Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

JULES DASSIN: **ΦΑΙΔΡΑ** Στα Ανίερα Μονοπάτια του Έρωτα....

**ΕΡΩΤΑΣ**

Ένα ποτάμι λάβας που δεν πορεύεται στα ποτάμια της λογικής και τις νόρμες των ανθρώπων....
μια δύναμη ζωής που δεν λογάται φυλακισμένη σε νόμους, σε διατάξεις, σε "πρέπει" και "διότι"
ΕΡΩΤΑΣ.......Άναρχος......βαθύς......ανατρεπτικός.....επαναστάτης.....
μα συνάμαι και ΑΝΙΕΡΟΣ όταν αντιμάχεται τα οικοδομήματα των ανθρώπων και τα "νομικά" τους φτιασίδια..
Φίλες και Φίλοι
το CINEFIL έχει την Τιμή αλλά και το ρίγος με δέος μαζί να σας παρουσιάσει μία από τις πιο
ΕΡΩΤΙΚΕΣ και ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

JULES DASSIN


"ΦΑΙΔΡΑ"

Ένα Βίαιο Δράμα μιας Ανίερης Αγάπης.......

Το θέμα:

Ένας Μεγαλοεφοπλιστής παντρεύεται την πανέμορφη και εκρηκτική ΦΑΙΔΡΑ. Μια γυναίκα γεμάτη φωτιά και ερωτισμό ηλιακά πολύ νεώτερή του. Ο Γιός του, ΑΛΕΞΗΣ, συναντά τη ΦΑΙΔΡΑ και τότε......η ΑΝΑΒΙΩΣΗ της ΑΡΧΑΙΑΣ ΘΡΥΛΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ του ΕΥΡΥΠΙΔΗξανακυλάει βήμα το βήμα.....
Ο ΑΛΕΞΗΣ και η ΦΑΙΔΡΑ ερωτεύονται παράφορα και με πάθος......Ο Δρόμος στην "ΑΝΙΕΡΗ" κατά τις νόρμες των ανθρώπων σχέση ανοίγει διάπλατα μαζί με τους ασκούς του Αιόλου και τις πύλες της Κόλασης....
Βλέπεις......ο Έρωτας δεν χωράει πρωθύστερες σχέσεις και νομικές πράξεις, τις σαρώνει στο διάβα του. Όμως.......η δύναμη της επιβολής και του κοινωνικού status οδηγεί τους δύο Εραστές στον κατήφορο του Άδη μοιραία για όλους....

Το συγγραφικό βάθρο της Ταινίας

Ο Μεγάλος κλασικός δραματουργός και τραγωδός ΕΥΡΥΠΙΔΗΣ γράφει τον δεύτερο"ΙΠΠΟΛΥΤΟ"
Εκεί η δεύτερη γυναίκα του ΘΗΣΕΑ, η ΦΑΙΔΡΑ, ερωτεύεται το ΓΙΟ του ΙΠΠΟΛΥΤΟ από τον πρώτο του γάμο με την Αμαζόνα ΑΝΤΙΟΠΗ.
Ο ΙΙΠΟΛΥΤΟΣ αποκρούει τον έρωτά της διαισθανόμενος το αδιέξοδο γεγονός που οδηγεί τη ΦΑΙΔΡΑ στην ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ.
Το γράμμα που αφήνει πίσω της η ΦΑΔΙΡΑ αναφέροντας του λόγους της αυτοκτονίας της γίνεται ΘΗΛΙΑ στο λαιμό του ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ καθώς ο ΘΗΣΕΑΣ τον θεωρεί συνυπεύθυνο για το θάνατό της και τον καταράζεται. Ο ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ στην τραγική του φυγή πέφτει από το άρμα του και ακολουθεί τη ΦΑΙΔΡΑ στον άλλο κόσμο..........
Η Κορύφωση και η Κάθαρση της Ευρυπίδιας τραγωδίας....
Η Σημαντική διαφορά της ταινίας από την τραγωδία του Ευριπίδη είναι μονάχα ότι εδώ ο έρωτας του νεαρού προς τη ΦΑΙΔΡΑ είναι ΑΜΟΙΒΑΙΟΣ και όχι μονομερής.
ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ JULES DASSIN παίρνει κυριολεκτικά από το χέρι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ, τους δίνει ζωή, τους εμφυσά το ΑΝΙΕΡΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΠΑΘΟΣ, βουτάει απόλυτα στις βαθύτατες εμπνεύσεις τους δημιουργικά και καλλιτεχνικά και σε μια ΔΙΕΘΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ δίνει ένα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑπου συγκίνησε το παγκόσμιο στερέωμα της έβδομης Τέχνης.
Η Ταινία κάνει ΠΡΕΜΙΕΡΑ τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 1962 καθώς έχει γυριστεί σε:
CHELSEA, LONDON. ALFA STUDIOS ATHENS, ΥΔΡΑ, ΠΑΡΙΣΙ, ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΠΕΙΡΑΙΑ, STUDIO DE BOULOGNE
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΣΕΝΑΡΙΟ:  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ



Η Εξαίρετη αυτή Συγγραφέας, έχοντας στο ενεργητικό της και το σενάριο της "ΜΑΓΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ" του Κούνδουρου, το εξαίρετο Μυθιστόρημά της "ΤΑ ΨΑΘΙΝΑ ΚΑΠΕΛΑ" (1946), "ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ", "Ο ΑΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ" κλπ μεταφέρει στην Οθόνη την ΤΡΑΓΩΔΙΑ του ΕΥΡΥΠΙΔΗ δίνοντάς της σάρκα και ψυχή σε μια παράλληλη σύγχρονη ιστορία
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:  MARGOT CAPELIER
ΠΑΡΑΓΩΓΗ:  JULES DASSIN
ΜΟΝΤΑΖ:  ROGER DWAYER
ΜΟΥΣΙΚΗ:  ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΠΟΚΡΟΥΣΗ: JOHAN SEBASTIAN BACH
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΗ:  JACQUES NATTEAU
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:  ΘΕΩΝΗ ALDREDGE

ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στο ρόλο της ΦΑΙΔΡΑΣ
ANTHONY PERKINS στο ρόλο του ΑΛΕΞΗ
RAF VALLONE στο ρόλο του Εφοπλιστή ΘΑΝΟΥ ΚΥΡΙΛΗ
ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ στο ρόλο του ΚΑΡΟΥΣΟΥ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ στο ρόλο του Εφοπλιστή Ανδρέα 
ELIZABETH ERCY στο ρόλο της ΕΡΣΗΣ
ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑ στο ρόλο της ΑΝΝΑΣ
ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ στο ρόλο της ΑΡΙΑΔΝΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ στο ρόλο του FELERE
ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΟΚΟΒΙΤΣ στο ρόλο του ΣΤΑΥΡΟΥ

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ και ΥΠΟΒΑΘΡΟ της ΤΑΙΝΙΑΣ

Ελλάδα 1963: Η Αστική τάξη, βασισμένη πάνω στην υπερκμετάλλευση του εργατικού δυναμικού καθώς και το τεράστιο κύμα της Ξενητειάς, αναδεικνύει το ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ της ΚΕΦΑΛΑΙΟ αδηφάγο, επεκτατικό και αδίστακτο.
Ο Πειραιάς γίνεται κέντρο ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ που οδηγεί σε ίλλιγγο προκλητικής ζωής, ασυδοσίας και ματαιοδοξίας των μεγάλων πρωταγωνιστών της.
Η Γνωστή παράλληλη ρήξη των Οικογενειών ΩΝΑΣΗ και ΝΙΑΡΧΟΥ εκείνη την εποχή είναι παροιμιώδης στο ποιος θα γίνει πιο ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ. Τα ΣΚΑΝΔΑΛΑ στην προσωπική τους ζωή καθίστανται για τους κύκλους αυτούς ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ και ΑΞΙΑΣ.
Στην ταινία αυτό είναι ΕΜΦΑΝΕΣΤΑΤΟ παντού.....! Στον τρόπο με τον οποίο συγγενείς εφοπλιστές δεν διστάζουν να συγκρουστούν ΑΔΙΣΤΑΚΤΑ παρά το ότι συνδέονται οικογενειακά. Προκαλούν με τον πλούτο τους την Κοινωνία, κάτι που φαίνεται στα ΕΓΚΑΙΝΙΑ του S/S FAIDRA και σε ότι ακολουθεί.
Μέσα σε αυτό το περίγραμμα, μια ΓΥΝΑΙΚΑ, βιώνει τον ΤΡΟΜΟ του "σκεύους πολυτελείας"από τον ΠΑΜΠΛΟΥΤΟ ΣΥΖΥΓΟ της, που την ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΚΤΗΤΙΚΑ, αλλά δεν διστάζει να την έχει μόνιμα σε "δεύτερο πλάνο" μετά από τις BUSINESS που για αυτόν είναι όρος ύπαρξης.
Η ΚΤΗΤΙΚΟΤΗΤΑ έχει περάσει στην ΦΑΙΔΡΑ σαν ΓΥΝΑΙΚΑ, που όταν ΕΡΩΤΕΥΘΕΙ πραγματικά, όταν το πάθος του έρωτα την κατακτήσει, ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ μπροστά σε ΤΙΠΟΤΑ.....!Βήμα το βήμα παίρνει χαρακτηριστικά "ΜΑΙΝΑΔΑΣ" και "ΜΗΔΕΙΑΣ" σκορπώντας γύρω της την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και τον ΟΛΕΘΡΟ.

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Η Ερμηνευτική παρουσία της μεγάλης ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ προκαλεί ίλιγγο πάθους και δέους στην κυριολεξία...
Το απύθμενο εκφραστικό της πάθος, που με μοναδικό τρόπο αυτή η ερμηνευτική Ιέρεια του Έρωτα έβγαζε στην Οθόνη δίνει στην ταινία ένα χρώμα που σαρώνει κάθε αίσθημα και φραγμό λογικής.
Τα απαστράπτοντα μάτια της, το ερωτικό της πάθος, η κίνησή της, η φωνή της, το όλο της "είναι" και "φαίνεσθαι" είναι ένας ΥΜΝΟΣ στον ΕΡΩΤΑ πραγματικά.
Με τον τρόπο που ΕΚΕΙΝΗ μοναδικά ΓΝΩΡΙΖΕΙ να δίνει και να βιώνει, μας μεταδίδει μια ΦΑΙΔΡΑ που δεν διστάζει να αφεθεί στην ΕΡΩΤΙΚΗ ΔΙΝΗ, στο ΠΑΘΟΣ, στην ΗΔΟΝΗ και στην ΚΑΘΑΡΤΙΚΗ ΤΡΑΓΙΚΗ ΦΥΓΗ.
Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ έχει μια απαράμιλλη υποκριτική δυνατότητα να αλλάζει μορφές στην ερωτική πορεία σαν ΓΥΝΑΙΚΑ: Επιβλητική, γοητευτική, παιχνιδιάρα, απίστευτα Αισθησιακή την ώρα της κορύφωσης, Οργισμένη όταν χάνει το αντικείμενο του έρωτά της, Παραλογισμένη, Επικίνδυνη και συνάμα καταστροφική, ερμηνευτικά δεν έχει σε τίποτα απολύτως να μειωθεί μπροστά στις Θρυλικές Γυναίκες του Κινηματογράφου. 
Τι να πει κανείς για αυτή τη θρυλική ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΘΕΑ της ΤΕΧΝΗΣ.

Ο ANTHONY PERKINS πραγματικός "ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ" σαν ΑΛΕΞΗΣ.....!
ΚΑΘΑΡΗ ΑΝΤΡΙΚΗ ΦΙΓΟΥΡΑ βγαλμένη μέσα από τα βάθια της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ....
Υποκριτικά ασύλληπτος, ερωτικά μοναδικός ο μεγάλος αυτός Ηθοποιός ξέρει να δηλώνει "ΠΑΡΩΝ"  όποτε οι μεγάλες Κινηματογραφικές δημιουργίες τον καλούσαν. Μοναδικό γαλήνιο βλέμμα, με μια απέριττη θλίψη, με μια ανδροπεπέστατη ομορφιά σαν αρχαίος μικρός Θεός.
RAF VALLONE, τι να πει κανείς για ένα φτασμένο σταρ του Κινηματογράφου. Εδώ απλά στο ρόλο του ΘΑΝΟΥ για μια ακόμα φορά πιστοποιεί αυτό που πραγματικά ήταν. Ένας ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ.
Στο ρόλο του ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΚΥΡΙΛΗ, ο VALLONE πραγματικά είναι ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ.....! ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ.....! Κυριευμένος απόλυτα από το μένος του πλούτου, της Κοινωνικής πρόκλησης, του πλουτισμού που αδίστακτα πορεύεται ισοπεδωτικά και διαλυτικά, κρατάει βαθιά μέσα του τη λειτουργία του σαν ΑΝΤΡΑΣ, σαν ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ άντρας που δεν αντιλαμβάνεται όμως τη ΧΡΥΣΗ ΦΥΛΑΚΗ στην οποία τυλίγει πνιγηρά τη ΦΑΙΔΡΑ.
Η Απίστευτη έκρηξή του στο τέλος, απέναντι μάλιστα στο ίδιο το ΠΑΙΔΙ του, παίρνει πλέον χαρακτηριστικά ΟΙΔΙΠΟΔΑ ή ΚΡΕΟΝΤΑ, αρχαίου τραγικού τιμωρού, που ο πληγωμένος εγωισμός του και η κατάρρευση του συναισθηματικού status πάνω στο οποίο στεκόνταν τον οδηγεί στα ΑΚΡΑ. 

ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑ

Στον εξαιρετικά σημαντικό και κρίσιμο ρόλο της ΑΝΝΑΣ, της ΓΥΝΑΙΚΑΣ που είναι απόλυτα δίπλα στην ΦΑΙΔΡΑ παντού....!
Η Μεγάλη αυτή Ηθοποιός και συνάμα ΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ (ΕΑΜ ΘΕΑΤΡΟΥ), έχει εδώ στη "ΦΑΙΔΡΑ" ένα ρόλο ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ εντελώς ομιχλώδους, που κινείται σε πολλά ερωτηματικά. Τι είναι για την ΦΑΙΔΡΑ ; Φίλη ; Ο Άνθρωπος που τη συνοδεύει παντού ; ακόμα και στο τέλος ; η μήπως ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ; κάτι πιο προχωρημένο ; Ο ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ το αφήνει να αιωρείται καθώς δύο σκηνές με την ΦΑΙΔΡΑ οι δυό τους έχουν απόλυτα ερωτικά υπονοούμενα...
Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑ είναι απίστευτη ερμηνευτικά και σημαδεύει την ταινία σαν ένα ΠΡΟΣΩΠΟ εντελώς ΕΞΩ από το σάπιο αυτό μεγαλοαστικό περιβάλλον

Η ELIZABETH ERCY στο ρόλο της νεαρής, ελκυστικής και απαστράπτουσας ΕΡΣΗΣ καθίστανται η "περόνη" της χειροβομβίδας που θα πυροδοτήσει την τελική έκρηξη και την τραγική κάθαρση στην ταινία.


Η Πανέμορφη Γερμανίδα Ηθοποιός, στη ΦΑΙΔΡΑ κάνει το υποκριτικό της ντεμπούτο και πραγματικά δηλώνει εξ αρχής την μετέπειτα σημαντική της πορεία. Ερμηνευτικά, η νεαρή Γυναίκα, που διψάει για έρωτα, για ζωή, που θέλει να ζήσει, καλομαθημένη παντελώς ως κόρη εφοπλιστών, μπαίνει ανάμεσα στην ΦΑΙΔΡΑ και στον ΑΛΕΞΗ, με τρόπο τόσο ορμητικό που δεν αντιλαμβάνεται τη φωτιά που πυροδοτεί.

ΑΠΑΝΤΕΣ οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΘΟΠΟΙΟΙ, σημαντικοί και καταξιωμένοι, ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ, ΤΖΑΒΑΛΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ, ΖΩΡΖ ΣΑΡΡΗ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΟΚΟΒΙΤΣ, ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ, παρά το ότι η ταινία είναι ΑΓΓΛΟΦΩΝΗ στέκονται απόλυτα φυσικά στην απόδοση και ερμηνεία. Κύρια οι τρεις πρώτοι, έχοντας ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ στην ταινία, ιδίως οι ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ και ΖΩΡ ΣΑΡΡΗ είναι αυτό που πάντα ήταν....ΜΕΓΑΛΟΙ Ερμηνευτές πραγματικά 

Ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ σε μια ακόμα ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ γράφει μια ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΣΥΛΛΗΠΤΗΣ ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΥΞΗΣ
Το "Αστέρι μου φεγγάρι μου" γίνεται ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ που μένει άσβηστος φάρος ερωτικού πάθους ως τώρα...
Η Μουσική ντύνει και συνοδεύει την τραγικότητα του έργου σε κάθε του βήμα μαζί με το κλασικό υπόβαθρο του BACH στο οποίο αρέσκεται ο ΑΛΕΞΗΣ στην τελευταία σκηνή της "Εξόδου" του.


Η ΘΕΩΝΗ ΒΑΧΛΙΩΤΗ ALDREDGE
κάνει μια αξεπέραστη ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ γεγονός που αναγνωρίζεται στα Διεθνή φόρουμ του Κινηματογράφου όπως θα δούμε στη συνέχεια κερδίζοντας ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ OSCAR...! 


ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Η Ταινία μπαίνει στα ΔΙΕΘΝΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ με πολύ μεγάλη αναγνωρισιμότητα και καταξιώνεται σύντομα σε πολύ ψηλό επίπεδο

  • 1963 Υποψήφια για OSCAR ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ για την ΘΕΩΝΗ ALDREDGE
  • 1963 Υποψήφια για ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ Καλύτερης ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ για την ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
  • 1963 Υποψήφια για BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
  • 1963 Υποψήφια για BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ για την ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
  • 1962 ΒΡΑΒΕΙΟ ΧΡΥΣΗ ΧΑΡΥΒΔΙΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ TAORMINA για τον JULES DASSIN





Στιγμές της ταινίας......


  • Κάπου στο μέσο η αλησμόνητη ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ανάμεσα στους δύο πλέον "ανίερους" εραστές ίσως σε μια από τις ΠΛΕΟΝ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.
Το Αναμμένο τζάκι, οι Βυζαντικές εικόνες, η καταρρακτώδης βροχή έξω, τα παράθυρα που χτυπούν, και η απαράμιλλου ερωτισμού μουσική του μεγάλου ΜΙΚΗ 

  • Η ερωτευμένη γυναίκα επαναστατεί. Σε μια τελική σκηνή, όπου οι μαυροφορεμένες γυναίκες και μητέρες ενός βυθισμένου πλοίου με το όνομα s/s phaedra παραταγμένες στο διάδρομο έξω από το γραφείο του Θάνου, μετατρέπονται στα χέρια του Dassin και της Λυμπεράκη σε αρχαίο χορό, η Φαίδρα ομολογεί τα πάντα στον άνδρα της.

  • Το τέλος:   
Το παιχνίδι έχει τελειώσει. Ο Αλέξης συνομολογεί με τη σειρά του την αλήθεια. Το πατρικό χέρι του συνθλίβει το πρόσωπο, και η Φαίδρα τη ψυχή.

Και οι δύο πρωταγωνιστές οδηγούνται σε έναν τραγικό θάνατο με ομοιότητες από την ζωή των μεγαλύτερων εφοπλιστικών οικογενειών της Ελλάδας. Ο Ιππόλυτος-Αλέξης βουτάει στο κενό, το άρμα-Aston Martin συνθλίβεται στα βράχια κάποιου απόκρημνου δρόμου, ενώ η Φαίδρα επιλέγει την αυτοκτονία.

Απίστευτη η τελευταία σκηνή, ύψιστη έμπνευση του DASSIN και της ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ: Κλειδώνει τα πορτάκια σε μια βυζαντική εικόνα ώστε να μην αντικρύσουν οι Θεοί την ύβρι της και σφαλίζει με μια μαύρη ταινία ύπνου τα μεγάλα της μάτια έχοντας πρώτα φιλίσει στο στόμα την μοναδική ως το τέλος δική της Γυναίκα, την ΑΝΝΑ.....

Στην τελευταία σκηνή, ο εκπρόσωπος της εταιρείας του Θάνου εμφανίζεται για να αναγγείλει στον χορό τους νεκρούς του s/s phaedra. Με υπόκρουση την φωνή του εφιαλτικού αγγέλου-γραμματέα κάποιοι μεταφέρουν το φέρετρο με το σώμα του Αλέξη προς το σπίτι του πατέρα του.

Ειλικρινά, στον σύγχρονο Κινηματογράφο σπάνια έχουμε ζήσει ανάλογη τραγική ένταση και σημειολογία όπως εδώ στη "ΦΑΙΔΡΑ" 



Αστέρι μου, φεγγάρι μου, της άνοιξης κλωνάρι μου
κοντά σου θά `ρθω πάλι, κοντά σου θά `ρθω μιαν αυγή
για να σου πάρω ένα φιλί και να με πάρεις πάλι.

Αγάπη μου, αγάπη μου, η νύχτα θα μας πάρει, 
τ' άστρα κι ο ουρανός, το κρύο το φεγγάρι.

Θα σ' αγαπώ, θα ζω μες στο τραγούδι
θα μ' αγαπάς, θα ζεις με τα πουλιά
θα σ' αγαπώ, θα γίνουμε τραγούδι
θα μ' αγαπάς, θα γίνουμε πουλιά.

Ο ποταμός είναι ρηχός
κι ο ωκεανός είναι μικρός
να πάρουν τον καημό μου.

Να διώξουνε τα μάτια σου
να πνίξουνε τους όρκους σου
από το λογισμό μου.



Η Μοναδική ερωτική σκηνή στον απόηχο της μουσικής του ΜΙΚΗ.....

Τρανή απόδειξη του πόσο ερωτική μπορεί να είναι μια σκηνή χωρίς ίχνος γυμνού......
Το παιχνίδι της φωτιάς, της βροχής και του αγέρα μαζί μετα κορμιά στη δίνη του έρωτα, οJULES DASSIN στην κυριολεξία ζωγραφίζει σκηνοθετικά και καλλιτεχνικά.


Η "ΦΑΙΔΡΑ" είναι μια Κινηματογραφική ταινία ΥΜΝΟΣ στο ΕΡΩΤΙΚΟ ΠΑΘΟΣ....

Μια ταινία που φυσικά δεν θα μπορούσε να γίνει εύκολα αποδεκτή στο κλασικό Holywood κοινό συνηθισμένο στο εύπεπτο και "ομαλό".

Η "ΦΑΙΔΡΑ" είναι μια ταινία δύσκολη, βαθύτατη, τραγική, ίσως αφήνει το θεατή με την ψυχολογία της "ήττας" καθώς ο Έρωτας δείχνει να συνθλίβεται στον ανθρώπινο αστικό καθωσπρεπισμό.

Το "ΠΡΕΠΕΙ" στο φινάλε ισοπεδώνει το "ΘΕΛΩ", η "ΑΝΙΕΡΗ" Ερωτική παραβατικότητα "τιμωρείται" από τους ΝΟΜΟΥΣ των ΑΝΘΡΩΠΩΝ, δεν παύει όμως να αναδεικνύει την  αθάνατη αιώνια άναρχη δύναμη και φλόγα του ΕΡΩΤΑ που, ως ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ δεν μπορεί να ...μην είναι ένα ΠΑΙΧΝΙΔΙ με τη ΦΩΤΙΑ, μια ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ του ΤΡΟΜΟΥ, ένα ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ με άπειρες και απρόβλεπτες εκφάνσεις.....



Από τις ταινίες που πραγματικά ΚΟΣΜΟΥΝ τον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και είναιΑΚΡΩΣ ΤΙΜΗΤΙΚΟ που στους συντελεστές της κυριαρχούν ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ και ΗΘΟΠΟΙΟΙ.

Μια ταινία που κραυγάζει ΕΛΛΑΔΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ.....

Δείτε την εδώ............. 



2 σχόλια:

  1. Εξαιρετική από κάθε άποψη ταινία!!!!
    Και συγχαρητήρια για την παρουσίαση Γιάννη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαργαρίτα. Ομολογώ αγαπημένη μου ταινία.....! καλή σου συνέχεια.

      Διαγραφή