Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Η ΤΑΙΝΙΑ της ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ: ZALMAN KING *ΑΓΡΙΑ ΟΡΧΙΔΕΑ*

Αρκετά η ζωή μας έχει γκριζάρει επικίνδυνα και η κατάθλιψη σέρνεται ανάμεσά μας σαν ομίχλη που σκεπάζει τα πάντα.
Αρκετά με τον στυγνό και εκχυδαίζοντα τεχνοκρατικό ορθολογισμό των γιάπηδων και των τεχνοκρατών του κοινωνικού status.
Aγαπητές Φίλες και Φίλοι, νομίζω ότι αξίζουμε μια μικρή οδό διαφυγής σε μια ταινία που είναι πλημμυρισμένη
από έναν ανυπέρβλητο ΑΙΣΘΗΣΙΑΣΜΟ και ΕΡΩΤΙΣΜΟ.

Από μια ταινία που δεν κεφαλαιοποιεί ένα τυχόν δύσκολο και απρόσιτο σενάριο η νοηματική σκηνοθεσία.
Από μια ταινία που θεωρείται ένα αισθητικό ερωτικό ποίημα ντυμένο με την μαγεία της ΛατινοΑμερικάνικης γοητείας, μουσικής, ρυθμού και ως εκ τούτου ερωτισμού.

Φίλες και Φίλοι, σήμερα, στο αφιέρωμά μας στην ΤΑΙΝΙΑ της ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ, θα ανατρέξουμε πίσω στο 1989, στην ταινία του

ZALMAN KING

"ΑΓΡΙΑ ΟΡΧΙΔΕΑ"   

(WILD ORCHID)


Ο πρόσφατα χαμένος Αμερικάνος σκηνοθέτης, μαιτρ θα έλεγε κανείς, στον ΕΡΩΤΙΚΟ και ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, έχοντας δώσει το 1986 τις "ΕΝΝΙΑΜΙΣΗ ΒΔΟΜΑΔΕΣ" με τις οποίες τάραξε τότε τα νερά στο χώρο, επανέρχεται το 1990, με ένα ακόμα ανάλογου είδους, Φιλμ που δεν έχει σκοπό να αναδείξει υψηλά νοήματα, θέσεις η Κινηματογραφικές τεχνικές, αλλά τονίζει και παρουσιάζει με μοναδική μαγεία αυτό που θέλει να εκφράσει.
Την αγριωπή μα συνάμα υψηλά αισθησιακή δύναμη και έκφραση των ανθρώπινων σωμάτων, που αφήνονται με θυελλώδη τρόπο στις ερωτικές τους ορμές και αναζητήσεις.


Το φόντο και το μοτίβο μέσα στο οποίο είναι γυρισμένη η ταινία ακολουθεί και αυτό την ερωτική έκφραση καθώς η Πόλη του ΡΙΟ στη ΒΡΑΖΙΛΙΑ, το περιβάλλον της, το Καρναβάλι, τα τοπία, ο ρυθμός και η ντόπια μουσική απογειώνουν τον ερωτισμό και μια δόση μαγείας θα το έλεγε κανείς στα ύψη.
Η Πρεμιέρα της ταινίας δόθηκε στις: 27 Απρίλη 1990 στις ΗΠΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  ZALMAN KING
ΣΥΓΓΡΑΦΗ:  PATRICIA LOUISIANNA KNOP,  ZALMAN KING
ΜΟΥΣΙΚΗ:  SIMON GOLDENBERG,  GEOFF MACCORMACK
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  GALE TATTERSALL
CASTING:  CAREN REA
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:  ILEANE MELTZER & MARLENE STEWART
Τα κοστούμια της ταινίας ιδιαίτερα εντυπωσιακά όπως επίσης και η Μουσική εκπληκτική τόσο στα χορευτικά της σημεία όσο και στα γενικότερα



Εδώ παρακολουθούμε το εκστασιακό και αισθησιακό CARNIVAL SONG

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

MICKEY ROURKE στο ρόλο του εκατομμυριούχου JAMES WHEELER

CARRE OTIS στο ρόλο της εκθαμβωτικής EMILY REED

JAQUELINE BISSET στο ρόλο της CLAUDIA DENNIS

ASSUMPTA SERNA στο ρόλο της HANNA MUNCH

BRUCE GREENWOOD στο ρόλο του JEROME MCFARLAND

OLEG VIDOV στο ρόλο του OTTO MUNCH 





ΥΠΟΘΕΣΗ-ΘΕΜΑ


Η EMILY, μια πανέμορφη νεαρή δικηγόρος, ταξιδεύει στο Ρίο Ντε Τζανέιρο για να βοηθήσει τηνCLAUDIA, που είναι μεσάζοντας, να κλείσουν μια συμφωνία εκατομμυρίων δολαρίων.
Εκεί η EMILY γνωρίζει τον JAMES WHEELER, πρώην εραστή της Κλώντια, έναν εκατομμυριούχο με περίεργους τρόπους και στάση ζωής.
Αθώα και ευάλωτη, θα αφεθεί σιγά σιγά στο αισθησιακό περιβάλλον, σε έναν κόσμο γεμάτο από ερωτικές φαντασιώσεις και θα οδηγηθεί σε σκοτεινά μονοπάτια που απελευθερώνουν και τις πιο κρυφές τις επιθυμίες.












ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

Σίγουρα στην ταινία δεν περιμένει να συναντήσει κανείς ερμηνείες υψηλής υποκριτικής και ρόλων.
Στην ταινία οι ερμηνευτες, δίνουν με τρόπο ειλικρινέστατο, το όλο πάθος τους και την έκφρασή τους στο να δώσουν αυτό που είναι.

Οι δύο πρωταγωνιστές είναι άκρως εντυπωσιακοί:  Ο MICKEY ROURKEίνδαλμα εκείνης της εποχής, έχει αυτό το παράξενο και γοητευτικό στα μάτια του για αυτό και η κάμερα τολμάει να εστιάζει σε έντονο ζουμ στο πρόσωπό του.

Η CARRE OTIS, είναι μαγική πραγματικά. Μερικές φορές δείχνει σαν εξωπραγματική οπτασία παρά σαν ρεαλιστικό πρότυπο μιας επιτυχημένης Δικηγόρου, γεγονός που ο ZALMAN KING μπορεί να μας δώσει με τρόπο εντυπωσιακό ότι κάτω από το εξωτερικό ενός μέσου ανθρώπου μπορεί να κρύβεται ένα αισθησιακό ηφαίστειο.

Τα μάτια της κρύβουν μια υπέροχη μελαγχολία, ενα συνεχές "γιατί", το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε έναν ασυγκράτητο εκρηκτικό ερωτισμό καθώς οι φαντασιώσεις δίνουν τη θέση τους στην πραγματικότητα.

Η JAQUELINE BISSET δεν θέλει ...συστάσεις για το επίπεδό της.





Η Ταινία έχει εξαιρετική Εξωτική φωτογραφία με ιδιαίτερη έμφαση σε ανεξερεύνητους χαρακτήρες. Πραγματικά Ξεχάστε οτι βλέπετε ταινία και φανταστείτε το σαν ένα ερωτικό όνειρο, την εκπλήρωση μιας έντονης φαντασίωσης  μέσα στον πυρετό του καρναβαλιού και την κάψα του Βραζιλιάνικου καλοκαιριου...


















Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ FESTIVALS: HAVANA FILM FESTIVAL

Αγαπητοί φίλοι και φίλες του Κινηματογράφου
θα συνεχίσουμε σήμερα την περιήγησή μας στο λαμπερό κόσμο των Διεθνών Κινηματογραφικών Festivals φτάνοντας στην ποιητική και εκφραστική ΑΒΑΝΑ στην ΚΟΥΒΑ.
Θα σταθούμε σε ένα Φεστιβάλ με ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΥΡΟΣ και ΕΠΙΡΡΟΗ που είναι το



HAVANA FILM FESTIVAL
 
 

Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ της ΑΒΑΝΑΣ είναι ένα ΦΕΣΤΙΒΑΛ στην ΚΟΥΒΑ το οποιο εστιάζει κύρια στην προώθηση και ανάδειξη του ΛΑΤΙΝΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

Είναι επίσης γνωστό με την ονομασία:

FESTIVAL INTERNACIONAL DEL NUEVO CINE LATINOAMERICANO DE LA HABANA

(FESTIVAL OF NEW LATIN AMERICAN CINEMA OF LA AVANA)



Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ διοργανώνεται κάθε χρόνο φυσικά κατά τη διάρκεια του ΔΕΚΕΜΒΡΗ στην Πόλη της ΑΒΑΝΑΣ.

Πρωτοξεκίνησε στις 3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1979 και ο πρώτος άνθρωπος που το ξεκίνησε σαν Πρόεδρος ήταν ο ALFREDO GUEVARA μαζί με περισσότερους από 600 σκηνοθέτες στη ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ανταποκρινόμενοι έτσι στο πρώτο κάλεσμα του ΚΟΥΒΑΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ και ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  (ICAIC)



ΤΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΜ της ΑΒΑΝΑΣ έχει τα εξής θεσμοθετημένα βραβεία:

  • ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
  • ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ
  • FILMS ANIMATION
  • ΠΡΩΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΒΡΑΒΕΙΑ




ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ

Το ύψιστο βραβείο στο Φεστιβαλ της ΑΒΑΝΑΣ είναι το GRAND GORAL

Στην ιστορική διαδρομή του ΦΕΣΤΙΒΑΛ έχουν αναδειχθεί και έχουν τιμηθεί δεκάδες μεγάλες Κινηματογραφικές δημιουργίες από τις χώρες του ΛΑΤΙΝΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Οι σκηνοθέτες που έχουν αναδειχθεί στο συγκεκριμένο ΦΕΣΤΙΒΑΛ είναι στο επίπεδο του πρώτου βραβείου όλοι από την Λατινική Αμερική.



Το κύρος και η αξία του ΦΕΣΤΙΒΑΛ είναι τέτοιο που κάθε χρόνο συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων και φτασμένων ονομάτων του παγκόσμιου Κινηματογράφου όπως οι:

STEVEN SPIELBERG, PEDRO ALMODOVAR, FRANCIS FORD COPPOLA, CARLOS SAURA, OLIVER STONE, ROBERT REDFORD, JACK NICHOLSON, ROBERT DE NIRO, JACK LEMMON, GREGORY PECK, DANNY GLOVER και πολλών άλλων κατά καιρούς.



Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

ΤΑΞΙΔΙ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ MUSICAL (Μέρος 2ο)

Σήμερα αγαπημένες Φίλες και Φίλοι
θα προχωρήσουμε στο 2ο και τελευταίο μέρος του αφιερώματός μας στο Ελληνικό Κινηματογραφικό MUSICAL.
Στην προηγούμενη αναφορά μας, στο 1ο μέρος, μιλήσαμε για το είδος, για τους δημιουργούς του και όλους τους συντελεστές και ξεκινήσαμε να κάνουμε τις πρώτες αναφορές σε έργα και δημιουργίες.
Στο 2ο μέρος λοιπόν θα ξεκινήσουμε από το 1969 όπου συνεχίζει τις παραγωγές και τη δημιουργία ένας Σκηνοθέτης που θεωρείται ο ΠΑΤΕΡΑΣ του Ελληνικού MUSICAL.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ
Μαζί με το σύνολο που άφησε εποχή δηλαδή την ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ, τον ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ στην ανυπέρβλητη μουσική δημιουργία και ένα μεγάλο όμιλο συντελεστών και φυσικά ΗΘΟΠΟΙΩΝ.
Τη σκυτάλη λοιπόν σήμερα την παίρνουμε το 1969
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ ξεκινάει μια ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΟΦΗ στο ύφος και το θέμα του MUSICAL.
Αυτή τη φορά δεν έχουμε τις ανάλαφρες, ροζ, τρυφερές, ρομαντικές παραγωγές στα πρότυπα του Αμερικάνικου musical και "γρανίτας από λεμόνι"
Αυτή τη φορά περνάμε στο πιο Ελληνικό, στο Ελληνικό δραματολόγιο, στην καθημερινότητα της ζωής των απλών ανθρώπων στο τόπο μας, με έμφαση στη λαϊκή μουσική, στους πόθους και τα όνειρα.
Το 1968 ξεκινάει μια νέα σειρά από τις δημιουργίες του μεγάλου Σκηνοθέτη με πρώτο το:
"ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ"
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Ερμηνευτικά είναι η σειρά της μεγάλης ΜΑΙΡΗΣ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ να λάμψει πλάι στους: ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ, ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗ, ΧΡΟΝΗ ΕΞΑΡΧΑΚΟ
Η Εκπληκτική παρουσία και φωνή του ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ δίνει το δικό της στίγμα στην ταινία με τραγούδια που τραγουδιώνται ακόμα


 



Την ίδια χρονιά, το 1968, έχουμε ένα ακόμα εξαίρετο, musical, το:
"ΓΟΡΓΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΓΚΕΣ"
Σενάριο: ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ Μοντάζ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ, Κινηματογράφιση: ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, στις μαγικές χορογραφίες του μεγάλου ΓΙΑΝΝΗ ΦΛΕΡΥ, με τη Μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ
Λάμπουν οι: ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΦΑΙΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ, ΛΑΚΗΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΦΩΚΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ, ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΟΞΑΡΑΣ
Ακόμα σιγοτραγουδάμε τα τραγούδια της ΜΑΡΙΝΕΛΛΑΣ στην ταινία

 

Η Ταινία γυρισμένη εξωτερικά στην πανέμορφη ΥΔΡΑ



Στα 1969 συνεχίζεται το ΛΑΪΚΟ MUSICAL με την "ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ"
Σενάριο του Δαλιανίδη ξανά, Μοντάζ: ΠΑΥΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ, Κινηματογράφιση: ΝΙΚΟΣ ΓΑΡΔΕΛΗΣ, Μουσική: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ,Χορογραφίες: ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ
Έπαιζαν οι: ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΡΡΙΚΑ ΜΠΡΟΓΙΕΡ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ, ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ



"ΣΟΥΖΥ ΕΦΑΓΕΣ"............. Αθάνατη ατάκα από τη θρυλική ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ στην ταινία....!!!!


 το 1969 έχουμε μια ΣΤΡΟΦΗ στη θεματολογία, γυρίζεται το:
"ΓΥΜΝΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ" σε Σκηνοθεσία ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
Ο Μεγάλος μας σκηνοθέτης προσπαθεί κάτι δύσκολο, ένα λαϊκό musical πάνω στο μεγάλο έργο του ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ  "Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ", με καθαρά νεορεαλιστικούς και εξπρεσσιονιστικούς τόνους, σε δικό του ΣΕΝΑΡΙΟ.
Με τη ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ αυτή τη φορά του ΣΤΑΥΡΟΥ ΞΑΡΧΑΚΟΥ και τις ερμηνείες ενός μεγάλου ερμηνευτικού διδύμου:
ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ, ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ
μαζί με τους:  ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΕΙΛΗΝΟ, ΣΟΦΙΑ ΡΟΥΜΠΟΥ, ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΧΡΟΝΗ ΕΞΑΡΧΑΚΟ, ΜΑΡΙΑ ΦΩΚΑ, ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΑΡΚΟΥΛΗ.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ των ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΚΟΥ ΖΕΡΒΑ σε έντονα χρώματα


 




Εδώ , ίσως ένα από τα πλέον ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΑ στην Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου, το "ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ του ΘΑΝΑΤΟΥ" δοσμένο σε μαγικές νότες του ΣΤΑΥΡΟΥ ΞΑΡΧΑΚΟΥ σε ένα χορό που ματώνει στην κυριολεξία από τον μεγάλο ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ.

Στη συνέχεια περνάμε στα 1971, όπου ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ στρέφεται σε μια άλλη μεγάλη Ομάδα Ηθοποιών και με θέματα που άπτονται της Κοινωνικής επικαιρότητας.
Τότε ανεβαίνει το Εξαιρετικό MUSICAL

"ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑ ΣΤΟΠ"

σε ΣΕΝΑΡΙΟ πάλι δικό του. Η Μουσική είναι πάλι πλέον του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ο ΝΙΚΟΣ ΓΑΡΔΕΛΗΣ, στο ΜΟΝΤΑΖ ο ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ, στις ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ του ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΕΙΛΗΝΟΥ

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ οι: ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΖΑΣ, ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΕΙΛΗΝΟΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΦΑΣΗΣ, ΜΙΡΑΝΤΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΕΡΕΜΕΤΗ

Ακούγονται ανεπανάληπτα τραγούδια από τον ΤΟΛΗ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟ στις χρυσές εποχές του.

 
 
 
 
"Γλυκά πονούσε το μαχαίρι" με τη μαγική τότε φωνή του ΤΟΛΗ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το 1972 ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ συναντιέται με τον μεγάλο
ΣΤΑΥΡΟ ΠΑΡΑΒΑ

Μαζί του και φυσικά και με ένα μεγάλο ώριμο υπέροχων Ηθοποιών θα γυριστούν τα δύο τελευταία MUSICALS του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου.

"ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑΣ"

Σενάριο πάλι δικό του όπως πάντα, Μοντάζ: ΠΑΥΛΟΣ ΑΛΕΠΗΣ, Κινηματογράφιση: ΝΙΚΟΣ ΓΑΡΔΕΛΗΣ, Μουσική: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ

Παίζουν οι: ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣ, ΜΠΕΤΤΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ, ΧΡΟΝΗΣ ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ, ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΡΝΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΟΥΛΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
 
 
 
Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣ Τραγουδάει και χορεύει με μοναδικά αυθεντικό τρόπο ένα κλασικό πονεμένο ζεϊμπέκικο στη μεγάλη μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ
 
 
 
 
Εδώ η ΜΠΕΤΤΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ με τον ΣΤΑΥΡΟ ΠΑΡΑΒΑ σε μια "θεατρική" ερμηνεία ενός τραγουδιού της ταινίας

"Ο ΜΑΓΚΑΣ με το ΤΡΙΚΥΚΛΟ"

Μοντάζ: ΠΕΤΡΟΣ ΛΥΚΑΣ Κινηματογράφιση: ΝΙΚΟΣ ΓΑΡΔΕΛΗΣ Μουσική: ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ, Χορογραφίες: ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ

Έπαιξαν οι: ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣ, ΤΟΝΙΑ ΚΑΖΙΑΝΗ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΤΣΑ ΜΑΡΟΥΔΑ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ, ΓΙΟΥΛΥ ΣΤΑΜΟΥΛΑΚΗ

Αξέχαστος ο ΦΙΛΙΠΠΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ στα τραγούδια της ταινίας
 
 
 Αξέχαστο το τραγούδι "Όταν πονέσει η καρδιά"
 
 
 
 
Ο Σταύρος Παράβας σε μια ακόμα ερμηνευτική του παρουσία στην ταινία......


Αυτός ήταν γενικά ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MUSICAL στον κλασικό Ελληνικό Κινηματογράφο.
Συναισθήματα, εικόνες, πάθη, χαμόγελα, απίθανο χιούμορ, ατμόσφαιρα, μουσική πανέμορφη γεμάτη λυρισμό, ρυθμό και δύναμη, χορευτικά, φως, τραγούδια, φωνές.....

Ένας πανέμορφος μικρός Κινηματογραφικός κόσμος που έμεινε για πάντα ασφαλισμένος στις ονειρικές και σινε-παραστάσεις μας......
 
 
 
 
 
 Καλό σας Ταξίδι................

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

ΤΑΞΙΔΙ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ MUSICAL (Μέρος 1ο)

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,
σήμερα θα κάνουμε ένα ταξίδι σε ένα Κινηματογραφικό Είδος που αγαπήσαμε, σε ένα είδος που μας προσέφερε αρκετή ξεγνοιασιά, αναπόληση, μια φυγή κάπου ανάμεσα σε ...ροζ σύννεφα και πολλά μα πάρα πολλά χαμόγελα.

Μιλάμε για το MUSICΑL, το είδος αυτό του Κινηματογράφου, που έλαμψε στο Αμερικάνικο κύρια Κινηματογραφικό στερέωμα στην περίοδο 1930-1960. Αλλά εμείς δεν θα μιλήσουμε για το Αμερικάνικο musical αλλά για το Ελληνικό.
Αν πάρει κανείς το κουβάρι του Ελληνικού Κινηματογράφου, από το 1960 και κάτω στη δεκαετία αυτή, τότε θα ξετυλίξει πάρα πολλές Κινηματογραφικές δημιουργίες που μας χάρισαν λαμπερό χρώμα, καθάριο χιούμορ, χαμόγελα, ευρηματικά κωμικά στοιχεία, πανέμορφη μουσική, αξιοσημείωτα χορευτικά.
Ένα μίγμα των χαρακτηριστικών του Λαού μας, των απλών ανθρώπων της διπλανής πόρτας δοσμένα με τρόπο Κινηματογραφικά μουσικό.

Είναι το ....πάντα ΚΛΑΣΙΚΟ και ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ MUSICAL

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ
Μιλώντας στην Ελλάδα για MUSICAL στον Κινηματογράφο, όλα σχεδόν περικλείνονται σε ένα όνομα:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ
Όσο και αν ακούγεται υπερβολικό το παραπάνω, δεν είναι. Από τις 14 βασικές κλασικές ΤΑΙΝΙΕΣ MUSICAL του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στο διάστημα: 1960-1972, οι 12 είναι δημιουργίες του Δαλιανίδη.
Ο Μεγάλος μας δημιουργός είχε πάθος με το είδος αυτό του Κινηματογράφου και δεν δίστασε, παρά τα πενιχρά έως ανύπαρκτα μέσα παραγωγής, να δώσει ολάκερο τον εαυτό του και στο είδος αυτό.
Οι άλλοι δύο Σκηνοθέτες που ανέδειξαν musicals ήταν ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ με τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΚΑΛΕΝΑΚΗ.
Καθένας τους σκηνοθέτησαν από Μία ταινία πάνω στο είδος αυτό.
Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Το Α και το Ω σε μια Κινηματογραφική δημιουργία δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από την ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, στην συντριπτική του πλειοψηφία είχε την ΤΥΧΗ να έχει αρωγό του και χρηματοδότη του τον μεγάλο ΦΙΛΟΠΟΙΜΕΝΑ ΦΙΝΟ και την μεγάλη
ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ
"Πατέρας" του Ελληνικού Κινηματογράφου και κατ΄αντανάκλαση ο άνθρωπος που στήριξε Οικονομικά και τεχνικά με τα μέσα της εποχής το Ελληνικό MUSICAL
Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Εξ ορισμού σε ένα MUSICAL τεράστιο ρόλο στην επιτυχία του αλλά και στη διαχρονική του αξία, παίζει η ΜΟΥΣΙΚΗ και φυσικά τα ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.
Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ MUSICAL εκτός από την ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, τον όμιλο των ΗΘΟΠΟΙΩΝ που έπαιξαν, χρωστάει τις μεγάλες του επιτυχίες στην ΜΟΥΣΙΚΗ του και στα τραγούδια του.
Στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ MUSICAL μεσουρανεί μια ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΡΦΗ: Ο ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
Πανταχού παρών ο μεγάλος ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ είναι αυτός που κατά πλειοψηφία συντριπτική ντύνει με την απαράμιλλη μουσική του και τις μελωδίες του όπως και τους ρυθμούς του τις ταινίες αυτές, γεγονός που συντελεί στο να μείνουν μέχρι σήμερα ΑΞΕΧΑΣΤΕΣ μην πω και ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΕΣ.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
1962   "ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ"   ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ
με τους ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ,  ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ, ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Είναι το πρώτο musical που γυρίζει για τον Κινηματογράφο ο ΔΑΛΙΑΝΙΔΗΣ με μια πλειάδα μεγάλων ηθοποιών που πλέον στο περίπου αρχίζουν και αποτελούν την κλασική Ομάδα ερμηνευτών πάνω στην οποία θα κινηθει και στη συνέχεια.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ φυσικά του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ και οι ερμηνείες απολαυστικές.


1963  "ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ"  ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Ο Μεγάλος μας δημιουργός εδώ έρχεται να δώσει το 2ο στην ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου και Μοναδικό δικό του MUSICAL.
Σε παραγωγή: ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ, ΑΦΟΙ ΡΟΥΣΣΟΠΟΥΛΟΙ, ΚΩΣΤΑ ΨΑΡΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΑΡΡΗ
πάνω στο έργο του ΠΟΛΥΒΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ και σε ΣΕΝΑΡΙΟΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ του μεγάλου ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ και μια εκπληκτική ΜΟΥΣΙΚΗ του ΚΩΣΤΑ ΚΛΑΒΒΑ, ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ φτιάχνει ίσως το πιο NOIR Αμερικάνικο MUSICAL στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Οι ερμηνείες των: ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΤΖΑ, ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ, ΑΝΝΑΣ ΦΟΝΣΟΥ, ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΕΙΛΗΝΟΥ, ΤΖΟΛΥΣ ΓΑΡΜΠΗ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΒΙΒΕΤΑΣ ΤΣΙΟΥΝΗ είναι απαράμιλλες......!

Ντεκόρ, τραγούδια, ατμόσφαιρα, ύφος δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από το κλασικό NOIR MUSICAL.









1964   "ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ"    ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

Σε ΣΕΝΑΡΙΟ δικό του προχωράει ο δημιουργός μας στο 2ο musical που δίνει στον Κινηματογράφο μας.
Με την υπέροχη μουσική του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, τη ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ του ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ δίνει ένα πανέμορφο, γλυκύτατο φιλμ με τον γνωστό όμιλό ηθοποιών του της πρώτης του δημιουργίας

ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΛΕΝΑ ΝΑΘΑΝΑΗΛ, ΧΛΟΗ ΛΙΑΣΚΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΕΓΚΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ

Το "ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ" είναι και η ΠΡΩΤΗ ΣΙΝΕΜΑΣΚΟΠ ΤΑΙΝΙΑ στην Ελληνική παραγωγή



1965   "ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ"   ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

Πάλι σε σενάριο δικό του ο Δαλιανίδης προχωράει στην 3η του ανάλογη ταινία πάνω σχεδόν στο ίδιο θεματικό και αισθητικό μοτίβο.
Με τον ΠΑΥΛΟ ΦΙΛΙΠΠΟΥ στην ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ και φυσικά το ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ στην τρυφερή μουσική έχουμε τον γνωστό όμιλο των προηγούμενων ηθοποιών αυτή τη φορά με αρκετές αλλαγές

Λάμπουν με την παρουσία τους οι:  ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΤΟΥΖΟΣ, ΧΟΛΗ ΛΙΑΣΚΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ

Τα τραγούδια της ταινίας:  "ΕΧΩ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗ ΚΑΡΔΙΑ" και "ΕΝΑΣ ΟΥΡΑΝΟΣ Μ΄ΑΣΤΕΡΙΑ" με τις φωνές των ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ, αφήνουν εποχή στον Ελληνικό Κινηματογράφο και όχι μόνο μέχρι σήμερα.






1965   "ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΓΙΑ ΦΙΛΗΜΑ"    ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ

"Έχω και ....Κότερο πάμε μια βόλτα ;"      Ποιος δεν θυμάται την κλασική ατάκα της ταινίας ;;;

Ακάθεκτος ο Δαλιανίδης στην ίδια χρονιά προχωρεί στην επόμενη ταινία που πραγματικά δεν αφήνει τους αγαπημένους του φίλους και το κοινό του χωρίς την επόμενη επιτυχία.

Και αυτή τη φορά το ΣΕΝΑΡΙΟ δικό του, φυσικά η ΠΑΡΑΓΩΓΗ στην ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ όπως σε όλες τις ταινίες του, με ΜΟΥΣΙΚΗ ποιου άλλου του ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, με ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ των ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗ και ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ πάει σε μια έξοχη δημιουργία γεμάτη λαμπερό χρώμα, πανέμορφη αισθητικά και γεμάτη χαμόγελα και γέλιο αλλά την εκπληκτική μουσική του μεγάλου ΠΛΕΣΣΑ.

Στον γνωστό τελευταίο όμιλο Ηθοποιών προστίθεται η ακτινοβολούσα ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ μαζί με τους:
ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ, ΑΝΔΡΕΑ ΝΤΟΥΖΟ, ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ, ΧΛΟΗ ΛΙΑΣΚΟΥ, ΑΛΕΚΟ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟ, ΓΙΩΡΓΟ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗ, ΠΕΡΙΚΛΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗ

Εκπληκτική η ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ στις ερμηνείες τραγουδιών





Το "ΗΡΘΕΣ ΕΣΥ κι ΗΡΘΕ η ΑΝΟΙΞΗ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ" με τη γλυκύτατη φωνή του ΑΝΔΡΕΑ ΝΤΟΥΖΟΥ ακόμα το σιγοτραγουδάμε τρυφερά και ρομαντικά.....



"Γίστες ....στω...." άλλο ένα τραγούδι σήμα κατατεθέν του Ελληνικού Κινηματογράφου από αυτή την ταινία


1966  "ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ"    ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΑΛΕΝΑΚΗ

Με την ταινία αυτή θα κλείσουμε το 1ο μέρος του αφιερώματός μας στο Ελληνικό MUSICAL.

O γνωστός μας σκηνοθέτης δίνει εδώ το μοναδικό του και αυτός musical σε εντελώς διαφορετικό μοτίβο, χρώμα και κλίμα φιλμ από τα προηγούμενα του Γιάννη Δαλιανίδη.

Σε ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ των ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ-ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΝΙΚΟΥ ΓΑΡΔΕΛΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥ ΞΑΡΧΑΚΟΥ, ο ΣΚΑΛΕΝΑΚΗΣ κάνει ένα ΜΑΥΡΟΑΣΠΡΟ ΦΙΛΜ που βασίζεται στο αναδυόμενο ΔΙΔΥΜΟ της εποχής

ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ-ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ που μαζί με τους:
ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ, ΡΙΚΑ ΔΙΑΛΥΝΑ, ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ, ΝΙΚΗΤΑ ΠΛΑΤΗ στήνουν μια καθαρή λαϊκοχορευτική ταινία που πλυμμηρίζει απο συρτάκι και τα χορευτικά του ΦΩΤΗ ΜΕΤΑΞΟΠΟΥΛΟΥ.




Η ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ Τραγουδάει το "ΛΕΥΤΕΡΗ-ΛΕΥΤΕΡΗ" που άφησε εποχή στο χορευτικό λαϊκό τραγούδι.





Τα "ΜΑΤΙΑ ΒΟΥΡΚΩΜΕΝΑ" με τη στεντόρεια καθάρια φωνή του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ αφήνει τη δική του εποχή στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΘΡΥΛΟΙ του 20ου ΑΙΩΝΑ: VIVIEN LEIGH

Φίλες και Φίλοι

σήμερα θα σταθούμε σε ένα μεγάλο αστέρι του Κινηματογράφου, που η λάμψη και το αντιφέγγισμά του δεν έσβησε ποτέ έστω αν έχουν περάσει πολλές δεκαετίες από τη Φυγή της από τη ζωή.

Μια μορφή εμβληματική στο χώρο της Έβδομης Τέχνης που σημάδεψε τα κλασικά χρόνια του Κινηματογραφικού 20ου αιώνα.

Είναι μερικές φορές που στέκεσαι σε ένα πρόσωπο και λες: η Φύση έδωσε απλόχερα την παλέττα με την ομορφιά της για να σμιλευθεί ένα εκφραστικό πρόσωπο και δύο απέριττα και πανέμορφα μάτια.

Κυρίες και Κύριοι, σήμερα είναι ξανά "κοντά" μας η:

VIVIEN MARY HARTLEY, ή το γνωστότερο ανα το κόσμο όνομά της, η Μεγάλη



VIVIEN LEIGH




Αυτά τα εκπληκτικά μάτια μάγευαν για πολλά χρόνια εκατομμύρια θεατές σε Κινηματογραφικές αίθουσες αλλά και άπειρους άλλους δεκαετίες μετά μέσα από διαφορετικά οπτικά μέσα.

Δύο OSCAR Α' ΓΥΝΑΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ:  1939  "ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ"  VICTOR FLEMING στο ρόλο της SCARLET O' HARA και το 1951 στο θρυλικό "ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ" του ΗΛΙΑ ΚΑΖΑΝ στο ρόλο της BLANCHE DUBOIS.

Επτά (7) ακόμα ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 1951, WALK OF FAME 1959, 1960, SAN JORDI AWARDS 1957) και μία ακόμα υποψηφιότητα.

Είναι το χρυσό παλμαρέ της μεγάλης αυτής Ηθοποιού, η οποία θεωρείται στην Κινηματογραφική τέχνη σαν κατ' εξοχήν ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ.



Επι σειρά ετών δίπλα στον μεγάλο θρύλο του Κινηματογράφου SIR LAURENCE OLIVIER, δεύτερος συζυγός της, ο οποίος την σκηνοθετούσε για περίπου 20 ολάκερα χρόνια.

Στο Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου έχει την 14η θέση ανάμεσα στις 25 μεγαλύτερες Ηθοποιούς του Παγκόσμιου κινηματογράφου.

30 ολάκερα χρόνια μετράει η προσφορά της στην Κινηματογραφική αλλά παράλληλα και θεατρική Τέχνη.

Στα χρόνια αυτά, ανάμεσα στα άλλα, υποδύθηκε σημαντικούς ρόλους σε θεατρικές δημιουργές των:

ΜΠΕΡΝΑΡΝΤ ΣΩ, ΝΟΕΛ ΚΑΟΥΑΡΝΤ, ΟΥΙΛΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡ



ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Γεννήθηκε στις 5 ΝΟΕΜΒΡΗ 1913 στο DARJEELING στις ΙΝΔΙΕΣ στη Δυτική Βεγγάλη και Πέθανε στις 7 ΙΟΥΛΗ 1967, σε Ηλικία μόλις 54 ετών στο Λονδίνο.

Αγγλίδα στην Εθνικότητα

Έκανε δύο γάμους: με τον ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΧΟΛΜΑΝ (1932-1940) με τον οποίο είχαν 1 παιδί, την ΣΟΥΖΑΝ ΦΑΡΙΝΓΚΤΟΝ  και τον LAURENCE OLIVIER (1940-1960), στην συνέχεια συζούσε μέχρι το θάνατό της με τον ΤΖΩΝ ΜΕΡΙΒΕΪΛ

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ της στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ κράτησε από το 1933 έως το 1967



ΤΑ ΝΕΑΝΙΚΑ της ΧΡΟΝΙΑ

Στη Δυτική Βεγγάλη της Ινδίας, η VIVIEN έζησε μέχρι τα 6 της χρόνια. Ο Πατέρας της ήταν ο Στρατιωτικός ΕΡΝΕΣΤ ΧΑΡΤΛΕΫ και η Μητέρα της η ΓΚΕΡΤΡΟΥΝΤ ΡΟΜΠΙΝΣΟΝ ΓΙΑΚΤΖΙ.

Από τη μητέρα της πήρε μεγάλη σπουδή και επιρροή στην Λογοτεχνία και κύρια σε κλασικές επιρροές όπως: ΑΝΤΕΡΣΕΝ, ΚΙΠΛΙΝΓΚ, ΛΟΥΙΣ ΚΑΡΟΛ και ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ. Όταν επέστρεψαν στην Αγγλία την έστειλαν σε ένα συντηρητικό σχολείο με διοίκηση από Καλόγριες. Ο Πατέρας της, λόγω του επαγγέλματός του, εκινείτο συνεχώς και έτσι και η νεαρή VIVIEN γνώρισε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Το 1931 επέστρεψαν οριστικά στην Αγγλία και τότε η VIVIEN σε ηλικία 18 ετών ανακοίνωσε στους δικούς της την πρόθεσή της να γίνει ΗΘΟΠΟΙΟΣ.

Ο Πατέρας της, την έγραψε στη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ του ΛΟΝΔΙΝΟΥ.

Την ίδια χρονιά παντρεύεται τον κατά 13 χρόνια μεγαλύτερό της ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΛΙ ΧΟΛΜΑΝ, ο οποιός την οδήγησε να διακόψει και τις καλλιτεχνικές της σπουδές. Με τον ΧΟΛΜΑΝ έκαναν και το μοναδικό της παιδί τη ΣΟΥΖΑΝ, το 1933.



ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ της ΚΑΡΙΕΡΑΣ της

Η VIVIEN LEIGH δεν ήταν ικανοποιημένη από την απαγόρευση του συζύγου της και πάντα έψαχνε το πρώτο της καλλιτεχνικό σκίρτημα. Το βρήκε σε έναν μικρό ρόλο στην ταινία "THINGS ARE LOOKING UP". Τότε ήταν που προσέλαβε και έναν manager, τον ΤΖΟΝ ΓΚΛΙΝΤΟΝ, ο οποίος και της πρότεινε να αλλάξει το επώνυμό της πράγμα που έκανε μετά από σειρά σκέψεων και προτάσεων.

Το 1935 στην θεατρική παράσταση "MASC OF VIRTUE" κερδίζει τις εντυπώσεις και γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Εκείνο που ξεχώρισε ήταν η ΤΑΧΥΤΗΤΑ στην ΑΛΛΑΓΗ ΕΚΦΡΑΣΗΣ στο ΠΡΟΣΩΠΟ της κάτι που στο μέλλον θα ήταν το μεγάλο της σημείο ανάδειξης.

Ο ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΚΟΡΝΤΑ, την κάλεσε να υπογράψει συμβόλαιο με την ανεξάρτητη εταιρεία του. Οι θεατρικές παραστάσεις συνεχίστηκαν σε μεγαλύτερο χώρο αλλά χωρίς επιτυχία με αποτέλεσμα οι παραστάσεις να διακοπούν. Μάλιστα για εκείνη την εμπειρία, το 1960 έλεγε η ίδια: 


    "Μερικοί κριτικοί είχαν την ανοησία να πουν ότι ήμουν μεγάλη ηθοποιός. Τότε σκέφτηκα ότι ήταν το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσαν να μου κάνουν, καθώς έριξαν πάνω μου τέτοιο βάρος και τέτοια ευθύνη, που δεν ήμουν σε θέση να αντέξω. Μου χρειάστηκε καιρός για να μάθω να μην εντυπωσιάζομαι από εκείνες τις πρώτες εντυπώσεις των κριτικών. Το βρίσκω τόσο ηλίθιο. Θυμάμαι ακόμα πολύ καλά εκείνον τον κριτικό που το έκανε και δεν τον έχω συγχωρήσει"


Το 1937 είναι μια χρονιά ΣΤΑΘΜΟΣ στη ζωή της, καθώς γνωρίζεται με τον μεγάλο LAURENCE OLIVIER, ο οποίος σκηνοθετεί την παράσταση "ΑΜΛΕΤ" του ΣΑΙΞΠΗΡ, όπου η ίδια, παρά την απειρία της, παίρνει το ρόλο της ΟΦΗΛΙΑΣ. Είναι η αρχή της μεγάλης γνωριμίας της με τον OLIVIER η οποία θα καταλήξει και σε συμβίωση καθώς δεν έπαιρναν διαζύγιο. Εκεί ο OLIVIER μάλιστα έγινε μάρτυρας ενός επεισοδίου με την ψυχολογική ισορροπία της VIVIEN το οποίο ήταν ένδειξη για την εξέλιξή του αργότερα.

Tην επόμενη χρονιά εμφανίζεται στην ταινία "A YANK AT OXFORD"  (ΕΡΩΤΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ) μαζί με τους: ROBERT TAYLOR, LIONEL BARRYMORE, MAUREEN O' SULLIVAN, συμμετοχή με μεγάλη σχετική επιτυχία.
Στη συνέχεια έρχεται η ταινία του TIM WHELAN   "ST. MARTIN'S LANE" μαζί με τον CHARLES LAUGHTON.



"GONE WITH THE WIND"   ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ της ΚΑΡΙΕΡΑΣ της με το

"ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ"

Το 1939 είναι η ΧΡΥΣΗ ΧΡΟΝΙΑ για την VIVIEN LEIGH σε μια σημαντική και μεγάλη στιγμή για τον κλασικό Κινηματογράφο.
Είναι η στιγμή της επιλογής και γυρίσματος της παραγωγής του DAVID O. SELZNICK με ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ του VICTOR FLEMING  "ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ".
Η VIVIEN LEIGH κερδίζει το ρόλο μετά από διαδικασία μηνών στις επιλογές. 

Μετά από εξαιρετικά δύσκολα γυρίσματα, φτάνει στο τέλος μαζί με τους άλλους συντελεστές και το αποτέλεσμα είναι εκκωφαντικό για τον Κινηματογράφο. Η Ερμηνεία της είναι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ, απελευθερώνει όλο το ταλέντο της, δίνει ολάκερο τον εαυτό της σε βαθμό παροξυσμού που εκδηλώθηκε στα γυρίσματα και τελικά αποθεώνεται.

Το "Όσα παίρνει ο άνεμος" έκανε παγκόσμια επιτυχία και έλαβε δεκατρείς υποψηφιότητες για Όσκαρ. Η LEIGH ήταν υποψήφια για όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, έχοντας ως αντιπάλους της τη Μπέτι Ντέιβις για την ταινία Το λυκόφως μιας ζωής (Dark Victory) και την Γκρέτα Γκάρμπο για το Νινότσκα (Ninotchka). Τελικά επικράτησε και των δύο και αναδείχτηκε νικήτρια τη νύχτα της απονομής στις 29 Φεβρουαρίου 1940. Το Όσα παίρνει ο άνεμος κέρδισε συνολικά δέκα βραβεία Όσκαρ, ενώ η Λι εκφώνησε ομιλία 30 δευτερολέπτων παραλαμβάνοντας το βραβείο της, για να ευχαριστήσει τον παραγωγό Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ.




Η ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΗΣ 1940-1951

Το 1940 έρχεται η επόμενη ταινία της στο δράμα του BASIL DEAN  "21 DAYS" στο οποίο συμπρωταγωνιστεί με τον LESLIE BANKS και τον LAURENCE OLIVIER.


Το 1940 η μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται με το Πολεμικό δράμα του MERVYN LEROY   "Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ"  με τον ROBERT TAYLOR




1941  "THAT HAMILTON WOMAN"  Ιστορικό δράμα του ALEXANDER KORDA Πάλι μαζί με τον αγαπημένο της LAURENCE OLIVIER Μια επίσης μεγάλη ταινία και συμμετοχή. 



Το 1945 συνεχίζει η μεγάλη της διαδρομή στα κλασικά ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΡΑΜΑΤΑ, αυτή τη φορά στην ταινία "ΚΑΙΣΑΡ και ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ" μια επιβλητική παραγωγή του GABRIEL PASCAL στην οποία είναι δίπλα στο CLAUDE RAINS.


Ακριβώς έτσι, το 1948 είναι σειρά για την ερμηνεία της στην ταινία "ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ" του JULIEN DUVIVIER όπου έπαιξε με τον RALPH RICHARDSON.


Eν τω μεταξύ, στα 1949, γυρίζεται το μεγάλο ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ του ΤΕΝΕΣΣΥ ΟΥΙΛΛΙΑΜΣ  "ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ" από τον ELIAS KAZAN στην οποία παράσταση η VIVIEN LEIGH, παρά τις αντιδράσεις και το παρασκήνιο, κερδίζει τεράστιες εντυπώσεις με την ερμηνεία της στο ρόλο της "ΛΕΥΚΗΣ του ΔΑΣΟΥΣ" μαζί με ένα άλλο μεγάλο θρύλο της τέχνης τον ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ.

Η Ερμηνεία της στο ρόλο της BLANCHE της άφησε έντονα ψυχολογικά σημάδια τα οποία της έφεραν σημαντικές αλλαγές στην ψυχολογική της ισορροπία.


Ταινία που απέσπασε 4 OSCAR αφήνοντας μεγάλη σφραγίδα στο πέρασμά της και στην ίδια την VIVIEN ακόμα ένα μεγάλο εύσημο-πέρασμα.

Επόμενη εμφάνισή της είναι το 1955 στο Ρομαντικό δράμα του ANATOL LITVAK   "THE DEEP BLUE SEA" όπου παίζει μαζί με τον KENNETH MORE. Ταινία που απέσπασε 2 βραβεία BAFTA.


Το 1961 πρωταγωνιστεί στο ρομαντικό δράμα του ΤΕΝΝΕΣΣΥ ΟΥΙΛΛΙΜΑΣ δοσμένο σε σκηνοθεσία του JOSE QUINTERO   "THE ROMAN SPRING OF MRS. STONE" μαζί με τον WARREN BEATTY


Μια VIVIEN LEIGH πλέον εντελώς διαφορετική από την εικόνα της δεκαετίας του 1930-40, ώριμη, εκστατική με ακτινοβολία ωριμότητας που συγκλονίζει και συνεπαίρνει.


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ της συμμετοχή στον Κινηματογράφο, το 1965, στο πολεμικό δράμα του STANLEY KRAMER   "SHIP OF FOOLS" όππου πρωταγωνιστεί με τους LEE MARVIN, SIMONE SIGNORET, JOSE FERRER.


Η Μεγάλη ερμηνεύρια της Τέχνης είχε αποκτήσει έντονα ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ από χρόνια που στην πορεία εξελίχτηκαν περισσότερο σοβαρά. Ο Πρώτος της σύζυγος, ο ΧΟΛΜΑΝ την στήριξε ιδιαίτερα αυτή την περίοδο. 

Το Τέλος......

Το ΜΑΗ του 1967 παθαίνει υποτροπή σε ΦΥΜΑΤΙΩΣΗ στη διάρκεια πρόβας για την θεατρική παράσταση "ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ" του ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΑΛΜΠΥ. Μετά από βδομάδες ξεκούρασης έδειξε να συνέρχεται. Την νύχτα της 7/7/1967 ο ΜΕΡΙΒΕΪΛ την άφησε για την θεατρική της παράσταση και γύρισε σπίτι όπου την βρήκε να κοιμάται. Μετά από 30' γύρισε και την βρήκε κάτω στο πάτωμα. Είχε σηκωθεί να περπατήσει και κατέρρευσε καθώς οι πνεύμονές της ήταν γεμάτοι υγρό.

Ο ΜΕΡΙΒΕΪΛ ενημέρωσε τον ΟΛΙΒΙΕ που ήταν σε κοντινό νοσοκομείο στη θεραπεία του για καρκίνο του προστάτη που υπέφερε και συναντήθηκαν για τα περαιτέρω.

Έτσι έφυγε στα 54 μόλις χρόνια της πρόωρα η VIVIEN LEIGH.

Το σώμα της αποτεφρώθηκε στο κρεματόριο GOLDERS GREEN και η τέφρα της σκορπίστηκε στη Λίμνη δίπλα στο σπίτι της στο ΤΙΝΚΕΡΕΙΤΖ ΜΙΛΛ στο ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΣΑΣΕΞ στην ΑΓΓΛΙΑ.





Η VIVIEN LEIGH θεωρούταν μια από τις ομορφότερες ηθοποιούς όλων των εποχών πράγμα που επισκίασε το μεγάλο της ταλέντο, τόσο ο σύζυγός της LAURENCE OLIVIER, όσο ο σκηνοθέτης Τζορτζ Κιούκορ και ο σεναριογράφος Γκάρσον Κέινιν σχολίασαν το γεγονός αυτό, εκθιάζοντας το ταλέντο της και τονίζοντας ότι οι ωραίες γυναίκες σπάνια θεωρούνται καλές ηθοποιοί καθώς δεν απαιτείται από εκείνες κάτι τέτοιο. Η LEIGH όμως αποτελούσε εξαίρεση στον κανόνα καθώς ήταν φιλόδοξη και προσπαθούσε να ξεπερνά τον εαυτό της σε κάθε της εμφάνιση.

Υποδύθηκε πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες, αρχικά σε δραματικά έργα και έπειτα πρόσθεσε και την κωμωδία στο ρεπερτόριό της ερμηνεύοντας θεατρικά έργα του Νόελ Κάουαρντ και συμμετέχοντας σε μιούζικαλ. Η ίδια υποστήριξε ότι:

    "Είναι πιο εύκολο να κάνεις το κοινό να κλάψει από το να γελάσει" 

αναδεικνύοντας πολύ σωστά το δυσκολότερο της κωμωδίας από το δράμα    

Έλαβε αναγνωρισιμότητα αμέσως μετά τις πρώτες της θεατρικές εμφανίσεις στην Αγγλία και έγινε γνωστή και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με τη συμμετοχή της στο "Όσα Παίρνει ο Άνεμος" για την οποία οι New York Times έγραψαν ότι:

    "Η επιλογή της ως Σκάρλετ Ο'Χάρα δικαίωσε το παράλογο κυνήγι ταλέντων από το οποίο αναδείχτηκε νικήτρια. Είναι τόσο κατάλληλη για το ρόλο όσον αφορά ταλέντο και εμφάνιση που οποιαδήποτε άλλη επιλογή θα ήταν ασύλληπτη"    

Ο κριτικός κινηματογράφου Λίοναρντ Μέιτλιν χαρακτήρισε το "Όσα Παίρνει ο Άνεμος" ως μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, τονίζοντας το γεγονός ότι η LEIGH υποδύθηκε το ρόλο της Σκάρλετ αγγίζοντας την τελειότητα, ενώ η κριτικός Πολίν Κάελ, σχολιάζοντας το "Λεωφορείον ο Πόθος", έγραψε ότι η VIVIEN LEIGH και ο MARLON BRANDO έδωσαν δυο από τις καλύτερες ερμηνείες όλων των εποχών.

Όσον αφορά τις θεατρικές της εμφανίσεις η Λι έλαβε τόσο την εύνοια, όσο και την απόρριψη ορισμένων κριτικών που την έβλεπαν απλά ως τη σύζυγο του Λόρενς Ολίβιε. Κύριος πολέμιός της υπήρξε ο Κένεθ Τάιναν, ο οποίος σχολίασε αρνητικά τόσο την εμφάνισή της στο Τίτος Ανδρόνικος, ως Λαβίνια, όσο και την εμφάνισή της στο Μάκβεθ, ως Λαίδη Μάκβεθ.





Αυτή ήταν η VIVIEN LEIGH......

Ένα πέρασμα μαγικό της Φύσης και της Τέχνης......μια ζωγραφιά τέχνης με φόντο το Υπέροχο πρόσωπό της και τα ανυπέρβλητα μάτια της....

Μια Γυναίκα που δεν έμεινε υποκριτικά στην σκηνική της παρουσία και στο φυσικό της κάλος αλλά μπήκε δαιμονισμένα θα έλεγε κανείς στα βάθη της ερμηνείας και της υποκριτικής με τόσο πάθος που η κούραση και η αφοσίωση έσκαψε ανεπανόρθωτα την υγεία της.....

Θα την θυμόμαστε πάντα στα κάδρα της, στα Κινηματογραφικά καρέ της, στις εναλλαγές των εκφράσεών της...

δεν θα τολμάμε να ακουμπήσουμε το χέρι μας πάνω σε εκείνο το μαγικό πρόσωπό της......που τόσα μα τόσα χρόνια σαγήνεψε το Θέατρο και τον Κινηματογράφο......