Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: ROBERT STEVENSON **MARY POPPINS**

Φίλες και Φίλοι
Σήμερα διάλεξα να σας παρουσιάσω μια παλιά ταινία, που στην κυριολεξία άφησε εποχή, όχι μόνο σαν Κινηματογραφικό έργο, αλλά μετουσίωσε  στην Μεγάλη Οθόνη, ένα συγκλονιστικό Βιβλίο, που μέσα απ τον κόσμο των παραμυθιών και των ονείρων, μας φώτισε δρόμους και σκέψεις εξαιρετικά πολύτιμους και σοβαρούς....

Ένα έργο Κινηματογραφικό που αποτέλεσε το Κύκνειο αγαπημένο άσμα ενός μεγάλου παραγωγού, του WALT DISNEY, έργο που λάτρεψε όσο τίποτα άλλο...
Ένα έργο που μας συντροφεύει μικρούς και μεγάλους σε κόσμους που ανατρέπουν το βαρύ και παγωμένο κατεστημένο, σε κόσμους γεμάτους ανθρωπιά, σε κόσμους γεμάτους όνειρα, ζωγραφιές, τραγούδια, χορούς. Σε κόσμους αδελφοσύνης, αλληλεγγύης και όχι ανταγωνισμού και κτηνωδίας...

Πολλοί ίσως αναρωτηθείτε για την ...σκοπιμότητα αυτής της επιλογής, που πιστέψτε με ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ...!
Σε εποχές που κυριαρχεί η ΚΤΗΝΩΔΙΑ της ιδεολογίας του ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, των ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ και ενός παρασιτικού ΧΡΗΜΑΤΟΣ νομίζω η ταινία αυτή έρχεται να σκορπίσει ΑΠΛΟΧΕΡΑ τα ΕΝΤΟΝΑ και ΣΟΒΑΡΑ της μηνύματα.

Δεχτείτε λοιπόν  τη μαγία της ταινίας του 

ROBERT STEVENSON



"MARY POPPINS"


Βασισμένο στο βιβλίο της P.L. TRAVERS




ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: WALT DISNEY

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ROBERT SEVENSON

ΣΕΝΑΡΙΟ: BILL WALSH & DON DAGRADI

ΜΟΥΣΙΚΗ: ROBERT & RICHARD SHERMAN

ΜΟΝΤΑΖ: COTTON WARBURTON

ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ:

JULIE ANDREWS στο ρόλο της MARY POPPINS

DICK VAN DYKE στο ρόλο του BERT

DAVID TOMLINSON στο ρόλο του Mr. BANKS
GLYNIS JOHNS στο ρόλο της Mrs. Winifred BANKS

KAREN DOTRICE στο ρόλο της μικρής JANE BANKS
MATTHEW GARBER στο ρόλο του μικρού MICHAEL BANKS

REGINALD OWEN στο ρόλο του Ναυάρχου BOOM
ED WYNN στο ρόλο του ΘΕΙΟΥ ALBERT

ΠΡΕΜΙΕΡΑ:  23 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1964


ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ, ΤΟΠΟΣ που ΕΚΤΥΛΙΣΣΕΤΑΙ η ΙΣΤΟΡΙΑ, 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Η Μαίρη Πόππινς ειναι μια άψογη σε όλα της γκουβερνάντα, που την φέρνει ο άνεμος στο σπίτι των Μπανκς, για να αναλάβει την φύλαξη και την διαπαιδαγώγηση των παιδιών της οικογένειας. Η οικογένεια - μια τυπικη ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗ Αγγλική οικογένεια του 1910: αποτελείται απο έναν αυταρχικό και αδιάφορο πατέρα, μια γλυκιά και χωρίς θέληση ΜΗΤΕΡΑ που προσπαθεί να ανακτήσει την χαμένη της αυτοπεποίθηση μέσα απο την εμπλοκή της με τις 
περίφημες ΣΟΥΦΡΑΖΕΤΕΣ της εποχής και δύο παιδιά τον Michael και την Jane διψασμένα για στοργη και κυρίως για ενδιαφέρον.

 Η Μαίρη Πόππινς συστήνει στα παιδιά κόσμους μαγικούς και τα οδηγεί σε ανακαλύψεις συγκλονιστικές που θα διαμορφώσουν τον τρόπο σκέψης τους καθοριστικά με αξίες ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ.
Παράλληλα το Κοινωνικό μοτίβο έξω στην Αγγλία είναι ο κλασικός βαρύς Αποικιοκρατικός Καπιταλισμός του 19ου αιώνα, τα πρώτα Κινήματα με το Γυναικείο κίνημα να αναπτύσσεται, τους εργάτες του Λονδίνου, τον βαρύ και αμείλικτο κόσμο των Τραπεζιτών και των μεγαλοαστών της πόλης, το CITY του Λονδίνου να έχει ήδη κάνει την πρώτη του συγκρότηση σαν πόλη και σαν ΤΑΞΙΚΟ μόρφωμα.



...Supercaligragilisticexpialidocious ! ...

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε, δυστυχώς, προ πολλού αφήσει την εκπληκτική εκείνη ηλικία κατά της διάρκεια της οποίας η μαγική αυτή λέξη μας ήταν απολύτως κατανοητή. Τώρα λειτουργεί απλώς ως υπενθύμιση των πραγμάτων που είναι ουσιαστικά στην ζωή και του χιούμορ που είναι απαραίτητο για να αντεπεξέλθουμε στις δυσκολίες της. 
Και η ταινία είναι πάντα παρούσα και έτοιμη να τα επαναπροσδιορίζει. 
Λατρεμένο MUSICAL και όχι μόνο, πολυβραβευμένη και λαμπρή στιγμή του πιο μυθικού στούντιο στην ιστορία του κινηματογράφου: του στούντιο της Walt Disney

Σημάδεψε ανεξίτηλα τις καριέρες όλων των συντελεστών της που με το σύνολο του ταλέντου τους έδωσαν πνοή στις παιδικές φαντασιώσεις και όραμα στους μεγαλύτερους.Η ταινία αποτελεί την κινηματογραφική εκδοχή, και για να είμαστε ακριβείς την musical εκδοχή, του διάσημου διεθνώς παιδικού(;) μυθιστορήματος της P.L. Travers, που συνέλαβε την φυσιογνωμία της πολυαγαπημένης -και απολύτως σοφιστικέ- γκουβερνάντας, το 1934

30 χρόνια αργότερα ο Walt Disney οραματίζεται την κινηματογραφική διασκευή του έργου, του οποίου τα δικαιώματα κρατούσε στα χέρια του. Το εγχείρημα είναι προκλητικό καθώς το studio ετοιμάζεται για μία υπερπαραγωγή μεγάλης διάρκειας της οποίας οι απαιτήσεις ξεπερνούν κατά αυτές των 70-80λεπτων ταινιών που κατά κύριο λόγο γυρίζονταν μέχρι τότε. Η σκηνοθεσία του έργου ανατίθεται στον Robert Stevenson (η καριέρα του κυρίως χαρακτηρίστηκε από φιλμ - παραμύθια που ποτέ δεν την απογείωσαν, μία άλλη γνωστή ταινία του είναι το Bedknobs and Broomsticks, μεταφορά του βιβλίου της Mary Norton) ο οποίος με ένα όχι απλώς εκλεκτό αλλά κυρίως ταιριαστό επιτελείο συνεργατών έφερε το γνωστό αποτέλεσμα. 


 Σύντροφος τους σ' αυτό το ταξίδι των βασικών αναφερθέντων Ηρώων, που μοιάζει με μία πρωτόλεια αναζήτηση στοιχείων αυτοσυνειδητοποίησης και αυτογνωσίας, ο Bert, ένας καλοκάγαθος πολυτεχνίτης του οποίου η πολύπλοκη σχέση με την Mary εμπεριέχει τον θαυμασμό, την στοργή, την συντροφικότητα αλλά και στοιχεία έρωτα. Η απαρχή της σχέσης τους δεν διευκρινίζεται ποτέ ούτε φυσικά και προδιαγράφεται το τέλος της. 

ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ των ΗΘΟΠΟΙΩΝ-Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ


Για τον ρόλο της θρυλικής γκουβερνάντας ο STEVENSON επιστρατεύει την Julie Andrews, νεαρό αστέρι του Broadway με μέλλον στο μουσικό θέατρο -και  κινηματογράφο όπως έμελλε να αποδειχθεί- που τελούσε υπό το κράτος τρομερής απογοήτευσης και εκνευρισμού καθώς είχε μόλις χάσει τον ρόλο της Elisa Doolittle στο My Fair Lady. Η Audrey Hepburn κέρδισε στο φώτο φίνις έναν ρόλο που ίσως δικαιωματικά ανήκε στην η Julie, η οποία τον ερμήνευε και στην σκηνή του Broadway. Η Andrews φανερά απογοητευμένη που μία ηθοποιός χωρίς τις δικές της φωνητικές ικανότητες, της πήρε τον αβαντοδόρικο ρόλο της ωραίας κυρίας, αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας τον ρόλο της Mary Poppins με χαρά. 

Λαμπρή παρουσία, αστείρευτη εκφραστικότητα καθαρή σαν κρύσταλλο φωνή ερμηνεύει έναν  ρόλο και δικαιώνεται. Για την ακρίβεια αποζημιώνεται με ένα ΒΡΑΒΕΙΟ OSCAR Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ για την ερμηνεία της.


Ο Dick Van Dyke, ένας όχι κατεξοχήν κινηματογραφικός ηθοποιός, δράττεται της ευκαιρίας να συνδέσει την μοναδική κωμική του περσόνα με ένα από τα all time classic musicals. Το δίδυμο είναι, αν μη τι άλλο, απολύτως αποδοτικό. Η αξιοπρεπής και συγκρατημένη φιγούρα της Mary Poppins δένει εξαίρετα με την σαφώς επηρεασμένη από τον Stan Laurel (Λιγνό) κινητική προσέγγιση του Bert από τον Van Dyke. Ο Dick Van Dyke ένας από τους καθαρόαιμους εκπροσώπους της αμερικανικής κωμικής σχολής, δίνει πνοή στον Bert και ταυτόχρονα δημιουργεί μία εκλεκτή καρικατούρα σε ΔΕΥΤΕΡΟ ΡΟΛΟ, αυτόν του γηραιού διευθυντή της Τράπεζας. 



Ο David Tomlinson ενσαρκώνει τον αυστηρό αλλά και ευαίσθητο πατέρα των παιδιών που ανακαλύπτει σταδιακά το ψεύτικο και σαθρό οικοδόμημα του κόσμου και των αξιών πάνω στις οποίες πατούσε και βλέπει ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητές του. 
Ο Tomlinson, προσωπικός φίλος του Disney έδεσε την καριέρα του με το studio και αποτελεί χωρίς αμφιβολία έναν από τους πιο αντιπροσωπευτικούς ηθοποιούς χαρακτήρων. Η Mary Poppins ήταν αναμφισβήτητα η καλύτερή του στιγμή. 


Η Glynis Johns


 ερμηνεύει με χάρη τον ρόλο της σουφραζέτας μητέρας Banks. Η ηθοποιός με την χαρακτηριστική φωνή έμελλε να γίνει γνωστή από αυτόν τον ρόλο που όμως δεν κατόρθωσε να αναδείξει τις αρετές της. Πιθανώς η ίδια να προτιμούσε να όφειλε την υστεροφημία της στην ταινία του Zinnemann που της χάρισε και μία υποψηφιότητα για καλύτερη ερμηνεία, το Sundowners. 


ED WYNN στο ρόλο του ΘΕΙΟΥ ALBERT



Εκπληκτική ερμηνεία από τον Αμερικάνο αυτό εξαίρετο Ηθοποιό, ο οποίος δεν ζει πια από το 1966, δύο δλδ χρόνια μετά την ταινία.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ

Το φιλμ επενδύθηκε μουσικά από τους αδελφούς Sherman (Richard & Robert) μόνιμων συνεργατών του στούντιο. Έγραψαν και τα δεκατέσσερα εκπληκτικά τραγούδια του φιλμ και αποκόμισαν για αυτό τους το πόνημα 2 ΒΡΑΒΕΙΑ OSCAR ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ (Chim -Chim - Cheree)
Φήμες θέλουν την Pamela Lyndon Travers να δίνει την ολοκληρωτική της συγκατάθεση για την κινηματογραφική απόδοση του βιβλίου της όταν άκουσε την υπέροχη μουσική των δύο αδελφών. Πέραν τούτου οι Sherman έγραψαν ένα τραγούδι που έμελλε να στοιχειώσει την ζωή του Disney για τα δύο επόμενα και τελευταία χρόνια της ζωής του, το Feed the birds. Αυτός ο ύμνος στην ανθρωπιά άγγιξε τον επικεφαλής του στούντιο - οι Ερινύες πάντοτε έχουν την τελευταία λέξη- και λέγεται ότι το άκουγε κάθε μέρα μέχρι το τέλος της ζωής του που δεν ήταν και μακριά. 

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ


Οι Marc Breaux και Dee Dee Wood θα εμπνευστούν από την μουσική τις ιδιαίτερες χορογραφίες του φιλμ, στις οποίες αποτυπώνεται πλήρως η κωμική διάσταση των ηρώων. Οι δύο χορογράφοι θα ξανασυνεργαστούν με την Andrews στην Μελωδία της Ευτυχίας με εξίσου λαμπρά αποτελέσματα.





 Η Mary Poppins είναι ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους. Μόνο ; όχι δεν θα τόλεγα...!!!! Είναι και ένα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ντοκουμέντο μαρτυρίας.....

Πέραν του διασκεδαστικού περιτυλίγματος, διαθέτει μηνύματα που η ανάγνωσή τους απαιτεί μία δεύτερη λίγο πιο διεισδυτική ματιά. 
Το φιλμ έχει την εξής ιδιομορφία. Ενώ μοιάζει να παρουσιάζει την εγγλέζικη κοινωνία του 1910, όταν η αυτοκρατορία ήταν ακόμη δυνατή και οι άνδρες καλά κρατούσαν τα σκήπτρα της εξουσίας τους εντός και εκτός σπιτιού, στην πραγματικότητα οι πολιτικές και κοινωνικές του προεκτάσεις αναφέρονται στην αμερικανική κοινωνία του 1960 που βιώνει μία επανάσταση σαρωτική σε ότι αφορά τις σχέσεις των ανθρώπων, είτε πρόκειται για γονείς και παιδιά είτε πρόκειται για ερωτικές σχέσεις. 

Το κατεστημένο θεωρεί επικίνδυνους τέτοιους κλυδωνισμούς και η ταινία αποτελεί μία απεγνωσμένη προσπάθεια να ενισχυθεί ο θεσμός της οικογένειας που αμφισβητείται τα μάλα κατά την δεκαετία του 60. Ο θεσμός της οικογένειας οφείλει να παραμείνει αλώβητος και να σταθεί στο ύψος του, ει δυνατόν και χωρίς δεκανίκια! 

Τελικά, ανεξάρτητα από το πόσο αθώα και απολιτικά μπορεί να μοιάζουν τα φιλμ του Disney δεν παύουν να καταφεύγουν σε συγκεκριμένη ιδεολογική προπαγάνδα, κλίνουσας κυρίως προς το καπιταλιστικό μοντέλο κοινωνίας το περίφημο american dream. Παράλληλα όμως με αυτήν την προπαγάνδα παραμένουν ορατά και στοιχεία επανάστασης που στόχο έχουν να αφυπνίσουν τους θεματοφύλακες της αμερικανικής κοινωνίας. Θίγονται με λεπτότητα ζητήματα ισότητας των δύο φύλων ( προσέξτε ότι η Mary Poppins διατηρεί μία άτυπη κόντρα με τον πατέρα των παιδιών που τα παραμελεί εστιάζοντας το ενδιαφέρον στα πράγματα που συντηρούν την εξουσία του όχι όμως και με την μητέρα τους που τα παραμελεί για να διεκδικήσει τα δικαιώματά της), ζητήματα σωστής διαπαιδαγώγησης των παιδιών, ζητήματα που αφορούν τα τρωτά της καπιταλιστικής κοινωνίας και του τραπεζικού συστήματος, ζητήματα ανθρωπιάς

Η ταινία κρούει κώδωνες κινδύνου....!
Μνημειώδης είναι η στιμή που ο Κύριος BANKS πηγαίνει νύχτα, έρημος, μόνος, ισοπεδωμένος, στα κεντρικά γραφεία της ΤΡΑΠΕΖΑΣ, για να απολογηθεί στα αφεντικά του, τα οποία του τσαλακώνουν και του διαλύουν τα περιβόητα Βρετανικά κοινωνικά σύμβολα του status του. Μόνος και έρημος, μέσα στο έρημο, υγρό και ομιχλώδες Λονδίνο με το τεράστιο επιβλητικό μπαρόκ κτίριο να τον τσακίζει ψυχολογικά.


Επίσης ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ και ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΗ ΣΤΙΓΜΗ είναι αυτή με την γυναίκα με τα περιστέρια, έξω από τον Ναό του Αγίου Παύλου. Μια μαγική πραγματικά σκηνή με το θρυλικό τραγούδι "FEED THE BIRDS", που συγκίνησε εκατομμύρια ανθρώπους, παραδίδει μαθήματα ανθρώπινης καρδιάς, αλληλεγγύης και σκέψης....


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Όπως ήδη αναφέραμε η ΤΑΙΝΙΑ έτυχε μεγάλης, θριαμβευτικής θα έλεγε κανείς, αναγνώρισης από τα φόρουμ του Παγκόσμιου Κινηματογράφου.
13 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ (5 OSCAR, BAFTA, GOLDEN GLOBES....) και ακόμα 12 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ στόλισαν τη δημιουργία αυτή, παντελώς δίκαια.

Θα κάνουμε τώρα μια αναδρομή σε κάποιες χαρακτηριστικές ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ της μεγάλης αυτής ταινίας, που άφησαν εποχή:




Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ που ο Mr. BANKS, μόνος, βαδίζει σαν σε εκτέλεση, στο σκοτεινό, υγρό Λονδίνο, ανεβαίνοντας τα σκαλιά της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΕΡΑΤΟΣ, που τον ισοπεδώνει. ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΝΕΙΡΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ σε μια σκηνή ΘΡΥΛΟ.



Η Χαρακτηριστική σκηνή των παιδιών με τον Υπέργηρο αδηφάγο ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ (Ο Διπλός ρόλος του DICK VAN DYKE) TU' PPENCE 
 
 
 Το γλυκύτατο "Α SPOON FULL OF SUGAR"
 
 
 
Το ...λυτρωτικό LET'S GO FLY A KITE με τον DAVID TOMLINSON 

και τέλος το .....ΘΡΥΛΙΚΟ  FEED THE BIRDS με την JULIE ANDREWS, τραγούδι που συγκλόνισε μαζί με το θέμα του....
 
 
 
Αυτή, αγαπημένες μου Φίλες και Φίλοι, είναι η θρυλική MARY POPPINS......

Μια ταινία σταθμός στις καρδιές, στα όνειρα, στις σκέψεις, τα συναισθήματα, στα ακούσματα, στο ρυμό, στις εικόνες και στα χρώματα. Σβείστε στη σκέψεις σας τις εικόνες με το συγκλονιστικό FEED THE BIRDS......

Μια από τις πιο μεγάλες ιστορικά ταινίες του σύγχρονου Κινηματογράφου.....

 
 

Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ του 1821 και ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

25η ΜΑΡΤΗ αδέλφια......
ο ΛΑΟΣ μας, σε εξαιρετικά δύσκολες στιγμές, τιμάει την επέτειο του Μεγάλου μακρόχρονου αγώνα
του Λαού μας για την Εθνική Ανεξαρτησία και τη Λαϊκή του Κυριαρχία.

Η Μεγάλη Επανάσταση του Λαού μας, σε πείσμα κάποιων ντόπιων αφεντάδων και μεγάλων Ιεραρχών, που την έβλεπαν σαν καθαρά "τυχοδιωκτική" και επικίνδυνη ενέργεια, μάλιστα έφτασαν στο σημείο να την ...αφορίσουν, σε πείσμα της λυσσώδους αντίδρασης των ΙΣΧΥΡΩΝ της εποχής, που την χαρακτήρισαν "ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ"  (Βλέπε Ιερά Συμμαχία εποχής), μάζεψε τα κουρέλα του Ελληνικού Λαού αλλά και των σκλαβωμένων Λαών της Βαλκανικής και έσυραν τον αγώνα τους κατά της Οθωμανικής τυραννίας.

Ειδικότερα σήμερα, που ο Ελληνικός και Κυπριακός Λαός αλλά και οι Λαοί του Ευρωπαϊκού Νότου, βιώνουν μια ΝΕΑ ΣΚΛΑΒΙΑ και ΤΥΡΑΝΝΙΑ, αυτήν της Ε.Ε. και του €, ας σταθούμε εμείς σε μια άλλη θεώρηση της περιόδου εκείνης.

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, όπως όλες οι Μορφές της Τέχνης, τίμησαν με τη δική τους συμμετοχή την Επανάσταση του 1821, αυτή καθ' εαυτή αλλά και πολλά προεπαναστατικά γεγονότα.

Η Ελληνική Κινηματογραφική παραγωγή, έδωσε αρκετά σημαντικά Κινηματογραφικά έργα, που στον έναν ή στον άλλο βαθμό, προσπάθησαν να σκιαγραφήσουν πτυχές εκείνης της μεγάλης περιόδου

Εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι, εξ' αιτίας του γενικότερου συντηρητικού έως και αντιδραστικού πολιτικού περιγράμματος, δεν μπορεσε να εμφανιστεί μια Κινηματογραφική δημιουργία που να θίγει "καυτές" για το Σύστημα πτυχές της Επανάστασης του 1821, και οι όποιες ταινίες είτε κινήθηκαν σε κλίμα "καθεστωτικής" αντίληψης είτε προσπάθησαν να περάσουν όσο μπορούσαν κάποια ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ για την περίοδο εκείνη.


Ας δούμε λοιπόν με ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ τις ΤΑΙΝΙΕΣ που είχαν σημείο αναφορά τις μεγάλες εκείνες μέρες του ΛΑΟΥ μας και της ΙΣΤΟΡΙΑΣ του.

 
1959  "ΖΑΛΟΓΓΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ"

Σκηνοθεσία: ΣΤΕΛΙΟΥ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Σενάριο: ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΕΜΠΟΥ
Φωτογραφία: ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ
Μουσική: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Έπαιξαν οι: ΤΑΚΗΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΖΗΣΙΜΑΤΟΣ, ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ, ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΡΕΝΙΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΝΙΝΑ ΣΓΟΥΡΙΔΟΥ

Ήταν η ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ που είχε θέμα αναφοράς τα Προεπαναστατικά γεγονότα και τη μεγάλη ιστορική στιγμή του αγώνα των ΣΟΥΛΙΩΤΩΝ απέναντι στην τυραννία του ΑΛΗ ΠΑΣΑ με σημείο αναφοράς το ΖΑΛΟΓΓΟ.
Εξαιρετική σκηνοθεσία, εκπληκτική φωτογραφία του Μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ, Μουσική ψηλών προδιαγραφών του Μάνου και εξαιρετικές ερμηνείες.



1959  "Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΣΤΕΝΑΓΜΩΝ"

Ο Μεγάλος μας Σκηνοθέτης ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ σκηνοθετεί και γράφει μια Μεγάλη ταινία, με άξονα αναφοράς όχι τόσο επαναστατικά γεγονότα, όσο στο να επικεντρωθεί στη μεγάλη ιστορία του ΑΛΗ ΠΑΣΑ και της ΚΥΡΑ ΦΡΟΣΥΝΗΣ

Φωτογραφία: ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ FUCHS
Mουσική: ΤΑΚΗΣ ΜΩΡΑΚΗΣ

Έπαιξαν οι:
Ο Μεγάλος ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ στο ρόλο του ΑΛΗ ΠΑΣΑ
η Μεγάλη ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ στο ρόλο της ΚΥΡΑ ΦΡΟΣΥΝΗΣ
ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ στο ρόλο του ΜΟΥΧΤΑΡ ΠΑΣΑ
ΘΕΑΝΩ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΒΟΥΣΙΑΝΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΣΟΛΔΑΤΟΥ



Από τις ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ πραγματικά, σε ένα σύνολο συντελεστών, που ο ένας τραβούσε τον άλλο σε εμφάνιση και δημιοργία υποδειγματική


1959  "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ"

Την ίδια χρονιά ο εξαίρετος Σκηνοθέτης μας ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ, σε ΣΕΝΑΡΙΟ: ΝΕΣΤΩΡΑ ΜΑΤΣΑ και ΚΩΣΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ δημιουργεί ένα ΜΕΓΑΛΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΡΑΜΑ.
Αυτό της μεγάλης μορφής της ΛΑΣΚΑΡΙΝΑΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ

Φωτογραφία: GIOVANNI VARRIANO
Μουσική: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ

Έπαιξαν οι:
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ στο ρόλο της ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ στο ρόλο του ΔΗΜΗΤΡΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΖΑ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, ΓΚΙΚΑΣ ΜΠΙΝΙΑΡΗΣ, ΚΟΥΛΗΣ ΣΤΟΛΙΓΚΑΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΦΙΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ, ΜΙΡΑΝΤΑ ΜΥΡΑΤ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ





Μια ακόμα Μεγάλη ταινία πραγματικά, πιστή στα γεγονότα που σημάδεψαν το πέρασμα αυτής της μεγάλης Μορφής της Επανάστασης, με συγκλονιστική την ερμηνεία-παρουσία της ΕΙΡΗΝΗΣ ΠΑΠΠΑ και δίπλα της μεγάλες μορφές του Κινηματογράφου μας.
Φωτογραφία και Μουσική δεν χρειάζεται να σταθούμε, τα ονόματα των δημιουργών τα λένε όλα



1965   "Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ"

Εδώ έχουμε μια επίσης ΜΕΓΑΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ με άξονα αναφοράς ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ, αυτό της ΕΞΟΔΟΥ.

Σκηνοθεσία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ
Σενάριο: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ
Μουσική: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΚΑΝΗΣ
Φωτογραφία: ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ

Έπαιξαν μια πλειάδα ΜΕΓΑΛΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ του Ελληνικού Κινηματογράφου με συγκλονιστικές ερμηνείες:

ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ,
ΦΟΙΒΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, ΔΑΦΝΗ ΣΚΟΥΡΑ, ΙΛΥΑ ΛΙΒΥΚΟΥ, ΑΝΝΑ ΙΑΣΩΝΙΔΟΥ
ΜΑΛΑΙΝΑ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΖΗΚΑΣ




1971  "ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ"

Σειρά παίρνει ο Σκηνοθέτης μας ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
σε ΣΕΝΑΡΙΟΝΙΚΟΥ ΚΑΜΠΑΝΗ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
να δημιουργήσει μια ταινία συνόλου και χαρακτήρων με σημείο αναφοράς τη μεγάλη Ιστορική Μορφή της
ΜΑΝΤΟΥΣ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ και της προσφοράς της στην Επανάσταση του 1821

Μουσική: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ
Φωτογραφία: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

'Επαιξαν οι:
Η μεγάλη ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ στο ρόλο της ΜΑΝΤΟΥΣ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ

ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ στο ρόλο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΥΨΗΛΑΝΤΗ
ΑΛΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ, ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΠΡΟΥΣΑΛΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΕΡΗΜΟΥ,
ΚΑΚΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΣΛΑΝΗΣ, ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ





Είναι η ΠΡΩΤΗ ΣΟΒΑΡΗ απόπειρα δημιουργίας ταινίας με χαρακτήρα "ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗΣ" από τον Ελληνικό Κινηματογράφο, πάνω στο αντικείμενο της επαναστασης του 1821.

Η Ταινία κάνει ΤΟΛΜΗΡΕΣ ΤΟΜΕΣ στην παρουσίαση του ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΡΟΛΟΥ εξαρτημένων πολιτικών παραγόντων ενάντια στη δομή της Επανάστασης και του χτυπήματος της δράσης της.

Οι ερμηνείες είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ σε ολα τα επίπεδα και παραμένει ΜΕΓΑΛΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΤΟ το λεχθέν της ΤΖΕΝΗΣ ΚΑΡΕΖΗ ως ΜΑΝΤΟΥΣ στην ερώτηση του υπαλλήλου στην αίτησή της για να λάβει σύνταξη

"Τι έχετε προσφέρει εσείς στην Επανάσταση ;"

" Τι έχω προσφέρει στην Επανάσταση εγώ......."



1971   "ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ"

Εδώ ο Ελληνικός Κινηματογράφος καλείται σε γενική .....επιστράτευση ίσως της ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ στην ιστορία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

Ο JAMES PARIS, στην παραγωγή κάτω από το μεγάλο χέρι του Σκηνοθέτη μας

ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
σε Σενάριο: ΠΑΝΟΥ ΚΟΝΤΕΛΛΗ
Μουσική του ανυπέρβλητου ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ
Φωτογραφία του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗ
Σκηνογραφία του θρυλικού: ΔΙΟΝΥΣΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Μοντάζ του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΡΥΔΗ FUCHS

με επίκενετρο τη μεγάλη μορφή του ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ, κάνουν ένα ιστορικό ΣΑΡΩΜΑ της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ του 1821.
Σε πολιτικό περιβαλλον ΧΟΥΝΤΑΣ η ταινία είχε τα κότσια να  "πετάξει" ΦΩΤΙΕΣ πάνω στο ρόλο πολλών παραγόντων στο παρασκήνιο που δρούσαν ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΑ στην ΕΞΕΓΕΡΣΗ, στην μετέπειτα δράση τους ΕΝΑΝΤΙΑ στους ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, και τον ηγετικό ρόλο μεγάλων λαϊκών πολεμικών μορφών της Επανάστασης.

Έπαιξαν οι:

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στο ρόλο του ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ

σε μια ερμηνεία θαρρώ που τον σημαδεύει στα ερμηνευτικά του δρώμενα

ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ στο ρόλο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ

ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ στο ρόλο του ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

ΔΗΜΗΤΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ στο ρόλο του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ σε μια συγκλονιστική παρουσία

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΕΝΙΔΗΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ στο ρόλο του ΙΜΠΡΑΗΜ εξαιρετικός
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΣΑΝΤΣΟ στο ρόλο του ΔΡΑΜΑΛΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΣΛΑΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΦΙΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΑΒΡΟΥΖΟΣ, ΜΑΚΗΣ ΡΕΥΜΑΤΑΣ









1972   "ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ"

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ παίρνει τη σκυτάλη από τον Ερρίκο Ανδρέου και δημιουργεί την επόμενη χρονιά τους
"ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ" μια επίσης ταινία "ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ" με σημείο αναφοράς τους αγώνες των Σουλιωτών.

Σενάριο: ΠΑΝΟΣ ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ
Μουσική: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΝΙΣΗΣ
Φωτογραφία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ
Μοντάζ:  ΤΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Έπαιξαν οι:

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ στους ΠΡΩΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ στο ρόλο του ΓΚΙΟΛΕΚΑ
ΛΑΥΡΕΝΤΗΣ ΔΙΑΝΕΛΛΟΣ σε μια συγκλονιστική ερμηνεία στο ρόλο του Καλόγερου ΣΑΜΟΥΗΛ
ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ σαν ΜΟΣΧΩ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
ΜΑΛΑΙΝΑ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ
ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΣΑΝΤΣΟ σαν ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΑΒΡΟΥΖΟΣ σαν ΦΩΤΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ







1974  "Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ"

Ο ΠΑΝΟΣ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗΣ δημιουργεί την τελευταία Μεγάλη ταινία του Κινηματογράφου μας για την περίοδο της Επανάστασης του 1821
Αυτή τη φορά έχουμε ένα ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

Σε Σενάριο: ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ
Μουσική: ΧΡΗΣΤΟΥ ΛΕΟΝΤΗ
Φωτογραφία: ΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥ
Μοντάζ: ΠΕΤΡΟΥ ΛΥΚΑ

Η Ταινία έχει σημείο αναφοράς τη μεγάλη Υπόθεση της ΔΙΚΗΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ και της εξέλιξής της σε δίκή των δικαστών
ΤΕΡΤΣΕΤΗ-ΠΟΛΥΖΩΙΔΗ από το καθεστώς της εποχής εκείνης

Έπαιξαν οι:

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ στο ρόλο του ΔΙΚΑΣΤΗ ΠΟΛΥΖΩΪΔΗ

ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ στο ρόλο του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΡΑΤ στο ρόλο του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΝΑΝΕΡΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΚΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΚΑΣΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΑΒΡΟΥΖΟΣ,
ΖΩΡΑΣ ΤΣΑΠΕΛΗΣ, ΙΑΚΩΒΟΣ ΨΑΡΡΑΣ, ΜΑΚΗΣ ΡΕΥΜΑΤΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΣΣΑΡΗΣ

Ταινία εξαιρετικά βαρειά, σοβαρότατη προσέγγιση των γεγονότων που σημάδεψαν τις δίκες αυτές, ανάγλυφη περιγραφή του ρόλου του παρασκηνίου και των μηχανισμών.






Αυτές τις Ταινίες αναδεικνύει Φίλες και Φίλοι ο Ελληνικός Κινηματογράφος σε όλα του τα χρόνια πάνω στη μεγάλη Ελληνική Επανάσταση του 1821

ΤΑΙΝΙΕΣ που προσπάθησαν να ιχνογραφήσουν τη μεγάλη εκείνη περίοδο, με τα πενιχρά μέσα της Ελληνικής παραγωγής αλλά με τις μεγάλες και τεράστιες μορφές των συντελεστών της.

Το αποτέλεσμα κρίνεται ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ και σε κάποιες στιγμές ΜΕΓΑΛΟ.

Ας δούμε τώρα κάποια συγκεκριμένα βίντεο από τις ταινίες αυτές
 
 
 

"ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ"   Η μεγάλη σκηνή με την Ομιλία ξεσηκωμό του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ στους πανικόβλητους κατοίκους από τον ερχομό του Ιμπραήμ......μεγάλη στιγμή του ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗ
 
 
"ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ"   Η Μαγική ΜΟΥΣΙΚΗ από τον μεγάλο μουσουργό μας ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ

 

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΔΕΥΤΕΡΟΙ ΡΟΛΟΙ σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ (Μέρος 10ο)

Διατηρώντας "ζεστό" το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν οι φίλοι του CINEFIL
για Μεγάλες και σημαντικές μορφές Ελλήνων Ηθοποιών που έχουν διαπρέψει σε ΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ στον κινηματογράφο μας, συνεχίζουμε αγαπητές Φίλες και Φίλοι, ...ασταμάτητοι, στο 10ο Μέρος του σχετικού αφιερώματός μας.

Σήμερα θα κάνουμε αναφορά σε Μεγάλους Ηθοποιούς μακρινών χρόνων, που πραγματικά άφησαν μεγάλη ιστορία με εμφανίσεις τους σε Ελληνικές ταινίες.

Πάμε λοιπόν για το ταξίδι μας:

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΦΙΑΣ

Σήμερα θα ξεκινήσουμε το 10ο μέρος του αφιερώματός μας με αναφορά στον ΜΕΓΑΛΟ αυτό ΗΘΟΠΟΙΟ, που απολαύσαμε σε Δεύτερους και τρίτους ρόλους, έχοντας πίσω του μια τεράστια ποιοτική υποδομή και κληρονομιά.


Θεωρείται μια από τις σημαντικές μορφές του Ελληνικού ΘΕΑΤΡΟΥ και παράλληλα επεξέτεινε και τη δράση του και στον Κινηματογράφο.
Γεννήθηκε στις 30 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1918 στην ΑΡΤΑ. Πέθανε στις 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2007, σε ηλικία 89 ετών πλήρης ημερών.

Στην διάρκεια της ΚΑΤΟΧΗΣ έλαβε ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΡΟΣ στην ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ μέσα από το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ με έντονη αγωνιστική δράση.
Σπούδασε ΦΥΣΙΚΗ στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ και στη συνέχεια στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, το οποίο και υπηρέτησε συνειδητά με ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ για 15 ολάκερα χρόνια
Το 1960, με τη ΓΥΝΑΙΚΑ του ΛΙΝΑ ΚΡΑΣΣΑ, ίδρυσαν τη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ στο όνομά του, η οποία λειτουργησε μέχρι το 1977, από την οποία αποφοίτησαν πολλοί ηθοποιοί.


Στο ΘΕΑΤΡΟ συνεργάστηκε με πάρα πολλούς μεγάλους ΘΙΑΣΟΥΣ, ο τελευταίος εξ αυτών ήταν ο θρυλικός ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ το 1986, με τον οποίο έζησε και την τελευταία του Θεατρική παράσταση, τον "ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ"


Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, ξεκινάει το 1959, στην ταινία του ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ  "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ", σε ένα πολύ μεγάλο Ιστορικό δράμα, και τελειώνει, το 1994, 35 χρόνια μετά, στην ταινία του ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΘΑΝΙΤΗ  "ΑΝΤΙΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ"
Εμφανίζεται συνολικά σε 32 Κινηματογραφικές ταινίες, σε διάφορα είδη, Ιστορικά δράματα, κοινωνικές ταινίες, αστυνομικά, έχοντας πάντα έναν μοναδικό εκφραστικό τόνο χαμηλού αλλά σοβαρού προφίλ στην ερμηνεία του, γεγονός που τον έκανε μοναδικό στο είδος του.



ΛΙΛΙΑΝ ΜΗΝΙΑΤΗ:  Ένα φωτεινό χαμόγελο στον Ελληνικό Κινηματογράφο


Φωτεινή, απαστράπουσαμ χαμογελαστή, με εκφραστικά μάτια γεμάτα λάμψη, χάρη και καλωσύνη, η αγαπητή ΛΙΛΙΑΝ, μια ακόμα ΗΘΟΠΟΙΟΣ που τράβηξε πολλές εμφανίσεις στον Κινηματογράφο και άφησε τη δική της κληρονομιά στις ταινίες μας.

Δεν έχουμε στη διάθεσή μας αρκετά βιογραφικά στοιχεία για το πρόσωπο που φώτισε αρκετά τον Κινηματογράφο μας


Το 1964 ξεκινάει η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
με την ταινία του ΚΩΣΤΑ ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗ  "ΣΧΟΛΗ ΓΙΑ ΣΩΦΕΡΙΝΕΣ" δίπλα στον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ και τον ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗ σαν Α' Γυναικείο ρόλο.
Τελευταία εμφάνισή της το 1967 στην ταινία του ΕΡΡΙΚΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ  "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΕ" στο πλάι πολλών ηθοποιών.
Συνολικά έχει εμφανιστεί σε 12 Ταινίες με πιο εμφαντικές τις:
"ΥΙΕ ΜΟΥ ΥΙΕ ΜΟΥ" και "ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ η ΝΑ ΜΗ ΖΕΙ"




ΤΑΚΗΣ ΜΗΛΙΑΔΗΣ:  Ο ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ Έλληνας ΚΩΜΙΚΟΣ


Μια μεγάλη ερμηνευτική μορφή, ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, τον οποίο τίμησε έργω και λόγω με την χρόνια δουλειά του και συνεπή του παρουσία.
Χαρακτηριστική μορφή, την οποία και δεν άλλαξε ποτέ εξωτερικά, καθώς με αυτήν τον θυμόμαστε πάντοτε.


Γεννήθηκε στην ΑΘΗΝΑ στις 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1922 και Πέθανε στις 17 ΑΠΡΙΛΗ 1985, σε ηλικία μόλις 63 ετών
Η Οικογένεια του ήταν επίσης ΗΘΟΠΟΙΟΙ.
Ασχολήθηκε και δούλεψε όλα τα είδη του ΘΕΑΤΡΟΥ με εξαίρεση το ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ.
Κάποτε τον χαρακτήρισαν ΜΟΡΙΣ ΣΕΒΑΛΙΕ της Ελλάδας καθώς το 1952 πήγε με τις αδελφές ΚΑΛΟΥΤΑ σε ένα κονσέρτο τους στο ΠΑΡΙΣΙ όπου στο ακροατήριο ήταν και ο ίδιος ο ΣΕΒΑΛΙΕ.
Σπούδασε ΘΕΑΤΡΟ από τους ΚΩΣΤΗ ΜΠΑΣΤΙΑ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ, ονόματα που προκαλούν ίλιγγο, κατά τη διάρκεια της ΚΑΤΟΧΗΣ.
Έκανε 2 γάμους με τΙς ΜΠΕΤΥ ΜΟΣΧΟΝΑ και ΣΑΣΑ ΚΑΖΕΛΗ όπως και την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΟΛΛΙΑ με την οποία απέκτησαν τον ΜΑΡΙΟ ΜΗΛΙΑΔΗ.


Σπούδασε ΙΑΤΡΙΚΗ στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ αλλά τον κέρδισε το ΘΕΑΤΡΟ.
Λάτρεψε την ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ στο ΘΕΑΤΡΟ και την τίμησε με πολλές συμμετοχές. Ήταν παρών σε όλα τα μεγάλα Αθηναϊκά θέατρα: ΑΚΡΟΠΟΛ, ΒΕΜΠΟ, ΜΠΟΥΡΝΕΛΛΗ, ΣΑΜΑΡΤΖΗ, ΚΑΛΟΥΤΑ, ΠΕΡΟΚΕ κ.λ.π.
Επισης έκανε μεγάλες περιοδίες στην περιφέρεια αλλά και στο εξωτερικό.

Η Θητεία του στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ήταν τεράστια. Συνήθως ενσάρκωνε ρόλους "θηλυπρεπείς" χωρίς όμως να μείνει εκεί. Εντυπωσιακός στην εμφάνισή του, όταν ήθελε γινόταν επιβλητικός με πια παράξενη γοητεία.
Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του ξεκίνησε το 1947 στην ταινία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΥΔΗ  "ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ" και τερματίζεται απότομο το 1981 στην ταινία του ΟΜΗΡΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ  "Η ΝΟΝΑ"

Συμμετέχει σε 68 Ταινίες, αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος μέσα σε 34 χρόνια, δείγμα της μεγάλης του δραστηριότητας.
Το να ξεχωρίσεις τώρα κάποιες ταινίες είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς όπου συμμετείσχε ήταν άψογος και εκπληκτικός.

"Ο ΨΕΥΤΟΘΟΔΩΡΟΣ",  "ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑΚΗΣ",  "ΜΠΕΤΟΒΕΝ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ",  "ΕΝΑΣ ΤΡΕΛΟΣ ΤΡΕΛΟΣ ΒΕΓΓΟΣ",  "ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Η ΝΑ ΜΗ ΖΕΙ",  "ΗΣΑΪΑ ΧΟΡΕΥΕ",  "ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ",  "ΒΟΗΘΕΙΑ Ο ΒΕΓΓΟΣ ΦΑΝΕΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ 000",  "ΠΟΙΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ",  "ΞΥΠΝΑ ΚΟΡΟΪΔΟ",  "ΘΒ ΦΑΛΑΚΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΗΣ ΜΑΔΙΑΜ",  "ΕΝΑ ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ ΚΟΡΟΙΔΟ", είναι κάποιες από τις πλέον χαρακτηριστικές του.


ΕΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


Μια ακόμα γλυκύτατη και τρυφερή παρουσία δεύτερων ρόλων στον Ελληνικό Κινηματογράφο

Γεννημένη στον ΠΕΙΡΑΙΑ το 1938, σύζυγος του Ηθοποιού Χάρη Παναγιώτου.
Την έχουμε δει σε Διάφορους ρόλους, είτε της γλυκύτατης δεσποινίδας ή σε κόντρα ρόλους "κακιάς" παρουσίας.


Παρά το ότι δεν υπήρξε "εμπορική" ηθοποιός η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της είναι ΑΚΡΩΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ.

Ξεκινάει το 1959 στο ΒΟΥΚΟΛΙΚΟ ΔΡΑΜΑ Εποχής του ΑΝΔΡΕΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ  "ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΜΑ" και φτάνει στα 1984, 25 χρόνια μετά, στην ταινία του ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ  "ΝΕΙΤΑ ΣΤΗ ΛΑΣΠΗ".

Έχει συμμετάσχει σε 76 Ταινίες, αριθμός ιδιαίτερα εντυπωσιακός.

Την έχουμε ξεχωρίσει σε ρόλους και εμφανίσεις στις ταινίες:

"ΗΔΟΝΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ", σε πολλά ΒΟΥΚΟΛΙΚΑ ΔΡΑΜΑΤΑ, "ΤΥΦΛΑ ΝΑΧΕΙ Ο ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ",  "ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ",  "ΟΣΑ ΚΡΥΒΕΙ Η ΝΥΧΤΑ",  "ΕΝΑΣ ΒΛΑΚΑΣ ΜΕ ΠΑΤΕΝΤΑ",  "Ο ΕΜΙΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ",  "Η ΑΧΑΡΙΣΤΗ"





ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ:  Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ


Ο Μεγάλος ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ υπήρξε από τις μορφές εκείνες στον Ελληνικό Κινηματογράφο και Τέχνη που σφράγισαν το πέρασμά τους, με σεμνότητα, ήθος, ποιότητα τέχνης, αγώνα ζωής και ιδεών.

Γεννήθηκε στις 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1904 και Πέθανε στις 3 ΓΕΝΑΡΗ 1969 σε Ηλικία 65 μόλις ετών

Γεννήθηκε στη ΛΕΥΚΑΔΑ και εμφανίστηκε στο ΘΕΑΤΡΟ με τον Θίασο ΒΕΑΚΗ-ΝΕΖΕΡ. Έκανε θεατρικές σπουδές στη ΓΑΛΛΙΑ και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη.
Έπαιξε στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στη χρυσή εποχή του ΦΩΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ και στη συνέχεια συγκρότησε δικό του θίασο. Συμμετείχε στις παραστάσεις του Ελληνικού Λαϊκού Θεάτρου με τον ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ.
Υπήρξε μεγάλος διάδοχος του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΒΕΑΚΗ στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.


Ο ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ, ήταν Κομμουνιστής και εξ αιτίας των φρονημάτων του και των αγώνων του, στην κυριολεξία ΕΞΟΝΤΩΘΗΚΕ από το καθεστώς ιδιαίτερα της ΧΟΥΝΤΑΣ.
Έπαιξε ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ στο ΘΕΑΤΡΟ, με τον "ΕΜΠΟΡΟ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ" του ΣΑΙΞΠΗΡ, στο ρόλο του ΣΑΪΛΟΚ να τον σημαδεύει.
Εκεί τον βρήκε η ΧΟΥΝΤΑ, και αμέσως τον ΕΞΟΡΙΣΕ στη ΓΥΑΡΟ. Αρρώστησε από τα ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ και σχεδόν σε ανίατη κατάσταση απολύθηκε και εξορίστηκε στη ΓΑΛΛΙΑ.
Πέθανε στο ΠΑΡΙΣΙ στην αγκαλιά των ΑΝΤΙΧΟΥΝΤΙΚΩΝ του φίλων και μετά πολλά χρόνια τα οστά του μεταφέρθηκαν στη ΛΕΥΚΑΔΑ.
Στο διάστημα εκεί πρόλαβε να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΛΕΙ τη ΧΟΥΝΤΑ και τα ...έργα της σε όλα τα φόρουμ της τέχνης.


Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ξεκινάει το 1933 στην ταινία του ΠΕΛΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ  "ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ" και τελειώνει το 1967 στην ταινία του ΣΤΕΛΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ  "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ"

Έχει συμμετάσχει σε 31 ταινίες.

τον έχουμε ξεχωρίσει στις:

1959  "Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΣΤΕΝΑΓΜΩΝ" του ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ στη συγκλονιστική του ερμηνεία σαν ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ με την ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ.
1959 "ΖΑΛΟΓΓΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ" του ΣΤΕΛΙΟΥ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, στο ρόλο του ΦΩΤΟΥ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
1961  "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" του μεγάλου ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΑΒΕΛΛΑ στο ρόλο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ πλάι στον ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ και ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ
1966 "Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ στο ρόλο του ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΝΩΛΗ ΠΑΣΠΑΡΑΤΟΥ μαζί με τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και ΛΙΛΙΑΝ ΜΗΝΙΑΤΗ
1967 "ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ" του ΣΤΕΛΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ στο ρόλο του ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΩΤΣΟΜΗΤΡΟΥ.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ: Ο ...Σεναριογράφος και Ηθοποιός του Ελληνικού Κινηματογράφου


Τον θυμόμαστε στις αρκετά παλιές ταινίες στον Ελληνικό Κινηματογράφο, στα τέλη του 1950 αρχές του 1960, σε ρόλους ώριμων χαρακτήρων, είτε του Πατέρα, είτε του ...Θείου.
Σοβαρός, κλασικός, εκφραστικός και μετρημένος Ηθοποιός

Γεννήθηκε το 1892 και πέθανε το 1967, σε ηλικία 75 ετών, σχετικά γρήγορα

Διακρίθηκε στο ΘΕΑΤΡΟ και ειδικότερα στη ΠΡΟΖΑ. Στενός φίλους του ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
Έγραψε πολλά σενάρια σε ταινίες του Κινηματογράφου μας.


Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του δεν είναι πλούσια αλλά χαρακτηριστική της εξαίρετης παρουσίας του όπου εμφανίστηκε.
Ξεκίνησε το 1938 στην ταινία του ALEVISE ORFANELLI  "ΑΡΡΑΒΩΝ ΜΕΤ' ΕΜΠΟΔΙΩΝ"
Τελευταία του εμφάνιση το 1959 στην ταινία του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ "ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ"
Έπαιξε σε 10 συνολικά ταινίες, οι οποίες ήταν εκτός αυτών που αναφέραμε:
1948 "100.000 ΛΙΡΕΣ", 1950 "ΕΛΑ ΣΤΟ ΘΕΙΟ" σε μια εμφάνιση κυριολεκτικά εκπληκτική, 1953 "ΤΟ ΣΩΦΕΡΑΚΙ" επίσης στο ρόλο του ...στριφνού ιδιοκτήτη Νέστωρα, 1954 "ΟΙ ΠΑΠΑΤΖΗΔΕΣ", 1955 "Η ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ", 1956 "ΟΙ ΤΡΑΚΑΔΟΡΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ", 1957 "Ο ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΙ ΤΟΥ", 1958 "ΚΟΜΗΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ"



ΝΙΚΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ


Ποιος δεν θυμάται το εξαίσιο και όμορφο αυτό κορίτσι, που χρόνια στόλισε τον Ελληνικό Κινηματογράφο σε διάφορους ρόλους και εμφανίσεις. Το χαμόγελό της, η γλυκιά τσαχπινιά της, ο θετικός της αέρας, μας έκανε συντροφιά σε πολλές όμορφες στιγμές.

Γεννήθηκε το 1935 (κατ' άλλους το 1939) και πέθανε εντελώς πρόσφατα στις 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2012, σε ηλικία 73 ετών, σχετικά γρήγορα.

"Μπέμπα Κούλα" ήταν το καλλιτεχνικό της πρώτο ψευδώνυμο με το οποίο ξεκίνησε.


Υπήρξε 2η σύζυγος του μεγάλου ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ και επίσης ήταν σύζυγος αργότερα του τηλεσκηνοθέτη ΘΑΝΑΣΗ ΧΡΥΣΟΒΕΡΓΗ.
Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της ξεκινά το 1956 στην κλασική ταινία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ "Η ΚΑΦΕΤΖΟΥ" και κλείνει το 1968 στην ταινία του ιδίου  "Ο ΡΩΜΗΟΣ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ"
Συμμετείχε συνολικά σε 26 ταινίες στις οποίες πραγματικά ξεχώρισε με τις πολύ όμορφες και μεστές της εμφανισεις.
Σταχυολογούμε μερικές:

1960 "ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ", 1961 "ΧΑΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ", 1962 "ΟΤΑΝ ΛΕΙΠΕΙ Η ΓΑΤΑ", 1963 "ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ", 1964 "Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ", 1964 "ΘΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ" σε μια εκπληκτική συμμετοχή ερμηνεία, 1965 "ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ", 1967 "ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕ ΤΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ"