Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΔΕΥΤΕΡΟΙ ΡΟΛΟΙ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ (Μέρος 6ο)

Νάμαστε λοιπόν πάλι εδώ αγαπητές Φίλες και Φίλοι με την συνεχή περιήγησή μας στους
ΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ που σημάδεψαν την πορεία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

Έχουμε επαναλάβει στα προηγούμενα Πέντε (5) αφιερώματά μας στο θέμα, ότι ο κατάλογος τωνΗΘΟΠΟΙΩΝ που υποστήριξαν με ΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ είναι πάρα πολύ ΜΑΚΡΥΣ.

Υπάρχουν ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΕΓΑΛΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΑΝΔΡΕΣ και ΓΥΝΑΙΚΕΣ που έλαμψαν με την παρουσία τους δίπλα στους ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ.

Πάμε λοιπόν σήμερα στο Έκτο (6ο) ΜΕΡΟΣ της αφιέρωσής μας


ΤΖΟΛΥ ΓΑΡΜΠΗΜια γλυκειά ώριμη παρουσία στον Ελληνικό
Κινηματογράφο


Την έχουμε δεί και την έχουμε απολαύσει σε πάρα πολλές κλασικές γνωστές Ελληνικές ταινίες.
Χαρακτηριστική παρουσία Ώριμης Κυρίας που υποστηρίζει διάφορους ρόλους, τους περισσότερους από αυτούς στο ρόλο μιας Θετής συνήθως Μητέρας που στέκεται με ευλάβεια, τρυφερότητα και αγάπη πλάι στα Ψυχοπαίδια της.
1913-2002 'Εφυγε στα 89 της χρόνια πλήρης ημερών
Γεννήθηκε στο ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ της ΝΟΤΙΑΣ ΑΦΡΙΚΗΣ, από Κεφαλλονίτες γονέις, που ζούσαν μετανάστες στη χώρα της Αφρικής.
Όπως με όλους τους καλλιτέχνες της εποχής εκείνης, και την ΤΖΟΛΥ ΓΑΡΜΠΗ την χαρακτήριζε πέρα από το άπλετο ταλέντο της, η σεμνότητα και η γνησιότητα του χαρακτήρα της.
Παντρεύτηκε τον επίσης ΕΞΟΧΟ ΗΘΟΠΟΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟ ΜΟΡΙΔΗ, με τον οποίο έζησαν μαζί 20 χρόνια, και δυστυχώς και οι δύο πέθαναν φτωχοί και εντελώς ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ σε ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ.


Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ.
Το έργο της ξεκινάει το 1932, σε ηλικία 19 ετών, στην ταινία του ΣΤΕΛΙΟΥ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ "ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΠΙΛΑ" και τελειώνει, 50 ολάκερα χρόνια μετά, το 1982 στην ταινία "ΑΛΑΛΟΥΜ"του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ.
Συνολικά εμφανίζεται σε:  53 Κινηματογραφικές ταινίες.


Ποιος δεν τη θυμάται σαν κλασική "ΨΥΧΟΜΑΝΑ" του Ελληνικού Κινηματογράφου, στο
"ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ", στους "ΜΑΚΡΥΚΩΣΤΑΙΟΥΣ και ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΔΕΣ" το 1960 σαν την γραφική "ΘΕΙΑ", σαν ΚΑΤΕΡΙΝΑ στην "ΛΙΖΑ και η ΑΛΛΗ", σαν την κλασική σύζυγο ΑΡΕΤΗ ΚΑΡΟΥΖΟΥ στον "ΑΤΣΙΔΑ", σαν την ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ στο "ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑ", σαν ΤΑΣΙΑ στα θρυλικα "ΧΤΥΠΟΚΑΡΔΙΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ", σαν την ....ανεπανάληπτη Χήρα Γυμνασιάρχου Ευτέρπη Καραβαγγέλη στην θρυλική "ΣΩΦΕΡΙΝΑ", σαν Ανδρονίκη στο "Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΑΛΗΤΗΣ", σαν Ψυχομάνα Δέσποινα στο "Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ"

Ρόλοι πραγματικά ανθρώπινοι, ρόλοι που υπηρέτησε με αμεσότητα, συνέπεια, μεγάλη αληθοφάνεια, σαν ή ίδια, ψυχή και σώμα να ζούσε αυτό που στη σκηνή με τόσο όμορφο τρόπο ερμήνευε.




ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ:  Μια επιβλητική Μορφή στον Ελληνικό
Κινηματογράφο




Αντίθετα φυσικά απ την τρυφερή και γλυκειά Τζόλυ Γαρμπή, εδώ τώρα περνάμε σε ένανΑΝΤΡΙΚΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΡΟΛΟ με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Ο ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟΣ, ΣΤΟΜΦΩΔΗΣ, ΚΡΑΤΑΙΟΣ, Χαρακτήρας που διαχρονικά ερμήνευε ο Εξαιρετικός τούτος Ηθοποιός μας.
1905-2003   Έζησε 98 πλήρη έτη
Γεννήθηκε στην ΚΥΠΡΟ και έσβησε σε βαθύτατα γεράματα το 2003, ένα ακριβώς χρόνο μετά το θάνατο της αγαπημένης του συζύγου ΤΖΟΛΥΣ ΓΑΡΜΠΗ, με την οποία, όπως ήδη αναφέραμε, έζησαν μαζί 20 χρόνια.
Και εκείνος έφυγε παντελώς ξεχασμένος, σε Γηροκομείο όπου βρισκόταν τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο άνθρωπος που οι ρόλοι που ερμήνευσε έσφυζαν από δύναμη, επιβλητικότητα και καρδιά.


Το μεγάλο πεδίο του στο οποίο διακρίθηκε ήταν το ΘΕΑΤΡΟ, στο οποίο ξεκίνησε το 1924, σε ηλικά 19 ετών, με τον θίασο των θρύλων: ΒΕΑΚΗ-ΝΕΖΕΡ.
Έπαιξε ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ σε πολλές μεγάλες εμφανίσεις: "ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ", "ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΤΑΥΡΟΙΣ" και στην συνέχεια είχε μια ΛΑΜΠΕΡΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ σε ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΘΙΑΣΟΥΣ μαζί με τους:
ΚΥΒΕΛΗ, ΒΑΣΙΛΗ ΡΩΤΑ, ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΒΑΣΩ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ, ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ, ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ.
Μιλάμε δηλαδή, ότι παρέλασε ανάμεσα σε ολάκερη τη ζωντανή Ιστορία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ερμηνεύοντας επίσης και σχεδόν όλο το κλασικό δραματολόγιο του παγκόσμιου θεάτρου. 
Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ αποφασίζει να ασχοληθεί και με τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και το 1948, σε ηλικία 39 πλέον ετών ξεκινάει τις πρώτες του εμφανίσεις.
Το 1948 πρώτη του εμφάνιση στους "ΧΑΜΕΝΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ" του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ και τελευταία το 1989, 39 χρόνια μετά, στην ταινία "Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕ ΟΝΕΙΡΑ" του ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ.
Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του αποτελείται από:  93 Κινηματογραφικές ταινίες (!!!)
Υπηρέτησε όλα τα είδη του Ελληνικού Κινηματογράφου με μεγάλη επιτυχία:
ΜΕΛΟ, ΒΟΥΚΟΛΙΚΑ, ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΕΡΓΑ, ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΗΘΩΝ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ.
Ποιος δεν τον θυμάται σε ρόλους αυστηρού Πατέρα, συνήθως πλούσιου και άκαρδου, σοβαρού και συντηρητικού καθηγητή, Επιβλητικού Ιερέα ιστορικού προσώπου, ρόλους που πάντα είχε το δικό του χαρακτηριστικό να προσθέσει.
Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ υπήρξε ΜΕΓΑΛΟΣ Ηθοποιός που η αναλογία της προσφοράς του βαραίνει κύρια το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στο οποίο χάρισε τεράστιες ερμηνείες, χωρίς να αφήσει "παραπονεμένο" και τον Κινηματογράφο στον οποίο η συμμετοχή του υπήρξε καταιγιστική.
Παρ΄όλα αυτά το τέλος του υπήρξε εκτρωματικά δυσανάλογο της μεγάλης του προσφοράς στην Τέχνη. 


ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ:  Μια ΔΙΕΘΝΗΣ Μορφή στον Κινηματογράφο μας





Μια από τις ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΚΥΡΙΕΣ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ανάμεσά τους φυσικά και οΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ.
Η ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, είναι χαρακτηριστική μορφή Ηθοποιού που αν και ερμηνεύειΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ, λάμπουν στην κυριολεξία σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ,επαληθεύοντας στο Ακέραιο την επικεφαλίδα τίτλο του θέματός μας.
13/7/1916-18/2/2004
'Εζησε 88 πλήρη χρόνια


Η Μεγάλη μας ηθοποιός είναι γέννημα θρέμμα ΠΕΙΡΑΙΑ όπου γεννήθηκε σε ένα κλασικό σπίτι του ΤΣΙΛΕΡ με Δωρικές κολώνες.
Η Καταγωγή των γονέων της είναι απ τη ΡΩΣΙΑ. Δεν φοίτησε σε Ελληνικό σχολείο και η παιδεία της έχει βάση τη ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ.
Είναι απόφοιτος της ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ και το 1942 έχει την πρώτη της εμφάνιση στο ΧΟΡΟ της ΜΗΔΕΙΑΣ.
Φυσικά και η καλλιτεχνική της παιδεία είναι το ΘΕΑΤΡΟ το οποίο υπηρετεί με μεγάλες εμφανίσεις και συμμετοχές σε λαμπερούς θιάσους και ρόλους.
Απόφοιτος και του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ γίνεται μόνιμο μέλος του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ από το 1946-1950 και από το 1954-1963. 
Εμφανίζεται σε σημαντικούς θιάσους της εποχής όπως: ΜΟΥΣΟΥΡΗ, ΑΝΔΡΕΑΔΗ, ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ, ΑΡΩΝΗ, ΧΟΡΝ


Το 1947 εμφανίζεται για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη στην ταινία ¨Τα παιδιά της Αθήνας¨, αλλά ο δρόμος για την διεθνή κινηματογραφική της καριέρα θα ξεκινήσει στη δεκαετία του ΄60.
Στις HΠA ταξιδεύει το 1967 και παραμένει μέχρι το τέλος της χούντας, το 1974, εκφράζοντας την αντίθεση της στο καθεστώς.
H διαμονή της στο εξωτερικό συνοδεύτηκε από νέα δημιουργική εξέλιξη στην σταδιοδρομία της.
Με την αχώριστη φίλη της Μελίνα Μερκούρη πρωταγωνιστούν στο έργο του Zύλ Nτασέν «Iλια Nτάρλινγκ», στο θέατρο Mάρκ Xέλλιντζερ στο Mπροντγουεϊ της Nέας Υόρκης.
Πρόκειται για την θεατρική διασκευή της ταινίας ¨Ποτέ την Κυριακή¨ που αποτελεί σταθμό στην καριέρα της Δέσπως Διαμαντίδου.

Σταθμός στην θεατρική της πορεία θεωρείται ο ρόλος της στο ¨Καμπαρέ¨ όταν, αντικαθιστώντας την Λότε Λένια, μεταμορφώνεται σε Φράου Φραίντερ.

Την ίδια περίοδο γίνεται η κινηματογραφική μητέρα του Γούντι Άλεν, στον ¨Eιρηνοποιό¨.
Στα ¨Μαύρα Τριαντάφυλλα για τη νύφη¨ η Δέσπω Διαμαντίδου, με σκηνοθέτη τον Xάλ Πρινς, ξεχωρίζει σ΄ έναν ακόμα ρόλο, όπως και στο ¨Υπόσχεση την αυγή¨ με φόντο το Παρίσι και σκηνοθέτη τον Zιλ Nτασέν. Επίσης συμμετέχει στους ¨Καβαλάρηδες¨ του Φράνκεχαϊμερ που γυρίζεται στην Ισπανία.





Το 1991 παίρνει το κρατικό βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ταινία του Θ. Σκρουμπέλου ¨O Tζώνης Kέλν κυρία μου¨. H Δέσπω Διαμαντίδου διακρίθηκε και για το πλούσιο μεταφραστικό της έργο.

Σύζυγος της υπήρξε ο εκλεκτός ηθοποιός Ανδρέας Φιλιππίδης, με το όνομα του οποίου είναι καταχωρημένη στο παλιό μητρώο του ΣEH, με ημερομηνία εγγραφής 2.6.1942.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Φιλμογραφία της ΔΕΣΠΩΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ έχει ένα κατάλογο από 56 Ταινίες.
Από το 1947 έως το 2003 στο "SKIPPER STRAAD".
Τι να ξεχωρίσει και που να σταθεί κανείς σε όλες αυτές τις συμμετοχές που μια προς μια παραμένουν ιστορικά συγκλονιστικές:
"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ",  "ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΨΕΜΜΑ",  "ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ"  Ρόλος σταθμός,  "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ" το 1961 σε ένα συγκλονιστικό θρίλλερ,  "ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ" σε μια ακόμα συγκλονιστική παρουσία,  "ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ",  "Η ΔΕ ΓΥΝΗ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ",  "TOP KAPI",  "ΣΤΕΦΑΝΙΑ",  "ΟΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ" το 1965 στο ρόλο της ΡΟΖΑΣ,  "ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ" 1978.


Μια πραγματικά ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΡΦΗ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΘΕΑΤΡΟ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Μια ΕΛΛΗΝΙΔΑ που ΤΙΜΗΣΕ το ΛΑΟ της και την πατρίδα της ΔΙΕΘΝΩΣ στο στερέωμα αυτού που υπηρέτησε.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ



Μια ακόμα επιβλητική μορφή του Θεάτρου και του Κινηματογράφου μας, που και ο ίδιος με την παρουσία του συμπλήρωσε το πολύ μεγάλο puzzle λαμπερών ηθοποιών που διέπρεψαν σεΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ.
1919-1989
Έζησε 70 χρόνια
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ καθώς επίσης και στην ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Εργάστηκε στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, στο Κ.Θ.Β.Ε. καθώς επίσης και στο ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ερμήνευσε στο θέατρο όλο σχεδόν το κλασικό δραματολόγιο του ξένου θεάτρου καθώς επίσης και διατέλεσε ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ για 20 ολάκερα χρόνια.
Στην προσωπική του ζωή έκανε δύο γάμους με τις:
ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ και ΛΙΛΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
Έχει παίξει σε 44 Κινηματογραφικές ταινίες
Ξεκίνησε το 1947 στην κλασική ταινία του ΤΑΚΗ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ  "ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ" και ολοκληρώνει την παρουσία του το 1984 στην ταινία "ΘΗΛΥΚΟ ΘΗΡΙΟΤΡΟΦΕΙΟ" του ΝΙΚΟΥ ΖΕΡΒΟΥ
Διακρίθηκε σε μια σειρά ρόλους σε αρκετά είδη ταινιών
Πιο βασικές του εμφανίσεις στις ταινίες:
"ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ",  "ΦΑΙΔΡΑ",  "ΑΠΑΓΩΓΗ",  "ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ", "ΛΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ",  "Η ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ",  "ΚΑΤΑΧΡΗΣΙΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ",  "ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΓΑΜΠΡΟΣ",  "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΠΟΠΟΛΑΡΟΣ",  "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ",  "Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ",  "ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ",  "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ",  "ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΓΙΑ ΔΕΚΑ", "ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ"


ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ


Άλλη μια κλασική παραδοσιακή Γυναικεία μορφή στο χώρο του Ελληνικού Κινηματογράφου, διέπρεψε με την παρουσία της, το γλυκό της χαμόγελο, τα εκφραστικά της μάτια και την απλοϊκή της καλωσύνη.
Γεννήθηκε στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ το 1906 και πέθανε στην ΑΘΗΝΑ στις 18/7/1989 σε Ηλικία83 ετών.
Κόρη του Κων/νου Νέζερ και της Μίμου Ηθοποιού Κλεοπάτρας Νέζερ
Εγγονή του Χριστόφορου Νέζερ, που ήταν Φρούραρχος Αθηνών και Υπασπιστής του Όθωνα.
"Υψηλή" καταγωγή λοιπόν για την ιστορική μας Ηθοποιό.


Από 13 ετών στο ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΑΝΙΔΙ η ΜΑΡΙΚΑ ΝΕΖΕΡ με την αδελφή της ΚΑΤΙΝΑ, μάλιστα τις φώναζαν "ΤΑ ΝΕΖΕΡΑΚΙΑ".
Δούλεψε πολύ στο ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ και στην ΟΠΕΡΕΤΤΑ.
Κλασική ΚΑΡΑΤΕΡΙΣΤΑ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Η Λαμπερή της ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ξεκινάει το 1948 στην θρυλική της εμφάνιση στην ταινία "ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ" του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ στην οποία και ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ με τρόπο μοναδικό.
Τελευταία της συμμετοχή το 1982, στο "ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ" του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΥΠΙΔΗ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Εμφανίζεται σε 39 Κινηματογραφικές ταινίες με πιο χαρακτηριστικές τις:
"ΕΝΑΣ ΒΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ",  "ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ",  "ΤΗΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑΣ" ρόλος που την απογειώνει ως την θρυλική "ΚΥΡΑ-ΔΕΣΠΟΙΝΑ" πλάι στο ...ΖΗΚΟ,  "ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ",  "ΤΟ ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ",  "Ο ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗΣ",  "ΕΝΑΣ ΑΦΡΑΓΚΟΣ ΩΝΑΣΗΣ" 


ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ

Κλασική και αυτή και συγκλονιστικά εκφραστική μορφή του Ελληνικού Κινηματογράφου ο μεγάλος μας Ηθοποιός.


Αδελφός της ΜΑΡΙΚΑΣ ΝΕΖΕΡ, γόνος και αυτός της μεγάλης αυτής καλλιτεχνικής Οικογένειας.
Γεννήθηκε στην ΑΘΗΝΑ το 1887 και πέθανε επίσης στην ΑΘΗΝΑ στις 19 Φλεβάρη 1970 σε Ηλικία 83 ετών
Το όνομά τους και η καταγωγή τους η Οικογένεια ΝΕΖΕΡ το έφερε από την ΒΑΥΑΡΙΑ μαζί με την έλευση του ΟΘΩΝΑ στην Ελλάδα.
Είναι ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ και μάλιστα θεωρείται και από τους ΙΔΡΥΤΕΣ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.



Μορφή συγκλονιστική ο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ, παρών σε πάρα πολλούς δεύτερους υποστηρικτικούς δραματικούς ρόλους ξεκίνησε την Κινηματογραφική του διαδρομή στα ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, το 1943, στην ταινία του ΤΑΚΗ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ "Η ΘΥΕΛΛΑ ΠΕΡΑΣΕ" και έκλεισε την τεράστια συμμετοχή του, το 1969, στην ταινία "ΘΕΛΩ ΠΙΣΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ" του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΡΗ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Παρών σε 56 Κινηματογραφικές ταινίες ο μεγάλος μας Ηθοποιός, κάποιες από αυτές θεωρούνται ιδιαίτερα ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ όπως:
"ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑΣ" 1956,  "Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΠΟΘΩΝ" 1958,  "ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ" 1959,  "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ" 1960,  "ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ" 1960,  "ΟΡΓΗ" 1962,  "ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" 1964, "Η ΕΒΔΟΜΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ" 1966











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου