκολο να βρεις αξιόλογη ιταλική ταινία την μουσική της οποίας να ΜΗΝ έχει γράψει ο Ennio Morricone»
Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ του 1970
Η δεκαετία του '70 ήταν εξίσου δημιουργική για τον Morricone,  που δούλευε πια σε διεθνές (ευρωπαϊκό και αμερικάνικο) επίπεδο.
Τα 110 SOUNDTRACKS του 1960-70 είχαν γίνει περίπου 250 στα τέλη του 1970-80 και κανένα από αυτά δεν είναι ούτε καν μέτριο !
Έγραψε τη ΜΟΥΣΙΚΗ για 515 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ
αριθμός απλησιάστος για τον οποιοδήποτε Μουσικό δημιουργό κάθε είδους, γεγονός που προκαλεί ίλλιγγο πραγματικά για τον πλούτο, το βάθος και την ποικιλία της έμπνευσής του.
Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές δουλειές του για τον κινηματογράφο:
  «Η τραγωδία ενός γελοίου ανθρώπου»
«1900», του Bernardo Bertolucci
«Ο επαγγελματίας» του Georges Lautner
«The Thing» του John Carpenter
«Το κλουβί με τις τρελές Νο 3" του Lautner επίσης
«Η Βενετσιάνα» του Mauro Bolognini
«Κάποτε στην Αμερική» του Sergio Leone
«Η Αποστολή» του Roland Joffe
«Απώλειες Πολέμου»
«Οι Αδιάφθοροι» του Brian De Palma
«Frantic» του Roman Polanski
«Σινεμά ο Παράδεισος»
«Μαλένα»
«Ο Θρύλος του 1900» του Giuseppe Tornatore
  «Bugsy» και «Disclosure» του Barry Levinson
«Wolf» του Mike Nichols
«Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος» SERGIO LEONE 
«Κάποτε στη Δύση» του Sergio Leone
«Allonsanfan»  και «Il prato » των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι
«Η Εργατική Τάξη πάει στον Παράδεισο»
«Η Συμμορία των Σικελών»
«Μάρκο Πόλο» και  «Απώλειες Πολέμου»
«Η Αποστολή»
ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Τι να πει και τι να απαριθμήσει κανείς για τις βραβεύσεις του μεγάλου μουσουργού.
48 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και ακόμα 32 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ κοσμούν το παλμαρέ του.
Ο ENNIO MORRICONE έχει τιμηθεί πέντε φορές με το βραβείο BAFTA
έχει πάρει δύο Χρυσές Σφαίρες
Έχει βραβευθεί με το ΒΡΑΒΕΙΟ  Γκράμι για την ταινία «Οι αδιάφθοροι» του Μράιαν ντε Πάλμα και , βέβαια το:
Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας για τη συνολική του προσφορά το 1995.
Η Γαλλία του έχει απονείμει το παράσημο του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών το1992
ενώ το Ιταλικό υπουργείο Εξωτερικών τον τίμησε το 2003 με το Χρυσό Βραβείο του, ως πρέσβη του Ιταλικού πολιτισμού.
Να προσθέσουμε ότι ο μεγάλος μαέστρος δεν έχει τιμηθεί με το βραβείο Όσκαρ αν και ήτανυποψήφιος πέντε φορές για τις ταινίες:
[ «Days of Heaven» (1978), «Η αποστολή» (1986), «Οι αδιάφθοροι» (1987), «Μπάγκσι» (1991), «Μαλένα» (2000) ] αλλά η ακαδημία του έδωσε ένα τιμητικό Όσκαρ για την μέχρι τώρα δουλειά του στον κινηματογράφο, αναδεικνύοντας προφανώς τι να πει κανεις, την ΜΙΚΡΟΤΗΤΑ των ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ πραγματικά για την προσφορά του θρυλικού συνθέτη. 


Σημασία έχει, πάνω απ' όλα, ότι ο Ennio Morricone, στα 80 του, παραμένει το ίδιο δημιουργικός και εργατικός όπως πάντα.
Ξυπνάει κάθε πρωί στις 5, συνθέτει στο γραφείο του - στην παρτιτούρα και όχι στο πιάνο! - ως το μεσημέρι, πηγαίνει στο στούντιο όπου τον περιμένουν οι φίλοι του από τη Roma Sinfonietta, ηχογραφεί ότι έχει συνθέσει και, αργά το απόγευμα, επιστρέφει στο σπίτι του και στην αγαπημένη του οικογένεια.
Αφήνοντας εμάς να μετράμε τα αναρίθμητα αριστουργήματά του...
(Πηγές αναφορας: Melwdos.com)
Ας κάνουμε τώρα και εμείς εδώ Αγαπημένοι Φίλες και Φίλοι μια Μουσική Βόλτα σε επιλεγμένες στιγμές του μεγάλου δημιουργού για να τις απολαύστε χαλαρά όπως και όποτε θέλετε:

















Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

SPAGHETTI WESTERN: Ένας Κινηματογραφικός Θρύλος

SPAGHETTI WESTERN
Ώρα για κάτι διαφορετικό Αγαπητές Φίλες και Φίλοι
Ώρα για ένα είδος Κινηματογράφου που άφησε Ιστορία, που καλλιέργησε ένα Μύθο, ένα Θρύλο.
Ώρα για να ταξιδέψουμε στην Άγρια Αμερικάνικη Δύση μέσω ....Ιταλίας
Ένα Κινηματογραφικό είδος που Ξάφνιασε, Άρεσε, Καθιερώθηκε και στο τέλος πέρασε στην Κινηματογραφική Ιστορία για τις μεγάλες στιγμές που προσέφερε στο Κοινό φτιάχνοντας μάλιστα τους δικούς του "οπαδούς" που το συνοδεύουν πάντα και φυσικά στις μέρες μας.
Από τις γραμμές του πέρασαν Μεγάλοι Δημιουργοί, Σκηνοθέτες, Μεγάλοι Ηθοποιοί και φυσικά συντελεστές της Τέχνης του Κινηματογράφου.
To SPAGHETTI WESTERN είναι ένας "τίτλος" που όπως ξέρουμε δόθηκε στις ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ WESTERN στα μέσα της δεκαετίας του 1960 στον απόηχο της συγκεκριμένης σκηνοθετικής άποψης και τεχνοτροπίας που έδωσε ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης SERGIO LEONE, ο οποίος θεωρείται και ο "ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ" του είδους.
Σύμφωνα με τον Ηθοποιό ALDO SAMBRELL η συγκεκριμένη φράση επινοήθηκε από τον Ιταλό δημοσιογράφο ALFONSO SANCHA.
Μάλιστα στην αρχή ο όρος χρησιμοποιήθηκε ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΑ για να τονίσει το "μη αυθεντικό" του είδους που ανθούσε στις ΗΠΑ αλλά με την πάροδο του χρόνου καθιερώθηκε και φυσικά έγινε αποδεκτή.
Οι ταινίες συγκεκριμένου τύπου δεν περιορίστηκαν μόνο στην ΙΤΑΛΙΑ αλλά γυρίστηκαν όπως ήταν φυσικό σε όλη τη ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ: ΓΕΡΜΑΝΙΑ (OSTERN WESTERN), στην ΙΣΠΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. Είναι το λεγόμενο ΔΥΤΙΚΟ WESTERN στο οποίο στην πορεία του χρόνου δόθηκε καθολικά ο τίτλος SPAGHETTI WESTERN.
Το ΤΥΠΙΚΟ CAST αυτών των ταινιών ήταν:
ΙΤΑΛΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΙΤΑΛΟ-ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΤΑΛΟΙ ή ΙΣΠΑΝΟΙ, Ανάμικτη σύνθεση Ηθοποιών στο οποίο συμμετείχαν: ΙΤΑΛΟΙ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΙΣΠΑΝΟΙ, ΓΑΛΛΟΙ, συνήθως σχεδόν πάντα συμμετείχε ένας "απερχόμενος" STAR του HOLLYWOOD αλλά και ένας ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΟΣ επίσης ο οποίος στην συνέχεια καθιερώθηκε στην Παγκόσμια σκηνή όπως π.χ. η περίπτωση του KLINT EASTWOOD.


Στο ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: 1960-1980 γυρίστηκαν περίπου 600 τέτοια Φιλμς.
Εκείνες όμως οι ταινίες που καθιέρωσαν και απογείωσαν το SPAGHETTI WESTERN ήταν η ΘΡΥΛΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ του μεγάλου SERGIO LEONE:
  • 1964 "A FISTUL OF DOLLARS"
  • 1965 "ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟ EL PASO"
  • 1966 "Ο ΚΑΛΟΣ Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ" και τέλος
  • 1968 "ONCE UPON A TIME IN THE WEST"
Οι ταινίες αυτές καθιέρωσαν το SPAGHETTI WESTERN, πέρασαν στη μορφή του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΘΡΥΛΟΥ και σε αυτό, εκτός της μεγάλης ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ του LEONE, συνέβαλαν οι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Μεγάλων Ηθοποιών όπως οι:
  • KLINT EASTWOOD
  • GIAN MARIA VOLONTE
  • CLAUDIA CARDINALE
  • HENRY FONDA
  • JASON ROBARDS
  • CHARLES BRONSON
  • LEE VAN CLEEF
  • ALDO SHAMBRELL
  • MARIO BREGA
  • LUIGI PISTILLI
Για την επιτυχία των μεγάλων αυτών ταινιών και το πέρασμά τους στην Ιστορία του Κινηματογράφου, επίσης συνετέλεσε αποφασιστικά, ένας ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ του Κινηματογράφου,
ο ENNIO MORRICONE, του οποίου η συγκλονιστική Μουσική έμπνευση συγκινεί τα πάντα στο διάβα της ακόμα και σήμερα.
ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
Τα περισσότερα SPAGHETTI WESTERN έγιναν με ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ σε φυσικές τοποθεσίες θα έλεγε κανείς ξεχασμένες από τη Φύση και τους ανθρώπους, άγνωστες και κατάξερες, για να μπορέσουν να αναπαραστήσουν πιστά το αντίστοιχο Αμερικανικό τοπίο της Δύσης.
Για να αναπαρασταθούν σωστά τα ημίξηρα τοπία της Ν.Δ. Αμερικής και του Βορείου Μεξικού τα γυρίσματα έγιναν κοντά στην ΕΡΗΜΟ TABERNAS στην ΑΛΜΕΡΙΑ της Ν.Α. ΙΣΠΑΝΙΑΣ αλλά φυσικά και σε εσωτερικά ρυθμισμένα ανάλογα studios.
Πολλά γυρίσματα έγιναν στην ΙΤΑΛΙΑ, στα Πάρκα VALLE DEL TREJA, στην περιοχή CAMPOSECCO, στους λόφους γύρω από το CASTELLUCCIO και στην περιοχή γύρω από το Βουνό GRAN SASSO, στα λατομεία του TIVOLI και στην ΣΑΡΔΗΝΙΑ.
ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ WESTERN

Μην νομίσει κανείς ότι ο κόσμος του Αμερικάνικου FAR WEST συγκίνησε Κινηματογραφική τους Ευρωπαίους δημιουργούς μονάχα στα μέσα του 1960 με το SPAGHETTI WESTERN.
Οι επιρροές πηγαίνουν πάρα πολλά χρόνια πίσω.
Είναι απίθανο αλλά αληθινό ότι το Ευρωπαϊκό WESTERN είναι τόσο παλιό όσο και ο ....Κινηματογράφος.
οι ΑΔΕΛΦΟΙ LUMIERE κάνουν τη πρώτη προβολή το ...1895 και στα 1896 έχουμε την ταινία "ΙΝΔΙΑΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ".
Στην ΙΤΑΛΙΑ η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΔΥΣΗ ως δραματικό σκηνικό πάει πίσω στα 1910 στην ΟΠΕΡΑ του GIACOMO PUCCINI "LA FANCIULLA DEL WEST", η οποία μάλιστα διεκδικεί τον τίτλο του πρώτου SPAGHETTI WESTERN.
Επίσης εκεί γύρω στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμ υπήρξαν Ευρωπαϊκά φιλμς βασισμένα στο WESTERN τότε όμως κύρια για ΚΩΜΩΔΙΑ ή ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ.
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Η ΠΡΩΤΗ Αμερικανο-Βρετανική Δυτική παραγωγή γυρίστηκε στην ΙΣΠΑΝΙΑ το 1958, με την ταινία "THE SHERIFF OF FRACTURED JAW" του RAUL WALSCH και ακολούθησε το 1961 το "SAVAGE GUNS". Οι ταινές αυτές καθιερώνουν την ΙΣΠΑΝΙΑ σαν προνομιακό χώρο γυρισμάτων.
Ακολουθεί σειρά πολλών δημιουργιών με αρκετές κωμωδίες
Εδώ πραγματικά υπάρχει μια ΔΥΣΔΙΑΚΡΙΤΗ ΓΡΑΜΜΗ από το κλασικό SPAGHETTI WESTERN και το EUROWESTERN.
Η Διακριτή γραμμή δόθηκε όπως είπαμε από τον SERGIO LEONE.
O LEONE αλλάζει τα πάντα στις ταινίες αυτές: ΥΦΟΣ, ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ, ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, ΜΟΤΙΒΟ, ΜΟΥΣΙΚΗ καθιερώνοντας πλέον το συγκεκριμένο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΥΛ.
Μια ακόμα κατηγορία στο είδος αυτό, βασίστηκε στο ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΞΙΚΑΝΟ ΛΑΪΚΟ ΗΡΩΑ EMILIANO ZAPATA.
Γυρίστηκαν αρκετές σημαντικές ταινίες με βάση την Ιστορία και τη δράση του:
"A BULLET FOR THE GENERAL" DAMIANO DAMIANI
"THE BIG GUNDOWN", "FACE TO FACE", "RUN MAN RUN" του SERGIO SOLLIMA
"THE MERCENARY AND COMPANEROS" του SERGIO CORBUCCI
"TEPEPA" του GIULIO PETRONI
Οι ταινίες αυτές καθιέρωσαν μια ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΑ στο SPAGHETTI WESTERN αυτή των ZAPATA WESTERNS.
Μάλιστα οι ταινίες αυτές έχουν ΣΑΦΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ και ΑΝΤΙ-ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ αναδεικνύοντας τον ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ του ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.
Μια ακόμα ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΑ των SPAGHETTI WESTERNS μετά την εποχή της ΑΚΜΗΣ είναι αυτή των
DJANGO WESTERNS
Η Αρχή γίνεται με ένα σημαντικό φιλμ, του SERGIO CORBUCCI "DJANGO" στο οποίο πρωταγωνιστεί ο μεγάλος FRANCO NERO.
Εδώ αναδεικνύεται η μορφή ενός άλλου ήρωα, του DJANGO στο όνομα του οποίου στήνεται η συγκεκριμένη υποκατηγορία.
Ανάλογες τέτοιες παραγωγές υπήρξαν οι:
"TEXAS ADIOS", "MASSACRE TIME", "THE RETURN OF RINGO", "THE FORGOTTEN PISTOLERO", "ONE THOUSAND DOLLARS ON THE BLACK", "SEVEN DOLLARS ON THE RED"
Εδώ στις ταινίες αυτές λάμπει ένας ακόμα μεγάλος Ηθοποιός, ο GIULLIANO GEMMA, ο οποίος και πρωταγωνιστεί στη σειρά αυτή των ταινιών έχοντας το κλασικό όνομα "GARY".
ΚΛΑΣΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΗΡΩΩΝ στα SPAGHETTI WESTERNS είναι αυτό του ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΕΚΔΙΚΗΤΗ. Ένας άντρας που εμφανίζεται από το μακρυνό παρελθόν, κουβαλώντας πάνω του πληγές, βιώματα, βήματα γκρίζα προδοσίας και εγκατάλειψης, εμφανίζεται διεκδιώντας την αποκατάσταση της ζωής του και την απόδοση δικαιοσύνης με τον κλασικό προσωπικό τρόπο του FAR WEST.
Τέτοιες περιπτώσεις ΗΡΩΩΝ είχαμε σε πάρα πολλά κλασικά Φιλμς όπως:
"FOR A FEW DOLLARS MORE", "ONCE UPON A TIME IN THE WEST", "TODAY WE KILL TOMORROW WE DIE", "A REASON TO LIVE A REASON TO DIE", DEATH RIDES A HORSE", "VIVA DJANGO", "THE DEVIL'S BACKBONE"



Στα 1968, το SPAGHETTI WESTERN φτάνει στην ΚΟΡΥΦΗ της ΑΚΜΗΣ του.
Απο εκεί και πέρα έχουμε την Οικονομική κατάρρευση με το 1/3 της Ιταλικής παραγωγής να φτάνει στο 1/10 το 1969.
Παρ' όλα αυτά υπήρξαν ταινίες με ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σποραδικά όπως το:
"THEY CALL ME TRINITY" ENZO BARBONI'S
Εδώ έχουμε την εμφάνιση ενός διδύμου Ηθοποιών που έμειναν και αυτοί κλασικοί:

TERENCE HILL & BUD SPENCER

συγκροτούν ένα απαράμιλλο ΔΙΔΥΜΟ σε μια σειρά ταινιών δίνοντας νέα ώθηση στο SPAGHETTI WESTERN.

"TRINITY IS STILL MY NAME", "GOD GORGIVES I DON'T", "ACE HIGH", "BOOT HILL" με ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ τον
GIUSEPPE COLIZZI.




Στις ταινίες του BARBONI έχουμε ένα ΒΑΣΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ που μπάινει πλέον στο SPAGHETTI WESTERN.
Είναι το στοιχείο της ΚΩΜΩΔΙΑΣ και του ΓΕΛΙΟΥ.
Αρκετά κωμικά στοιχεία έρχονται να λειάνουν τη Βία των λοιπών ταινιών, να δώσουν ελαφρά χαρακτηριστικά στους χαρακτήρες και τη ψυχοσύνθεσή τους.

Η Ίδια εξέλιξη συνοδεύεται φυσικά και στο ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ των ταινιών όπου η ΜΟΥΣΙΚΗ των FRANCO MICALIZZI & GUIDO-MAURIZIO DE ANGELIS φέρνουν μια πιο συναισθηματική και ελαφριά αλλαγή στο Μουσικό μέρος των ταινιών.

Με τον τρόπο αυτό τα TRINTY SPAGHETTI WESTERNS βρήκαν μιμητές και συνεχιστές σε μια σειρά δημιουργούς
Ακολούθησαν δημιουργίες βασισμένες στο στυλ του TERENCE HILL: "MAN OF THE EAST", "A GENIUS TWO PARTNERS AND A DUPE"
στο στυλ του BUD SPENCER: "IT CAN BE DONE AMIGO"


Η Αρχή της δεκαετίας του 1970 βρίσκει πλέον το SPAGHETTI WESTERN στη φάση του κλεισίματος της πορείας του.

Οι τελευταίες δημιουργίες του SERGIO LEONE: "ONCE UPON A TIME IN THE WEST", "DUCK YOU SUCKER", "MY NAME IS NOBODY" ήταν αυτές που κλείνουν αυτόν το μεγάλο κύκλο.

Στα μέσα του 1970, λίγες παραγωγές όπως τα: "KEOMA" & "FOUR OF THE APOCALYPSE" προσπάθησαν να αναβιώσουν τις πριν την εποχή TRINITY φόρμουλες αλλά στην ουσία το SPAGHETTI WESTERN πλέον είχε κλείσει το μεγάλο του κύκλο.

Οι τελευταίες παραγωγές: "DJANGO II" FRANCO NERO & "TROUBLEMAKERS" TERENCE HILL-BUD SPENCER μάλλον πλέον κλείνουν οριστικά τη μεγάλη αυτή περίοδο.


ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
Στη διαδρομή αυτή του SPAGHETTI WESTERN υπήρξαν και άλλες αξιοσημείωτες παραγωγές ταινιών, που μπορεί να μην πήγαν ψηλά στο ΙΤΑΛΙΚΟ BOX OFFICE αλλά έχουν τη δική τους σημαντική Ιστορία.
Ένα τέτοιο CULT SPAGHETTI WESTERN είναι το "DJANGO KILL" του GIULIO QUESTI
Άλλες επίσης σημαντικές παραγωγές είναι τα:
"MATALO" CESARE CANEVARI
"BLINDMAN" TONY ANTHONY
Επίσης στην πριν του "FISTFUL OF DOLLARS" εποχή είχαμε κάποια φιλμς με θεματογραφία από Πρόσωπα της ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΔΥΣΗΣ όπως: BUFFALO BILL, WYATT EARP, BILLY THE KID
Σημαντικό είναι επίσης να τονίσουμε ότι υπήρξαν μεγάλες ταινίες SPAGHETTI WESTERN που στηρίχτηκαν και εμπνεύστκαν σε ΚΛΑΣΙΚΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ και ΑΡΧΑΙΑ ΔΡΑΜΑΤΑ.
"FAIDRA WEST", "JOHNNY AMLET" είχαν άμεσες αναφορές στον τίτλο και στην υπόθεσή τους.
Από τον ΣΑΙΞΠΗΡ είναι εμπνευσμένη η ταινία: "ΣΚΟΝΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ".
Το "FORGOTTEN PISTOLERO" είναι βασισμένο στην εκδίκηση του ΟΡΕΣΤΗ
Η Ιστορία της επιστροφής του RINGO έχει άμεσες αναφορές στην τελευταία ραψωδία της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
Ακόμα και ο μεγάλος PIER PAOLO PASOLINI δίνει τη δική του SPAGHETTI WESTERN εκδοχή στην υπέροχη ταινία:
"REQUIESCANT"
με σαφέστατα ταξικά και πολιτικά χαρακτηριστικά
Εδώ έχουμε την αντίσταση των φτωχών Μεξικάνων αγροτών ενάντια στους καταπιεστές τους.
Όσον αφορά τώρα τη ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ μέσα στα SPAGHETTI WESTERNS
Σίγουρα είχαμε ερωτικά στοιχεία, όμως αυτά να έπονται από τα χαρακτηριστικά της βίας και οι όποιες αναφορές να έχουν να κάνουν με την άσκηση βίας απέναντι στη Γυναίκα.
Όσον αφορά την ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ υπάρχουν αναφορές σε κάποιες ταινίες όπως οι "DJANGO KILL", "REQUIERSCANT" με έντονα όμως τα κρυμένα χαρακτηριστικά.
Ευθεία και άμεση αναφορά αντρικής σχέσης έχουμε μόνο στην ταινία "THE RUTHLESS FOUR" του GIORGIO CAPITANI όπου εκεί η αναφορά είναι σαφής και άμεση.
Αυτή, αγαπητές φίλες και φίλοι, ήταν η διαδρομή μας στο θρυλικό SPAGHETTI WESTERN
σε ένα Κινηματογραφικό Μύθο που κάλυψε και γέμισε μεγάλο μέρος των παιδικών και νεανικών χρόνων των 60's.
Θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε εκ νέου αναφορές μεμονωμένα σε δημιουργούς του είδους που έμειναν αξέχαστοι.
Ας θυμηθούμε τώρα μαγικά κάποιες αλησμόνητες μουσικές στιγμές





Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1960


Φίλες και Φίλοι
Έχουμε ήδη κάνει αναφορά στο Μεγαλύτερο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ στην πατριδα μας, που δεν είναι άλλο από αυτό
της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Το να τονίσουμε τη σημαντικότητά του, την Ιστορία του, τη προσφορά του στα Κινηματογραφικά δρώμενα, αλλά και το ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΥΡΟΣ του είνα θαρρώ περιττά. Είναι ένα Κύρος και αξία, που την έχει κατακτήσει εδώ και δεκαετίες.
ΣΗΜΕΡΑ θα ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ μια ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΤΗΣΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για να δούμε μερικά σημαντικά πράγματα:
  • Την ΠΟΙΟΤΗΤΑ και την ΑΞΙΑ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στις "χρυσές" περιόδους της ΑΚΜΗΣ του.
  • Την ΠΟΙΟΤΗΤΑ και τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ του ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ της πατρίδας μας στις ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ για να αναδείξουμε και το τότε επίπεδο της πνευματικής μας υποδομής.
  • Να περπατήσουμε χρόνο το χρόνο όλη τη ΜΑΓΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ και να θυμηθούμε ξανά ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΜΑΣ.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ Λοιπόν με την ΠΡΩΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ που γίνεται στη Πόλη το

1960

20-26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1960 στο ΣΙΝΕ ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Είναι η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΩΤΗ μιας ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ που έμελλε να σημαδέψει τα Ελληνικά Φεστιβαλικά Κινηματογραφικά δρώμενα

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Διαβάστε τα ονόματα της ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ και νιώστε το ΔΕΟΣ του επιπέδου για να αντιληφθείτε τις παραμέτρους αξίας της διοργάνωσης:

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: ΠΡΟΕΔΡΟΣ
  • ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΙΛΗΣ Συγγραφέας
  • ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ Ηθοποιός
  • ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΡΗΣ
  • ΕΛΕΝΗ ΒΛΑΧΟΥ Δημοσιογράφος
  • ΛΕΝΑ ΣΑΒΒΙΔΗ
  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΑΜΑΚΗΣ
  • ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ Συγγραφέας
  • ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Συμμετείχαν οι εξής ταινίες ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:

  • "ΑΠΟΛΛΩΝ ΚΑΙ ΔΑΦΝΗ"
  • "ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ"
  • "ΕΔΩ ΑΘΗΝΑ"
  • "ΗΠΕΙΡΟΣ"
  • "ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ"
  • "ΤΑ ΑΝΑΣΤΕΝΑΡΙΑ"
  • "ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ"
  • "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ"
  • "ΧΑΛΥΒΔΙΝΟΙ ΠΥΡΓΟΙ"
ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:  "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ" σε ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ γυρισμένο στον ΒΕΛΒΕΝΔΟ ΚΟΖΑΝΗΣ για τα έθιμα της περιοχής, επίσης με Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

  • "ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ" του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΡΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ: ΣΕΝΑΡΙΟ, Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ στην ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και Β' ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ στον ΠΑΝΤΕΛΗ ΖΕΡΒΟ




  • "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ"  του ΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ
ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ:   Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ-ΦΟΥΚΣ


Ένα από τα μεγαλύτερα κλασικά αστυνομικά film noir του Ελληνικού Κινηματογράφου με μια πλειάδα μεγάλων ηθοποιών

  • "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" του μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ
ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ:   ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ και ΜΟΥΣΙΚΗΣ του μεγάλου ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ στο σπονδυλωτό αυτό δράμα του μεγάλου μας δημιουργού


  • "Ο ΔΡΑΚΟΣ" του ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ
  • "ΣΤΕΛΛΑ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
  • "ΤΟ ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
παίρνουν ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑΣ (Αναφορά ΣΕΒΑΣΜΟΥ σε ΠΑΡΕΛΘΟΥΣΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ)

  • "ΜΙΑ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ"   Η Εξάιρετη κωμωδία του ΔΗΜΗΤΡΗ ΙΩΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΡΑΒΕΙΟ Α' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ:    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ



Στην ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ Παίχτηκαν και τιμήθηκαν, όπως αναφέραμε, ΤΑΙΝΙΕΣ της ΕΠΟΧΗΣ 1955-1959 του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

"ΑΣΤΕΡΩ", "ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ", "Ο ΔΡΑΚΟΣ", "ΣΤΕΛΛΑ", "ΤΟ ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ", "ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΘΗΝΑ", "ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ", "ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΔΙΧΩΣ ΣΤΟΛΗ", "ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΝΑΙΩΝ"

Στα ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του ΚΟΙΝΟΥ ήταν η ΘΕΡΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ των ταινιών:

"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" και "Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ"

ενώ αντίθετα το Κοινό αποδοκίμασε την ταινία "ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ"

Αυτό ήταν αγαπητές Φίλες και Φίλοι το ΠΡΩΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για το 1960, που άνοιξε το δρόμο για την μόνιμη πλέον καθιέρωσή του.

Η Ταινία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ  "ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ" ήταν εκείνη που έκλεψε την παράσταση εκείνου του φεστιβάλ χωρίς φυσικά να υπολοίπουν και οι υπόλοιπες

Πάμε λοιπόν χέρι με χέρι να ταξιδέψουμε στο χρόνο στις διαδρομές του αγαπημένου μας Εθνικού Φεστιβάλ



Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΘΡΥΛΟΙ του 20ου Αιώνα: DEBORAH KERR

Συνεχίζουμε σήμερα Φίλες και Φίλοι
την περιπλάνησή μας, το Κινηματογραφικό μας "ξεφύλλισμα" στις Μορφές εκείνες του Κινηματογράφου του 20ου αιώνα που άφησαν το δικό τους ξέχωρο στίγμα.
Σήμερα θα πάμε με μια εξέχουσα λαμπερή ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ Ηθοποιού που σημάδεψε με την πορεία της τα Κινηματογραφικά δρώμενα για χρόνια πολλά

DEBORAH KERR
Μια "αρχοντική" λαμπερή Μορφή μιας Ηθοποιού που πραγματικά έδωσε το δικό της στίγμα στις μορφές εκείνες που θα μας μείνουν αξέχαστες τόσο για τη φυσική τους ομορφιά και παρουσία αλλά κύρια για την επιβλητική τους Υποκριτική Τέχνη.


30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1921-16 ΟΚΤΩΒΡΗ 2007
Έζησε πλήρη γεμάτα 86 χρόνια
ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
η DEBORAH JANE TRIMMER, όπως είναι το κανονικό της όνομα γεννήθηκε στη ΓΛΑΣΚΩΒΗ τηςΣΚΩΤΙΑΣ, μοναχοκόρη της KATHLEEN ROSE και του CAPT. ARTHUR CHARLES TRIMMER, ενός βετεράνου του πολέμου, που έχασε το πόδι του στο SOMME, και στη συνέχεια έγινε Ναυπηγός και Πολιτικός Μηχανικός.
Τα παιδικά πρώτα 3 χρόνια της ζωής της τα πέρα σε στη Πόλη του HELENSBURGH όπου ζούσαν οι γονείς της με τους παπούδες της σε ένα σπίτι στην WEST KING STREET.
Είχε ακόμα έναν αδελφό, νεώτερο, τον EDMUND, που έγινε δημοσιογράφος αλλά πέθανε σε ατύχημα το 2004.
Η KERR σπούδασε στο Ανεξάρτητο NORTHUMBERLAND HOUSE SCHOOL στο HENLEAZE του BRISTOL και στη συνέχεια στο ROSSHOLME SCHOOL του WESTON SUPER MARE
Στην αρχή σπούδασε σαν χορεύτρια κλασικού Μπαλλέτου έχοντας την πρώτη της εμφάνιση το 1938 στο SADLER'S WELLS.
Άλλαξε καριέρρα και κλίση στη συνέχεια βρίσκοντας έμπνευση στην Υποκριτική.
Σαν Ηθοποιός ήταν που υιοθέτησε το Όνομα DEBORAH KERR, όπου το KERR ήταν ένα Οικογενειακό όνομα που μάλλον ανήκε στους γονείς της Μητέρας της. 
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ
Η Διάσημη Σκωτσέζα Ηθοποιός έκανε τον 1ο της Γάμο με τον δ/ντή της ROYAL AIR FORCE SQUADRON, ANTHONY BARTLEY στις 29/11/1945 σε Ηλικία 24 ετών. Ο Γάμος τους, τους έδωσε2 κόρες: την MELANIE (1947) & FRANCESCA ANN (1951).
Ο Γάμος τους δεν πήγε καλά καθώς ο σύζυγός της ζήλευε τη φήμη της και την επιτυχία της αλλά και το ότι έμεναν καιρό χωριστά λόγω των υποχρεώσεών της. Χώρισαν το 1959. 
Το 1960, στα 39 της, έκανε το 2ο της γάμο με τον συγγραφέα PETER VIERTEL κάνοντας μαζί του μια κόρη ακόμα, την CHRISTINE. Eπέστρεψε πίσω στη Βρεταννία για να είναι κοντά στα παιδιά της καθώς η Υγεία της άρχισε να έχει προβλήματα. Ο Σύζυγός της όμως συνέχιζε να μένει στην MARBELLA στην Ισπανία.
Γνωστά έχουν μείνει κάποια δικά της προσωπικά "ΕΡΩΤΙΚΑ ΣΚΙΡΤΗΜΑΤΑ" και καυτές συνευρέσεις σε κάμποσα σημεία γυρισμάτων. Ακούστηκε ότι έκανε έρωτα με τον STEWART GRANGER στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου στα γυρίσματα της ταινίας "ΚΑΙΣΑΡ ΚΑΙ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ". Επίσης ότι είχε μια ακόμα ερωτική στιγμή με τον BURT LANCASTER στα γυρίσματα της ταινίας "ΑΠΟ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ" 
Η DEBORAH KERR πέθανε πλήρης ημερών από τη Νόσο του Πάρκινσον στην Αγγλία στο χωριό BOTESDALE, SUFFOLK. Ο Σύζυγός της PETER VIERTEL πέθανε 3 βδομάδες αργότερα (!!!) από Καρκίνο. 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

53 Κινηματογραφικές ταινίες κοσμεί με την παρουσία της η πανέμορφη και επιβλητική Σκωτσέζα Ηθοποιός.
πρώτη της συμμετοχή, το 1941, στην Κωμωδία του GABRIEL PASCAL   "MAJOR BARBARA" και τελευταία της, το 1985 στο Δράμα της MARY MCMURRAY   "THE ASSAM GARDEN" στο οποίο και πρωταγωνίστησε.
Ας σταθούμε σε κάποιες ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ στις οποίες έλαμψε με την παρουσία της
1946  "I SEE A DARK STRANGER" Δράμα film noir του FRANK LAUNDER όπου πρωταγωνίστησε με τον TREVOR HOWARD
Πήρε Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ από το NEW YORK FILM CRITICS FESTIVAL
Tο 1947 έρχεται η Επόμενη μεγάλη επιτυχία στο Δράμα του MICHAL POWEL & EMERIC PRESSBURGER
"ΜΑΥΡΟΣ ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ" στο οποίο παίρνει ξανά το Α' ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ από το ίδιο Φεστιβάλ.
To 1949 γίνεται διπλή υποψήφια για OSCAR και ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ στο μεγάλο Δράμα του GEORGE CUKOR  "EDWARD, MY SON" όπου πρωταγωνιστεί με τον SPENCER TRACY & IAN HUNTER
Ακολουθούν κάποιες μεγάλες ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΕΣ στις οποίες είναι ΠΑΡΟΥΣΑ με εξαίρετη ερμηνεία:
  • 1950  "KING SOLOMON'S MINES"  Ρομαντική ιστορική περιπέτεια των COMPTON BENNETT & ANDREW MARTON
  • 1951  "QUO VADIS" το θρυλικό ρομαντικό δράμα του MERVYN LEROY
  • 1952  "THE PRISONER OF ZENDA" η μεγάλη περιπέτεια του RICHARD THORPE
  • 1953  "ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ"  Το μεγάλο ιστορικό βιογραφικό δράμα του GEORGE SIDNEY
  • 1953  To επίσης θρυλικό επικό ιστορικό δράμα "ΙΟΥΛΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΑΣ" σε σκηνοθεσία του JOSEPH MANKIEWICZ δίπλα στο μεγάλο MARLON BRANDO




To 1953 μια ακόμα μεγάλη της επιτυχία στην οποία είναι Υποψήφια για OSCAR ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ στο ονομαστό ρομαντικό πολεμικό δράμα του FRED ZINNEMANN   "FROM HERE TO ETERNITY" δίπλα στους BURT LANCASTER & MONTGOMERY CLIFT


Η ....Θρυλική εδώ σκηνή του ΦΙΛΙΟΥ στην παραλία με τον BURT LANCASTER.....που έχει αφήσει εποχή...


Το 1955 μια ακόμα Μεγάλη επιτυχία που της δίνει Υποψηφιότητα για το ΒΡΑΒΕΙΟ BAFTA ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΒΡΕΤΑΝΝΙΔΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ στο ρομαντικό δράμα του EDWARD DMYTRYK    "THE END OF THE AFFAIR" με τους VAN JOHNSON, PETER CUSHING, JOHN MILLS



Πάλι το 1956 είναι υποψήφια για BAFTA ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ στο κλασικό αριστουργηματικό δράμα του VINCENTE MINELLI   "ΤΣΑΪ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ"



Το 1958 έχει εκ νέου Διπλή Υποψηφιότητα για ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ OSCAR & BAFTA αλλά την κατακτά από το NEW YORK FILM CRITICS FESTIVAL στο υπέροχο δράμα τουDELBERT MANN   "SEPARATE TABLES" με τους θρυλικούς DAVID NIVEN & RITA HAYWORTH


Το 1964 έχει μια ακόμα διάκριση με Υποψηφιότητα για ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΒΡΕΤΑΝΝΙΔΑ ΗΘΟΠΟΙΟ BAFTA στο δράμα μυστηρίου του RONALD NEAME   "THE CHALK GARDEN" με τους JOHN MILLS & HAYLEY MILLS



ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Στη μεγάλη και λαμπερή της πορεία η DEBORAH KERR έχει τιμηθεί με 14 ΔΙΕΘΝΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ και ακόμα 18 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ανάμεσα στις οποίες είναι 6 για OSCAR Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, Χρυσής Σφαίρας, BAFTA.

Αυτή ήταν η Θρυλική Σκωτσέζα Ηθοποιός με την επιβλητική Ομορφιά που δεν της έδινε αυτό που ονομάζουμε Γυναικείο τύπο είτε femme fatale ή γυναίκας "γατούλας" αλλά πάντα η Ομορφιά της, το παίξιμό της αναδείκνυε με τρόπο ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ μια ΕΝΤΟΝΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ θα έλεγε κανείς "ΑΡΧΟΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ" και έμπνευσης.